Počínaje dnešním odpolednem rozšíří řady mladoboleslavské automobilky další elektromobil. Enyaq Coupé láká na styl i propracovanou aerodynamiku a jeho debut můžete sledovat online.
" Uděláme velké auto, aby v něm bylo hodně místa pro rodinu i náklad, jo a ještě ho zvýšíme, aby bylo jakože offroad a taky projelo polní cestu... Geniální nápad, takový univerzál na silnici i na nezpevněné cesty.... jo a ještě trochu snížíme podvozek, aby to zase dobře jezdilo na silnici a bylo to i sportovnější, bude to mít světlou výšku jako kombík... no a když už jsme u toho, tak proč to neudělat nějak sportovní i vzhledem, třeba jako coupé, dáme mu obrovský nízkoprofilový kola, sice tan bude méně místa, zavazadel odvezeš méně a pro cestující vzadu sklopíš střechu více, aby to bylo stísněnější...Výborně ! Máme tady obrovské a těžké auto, které sice už neprojede lesní cestou a taky odveze jen omezený náklad..... no a proč jsme tedy neudělali rovnou 4dv coupé z Oktávie?"
Otázka je pro mne jiná - proč to musí být pak SUV ? Když tím ztratím všechny výhody SUV a dostanu horší vlastnosti, než u Coupé? Proč to EV nemůže být 4dv nízké coupé? Prostor stejný, odpor lepší ?
Ja ale nerozporuju, že to lidi nechtěji, ptám se, jaké výhody má tento typ karoserie?
U skoro každé jiné něco najdeme, prostor, velikost, výška, jízdní vlastnosti, ale jak jsem napsal v puvodním příspěvku, tohle kombinuje nevýhodu jízdních vlastností zvýšených aut, eliminuje původní výhodu zvýšeného podvozku a ještě přidává nevýhodu coupé - prostornost.
A proč tedy nevzít třeba hatchback ? Liftback ? 4dv coupe ? Neberme ted konkrétní model a pohon, bavíme se čistě o karoserii s předpokladem, že mužeme to auto nakonfigurovat se stejným pohonem od stejné značky.
Prostornost bude shodná, možná i lepší, auto bude mít lepší jízdní vlastnosti, bude i pravděpodobně levnější.
Do SUV se lip nastupuje.
Ma vyssi vnitrni vysku a tedy prostor.
Sedis vys a mas vetsi prehled.
Vyssi posez muze byt i pohodlnejsi na delsi cesty.
A pocit bezpeci...
Co na tom nechapes? :-)
Ja nikdy SUV nevlastnil, ale chapu proc se lidem libi.
A kvuli jizdnim vlastnostem to neni. ;-)
Dobře, takže jediná výhoda je nastupování, to beru, ale ve všem ostatním bude horší, než coupé, nebo liftback.
Vyšší vnitřní výška není vždy pravidlo, to stejné prostor, mnohdy je to naopak. To už záleží na konkrétím modelu.
Ok, hele stačilo napsat, že se ti to líbí, ale objektivně a racionálně ta volba SUV coupé moc odduvodnit nejde.
Abych shrnul poznatky - SUV Coupé je pro člověka, který má problém s pohybem (typicky starší - to nemyslím ve zlém, naši mají taky SUV právě proto a když mne bolela záda, rád jsem si ho pujčil), který je ale single a nepotřebuje vozit věci a zároveň chce mít co nejlepší Cx, takže mu sice záleží na aerodynamice, ale zase ho víc bolí ta záda a klasický liftback by nezvládl.....Je to tak ? dobry, už to chápu, já si někdy potřebuji věci jen objektivně posoudit, nic ve zlém :) A nebo stačilo napsat, prostě se mi líbí :-[]
p.s pocit bezpečí je jen pocit :) Hamuna ti to vysvětlí a to myslim vážně...
U toho SUV ještě dejme tomu jakého. Jsou SUV a SUV. Třeba krásně jsme měli porovnání u Kugy 2 vs 3. Dvojka se ještě dá pochopit, že si ji koupí menší rodina, přejede někde obrubník, polňačku a díky krabicovitému tvaru lze využít zavazadelník i nad roletku, ale torjka je najednou spíše crossoverem se sklonem 5. dveří tak, že tam pak už moc věcí nedáš.
U takového Kodiaqu a větších SUV už nějaké to rodinné použití asi rozporovat nemusíme, já taky SUV nemám moc v lásce, ale teoreticky kdo jezdí hodně na hory, má někde chatu, tak tam je to přesně to auto, které mu asi vyhovuje.
Druhá osa je taky ta, že velké kombíky masově vymírají, takže to SUV je jediná náhrada, samozřejmě to typu Kodiaq a né Enyaq supercoupé EV nurburgring edition :D
Heled, nechci se poustet do sporu. Byl bych rad, abys vedel, ze na to mame objektivne skoro stejny nazor - SUV je vetsinou horsi nez klasicke verze karoserie.
Jenze ty jsi fanda spis kombiku a ja spis liftbacku. :-)
Opet te budu muset parafrazovat:
Stacilo napsat, ze se ti SUV coupe nelibi. ;-)
Done,posledne sprinty ev v carwowu si videl?IX-ko tam dava docela slusne na frak Tesle.Skoda tej obmedzenej max rychlosti u iX-ka.Bolo by to este dominantnejsie.
Ratam,ze sa ti to nebude chciet hladat,tak ti rovno pridam link
Co ma skor zaujalo je rozdiel krutiaceho momentu pri skoro zhodnom vykone.
IX aj Tesla maju krutak 755 a 765,ale Audi ho ma az 973 Nm.Vo vykone pritom straca na rivalov 30-40 koni.
Jinak ty kroutaky - bez znalosti zprevodovani a prubehu jsou ty udaje dost k nicemu - resp. tezko porovnatelny...
Dulezity (a porovnatelny) je v tomto pripade vykon.
To urcite ano,ale aj cenou,ktora bude raz taka..vid S plain.To moze nahulakat do svojich modelov aj ina značka a zas to bude o niecom inom a bude to vyrovnaný boj ako vykonovo,tak aj cenou.
Potom som si vsimol,ze si myslel zaklad X vs zaklad iX-ky.680 koni na zaklad je uz slusne cislo :D
Tak Porsche je Porsche a tam platíš za značku.Nemas niekde porovnanie predajov tychto dvoch najvyssich verzii?To by ma zaujimalo ,kto viac preda vo vrcholnej verzii.Ci vyhra kvalita spracovania,alebo sila motora.
Teraz pozeram ten iX.Bude verzia iX M60 a ta bude mat zrychlenie ako základna X-ka.Takze asi mas pravdu,ze za slusne vybaveni iX-ku sa dostaneš do cenovej hladiny X-Plaid a to uz je zas vykonovo inde.Z toho mi vychadza,ze buď dá klient prednost kvalite spracovanie celeho auta ,alebo brutalnej sile.
Ratam,ze coskoro aj Porsche odpovie na Plaid a postavi nejaku zbesilost v podobe Taycanu turba RS :-[] ..ale to uz bude asi inac pekelna cena :D
Lidi to chteji nebo to začali vyrabet kvuli lepsimu vypoctu emisi a CO2 odpustkum? A ted uz tu nesmyslnou karu tahnou dal. Ve svym okoli neznam nikoho kdo by po necem takovým touzil
Já SUV coupé nevidím tak špatně, koukám se na to trochu jinak. Jako to označení je směšné. Beru to tak, že je to většinou přerostlý liftback s prostorným interiérem, který je kvůli tomu vyšší než běžný liftback a kvůli celé té hmotnosti a výšce těžiště dává smysl využít SUV techniku.
Z mé zkušenosti tahle auta jezdí líp než běžná SUV. X6 má nižší těžiště a lepší aerodynamiku než X5.
Zrovna 5er / 6er / X6 je snad jediný případ, kdy automobilka nabízí kompletní výběr zda jít cestou klasického kombíku nebo prostoru vycházejícím z klasické koncepce a nebo z SUV koncepce. Tipuji, že prodeje X6 potáhnou víc než 6er. Tam je asi jediná výhoda ve vyšším podvozku, což marné určitě není. Nejvíc to ale potáhne ego nebo pocit “chci víc”, takže pro lidi je atraktivnější X6 než 6er.
Přebouchat SUV na tento typ karoserie je asi jednodušší než nafouknout do výšky kombík/liftback, hlavně to těžiště si myslím že bude problém. Ostatně 5 GT i současné 6 GT vychází ze 7er a věřil bych, že za tím bude právě koncepce podvozku, která narazí na těžistě.
Jako jo, ale ve většině případů ty alternativy spíš nejsou. 6er je v tomhle unikát. Moc se mi nelíbí zadní partie X4, jinak to třeba považuji za optimální auto z pohledu praktičnost/velikost/jízdní vlastnosti.
Aktuální příklad třeba Tesla Y. To je prostě jenom praktičtější Tesla 3 a nic víc bych za tím nehledal.
Evoque kabrio je trochu jiný příběh :D To je pro hodně úzkou cílovku. V ČR nesmysl, ale bydlet kousek od moře kde je celoročně hezky, tak to není vůbec špatná koncepce :)
Tak zažil jsem třeba ve Španělsku cesty na pěkná místa u moře kam vedla polňačka a kam bys s 4er možná dojel, ale lehčí o pár plastů :D Obecně na místa mimo asfalt (byť nejde o složitý terén) je prostě SUV ideální.
Ok, dobře, musím uznat, že si fakt poctivě našel uplatnění SUV kabria, na to nemám argument :D
Ale třeba co mne fascinovalo, že třeba na Azurovém pobřeží, ale i v Monaku mimo četných drahých a luxusních aut bylo snad nejčastěji zastoupeno Clio 2 a 3. generace :D Ta auta mají totiž podvozek ve výši těch crossoverů a projedou kamkoliv takto k moři, nebo na vinice a podobně.. :D
Ostatně na oblibu francouzu dojet kamkoliv s čímkoliv narážel poslední díl GrandTour, i za cenu odpadnutých plastů :-[]
Ten use case sice znám, ale co si budem povídat, nevím zda je ta cílovka tak velká aby se vyplatilo vyvíjet a vyrábět Evoque za takovým účelem :D
Jak správně píšeš, realita je taková že většina lidí udělá z Clia offroad a každý víkend podstupuje test odolnosti, případně očistu od přebytečných plastů a podvozkových dílů :D
Obecně se mi víc líbí klasický Enyaq než kupé (nebo než eMustang)... ale každému dle jeho gusta.
Světlá výška je cca. shodná s Kodiaqem, i proti Octavii Scout je to +2,6cm... nějakou tu lesní cestu to asi zvládne.
Nejtenčí pneu jsou 235/45/21, ani to není vyloženě nízkoprofil... a v 19" 235/55 už je docela balon.
EDIT: tak vedle už jsou reálný fotky... a ten zadek se jim docela povedl, možná to ještě přehodnotím :-)
Pro běžné zákazníky cela nezajímavý elektrosamohyb...
...pro pár zmlsanych multimilionářů, kteří ho považují za pohlednou trendy hračku, která doplní jejich široký fosilní vozový park. :-[] A v některých zemích s totálně zdeformovaným automobilovým trhem zločinnými dotacemi jim na to ještě běžní zaměstnanci povinně přispívají ze svých daní. To je fakt k zbltí! :-(:no::no::no:
Ale hlavně, že si tu zanechal koment :) Koukám, že je to tvůj nový sport, objevit se všude a napsat i jen žvást :D Lepší by bylo něco podnětného k diskuzi ;)
To by mě nenapadlo přirovnat krabicoid ke dveřim a nejlepe od WC pač když musiš tak musiš a to muže byt každy pohyb navic v některych připadech i pěkne naděleni.