Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW řady 8 přichází v modernizované podobě. Má výraznější vzhled i vylepšený interiér

Modernizace se dočkala kompletní paleta BMW řady 8, kupé, kabriolet i Gran Coupé s dvěma páry dveří.
Zpět na článek
26. 1. 2022 14:06
26. 1. 2022 15:12
26. 1. 2022 16:48
26. 1. 2022 18:48
26. 1. 2022 22:50
27. 1. 2022 08:32
28. 1. 2022 10:57
26. 1. 2022 23:14
27. 1. 2022 05:27
Avatar - VDC
26. 1. 2022 14:06
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Mokrous
26. 1. 2022 15:12
Re: ...
Člověk se dnes už nemůže ani zasmát...

Nojo, to víš, marketéři museli ukázat typického kupce luxusních vozů BMW. Afrického inženýra.
Avatar - iudex
26. 1. 2022 16:30
8er sa nepredáva
8er je predajne flop, nepredáva sa a tento "facelift" je toho dôkazom. Nezmenili v podstate nič, teda ani len obvyklé úpravy masky či svetiel, lebo to obnáša náklady a investovať do slabo predávaného modelu nemá ekonomicky zmysel. Tiež to potvrdzuje fakt, že teraz dávajú M paket či merino kožu pre Mko zadarmo, je to jednak bezpracná a najmä posledná snaha zatraktívniť auto pre kupujúcich a faktické zlacnenie auta (v rozpore s dnešným globálnym zdražovaním).
A napokon zlé predaje zrejme budú znamenať koniec modelu ako takého, aktuálne sa hovorí o budúcom zlúčení radov 4 a 8 a ich nahradení (znovuoživeným) radom 6.
Rozbalit vlákno
6
26. 1. 2022 18:07
Re: 8er sa nepredáva
tak cenovo je to uz vo vodach, hlavne m8, kde bmw nic neznamena a na vyber je toho viac od zvucnejsich vyrobcov. takze nejaku zakladnu 840i s dobrou zlavou preco nie, m8 s priplatkami, to uz aspon porsche, aston, bentley atd
Avatar - lyon667
26. 1. 2022 20:22
Re: 8er sa nepredáva
To by mě nepřekvapilo, šestka je jako fénix :-)

Ani první osmy se neprodalo tolik, aby se vývoj zaplatil, prostě už moc velké a drahé auto. Návrat k platformě 5er/M5 by dával ekonomicky větší smysl (tedy jak tvrdíš - něco mezi 4er a 6er).
26. 1. 2022 22:33
Re: 8er sa nepredáva
5,6,7 i 8 jsou myslím na stejné platformě, sedma a osma má karbon/hliník/ocelovou konstrukci (nápis carbon core na prazích), což ji proti sestce poněkud prodrazilo. Tzn udělají levnější sestku s levnější konstrukcí.
Avatar - Dinar
27. 1. 2022 07:24
Re: 8er sa nepredáva
Roky jsem tu čítal, jak má bmw udělat velké kupé, že je to ostuda, vždycky bylo atp., pravdou je, že ono vždycky bylo vlastně jen jednou a ani ,dnes ikonická, E31 se neprodávala nijak skvěle, a to bylo v době, která velkým kupé přála. No, bmw velké kupé opět zkusilo, namísto toho, aby zhublo a zesportovnilo F12 6er, přidali naopak váhu a kus opulence, což sebou nese dva problémy. Jednak takové auto není sportovní, jednak při technologii, kterou má, musí nutně stát ranec, což znamená konkurovat značkám, které jsou svou image jinde než bmw. Conti GT proti M8? To nefunguje. Plus doba esůvéčková, kupci bmw, kteří mohli logicky dospět do 8er, poté, co rodinný kombík už nepotřebují, si dnes koupí X6, ale podobně je to i u mercedesu, jakkoliv je S-Klasse coupe hrubě nejlepší auto v portfoliu MB, jeho potenc zákazníci jezdí raději GLE coupe nebo GLS autobus.
Takže ano, je tu znova možnost zkusit sport kupé mezi 4er a 8er, ale musela by to být spíš technika ze 3er/4er a větší zaměření na jízdní performance než na designovou šou nárazníků. Taková reinkarnace E24 s technikou soudobé gen. trojky, aby takové auto stálo jako 5er a ne jako 7er.
Avatar - iudex
27. 1. 2022 08:24
Re: 8er sa nepredáva
Ad posledný odstavec: a tak nejak tipujem že to bude. Technika 3er v trošku vyleštenejšom kabáte, možno zvonku sa to bude hrať na ligu 5er, ale pod kapotou tam tipujem max. R6. Ale to nevnímam ako problém, naopak, vidím tam šancu na lepšie predaje vďaka lepšej cene a vďaka menším rozmerom aj agilnejší jazdný prejav.
A popravde túto cestu vidím ako poslednú záchranu pre väčšie kupé. Dnes proste nie je na trhu priestor pre tri veľkostné triedy kupé (2, 4, 8). Dvojka je maximálne populárna, tá samozrejme zostane a aby nebola taká čierna diera po väčšom kupé, tak 4er trošku posunú akože vyššie a spravia z nej 6er (aj keď s technikou 3er).
Avatar - Ji/Ri
27. 1. 2022 10:03
Re: 8er sa nepredáva
ContiGT je lepší volba do prvního servisu. Od bmw odjíždíš s úsměvem, od B ... se už tak moc neusmíváš. Nebo je to už dneska jinak?
Avatar - MS-sport
26. 1. 2022 16:48
Tohle auto
mě ničím neuchvátilo.....bez duše, bez vnitřního kouzla....prostě studené ploché nic. :no:
Rozbalit vlákno
7
Avatar - del42sa
26. 1. 2022 18:48
Re: Tohle auto
hlavně nemá to elektromotor, tak to už není in :D
Avatar - MS-sport
26. 1. 2022 20:09
Re: Tohle auto
být tam motor ze šicího stroje, tak to bych se vůbec nevyjadřoval.
26. 1. 2022 22:50
Re: Tohle auto
Jakoby se stalo. Číst dokola co všechno bys nechtěl, to už se trochu zajida. V profilu vidím 51 let, neměla tam být jednička místo té pětky?
Avatar - MS-sport
27. 1. 2022 06:09
Re: Tohle auto
Vyjadřuji se k čemu chci a jak chci, stejně jako ty a hlavně uvedu důvody PROČ se mně něco líbí nebo nelíbí. Ta poslední věta od tebe překročila míru, takže tě napomínám abys nebyl drzej....
27. 1. 2022 08:32
Re: Tohle auto
piš si co chceš, máš recht, máme tu takový šikovný tlačítko
Avatar - MS-sport
27. 1. 2022 20:31
Re: Tohle auto
že ti to trvalo....proč kolem toho dělals takový vofuky?? Že bys měl tak dlouhej doutnák? ;-) a nějaký tlačítko si strč do zadku. Je vidět, žes v hospodě držel kušnu nebo byls zbaběle vždycky s většinou. :-! :no:
28. 1. 2022 10:57
Re: Tohle auto
já do hospody nechodím Mizero. jestli máš problém, až budeš v Brně tak napiš. uvidíme co se s tím dá dělat.
Avatar - Machýrek
26. 1. 2022 23:14
Co se deje
Prej moje konto bylo zablokovano administratorem mi to tu pise. Proc?
Rozbalit vlákno
2
27. 1. 2022 05:27
Re: Co se deje
To ti píše když nejsi prihlaseny
Avatar - Manhunt.60
27. 1. 2022 07:15
Re: Co se deje
To abys nemachroval! :-)
27. 1. 2022 11:19
Předražená 8er
Vůbec se prodejním propadům nedivím. M5 začíná na 122k EUR a M8 GC Comp na 168k EUR. 46k EUR rozdíl za skoro to samé auto? Se nedivím, že to lidé nekupují. Proč by měli dát o tolik víc za totéž, navíc v 8GC je méně místa na nohy. Politika BMW u 8er mi přijde naprosto nesmyslná.
Rozbalit vlákno
19
Avatar - iudex
27. 1. 2022 13:17
Re: Předražená 8er
Ľudia vedia počítať, darmo niečo nazvem rada 8 a tvárim sa, že je to niečo viac, keď tú istú techniku dostanem vo väčšej 5er za dramaticky nižšie ceny.
Naviac 8er je taká vzhľadovo nemastná-neslaná, základné línie sú OK, profil pekný, ale v detailoch nič moc, chýba tomu niečo, čo by z toho robilo auto vzbudzujúce emócie a z toho plynúcu ochotu zaplatiť takých veľkých prachov.
A to nie je len môj názor, na bmwblogu (čo je fanúšikovský web BMW) píšu k 8er: it just doesn’t look or feel special enough to be considered by customers at its price point.
27. 1. 2022 13:40
Re: Předražená 8er
Tak napsat třeba o jízdním kole s hliníkovým rámem a z karbonu, že je to totéž by v cyklistických kruzích vzbudilo značné veselí. A že jsem koupil hliník, protože umím počítat ;-)
Ze je M8 GC o 20 cm delší, o kus širší a o kus nižší pozná i neškolené oko, a dá se především pořídit ve verzi kupé. Té bych dal nejspíš přednost i já.
A kdo chce kupé, ten si nekoupí sedan…
Naživo je osma nejhezčí BMW. Když jsem jí měl půjčenou na test, pozornost okolí byla až nepříjemná… to není auto pro introverty:)
Avatar - Dinar
27. 1. 2022 13:48
Re: Předražená 8er
Platforma, společná pro 5,7,8er, má označení CLAR, kombinuje vysokopevnostní ocel s hliníkem a uhlíkovými kompozity.
27. 1. 2022 14:33
Re: Předražená 8er
cituji z pdf letáku:
o BMW řady pět:
BMW EfficientLightweight je náze inteligentní lehké konstrukce, která výrazně zlepšuje jízdní dynamiku a hospodárnost. Redukce hmotnosti je základem špičkové jízdní dynamiky a příkladné hospodárnosti. Při konstrukci řady komponent jsou využívány materiály s optimalizovanou hmotností, jako je vysokopevnostní ocel, hliník a hořčík.
o BMW řady sedm:
Přístup BMW EfficientLightweight umožnil snížil hmotnost BMW řady 7 ve srovnání s předchůdcem až o 130 kg. Tohoto výsledku bylo dosaženo především vývojem zcela nové struktury karoserie nazývané Carbon Core (karbonové jádro), jež vychází z technologií automobilů BMWi. BMW řady 7 je prvním vozem segmentu, který využívá průmyslově vyráběné díly z uhlíkových komponentů /plastů zesílených uhlíkovými vlákny - CRFP/ a kombinuje je s hliníkem a ocelí.
Z čehož mi vyplývá, že se BMW u řady pět touto technologií a nasazením carbonu nejspíše nechce chlubit, tak jako u řady sedm ;-)
Avatar - iudex
27. 1. 2022 13:51
Re: Předražená 8er
Bavíme sa o Gran Coupé vs. 5er, samozrejme so sedanom 5er neporovnávam 8 kupé.
Že sa ti páči 8er vieme dávno, ale si v silnej menšine, viď ten bmwblog. A napokon viď predaje. Pozornosť mohla byť daná skôr tou výnimočnosťou na cestách, proste ľudia to vôbec nepoznajú, keďže sa to nepredáva a naživo to stretnúť je veľmi zriedkavé. Porovnaj to s konkurenčným AMG GT 4door, tiež drahé jak sviňa, ale máš toho plné cesty. Aj za Ssangyongom sa ľudia obzrú a nemusí to byť preto, že je krásny.
Avatar - Dinar
27. 1. 2022 13:57
Re: Předražená 8er
Jj, je to v designu, amg gt 4door je objektivně o dost horší auto, nesmyslně udrncaná drahota s hnusným vnitřkem, ale zvenku MB cool a prodává se.
27. 1. 2022 14:36
Re: Předražená 8er
je možné, že jsem v menšině.
https://pictures.topspeed.com/…o-13_1600x0w.jpg
stačí se podívat, kdo by chtěl dvoje dveře, když může mít 4?
27. 1. 2022 15:11
Re: Předražená 8er
Krásná je, to nezpochybňuju, ale už E62 mne šokovala tím, jak málo místa bylo na zadních sedadlech. A aktuální 8er na tom není o moc líp. Rychle se vzadu svažující střecha nutí dát zadní sedáky dopředu, takže je v ní méně místa na nohy než v mojí 3er a o dost méně místa než v 5er.
27. 1. 2022 15:15
Re: Předražená 8er
V osmě se dá vzadu ještě sedět. Lexus LC děti do 150 cm. Kdo kupuje kupé neřeší zadní sedačky. Je rád, že tam nějaké jsou:)
Gran coupé je jezevčík, to je prostě zadání, které se nedá vyřešit, aby to nevypadalo jak natažené na skřipci a i ty sebevětší kola nevypadaly titerně. Tam bych dal už kvůli vzhledu přednost pětce.
Avatar - iudex
27. 1. 2022 15:34
Re: Předražená 8er
V 8er kupé sa vzadu NEDÁ sedieť. Resp. dá sa v tom sedieť asi tak, ako v 911ke, čiže ak si školák na prvom stupni ZŠ. Proste sedadlá akurát tak na aktovku a bundu, nie na skutočné sedenie.
27. 1. 2022 16:26
Re: Předražená 8er
Přidal bych ještě odkaz na bmwblog a tři vykricniky :-) nějaké kupé uz jezdil a jakousi zkušenost mám
Avatar - iudex
27. 1. 2022 16:47
Re: Předražená 8er
Zjavne si ma s niekým pletieš, ja výkričníky nedávam, tiež viem celkom používať interpunkciu.
Ak nemáš normálne chlapské rozmery, je celkom možné, že sa dozadu v 8er zmestíš. ;-)
27. 1. 2022 18:15
Re: Předražená 8er
V internetovém prostředí se psaní velkými písmeny považuje za křičení. To jen tak na okraj:)
Chtít po kupé plnohodnotné zadní sedačky pro dvoumetroveho chlapa je naivní. Kupec takového vozu obvykle není odkázán na jedno auto.
Nicméně 911ka je asi úplný extrém a srovnavat auta o délce 4,5 metru a cca 5,1 - tam asi nějaký rozdíl v prostornosti bude.
Avatar - iudex
28. 1. 2022 09:47
Re: Předražená 8er
Písal si o troch výkričníkoch, to ja nikdy nedávam, tak sa nekrúť.
Plnohodnotné zadné sedačky pre dvojmetrového chlapa nečakám a nikde to ani nepíšem (tvoj obľúbený diskusný postup je prekrútiť to, čo niekto povedal a potom to popierať), ale aspoň núdzovo použiteľné pre priemerného dospelého by bolo fajn. Ale to v 8er nie je, môj odhad je, že tam vojde tak človek do 165 cm, čo je dieťa alebo menšia žena.
A ja logicky porovnávam 911ku s 8er kupé, neviem, odkiaľ si prišiel na to, že 8er má 5,1 metra, to má 4,84m.
28. 1. 2022 10:56
Re: Předražená 8er
rozdíl 40 cm v délce vozu poměrně zásadně změní prostornost, nemluvě o větší šířce vozu.
ilustrační obrázek:
https://i.ytimg.com/…axresdefault.jpg
Avatar - Dinar
27. 1. 2022 13:55
Re: Předražená 8er
Koupit o milion dražší 8er GC ve stejné spec. jako 5er opravdu nemůže být otázka rozumu, prostě to gc někdo chce, logicky to ale znamená menší prodeje. U kupé je to jiná, tam bych útěk k 5er nepředpokládal, spíš k jiným značkám, 911 je dneska v běžných verzích daily úplně bez problémů o top end speckách 8er, které se už potkávají s conti nebo astonem ani nemluvě, ty to mají ještě horší.
Mně se třeba skromně naspecifikovaná 840i coupe líbí, chce to ale správnou barvu a kola, akt. je navíc 840i zajímavá tím, že ještě loňská auta nemají hybrid. Ale to už je trochu jiné téma. ;-)
Avatar - iudex
27. 1. 2022 15:32
Re: Předražená 8er
Jj, ak 8er, tak skromne vybavená 840i s RWD, to mi jediné dáva ešte akotaký zmysel. M850i a M8, notabene s trochou výbavy už cenovo odskakujú tak, že strácajú zmysel, to už si v cenovom teritóriu imidžovo silnejších hráčov. 8GC je pre mňa nonsens bez ohľadu na motor, nie je to ani pekné, ani praktické, ale zato strašne drahé.
Ale ako píšem, mňa 8er moc neoslovuje, dozadu dáš len aktovku, takže je to prakticky len dvojmiestne auto. Rozmerovo a zameraním zase je to GT a nie športiak, opäť mimo mňa, z hľadiska dynamiky je lacnejšia M4C niekde úplne inde (aj keď teda predok 4er, hmmm...). Mňa rozhodne z kupéčiek najviac oslovuje nová 2er (mimochodom práve prišla vo verzii 230i RWD) a to je nová M2 na ceste.
27. 1. 2022 18:33
Re: Předražená 8er
Prosím te mrkni se na to, za kolik se dá koupit nový Aston Martin, za kolik nové Bentley, a kolik stoji nová M8. Představa, že kdo si koupí auto za 4 si vlastně klidně může koupit auto za 6 nebo za 8 je poněkud mylná. Obzvláště, když na osmu je servis ještě porad gratis, zatímco v Bentley měníš olej jednou za 7000 km a necháš tam 4-8 tis EUR. A ještě s tím musíš přes půl republiky. BMW je požehnáním pro chudé :yes:
Avatar - Manhunt.60
28. 1. 2022 14:02
Re: Předražená 8er
Už jsem novou M240i viděl na živo. Jak jsem doufal, že bude v reálu vypadat líp a třeba ji dám šanci ... tak vůbec mi to auto nic neříká. Snad M2 dopadne lépe.