Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily

Zpět na článek

Nová Škoda Enyaq Coupé RS má den po premiéře českou cenu! Tipnete si?

210 komentářů

Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Čím teď jezdíš aktuálně ty? Nebo výhled cca. na půl roku?
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
No, když tak adoruješ elektro tak se divím, že na elektru nejezdíš, ale pořád jedeš v kombinaci.

No u mě je to tak, že bys tomu možná nevěřil ... ale je to jedenkrát šestiválec a dva twinturba s osmiválcem. Dohromady cca. necelých 1700 koní.
ryccardo
Aurisem v hybridu. Podle těch jeho blábolů nejlepší auto na planetě, který všemu ujede 😁
Avatar - Anonym
Anonym
😄 😄 😄
rychlejší jak lambo, pohodlnější jak bentley a uvnitř je větší ticho jak v Rollsu 😄 😄 😄
ryccardo
No M3 je možná porovnatelný ve zrychlení, ale jinak je to über auto jak píšeš 😁
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Ty se hlavně zajímej o to kdy skončí puberta tobě a kdy pochopíš, že vteřina ušetřená na semaforech nemá žádnej význam. Mě nezajímá kolik tvůj jízdně nezajímavej křáp bez převodovky a ruční brzdy stojí. To není auto, který bych ti záviděl. Jo kdyby si měl něco takovýho

https😐/auto-mania.cz/…le-splha-nahoru/

nebo

https😐/www.sauto.cz/…lenger/162894731

tak to jsou auta nad kterýma bych slintal, ale tu tvoji konfekční chcíplotinu v záruce si klidně strč za klobouk 😁
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Tak jen trp *** 😁 Seš prostě sebestřednej imbecil, kterej si myslí, že celej svět bude skákat podle něj, v což spadá i to, že se budou všichni rozjíždět tak, aby pana Březinu nedej bože nebrzdili. Hochu máš zase smůlu 😁 Budeš na ně muset brát ohled, ale těší mě, že tě to tak s-ere 😁

Jen nevím jestli sis u tvýho oblíbený odkazu jak to hybridy všem natřou všimnul zajímavého faktu a to že zrychlení je stejný jako běžných spalováků včetně relativně slabýho benzínovýho Civicu s obyč atmo 1,8 motorem, takže kde si přišel na tu lež, že hybrid je ve zrychlení rychlejší než spalovací auta? A ono ani kombíkový Mondeo v naftě nesetřeseš, proč teda zase lžeš jak hybrid všem ujíždí, když to není pravda? Všimni si že v 70 km/h už na to chcíplý naftový těžký Mondeo ta tvoje kraksna ztrácí vteřinu, takže kde máš to tvý dechberoucí zrychlení?
Avatar - Anonym
Anonym
Neskončí, my tu z toho neděláme konkurenci něčeho co je o 2-30 parníků jinde 😄 😄 😄

Je to obyčejná kára z A do B bez sebemenší špetky emocí
ryccardo
chcíplá kára 😉
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Já se bavím o tvým Aurisu s mizernou dynamikou, ne o Camry s 2,5 V6. Sorry, ale na řezání zatáček bych si radši koupil něco takovýho než hybridní Toyotu s variátorem.

https😐/www.tipcars.com/…ii-12601698.html
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
DonVito
Prokazano na srazu acz.

Jediny co predjelo hybrid byla abnormalni Alfa....
Avatar - Anonym
Anonym
Hybrid se nesnadno předjíždí. To je prokázáno.
DonVito
Kdyz v nem sedi Horka(eho) hlava obzvlast. 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Do 50 kmh rozdílem desetin vteřiny😊
DonVito
Na to se historie nepta. :-!

(H)EV kral ve meste.
V ramci limitu samozrejme. 😁
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Škoda, že ve městě nezávodím jako nějaký pražský pako s Aurisem a zrychlení 0-50 mě k ničemu není. Vtipný je jak se na druhou stranu prsíš že ti gumy vydržej 100 tis km. To bych fakt chtěl vidět jak to dávají, když jim takhle nakládáš. Ty seš hroznej pohádkář 😁
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
HTP 51 kW, ale to je jedno. To auto je na ježdění po městě a okolí. Dynamiku od toho nikdo nečeká. Stačí že to jede jak to jede. Chápeš to pražskej chlapečku, že u některých aut prostě zrychlení jako u sportovního kupé nepotřebuješ? Na to že dojedeš do práce nebo do krámu nepotřebuješ bůhvíjakej výkon. K tomu si holt pořídíš nějaký sportovnější auto. Až dospěješ tak to možná pochopíš. A podívej se znova na ty výsledky dynamiky v odkazu Ozzyho co si mi posílal. Tvoje auto má naprosto žalostnou dynamiku oproti zbytku aut co se testovala. 0-100 katastrofa a 50-100 taky katastrofa. I zrychlení 0-70 je bída oproti ostatním autům co tam byly a to byly všechno samý obyčejný motorizace, takže si laskavě přestaň pořád lhát do kapsy jak je tvoje auto strašně ostrý a všem kolem to s ním natřeš.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Ty se tomu divíš ty osle? Ty nevíš kolik mají HTP motorizace kW? Chápeš, že na městským autě nepotřebuješ velkej výkon, protože stejně jezdíš pomalu? Ano viz Ozzyho měření zrychluješ pomaleji než většina obyčejných aut viz ten test co si posílal. I můj nemotornej Superb dělá stovku za 8,2 s. Tvoje auto o 3 vteřiny déle! Víš co jsou to 3 vteřiny? Takže mi s tím svým krámem rozhodně nikde neujedeš. Hlavně já nejsem nevzdělanej primitivní dement, takže mě by ani nenapadlo se s tebou někde honit. Nemám malý péro, abych si potřeboval něco dokazovat v běžný provozu a honit se s nějakým vocasem ve zdechlým Aurisu. Když mě takovej blbeček předjede, tak ho nechám ať si jede a myslí si že je lepší a vyhrál 😉
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
No, taky mi přijde, že je to takový ten zmaštěný trotlik, který to ve městě natírá všem. ale možná se mýlím....
ryccardo
Tak jestli se někdo honí s okolníma autama na semaforech, tak je to obyčejný, mentálně nedospělý pičus, ale to by ještě tak nevadilo. Horší je u něho diagnóza, že nesnáší lidi kolem, který mu překážejí v jeho závodních choutkách. To by chtělo ho vyléčit sebráním řidičáku, ať si závodí třeba na kole 😉
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
😁 :yes: tak to je potom jiné hovadíčko
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
autistický, zaseklý hovadíčko, který má potřebu stejně furt hloupě blekotat 😁 :yes:
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
No krom toho tvýho Aspergera co si přiznal, seš ještě sociopat 😁
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Už jen fakt, že si ZASE myslíš, že máš ZASE pravdu je na pováženou 😁 Ty si skutečně myslíš, že víš vždycky všechno nejlíp?
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Jo jinak pro tebe, i když mám 160 koňový auto, tak při rozjezdech nepoužívám plný výkon motoru, protože to kola stejně nejsou schopná přenést na vozovku. To je úplně normální, takže ani s tím EV nemůžeš využít plný výkon motoru, protože by si prostě akorát hrabal a ničil gumy a rychleji by si se nerozjel. Nemá to význam a chápe to většina řidičů. Proto se rozjíždějí normálně plynule a autistický hovada jako ty bohužel brzdí za sebou, což je dobře 😁 😁
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
To není o žádném podvozku oslíku. To je o prostém faktu, že když pustíš 160 koní na přední kola při rozjezdu, tak ty nejsou schopny výkon přenést na silnici a začnou hrabat. Hlavně pořád si nám nevysvětlil důvod proč bych se měl takhle divoce rozjíždět? To že nechápeš skutečnost, že při prudkém rozjezdu trpí gumy, který se ti "odvděčí" nízkou životností je už jen třešnička na dortu tvé debility. BTW já zdaleka nedělám žádné prudké rozjezdy jako ty a gumy mi vydrží do 50tis km a déle ani nudli. Zimáky ještě méně. Tvých 100 tis km, o kterých si se se mnou taky hádal jsou dosažitelný možná tak v laboratoři. Ve tvým podání výstřelů z křižovatky budeš mít po 30 tis gumy na prach.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Hele blbečku, ale už budeme pomalu končit. Já nikde netvrdil, že HTP je nějaká střela. Jen prostý fakt, že do města je to ideál a nedostatkem výkonu určitě netrpíš, protože ve městě ten výkon nevyužiješ. Ty to zjevně odmítáš pochopit. Že si nevyježděný pako co neumí řídit a vzteká se, když ho okolní provoz brzdí si nám už napsal, takže tolik k tématu tvých zkušeností 😁
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
PowerHouse
Asijci (nejenom Číňané) ty linky mají také, maximálně s ročním zpožděním.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - del42sa
del42sa
Bravo, to je přesně ten model a cenová třída, na kterou většina zákazníků Škody toužebně čeká 😉
Bravo, trefa do černého 😒] (pardon do vlastních nohou)
ryccardo
Tak musím říct, že to vypadá moc pěkně. Až na ty hnusný kola (ty bych si tam dal jiný), ale je to taková elektrická X6. Za mě pěkný auto :yes:
ericn
No bude se na něj, za ty dlouhý peníze, stát fronta 😒] 😉
jhamil
Ano, ano zase budou pořadníky jako na Favorita 😄 . Ale abych nebyl úplný pesimista, klasický Enyaq už jsem párkrát potkal a předváděčka to nebyla.
ericn
No já tenhle týden taky potkal jeden - stál u dealera na parkovišti 😒] :yes:

Btw když ten Enyaq dovybavíš, ta rázem bude z 1,56mil tak 1,7mil. Panečku to bude objednávek :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
😄 😄 😄 😄
Xylo
Asi bude vyšší než cena stejného vozu v Německu, což mi připadá trochu divné. Pokud vezmeme cenu Enyaqu v ČR od 1 124 900 Kč (základ 60 verze), tak stejný vůz stojí v DE od 39 650 Eur, tedy o cca 115 tisíc Kč méně. Taky v DE mají verzi se slabší baterkou za 34 600 Euro.
vondry87
No Coupé RS by v Německu měl stát 53k EUR tzn. cca 1,3 mil. Ale jsme národ vlastenců a rádi si čtvrt mega připlatíme za možnost jezdit v domácí značce :yes: :yes: :yes:
ericn
Přesně 😒] 😒] 😒]
Avatar - fOE
fOE
Vybava stejna? Ta nemecka cena je bez dotace nebo s ni (s nekterou casti)? Kurz Kc ted narazove posilil, ale na to firma nebude reagovat okamzite, jaka by byla cena prepocte kurzem z pred treba 2 mesicu?
Xylo
Myslíš, že v Německu prodávají holejší verze? Nezkoumal jsem to, jen u té junior verze mají 50 kWh baterku, ale na mobile jsou jen 60. Dotace by měla být 9 tisíc a v téhle ceně (z konfigurátoru skoda.de) by být neměla. Cenu po dotaci uvádějí někdy na mobile u "předváděcích" aut, u nových jsem to ještě neviděl. Kurz šel cca o korunu.
Avatar - iudex
iudex
K tej prvej vete: neviem ako pri tomto aute, ale bežne sa stretávam s tým, že v Nemecku majú oholenejšie verzie, pravidelne som sa s tým stretával pri konfigurovaní značiek VW, Ford aj BMW.
Čo si konkrétne pamätám, u nás má BMW 128ti aj M135i autoklímu v cene, v Nemecku je len manuálna a za automatickú sa pripláca.
Xylo
Podle mých zkušeností je pravda, že Němci příplatkovou výbavu moc neřeší. Mám pár známých lékárníků (z Německa), kteří si určitě mohou dovolit jezdit (skoro) čímkoliv a většinou mají éčka sedan v nějaké šedé barvě a základnější motorizaci (něco jako 220 CDI).
Avatar - iudex
iudex
Mám podobné skúsenosti, u nás sa výbava rieši oveľa viac, ako na západe, tam ako píšeš bežne sú základné motorizácie a verzie. Je to dané aj tým, že sa tam prémii nekladie taký význam a hodnota, ako u nás, kde je to statusový symbol. V mojom meste majú zabehnutí súkromní lekári zásadne Mercedesy, ideálne SUV, momentálny hit je GLE kupé a vnímajú to jednoznačne ako symbol postavenia a prestíže.
Takže tomu sa prispôsobuje aj tá výbava v jednotlivých krajinách a preto paradoxne u nás sú nezriedka v základe vybavenejšie autá, ako v Nemecku.
Avatar - fOE
fOE
Budu vam trosku oponovat panove, u nas se resi vyrazne vic motorizace nez na zapade, ale ne vybava (resp. ta az podruzne).
Nemec nekouka na mercedes jako na nejake hogofogo co musi mit automaticky V6, 350k atd. Pro nej je to jen dalsi, pomerne obycejne auto na ktere samozrejme nedosahne kazdy, ale dosahne na nej velka cast stredni tridy. U nas se takhle divame na octavky, passaty atd. Nemusi byt kazda oktavka RS, nemusi byt kazdy passat se silnejsim 2.0tsi. Kdyz u nas ale nekdo ma premii, treba ten MB, pak ma a diva se na to jako na hogofogo a chce to mit s motorem, nalozene atd. Treba takova 520d, pro nemce je to uplne normalni auto, u nas ma stigma neceho "nedodelaneho".
Vybava pak tenhle pristup jen kopiruje. U nas nemusi byt kazda octavie nalozena az po strop, stejne nemusi mit nemec nalozene az po strop jeho MB C.
Avatar - iudex
iudex
Áno, tak nejak to je, ak už u nás prémia, tak s motorom a výbavou, v DE bežne základná motorizácia. A to nehovorím o ekologicky prísnejších krajinách typu Dánsko, kde ten výkonný motor je tvrdo zdanený, takže tam je ešte menšia vôľa kupovať výkonné verzie.
A zase dôvod sú aj v mnohých krajinách bližšie ceny prémie a mainstreamu, napr. v Anglicku je BMW 128ti lacnejšie, ako Golf GTI, takže sú vnímané ako rovnocenné, žiadny "hodnotnejší" image ten bavorák proti Golfu nemá.
Mig_35
Já vídám v inzerci auta všech barev, výbav, motorizací a zda se mi zvláštní říkat, jak Němec přemýšlí. I kdybych jich znal sto, je jich přes 80 milionu.
A hlavně, nic by to neměnilo na mem pohledu na věc😊 jestli si Ital nikdy nedá kečup na špagety - respektuju, ale já si ho klidně dám 😄
PowerHouse
Skutečnou cenu EV se dozvíme, až skončí v EU dotace.
Pak komenty dostanou smysl (i ty moje).
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - iudex
iudex
Tipujem 1,5M.
EDIT: vidím, že je to ešte viac, 1,56M.
Avatar - iudex
iudex
Koncern VW intenzívne pracuje na tom, aby ceny elektromobilov nevyzerali také strašné. Ale nie tým, že EV zlacňuje, ale tým, že spaľováky zdražuje. Na Slovensku sú oddnes nové cenníky VW, kde fakticky všetky modely plošne zdražili. Napr. vedľa testovaný Tiguan Allspace, čo je približne veľkosť Enyaqu, teraz v základe stojí cez 35t (1,5TSI Life: 30290) a končí na 47t (TDI 147 kW Elegance).
To sa potom ten odstup od EV nezdá taký hrozný. 8-s
Avatar - Tielman
Tielman
😊
Předloni jsem kupoval kytaru za 96k czk, před měsícem začali nabízet tentýž model za 126k czk... čili je to ve všech oblastech... kapsle s kávou byly za 109, teď jsou za 130... to si nevybereš.... to asi s tou elektromobilitou až tak nesouvisí.... ale třeba se mýlím
Avatar - iudex
iudex
Ale jo, zdražuje všetko a výrazne (to je tá údajne iba 4% inflácia, ako uvádzali odborníci z ECB). 😒
Avatar - Tielman
Tielman
No oni nemohou říct vyšší 😊 Víš kolik lidí má v pracovní smlouvě valorizaci mzdy? 😁
Avatar - iudex
iudex
Včera Eurostat zverejnil čísla: inflácia na Slovensku za január bola 8,5% (!), najvyššia za posledných 18 rokov.
Já Prvni_1
Proto to ma pneu 235/50 R20 vpředu a samozacelovací 255/45 R20 vzadu...

Ale nastesti to stoji jako pet kombiku Fabie, takze to vychazi - ta spotreba gumy a hliniku bude taky asi petinasobna.
Avatar - fOE
fOE
255mm siroka guma neni na prenos 220kw (a teprve tech Nm) nijaky extrem, spis naopak = ano, je to eko guma.
Já Prvni_1
Tos me nepochopil.
Pod vlajkou ekologie nas nuti netopit, zrat bobule a misto aut silou vnucuji elektricky vozitka... a pak vytahnou takovouhle obludu?!

Deleji si z nas srandu.

Fiat Panda Ellectra mel v roce 1990 vykon 22 kW.
To bylo ekologicke vozidlo do mesta.
Ale malo se to prodavalo, kdo by se zdrzoval dobijenim?
Avatar - Anonym
Anonym
Hlavně na zimu nebo na mokro je nejlepší čím širší guma vid 😄 😄 😄

Měl sem na Chargeru 275/40 R20 vzadu, moc rád sem je dal do peeeeerdele a mam tam klasický 245/45R20 😄
A jezdí to 3x lepší 😄
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tak já nevím... Já mám na 410-430 Nm na přední náhon gumy 215mm a je to naprosto v pohodě. A nejezdím jako řidič slečny Daisy.
Avatar - fOE
fOE
No, to je rekneme odvazne tvrzeni. 😉
Avatar - Mokrous
Mokrous
No to je všední realita. Neříkám, že jsem nikdy lehce nehrábnul na jedničku, zvlášť teď v období, když padají *** z háčkama a já na to hamstnu jako na rejč, ale jinak skutečně bez nejmenších potíží.
V létě Conti Premium Contact a v zimě GoodYear Ultragrip Performance a oboje drží jako přibitý.
Ja ale fakt, že neholduju kultu sprintu z 0 na 50, ale spíš ocením pružnost 80-160.

A profil mám 55 R17. Z vysoka se.ru na současnou módu obřích těžkých drahých, hlučných a nepohodlných kol a gum. A nechápu k čemu to je jako dobré.
Mig_35
Ty bys dal 17ky i na tu pětku ? 😉
Avatar - Mokrous
Mokrous
Na pětku ne. Tam 18”. Na trojku ale 17”. Adekvátně modelu a s ohledem na výšku profilu. Nezávodím na okruhu a při 200 km/h jsou naprosto stabilní. V serpentinách taky. Lehce gumovější odezva mě tolik netrápí. Odezva na volantu udělá víc.
Avatar - iudex
iudex
Tak určite vyšší profil gúm je pre komfort lepší. Ale zase dramatické rozdiely to nie sú. Ja mám na aute v lete 19" a na zimu 17" a popravde som čakal väčší rozdiel, reálne to takmer necítiť, sám som bol z toho prekvapený, keď som prvýkrát prezul.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Hele, určitě zase záleží na autě, na naladění podvozku, na hmotnosti kol, na značce a tlaku pneu.
Jsou podvozky, které to zvládají lépe a ty druhé. Já třeba měl na Golfech DCC a ostatní tam dávali 17”, 18” a magoři 19” a já sundal 17”, zahodil a namontovat 16” a paráda.
Passat má podvozek na howno taky a ani DCC to nezachrání. Projel jsem si 18” a dal 17”.
Upustil tlak a dá se to.
Taková G30/31 prý v pohodě snese 19”. Rozdíl je runflat a klasika. Atd. Atd. Nebude na to univerzální recept. Každopádně menší kola budou vždy lehčí, levnější, tišší, komfortnější atd. A ne vždy musí vypadat blbě a utopeně.

Kdysi jsem jezdíval roky firemní Ovce na 195/65 R15 a to jsem tehdy byl v letech, kdy jsem půl cesty jel v driftu všech kol. 😁 A taky to šlo. Ale tam už bylo cítit, jak se to žvejká. Stačilo dát 205/55 R16 a sedělo to jako přibitý. Dneska by mi asi nevadily zpátky ty 15”. Na Ovci I/II.

Osobně mám ten profil 50-55 docela rád. 45 považuju za minimum pro normální svezení. Čím větší kolo, tím nižší to může být. Logicky.
Avatar - iudex
iudex
Tu je to aspoň oopdstatnené výkonom, skoro 300 koní také gumy v pohode znesú. Skôr by som poukazoval na nejaké litrové Fabie, ktoré majú 215ky gumy či dvojlitrové nafty s 245mm.
Freddka
To je dobra cena za BMW 530i s nejakou tou vybavou navrch. Nebo za BMW X3 30d xdrive.

Ovsem dat tolik penez za nabijeci Skodovku, to si tak uplne jisty nejsem :-!

