Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bezpečnost

Zpět na článek

Trend digitalizace moderních interiérů je nebezpečný, shodují se experti

119 komentářů

Avatar - _Karel_
_Karel_
A) auta nejsou
B) nechutně zdražují
C) navzdory bodům A a B začínají stát čím dál tím víc za houno
Slovy klasika - je to sice delší, ale zase je to horší cesta.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
nedávej všechny vyrobce do stejné čáry. Tvoje slova jsou o koncernu a právě pro ty body co jsi napsal mají existenční problémy. Je tady dost co se nechají šikanovat a koncernem musí jezdit a nectí tržní hospodářství.
Avatar - Anonym
Anonym
Asi tak. Že to někteří horší výrobci neumějí správně udělat, neznamená, že je to celkově špatně.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Plně dotykové ovládání je celkově špatně, bez ohledu na to, o jakého jde výrobce.
Avatar - Anonym
Anonym
Plně dotykové je špatně. Právě proto ho solidní výrobci vhodně kombinují s tlačítkovým/hlasovým ovládáním. Že to někteří méně zdatní výrobci dohánějí do extrému je chyba jejich a neměly by se kvůli tomu dělat regulace pro všechny.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
když pominu teslu, tak v evropě stím začal citroen technospace, ale ty digi tlačítka byla velká a ostatní suploval na volantě, nejhorší podle mne je nedat čtyři tlačítka u řidiče na okna a nemět odmlžení mimo displej.Nejlépe se ovládá toyota a nevím jak to bude dlouho.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nejlip se ovlada Renault. Genialni ovladani audia pod volantem, jednoduche kolebkove tlacitka. Toyota ujde, ale cim vic funkci - tim vic tlacitek a hledat je za jizdy je opruz. Nejhorsi za mne byl Mercedes, tam bylo vse jinak, hlavne diky volici prevodovky pod volantem.

Jinak slusnej kompromis je Ford. Hodne veci je zdvojeno tlacitky a na displeji, ma zbytecne slozity multifunkcni volant a pro jezdce znacky je fail, ze i pri faceliftu modelu zmeni tlacitka, blbci, ale jinak ten koncept je kompromis.
Avatar - miromen
miromen
Tak to mě piškoty v renaultu neseděli a navic ovladani audia na prave straně takže za mě jasna špatenka. Raději mam určitě ovladani na volantě a složite mi na fordu nepřišlo vubec. U něj mě štvalo pravě jen to prohozeni audia z leve starny na pravou. Dnes to děla jako hodně jinych značek a to vychovně, kdy ovladani audia je rozděleno na obě strany volantu.
A teď co žiji par měsicu da se řict s čistě dotykovym ovladanim u G8 ze ktereho jsem neměl nějak velky strach jen menši obavy tak teď mužu řict, že uplna pohoda až se tomu musim smat, když tu některe čtu. Ale to je individualni a zaleži, kdo jak to ma řešenem, ale u VW evidentně použili hlavu a ne zadnici. Takže osobně bych změnil jen par věci, ale jinych než zase někdo jiny co tak od uživatelu čtu. Prostě individual zaležitost.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak mne Renaultí ovládání vždy sedlo a když jsem se vracel po letech, tak je to takové automatické, samozřejmě pro člověka, co celý život drží Oktávky je to jiné.

Fordí volant - Ono se na to zvyknout dá, ale perverzní je to, že jakmile koupíš další, novější model, tak je to jinak, asi si jich moc neměl, ale když ti i během faceliftu přehází ovládání tempomatu či rádia, to by si je nakopal.

Dotyk - mne osobně to neva, používám hodně, je to přehledné, ale u nových VW to stávkuje, to slýchám i od dost majitelů z okolí, já to nemám, tak nebudu hodnotit, ale jestli to nejde, jako tady psali, že jim nešlo rádio a nebo že se ti auto nouzově zastaví, to pruser je 😁
Avatar - miromen
miromen
No ja s ovladanim v renaultech neměl problem a jen my nesedly ty piškoty za volantem. Nejvic jsem asi bojoval co se mi tak vybavuje s auty od fiatu tam to bylo cele takove divne a dost jine než jinde.

Jo to prohazovani u forda jistě mate a pravě o tom jsem i psal. V jedničkovem focusu bylo ovladani audia taky na piškotu jak u rencku jen na leve straně i tu změnu u ovladani tempomatu jsem u forda zaznamenal, ale jak pišeš na některe věci neni problem si přivyknout. Jen prostě ovladani audia na leve straně mi umožňovalo ovladat dalši věci součastně což z prave strany již nešlo a to bylo to co mě u trojkoveho fokalu štvalo, ale zvyknout jsem si zvykl a se samotnym ovladanim žaden problem u mě nebyl.

