Elektromobilita
JFK
5
Východoevropský developer s tím opět bude chtít v běžném provozu v cizí civilizované zemi zkoušet maximálku. Bezpečně, protože se pomodlí a budou čtyři ráno po rozednění.
Přejít do diskuze
Ty už s tým učivom zo základnej sklapni. Myslíš si aký si frajer, a namiesto vecných argumentov bliakaš ako dement.
Niekedy sa ľudia vyjadrujú pojmami, ktorým úplne nerozumejú, alebo len vezmú preklad od uja Googla, lebo lepší nespravia. Číta sa to fajn, vyzerá to odborne, tak šup s tým do éteru. Práve tu by som v tom hlbší zmysel asi nehľadal. 😉 Prípadne sa spýtaj autora článku, však je podpísaný. Možno mu len nerozumieme.
Presnejsie je to tak, ze😒br />
Vykon[W] = KrutiaciMoment[Nm] * UhlovaRychlost[rad/s]
Je jedno o aky motor ide, ta rovnica plati vzdy.
Vykon[W] = KrutiaciMoment[Nm] * UhlovaRychlost[rad/s]
Je jedno o aky motor ide, ta rovnica plati vzdy.
Jake jine firmy to vyuzivaji?
V automotive nevim o zadne.
Jak muze elektronika urcovat jejich pomer, kdyz je zminen jen jeden stridac?
V automotive nevim o zadne.
Jak muze elektronika urcovat jejich pomer, kdyz je zminen jen jeden stridac?
Je to nesmysl.
Porovnavej vahu hnaciho retezce.
Takze k TSI musis pricist prevodovku a nadrz.
K elektromotoru baterku.
A kdybys chtel byt opravdu poctivej, tak vahu te nadrze budes uvazovat pri dojezdu toho elektromobilu.
Porovnavej vahu hnaciho retezce.
Takze k TSI musis pricist prevodovku a nadrz.
K elektromotoru baterku.
A kdybys chtel byt opravdu poctivej, tak vahu te nadrze budes uvazovat pri dojezdu toho elektromobilu.
jo našel jsem
440 kW (600 bhp) at 7500 rpm,
Torque: 600 Nm from 2000 rpm to 7000 rpm
Engine weight: 70 kg !!
https😐/www.koenigsegg.com/…-specifications/
440 kW (600 bhp) at 7500 rpm,
Torque: 600 Nm from 2000 rpm to 7000 rpm
Engine weight: 70 kg !!
https😐/www.koenigsegg.com/…-specifications/
nejde jen o 20s jednorázově. Důležité ja za jako dlouho to můžeš zopakovat případně jaký je obecný zatěžovatel
dobře hmotnost je třetinová. co z toho vyplývá ?
dobře hmotnost je třetinová. co z toho vyplývá ?
myslím že zázraky se tady nedějí. Ztráty jsou všude a pokud koncentruješ vysoký výkon do malého objemu tak se to přetížení projeví o to dříve.
porovnávat hmotnost elektromotru se spalovákem je v tomto případě nesmysl
porovnávat hmotnost elektromotru se spalovákem je v tomto případě nesmysl
to máš podle SI, ovšem úhlová rychlost se u žádných motorů neudává
když tedy zůstaneme u starých dobrých otáček, tak obecně platí
výkon = otáčky x moment
a tedy poměr "výkon / moment" jsou otáčky
co ale na nich má být ideálního ??
když tedy zůstaneme u starých dobrých otáček, tak obecně platí
výkon = otáčky x moment
a tedy poměr "výkon / moment" jsou otáčky
co ale na nich má být ideálního ??
nevím jak funguje šestifázový invertor ale vzhledem k použití bych taky tipoval asynchrony
škoda že to tak nebylo i napsáno
je jaasné že když magnety tahají rotor ze všech stran bude motor výkonnější, ale o to víc se bude hřát.
je jaasné že když magnety tahají rotor ze všech stran bude motor výkonnější, ale o to víc se bude hřát.
Tú definíciu by som skôr zmenil na "ideální poměr výkonu a točivého momentu k hmotnosti "... Takto mi to dáva väčší význam.
Kulové se vyznám v elektromotorech a proto bych se zeptal co se tímhle myslí ?
Poměr mezi výkonem a točivým momentem jsou otáčky. Když bude poměr vysoký, jedná se o motor vysokootáčkový, když bude nízký jde o motor pomaloběžný. Konigsegg má nástup maxima výkonu kolem 4 tis. otáček, což je celkem běžná hodnota
A´t tak nebo tak, otáčky a moment na výstupu stejně záleží na volbě převodového poměru reduktoru. Výkon se tím nijak nezmění
A nízká hmotnost s malými rozměry jsou fajn, ale pak motor zjevně nesnese dlouhodobou zátěž
Poměr mezi výkonem a točivým momentem jsou otáčky. Když bude poměr vysoký, jedná se o motor vysokootáčkový, když bude nízký jde o motor pomaloběžný. Konigsegg má nástup maxima výkonu kolem 4 tis. otáček, což je celkem běžná hodnota
A´t tak nebo tak, otáčky a moment na výstupu stejně záleží na volbě převodového poměru reduktoru. Výkon se tím nijak nezmění
A nízká hmotnost s malými rozměry jsou fajn, ale pak motor zjevně nesnese dlouhodobou zátěž
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
No třeba takový V10 5,2 v AUDI S6 nebyl zrovna velký držák, ale to jsem se jen dočetl na netu, takže to může být zanedbanou údržbou a špatným zacházením.
Nečekal by si snad u hypersportu, že to najede nějaký desítky tisíc km? Máš sice výkon, ale životnost u toho nehledej. Přefoukanej 3 hrnec bude za chvíli v hajzlu. Vezmi si motory F1 v době největší slávy dávaly 1,5 turbo sice 1500 koní, ale motor dal naplno asi 5-10 km. Ten 3 válcovej Koenigsegg bude asi o 2 řády lepší, ale moc s tím asi majitel nenajezdí 😁 Zajímalo by mě jak na tom bude s životností ten elektromotor.
Vy jste si tady tři hodně podobní. Ty, ten osel traveldrive a ještě ten petr petrumr..... :-! s váma nemá cenu diskutovat, to je jako hrát tenis vo záclony..... :no:
Ako je z obrazku zrejme, ide o 2x ten isty 3fazovy BLDC motor. Umiestneie v spolocnej chase nahradzuje diferencial. Ano, oba motory sa budu tocit rozdielnou rychlostou (pri zatacani auta) a ich pomer bude udavat elektronika. Je to standartne usporiadanie ktore vyuzivaju aj ine firmy.
které tříválce daly milion kilometrů ? To mě zajímá a které V8 co nedaly ani 100tis.
https😐/www.autoforum.cz/…ic-se-nezadrel👋
https😐/www.autoforum.cz/…ic-se-nezadrel👋
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ten motor váží jen 70kg, to je dvoulitrový twin turbo tříválec ? šestiválec Audi 3.0 TDI váží 193kg 😉
jestli z tří válců vymáčkli 440kW a 600Nm, tak to bude mít určitě dlouhou životnost ...
a přes všechny ty drahé lehké materiály a různé další vychytávky to váží 1988 kg
jestli z tří válců vymáčkli 440kW a 600Nm, tak to bude mít určitě dlouhou životnost ...
a přes všechny ty drahé lehké materiály a různé další vychytávky to váží 1988 kg
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
To kazdopadne.
Ale ukazuje to, co dokaze 30kg motor.
100kW trvale.
Kdyz tam takovy motory das ctyri, budes mit trvale 400kW.
A kratkodobe 1MW. :-!
A budou vazit 120kg.
Ale ukazuje to, co dokaze 30kg motor.
100kW trvale.
Kdyz tam takovy motory das ctyri, budes mit trvale 400kW.
A kratkodobe 1MW. :-!
A budou vazit 120kg.
Jj pravdepodobne. Jestli ty informace sedi.
Jen to neumoznuje torque vectoring.
Takze se jedna spis o budget hybridni supersport, nez o hypersport.
Jen to neumoznuje torque vectoring.
Takze se jedna spis o budget hybridni supersport, nez o hypersport.
Ne, ty dve trojice jsou obvykle uplne identicky jen maji prolozene (interleaved) spinaci pulzy.
Funguje obycejne jako paralelne 2 trifazove.
Je to vetsinou jen jiny zpusob paralelniho zapojeni vykonovych soucastek invertoru (+ lehce odlisne zapojeni vinuti statoru).
Je to vetsinou jen jiny zpusob paralelniho zapojeni vykonovych soucastek invertoru (+ lehce odlisne zapojeni vinuti statoru).
:yes😒br />
Jen by me zajimalo, zda je to synchronni nebo asynchronni motor.
Vzhledem ke zminovanemu pouziti jen jednoho invertoru bych rekl, ze se jedna o asynchronni (indukcni) motory.
Jinak to dava (pro hypersport) smysl.
Pro brutalni akceleraci pouzit male elektromotory s velkou kratkodobou pretizitelnosti. Pro staly vysoky odber energie spalovak.
Pekny hybrid. 😄
Trivalec...
Jen by me zajimalo, zda je to synchronni nebo asynchronni motor.
Vzhledem ke zminovanemu pouziti jen jednoho invertoru bych rekl, ze se jedna o asynchronni (indukcni) motory.
Jinak to dava (pro hypersport) smysl.
Pro brutalni akceleraci pouzit male elektromotory s velkou kratkodobou pretizitelnosti. Pro staly vysoky odber energie spalovak.
Pekny hybrid. 😄
Trivalec...
Vlastne se jedna patrne o toto😒br />
https😐/www.horizontechnology.biz/blog/electric-motor-design-radial-vs.-axial-transverse-flux
A sice transverse flux motor😒br /> As a result, you can increase low-speed torque and efficiency in specific conditions, or even increase the power for particular energy inputs and motor sizes. There’s also no cooling requirement, allowing for longer continuous operation.
Tohle bude zrejme ten "pomer" mezi vykonem a kroutakem.
A sice transverse flux motor😒br /> As a result, you can increase low-speed torque and efficiency in specific conditions, or even increase the power for particular energy inputs and motor sizes. There’s also no cooling requirement, allowing for longer continuous operation.
Tohle bude zrejme ten "pomer" mezi vykonem a kroutakem.
grafy výkonu a momentu v galerii vypadají zcela standardně
a volit mezi výkonem a momentem můžeš v tomhle případě jen převodovkou
a volit mezi výkonem a momentem můžeš v tomhle případě jen převodovkou
No, vzdyt to pisou - 20 vterin a dost.
S tim vykonem je to slozitejsi. Obe veliciny maji nejaky prubeh, v zavisosti na otackach a zatizeni.
Ta jednotka asi urcuje optimalni otacky a prikon tak, aby byl dostupny vic vykon, nebo vic moment, podle toho co je zrovna vic potreba.
Aspon tak tomu rozumim ja.
S tim vykonem je to slozitejsi. Obe veliciny maji nejaky prubeh, v zavisosti na otackach a zatizeni.
Ta jednotka asi urcuje optimalni otacky a prikon tak, aby byl dostupny vic vykon, nebo vic moment, podle toho co je zrovna vic potreba.
Aspon tak tomu rozumim ja.
Ani tam neexistuje žádný ideál. Vždycky to bude výkon vs. robustnost apod. a krátkodobá zatížitelnost to dokazuje. Samozřejmě to není nic mimořádného, všechny běžné elektromobily mají krátkodobý výkon podstatně vyšší než ten trvalý. Záleží vždy na charakteru použití. Pokud je elektromotor v Konigseggu využíván jak výpomoc, dá se vyrobit menší a víc přetěžovat, protože bude v činnosti krátkodobě
drž hubu osle jeden. U tebe jsem poznal že ses úplně hloupej, tak mě přestaň laskavě otravovat. Ničím mě neobohacuješ, protože nic nevíš. Já na tebe už dávno nereaguju. Není totiž na co. Tvoje příspěvky jsou mlácení prázdné slámy.
A protože motory stejných parametrů jako Koeniggseg vyrobí kdokoliv, tak budou i levné.
Ta cena a dostupnost je pokroková.
Ta cena a dostupnost je pokroková.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Po 20s...
Neni to nesmysl.
100kW je dlohodoby vykon.
I tak je hmotnost ve srovnani se spalovakem sotva tretinova.
Neni to nesmysl.
100kW je dlohodoby vykon.
I tak je hmotnost ve srovnani se spalovakem sotva tretinova.
Jenze tenhle motor ma 30!!!kg.
A 250kW. :-!
I kdyz jen kratkodobe.
1.2TSI vazi 100kg a ma 77kw.
A 250kW. :-!
I kdyz jen kratkodobe.
1.2TSI vazi 100kg a ma 77kw.
No tady jde o to, ze se jedna o velmi specialni (nove pouzivany) typ motoru s axialnim tokem.
https😐/chargedevs.com/…ial-flux-motors/
Rekl bych, ze jeho specifikum bude vyssi tocivy moment pri mensim prumeru rotoru.
A takto je to zrejme mysleno.
https😐/www.oemoffhighway.com/…ced-package-size
https😐/chargedevs.com/…ial-flux-motors/
Rekl bych, ze jeho specifikum bude vyssi tocivy moment pri mensim prumeru rotoru.
A takto je to zrejme mysleno.
https😐/www.oemoffhighway.com/…ced-package-size