A fakt sem netahejte vybavu - vsichni vime, ze na ty bavoraky dostanete slusnou slevu oproti ceniku, zatimco na elektrickou skodovku vam tedka temer jiste neslevi ani korunu.
Avatar - fOE
fOE
Resilo se to v posledni dobe snad pod kazdou diskusi o BMW, slevy = bejvavalo, dnes spis bida.
Na druhou stranu si ted kamos konfiguruje prave 530i v ceniku za 75tis, takze rozhodne ne holou, a po chvilce googleni a splneni par podminek mu dealer prislibil 57tis cenovku, jen za ty penize na to neumi zadne financovani nebo leasing a to auto bude na pul roku nahlasene na dealera, ale jinak s tim bude jezdit od 0km. Takze 25% sleva i dnes. Ted uz jen poresit jestli se mu na to chce ceka 6m+.
xtalker
No, mně na M440 GC nabídli v listopadu 2% slevu a dodání cca 6m (bez záruky). Jako člověk z ulice bez předchozích nákupů tam. Prodejce (renocar) mi ukazoval i nějaký interní materiály, týkající se slev a opravdu tam bylo tohle.
Avatar - iudex
iudex
Jo, u nás aktuálne zjavne doby 20+% zliav skončili. Kolega reno1 tu písal, že dostal na 5er 8% a po jednaní priamo s majiteľom salónu 10%.
Ale s 2% by som ich poslal do teplých krajín.
Teraz je proste najhoršia doba na kúpu auta a treba počkať pol roka-rok, čipová kríza skončí, áut bude opäť dostatok, ponuka sa zrovná s dopytom a budú opäť aj zľavy. Len netreba podľahnúť súčasnej hystérii, že autá nie sú a nebudú.
Avatar - iudex
iudex
530i za 75t, to je za štvorvalec sakra dosť, veď 40i si viem slušne nakonfigurovať za menej.
Avatar - Anonym
Anonym
Za 1,6 míče je k dispozici hned několik V8, akorát nesmíš nakupovat u BMW 😄
Avatar - iudex
iudex
Bavorský R6 lepší amerického V8 (a to nemyslím ako podpichnutie, ale úplne vážne). Keď tu dávaš Mustangy V8 ako alternatívu k nejakým predraženým dvojlitrom, OK, beriem. Ale atmo V8 proti turbo R6, tam bavorskí neohrozene vedú.
Avatar - Anonym
Anonym
Turbo je turbo, ale zas 490 Hp je 490 HP navíc s hodně dobrým kroutákem 😄
Avatar - fOE
fOE
Za 1,6m jsou k dispozici i ctyri hektary lesa u Hodonina. To kdybys mel chut a elan zacit delat do kulatiny treba. No a zminuju to protoze tomu BMW tahle nabidka konkuruje asi stejne jako ty tebou nabizene V8. 😄
Avatar - Anonym
Anonym
vzhledem k cenám dřeva po kůrovci a vichřicích a nutnosti les rekultivovat a udržovat těn ten les během 10 let bude dalších půl mega stát 😄 😄 😄 😄

Kámoš má 8 hektarů, tak o tom něco vím 😄
Avatar - fOE
fOE
"ten les během 10 let bude dalších půl mega stát"

Stejne jako ta amerika. 😁
Avatar - Anonym
Anonym
To záleží kolik s tím najedeš, kdo lítá hodně a nemá to jako víkendovku - spotřebu řeší LPG, navíc díly na ameriky sou levnější jak na evropu 😄
Avatar - fOE
fOE
Tak on je kluk zblazneny do extras, takze tam toho ma vic a cena leti nahoru, ale kazdopadne i pekne nalozena 530i pokud mu klapne za 57tis v dnesnim svete? Za me parada. Kolik ze to dnes stoji treba arteon se silnejsim tsi?
Jinak do 40i se ho snazim postrcit, tam ma konfiguraci za 85 cenik a 64 po sleve. Samozrejme ja i ty bychom meli jasno co z toho vzit, co je lepsi koupe, ale pro nej je BMW vic o tech hrackach a technologiich spis nez o hnacim retezci. 😉
Avatar - Mokrous
Mokrous
Kde na ty ceny chodíte? Já si skromně poskládal 530i a pod 90k EUR se nedostanu.
Opravdu skromně vybavené auto, pouze zadokolka, bez šíbru, bez tažného, bez M-paketu, bez velkých kol, bez B&W HiFi, bez Merina, bez obšití, bez servisu, bez adaptivu, bez HeadUpu, bez Profesional systému, bez topení atd... prostě jen pár drobností, aby to vyloženě nes.alo...
Passerati jsem si naskládal do bezvědomí a i když je to o dost horší vozidlo, tak jsem se dostal reálně pod 50 k EUR s DPH. Bez daně v podstatě rovných 40k.
Avatar - fOE
fOE
530i stoji hola 56tis, to mas 19tis na vybavu. Za 6 mpaket, 2k barva a kola, 1200 za sibr, harman, el. Sedadla, Acc, business paket, hud, matrix led. K tomu vnitrek nechas v alcantare nebo das za 200 do kozenky a mas velice pekne poskladanou petku a do 75k e. Ten kamos tam ma i lasery dalsi a pokrocile asistenty a porad je v 75tis.
Tu tvou konfiguraci 530i poskladanou nad 90k a nemajici tu vybavu cos vyjmenoval bych ze zvedavosti rad videl. 😉

Edit: mrkni treba na tohle https😐/configure.bmw.de/…onfigid/y4b7nh41
Avatar - Mokrous
Mokrous
https😐/configure.bmw.cz/…08KA,S08R9,S08TF?…

Já vidím holotu v zadokolce za 65 tisíc. Proto se ptám, kde ty ceny berete.