No a dotyk ten znam z trojkoveho fokalu a už u něj jsem věděl, že je to pohoda, když jsem si to několikrat zkoušel. Tedy u věci, ktere byly dobře navrženy což bylo u něj napřiklad ovladani ventilace včetně klimy. A u G8 maš teměř vše ovladani soustředěno prakticky do jednoho mista na displeji takže rychle jsem přivykl tomu, že jinde se prakticky nemusi, ktery je navic da se řict idealně umistěny a blizko zornemu poli takže celkově vzato to ma ne jen negativa, ale i klady.
Ale jinak jasně pokud to někomu pada, restartuje se atd tak se nedivim, že je naštvany. A ja sledoval bedlivě fora takže vim co se s tim dalo užit.
webpaja
Hloupost, např.Toyota má dotykový systém také a Lexus nejpříšernější ovládání infotainmentu mezi výrobci prémie.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Toyota ma dotykový systém na klimatizaci bez tlacitek? V jakém aute? Ovládání lexusu je takové no Japonské. 😒]
Ale nové NX by to mělo zlepšit. Což bohužel člověk moc nepozná za krátkou jízdu, jestli je to lepší nebo horší.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Spíš bych řekl, že to Pája myslel, že i Toyoty mají dotykáče, protože Petrumr zase předvádí myšlenkové veletoče.
Avatar - Mikesus
Mikesus
To ma dnes asi každý už ne?
Ja to pochopil tak, že je potřeba nastavovat přes ten display. A jak sám víš, Toyota ma ten infotainment tak archaickej, že ho teoreticky vůbec používat ani nemusis a vše potřebné zvládneš bez něj. Rádio na volantu, klima a vyhřívání tlačítky pod, navigace hlasově. Aktuálně v HL snad jen to vyhřívání čelního okna je samostatně přes dotyk, což je zase argument hendlyho. Jednou klikneš při stojícím aute a už víc neřešíš. Takze I když mi to vadí, prý je to v pořádku.
webpaja
NN, šlo mi obecně o to, že většina věcí se dnes řeší dotykem a Toyota nijak z trendu nevyčnívá. Mě idrive stále funguje jak má a když nechci, tak patlat na obrazovku nemusím. 😉
Avatar - xxc
xxc
Kedysi vraj chcel zakázať autorádia, vraj odputavali vodičov od riadenia 😄
Avatar - Tomogo
Tomogo
"každý z nás musí převzít odpovědnost za sebe a ve voze to platí obzvlášť"...
Jenže nemusím z auta udělat zábavní park, aby se to už opravdu nedalo bezpečně používat!
Takže na jednu stranu souhlasím, ale mě do auta výhradně dotykové ovládání na všechno, prostě nesmí!
Mr.Murphy
.... třeba Alfa nebo Fiat... tam vše podstatné ovládáte přes tlačítka.... stejně jako u některých korejských aut a u BMW. Klasiku vyznává i (ne)stárnoucí Insignia....

Ale lidi chtějí hodně displayů a lesklé plochy, tak je holt mají.... pro mě je to vylučující faktor při výběru auta (dokud to jde...).

Na špici je v tomto koncern - vše přes dotykáče a ještě jim to blbě funguje 8-s to bych koupil někomu koho chci zabít....
Avatar - fOE
fOE
Spousta lidi na to kouka stylem "displaye a svetilka = moderni a pokrok, kdezto tlacitka = oldschool". Ze je to uzivatelsky horsi, ze jim najiti nejake funkce a jeji pouziti zabere nove treba 7s (kdyz vsechno dobre funguje) misto 1s u tlacitek, to uz neresi. Jo takhle idealne zvednout mobil, spustit aplikaci, vybrat funkci klimatizace a snizit teplotu o 1° (plus se o tento ukol podelit na soc.siti), to je cool! A ja jevim kerej blazen by chtel misto toho tocit popameti koleckem.
Mr.Murphy
ono je i otázka kolik z dnešních řidičů ty funkce zná a používá.... dovedu si představit že někdo ťukne klimu na "auto", zařadí "D" a maximálně si umí zesílit rádio.... takovým lidem je asi fakt ukradené, že dohledat detaily v menu je pomalé a nebezpečné.... ;-\
Avatar - fOE
fOE
Muzu mluvit jen za svou socialni bublinu, ale tam mam vazne lidi co dali vale bmw a sli do koncernu (premioveho i nepremie), protoze je vic dotykovej = vic moderni, a ano, ty funkce vyuzivaji.
ryccardo
Ano vystihl si to celkem přesně 😄 Jsem rád, že nejsem "cool" a že mám ještě normální auto s ovladačema, který jdou používat po slepu. Neergonomický pekáč, kde se musí všechno složitě vyklikávat mi nesmí do baráku.
maca02
Ještě to zdaleka není taková tragédie, ale už i bmw ustupuje: v nový trojce už není otočnej ovladač světel (zaplaťpánbůh aspoň za ty tlačítka), u aut iX už nejsou fyzický tlačítka u iDrive ale takový ty mikrospínače. Taky to nejde správným směrem. Jejich hnusný budíky, který slíbili změnit aspoň jako option, se konají dále napříč řadama, ale to sem nepatří.

Koncern jde ale v tomhle směru do kelu úplně.
Avatar - Anonym
Anonym
Ono záleží jak je to udělané.

Já mam v Chargeru vše ovládané dotykem, jasně, na některé funkce sou i klasická tlačítka, ale na něco zase ne (třeby vhřívání/ventilace sedaček, vyhřívání volantu) a vůbec mi to nevadí. Je to jednoduché, není to skryté v žádném čtvrtém podmenu, jen klik, klik a je hotovo.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
A hlavně pokrok, o který nikdo nežádal. Doufám, že si koncern udělal analýzu, jak nadšeně zákazníci přijali super žůžo digitální interiér v Golfu a bude tomu odpovídat další vývoj.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
už jsem to psal a dostal vynadaný, v koncernu tohle vymysleli manažéři, mladí kteří nemají rádi starší a nevzdělaný lidi. Momentálně se jim to vrací, ale chtěli přeci pro golfa mladší generaci a to se jim povedlo.
traveldrive
Ako je možné, že to, čo tu bežní ľudia rozoznajú a kritizujú prakticky hneď pri uvedení, tak "e😜ertom" trvá zistiť takú dobu? Zvláštne, že na každú, aj nemysliteľnú hovadinu div že neprikážu extra asistenta, a toto nikomu takú dobu neprekážalo. Ešte by sa niekto mohol poriadne pozrieť na asistentov, ktorí namiesto upozornenia priamo zasahujú do riadenia.
Marek Staněk
Protože si vozí ***e v limčách, který řídí zaměstnanec, kterej do toho nemá co kecat.
Avatar - MS-sport
MS-sport
😲 :-!
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
co ví úplně každý řidič.
stanly01
Zakážeme ti mobil, ale dáme ti tam tablet…🙈🤷‍♂️
Marek Staněk
Já především nechápu, jak ty šmatlashity vůbec můžou dostat homologaci do provozu.
Aktuální Toyoty jsou už na hraně,a to jen díky tomu,to to nejdůležitější mají na volantu. Lexus díky bohu opustil kretenskej klikací touchpad. Aktuální BMW jdou,protože to podstatný je na volantu, páčkách, tlačítkách, a enkodéru iDrive, a jen nedůležitý kraviny na dotykovce. Jenomže loňská jednička je předokolka a řidičsky naprosto o ničem; zaplaťpámbu mám 2019ku.
Do pěti let už si řidič se stopou sebeúcty nebude mít co koupit, aby za volantem neblil.
PepeST
ach tie kecy o jednotkovej prednokolke... 😒]
webpaja
Tak teď jsem nepobral to FWD 1er.
Hendly
Co dnes vlastně potřebujete v autě ovládat tlačítkem na přístrojové desce?
Avatar - Brmbalik
Brmbalik
Vsechny dementni systemy, ktery je potreba vypnout a o ktery se nikdo neprosi...
Hendly
Které myslíš?
maca02
Front assist, Late assist, senzor bdělosti řidiče
Lane assist nepotřebuju, front generuje false positives, bdělost taky generuje false positivy.
Stačí?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Lane assist nepotrebuju, ale neotravuje. Nevidím důvod vypínat. PCS negeneruje false positive, proc bych ho měl vypínat. To samé únava řidiče, naopak bych řekl, že nehlásí skoro nikdy. Co to máš za krám, kterymu nefungujou ani primitivní systémy?
Hendly
Taky zastávám názor, že pokavaď je potřeba toto vypínat, tak jde o to, že ten systém je špatně udělaný. Ne o tom, že potřebuje tlačítko.
Avatar - Mikesus
Mikesus
V tomhle souhlas :yes:
Pokud tyhle asistenty je potřeba vypínat, jsou špatně udělaný.
maca02
Ano, ale výrobci to vědí, že je to špatně udělaný - TO NEMŮŽOU NEVĚDĚT!
A pak je tudíž jasný, že jsou lidi kteří to chtějí mít vyplý a situace, kdy je dobrý to prostě vypnout.
Chci to obráceně - mít to defaltně vyplý a e😜licitně zapnout. Nastavení si auto musí pamatovat.

Ten krám je VW Golf mk7.5, kde asistenční systémy typu front asist generujou takový množství false positivů, že nechat to zaplý, je životu nebezpečný, protože to zahouká a skončíš s infraktem v nemocnici! To samý senzor bdělosti. Věřte mi, vypnete to. A stěžujou si na ty false positivy lidi u Golfů obecně.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja ted narazil na prvni systém, co jsem musel vypnout, nastavení si auto pamatuje.
Automatické snížení rychlosti v zatáčkách adaptivniho tempomatu. To se chovalo tak blbě, že to šlo pryč. Někdy to to zpomalilo zbytečně, jindy zase vůbec, poté co uprostred zatáčky mi to začalo brzdit, tak jsme to vypnul.
Avatar - Anonym
Anonym
Mě Front assist akca Forward Collision Alert funguje výborně, zapčne upozornovat až opravdu když už je to skoro krizovka.

Ostatní naštěstí nemam, nemusím nic vypínat 😄 😄
Avatar - Brmbalik
Brmbalik
Zacina to Stop/Start, line asist, unava, rozestupy, parkovani, rozpoznavani znacek. Polozil si nekdo otazku, jaka by byla spotreba dnesnich aut bez tohoto zbytecnyho balastu?
Avatar - fOE
fOE
Nejcasteji? Teplota, ofuk/vyhrev oken, vyhrev sedadel a co si nemuzu vynachvalit jen "sync" tlacitko pro slouceni nastaveni vsech klima-zon.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mne by asi stacila ta teplota, ale treba u vyhrevu sedadel mne irituje po kazdem startu znovu aktivovat, jedine co ja zkousel, tak u Rencku to je zaple porad, protoze se prepne kolibka
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tobě nezůstávají sedadla vyhřívaná? To by me ani nenapadlo, že to tak někdo nastaví
Avatar - Ozzman
Ozzman
U Fordu ne a mam pocit ze i u oktavky . Toytu s takovyma funkcema jsem sice řídil asi hodněkrát, ale nikdy je tam nepoužíval, tak mne nenapadla, ale jestli to má jako ten Rencek, pak :yes:
Hendly
Teplotu? Proč? Doma taky nastavuješ teplotu několikrát za den? Ofuky, proč?
Výhřev okna i výhřev sedaček je většinou na hlavní obrazovce, opravdu je takový rozdíl 2x za cestu najít ikonku místo tlačítka?
Sync snad nahrazuje to, že auto ví kde někdo sedí.

