Kulové se vyznám v elektromotorech a proto bych se zeptal co se tímhle myslí ?
Poměr mezi výkonem a točivým momentem jsou otáčky. Když bude poměr vysoký, jedná se o motor vysokootáčkový, když bude nízký jde o motor pomaloběžný. Konigsegg má nástup maxima výkonu kolem 4 tis. otáček, což je celkem běžná hodnota
A´t tak nebo tak, otáčky a moment na výstupu stejně záleží na volbě převodového poměru reduktoru. Výkon se tím nijak nezmění
A nízká hmotnost s malými rozměry jsou fajn, ale pak motor zjevně nesnese dlouhodobou zátěž
Ani tam neexistuje žádný ideál. Vždycky to bude výkon vs. robustnost apod. a krátkodobá zatížitelnost to dokazuje. Samozřejmě to není nic mimořádného, všechny běžné elektromobily mají krátkodobý výkon podstatně vyšší než ten trvalý. Záleží vždy na charakteru použití. Pokud je elektromotor v Konigseggu využíván jak výpomoc, dá se vyrobit menší a víc přetěžovat, protože bude v činnosti krátkodobě
Ale ukazuje to, co dokaze 30kg motor.
100kW trvale.
Kdyz tam takovy motory das ctyri, budes mit trvale 400kW.
A kratkodobe 1MW. :-!
A budou vazit 120kg.
No třeba takový V10 5,2 v AUDI S6 nebyl zrovna velký držák, ale to jsem se jen dočetl na netu, takže to může být zanedbanou údržbou a špatným zacházením.
Nečekal by si snad u hypersportu, že to najede nějaký desítky tisíc km? Máš sice výkon, ale životnost u toho nehledej. Přefoukanej 3 hrnec bude za chvíli v hajzlu. Vezmi si motory F1 v době největší slávy dávaly 1,5 turbo sice 1500 koní, ale motor dal naplno asi 5-10 km. Ten 3 válcovej Koenigsegg bude asi o 2 řády lepší, ale moc s tím asi majitel nenajezdí :-D Zajímalo by mě jak na tom bude s životností ten elektromotor.
Vlastne se jedna patrne o toto:
https://www.horizontechnology.biz/blog/electric-motor-design-radial-vs.-axial-transverse-flux
A sice transverse flux motor:
As a result, you can increase low-speed torque and efficiency in specific conditions, or even increase the power for particular energy inputs and motor sizes. There’s also no cooling requirement, allowing for longer continuous operation.
Tohle bude zrejme ten "pomer" mezi vykonem a kroutakem.
Jen by me zajimalo, zda je to synchronni nebo asynchronni motor.
Vzhledem ke zminovanemu pouziti jen jednoho invertoru bych rekl, ze se jedna o asynchronni (indukcni) motory.
Jinak to dava (pro hypersport) smysl.
Pro brutalni akceleraci pouzit male elektromotory s velkou kratkodobou pretizitelnosti. Pro staly vysoky odber energie spalovak.
Pekny hybrid. :-)
Trivalec...
Funguje obycejne jako paralelne 2 trifazove.
Je to vetsinou jen jiny zpusob paralelniho zapojeni vykonovych soucastek invertoru (+ lehce odlisne zapojeni vinuti statoru).
Ako je z obrazku zrejme, ide o 2x ten isty 3fazovy BLDC motor. Umiestneie v spolocnej chase nahradzuje diferencial. Ano, oba motory sa budu tocit rozdielnou rychlostou (pri zatacani auta) a ich pomer bude udavat elektronika. Je to standartne usporiadanie ktore vyuzivaju aj ine firmy.
Niekedy sa ľudia vyjadrujú pojmami, ktorým úplne nerozumejú, alebo len vezmú preklad od uja Googla, lebo lepší nespravia. Číta sa to fajn, vyzerá to odborne, tak šup s tým do éteru. Práve tu by som v tom hlbší zmysel asi nehľadal. ;-) Prípadne sa spýtaj autora článku, však je podpísaný. Možno mu len nerozumieme.
Východoevropský developer s tím opět bude chtít v běžném provozu v cizí civilizované zemi zkoušet maximálku. Bezpečně, protože se pomodlí a budou čtyři ráno po rozednění.
Re: Hlavně ať to pak Christian neprodává Passerovi
No, vzdyt to pisou - 20 vterin a dost.
S tim vykonem je to slozitejsi. Obe veliciny maji nejaky prubeh, v zavisosti na otackach a zatizeni.
Ta jednotka asi urcuje optimalni otacky a prikon tak, aby byl dostupny vic vykon, nebo vic moment, podle toho co je zrovna vic potreba.
Aspon tak tomu rozumim ja.
Re: Opět odkazuji na učivo fyziky základní školy!!
drž hubu osle jeden. U tebe jsem poznal že ses úplně hloupej, tak mě přestaň laskavě otravovat. Ničím mě neobohacuješ, protože nic nevíš. Já na tebe už dávno nereaguju. Není totiž na co. Tvoje příspěvky jsou mlácení prázdné slámy.
Re: Opět odkazuji na učivo fyziky základní školy!!
Vy jste si tady tři hodně podobní. Ty, ten osel traveldrive a ještě ten petr petrumr..... :-! s váma nemá cenu diskutovat, to je jako hrát tenis vo záclony..... :no: