Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ojetým elektromobilům Češi nedůvěřují, obávají se stavu baterie, ukázal průzkum

Zatímco poptávka po nových elektroautech postupně roste, zájem o ojeté elektromobily je zatím v Česku velmi nízký.
Zpět na článek
30. 1. 2022 02:19
28. 1. 2022 17:11
30. 1. 2022 02:25
28. 1. 2022 17:59
28. 1. 2022 18:13
28. 1. 2022 20:22
28. 1. 2022 21:18
29. 1. 2022 10:37
29. 1. 2022 09:46
29. 1. 2022 17:17
30. 1. 2022 02:29
30. 1. 2022 09:41
30. 1. 2022 09:40
28. 1. 2022 20:23
28. 1. 2022 20:29
28. 1. 2022 20:42
29. 1. 2022 09:26
29. 1. 2022 10:09
29. 1. 2022 10:46
29. 1. 2022 12:29
29. 1. 2022 13:45
29. 1. 2022 15:56
30. 1. 2022 11:16
28. 1. 2022 23:10
29. 1. 2022 08:30
29. 1. 2022 11:12
29. 1. 2022 12:24
29. 1. 2022 13:35
29. 1. 2022 15:54
29. 1. 2022 16:11
29. 1. 2022 17:52
30. 1. 2022 10:55
30. 1. 2022 11:19
30. 1. 2022 09:47
28. 1. 2022 22:05
29. 1. 2022 09:30
29. 1. 2022 15:34
29. 1. 2022 10:10
30. 1. 2022 09:50
Avatar - MS-sport
28. 1. 2022 17:04
Ne Češi, ale
VŠICHNI nedůvěřují !! :-!
Rozbalit vlákno
3
29. 1. 2022 09:35
Re: Ne Češi, ale
Ty nie si "všichni".
Avatar - kuk
30. 1. 2022 02:19
Re: Ne Češi, ale
A ty nejsi Čech. :-P
30. 1. 2022 11:11
Re: Ne Češi, ale
Však to píšem. ;-)
Avatar - twistedTSD
28. 1. 2022 17:11
Tak jasně
Když je u nás průměrné stáří aut 15 let, tak je logické, že spousta těch, kdo jezdí dvacetiletou Fabií, nebude oslněna zrychlením na stovku nebo dojezdem nové baterie, ale spíš řeší, jestli se v budoucnu auta dožijí patnácti let. A na to nikdo neumí jasně odpovědět.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Roman Horký
28. 1. 2022 19:25
Re: Tak jasně
15tilety EV s baterkou ve slusnem stavu, který vydrží použitelný dalších 5 let, to je skoro živoucí zázrak.
29. 1. 2022 09:40
Re: Tak jasně
Lenže po výmene bateriek to bude jazdiť vpohode (pokiaľ to dovolí technický stav auta). Aj keď cena bateriek klesá, bude to nákladná záležitosť, ale aj tak s prehľadom lacnejšia ako nové EV. Myslím, že tak nejak by to mohlo byť. Na nové auto možno nenašetríš ale na nové baterky áno. Jazdenky s novými baterkami možno budú ponúkať samotné autobazáry.
Avatar - Roman Horký
29. 1. 2022 13:01
Re: Tak jasně
Po takové době můžou začít odcházet polovodiče, kondenzatory atd. Neříkám, že nutně musí, ale můžou.
Avatar - twistedTSD
29. 1. 2022 15:31
Re: Tak jasně
Hlavně na tom autě začne odcházet všechno, rozleze se koroze a tak vůbec, přitom cena ve statisících. Nejsem si jistý, jestli takový model má budoucnost.
29. 1. 2022 15:47
Re: Tak jasně
Tiež nikde nie je napísané, že sa tak musia predávať 15-ročné autá. Ja som predával Kangoo po 10 rokoch a 250 tis. km, a to auto bolo absolútne vpohode, aj čo sa karosérie, podvozka, kabíny alebo elektriky týka. V prípade, že by to bol baterkáč, úplne vpohode si viem predstaviť, že také auto niekto za 3000 € kúpi, 3000 € dá za repasované baterky a jazdí - zatiaľ čo nový by stál aspoň päťnásobok.
Avatar - rohYpnol
30. 1. 2022 09:36
Re: Tak jasně
Bože to jsou zas kraviny co meleš

Samozřejmě že nová baterie asi bude levnější než nové celé EV!!!

Jenže ten problém je úplně jinde. Problém je, že tu 10, 15 let starou baterií jako ND vůbec neseženeš, protože už se budou vyrábět úplně jiné!!!