Nechci aby jsi to bral jako kritiku, ale spíš jde o to, že nakonec mám rád i heslo Tesly - když to potřebuje tlačítko tak to funguje špatně.)
Dnes už taky nepotřebujeme táhlo sytiče😊
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, jasně, že nastavuju, ty s autem jezdíš jen v noci za stejné venkovní teploty ????

Přeci záleží, jestli do tebe praží sluníčko, jak jsi v autě oblečený, nebo jak se zrovna cítíš. I v domě přeci větráš, ubíráš či přidáváš na termostatu s ohledem na venkovní teplotu, nebo jestli do místnosti paří sluníčko... tohle je tak debilní argument, že někdo si koupí auto a nastaví tam 20 ať se děje co se děje s tím nehne, tak takhle asi nefungujem každý.

Ofuky to stejné - jednou mne zebou nohy, jindy tělo, tak podle toho reguluji, od toho to tam je
Hendly
A píšeš o automatické klimatizaci?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja ano. Zjednodušeně o dvouzonove.
Hendly
Pak to ale je spíš chyba tě automatiky.
Třeba rádio v autě se samo preladi na silnější vysílač když jedeš delší trasu a taky na to nechceš sahat a ladit. To samé umí klimatizace. Když to dělá blbě a musíš do toho sahat tak to samozřejmě rozčiluje.
Já v autě nastavím a jedu, samozřejmě, že do toho někdy sáhnu, ale to je spíš výjimečné. Rozhodně to není víc jak jednou za delší jízdu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ano, automatická, jedno i dvouzonova klimatizace.

A jak auto ví, jestli mi zebou nohy a nebo jedu proti sluníčku v létě, které mi pálí do obličeje a má snížit teplotu, kterou udržuje ? Nebo jak auto pozná, jestli sedím v bundě, mikině, či šortkách a jak mi bude zima či teplo ? Jestli tohle tvoje klimatizace umí, pak ti dlužím omluvu a jen se zepám, co je to za auto ?
Hendly
Tak to že svítí sluníčko ví. I tuší, že ti je zima na nohy.)
To jestli sedíš v kraťasech a nebo v bundě neví, ale lze předpokládat, že když je venku -5°C tak kraťasy mít nebudeš a budeš chtít teda topit na svou normální teplotu.
Neznamená to samozřejmě, že se to stát nemůže. Ale stejně když vlezeš do auta, tak bude v zimě topit plným výkonem ať máš nastaveno 20 nebo 28. Samozřejmě než dosáhne požadované teploty. Dávat ve vymrzlém autě teplotu na max fakt nemá moc cenu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Opravdu tve auto vi, ze do tebe pali slunicko a podle toho treba snizi teplotu ? Jake je to auto ? A jak tusi, ze ti chldnou nohy ? Ze treba si sel v zime v keckach, nebo ze ri neni dobre a chces si zatopit ? Jak tohle auto pozna a jake je to auto ?
Hendly
Tak to že svítí sluníčko ví asi naprostá většina aut s automatickou klimatizací.
Nohy, asi se shodneme, že se používá podlahové topení a ne stropní. Má to své důvody. ne nadarmo se říká: hlavně klid a nohy v teple.)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ne,rozhodně neví, že jsem natočené tak, že třeba pálí jen na řidiče z boku a podobně. Ano, na nohy tam fouká, ale když mám zmrzle nohy, tak právě přidám teplotu a pustím si to jen na nohy, od toho to tam je a to automatika nemůže přeci vědět. Stejně neví, jak se cítím a jak jsem oblečený. Mám taky v autech 18-22 ale regulují to podle svého pocitu a oblečení. Ptám se naposledy, které auto to vše co píšeš umí a jak je rok dlouhej nesehnes na regulaci ? Kdyby to bylo dokonale, jak píšeš, proč by tam ty.nastaveni byly ? Proč nenapíšeš, co Teda máš za auto, které to umí? Dekuji
Hendly
Ale jo, samozřejmě je někdy potřeba do toho podle pocitu šáhnout. Ale už se nemusí točit stále ovladačem jako to bylo dřív. Pak je otázka jestli tam je ten ovladač opravdu tak důležitý a fakt na to občasný použití nestačí virtuální +.

Tak co vím tak u Renaultu, Nissanu, Kia, VW atd. to mají všechna auta s automatickou klimatizací. Dokonce některá vědí i z jaké strany na tebe svítí😊
Avatar - Ozzman
Ozzman
Osobně vůbec neřeším, jestli je to dotykové a nebo kolečko, ale říct, ze pustím automatiku na 20 po koupi auta a už se toho nedotkne je blbost 😊 Většinu těch aut co píšeš jsem jezdil a i tak jsem do automatiky zasahoval v případech výše.

