Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetým elektromobilům Češi nedůvěřují, obávají se stavu baterie, ukázal průzkum

Diskuze (85)

Zatímco poptávka po nových elektroautech postupně roste, zájem o ojeté elektromobily je zatím v Česku velmi nízký.

Tři čtvrtiny lidí jim totiž nedůvěřují, protože mají obavy především ze stavu baterií vozidel a jejich případné výměny. Většina motoristů, kteří kritizují auta na alternativní pohon, s nimi nemají také žádné zkušenosti. Vyplývá to z aktuálního průzkumu poradenské společnosti EY.

Ojeté elektromobily jsou zatím pro řidiče neznámou. Kapacita baterie a náklady na její výměnu přitom nejsou jedinými problémy, kterých se čeští řidiči u těchto aut obávají. Podle EY panují u tuzemských řidičů také nejistoty kvůli možnosti klesajícího dojezdu a snižující se rychlosti nabíjení. "Obavy z klesajícího dojezdu odrazují od nákupu ojetého elektromobilu dvě třetiny dotazovaných, snižující se rychlost nabíjení pak řeší dvě pětiny respondentů. Více než třetina řidičů také uvedla, že se obává snížení zůstatkové hodnoty vozidla, která může být právě s kapacitou baterie spojená,“ uvedl Petr Knap z poradenské společnosti EY.

Obavy českých řidičů z ojetých elektromobilů povedou podle Jiřího Soluceva ze společnosti Arval k častější obměně těchto vozů. "Přestože jsou elektromobily svou životností srovnatelné s vozy s konvenčními motory, povede menší důvěra českých zákazníků vůči nim ke zvýšené poptávce po elektromobilech financovaných operativním leasingem," uvedl.

Zájem o nová auta na elektrický pohon naopak postupně stoupá. "Zájem našich zákazníků o tento typ vozů z řad malých firem, živnostníků a soukromých osob vzrostl meziročně o 60 procent," podotkl Solucev. Mezi nejžádanější plně elektrická vozidla podle něj v Česku patří Škoda Enyaq a Hyundai IONIQ 5. Největší zájem z plug-in hybridů pak je o vozy Škoda Superb.

Průzkum EY se zaměřil také na zkušenosti lidí s elektromobily. Podle poradenské firmy se ukázalo, že až 91 procent motoristů, kteří nepovažují hybridy a elektromobily za vhodnou alternativu, nemá zkušenost s řízením těchto vozů. "Nejhlasitější kritici elektromobilů každoročně ubývají. Naopak roste v desítkách procent počet nerozhodnutých řidičů, kteří chtějí vozy s alternativními pohony vyzkoušet nebo o nich silně uvažují," dodal Solucev.

Diskuze (85)

Doporučujeme

Avatar - rohYpnol
30. 1. 2022 13:13
Re: Kdo důvěřuje ojetýmu spalováku? :D
Jaký zvyk??? Zkušenost není zvyk.

Až tady budou Tesly v bazarech co jsou 15 let staré a mají 300, 400 tis. km a nejsou s nimi problémy a mají ok baterie, tak se můžeme bavit. Jenže tohle nenastane. Protože 10 let staré Tesly půjdou rovnou do šrotu.
30. 1. 2022 11:20
Re: Kdo důvěřuje ojetýmu spalováku? :D
Zvyk je železná košeľa.
30. 1. 2022 11:19
Re: TM3
Tak keď to predpokladáme už teraz, asi by bolo rozumnejšie namiesto blábolenia a bezhlavej kritiky tú sieť postupne budovať. Aby v roku 2035 neboli pri Lidli dve-tri miesta s nabíjačkou, ale 30, alebo všetky. Prečo bojkot, ten nič nevyrieši, akurát budeš ešte v horšej pozícii. Obvykle najlepšie sú na tom tí, ktorí nebojujú s veternými mlynmi, ale prispôsobia sa.
Avatar - Ronault.
30. 1. 2022 11:16
Re: TM3
Protože jak by to asi účtovali nabíjení doma a na rychlonabijecce by to vyšlo dráž než diesel, cena toho auta by vyšla podstatě dražší a pak ti co reálně často dají za den třeba 400 km a nedejboze nemají kde nabíjet doma, tak je to pro ně nepoužitelné
30. 1. 2022 11:11
Re: Ne Češi, ale
Však to píšem. ;-)