Navíc cena nové baterie převyšující cenu zbytku vozu prostě znamená jediné - ekonomická životnost EV bude, resp. už dnes je velmi krátká.
28. 1. 2022 17:19
Poptávka neroste
Poptávka neroste, jen se prodává z mnoha důvodů víc EV. A pokud lidi nějak nedonutíte, ta nebudou chtít ani ojetá elektroauta. A pokud bude problém prodat ojetinu, tak nebude ani na nové.
Rozbalit vlákno
1
29. 1. 2022 09:42
Re: Poptávka neroste
Staré auto proste dojazdíš, a odvezieš do šrotu. Namiesto jeho predaja budeš dlhšie šetriť na jeho náhradu, nové alebo jazdenku. Alebo sa na to vykašleš a v dôchodku proste jazdiť nebude. Pre mlieko a rožky si to ráno do obchodu a späť odšmatleš pešky. ;-)
28. 1. 2022 17:45
ojeté baterky
No to je opravdu divné... :-)
Ještě se divím, že si někdo neudělal eshop na použité baterky :-)
Rozbalit vlákno
2
29. 1. 2022 09:43
Re: ojeté baterky
Dočkaj času, všetko bude. ;-)
Avatar - kuk
30. 1. 2022 02:25
Re: ojeté baterky
Zbytečný, všechno se prodá pomalu dřív než to dorazí na ebay, aukro nebo někam do inzerce. Ty baterky mizej jak housky na krámě. Prodávaj to týpci různě po facebooku apod. :D
Avatar - Erik
28. 1. 2022 17:59
neee.
Těch věcí proti EV je hodně a negativa spíš převažují. Nadšenci do EV, co mají EV spíš jako doplněk k třílitrovému dieselovému BMW, baráku s terasou a kozaté blondýně, rádi přehlédnou EV nedostatky. Chápu, mají to jako zálibu, nejsou na tom závislí, závislost maj jen na kafi. Já ovšem za den nejsem schopen vypít tolik kafe, co je údajně potřeba vypít, při zastávkách a postupném nabíjení EV cestou z Prahy do Brna. Jet ten samý den ještě zpět do Prahy, tak mě ten kofein z kafe zabije. No, to je s nadsázkou, nemusím pít zrovna kafe, pravda. Při několikahodinovém čekání u nabíječky, lze dát i malé pivo, když vím, že jen tak hned nikam nepojedu,. Ale co musím, u EV, vždy se trefit správně a poměrně přesně, s konektorem do nabíječky (zásuvka/zástrčka). A tady bude problém, spousta netechnických lidí tohle jen tak nezvládne. Ono to není, jako když strčíte koncovku hadice s benzinem (nebo naftou) do nádrže, kde je díra větší, než ta koncovka z hadice. To elektro totiž musíte přesně spojit, jinak se jaksi nic nenabije. Nedávno jsem jel do MB, do leteckého muzea Metoděje Vlacha, kde jsou na parkovišti rovněž nabíječky na EV. Souběžně tam přijela nějaká paní s EV a jala se zápolit s nabíječkou. Protože nejsem mstivý, každému na potkání rád poradím, tak jsem jí popřál hodně štěstí s tím nabíjením a šel do muzea za zážitky. Když jsme vyšel po dvou krásných hodinách z muzea, ta paní tam stále ještě zápolila s kabely a nic nenabíjela.
Já jen nastartoval svůj stroj na ropné produkty a odjel domů. ;-)
Rozbalit vlákno
12
28. 1. 2022 18:13
Někdo i jo
Základ při používání stávajících elektromobilů je nabíjení doma z 230V. Nedávno jsem dostal informaci, že se svou EV kartou mohu nabíjet u Ionity (a rychle) a to za pouhých 22 Kč za kWh, to je něco takového jako kdyby při současné ceně benzínu bych si zajel k benzínce, kde mají super benzín za 150 Kč za litr. Současná levnější EV rozhodně nedosahují komfortu používání aut se spalovacím motorem a jsou spíše pro nenáročné a skromné lidi. Užívejte si svých skvělých strojů na ropné produkty a na chudáky se značkami EL hleďte s pochopením.
Avatar - WinDiesel
28. 1. 2022 20:23
Re: Někdo i jo
To je v bibli .... blahoslaveniž budou chudí duchem ... :-)
Avatar - Amaterasu
29. 1. 2022 08:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 1. 2022 09:44
Re: Někdo i jo
Už sa na to tešíš? ;-)
Avatar - WinDiesel
28. 1. 2022 20:22
Re: neee.
Ty Ropáku jeden fosilní !!! :-[] :-[] :-[]
Avatar - eLzyx
28. 1. 2022 21:18
Re: neee.
je to tak. Akorát já jako doplněk k EV raději benzinové auto. A místo kozaté bloncky raději sporty brunetu.
Jo a tu závislost na kafi nemám, já si raději dávám elektrošoky.
29. 1. 2022 10:37
Re: neee.
Tak majitelé EV prémie jsou na to samozřejmě úplně jinak ;-)
29. 1. 2022 09:46
Re: neee.
Popisuješ dnešok a aj to už neplatí pre každého. Skús podobnú úvahu o 10-15 rokov. Sám som zvedavý na rozdiel. :yes:
29. 1. 2022 17:17
Re: neee.
Zase všechno špatně. Praha Brno centrum se dá zajet za 1:57 i s nabíjením teď v zimě.
Ale to je jedno, každý ať si jezdí v čem chce.
Avatar - kuk
30. 1. 2022 02:29
Re: neee.
Klasickej pomatenec z SPD. Poslintá celej papír kravinama a myslí si jak je moudrej. IQ jak Balda po lahvi vodky. :-!
Avatar - rohYpnol
30. 1. 2022 09:41
Re: neee.
No vidíš. A stále píše hodnotnější příspěvky jako ty.
Avatar - rohYpnol
30. 1. 2022 09:40
Re: neee.
Neuvěřitelné. Taková možnost zasunout... a nezasunul :-[] zřejmě nebyla dost kozatá :D ;-)
Avatar - Barry Lyndon
28. 1. 2022 18:00
Co je největším nepřítelem elektromobilu?
Nová generace elektromobilů! Jsme na začátku, vývoj jde rychle a parametry ojetých elektromobilů (což byly jakési nulté generace) nebyly moc dobré, už když přišly na trh. Ono v roce 1922 by taky nikdo nechtěl jezdit v ojetině z roku 1905. Takže kdo by dneska kupoval BMW i3, co mělo na začátku baterii o kapacitě, jakou dnes mají plug-in hybridy...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - kuk
30. 1. 2022 02:31
Re: Co je největším nepřítelem elektromobilu?
Spousta lidí a proto si je taky kupujou. Znám týpka co do toho dává větší baterky a tu starou odkoupí. :-!
Avatar - rohYpnol
30. 1. 2022 09:42
Re: Co je největším nepřítelem elektromobilu?
Ne. Největším nepřítelem elektromobilů je FYZIKA :-[] :-! :-!
30. 1. 2022 10:58
Re: Co je největším nepřítelem elektromobilu?
:-) :yes: :yes: :yes: Přesně tak. A ani eurobyrokrati její zákony nezmění. :-)
Avatar - kruskar
28. 1. 2022 18:27
To je teda překvápko.
Každý racionálně myslící člověk, který si uvědomuje, že baterka do EV stojí řádově statisíce, jasně cukne před použitou, kterou nemá jak prověřit.
Rozbalit vlákno
17
28. 1. 2022 18:58
Re: To je teda překvápko.
A koupí spalovák který není jak prověřit a pak platí a platí.)
28. 1. 2022 19:01
Re: To je teda překvápko.
To se snad dozvíš z palubního počítače, v jaké kondici je baterka?
Avatar - xxc
28. 1. 2022 19:14
Re: Re: To je teda překvápko.
Ale baterka sa dá vraj lepšie overiť, ako stav motora.
Avatar - WinDiesel
28. 1. 2022 20:25
Re: Re: To je teda překvápko.
Nesmysl, v baterce je číhající problém, ztráta kapacity je jen jeden z možných problémů.
Auto se spalovákem se dá rozhodit na prvočinitele a zase složit, což jaksi u baterky nelze.
28. 1. 2022 21:03
Re: Re: To je teda překvápko.
A je finančně výhodné ojeté auto před koupí rozhodit a zase složit?
Baterka má svou historii zaznamenanou v sobě a lze jí diagnostikovat.
Avatar - twistedTSD
28. 1. 2022 22:12
Re: Re: To je teda překvápko.
Jak vydiagnostikuješ blížící se zkrat?
29. 1. 2022 08:08
Re: Re: To je teda překvápko.
A jak diagnostikuju blížící se zadreni?
Avatar - twistedTSD
29. 1. 2022 15:31
Re: Re: To je teda překvápko.
Proč by se můj motor měl zadřít?
29. 1. 2022 15:50
Re: Re: To je teda překvápko.
A prečo by mala baterka skratovať?
Avatar - Ronault.
30. 1. 2022 09:53
Re: Re: To je teda překvápko.
Ty asi toho o spalovacím motoru mnoho nevíš, že? Stav motoru ti zvládne zdiagnostikovat každý sebeméně schopný automechanik
Avatar - petr petrumr
29. 1. 2022 12:52
Re: Re: To je teda překvápko.
baterka se dá taky rozložit na prvočinitele. Podívej se na katalogy, z čeho se skládá baterka.
Avatar - Roman Horký
28. 1. 2022 19:22
Re: To je teda překvápko.
To se nedozvíš. To se nedozvíš s jistotou vůbec nikdy. Musel bys ji rozebrat na jednotlivé články, každý změřit v zátěži a prověřit stav všech vnitřních spojů.
28. 1. 2022 20:03
Re: To je teda překvápko.
Tak minimálně údaj o dojezdu se změní:)
Avatar - twistedTSD
28. 1. 2022 22:11
Re: To je teda překvápko.
Můžeš si pochopitelně spočítat kapacitu baterie, ale o jejím stavu to neříká skoro nic.
29. 1. 2022 07:01
Re: To je teda překvápko.
Údaj o dojezdu často nepasuje ani u nových aut, podle něho by i nové EV měly baterky už o desítky procent slabší
Avatar - eLzyx
28. 1. 2022 21:20
Re: To je teda překvápko.
ne u všech aut. Třeba u Tesly se nic nedozvíš. Ale dá se to poměrně přesně dopočítat z údajů o dojezdu, SoC ...
28. 1. 2022 21:58
Re: To je teda překvápko.
Baterie se prověří snadno, u starších jako třeba nissan leaf je na to parádní appka, u Tesly apod diagnostika a displej v autě poví vše, nebo opět appka.
Avatar - Roman Horký
28. 1. 2022 19:20
Doporučuju koupit jen s baterií v zaruce
Jinak je to čirá spekulace, kdo vyhraje Černého Petra
Rozbalit vlákno
0
28. 1. 2022 20:23
TM3
Po nedávné zdejší diskusi ohledně reálného dojezdu jsem narazil na tento test:

https://www.youtube.com/watch?…

Na jednu stranu musím uznat, že pokud to ujede cca 350 km dálniční rychlostí, je to celkem slušný a použitelný. Na stranu druhou mě vyděsil konec videa, kdy borec dojede k nabíječce, aby vyhodnotil data.. nejdřív teda suše prohodí, že mu tam někdo stojí, tak si holt počká.. no pak to tam píchne a řekne "tak za hodinu a půl bude nabito. Kdyby mi stačilo nabít na 80 %, stačila by hodina".

Tohle prostě zatím nedávám.. a to měl štěstí, že ten před ním zrovna končil nabíjení, jinak by tam stál 3 hodiny, aby vyhodnotil test.. Jasně, jsou i rychlejší nabíječky, ale ty nejsou všude. A čím bude víc EV, tím častěji se prostě bude stávat, že se u nich budou dělat fronty.

Samozřejmě další problém je ten, že se pořád bavíme o autě v hodnotě 1,5M +, což je prostě pro naprostou většinu lidí moc..

Ale až Tesla udělá model 3, co dojede dálničním tempem těch 350 km (nebo ideálně 400 km), bude to stát milion (tzn. řekněme alternativa k Superbu/Passatu) a bude to mít alespoň náznak interiéru a alespoň slušnou kvalitu zpracování (což třeba vyřeší německá fabrika), asi bych neměl problém to prubnout, člověk stejně většinou bude nabíjet doma a na občasné delší trasy, kde si prostě nemůžu dovolit výrazné zpoždění, pokud by se to u nabíječky špatně sešlo, bych si prostě pro jistotu vzal manželčino auto se spalovacím motorem. Než se toto naplní, tak mi ale nezbyde než pálit naftu...
Rozbalit vlákno
20
Avatar - WinDiesel
28. 1. 2022 20:29
Re: TM3
Ty rychlejší nabíječky jsou pekelně drahé, jak tady píše Xylo.
Při koupi všichni počítají s cenou za silný elektrický proud v řádu několika korun, ale u rychlých stanic je realitou 10x vyšší cena.
28. 1. 2022 20:42
Re: TM3
Tak asi se tam zase nenabíjí každý den..

V tomto se teda nevyznám, ale na stránkách PRE třeba vidím, že u jejich nabíječek DC150+ se platí 8 Kč za 1 kwh. Tak pokud to auto žere třeba 20 kwh/100 km, pořád nabíjím za 1,60 Kč na km, což vlastně odpovídá cca ceně nafty..

EDIT: Teď ještě koukám, že se k tomu asi ještě připočítávají 2 Kč na minutu.. což asi celou kalkulaci nijak zásadně nemění, když budu nabíjet půl hodiny.. . alespoň by se tam nedělaly ty fronty jako u pomalých nabíječek :-).

EDIT 2: Díky za mínusy, ale ocenil bych spíš komentář - jestli píšu blbosti, rád se poučím, kde mám ve výpočtu chybu. Uznávám, že jsem ty ceníky podrobně nestudoval a samotného mě překvapilo, že to není až tak drahé, tak se rád dozvím, v čem je zakopaný pes..
29. 1. 2022 09:26
Re: TM3
Mínusy máš za to, že se snažíš (nahlas) přemýšlet o elektroautě.
29. 1. 2022 10:09
Re: TM3
Takže to cenově tak vychází? Tzn. většinu prostě nabíjet doma za 4 kč/kwh (takže cena provozu bude necelá koruna na kilometr) a výjimečně u rychlonabíječky za cca 9 kč/kwh (tzn. za srovnatelnou cenu se spalovacím autem) a v průměru je na tom člověk pořád docela dobře.

Do budoucna to asi bude zajímavé, v současnosti to zabíjí vysoká cena EV a nenávratnost investice při normálním nájezdu.
29. 1. 2022 10:46
Re: TM3
Je přesně tak, jak píšeš. Ty ceny jsou spíše okolo 4,50 Kč domácí (když dopočítáš i všechny poplatky, pronájem elektroměřáku ...). EOn má pořád 6 Kč za prvních 8 hodin nabíjení (na "pomalé" 22kW). PRE má 5 Kč za první dvě hodiny a 6 Kč za další kWh po vyčerpání dvouhodinového měsíčního přídělu za 5 Kč. Pokud máš elektriku u PRE doma, pak 4 Kč a 4,5 Kč za pomalý 22kW, prostřední DC za 5 a 6 Kč a superrychlé (150+) 30 minut za 7 Kč a nad 30 minut je to 9 Kč.
29. 1. 2022 12:29
Re: TM3
Díky za potvrzení. Takže víceméně ohledně návratnosti platí to, co jsem psal výše.. Pokud běžný cyklus firemního auta znamená cca 4 roky provozu, během kterých auto najede cca 100-150 tis. km, reálná úspora na palivu je tak koruna na km tzn. těch 100-150 tis. Kč. No ale pokud je dnes EV běžně o statisíce dražší než spalovací alternativa, smysl to prostě nedává. Jedině, že by byla vysoká zůstatková hodnota EV, jenže to asi nehrozí, když je to vlastně i předmětem tohoto článku.
29. 1. 2022 13:45
Re: TM3
Je to tak. Pořizovací náklad je vzhledem k zbytkové hodnotě podobná hrůza jako u vysokoobjemového prémiového benzínu. Pro běžné firemní auto je nejlepší diesel a stačí 2,0 (a v LeasePlanu to třeba ví).
29. 1. 2022 15:56
Re: TM3
Bohužel, proto nám nic jiného než 2.0 TDI nechtějí dovolit.. a taky máme LP :-( :-( :-(
Avatar - Ronault.
30. 1. 2022 11:16
Re: TM3
Protože jak by to asi účtovali nabíjení doma a na rychlonabijecce by to vyšlo dráž než diesel, cena toho auta by vyšla podstatě dražší a pak ti co reálně často dají za den třeba 400 km a nedejboze nemají kde nabíjet doma, tak je to pro ně nepoužitelné
Avatar - Mokrous
28. 1. 2022 23:10
Re: TM3
Nojo, ale oni měli nabito na 100% a spotřebovali téměř 80% baterie na téměř 300 km.
Takže v režimu 80-20% baterie by ujeli jen cca 225 km. Kdyby na to krapet šlápli, tak ještě méně.
Takže ať počítám, jak počítám, nikdy mi nevyjde víc jak 200 km na jeden dálniční úsek mezi nabíjením. Riskovat jízdu k 0% baterie bych nechtěl.
Prostě dokud ta auta nebudou umět 500 km na jeden zátah v tempu v rozmezí 80-20%, maximálně 90-10%, tak to jinam než do města a okolí nebude.
29. 1. 2022 08:30
Re: TM3
Jo, není to žádný zázrak a je to dosti individuální, ale já osobně už tolik nejezdím a žiju ve Středních Čechách a do centra Brna to mám cca 160 km, takže pokud bych měl auto, co bez nabíjení ujede na dálnici necelých 400 km, dojel bych na otočku do Prahy i do Brna, což je pro mě nezbytný základ. A pokud bych jel občas někam dál, asi bych překousl to dobíjení, je to jednou za čas..

Samozřejmě počítám s domácím nabíjením tzn. každé ráno by tam těch 100 % mělo být.

Takže ano, není to žádný zázrak a při současných cenách to nejsem ochoten akceptovat, protože za ty peníze, co stojí TM3, si koupím BMW 330i a ten rozdíl v ceně nikdy na benzínu neprojedu. Takže současné EV jsou nesmysl (tím spíš jejich ojeté varianty, o kterých je článek), ale zase pevně věřím tomu, že do roku 2035 EV tyto naše požadavky budou splňovat a pak asi nebudeme mít problém na ně přejít..
Avatar - Mokrous
29. 1. 2022 11:12
Re: TM3
No. A to počítáš s nabitím 100% každé ráno. Ale pak tu máš mrak lidí, kteří nebydlí v rodinných domech a ve firmě nabíjet taky nemůžou a přesto potřebujou jezdit dál.
Proto píšu, že pro ně to je úplný nesmysl.
Naopak jako druhé auto do rodiny, mamacar, nebo nákupní vozík do města je to super. Teda až na tu cenu. Osobně už přítelkyni nějaký čas přesvědčuju na EV.
Doufejme, že se to posune a za 10 let bude reálný dojezd na dálnici těch 500 km a nabíječky všude a ceny snesitelné a pak už by mi to nevadilo.
Já bych ocenil ticho a okamžitý zátah a městské přískoky v mrazu, bez smradu a výčitek, že trápím studený motor. EV má spoustu výhod. Ale v současném stavu to prostě jako hlavní vůz do rodiny, nebo podnikání není.
29. 1. 2022 12:24
Re: TM3
Jo já to vidím úplně stejně, pro lidi z paneláků EV ještě hodně dlouho nebudou (jestli vůbec někdy), ale v tom osobně taky nevidím problém, alespoň nebudou u nabíječek fronty (nějak si nedovedu představit, že by celá Praha nabíjela u nabíjecích stanic). Samozřejmě přepokládám scénář, že budou pořád v nabídce klasické spalováky a každý si prostě vybere podle sebe a svých preferencí tzn. lidi z paneláků zpravidla spalovací motory a lidi z RD si vyberou mezi EV a spalovákem. Jinými slovy - EV musí být dobrovolná alternativa a tak si i myslím, že to jednou dopadne. A pokud EV jednou splní mé požadavky na cenu a dojezd, asi bych si ho i vybral.. a to zejména kvůli těm výhodám, které uvádíš. Pokud v roce 2035 opravdu kromě EV vše zakážou, tak si lidi z paneláků začnou prostě udržovat svá spalovací auta, protože jim nic jiného vlastně ani nezbyde.
Avatar - Mokrous
29. 1. 2022 13:35
Re: TM3
A co když jim napaří takové EKO daně, že to neutáhnou? :-(

Já myslím, že i lidi z paneláků můžou používat EV, když bude jen do města a okolí a budou mít infrastrukturu. Třeba u nás lze krom jiných míst nabíjet 50kW zdarma u Lidlu. Tak si umím představit, že ženská s jejím typickým nájezdem 5-15 km denně, plus 1x týdně 50 km, která teda udělá v mixu něco okolo 100 km týdně, si vystačí s 1 až 2 zastávkami na nabíječce během nákupu a nic víc nebude potřebovat. A ještě bych jí to auto kradl na takový ty jízdy na poštu, nebo když něco zapomeneš koupit a nechceš ohřívat naftu. Zkrátka potřeba budou nabíječky u obchodních center, úřadů, sportovišť, na sídlištích atd. a ne u Humpolce. Pak si klidně někdo koupí domů 2-3 roky starý vůz typu Hyundai Ioniq, když spadne cena k půl milionu a bude mít kde prakticky nabíjet. Ale určitě nikdo ze sídliště nebude jezdit 23 km od bydliště a tam stát hodinu dvacet a číst si, než to napráská do plna.

A nejde jen o chudé lidi z paneláků. Je zde i solidní skupina lidí z center větších měst a větších bytových domů, kde třeba chybí nabíjecí body.
29. 1. 2022 15:54
Re: TM3
No jenže dneska si člověk s EV připadá jako VIP a tak nějak předpokládá, že to místo u Lidlu bude volný a čeká tam jen na něj. Ale pokud bude EV v podstatě standard a před Lidlem budou jen dvě tři místa s nabíječkou, tak si dovedu živě představit, jak se o to lidi budou prát... Ta infrastruktura je prostě klíčová a já si nedovedu představit, že by bylo dost nabíječek pro všechny, ale třeba mám jen malou představivost.

Jinak já to fakt nemyslel tak, že lidi v paneláku jsou chudí, spousta mých kolegů bydlí v bytě a ten byt stál víc než mě stál RD, je to o prioritách. Fakt jsem to myslel jen v souvislosti s tím, že prostě nemají kde nabíjet. A je jedno, jestli se bavíme o ojetým Leafovi nebo nové Tesle.. A dovedu si představit, že pro takový lidí bude prostě ještě hodně dlouho pohodlnější řešení ten benzín. Párkrát si u Lidlu řeknu - pohoda, nabiju příště, určitě bude místo. No jenže pokud si to budu říkat týden a baterie začne ukazovat 20 % , začnu bejt nervózní..

Jinými slovy - je to začarovanej kruh. Když budou EV drahý, nikdo je nebude chtít, protože jsou drahý. Když budou levnější a dostupný, nikdo je časem nebude chtít, protože nebude možný je nikde rozumně nabíjet, protože všechny nabíječky budou non-stop někým okupovaný. Ale třeba se pletu..
Avatar - Mokrous
29. 1. 2022 16:11
Re: TM3
Přesně jak píšeš a já taky. Zcela zásadní je ta infrastruktura. Bez ní ani ránu.
Samozřejmě i cena a dojezd. Městský autíčka s dojezdem 200-300 km musí stát 500 - 700 k nový a Ty za 1,2 až 2 M musí zase ujet 600 km.
A nabíjecí body musí být prostě všude a jak píšeš, tak ne 1, 2, ale desítky.
A nemusí být zdarma. Ale bude to chtít třeba 4x50 kW a 10x20kW u každý sámošky atd... Cena tak 5 Kč za 1kWh.
Prostě to bude porod a ještě si počkáme.
29. 1. 2022 17:52
Re: TM3
Tak tak.. já věřím tomu, že jak se bude blížit rok 2035, tak si chudý evropský země začnou uvědomovat, že tu infrastrukturu prostě nemaj a nezbyde jim, než to začít bojkotovat..
30. 1. 2022 10:55
Re: TM3
Už aby to bylo. Čím dříve to nastane, tím více miliard naházených do kanálu ušetříme! :-) :yes:
30. 1. 2022 11:19
Re: TM3
Tak keď to predpokladáme už teraz, asi by bolo rozumnejšie namiesto blábolenia a bezhlavej kritiky tú sieť postupne budovať. Aby v roku 2035 neboli pri Lidli dve-tri miesta s nabíjačkou, ale 30, alebo všetky. Prečo bojkot, ten nič nevyrieši, akurát budeš ešte v horšej pozícii. Obvykle najlepšie sú na tom tí, ktorí nebojujú s veternými mlynmi, ale prispôsobia sa.
Avatar - rohYpnol
30. 1. 2022 09:47
Re: TM3
Ano souhlas.