EDIT: Jo aha, v Německu. Já žiju v ČR a tak se řídím místními cenami. Tak to by stálo za hlubší průzkum. Bohužel už mám nakoupeno, ale mít možnost se vozit 530i za 57kEUR, to bych bral...
Avatar - fOE
fOE
Vim ze v CR to vychazelo o cca 100-120k hur nez v Reichu, stejny motor, stejna vybava. Ted kdyz kurz poskocil to bude mozna vic.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Zase je potřeba zvážit DPH 21 vs 19 u nich, což to krapet zhorší.
V DE jsem se dostal mezi 75 až 84 podle sedaček a podvozku.
Při rozumné konfiguraci se dostat s tou slevou na 47- 48 k EUR Netto, to už je sakra zajímavý...
Sakra! ;-\
Mám chuť najít cvoka, co koupí mýho Passata 😁
Avatar - iudex
iudex
Bože to zaklikávaš každú blbosť čo majú v ponuke? Pretože nakonfigurovať štvorvalec 530i na cenu M3, to je už umenie.
Ja som našpecifikoval 540I podľa seba a mám dobre vyzerajúce auto, ktorému nič podstatné nechýba, za 72t: https😐/configure.bmw.sk/…08R9,S08TF,S09QX?…
a štvorvalec 530i potom za 65t eur: https😐/configure.bmw.sk/…08R9,S08TF,S09QX?…
Mig_35
Double
Avatar - Mokrous
Mokrous
No tak to jsi frajer. Když ti stačí holobyt v M-Paketu.
Když tě nezajímá ani bezklíčkové otevírání dveří, ani kufru, nula asistence, žádná záruka, žádné audio, zatmavení skel, výhřev volantu, nezávislé topení, dokonce ani bederní opěrka tě nezajímá. Ani tempomat, ani parkovací kamera, natož asistent, ani světla tě nezajímají. No, tak takový auto bych si opravdu nepořídil. Zůstal by mi totiž jenom ten pohon. Na image já kašlu, já chci komfort. A na to už jsem asi moc starej, abych lovil klíče a špinil si ruce a kroutil záda, rezignoval na muziku a v noci blikal jako zamlada, v zimě škrábal zamrzlý sklo a ve dne si odíral auto při parkování a čekal, až se mi něco ve třetím roce vysype a já to budu celý platit.
Ale tak každý si jistě vybere, co je mu bližší.
Mig_35
O tom je ta scénka z filmu Dobrodruzi z velkoměsta, která se mi vždycky připomene, když ti vidím diskuse o tom, který zelený odstín je správně s kterým odstínem interiéru a co musí být správně v aute z příplatkové výbavy.
Avatar - Mokrous
Mokrous
No a já zas píšu, ať si každej koupí co chce. Někdo chce komfort a někdo model pro dobrodruhy a pořádně se u toho namakat, jako u Fabie Junior.
Mig_35
Ano, pisu totéž. Ze na to není žádný císařský edikt
Avatar - iudex
iudex
Ako je úplne v poriadku zaklikať si všetko, po čom Ti srdce piští. Ja len uvádzam svoj pohľad, máme proste iné priority.
A ku konkrétnym veciam😒br /> - bezklíčkové otevírání dveří: nezáujem, stlačiť jeden gombík na diaľkovom nie je problém. Mám aj bezkľúč a popravde ma viac rozčuľuje ako pomáha, vyjdem z auta s kľúčom vo vačku a idem väčším oblúkom do kufra a auto sa mi zamkne, proste nevidím tam praktický prínos.
- bezkľúčové otváranie kufra: možno ešte pri kombi, pri sedane opäť nijaký relevantný prínos, notabene ak BMW v sérii otvoríš kufor na diaľku kľúčom.
- nula asistence: asistenčné systémy sú najväčšie zlo, tam by som priplatil, aby som ich nemal, toto fakt nechápem, keď si niekto zaklikne paket asistenčných systémov, to je masochizmus.
- žádná záruka: moje skúsenosti sú také, že ak sa niečo vyskytne, tak je to hneď zo začiatku a to pokryje 2-ročná záruka. Plus servis máš 5 rokov.
- žádné audio: najlepšia hudba je zvuk poriadneho motora, aj tak väčšinou počúvam správy.
- zatmavení skel: dával som, deti sa sťažovali, že zle vidia, tak to už nerobím.,
- výhřev volantu: mám na aute, nepovažujem za prínos, zohrieva to len slabúčko.
- nezávislé topení: nepotrebujem, mám vyhrievanú garáž.
- bederní opěrka: tú som tam dal.
- tempomat: je v sérii.
- ani parkovací kamera: mám v aute 360° a nepovažujem to za prínos, aj tak je to teraz v zime furt zasraté a nič nevidieť.
- světla tě nezajímají: v základe sú full LED, to mi v pohode stačí, ale tu uznávam prínos matrixov, tento príplatok chápem.
Takže akokoľvek chápem odlišné preferencie, dať za auto cenu M3ky a mať tam len štvorvalec je presný opak mojich preferencií.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Je to jak píšeš, každý má jiné preference. Někdo potřebuje výkon, někdo komfort.
Já nemám garáž takže výhřev skla je super věc a nechápu, že to BMW neumí. Volant pravda v některých autech trvá déle. V Passatu o dost dýl jak v Golfu VII. Sedačky už pálí a volant teprve nestudí. Ale i tak je to prima věc, když nemáš tu vyhřívanou garáž.
Kupuju vždy kombíky a El. víko kufru je parádní věc.
Jak na špínu, tak i při tahání věcí.
Keyless mám už od dob Golfa VI a nesnesl bych už klíček.
Asistenty nemusím, ale hlídání mrtvého úhlu, asistent couvání (když couvám do silnice s Passatem a nic nevidím, tak je to k nezaplacení), adaptivní tempomat (když už nějakej, tak tento). Parkovací kamery považuju taky skoro za nutnost. V malém autě a dřív to nechybělo, ale v obřích autech, kde nevidíš nic, to podle mne dost pomáhá. Nevím jak v BMW, ale u VW jsem měl vždy zadní krytou a čistou celoročně a zbylé 3 se nijak extra nešpinily, krom přední, když zasychá nasolená špína v kolonách. A parkovací asistent je taky super u nepřehledné karoserie třeba v noci v dešti, když nevidíš nic. Má senzory i po stranách a buď parkuje sám, nebo díky kamerám a senzorům pomůže se trefit.
Bederku jsem ve tvé konfiguraci našel nezaškrtnutou. S tou zárukou bych to prostě neriskoval nikdy. I když můžeš mít pravdu. Ovšem s touto logikou by nemusely ani existovat pojišťovny.
Audio já musím, já 80-90% času poslouchám hlasitě hudbu a zbytek telefonuju, nebo poslouchám auto.
Skla kvůli dětem chápu, já zase nemám rád, když každej chmaták čumí do auta, co tam vezu.
Matrix světla jsou dost návyková.

Zkrátka, když peníze neřešíš, vezmeš to nej, když jo, volíš priority podle sebe. Ty se rád svezeš a posloucháš motor. Já mám sice taky rád rezervu ve výkonu, ale 200-250 koní mi přijde až dost na naše silnice. Stejně se 95% času vlečeš v koloně 70 km/h a všechny koně jsou k ničemu. Tak proto si pustím tu muziku a masáž a matrixy, když je tma a relaxuju. A večer mi auto změří volnou mezeru a pomůže zaparkovat.
Lze žít s menší výbavou, ale s tou vyšší je to o dvě třídy příjemnější.
Avatar - iudex
iudex
Rozumieme si. Len ja mám dve autá, jedno z tvojho pohľadu holotu a druhé skoro so všetkým a vždy si radšej sadnem do toho výkonnejšieho, "analógového", ako do toho vybaveného "digitálneho".
Mig_35
Zajímavé o tom, jak si děti stězovaly, ze nic nevidí. Když jsem to tu psal posledně, všichni mi to vymlouvali😊
Avatar - Mokrous
Mokrous
Hele na pár zatáček o víkendu v létě bych bral M3, ale na hodiny a hodiny v kolonách beru výbavu a 2.0 naftu.
Avatar - fOE
fOE
Tuhle skromnost ti v dobrem zavidim. S timhle pristupem se dostanes za dane penize k nejlepsi dostupne technice. :yes: Ja si to netroufl 😒
Avatar - iudex
iudex
No a práve to je tá pasca prémie, dobre vedia, že keď kupujúci začne zaklikávať, tak tá cena vyskočí neuveriteľne hore; trošku hrajú na strunu nenásytnosti a trošku aj hrdosti. Preto si treba povedať, čo v aute nutne potrebujem a čo je už zbytočnosť. Pre mňa je to motor (preto by som volil 40i) a podvozok (preto M Sport paket a športové brzdy), zvonku pekná farba a disky (modrá Pythonic a čierna maska) a zvnútra len základný komfort (lepšie sedadlá, vyhrievanie). Et voilá, mám 540i za 72t a je to parádne vyzerajúce auto a parádne jazdiace, ktorému nič zásadné nechýba.
https😐/configure.bmw.sk/…08R9,S08TF,S09QX?…
Mig_35
Avatar - iudex
iudex
Chápal som to tak, že ty si mal tiež pomerne skromne vybavenú 3ku a ak si niečo riešil, tak to bol motor (čipom).
Mig_35
Ano. BMW je auto pro řidiče a Mokrous je podle mého ideální zákazník Volva.
Ale má svoje priority a já mám zase svoje. A ty svoje😊
Avatar - Mokrous
Mokrous
Však to je dobře. Předloni jsem málem v Olomouci bral skladovou V90D4 jestli to dobře píšu. Byl to 190k předohrab. Ale výbava mi neseděla a bylo to víc HogoFogo na oko zvenku a uvnitř slabota. Navíc ta D4 byla pomalejší a užranější. Tak jsem to zrušil a zkusil 508SW GT, ale to se nedalo a tak jsem šel zpět pro Passerati.
530i/540ix/530d/530dx bych bral všema deseti, ale narvaný výbavou to v té době vycházelo už prostě moc. Ceníkovka šla k 2,7 s daní a to už je prostě moc na auto co stojí na ulici. Dneska bych to možná naskládal za 2 s daní v Německých cenách. Sleva a financování už by asi nebylo tak snadné.
Pašík je narvanej po střechu a včetně záruk na 5 let a servisu taktéž jsem pořád pod 1M bez daně. To prostě rozdíl je. Na druhou stranu dneska bych už nedostal slevu jako před rokem a brát to cash a dostat v DE 25% dolů, tak by volba padla na G31. I kdyby jen 530i, nebo možná i ta 520d.
Je jasný, že G20/21 a G30/31 je jízdně zcela jinde. A já to taky dokážu poznat. Potíž je v tom, že žijeme v realitě a ne ve snu. A jezdíme po trapnejch cestách trapnejma tempama. A to je ten důvod, krom ceny, proč volím vždy komfort a adekvátní výkon, před sportovními zážitky. Mě stačí, že to umí 60-40 za 4s, 80-120 za 5s a 100-160 za 8-9s. Plus minus. S tím se v provozu neztratím. Jasně, 280k TSI by bylo větší divadlo, ale pro mě k ničemu a k tomu podvozku už to nepasuje.
Mig_35
Letošní zimu jsem stal komplet před garáži a byl jsem nalomenej na V90ku, za 1,3 se objevila v Drážďanech, nejsilnější benzin resp hybrid, najetých asi 5000 km. Je znát, ze je to auto pro severský národ, nezávislé topení, všechny čtyři sedačky vyhřívané, prémiové stereo Bang and Olufsen, krásný design. Já bych si ale nezvyknul na auto, co jede primárně na predek, byť je to 4x4. Ale krásnější kombik neznám a velikostne je to obr.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Řekl bych, že dánský B&O je doména Audi. Volvo má stejně jako BMW top Hi-Fi systémy od britského B&W. Ten ve Volvu ale hraje líp. V60/90 považuju taky za nádherný auta.
Ne každá předokolka, se hrne po čumáku ven. Třeba moje poslední srovnání 508 SW GT HDI vs Passat Variant TDI EVO 147kW to dokazuje, alespoň pro mne.
Pažout šel ven ze zatáčky pocitově hrozně silně a v kombinaci s nepřehlednou karoserií, tupým volantem na středové poloze, těžkým HDI před nápravou a brzdovým pedálem, pod který se mi zasekávala pravá noha, to na okreskách vážně nebylo extra příjemné, přitom podvozek stabilní a když už zatočil, tak držel stopu hezky (v losím testu dopadl výborně a vždy šel po čumáku ven).
Oproti tomu Pašík, taky předohrab působí o půl tuny lehčím dojmem, na volant reaguje hned a lépe a není cítit nedotáčivost. V losím testu dopadnul o snad 8 km/h hůř a šel do přetáčivého smyku, což není nejbezpečnější v případě velkého průse.u, ale ve slalomu to Pažoutovi nandal rozdílem třídy a na okreskách zatáčí úplně lehce a v pohodě i když podvozek není tak stabilní a komfortní, jako u Pažouta. Občas si bouchne a dokonce odskočí, což mě teda hodně se.e za ty prachy na DCC a 17" na 55. No, ale zase si nesedne na dorazy a něco snese a můžeš na něj zatlačit.
Zadokolku už jsem dloouho neřídil, jen zamlada starý křápy na sněhu dveřma napřed. Kontra bych snad ještě zvládnul, ale ESP dnes stejně většinou nepustí... Ale asi je to příjemnější mít pohon vzadu a lehké řízení, nezatížené pohonem. Brát G31 slabší variantu, šel bych asi do zadokolky, navzdory pár smýknutím v zimě. Možná i 530d by šla bez X-drivu.
Avatar - fOE
fOE
Je zajimave sledovat ty rozdily v moznostech konfigurace. Treba infotainment professional je v DE v cene. Ambientni osvetleni je zase v DE v cene mpaketu. Bezklic stoji v DE 900E, na Slovensku soucast balicku obsahujici 2(!) veci, bezklic a to ambientni osvetleni, za 2200E. V DE zase nelze koupit jen lasery, nebo jen parkovaci kameru, vzdy jen v balicku s dalsim balastem jako HUD, asistenti atd.
Avatar - Emel
Emel
Základní cena Kodiaqu RS 180kW je 1,313M, Tiguan R 235kW je 1,6M. V tomhle kontextu mi 1,56 za Enyaq RS 220kW nepřijde tak ulítlá. A ano, omezený dojezd, omezená maximálka... jasně.
Co chci říct je... pokud kupec slušně specifikovanýho SUV typu Kodiaq nebo Tiguan bude chtít přesedlat na elektro, s vědomím omezeného dojezdu, tak to na měsíční splátce nijak zvlášť nepocítí.
Daleko větší problém je nahradit třeba ten Focus
Avatar - iudex
iudex
O tom práve píšem vyššie. Tie spaľováky medzičasom tak zdraželi, že v lepších verziách sa blížia tým električkám a potom ich ceny už nevyzerajú tak hrozne. Ale sám si iste pamätáš, že ešte nedávno sa dal kúpiť o triedu väčší Touareg za nemálo nižšiu cenu.
P.S. Tiguan R so svojou dynamikou, ale najmä jazdnými vlastnosťami (torque splitter) bude niekde úplne inde, ako tento kvázišportový Enyaq RS. Tigi R: 250 kmh, 4,9s vs Enyaq RS: 180 kmh, 6,5s.
Dynamicky si s Enyaqom hravo poradí aj slabší Tiguan 2,0TSI 180 kW (229 kmh, 6,0s) za 1,285M.
Avatar - Emel
Emel
No jasný... ale není to tak zlý jako kdybys chtěl koupit Focus Combi za 550 a místo něj... vlastně nemáš co, reálně první použitelný auto pro rodinu je opět ten Enyaq za minimálně 1M a pokud chceš trošku někam dojet tak 1,2. Nebo Ioniq, časem Tesla Y... furt totéž, +-.
Avatar - iudex
iudex
To úplný súhlas, tam sa o elektrickej alternatíve nedá hovoriť vôbec.
scart
Jediný co k tomu můžu říct, že to je zbytečnej předraženej krám s reálným dojezdem 200km. Ten kdo si to koupí bude za tři roky brečet. Zůstatková cena po pár letech bude zlomková. Sami bazaristi přiznávají, že o elektrický ojetiny není zájem. Pobavila mě recenze na Eniaq kde novinář ukazoval bubnový brzdy vzadu 😁 😁 😁 .
Avatar - Anonym
Anonym
Cože? To má bubny jo? To nemělo ani sociální Alero co sem koupil za 35 na vození nábytku a materiálu nebo 4kový Camaro v naprosto soc. výbavě , který nemělo ani el. ovl.. okna.

Ani tam si to v USA neodvolili dát a tady to má kára za 1,2 mega 😄 😄 😄
Tak to je hukot 😄 😄 😄 😄
šofér
Tak ty zadní brzdy asi nebudou moc potřeba, protože ten verk brzdí hlavně rekuperací (motor vzadu) a účinek tech brzd bude využit spíše při dobržďování. Na druhé straně to má i logiku, bubny sice hůře brzdí, rychleji se unaví, ale zase když je moc nepoužíváš, jsou chráněné před prachem. Ovšem údržba je o to blbější.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jojo, všichni koncernoví sourozenci Eňák, iD4, e-Tron i v nejsilnější Racing Sport verzi mají bubny. Asi by jim orezly kotouče, až se budou plazit 80 za kamionem. