Elektromobilita
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeKoenigsegg představil svůj elektromotor, tenhle prcek umí nabídnout až 340 koní
53 komentářů
JFK
Východoevropský developer s tím opět bude chtít v běžném provozu v cizí civilizované zemi zkoušet maximálku. Bezpečně, protože se pomodlí a budou čtyři ráno po rozednění.
No, vzdyt to pisou - 20 vterin a dost.
S tim vykonem je to slozitejsi. Obe veliciny maji nejaky prubeh, v zavisosti na otackach a zatizeni.
Ta jednotka asi urcuje optimalni otacky a prikon tak, aby byl dostupny vic vykon, nebo vic moment, podle toho co je zrovna vic potreba.
Aspon tak tomu rozumim ja.
S tim vykonem je to slozitejsi. Obe veliciny maji nejaky prubeh, v zavisosti na otackach a zatizeni.
Ta jednotka asi urcuje optimalni otacky a prikon tak, aby byl dostupny vic vykon, nebo vic moment, podle toho co je zrovna vic potreba.
Aspon tak tomu rozumim ja.
MS-sport
Jinak se někteří, zejména fanoušci elektrovozítek, nevyjadřujte :-!
Ty už s tým učivom zo základnej sklapni. Myslíš si aký si frajer, a namiesto vecných argumentov bliakaš ako dement.
drž hubu osle jeden. U tebe jsem poznal že ses úplně hloupej, tak mě přestaň laskavě otravovat. Ničím mě neobohacuješ, protože nic nevíš. Já na tebe už dávno nereaguju. Není totiž na co. Tvoje příspěvky jsou mlácení prázdné slámy.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Vy jste si tady tři hodně podobní. Ty, ten osel traveldrive a ještě ten petr petrumr..... :-! s váma nemá cenu diskutovat, to je jako hrát tenis vo záclony..... :no:
PowerHouse
A protože motory stejných parametrů jako Koeniggseg vyrobí kdokoliv, tak budou i levné.
Ta cena a dostupnost je pokroková.
Ta cena a dostupnost je pokroková.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Poměr mezi výkonem a točivým momentem jsou otáčky. Když bude poměr vysoký, jedná se o motor vysokootáčkový, když bude nízký jde o motor pomaloběžný. Konigsegg má nástup maxima výkonu kolem 4 tis. otáček, což je celkem běžná hodnota
A´t tak nebo tak, otáčky a moment na výstupu stejně záleží na volbě převodového poměru reduktoru. Výkon se tím nijak nezmění
A nízká hmotnost s malými rozměry jsou fajn, ale pak motor zjevně nesnese dlouhodobou zátěž
Ted jeste k tomu zajistit ten zdroj.
😄
A 250kW. :-!
I kdyz jen kratkodobe.
1.2TSI vazi 100kg a ma 77kw.
porovnávat hmotnost elektromotru se spalovákem je v tomto případě nesmysl
Neni to nesmysl.
100kW je dlohodoby vykon.
I tak je hmotnost ve srovnani se spalovakem sotva tretinova.
dobře hmotnost je třetinová. co z toho vyplývá ?
Ale ukazuje to, co dokaze 30kg motor.
100kW trvale.
Kdyz tam takovy motory das ctyri, budes mit trvale 400kW.
A kratkodobe 1MW. :-!
A budou vazit 120kg.
ať porovnáváme odpovídající level
440 kW (600 bhp) at 7500 rpm,
Torque: 600 Nm from 2000 rpm to 7000 rpm
Engine weight: 70 kg !!
https😐/www.koenigsegg.com/…-specifications/
jestli z tří válců vymáčkli 440kW a 600Nm, tak to bude mít určitě dlouhou životnost ...
a přes všechny ty drahé lehké materiály a různé další vychytávky to váží 1988 kg
https😐/www.autoforum.cz/…ic-se-nezadrel👋
Porovnavej vahu hnaciho retezce.
Takze k TSI musis pricist prevodovku a nadrz.
K elektromotoru baterku.
A kdybys chtel byt opravdu poctivej, tak vahu te nadrze budes uvazovat pri dojezdu toho elektromobilu.
https😐/chargedevs.com/…ial-flux-motors/
Rekl bych, ze jeho specifikum bude vyssi tocivy moment pri mensim prumeru rotoru.
A takto je to zrejme mysleno.
https😐/www.oemoffhighway.com/…ced-package-size
je jaasné že když magnety tahají rotor ze všech stran bude motor výkonnější, ale o to víc se bude hřát.
A sice transverse flux motor😒br /> As a result, you can increase low-speed torque and efficiency in specific conditions, or even increase the power for particular energy inputs and motor sizes. There’s also no cooling requirement, allowing for longer continuous operation.
Tohle bude zrejme ten "pomer" mezi vykonem a kroutakem.
Jen by me zajimalo, zda je to synchronni nebo asynchronni motor.
Vzhledem ke zminovanemu pouziti jen jednoho invertoru bych rekl, ze se jedna o asynchronni (indukcni) motory.
Jinak to dava (pro hypersport) smysl.
Pro brutalni akceleraci pouzit male elektromotory s velkou kratkodobou pretizitelnosti. Pro staly vysoky odber energie spalovak.
Pekny hybrid. 😄
Trivalec...
Je to vetsinou jen jiny zpusob paralelniho zapojeni vykonovych soucastek invertoru (+ lehce odlisne zapojeni vinuti statoru).
Jen to neumoznuje torque vectoring.
Takze se jedna spis o budget hybridni supersport, nez o hypersport.
V automotive nevim o zadne.
Jak muze elektronika urcovat jejich pomer, kdyz je zminen jen jeden stridac?
Vykon[W] = KrutiaciMoment[Nm] * UhlovaRychlost[rad/s]
Je jedno o aky motor ide, ta rovnica plati vzdy.
když tedy zůstaneme u starých dobrých otáček, tak obecně platí
výkon = otáčky x moment
a tedy poměr "výkon / moment" jsou otáčky
co ale na nich má být ideálního ??