Ja skoro nepoužívám ani funkci auto a jen mám teplotu nastavenu a kompresor zapinam, jen když je mi horko a zase formou studeného cíleneho ofuku
Hendly
Tak mít automatickou klimatizaci a vypnout funkci auto nedává moc smysl.
Stává se z toho vlastně mechanická a pak chápu, že s tím máš potřebu neustále něco nastavovat.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ano. Teplotu měním podle počasí a podle pocitu. Klidně několikrát denně. Svítí na mne slunce, mam pocit horká, snizim teplotu. Zajde a mám pocit chladu, přidám. Spolujezdci je zima a mne ne, ale nevyzna se v ovládání, nastavím mu já teplotu, změním mu ofuk na nohy, kdyz je zima atd. Ne, opravdu nejezdím s jednou teplotou celý rok.
Hendly
Tak samozřejmě jsou případy, například ten kdy spolujezdec neví jak nastavit klima, ale to není snad tak časté.
maca02
Jestli neměníš za jízdy aspoň občas teplotu, tak tě lituju upřímně.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Presne tak. Doma si taky upravuju teplotu a vetram.
Na druhou stranu, když bys to měl tak dementne v aute, že musíš někde něco prohledávat, asi by na to člověk taky rezignoval.
maca02
To je jistě pravda, že by rezignoval. Ale ta klima nebyla myšlená s tím, že by měl člověk rezignovat na její nastavování a trpět ať už málo, či hodně oblečen nebo se cejtit nekomfortně.
Takže nejen že by to nastavit jít mělo, ale musí to být nastavitelné a to intuitivně, snadno dosažitelně a s náležitou zpětnou vazbou. To bohužel moderní auta nesplňujou a naopak nám život znepříjemňují nebo ho rovnou ohrožují. 😄

Zakázat! Je tu někdo z EU? :-!
Avatar - Mikesus
Mikesus
Souhlasím.
Hendly
Vše kolem tebe se snaží o to aby to fungovalo dobře a nemusel jsi se o to starat.)
Kupuješ snad myčku na nádobí aby jsi jí před každým mytím nastavoval?)
maca02
Ano, snaží, jenže auto nefunguje a ani nemůže. Proto ty věci mají svoje nastavení, aby to umělo vyhovět za všech okolností.
Hendly
A proč teda existuje automaticka klima a co podle tebe umí.?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Automatická klimatizace řídí směr proudění a teplotu vzduchu tak, aby se udržovala prednastavena teplota. S pocitovou teplotou neudělá vůbec nic.
Avatar - fOE
fOE
Na teplotu saham docela casto, neb mam jinou teplotu kdyz jsem v aute sam nebo je v nem nekdo dalsi. Mam jinou teplotu kdyz jsem se pred tim nez sednu do auta hejbal / nehejbal, jinou teplotu kdyz jedu bliz (a sedim v aute v bunde) nebo dal (a bundu odlozim).
Ofuk / vyhrev oken ted v zime na odmrazeni / odmlzeni kdyz je v aute vlhko.
Sync automatika nahradit muze, ale vzdy blbe (nekdo na benzince vysedne a nez se vrati k autu ma vychlazeno / nebo vyhrato podle me?).

A nevidim duvod proc bych to mel brat jako kritiku, jen diskutujeme. 😄
Hendly
Stejná otázka jako jinde. Píšeš o automatické klimatizaci?

Přece spoustu toho co píšeš dělá automatika za tebe.
Jinou teplotu když jsi v autě sám a jinou když ještě někdo? Jde o více zónu když píšeš o sync. To pak ale nedává vícezóna smysl.
Avatar - fOE
fOE
Co dela automatika za me? Ze pozna v jakem obleceni sedim v aute a ze kdyz v bunde je fajn teplota 17 a kdyz bez bundy pak 20? Tak chytrou klimu nemam. Stejne tak ma automaticka klima poznat ze na me pece slunicko? Co naplat ze je v aute porad krasnych 20, kdyz diky primemu slunci mam pocitovou 28 a potrebuju to jeste trosku osolit? Ani to automat nezvladne.
Zrovnatak nema sanci poznat, ze jsem se nejak hybal a teplo produkuju sam. V takove situaci kdyz jde clovek treba z fitka a sedam do studeneho auta, ale sam jsem jeste "v tempu" mi staci treba 17 a vic by bylo diskomfortni. Kdyz se ale behem jizdy dostavam do normalu, pak uz by bylo 17 malo a postupne to zvednu na pro mne normalnich 20.

Ad sam vs. nekdo dalsi, obcas vezu nekoho kdo ma hodne velkej rozdil proti tomu co je prijemne me. Pokud se bavime o rozdilu do 2-3 stupnu, resime to kazdy vlastni zonou, ale pokud bych ja chtel mit 20 a muj pasazer 25, to uz se trosicku prizpusobim ta klima neblbne (treba v lete to umi byt opruz kdyz se dve zony s takhle velkym rozdilem teplot perou). Tohle byl ale kazdopadne dost okrajovej priklad.
Avatar - Anonym
Anonym
Přesně. Automatická klima za tebe nic neudělá, kor v zimě, maximálně to rozhulí větrák na plný koule a když není ohřátá voda, tak to stejně topit nebude, že. Směry to taky nemění podle toho kde je mi zima a kde teplo a že se zaíná mžít okno to taky samo nepozná, takže asi tak.

A když přichází jaro, nebo končí babí léto, tak to nepozná, že je mi po 20 km už dost teplo a chci to vyplnout úplně na OFF
Hendly
A nepřijde ti zajímavé, že některým autům se okna tolik nemlží? 😊
Avatar - Anonym
Anonym
Ještě sem takový nezažil, pokud to nemá někdo právě nastavený na automat nefouká celou cestu na sklo vzduch a pořád netopí. Nebo po 20 km zastavuje, sundava si bundu aby mu nebylo teplo atd.

Já jezdím v zimě v bundě, když je mi teplo, snížuju teplotu topení a ofuk dávám na nohy, když je mi teplo moc, vpyínám to zcela. Až se začnou mžít okna, zase si to zapnu...Nejsem línej mačkat dotykovku na rozdíl od jincýh, já měl dotykvku v autech už v roce 2011, pro mě to není žádná novinka a zažil sem těch systémů několik. U aut s tlačítky nejsem línej mačkat tlačítka, počkám si na rovinku nebo obec kde je 40 a namačkám si v pohodě co potřebuju.
Hendly
Svět už je trochu dál, ale vlastně trochu potvrzuješ to co si myslím. někdo má prostě mačkání něčeho v autě jako zábavu. )
Avatar - Anonym
Anonym
Na automat mam nastavený akorát vyhřívání sedaček a volantu, to se spouští automaticky po nastartování auta, pokud je venku méně jak + 3
Avatar - Mikesus
Mikesus
Takze kdyz mi je horko nebo zima, tak je to jen mačkání pro zábavu?
Hendly
Ne, ale ukazuje to spíš na špatné auto než na problém tlačítek.)
Normální ale je, že s tímhle jsou problémy. Co je pro někoho zima, je pro druhého vedro.)
Co je to vlastně za auto?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Prozradíš, jakým autem jezdíš, kde to funguje jak má ? Protože já mám stejnou zkušenost jako Mikesus, mohu jmenovat řadu aut různých výrobců
Hendly
Jedná se o různá auta různých výrobců. Potřeba šahat na něco spojeného s klimatizací je pro mě malá. Max někdy upravit teplotu. vše ostatní nechávám na auto.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja sahám prakticky jen na teplotu, mám to zdy na automatiku. Od doby, kdy si s tím hrajou vzadu děcka, musím ovládat i 3.zonu.
Ale ovládám teplotu i několikrát denně podle mých pocitů,
a to nikdy nebyla sama schopna rozhodnout.
Hendly
Ok. Myslím že naprosta většina lidí maximálně teplotu. Pak je otázka proč je problém to mít na displeji.
Osobně o mnoha tlačítka ho na topení ani nevím co mají přesně dělat. 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
Protože to nemuzu udělat poslepu za jízdy?
Hendly
opravdu je takový rozdíl najít tlačítko a nebo ovladač dole u řazení a nebo kliknout na + na dispeji kousek od volantu? Nikdy nemrkneš na tlačítko?
Ono ve finále, když e necheš dívat jde použít hasové ovládání.) zrovna na tohle docela funguje.)
Avatar - Anonym
Anonym
Jinak nejgeniálnější systém má dodnes Rolls - otočná kolečka, teplo-zima, dvě nebo 4 zony, nastavíš si tam co chceš, přepínač vršek/podlaha a otočný knoflík na přepínání směrů ofuku. (dneska kolečky)

Nastavený za 10 s, umístené napravo u volantu, stačí dát jednu ruku z volantu a chvíli točit a mačkat.

Není náhodou, že to používají dodnes 😄
https😐/encrypted-tbn0.gstatic.com/images?…

https😐/c8.alamy.com/…ioner-😱8JJY.jpg
Hendly
Slunce pozná.
Zbytek bych viděl spíš jako výjimečný stav a druhý příklad je dvojzóna.
Já se tady fakt nechci dohadovat zda je to správné nebo ne. jen jsem se zeptal na co vlastně tlačítka používáte.)
Avatar - Anonym
Anonym
Ty neměníš teplotu? Hlavně u spalováku bez webasta, čéče to si borec, takže ráno přijdeš do káry, venku - 5 a v pohodě tam máš 22 celou trasu, to ti začne topit tak za 10-20 km dle typu auta ne.....

Každej normální člověk si tam namačká ráno 26, a po 15 km to dává dolů na 24-23, pokud nejzi zimomřivá ženská nebo kámoš, co má doma v pookoji 31 😄

Nesnáším v autě jak zimu, tak vedro, musí být akorát. Takže s tím hejbu at kolečkem, tak dotykově (dle auta) + ještě mením směry kudy to má foukat. Ze začátku dávám nohy+obličej, pozuději jen nohy. A když se mží okna, tak zas na okno.
Hendly
Nerad ti kazím náladu, ale to děláš úplně zbytečně😊
Avatar - honzaHK
honzaHK
V béwéem mám nastavených 17 stupňů a foukání na sklo, nohy a ksicht pořád. Kouzelné je totiž kolečko mezi výdechy ventilace, kterým se reguluje vzduch proudící dovnitř. Jedno maximum je studený vzduch zvenku, druhé žhavý vzduch od motoru, polohy mezi jsou mixem obou, středová poloha pak znamená těch 17 stupňů. V zimě vyjedu, po 3 km začne topit a za další 3 km je tam tak akorát, jen dvakrát zatočím kolečkem, nic víc.
PepeST
Pokiaľ je možnosť rýchlej voľby alebo je rozumne urobené menu, tak ani dotykové ovládanie nie je problém. Aj pri tlačítku sa musím pozrieť kde je a ktoré to presne je. Skôr si myslím, že problém je, že ľudia sa bavia s telefónmi a pod. Hoci majú moderné auto s handsfree alebo aj s integráciou telefónu. Ale proste to nevyužívajú. Vidím takých veľa vodičov.
Ale je pravda, že ja používam hlavne iDrive otočný ovládač, málokedy dotykovú obrazovku (aspoň nie je zapackaná 😁 )
Avatar - Mokrous
Mokrous
Kdyby všechno vždycky 100% fungovalo. Pak bych i ty displaye celkem toleroval.
Ale v poslední době to je jeden zásek za druhým.
V drtivé většině to je problém u CarPlay. Sice máte obří display a jakože můžete navigovat, volat a poslouchat skrz hento, ale v praxi se to pořád “seje”. A pak člověk místo aby v pohodě jel, tak pátrá a šteluje a restartujte a zuří a půl cesty má zku.venou náladu.
Plus klima má mít svůj panel a asistenti a jízdní režimy by měli zůstávat v paměti, aby to člověk nemusel jako de.il 6x denně znova nastavovat. Pak ať si jsou klidně na 3. podstránce.
Avatar - Brmbalik
Brmbalik
Ja osobne bych vsechny ty nesmyslny systemy vykopl do zadele. Auto by zhublo pocitam tak 200kg a bylo by po starostech
Avatar - Mokrous
Mokrous
No pár senzorů, kamerek a radar asi neváží 200 kilo. A jsou systémy a systémy.
Většina je čas od času užitečná, pokud je dobře udělaná, ale určitě lze bez mnohých žít.
Avatar - Brmbalik
Brmbalik
To nejsou jen kamerky a cidla.. Jsou to ridici jednotky, serva kabelaz. Nebo si myslis, ze line assist otaci volantem kamerka?
Avatar - Mokrous
Mokrous
Nemyslím si, že volantem točí kamerka. Ale pořád nevěřím, že to dělá 200 kg.
Dneska je to dáno i hodně růstem karoserií i tlumícími hmotami, obřími koly, střešními okny, elektrickým ovládáním všeho, HiFi, masáže, výhřevy, adaptivní podvozky, emisními systémy a příslušenstvím okolo motoru atd...
A taky je růst hmotnosti dán tím, že automobilky už tolik nelžou, protože se jim to nevyplatí. Dřív napsali třeba 1600 kg a bylo to v reálu 1870 kg. Dnes kvůli koeficientům pro výpočet pokut za CO2 emise už najednou má každý auto v COC váhu reálnou.
Na druhou stranu by ty asistenty měly být většinou volitelné a ne pevné. A nechat třeba jen "Emergency brake assist".
Někdo kdo jezdí 90% dálnice a chce jet na "autopilota" ať si připlatí a kdo jezdí Fábkou do Lidlu, tak ať ušetří. Ale to by bylo v ideálním světě...
Avatar - Brmbalik
Brmbalik
Pri pouzivani vysokopevnostni oceli, ktera je pevnejsi, ale lehci? Jestli si pamatuju dobre, tak samoparkovani váží cca 45kilo, line assist ma nekde okolo 15 kilo. Stop start kolem 8 (vetsi baterka, vetsi alternator, senzory, kabelaz, atd. Takze ano v souctu se dostaneme na EU povinnem balastu na temer 200 kilo, ktere nikdo nechce, ale mit je musi
Hendly
Samoparkování 40kg? Z čeho vycházíš?
Line assist 15kg?
Avatar - Mokrous
Mokrous
Automatické parkování je od kdy povinný EU balast?
Mnoho těch systémů sdílí komponenty.
Přece nebude jeden servomotor pro line assist a druhej pro parkování.
Stejně tak brzdný systém pro parkování bude sdílený pro front assist, EBA, adaptivní tempomat, hill holder, auto hold atd.
To samé radary a senzory.
A ano, vysokopevnostní ocel také šetří hmotnost, ale karoserie rostou a prvků se často přidává a tím roste torzní tuhost a bezpečnost celkově.
Takže sice asistenti přidávají hmotnost, ale nejde jednoznačně říct kolik.
Ostatně ne každý by chtěl auto holobyt. Mě třeba občas ten tempomat vyhovuje, park assist občas taky, senzory a kamery u dnešních typů karoserií jsou prakticky nutnost. Jediný co mě fakt se.e, je S&S a inteligentní dobíjení a algoritmy vypalování DPF. Zbytek jde-li nastavit, tak mi nevadí.
maca02
Článek podepíšu celej, bez výjimky.

