Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeNěmecká policie vyšetřuje Passera kvůli jízdě přes 400 kilometrů v hodině
148 komentářů
WinDiesel
V USA a v Austrálii zrušili na řadě úseků rychlostní limit a počet nehod se o dost snížil.
Rád bych viděl z jakých dat to chce autor článku prokázat.
Rád bych viděl z jakých dat to chce autor článku prokázat.
Přesně. Žádná data, natož věrohodná, autor nemá, protože žádná nejsou. To ale neznamená, že pan Passer není vůl, když takto provokuje..... 😒]
Nejaky clanek jsem k tomu tu a tam cetl, a posledni byl nekdy z pred 2-3 let a psal ze cca 70% smrtaku z nemeckych dalnic se stane na neomezenych usecich, kterych je cca 55%. Coz je furt trochu zjednodusujici, chtelo by to znat i pocet km ujetych na omezeny / neomezeny.
Kazdopadne bych netvrdil ze se k tomu zadne data nezbiraji.
Kazdopadne bych netvrdil ze se k tomu zadne data nezbiraji.
Mokrous
...až 250 km/h by na dobrých úsecích za dobrého počasí a viditelnosti neměl být problém.
Ale 300 až 400+ už je prostě moc.
U nás by taky mohlo být klidně 160 km/h na přehledných a nezvlněných úsecích.
Šlo by i 200, ale jde spíš o návyky řidičů a stav našich dálnic. Nejdřív by musely být kvalitní a ideálně 3 proudové a pak by si na to řidiči museli zvyknout.
130 km/h je prostě dneska v moderním silnějším autě na dálnici spíš taková nuda a jízda s vajíčky a člověk se pomalu není schopen udržet nepřidat.
Naopak nad 200 už to přestává být sranda a chce to zkušenosti a opravdu solidně dimenzované auto. + ty dobré podmínky viz výše.
Ale 300 až 400+ už je prostě moc.
U nás by taky mohlo být klidně 160 km/h na přehledných a nezvlněných úsecích.
Šlo by i 200, ale jde spíš o návyky řidičů a stav našich dálnic. Nejdřív by musely být kvalitní a ideálně 3 proudové a pak by si na to řidiči museli zvyknout.
130 km/h je prostě dneska v moderním silnějším autě na dálnici spíš taková nuda a jízda s vajíčky a člověk se pomalu není schopen udržet nepřidat.
Naopak nad 200 už to přestává být sranda a chce to zkušenosti a opravdu solidně dimenzované auto. + ty dobré podmínky viz výše.
Problém není ani tak vysoká rychlost na dálnici, jako vysoké rozdíly v rychlosti vozidel, které se na dálnici pohybují. Plus ty zmíněné 2 pruhy. Ano, jsou místa, kde těch 150 by bylo ok a myslím, že se to už řeší....
Jojo, novej ministr by rád zrychlil.
A ty rozdíly souhlas. Ale ty jsou i v tom Německu. Je tam fůra PKW, který jezdí pomalu, nemluvě o LKW.
Já sám třeba, když jedu svižněji, než bych měl, tak stejně před dalšími vozy zvolním a až je minu, zase zrychlím. Sice krapet snížím průměr, ale aspoň neusnu a šance na průšvih se notně sníží. A taky měním otáčky motoru a to je dobře 😁
A ty rozdíly souhlas. Ale ty jsou i v tom Německu. Je tam fůra PKW, který jezdí pomalu, nemluvě o LKW.
Já sám třeba, když jedu svižněji, než bych měl, tak stejně před dalšími vozy zvolním a až je minu, zase zrychlím. Sice krapet snížím průměr, ale aspoň neusnu a šance na průšvih se notně sníží. A taky měním otáčky motoru a to je dobře 😁
Presne tak :yes: :yes: :yes:
Zvýšenie rýchlostného limitu je problém z pohľadu ekológie, spotreba pri vyšších rýchlostiach rrapídne rastie a to je dnes problém.
Zvýšenie rýchlostného limitu je problém z pohľadu ekológie, spotreba pri vyšších rýchlostiach rrapídne rastie a to je dnes problém.
Jak komu. Já se svým 200k TDI můžu jet jako hovado a stejně se mi nedaří se dostat přes 7/100. Když jedu jako polohovado, tak za 6 a když jedu s proudem, tak za 5 a když jedu na sobotní výlet, tak to jde i za 4 až 4,5/100 na důchodce. Bráno optikou delší cesty v mixu město, státovka, dálnice. Nepočítám studené město, nebo vrchařskou prémii, nebo čistý úsek dálnice při 180-200 km/h.
Nejčastěji to ale je 5,5 normální jízdou a 6,5 dynamickou včetně překročení dálničních limitů. Takže to je sice nárůst, ale ne tak dramatický. Hlavně, že moderní EKO SUV typu Kodiaq RS v benzínu si vezme na dálnici 13/100.
Nejčastěji to ale je 5,5 normální jízdou a 6,5 dynamickou včetně překročení dálničních limitů. Takže to je sice nárůst, ale ne tak dramatický. Hlavně, že moderní EKO SUV typu Kodiaq RS v benzínu si vezme na dálnici 13/100.
Vždycky když toto ctu tak si říkám, že bych měl Prius prodat.
200 km/h do 7 litrov? Ale no tak...
Ale aj keby, o to predsa vôbec nejde. 😉
Ale aj keby, o to predsa vôbec nejde. 😉
A číst umíš? Píšu jasně v mixu. Píšu jasně, že tím nemyslím jen 180-200 po dálnici.
Tak potom je taká informácia k hownu. Písali sme o niečom inom ako o priemerke so zahrnutím občasnej rýchlej jazdy po diaľnici.
Není. Je to na téma vysokých rychlostí. A když píšu, že jedu jako hovado, tak to znamená rychle. Nedávno jsem jel 150 km a z toho polovina byla dálnice a zbytek státovka. Kde jsem měl místo, tak jsem jel, kde to nešlo, musel jsem s davem. A v cíli opět 6,3/100. A za ty tempa v první půli cesty bych se měl stydět. Zpět už to bylo jen “svižně”, ale opět často nad limit. Mám ale jen předokolku, ne SUV a 215/55 R17 kola. I díky tomu se svezu a nemám v nádrži vír.
Prostě v reálném provozu se dá jezdit za normální spotřeby i hodně rychle.
Na dálnici, kdyby to teoreticky šlo rvát 180-200 pořád, tak už by to bylo okolo 9/100. Ale v praxi toho dosáhnout nejde, protože je pořád provoz.
Tzn., že kdyby se povolila dejme tomu rychlost 160 a člověk by to občas přetáhl na 180, nehrozil by velký postih a s ohledem na provoz by se člověk svezl, kapku zrychlil a přesto nemusel mít nějak brutálně vyšší emise.
Ale chápu, že kdybychom to chtěli brát čistě dálniční optikou a limitem 200 km/h a šlo by tak jet nonstop, tak potom bychom měli oproti relax tempu 100 km/h emise dvojnásobné. Toto je ale jen teorie a v praxi nedosažitelná. V praxi je ten nárůst většinou 20% v extrému možná 40%. To se ale pořád bavím o TDI EVO.
Prostě v reálném provozu se dá jezdit za normální spotřeby i hodně rychle.
Na dálnici, kdyby to teoreticky šlo rvát 180-200 pořád, tak už by to bylo okolo 9/100. Ale v praxi toho dosáhnout nejde, protože je pořád provoz.
Tzn., že kdyby se povolila dejme tomu rychlost 160 a člověk by to občas přetáhl na 180, nehrozil by velký postih a s ohledem na provoz by se člověk svezl, kapku zrychlil a přesto nemusel mít nějak brutálně vyšší emise.
Ale chápu, že kdybychom to chtěli brát čistě dálniční optikou a limitem 200 km/h a šlo by tak jet nonstop, tak potom bychom měli oproti relax tempu 100 km/h emise dvojnásobné. Toto je ale jen teorie a v praxi nedosažitelná. V praxi je ten nárůst většinou 20% v extrému možná 40%. To se ale pořád bavím o TDI EVO.
Kodiaq RS je eko auto? Vis vubec co znamena zkratka RS?
wtf, tys zase napsal pitomosti...
wtf, tys zase napsal pitomosti...
Ironii nechápeš? Hlavně, že se vyhodí úsporná nafta a nahradí se žíznivým benzínem.
Benzin je patrne skutecne eko, co se tyce lokalnich emisi v porovnani s dieselem.
CO2 emise budou vyssi nez diesel.
Takovou ironii nemam rad.
Eko SUV je Enyaq.
Ten ma nizke vsechny emise. Resp. prepoctenou spotrebu okolo 2l. Proc jsi neuvedl toto?
Vytahujes se, ze mas usporne auto a jako dukaz das (ironicke, proc???) srovnani s aktualne nejzravejsi skodovkou...
PS "Moderni" benzin snad brzy dovrci prave proto, ze neni EKO...
CO2 emise budou vyssi nez diesel.
Takovou ironii nemam rad.
Eko SUV je Enyaq.
Ten ma nizke vsechny emise. Resp. prepoctenou spotrebu okolo 2l. Proc jsi neuvedl toto?
Vytahujes se, ze mas usporne auto a jako dukaz das (ironicke, proc???) srovnani s aktualne nejzravejsi skodovkou...
PS "Moderni" benzin snad brzy dovrci prave proto, ze neni EKO...
Nevytahuju se, konstatuju.
ZkratoŠkodu jsem neuvedl, protože to není auto na dálnice vůbec.
Tys mluvil o emisích a proto jsem uvedl tu ironii, že nám automobilka v rámci boje za snížení emisí místo nafty představí benzín.
Jak eko je podle tebe ten benzín v porovnání s naftou? V čem? Myslíš těch pár miligramů NOx, který produkují i benzíny, jen o fous méně?
ZkratoŠkodu jsem neuvedl, protože to není auto na dálnice vůbec.
Tys mluvil o emisích a proto jsem uvedl tu ironii, že nám automobilka v rámci boje za snížení emisí místo nafty představí benzín.
Jak eko je podle tebe ten benzín v porovnání s naftou? V čem? Myslíš těch pár miligramů NOx, který produkují i benzíny, jen o fous méně?
Ano, myslim NOx.
V tech se nafta priblizila benzinu az s EU6 (ne temp! ).
Ale porad jen priblizila.
Ale urcite, kdyby vsechny diesely na silnicich byly EU6, tak by nebyl moc problem s lokalnimi emisemi.
V tech se nafta priblizila benzinu az s EU6 (ne temp! ).
Ale porad jen priblizila.
Ale urcite, kdyby vsechny diesely na silnicich byly EU6, tak by nebyl moc problem s lokalnimi emisemi.
No a proto jsem vzal až nový EVO a 2.0 HDI, protože je považuju za skutečně čisté motory. Rozhodně čistší, než moje předchozí TSI bez GPF
NOx ale nejsou ten problém, a už vůbec ne u Euro6, tady o tom vášnivě plápolal Topten, aniž by věděl, o čem mluví.
Problém jsou mikročástice, a ty teď mají benzín i diesel.
Problém jsou mikročástice, a ty teď mají benzín i diesel.
Jaké mikročástice máš na mysli. Co jsem vždy četl studie na poslední modely dieselů s filtry, tak na výstupu bylo vždy pevných částic méně než na vstupu. (vyjma přírody)
To je lez.
Bylo to tak jen za extremnich podminek.
Extremni smog a STUDENY motor.
Jinak ten samotny test bylo ryzi PR s jasnym zadanim.
:no: :no: :no😒br />
NOx byly jeste na zacatku EU6 velky problem.
PS A to nemluvim o vypalovani filtru. Diesel je bud spinavy nebo drahy.
Bylo to tak jen za extremnich podminek.
Extremni smog a STUDENY motor.
Jinak ten samotny test bylo ryzi PR s jasnym zadanim.
:no: :no: :no😒br />
NOx byly jeste na zacatku EU6 velky problem.
PS A to nemluvim o vypalovani filtru. Diesel je bud spinavy nebo drahy.
A to musia zakazovat a povolovat? Keby neexistovalo obmedzenie na 130. V zivote by sme netusili, ze na dialnici sa "ma" ist 130.
A co jako? Tak by tam jel každej, jak ho napadne a jak mu vehikl dovolí. Nebo cos nám chtěl říct?
Omezení jsou tu především proto, protože většina lidí má v hlavě na.ráno a není schopna se chovat přiměřeně ohleduplně a nekonfliktně a bezpečně. Když potom dovolíš bandě retardů ve starých, ale silných střepech jezdit jak je napadne, tak to skončí prostě blbě. Hromadama mrtvol.
Prů.er se může samozřejmě stát i mě a komukoliv, kdo má něco najeto a ví co a jak. Protože to zkrátka může někde přepísknout, což je méně pravděpodobné, ale může mu tam vjet nějakej blb a pak nezbude dost času na reakce a nebo dojde k technické závadě.
Pořád ale zkušený jezdec v dobrém autě může jet i na okresce 200 a nehrozí skoro nic, když tak jede tam, kde to jde a naopak tam, kde to smrdí jede třeba jen 40, nebo 70. Vedle toho přitroublej hejsek, kterej to rve byť jen 90 do ostré zatáčky, kam nevidí a ideálně na mokru a v noci, nebo přes horizonty, tak ten potom končí v černé kronice a mnoho nevinných s ním. A většinou to rve podstatně rychleji.
Omezení jsou tu především proto, protože většina lidí má v hlavě na.ráno a není schopna se chovat přiměřeně ohleduplně a nekonfliktně a bezpečně. Když potom dovolíš bandě retardů ve starých, ale silných střepech jezdit jak je napadne, tak to skončí prostě blbě. Hromadama mrtvol.
Prů.er se může samozřejmě stát i mě a komukoliv, kdo má něco najeto a ví co a jak. Protože to zkrátka může někde přepísknout, což je méně pravděpodobné, ale může mu tam vjet nějakej blb a pak nezbude dost času na reakce a nebo dojde k technické závadě.
Pořád ale zkušený jezdec v dobrém autě může jet i na okresce 200 a nehrozí skoro nic, když tak jede tam, kde to jde a naopak tam, kde to smrdí jede třeba jen 40, nebo 70. Vedle toho přitroublej hejsek, kterej to rve byť jen 90 do ostré zatáčky, kam nevidí a ideálně na mokru a v noci, nebo přes horizonty, tak ten potom končí v černé kronice a mnoho nevinných s ním. A většinou to rve podstatně rychleji.
Jenže ta doba se zase pomalu začíná měnit. Elektrospotřebiče s maximálkou často ne moc nad hranicí povoleného limitu a i kdyby jen jeli 130-150, tak by dálnici lemovaly vybyté elektrospotřebiče. Naopak se bojím, že to kvůli tomu budou chtít ještě snížit.
Doufejme, že se mýlíš. A nebo to spíš zůstane tam, kde to je, na 130 km/h. ;-\
Protože nejlepší EV už v těchto tempech dají okolo 300 km a to už nadšencům asi i stačí.
Já bych bral u nás těch 160 km/h a pak bych se nemusel bát tolik pokut. 😄
Větší nebezpečí jsou ale skrytí pomáhači a chrániči v trávě podél 5 kilometrových přehledných rovinek, kde se dá jet nesmysl zcela bezpečně, ale postih už je pak likvidační.
Protože nejlepší EV už v těchto tempech dají okolo 300 km a to už nadšencům asi i stačí.
Já bych bral u nás těch 160 km/h a pak bych se nemusel bát tolik pokut. 😄
Větší nebezpečí jsou ale skrytí pomáhači a chrániči v trávě podél 5 kilometrových přehledných rovinek, kde se dá jet nesmysl zcela bezpečně, ale postih už je pak likvidační.
Teda já jezdím po CR docela dost a na těch dálnicích se svezu 140-160 v průměru (dle provozu někdy jezdím i pod limit), klidně na přehledném a volném úseku 180-200 když je nálada a na hlídku měřící jsem narazil za těch mnoho let , co jezdím že bych je napočítal na prstech jedné ruky . Větší vrásky mi dělají na okreskach,kdy se za tebou otočí do protisměru a nebo radar kemping či usekova měření kdekoliv, tam mám nejvíc pokut z Německa, dokonce i body 😁
Však jo, já to myslel podobně. Já na dálnici taky často jedu 120, když se vracím, nespěchám, poslouchám muziku a relaxuju. Ale jindy krapet kvaltuju, nebo nemám náladu se šourat, tak krapet brnknu o plyn a zvlášť teď s novým 147EVO to je až k nevíře, jak se mu chce a jak snadno to letí do zakázaných zón.
A ty skrytý pomáhače jsem nemyslel na dálnici, to jsem možná měl jasně napsat. Ale právě na okreskách, respektive spíš státovkách. Podle toho, jak si to kdo vykládá.
Na zakroucený okresce fakt nemám ambice pískat gumama a likvidovat podvozek, ale prů.er jsou ty dlouhatánský prázdný široký roviny, kam dáš vedle sebe 3-4 auta a nikde nikdo a tak si přidáš, no a oni sedí v civilní ovci v křoví a pomáhají. A ty úsekovky mě taky točí. To se furt hlídat, abys náhodou někde nepřešvihl o 5 km. Parchanti to kolikrát montují na úseky, který jsou opět široký, přehledný, často stoupací pruhy, nikde přechod, okolo svodidla, prostě nic nebezpečnýho, jen ta buzerace. A ty musíš jet jak ocas 50.
A ty skrytý pomáhače jsem nemyslel na dálnici, to jsem možná měl jasně napsat. Ale právě na okreskách, respektive spíš státovkách. Podle toho, jak si to kdo vykládá.
Na zakroucený okresce fakt nemám ambice pískat gumama a likvidovat podvozek, ale prů.er jsou ty dlouhatánský prázdný široký roviny, kam dáš vedle sebe 3-4 auta a nikde nikdo a tak si přidáš, no a oni sedí v civilní ovci v křoví a pomáhají. A ty úsekovky mě taky točí. To se furt hlídat, abys náhodou někde nepřešvihl o 5 km. Parchanti to kolikrát montují na úseky, který jsou opět široký, přehledný, často stoupací pruhy, nikde přechod, okolo svodidla, prostě nic nebezpečnýho, jen ta buzerace. A ty musíš jet jak ocas 50.
Na Pha - HK bych dával o něco větší pozor než jinde, taky na sjezdu z Rosic na Prahu mají oblíbené stání, výpadovka z Brna na Vídeň odpoledne nebo ráno ve směru do Brna…. D1 většinou čistá, ale provoz tak hustý, že toho moc zneužívat s mozkem stejně nejde.
pradeda777
Výzkumy totiž ukazují, že na úsecích bez limitu dochází k výrazně vyššímu množství závažných nehod.
KECY V KLECI...... 😒]
KECY V KLECI...... 😒]
Cetl jsem, ze obvykle po snizeni maximalni povolene rychlosti nehodovost/nasledky nehod skutecne klesne/klesnou.
Treba zde😒br />https😐/www.itf-oecd.org/…ewer-road-deaths
Lower Speed Means Fewer Road Deaths
Treba zde😒br />https😐/www.itf-oecd.org/…ewer-road-deaths
Lower Speed Means Fewer Road Deaths
Moja konkrétna skúsenosť je takáto: je u nás jeden úsek, zákruta, kde sa síce dá ísť bezpečne 90kou aj starým trabantom a normálne auto to dá bezpečne aj v 130ke. Ale stalo sa párkrát, že opití chlapci v zime na ľade vyleteli zo zákruty. Takže nie blbosť vodiča, ale nebezpečná zákruta, treba to riešiť a aby sa vykázala činnosť, tak sa tam dala 50ka. Efekt je nulový, všetci tade chodia naďalej 90kou, polícia to ani nemeria, ale má argument v prípade problému, že vodič prekročil povolenú rýchlosť a majú vec vybavenú.
gil54
...tak si myslím, že mu toho moc nehrozí. Pochybuji, že lze to uveřejněné video použít jako oficiální certifikovaný důkaz, že jel doopravdy tak rychle a že to řídil opravdu on. Zfejkovat ty záběry nějaký velký problém asi není vč. údaje tachometru a GPS.
Pokud ho ti Němci nezměřili a nevyfotili policejní technikou. Kdoví, jak to dopadne, když bude klást chytře odpor a zapírat, zapírat, zapírat...
Pokud ho ti Němci nezměřili a nevyfotili policejní technikou. Kdoví, jak to dopadne, když bude klást chytře odpor a zapírat, zapírat, zapírat...
Řekl bych, že si (naštěstí) stihnul vyrobit proti sobě důkazů dostatek. Nevím, jaký flastr za nelegální závod v Německu je, ale napařil bych mu ho v horní polovině. Skutkovou podstatu myslím naplnil úplně přesně. Nakonec dobře, že dělal ostudu u Helmutů. U nás by na něj metr chyběl (nebo by se nějakou záhadou nemohl najít).
Tak isto aj ostatnym, stavim sa, ze sa na tej dialnici este este par vodicov naslo, ktori tak isto nelegalne pretekali. Sice pomalsie, ale pretekali 😄
správně, němci nejsou nevzdělanci a ty řidiče třídí každý den, třeba ty odestupy a dovedou si z videa podle kilometrovníku spočítat i tu rychlost i to, že nejel v levým pruhu, protože je to jak u nás jízda na pravé straně vozovky. A když mu řeknou, že je na dálnici doporučená 130 jak v čr maximálka, tak výmluva, že v diskuzích je neomezená neobstojí. A můžou zabavit auto....
To, že někdo uvede na síť nějaké video a třeba se k němu i hlásí, ještě neznamená, že je to nezpochybnitelný důkaz, že se skutek opravdu přesně tak udál a kdo ho případně spáchal. I kdyby se to celé událo tak, jak je to na videu - a že se to tak asi doopravdy i stalo - ještě neznamená, že to nelze jako důkaz hravě zpochybnit.
A chci Camaro, co se mění na roboty, Godzillu na zahrádku a Arabelin prsten - viděl jsem to na vlastní oči v televizi.
A chci Camaro, co se mění na roboty, Godzillu na zahrádku a Arabelin prsten - viděl jsem to na vlastní oči v televizi.
Presne tak, u nás s tým máme bohaté skúsenosti, Tebou produkované video nahraté na webe nie je postačujúci dôkaz a keď to poprieš, nie je sa čoho chytiť. Môže sa to zdať absurdné, ale trestné i priestupkové konanie má nejaké pravidlá a zásady a jediný, len samotným páchateľom produkovaný a následne popretý dôkaz nie je postačujúci na uznanie viny.
Ale možno v Nemecku to majú inak, ale skôr myslím, že pravidlá budú odbobné.
Ale možno v Nemecku to majú inak, ale skôr myslím, že pravidlá budú odbobné.
Zaujímala by ma definícia závodu v nemeckých dopravných predpisoch.
cokoliv nad 130km/hod a lejstrem ze servisu, že auto je na to připravený.
Tak snaha o docílení rychlostního rekordu jakési soutěžní ambice vykazuje
Je tomu tak i v případě, kdy si dáš jeden den dva knedlíky a den na to tři?
Němci zprasení Merkelovou, práskající sebe sama jsou přitroublou parodií.
Němci zprasení Merkelovou, práskající sebe sama jsou přitroublou parodií.
Pán se snažil, jak sám avizoval - o zápis do Guinnessovy knihy rekordů. Což je v Německu ilegální, zdá se, navzdory neomezené rychlosti. Paralelu s knedliky nevidím, anžto žádný zákon o pojídání knedlíků není. Popírat, že snaha o dosažení rekordu je formou soutěže, to může vyzkoušet, uvidíme jaký bude mít úspěch. Prošlo by to možná místnímu, na soutěživé chlapce z východu jsou asi dost vysazení.
Pamatuješ na případ zkušebního jezdce Mercedesu, který se prohnal 300 km/h kolem nějaké mamky, co se lekla a strhnula své auto mimo dálnici. Dostal rok, protože rychlost je neomezená, ale povinnost tou rychlostí ostatní neohrozit pořád platí. Chvilku jsem to nechápal, ale když se nad tím v klidu zamyslíš….
Při snaze o dosažení rekordu jde opatrnost obvykle stranou, a i kdyby ne, po případném dosažení rekordu vede vždy k snaze o jeho překonání, jednoho krásného dne z toho bude spektakulární havárka.
Passer to prostě neměl zveřejňovat, němci teď nemají na výběr. Když to budou tolerovat, začnou jim tam závodit/překonávat rekordy další a další…prostě musí tvrdě zasáhnout.
Při snaze o dosažení rekordu jde opatrnost obvykle stranou, a i kdyby ne, po případném dosažení rekordu vede vždy k snaze o jeho překonání, jednoho krásného dne z toho bude spektakulární havárka.
Passer to prostě neměl zveřejňovat, němci teď nemají na výběr. Když to budou tolerovat, začnou jim tam závodit/překonávat rekordy další a další…prostě musí tvrdě zasáhnout.
Máš pravdu, ak to poprie, toto video na YT nie je dostatočné na uznanie viny.
Príklad z praxe: u nás si policajti natáčali na video, ako bili malých Cigánov. Policajti to popreli a súd tento dôkaz neakceptoval ako použiteľný a pri absencii iných dôkazov ich oslobodil.
Príklad z praxe: u nás si policajti natáčali na video, ako bili malých Cigánov. Policajti to popreli a súd tento dôkaz neakceptoval ako použiteľný a pri absencii iných dôkazov ich oslobodil.
V banánových republikách je to běžná věc. Netušil jsem, že na Slovensku taky.
Ak si myslíš, že v ČR to je inak, tak buď nemáš skúsenosti, alebo si silne naivný (zrejme oboje naraz). Proste jeden sporný dôkaz vyprodukovaný samotným podozrivým, naviac ním popretý, to na nesporné uznanie viny nestačí. Nemecké predpisy nepoznám, ale trúfam si tipnúť, že to bude nejak podobne a Passerovi - ak bude zatĺkať - sa nič nestane. Ale možno sa k tomu postaví hrdo, prizná všetko a pár stoviek eur ako pokutu rád zaplatí. Uvidíme.
Passer chtěl mít rychlostní rekord a teď to bude zatloukat? To jde proti sobě že?
troufnu si jen odhadovat následující vývoj diskuse: Iudex se odmlčí. Jeho obvyklý postup (když je zahnán do kouta argumenty).
Ano, Passer se snažil překonat svůj osobní rekord a popírat to, co cpal vehementně do médií by bylo poněkud komické 😉
Ano, Passer se snažil překonat svůj osobní rekord a popírat to, co cpal vehementně do médií by bylo poněkud komické 😉
Ja sa s tým stretávam pravidelne. Niekto niečo capne na web a keď zistí, že je to problém, nebodaj trestné, tak to stiahne, poprie. A nič sa mu nestane. Viem konkrétne prípady rôznych difamujúcich prejavov na internete, ktoré následne autor poprel. A bola dôkazná núdza. Dokonca jeden poslanec argumentoval, že príspevok nemohol napísať on, lebo nevie pracovať s počítačom. A bolo vymaľované. ;-\
Takže áno, viem si predstaviť, že to Passer poprie. Ale možno bude chlap a postaví sa k tomu čelom, uvidíme. Pointa bola, že ak to poprie, nemá polícia veľa dôkazov na preukázanie viny z priestupku (resp. nemá asi žiadne).
P.S. Kde tam pri rohorovi vidíš argumenty? To je pri jeho prejavoch silné slovo. Alebo "banánová republika" a podobne sú u teba argumenty?
Takže áno, viem si predstaviť, že to Passer poprie. Ale možno bude chlap a postaví sa k tomu čelom, uvidíme. Pointa bola, že ak to poprie, nemá polícia veľa dôkazov na preukázanie viny z priestupku (resp. nemá asi žiadne).
P.S. Kde tam pri rohorovi vidíš argumenty? To je pri jeho prejavoch silné slovo. Alebo "banánová republika" a podobne sú u teba argumenty?
Takže on se k tomu po tom videu ještě vyjadřoval, dekoval bohu a teď to cele popře? To není cigan a ukradená slepice…
narona
měl si zaplatit uzavření dálnice, podobně jak Carraciola. V rychlým pruhu když někdo předjíždí třeba 180 nějakého stotřicítkáře tak nemá šanci zaregistrovat že se k němu řítí něco rychlostí 240 km/h 😁
Tak že reálně ohrozil ostatní, i kdyby tam mělo být jen jedno další auto na celém úseku.
Tak že reálně ohrozil ostatní, i kdyby tam mělo být jen jedno další auto na celém úseku.
Fakt? Nechcel si skôr napísať 420 km/h? 😉
Mokrous
tu 3,14ču, která tady všechno do pár sekund omínusuje, bez ohledu na obsah a prakticky komukoliv.
To musí bejt neskutečnej mrzák 😁
To musí bejt neskutečnej mrzák 😁
webpaja-za pár minut měl u sebe 4 plusy a u mně 4 mínusy na ostatní neměl čas.
A ty sa divíš? Všimni si, čo píše on, a čo píšeš ty.
Měl u sebe, ty jsi truhlík. Můžeš obviňovat a práskat, ale zkus použít tu pivní nacucanou houbu v dutině lebeční než něco napíšeš. 😉
Mám teóriu, že to robí nejaký skript - možno aj preto, aby boli ľudia viac nasraní a viac písali...
Taky si myslím, že to dělá robot. Osobně kdybych na to měl čas a náladu tak bych ho za odpoledne taky napsal. Musí to být hrozně nešťastný člověk, ačkoli je nepochybně inteligentní.
Myslím že moc inteligentní právě není. Minusuje ne podle významu příspěvků ale spíše podle jejich autorů.
Tj nedokáže moc chápat text ani konkrétní téma. .
Tj nedokáže moc chápat text ani konkrétní téma. .
Kdepak, tohle dělá jeden *** s mnoha účty a my se musíme nějak naučit ho totálně ignorovat, protože tyhle trotly živí jen jakýkoli zájem o jejich ubohost i kdyby byl negativní.
Jen 100% ignorace je nakonec vyčerpá a odejdou.
Mnozí jistě tuší.
Já tu nejsem tak dlouho, jako staří mazáci a vím, že tu jsou různé minitábory s odlišnými názory a občas i hloupými a s mnohými jedinci nesouhlasím a občas jim dám mínus a jindy zase plus, když to má hlavu a patu a nebo to ignoruju, ale pořád dokážu rozlišit běžného diskutéra, kterej to má hozený jinam od totálního ocasa, kterej nedá jedinou normální souvislou větu a jen se snaží to tady rozje.at víc, než už to je.
Jen 100% ignorace je nakonec vyčerpá a odejdou.
Mnozí jistě tuší.
Já tu nejsem tak dlouho, jako staří mazáci a vím, že tu jsou různé minitábory s odlišnými názory a občas i hloupými a s mnohými jedinci nesouhlasím a občas jim dám mínus a jindy zase plus, když to má hlavu a patu a nebo to ignoruju, ale pořád dokážu rozlišit běžného diskutéra, kterej to má hozený jinam od totálního ocasa, kterej nedá jedinou normální souvislou větu a jen se snaží to tady rozje.at víc, než už to je.
100% ignorácie nebude nikdy. Vždy príde pod novým nickom, ktorý sa tvári seriózne a niekto sa s ním vždy bude baviť.
Opravdu ti připadá možné, ze by někdo prilitnul do každé diskuse a zběsile minusoval a plusoval?
Obzvláště, když se pocty těch minusu opakuji…
Obzvláště, když se pocty těch minusu opakuji…
Když nechodíš do práce a tvým jediným smyslem je sr.át druhé... ??? Kdo ví?
kdyby jsi chodil třeba i na autorevue, například před cca rokem, tak by jsi tomu věřil. Pka se to tam tak zvrhlo, že na nějaký čas zakázali diskuzi a ten odpad a psychicky narušení jedinci se přesunuli sem. Nebude jich moc, maximálně nižší jednotky. I zde se daly najít diskuze, kde se během pár minut vyskytl pod několika nicky, které nestačila redakce blokovat. Proto je jediná možnost palce zrušit a nebo po najetí na ně veřejně zpřístupnit, kdo ty palce dal.
Když se zavedlo palcová, bylo tu pár jedinců, co umelo naklikat z jednoho účtu více palců. Řekl bych, že podle toho jak to přibývá v sadách po ca 4 :no: ,tak to má troll přednastavené na multiplikator a jen opalcuje diskuzi.nebo má permanentně 4 prohlížeče s 4ma fake profilová, protože pokud vím, tak palcová může i zabanovany
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Za mě je to fajn pokus, při kterém se snažil minimalizovat riziko jak to šlo a vzniklo z toho pěkný video. Na německý úřady nas-rat. Teď se na tom pár novodobých inkvizitorů bude snažit chtít zviditelnit a grilovat ho, ale myslím, že to stejně vyšumí. Jel po úseku kde je neomezená rychlost, takže nic neporušil a z videa je patrné, že ani nikoho neohrozil ani neomezil. To jen pár trapných právníčků se na tom bude snažit vydělat, ale v zásadě na něho nic nemají. Zajímalo by mě jaký to je řídit auto v takovým kalupu. Fakt je, že na takovýhle dálnici kdy není provoz je 200 jako nic. Je dobrej, ale každej den bych to nezkoušel :yes:
Pochopil jsi, že už tak se v Německu vedou diskuse o zavedení rychlostního limitu na autobánu? A že sobečtí týpci jako slavný závodník Passer lejou vodu na mlýn těmto zájmům? A nevím taky jestli jsi si povšimnul faktu, že autobán slouží za účelem přepravy osob, materiálu a zboží. Závodní okruhy najdeš jinde.
No to já chápu. Dementi, a to zejména zelený, by z různých pohnutek zničili tu pohodu co tam Němci mají. Jeden Passer s tím nemá co dělat a nepřijde mi na jeho počínání ani nic sobeckého. Sobecký jsou řidiči, kteří si myslí, že v době kdy je plná dálnice si budou blikáním v levým pruhu vynucovat puštění a budou dělat problémy všem okolo. Passer si vyhlídnul dobu kdy není provoz a svezl se, nijak nezávodil jak tu mylně uvádíš, aniž by to ohrozilo někoho dalšího. Já mu to přeju :yes:
Když poběžím parkem s kámošem nebo se psem, protože se mi prostě chce běžet, tak nezávodím. Když poběžím parkem sám a budu si u toho měřit čas a snažit se dosáhnout lepší čas, než včera, tak závodím.
Podstatný je, že si v tom parku můžeš běhat jak chceš. Pokud nebudeš vrážet do lidí, tak ti nemůže nikdo nic říct. Park k tomu účelu slouží, stejně jako dálnice slouží k tomu jet na ní rychle. V Německu dokonce neomezeně. Jen nesmíš ohrožovat řidiče kolem a to se nestalo.
Ano. Podstatný ale je, že v tom německém parku se může běhat jak chce, pokud to nenaplňuje definici závodění, což snaha o dosažení rekordní rychlosti bezesporu naplňuje.
A zelených dementů je 52% respondentů zjevně, kteří se vyjádřili proti maximální rychlosti.
A zelených dementů je 52% respondentů zjevně, kteří se vyjádřili proti maximální rychlosti.
To bohuzel zadny zavodeni neni. Od jaky rychlosti to myslis musime povazovat za zavodeni? 300 jeste ne a 400 uz jo?
Pokus o překonání rekordu není závodění? Dobre, žil jsem v omylu a vyvedl jsi mě z něho.
Slo o pokus vytahnout z auta maximum a to zakazany neni. To jsem rad 😉
Tak si to přečti
https😐/prazsky.denik.cz/…nem-provozu.html
Oč tu vlastně běželo. Jinak už asi stačilo
https😐/prazsky.denik.cz/…nem-provozu.html
Oč tu vlastně běželo. Jinak už asi stačilo
Ano já to chápu. Běželo o to vytáhnout z toho 4 kila a co jako? To není v Německu zakázaný. Závodil by pokud by byli dva a honili se. Sám se sebou závodit nemůžeš. Ale myslím, že ho případná pokuta, ač nevím za co by ji měl dostat, nezruinuje. Má z toho možná tak akorát ***, že se o něm tak divoce diskutuje v médiích 😁
tak si přečti dotčený zákon
https😐/www.gesetze-im-internet.de/…stgb/__315d.html
1) Kdo je na cestě
1.
pořádá nebo vede nepovolený závod motorových vozidel,
2.
se zúčastní jako řidič motorového vozidla závodu motorových vozidel, který není povolen, popř
3.
se jako řidič motorového vozidla pohybuje nepřiměřenou rychlostí a hrubě v rozporu s provozem a bezohledně za účelem dosažení co nejvyšší rychlosti
https😐/www.gesetze-im-internet.de/…stgb/__315d.html
1) Kdo je na cestě
1.
pořádá nebo vede nepovolený závod motorových vozidel,
2.
se zúčastní jako řidič motorového vozidla závodu motorových vozidel, který není povolen, popř
3.
se jako řidič motorového vozidla pohybuje nepřiměřenou rychlostí a hrubě v rozporu s provozem a bezohledně za účelem dosažení co nejvyšší rychlosti
...jeho by se tedy mohl eventuálně týkat pouze bod 3, kde je opět k diskuzi skutečnost, zda naplnil pojmy "hrubě v rozporu s provozem" a "bezohledně".
Oba pojmy lze rozporovat a záleží na konkrétním posouzení a výkladu.
Provoz byl v daném okamžiku velmi malý, to asi nikdo nezpochybňuje, takže "hrubě v rozporu s provozem" ?
Bezohledně ? Ohledy bral v úvahu, třeba tím, že si vybral přehledný úsek a takový kde není omezena rychlost, volbou hodiny s minimálním provozem, zorganizováním předjezdců a snad i nějakých těch hlídek na mostech, zodpovědnou přípravou auta, předjížděná vozidla míjel s dostatečným bočním odstupem téměř celého jízdního pruhu...
Zkušený právník by to jistě dokázal ještě daleko lépe zpracovat.
Oba pojmy lze rozporovat a záleží na konkrétním posouzení a výkladu.
Provoz byl v daném okamžiku velmi malý, to asi nikdo nezpochybňuje, takže "hrubě v rozporu s provozem" ?
Bezohledně ? Ohledy bral v úvahu, třeba tím, že si vybral přehledný úsek a takový kde není omezena rychlost, volbou hodiny s minimálním provozem, zorganizováním předjezdců a snad i nějakých těch hlídek na mostech, zodpovědnou přípravou auta, předjížděná vozidla míjel s dostatečným bočním odstupem téměř celého jízdního pruhu...
Zkušený právník by to jistě dokázal ještě daleko lépe zpracovat.
Co je nepřiměřená rychlost určí kdo? Kde končí přiměřená rychlost a kde už začíná nepřiměřená? Není to nijak definovaný. Ona je ta nepřiměřená rychlost taky pokaždé jiná. V provozu může být i 130 nepřiměřená rychlost a na prázdné dálnici bude 300 přiměřená. Ty ses prostě rozhodl, že je potřeba ho za to ukřižovat, tak tu jedeš tuhle rétoriku. Nemusíš se tady o tom dál rozepisovat, protože si myslím, že tvůj postoj všichni dostatečně chápou.
Když budu chtít ze Smartu vymáčknout maximálku, tak mě za těch 145 km/h zavřou?
Taky mu trochu závidím ale že bych chtěl, aby byla ve stejný moment na dálnici Bugatti ve 400 km/h a moje žena v SUV s plačícími dvojčaty v sedačkách a po probdělé noci…
Na takové věci máme okruhy, je super jezdit po dálnici rychle, ale je třeba dávat pozor i na ostatní i za ostatní.
Na takové věci máme okruhy, je super jezdit po dálnici rychle, ale je třeba dávat pozor i na ostatní i za ostatní.
Tak jestli tvoje zena jezdi bezduvodne v levym pruhu na prazdny 3 proudy dalnici, tak to by mela asi smulu. A jen tak mezi nama to auto ukrutne rychle brzdi 😉 Proste vubec o nic neslo.
O levém pruhu nikdo nepsal. Dálnice patří všem, co mají dálniční známku, důchodcům, maminkám, zelenáčům…nejen eurodrzkům s chutí riskovat. Zkus o tom přemýšlet.
Ovšem na druhou stranu jet po probdělé noci nad ránem s plačícími dvojčaty Německem také není úplně moudré z hlediska bezpečnosti. Já bych jí tedy v této konstelaci za volant raději nepustil.
Že jsem tak zvědavej, kde se bere ta představa, že na okruhu plném zatáček se dá zkoušet maximálka? Narážím na to prakticky v každé diskusi, přitom je to naprostá konina.
iudex
Inkvizítori môžu môžu byť kľudní, netreba nič zakazovať a obmedzovať rýchlosť na autobahne, onedlho tu budeme mať v nových autách povinné merače rýchlosti, ktoré pri prekročení rýchlosti budú pískať a dáta sa budú dať diaľkovo monitorovať, odtiaľ je len krok k automatickému pokutovaniu.
meddem
Děkuji pánovi za další argument pro zavedení plošného limitu na 130 km/h. Doufám, ze Ampelkoalition dodrží sliby a plošné omezení zavádět nebude.
Je trošku absurdné tvrdiť, že ak niekto letel po diaľnici 417 kmh, tak musíme zaviesť limit 130. Medzi tým je predsa brutálne široké rozpätie. Kľudne by stačil limit 200 kmh (na Slovensku by som bol vďačný aj za roky sľubovaných 150 kmh).
Absurdní by to bylo, nicméně média to využívají k oživení diskuze o limitu 130. Proto moje poděkování pánovi v bugatce. A pokud sledujete dění v DE, tak víte, ze o limitu 200 ani o 150 se generelne nemluví, jen o 130.
Veď práve to mi príde absurdné, nedať nejaké rozumné obmedzenie, ale rovno to seknúť na 130. Myslím, že sa dá racionálne argumentovať, či 150, 160 alebo 180, ale rovno z neobmedzenej dať max 130, to je úplne hysterická reakcia. Ale je pravdou, že Passer svojím ukazovaním túto hysterickú reakciu len priživuje.
To by mi přišlo mnohem logičtější stanovit max třeba na 200 nebo 250 km/h. Bohužel Německu vládne tupá lůza, takže reálně hrozí, že se po svých krásných dálnicích budou plížit 130 jako my.
fOE
Na 1mld najetych km na usecich s limitem pripada 0,95 umrti.
Na 1mld najetych km na usecich bez limitu pripada 1,67 umrti (+75😖.
Vazne nehody s limitem 13,45
Vazne nehody bez limitu 15,79 (+17😖.
Statistiky sesbirane Spiegelem, z roku 2017 a z 12 spolkovych z. (musi se zbirat po castech, neb si tohle kazda spolkova zem hlida samostatne, coz je mimochodem v DE bezne na hodne urovnich).
Podle ADACu z roku 2021 je to ale jinak, tam hodnoti useky s limitem 120-130 a bez limitu jako stejne (ne)bezpecne, co do poctu nehod (o smrtacich uz se ADAC nezminuje). Kazdopadne 45% clenu ADACu je pry proti zavedeni limitu na dalnici a 50% je pro.
Taky jsou dalnice statisticky nejbezpecnejsi nemecke silnice, s limitem nebo bez, umira se hlavne na okreskach a ve mestech (chodci, cyklisti).
Na 1mld najetych km na usecich bez limitu pripada 1,67 umrti (+75😖.
Vazne nehody s limitem 13,45
Vazne nehody bez limitu 15,79 (+17😖.
Statistiky sesbirane Spiegelem, z roku 2017 a z 12 spolkovych z. (musi se zbirat po castech, neb si tohle kazda spolkova zem hlida samostatne, coz je mimochodem v DE bezne na hodne urovnich).
Podle ADACu z roku 2021 je to ale jinak, tam hodnoti useky s limitem 120-130 a bez limitu jako stejne (ne)bezpecne, co do poctu nehod (o smrtacich uz se ADAC nezminuje). Kazdopadne 45% clenu ADACu je pry proti zavedeni limitu na dalnici a 50% je pro.
Taky jsou dalnice statisticky nejbezpecnejsi nemecke silnice, s limitem nebo bez, umira se hlavne na okreskach a ve mestech (chodci, cyklisti).
Konečne nejaké fakty a čísla. :yes:
Treba tady je to hezky sepsane (i porovnani s evropou, vcetne CR)😒br />https😐/www.mobile.de/…n-strassen-44180
PS: 20% smrtaku pripada na motorkare a jen 45% na autare. To po prepoctu na ujete km musi byt pro motorkare dost hrozive cislo. 😲
PS: 20% smrtaku pripada na motorkare a jen 45% na autare. To po prepoctu na ujete km musi byt pro motorkare dost hrozive cislo. 😲
Otrava
Čistě laicky - u nás je maximální povolená rychlost, ale také pravidlo, že mohu jet jen tak rychle, abych mohl bezpečně zastavit.
Chiron má skvělé brzdy, ale i tak, když člověk ještě připočítá reakční dobu, tak stejně ujede více jak půl kilometru, než zpomalí na nějakých 150-130 (tedy cca tolik, kolik bych čekal o běžného provozu). To už chce sakra bystré oko, nehledě na to, že udržet auto v takové rychlosti vyžaduje nějaké soustředění.
Nehledě na to, že podobné pokusy nahrávají odpůrcům neomezené rychlosti na dálnicích.
Chiron má skvělé brzdy, ale i tak, když člověk ještě připočítá reakční dobu, tak stejně ujede více jak půl kilometru, než zpomalí na nějakých 150-130 (tedy cca tolik, kolik bych čekal o běžného provozu). To už chce sakra bystré oko, nehledě na to, že udržet auto v takové rychlosti vyžaduje nějaké soustředění.
Nehledě na to, že podobné pokusy nahrávají odpůrcům neomezené rychlosti na dálnicích.
kuk
...členem Církve adventistů sedmého dne, jde příkladem a takto šíří svou víru. No potěš pánbů.
Názor, že pan podnikatel porušil zákon o závodění na silnici Vám neberu, ač si myslím opak, ale o je v obou případech pouze názor.
Sorry Pajo, ale to nešlo se udržet.