Jenže elektrika na dálnici je prostě nesmysl. Tam se nehodí. Proto paušálně ploiticky nutit EV je zrůdnost.
28. 1. 2022 21:56
Baterie
Ano u starých elektromobilů nebylo o co stát, ale novější mají pokles kapacity v praxi neznatelný a že po deseti letech to ujede místo 400 km jen 350 je v podstatě jedno, dnes je u baterií životnost přes dvacet let (aspoň to tvrdí) a vývoj jde stále kupředu. Ono bourané Tesly se kupují často jen díky baterii aby si jí někdo dal do baráku k fotovoltaice protože vyjde levně a tam vydrží sloužit klidně 40 let než poklesne k nepoužitelnosti (což je ostatně taky odpověd na otázku kam s bateriema až doslouží v autech, prostě je čeká druhý život jako bateriové uložistě). Jenže český pepík tomu prd rozumí a odmítá elektromobilitu přes její neoddiskutovatelné přínosy. Já mít prachy tak si koupím elektro auto hned místo svojí staré naftové dodávky (VW T4 Caravelle 2.5 TDI 111 kw)
Rozbalit vlákno
6
Avatar - twistedTSD
28. 1. 2022 22:05
Re: Baterie
Degradace hlavně záleží na tom, jak kvalitní má auto termomanagement. Životnost 20 let je zatím ryze teoretické číslo. V Teslách baterie umírají, ne že ne.
29. 1. 2022 09:30
Re: Baterie
S tím poklesem bych si nebyl až tak jistý. Můj Smart (od Daimleru) měl po třech letech v dojezdu asi 6% pokles, teď přes zimu je to oproti novému 25 %. Samozřejmě se dojezdem dá manipulovat tlačítkem ECO, ale na rozdíl od pohonu spalovacím motorem je elektrika velmi citlivá na manipulaci s plynem a brzdou. Na druhou stranu baterie se už dneska prodávají a nahrazují. Většina majitelů ojetých EV nepoužívá originální (nesmyslně předražené) díly a tudíž jsou schopni originální baterku nahradit jinou většinou s větší kapacitou a za poměrně přijatelný peníz. Je to obdobné jako u auta se spalovacím motorem náhrada poničeného motoru, kdy do autorizáku jde jenom finančně odolný jedinec.
Avatar - twistedTSD
29. 1. 2022 15:34
Re: Baterie
No na tohle jsem zvědavý, dnes o žádném aftermarket trhu s bateriemi nevím, musí to být dost náročné z pohledu kompatibility s řídící elektronikou a především bych se divil, kdyby se dostaly pod ceny, za které dělá Tesla repase. Ale kdoví.
Avatar - Atomas
29. 1. 2022 10:10
Re: Baterie
Ono to bude trochu problematičtější a spíše to vypadá jako hra o to, kdo si u koupi ojetiny vytáhne černého Petra. Ve zkratce záleží na tom, z jakých článků je baterie složená, jaké celky vytváří, a jaký je batterymanagement daného výrobce. u některých vozidel je část kapacity akumulátorů elektronicky skryta, přestože fyzicky existuje. Kromě jiného proto, aby výrobce mohl garantovat „bezztrátovost“ baterie pomocí techniky, kdy série článků cykluje a nejsou v provozu všechny naráz. Pokud tedy dojde k poškození článku, nemusí se projevit (je nahrazen jiným) a to samé může být u měření ztráty kapacity staré baterie. Prostě systém změří zdravé momentálně nevyužívané články. Problém by mohl nastat při poruše více článků, kdy systém již chybu nedokáže "skrýt". Dovedu si tak představit situaci, kdy mi při koupi ojetiny prodávající změří stav baterie 90%, ale za pár měsíců po několika cyklech rychlonabíjení bude baterie ukazovat například 75%... Ne, děkuji, nechci...
Avatar - petr petrumr
29. 1. 2022 14:40
Re: Baterie
největší průšvih jsou dovozy z usa elektrických 5OO a I3 atd., tam to stojí bez nabíjení, přes moře se to taky nenabíjí a než to najde majitele, tak je baterie v čudu a dost lidí na to dojela a mají včil strach i z nových EV.
Avatar - rohYpnol
30. 1. 2022 09:50
Re: Baterie
Kraviny opět píšeš.

Jestli místo papírových 400 km bude 350, tak v zimě bude reálných jen 170 až 180 km a to se ještě nebavime na téma 20-80% že... :no:
Avatar - kuk
30. 1. 2022 02:15
V tom EY jsou asi hodně vypatlaný. Sledujte:
"Podle poradenské firmy se ukázalo, že až 91 procent motoristů, kteří nepovažují hybridy a elektromobily za vhodnou alternativu, nemá zkušenost s řízením těchto vozů."

Hele v tom Ernstu a Yangu jsou asi hodně vypatlaný. Jak dlouho nad tím bádali než přišli na takovou pichovinu?!? No to mě pos3r na holý záda. Kolik jste si za tudle hovadinu nechali zaplatit? :D :D :D :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - kuk
30. 1. 2022 02:18
Kdo důvěřuje ojetýmu spalováku? :D
Najděte mi někoho kdo důvěřuje ojetý spalovací popelnici? Já nikoho takovýho neznám. Nevidím naprosto žádnej rozdíl. Ha ha ha. :D :D :D
Rozbalit vlákno
3
Avatar - rohYpnol
30. 1. 2022 09:53
Re: Kdo důvěřuje ojetýmu spalováku? :D
Nemám problém věřit ojetému spalováku s doloženou servisní historií. Blbý co???

1,9 TDI, 3,0 TDI, starý 2,5 TDI a mnohé další.... tyhle motory jsou při slušném zacházení a dodržení údržby věčné :-!
30. 1. 2022 11:20
Re: Kdo důvěřuje ojetýmu spalováku? :D
Zvyk je železná košeľa.
Avatar - rohYpnol
30. 1. 2022 13:13
Re: Kdo důvěřuje ojetýmu spalováku? :D
Jaký zvyk??? Zkušenost není zvyk.

Až tady budou Tesly v bazarech co jsou 15 let staré a mají 300, 400 tis. km a nejsou s nimi problémy a mají ok baterie, tak se můžeme bavit. Jenže tohle nenastane. Protože 10 let staré Tesly půjdou rovnou do šrotu.