Chci mít možnost vypnout trvale! bezpečnostní asistenty, který nevyhovuou, a to z jakýhokoliv důvodu. Pro některý není odůvodnění ve městě, některý prostě nefungujou a generujou falešné hlášky nebo vyloženě straší řidiče pískáním v nesmyslných situacích (že?, VW - front assist!).

O tom, že na jednu stranu auta děláme bezpečnější, ale na druhou stranu dáváme řidičům systémy, které ho vyloženě rozptylují, o tom tu řeč byla. Dotykové plochy "tlačítek", které se dají spustit pouhým přejetím přes tlačítko jsou zářným příkladem. Proč nemůžu v moderním Golfu mk8 zapnout mlhovky za jízdy a po hmatu jako to šlo v mk7? Asistentka to neumí, je to krám - hlavně že umí říkat vtipy! 😒 Krám blbej.
BMW bohužel už taky vykročilo špatným směrem, jejich iX modely (ta elektrika) už mají dotykový plochy u iDrive, všimněte si toho.

Co mi v autě naopak chybět nesmí jsou nejlepší možný světla na špici technologie (nebo aspoň pro daný segment) lhostejno co to stojí, pokud možno headup displej a pokud bych mohl, zaplatil bych za noční vidění s detekcí chodců a zvěře. Už příliškrát jsem šlajfoval před srnkama.

Z toho mi vychází, že kdybych teďka musel, koupím zcela jistě starší auto, nový modely téměř vesměs nechci ani vidět.
Avatar - miromen
miromen
Než nahmataš mlhovky v mk7 na ovladači pod volantem tak to je dřive aktivuješ v mk8. A to diky tomu, že někoho napadlo ovladani nejen světel dat nahoru na uroveň budiku takže je maš na očich.
A aleluja, ale po několika generacich ma diky tomu golf konečně kontrolku potkavacich světel takže maš přehled zda sviti.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tady se zase odvolám na Rendolfa - mlhovky jsou na páčce pod volantem, kde jsou světla a směrovky, jednoduché, po ruce 😊
Avatar - Mikesus
Mikesus
On i ten starý systém u VAG, otočný ovladač nahmatas po paměti v pohodě. To co píše miromen je jen pokus o obhajobu nesmyslů.
Avatar - miromen
miromen
Mlatič prazdne slamy.
Avatar - miromen
miromen
Jo řešni je vicero, ale třeba u golfu nebylo separatni ovladani mlhovek jako třeba u fordu takže, když si chtěl zapnout jen zadni tak s tim si musel automaticky i předek. Což některym vadilo, ale hlavně to, že nebyl přehled o zapnutych potkavačkach.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Otočnej ovladač v G7, nebo kombinovanej v Passatu ovládáš poslepu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Presne tak. Chvíli jsem nadával v Toyote na ovládání a pacce a párkrát na začátku jsem si vypnul svetla místo mlhovek. To si myslím že tne otočný ovladač je jedno z nejlepších řešení.
Avatar - Anonym
Anonym
Zapínání mlhovek na páčce mívaly japonci a chryslery dělaný s japonci (Sebring, Stratus to měli taky).

Je to sice po ruce, ale je toho pak na tý páčce moc.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
a to ještě neznáš nákladáky a autobusy co mají na lévé i pravou páčku včetně houkačky.
Avatar - miromen
miromen
Važně ? Ja donedavna žil s timto typem ovladani a že lze nahmatat poslepu samozřejmě vim. To však nic neměni na tom co jsem vyše napsal.
voyo
preco do kazdeho posrateho clanku trepete vetu - povypinat otravne asistencne systemy.

nic lepsie ako asistencne systemy nas nemohli postretnut.
na dlhe cesty topka - clovek sa neunavi, multibeam krasne vsetko osvieti
na mesto topka - v zapchach clovek nemusi furt radit 1-2 1-2 brzda plyn.
a na klukatu okreku vypnes ak si az taky pretekar.

ale ano displey je somarina. vadi hladat tlacitka. svietia do tmy.
Avatar - Anonym
Anonym
V městě nemusíš řadit 1-2-1-2 už od 40. let, co začli amíci do aut montovat automat 😄 😄 😄

Nová světla sou úžasná, krásně to oslnuje a protijedoucí nic nevydí nebo ty automaty nevypínají včas dálkové.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo to oslňování je problém podle mého i homologace. Taky mne mají ridici rádi, když mám světla výš než mají zpětná zrcátka.
voyo
aj pri automate musis plyn brzda plyn brza a ked nemas autohold aj na brzde stale stat.
pri adaptivnom vedeni v stope, adaptivnom tempomate, elektronicka rucna - nemusis robit nic.

nove svetla neoslnuju - treba ist k doktorovi, asi mate problem s ocami a seroslepotou.
maca02
>> nove svetla neoslnuju

V tom případě zcela jistě jezdíš po jiný planetě, jinak to není možný 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
Na horizontu budou vždy oslňovat světla, čím novější tím více, protoze svítí intenzivněji. Za normálního podminek pak by to mělo být bezproblémové. I když já jsem příklad toho, ze některé budou i tak, když jsou na autě výše, než jsou zrcátka ostatních. A také to znám moc dobre z coroll z druhého koncey, která naopak ma zrcátka extremne nízko a kdejaké malé SUV nebo dodávky zvládly oslnovat jen při stání v koloně.