Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Enyaq Coupé se představí již dnes. Sledujte premiéru společně s námi

Počínaje dnešním odpolednem rozšíří řady mladoboleslavské automobilky další elektromobil. Enyaq Coupé láká na styl i propracovanou aerodynamiku a jeho debut můžete sledovat online.
Zpět na článek
31. 1. 2022 14:02
31. 1. 2022 14:17
31. 1. 2022 14:18
31. 1. 2022 14:23
31. 1. 2022 14:27
31. 1. 2022 14:33
31. 1. 2022 14:33
31. 1. 2022 14:35
31. 1. 2022 14:37
31. 1. 2022 14:39
31. 1. 2022 14:40
31. 1. 2022 14:45
31. 1. 2022 14:48
31. 1. 2022 14:54
31. 1. 2022 14:59
31. 1. 2022 15:05
31. 1. 2022 14:25
31. 1. 2022 14:28
31. 1. 2022 14:49
31. 1. 2022 14:55
31. 1. 2022 15:56
31. 1. 2022 16:01
31. 1. 2022 16:18
1. 2. 2022 08:28
31. 1. 2022 16:08
31. 1. 2022 17:03
31. 1. 2022 14:56
31. 1. 2022 16:14
Avatar - Ozzman
31. 1. 2022 14:02
Nesmysl
SUV Coupé...

" Uděláme velké auto, aby v něm bylo hodně místa pro rodinu i náklad, jo a ještě ho zvýšíme, aby bylo jakože offroad a taky projelo polní cestu... Geniální nápad, takový univerzál na silnici i na nezpevněné cesty.... jo a ještě trochu snížíme podvozek, aby to zase dobře jezdilo na silnici a bylo to i sportovnější, bude to mít světlou výšku jako kombík... no a když už jsme u toho, tak proč to neudělat nějak sportovní i vzhledem, třeba jako coupé, dáme mu obrovský nízkoprofilový kola, sice tan bude méně místa, zavazadel odvezeš méně a pro cestující vzadu sklopíš střechu více, aby to bylo stísněnější...Výborně ! Máme tady obrovské a těžké auto, které sice už neprojede lesní cestou a taky odveze jen omezený náklad..... no a proč jsme tedy neudělali rovnou 4dv coupé z Oktávie?"
Rozbalit vlákno
40
Avatar - guze
31. 1. 2022 14:17
Re: Nesmysl
.... 15 years ago in Munchen ... :-[]
31. 1. 2022 14:23
Re: Nesmysl
Coupe smysl dava.
At uz skutecne nebo SUV.
Vzdy muze cx o setinku vylepsit. :yes:
U dieselu to neresis.
U EV jo.

Proste aero = coupe.
Prakticnost = kombi.
Avatar - Ozzman
31. 1. 2022 14:27
Re: Nesmysl
Otázka je pro mne jiná - proč to musí být pak SUV ? Když tím ztratím všechny výhody SUV a dostanu horší vlastnosti, než u Coupé? Proč to EV nemůže být 4dv nízké coupé? Prostor stejný, odpor lepší ?
31. 1. 2022 14:28
Mne to smysl dava
Protoze to lidi chteji?
A kupuji?

Zajimaly by me treba pocty prodanych kusu BMW iX vs Mercedes EQS.
Sazim na vyssi pocty iX...

Presto ze pro EV je mnohem lepsi sedan.
Avatar - Ozzman
31. 1. 2022 14:33
Re: Nesmysl
Ja ale nerozporuju, že to lidi nechtěji, ptám se, jaké výhody má tento typ karoserie?


U skoro každé jiné něco najdeme, prostor, velikost, výška, jízdní vlastnosti, ale jak jsem napsal v puvodním příspěvku, tohle kombinuje nevýhodu jízdních vlastností zvýšených aut, eliminuje původní výhodu zvýšeného podvozku a ještě přidává nevýhodu coupé - prostornost.
31. 1. 2022 14:33
Re: Nesmysl
Vyhoda je cx oproti SUV klasice.
Avatar - Ozzman
31. 1. 2022 14:35
Re: Nesmysl
To u Coupé taky, ale tady tím ztratíš výhodu karoserie SUV :D To prostě nedává smysl... nesmysl :D
31. 1. 2022 14:37
Re: Nesmysl
Jak komu.

Mne to smysl dava.
Prakticnost liftbacku zustava.
Vnitrni vyska jako SUV.

Ne kazdy chce jezdit off-road a stehovat lednice.

Jinymi slovy, pro mne vsechny vyhody SUV zustavaji.
A hlavni nevyhoda (cx) je mensi. :yes:
Avatar - Ozzman
31. 1. 2022 14:39
Re: Nesmysl
A proč tedy nevzít třeba hatchback ? Liftback ? 4dv coupe ? Neberme ted konkrétní model a pohon, bavíme se čistě o karoserii s předpokladem, že mužeme to auto nakonfigurovat se stejným pohonem od stejné značky.

Prostornost bude shodná, možná i lepší, auto bude mít lepší jízdní vlastnosti, bude i pravděpodobně levnější.
31. 1. 2022 14:40
Re: Nesmysl
Do SUV se lip nastupuje.
Ma vyssi vnitrni vysku a tedy prostor.
Sedis vys a mas vetsi prehled.
Vyssi posez muze byt i pohodlnejsi na delsi cesty.
A pocit bezpeci...

Co na tom nechapes? :-)

Ja nikdy SUV nevlastnil, ale chapu proc se lidem libi.
A kvuli jizdnim vlastnostem to neni. ;-)
Avatar - Ozzman
31. 1. 2022 14:45
Re: Nesmysl
Dobře, takže jediná výhoda je nastupování, to beru, ale ve všem ostatním bude horší, než coupé, nebo liftback.

Vyšší vnitřní výška není vždy pravidlo, to stejné prostor, mnohdy je to naopak. To už záleží na konkrétím modelu.

Ok, hele stačilo napsat, že se ti to líbí, ale objektivně a racionálně ta volba SUV coupé moc odduvodnit nejde.

Abych shrnul poznatky - SUV Coupé je pro člověka, který má problém s pohybem (typicky starší - to nemyslím ve zlém, naši mají taky SUV právě proto a když mne bolela záda, rád jsem si ho pujčil), který je ale single a nepotřebuje vozit věci a zároveň chce mít co nejlepší Cx, takže mu sice záleží na aerodynamice, ale zase ho víc bolí ta záda a klasický liftback by nezvládl.....Je to tak ? dobry, už to chápu, já si někdy potřebuji věci jen objektivně posoudit, nic ve zlém :) A nebo stačilo napsat, prostě se mi líbí :-[]


p.s pocit bezpečí je jen pocit :) Hamuna ti to vysvětlí a to myslim vážně...
31. 1. 2022 14:48
Re: Nesmysl
Vystihnul jsi to dobre. :-)

Jinak objektivni duvody pro koupi SUV coupe se hledaji podobne slozite jako pro SUV...

Ano, obvykly duvod je, tak jako pro koupi vetsiny nebudgetovych aut: chci ho, libi se mi, je na nej hezka reklama. :D
Avatar - Ozzman
31. 1. 2022 14:54
Re: Nesmysl
U toho SUV ještě dejme tomu jakého. Jsou SUV a SUV. Třeba krásně jsme měli porovnání u Kugy 2 vs 3. Dvojka se ještě dá pochopit, že si ji koupí menší rodina, přejede někde obrubník, polňačku a díky krabicovitému tvaru lze využít zavazadelník i nad roletku, ale torjka je najednou spíše crossoverem se sklonem 5. dveří tak, že tam pak už moc věcí nedáš.

U takového Kodiaqu a větších SUV už nějaké to rodinné použití asi rozporovat nemusíme, já taky SUV nemám moc v lásce, ale teoreticky kdo jezdí hodně na hory, má někde chatu, tak tam je to přesně to auto, které mu asi vyhovuje.

Druhá osa je taky ta, že velké kombíky masově vymírají, takže to SUV je jediná náhrada, samozřejmě to typu Kodiaq a né Enyaq supercoupé EV nurburgring edition :D
31. 1. 2022 14:59
Re: Nesmysl
Heled, nechci se poustet do sporu. Byl bych rad, abys vedel, ze na to mame objektivne skoro stejny nazor - SUV je vetsinou horsi nez klasicke verze karoserie.
Jenze ty jsi fanda spis kombiku a ja spis liftbacku. :-)

Opet te budu muset parafrazovat:
Stacilo napsat, ze se ti SUV coupe nelibi. ;-)
Avatar - Ozzman
31. 1. 2022 15:05
Re: Nesmysl
Jsem fanda kombi, protoze potrebuji kombi :D Lift i sedan se mi libi taky a mnohdy vice.

Mne se libi treba Arkana , ale je to auto podle me k nicemu :D skoda ze to neni lidtback
31. 1. 2022 14:56
Re: Mne to smysl dava
Done,posledne sprinty ev v carwowu si videl?IX-ko tam dava docela slusne na frak Tesle.Skoda tej obmedzenej max rychlosti u iX-ka.Bolo by to este dominantnejsie.

