Sa ti divne veci snivaju.
V Norsku by bol predaj elektrosrotu zufaly, keby to nedotovali. No a nekup si elektroodpad, ked mas parkovanie, cesty, dane, poplatky, vsetko 0.
Idioti v parlamente = odpad na cestach.
Zatímco ostatní automobilky jsou v hajzlu z čipů...
... a Covidu, zastavujou výrobu, odstavujou nedodělaný auta na letiště, extrémně se jim prodlužujou termíny a brutálně klesají prodeje, tak Tesla chrlí auta i továrny a prodeje jí skokově narůstaj rok od roku, krize nekrize. :-!
Akorát Hjundaje se čipová krize moc nedotkla protože má vlastní továrnu na čipy. Zato koncern a jiný dinosauři cedí krev. Toyota je až tak v pdeli, že vám v Japonsku dodá Land Cruisera až za 4 roky!!!! :-! https://www.bloomberg.com/…ruisers-in-japan
Ne nejsou to němci, je to národ pomatenců, který následuje vždy zcestné myšlenky politků a vůdců, at sou to sebevětší nesmysly a ničí všechny okolní státy Evropy, a to už posledních 200 let :-)
Tak jestli znáš tento graf tak víš, že v situaci kdy se prodají všechna vyrobena ev za aktuální cenu tak není důvod snižovat ceny.
Co si ale myslím, že nevíš, jsou výrobní náklady na ev.
Tak on každý, kdo někdy viděl graf nabídky a poptávky, musí chápat, že zboží má nějakou cenu a když ji snížím pod náklady, tak se ho prodá víc, na tom není nic absurdního.
Jinak Teslu bych k Apple uplne neprirovnaval.
Protoze cenove je to opacne nez ve smart-phone branzi.
Tesla je spis levnejsi a navic nabizi vic. Tudiz oslovuje vetsinu potencialnich zajemcu (kteri uz si zjisti neco vic, nez jak vypada interier...) o EV.
Image Apple by rado prave BMW. Jenze na to nema. A se svoji priorizaci spalovaku ani mit nebude.
Tomu se muze priblizit Audi, az se bude koncentrovat treba s tou dalsi A4 uz jen na elektrinu. Ale ne BMW, jako nejaky derivat spalovaku.
Predstav si i-Phone levnejsi nez Samsung. To je Tesla.
Dealer potrebuje predat servis, doplnky, financovanie, predlzenu zaruku, poistenie, opravy skodovych udalosti atd. Automobilke ide asi hlavne o ten zisk z predaja, ale dealer potrebuje točiť autá.
A automobilka aj tak tie auta sklada z dielov, ktore nakupi - a cim vyssi objem, tym vacsie mnostevne zlavy od dodavatelov, aj preto to maju male automobilky take tazke.
To tak skoro asi nebude a ratam,ze ked pride ta doba,tak to bude len preto,ze sa Tesla navzajom bude pozierat a ludia daju prednost Y pred TM3.Tesla fans vzdy budu vyberat medzi Teslami,tak ako to robia aj oddany fans Applu.
Tomu verim,ze bude mat BMW problem nie s predajnostou modelu i4,ale s dodanim suciastok do i4. (bateriek,cipov)
Ja vidim tedy cenu 59.000€ vs 69.000€.
Ale OK. Uvidime.
Mne se interier BMW taky libi vic. Radeji bych interier modelu S, nez 3. :-)
Na druhou stranu spoustu BMW mivalo jeste nedavno kvalitou jedny z nejhorsich interieru.
Tvrde plasty a vrzaly. Made in Germany...
Jde o to, ze kdyz bude mit TM3 problem s prodejem, tak zlevni.
Ale to ji zatim nehrozi.
A myslim, ze uzky misto i4 bude kapacita vyroby.
Ty sprinty byla +- plichta. Mozna kdyby Tesla byla bez tuningu, tak by vyhrala.
Ale to je jedno. Obe auta jsou pekelne rychly.
Y sa uz nejaky ten piatok predava,tak preto ma zaujimalo ako boduje proti 3. (USA,CINA)
Je mi jasne,ze v EU sa to ukaze az ked otvoria Berlin.
Niekde v starsej teme som zachytil info o i4 M50 vs TM3 performance a pokial ma pamat neklame, tak cena bola plus minus rovnaka a aj ty musíš uznat, ze interier je o mile daleko vpredu co sa tyka materialov,vybavy,kvality oproti interieru TM3.Takze za rovnaku cenu mas urcite lepsie spracovane auto ako v exterieri,tak v interieri.
Ne, to nejsou dozvuky.
Model 3 se bude prodávat z principu, protože je efektivně (navržen a) vyroben.
A jeho parametry jsou za danou cenu bezkonkurenční (konkurovat můžou snad Číňani).
To že nebudou prodeje se nestane, protože by stačilo jít s marží dolů.
Pravděpodobně bude TM3 vyprodaná ještě léta.
Model Y bude brzy nejprodávanější auto planety a Model 3 předčí, bo SUV.
Důvod prodejů je jednoduchý a nerozumí mu jen nezasvěcený petrolhead, který ostatně nemůže pochopit úspěch Tesly obecně, protože jediný co vidí je, že v interiéru nic nevidí. :-)
Zkus si nakonfigurovat auto obdobných kvalit s obdobnou sítí nabíječek s obdobnou cenou u konkurence...
Autonomnímu řízení tolik nevěřím.
Ale držím Tesle palce. A Musk je v tomto oboru poměrně daleko.
Tak daleko, že se to rozhodl využít třeba pro humanoidní roboty...
Nie je dolezity objem, ale zisk. Tie Clia za 8990 € mu asi vela zisku nepriniesli. Rovnako ako prispevok k ekologii, cim menej sa preda, tym menej sa vyrobi a je to ekologickejsie.
Asi tak. Dotácia má pomôcť rozšíreniu a popularizácii EV, Nie je len na to, aby na EV presvedčila ľudí, ktorí ho nechceli, ale aj na to, aby ho sprístupnila tým, ktorí ho chcú, ale nemôžu si ho dovoliť. eUp! je výnimka, pri jeho cene dotácia znamenala novú skupinu zákazníkov, ktorá by o EV inak ani neuvažovala. U drahších áut získa ľudí, ktorí EV chcú, ale sú pre nich pridrahé. Takže v oboch prípadoch dotácia úlohu splnila.
Pokud na to koukáš z té stránky, že je tu poměrně velká šance, že už za třeba 10-15let budou muset být všechna prodaná auta EV... a že Tesla má nějaký náskok v technologiích... a že každá tradiční automobilka by po těch technologiích skočila... tak už to tak absurdní není.
Nebo si představ následující - automobilky zaostávající ve vývoji EV by se složily na 60% akcií Tesly a pak prostě zavřely krám. Myslíš, že by to nebylo pro mnohé zajímavé? :-)
Většina lidí kupuje takový auto, který mu nabídne nejlepší value for money. A 200t je ekvivalent slevy 20%... to jestli bych dostal na auto za mega dodatečnou slevu 200t nebo ne by asi moje kupní rozhodnutí ovlivnilo. Navíc... pokud tu dotaci může dostat jen někdo, tak to pak z toho auta dělá zajímavou koupi i z hlediska ztráty hodnoty (pokud bys koupil TM3 v Německu s dotací a přeprodal ji do Čech, tak na tom slušně vyděláš - to ti předpokládám podmínky té dotace neumožní, ale i když to uděláš po dvou letech provozu, tak tam ta výhoda zůstane).
U e-up to plati - z nepredajneho auta robi zaujimavu ponuku.
U tesly3 nejde len o tu dotaciu, kupili ju ludia, ktori ju chceli minimalne vyskusat, ale keby bola o 200000 drahsia a neboli znevyhodnovane diesle, tak mnohi by do toho nesli.
Stala se z toho v podstatě MEME akcie. Hejlové (buy the dip) to kupují stejně jako Dogecoiny a podobné shity.
Tím neříkám, že je Tesla bezcenná, ale její tržní kapitalizace naprosto absurdní a o reality odtržená...
Kup to ať Tesla nezkrachuje :-)
Musk je ale dobře přisátej na Kalifornii a NASA. Nemám obavy že by zkrachoval.
Navíc Svědci Elonovi jsou věrní až za hrob. :yes::yes::yes::-[]
PS - na Helmuty už se taky dobře přisál a obdržel megadotace ne tu svojí fabriku.
No vsadili na elektro a benzínové PHEV, vše předražené, a ještě k tomu přidávají ne úplně nejlepší pověst firmy Rendlík a syn (Ádo :-[] )
Takhle to MUSELO dopadnout.
Tak nevím jak pro tebe, ale normální mi přijde neurazet. Jsou to Němci.
A podle tebe má teda logiku, že si někdo koupil za 1mil auto které nechtěl, protože na to dostal 200 tis slevu?
Já myslím že soudruzi z EURVHP jsou vyděšeni když vidí jak špatně se elektrozkraty prodávají bez dotací ....
Já navrhuji ať Němci dotují nákupy elektrozkratů i našim občanům, když sají z ČR obrovské peníze.
Done,len tak zo zaujimavosti a nechce sa mi to hladat,tak sa chcem opytat.
Su to este dozvuky tych prvotnych preobjednavok,ci 3 tak slape dalej?
Ako si stoji Y oproti 3 v predajnosti?
Dik
Z nějakého důvodu je politika Tesly taková, že tam, kde je euro, tak tam mají jiné ceny. U nás v okolí je to Rakousko a nebo Německo. Slovensko nepočítám, protože tam Tesla zatím není. No a Polsko euro nemá a proto je tam Tesla dražší. Sice ne 200 000 Kč, ale "jen" o 100 000 Kč.
Tesla nemůže za to, že tu nemáme euro. V Německu stojí trojka tak trochu jiné peníze, je téměř o 200 000 levnější. Dotace jsou v Německu běžné. Byly dotace na nafťáky, teď jsou dotace na elektriku. U nás se Tesly prodávají dokonce bez dotací a ještě k tomu za vyšší cenu než v Německu.
V tý tabulce je teda zdrcující prodej Renault Group, který tratí 11 % a to může být rád za Daciu, protože samotný Renault je teda fail... A zajímavé je sledovat asijskou sílu - HMC + 21 % a Toyota Group + 10 %.
Už to tu zdejší odborníci slibovali tak od roku 2015, že to ten další rok přijde a že to je jasný a nikdo to nekoupí. Mohli by mi tito odborníci napsat, kdy teda? Pohrávám si s myšlenkou, že bych si Teslu pořídil, ale když má krachovat, tak si nejsem jistej...
Co vydělíš? TM3 má za prosinec 27t rezervací, děleno třema to nebude 15, ne?
Myslíš když sečteš ta čísla z Carsalesbase s prosincem tady a zprůměruješ?
Mimochodem - ten JATO žebříček je zajímavý spíš tím, co v něm není. V kompaktní třídě - Peugeot, Opel, Fiat, Renault, Hyundai, Kia - mimo top 50 modelů.
Kedze tesla udava pocet registracii za kvartal, tak pocet registracii za posledny mesiac ma 9119 a s tym sa nedostane ani do prvej dvadsiatky.
Ale hlavne ze v mesacnych rebrickoch je 4 krat v roku prva a 8 razi posledna s 0 registraciami.
Preco sa nepise tych 8 mesiacov ze ma 0 registracii?