Ratam,ze sa ti to nebude chciet hladat,tak ti rovno pridam link

https://youtu.be/c8ZWp8lUvfI
31. 1. 2022 15:05
Re: Mne to smysl dava
Diky. :yes:
Nevis, jestli to byl novy Model X?

Jinak porovnavat zrychleni EV s jinou Vmax neni uplne fer, protoze to s nizsi Vmax muze mit lehci prevod...

Zajimavy bude srovnani iX M50 s Model X Plaid.
31. 1. 2022 15:27
Re: Mne to smysl dava
Novy model iX.Ratam,ze to nebola verzia iX M50.

Co ma skor zaujalo je rozdiel krutiaceho momentu pri skoro zhodnom vykone.
IX aj Tesla maju krutak 755 a 765,ale Audi ho ma az 973 Nm.Vo vykone pritom straca na rivalov 30-40 koni.
31. 1. 2022 15:33
Re: Mne to smysl dava
Mne slo o to, ze uz je novy Model X - Tesla.
V zakladu zrychleni 3,9s.
Ale k dodani patrne az pristi rok.
https://www.tesla.com/…CZ/modelx/design#…

Plaid pak zaslape do zeme vsechno. ;-)

Jinak ty kroutaky - bez znalosti zprevodovani a prubehu jsou ty udaje dost k nicemu - resp. tezko porovnatelny...
Dulezity (a porovnatelny) je v tomto pripade vykon.
31. 1. 2022 15:37
Re: Mne to smysl dava
To urcite ano,ale aj cenou,ktora bude raz taka..vid S plain.To moze nahulakat do svojich modelov aj ina značka a zas to bude o niecom inom a bude to vyrovnaný boj ako vykonovo,tak aj cenou.
31. 1. 2022 15:39
Re: Mne to smysl dava
https://youtu.be/gfWNRyqhRRM

Nemyslim si...
Tohle zatim zadna jina znacka, krome maloseriovych supersportu (a Lucid?) nedokaze. ;-)

Byly tu nadseny diskuze, jak novej Taycan porazil Teslu (tak jako ted to BMW...).
Ale pak prisla Tesla s novou verzi Plaid. :-!
31. 1. 2022 15:48
Re: Mne to smysl dava
Potom som si vsimol,ze si myslel zaklad X vs zaklad iX-ky.680 koni na zaklad je uz slusne cislo :D

Tak Porsche je Porsche a tam platíš za značku.Nemas niekde porovnanie predajov tychto dvoch najvyssich verzii?To by ma zaujimalo ,kto viac preda vo vrcholnej verzii.Ci vyhra kvalita spracovania,alebo sila motora.
31. 1. 2022 15:54
Re: Mne to smysl dava
Podle mne ty posledni verze Tesly teprve zacinaji.
Taky by me to zajimalo.
31. 1. 2022 16:02
Re: Mne to smysl dava
Teraz pozeram ten iX.Bude verzia iX M60 a ta bude mat zrychlenie ako základna X-ka.Takze asi mas pravdu,ze za slusne vybaveni iX-ku sa dostaneš do cenovej hladiny X-Plaid a to uz je zas vykonovo inde.Z toho mi vychadza,ze buď dá klient prednost kvalite spracovanie celeho auta ,alebo brutalnej sile.

Ratam,ze coskoro aj Porsche odpovie na Plaid a postavi nejaku zbesilost v podobe Taycanu turba RS :-[] ..ale to uz bude asi inac pekelna cena :D
31. 1. 2022 16:52
Re: Mne to smysl dava
Jj, cenově bude takový Taycan jinde.

Technologicky na to díky Rimacu bude mít.
Avatar - Brmbalik
31. 1. 2022 18:27
Re: Mne to smysl dava
Lidi to chteji nebo to začali vyrabet kvuli lepsimu vypoctu emisi a CO2 odpustkum? A ted uz tu nesmyslnou karu tahnou dal. Ve svym okoli neznam nikoho kdo by po necem takovým touzil
31. 1. 2022 18:54
Re: Mne to smysl dava
Taky jsem v roce 2007 neznal moc lidi, co touzilo po smart-phonu. ;-)
31. 1. 2022 15:40
Re: Nesmysl
Jaké jsou výhody SUV, které ztratíš? Jaké jsou výhody SUV vůbec?
31. 1. 2022 14:25
Re: Nesmysl
Já SUV coupé nevidím tak špatně, koukám se na to trochu jinak. Jako to označení je směšné. Beru to tak, že je to většinou přerostlý liftback s prostorným interiérem, který je kvůli tomu vyšší než běžný liftback a kvůli celé té hmotnosti a výšce těžiště dává smysl využít SUV techniku.

Z mé zkušenosti tahle auta jezdí líp než běžná SUV. X6 má nižší těžiště a lepší aerodynamiku než X5.
Avatar - Ozzman
31. 1. 2022 14:28
Re: Nesmysl
Ale není lepší, než 5er či 6grandcoupe, že ? :) V čem je pak ta výhoda ? Já tedy prémiovky moc neznám, ale zrovna u BMW ty alternativy jsou.
31. 1. 2022 14:49
Re: Nesmysl
Zrovna 5er / 6er / X6 je snad jediný případ, kdy automobilka nabízí kompletní výběr zda jít cestou klasického kombíku nebo prostoru vycházejícím z klasické koncepce a nebo z SUV koncepce. Tipuji, že prodeje X6 potáhnou víc než 6er. Tam je asi jediná výhoda ve vyšším podvozku, což marné určitě není. Nejvíc to ale potáhne ego nebo pocit “chci víc”, takže pro lidi je atraktivnější X6 než 6er.

Přebouchat SUV na tento typ karoserie je asi jednodušší než nafouknout do výšky kombík/liftback, hlavně to těžiště si myslím že bude problém. Ostatně 5 GT i současné 6 GT vychází ze 7er a věřil bych, že za tím bude právě koncepce podvozku, která narazí na těžistě.
Avatar - Ozzman
31. 1. 2022 14:55
Re: Nesmysl
Vlastně píšeš to, co já paroduji - lidi to kupují, protože se jim to líbí, moc jiných výhod tam není... LR šel ještě dál a prodáva SUV kabrio :D
31. 1. 2022 15:56
Re: Nesmysl
Jako jo, ale ve většině případů ty alternativy spíš nejsou. 6er je v tomhle unikát. Moc se mi nelíbí zadní partie X4, jinak to třeba považuji za optimální auto z pohledu praktičnost/velikost/jízdní vlastnosti.

Aktuální příklad třeba Tesla Y. To je prostě jenom praktičtější Tesla 3 a nic víc bych za tím nehledal.

Evoque kabrio je trochu jiný příběh :D To je pro hodně úzkou cílovku. V ČR nesmysl, ale bydlet kousek od moře kde je celoročně hezky, tak to není vůbec špatná koncepce :)
Avatar - Ozzman
31. 1. 2022 16:01
Re: Nesmysl
A proc je to lepsi, nez treba ja nevim… 4er cabrio ?:D
31. 1. 2022 16:18
Re: Nesmysl
Tak zažil jsem třeba ve Španělsku cesty na pěkná místa u moře kam vedla polňačka a kam bys s 4er možná dojel, ale lehčí o pár plastů :D Obecně na místa mimo asfalt (byť nejde o složitý terén) je prostě SUV ideální.
Avatar - Ozzman
1. 2. 2022 08:28
Re: Nesmysl
Ok, dobře, musím uznat, že si fakt poctivě našel uplatnění SUV kabria, na to nemám argument :D

Ale třeba co mne fascinovalo, že třeba na Azurovém pobřeží, ale i v Monaku mimo četných drahých a luxusních aut bylo snad nejčastěji zastoupeno Clio 2 a 3. generace :D Ta auta mají totiž podvozek ve výši těch crossoverů a projedou kamkoliv takto k moři, nebo na vinice a podobně.. :D

Ostatně na oblibu francouzu dojet kamkoliv s čímkoliv narážel poslední díl GrandTour, i za cenu odpadnutých plastů :-[]
1. 2. 2022 11:25
Re: Nesmysl
Ten use case sice znám, ale co si budem povídat, nevím zda je ta cílovka tak velká aby se vyplatilo vyvíjet a vyrábět Evoque za takovým účelem :D

Jak správně píšeš, realita je taková že většina lidí udělá z Clia offroad a každý víkend podstupuje test odolnosti, případně očistu od přebytečných plastů a podvozkových dílů :D
Avatar - Emel
31. 1. 2022 16:08
Re: Nesmysl
Obecně se mi víc líbí klasický Enyaq než kupé (nebo než eMustang)... ale každému dle jeho gusta.
Světlá výška je cca. shodná s Kodiaqem, i proti Octavii Scout je to +2,6cm... nějakou tu lesní cestu to asi zvládne.
Nejtenčí pneu jsou 235/45/21, ani to není vyloženě nízkoprofil... a v 19" 235/55 už je docela balon.
EDIT: tak vedle už jsou reálný fotky... a ten zadek se jim docela povedl, možná to ještě přehodnotím :-)
31. 1. 2022 17:03
Re: Nesmysl
Naprosto trefně napsáno. Realita je taková, že co dva tři roky musí být něco nového, aby bylo vidět, že týpek vyfasoval novou škodovku.
31. 1. 2022 14:12
Fantastické marže a dlouhá čekačka v Německu,
Vzhledem k tomu, že čekačka na Enyaq patří v Německu k nejdelším, tak se Škodárna s Enyaqem vytáhla.
Navíc, marže jsou vyšší než u spalováků.

Hodně postrádám nabíjení 800V.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - KANKUNEN
31. 1. 2022 15:10
Re: Fantastické marže a dlouhá čekačka v Německu,
Jo tak marže a že ten EV hit Cígo přestali dělat a naprostý mrzák Spring stojí jak Duster 4x4.
Avatar - Ja Prvni 123
31. 1. 2022 19:53
Re: Fantastické marže a dlouhá čekačka v Německu,
Postrádáš 800V?

To máš tak výkonnou elektrocentrálu?
31. 1. 2022 14:35
Pro běžné zákazníky cela nezajímavý elektrosamohyb...
...pro pár zmlsanych multimilionářů, kteří ho považují za pohlednou trendy hračku, která doplní jejich široký fosilní vozový park. :-[] A v některých zemích s totálně zdeformovaným automobilovým trhem zločinnými dotacemi jim na to ještě běžní zaměstnanci povinně přispívají ze svých daní. To je fakt k zbltí! :-( :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
2
31. 1. 2022 18:45
Re: Pro běžné zákazníky cela nezajímavý elektrosamohyb...
V několika ? Však na Škodovky se skládáme my všichni daňoví poplatníci ČR. Přes miliardu jen za minulýhttps://www.newstream.cz/…obilky-je-chybou rok.

Škoda = zloději.
Avatar - Emel
31. 1. 2022 23:30
Re: Pro běžné zákazníky cela nezajímavý elektrosamohyb...
Nemáš vůbec představu o objemu peněz, jaký se v takové firmě točí.
Avatar - MS-sport
31. 1. 2022 14:56
Elektroblbost
nic víc k tomu nemám :-!
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Ozzman
31. 1. 2022 14:58
Re: Elektroblbost
Ale hlavně, že si tu zanechal koment :) Koukám, že je to tvůj nový sport, objevit se všude a napsat i jen žvást :D Lepší by bylo něco podnětného k diskuzi ;)
Avatar - KANKUNEN
31. 1. 2022 15:15
Re: Elektroblbost
Ozzy, ono je pro člověka fakt uživatelsky lepší SUV. Přece i doma máš dveře takové, aby ses nemusel ohýbat. A Enyaqy se hodně povedly.
Avatar - Roman Horký
31. 1. 2022 15:33
Re: Elektroblbost
Ale to nemyslíš nějak vážně, spíše je to jakási ironie ne? V takovém případě by totiž nic menšího, než autobus, nedávalo smysl.
Avatar - Emel
31. 1. 2022 16:14
Re: Elektroblbost
Já doma nejradši ležím. Proto mám nejradši auta, ve kterých se za volantem leží :-)
Avatar - Ozzman
1. 2. 2022 08:29
Re: Elektroblbost
Jo, třeba Taxikářskej Passat B5,5 se sedačkou ležmo s korálkovým potahem :-!
Avatar - Emel
1. 2. 2022 09:31
Re: Elektroblbost
Aktuálně bych rád ležel v T.33.
Avatar - Ozzman
31. 1. 2022 16:14
Re: Elektroblbost
Ja s tim nesouhlasim, ale klasicky suv typu x5 smysl pro urcite lidi ma
Avatar - miromen
31. 1. 2022 16:36
Re: Elektroblbost
To by mě nenapadlo přirovnat krabicoid ke dveřim a nejlepe od WC pač když musiš tak musiš a to muže byt každy pohyb navic v některych připadech i pěkne naděleni.
Avatar - MS-sport
31. 1. 2022 17:51
Re: Elektroblbost
1. cena
2. pohon
3. koncept

Stačí takhle nebo to mám ještě rozvést? :-!
Avatar - Ja Prvni 123
31. 1. 2022 19:54
Hmm. SUV, ještě k tomu na baterky.
Tomu nepomůže ani jedovatě zelená.

Svět se zbláznil. Tedy minimálně ten náš svět.

Tohle si strčte do špic.
:-(

Chci ekologické auto! Malé, lehké, úsporné.
Rozbalit vlákno
0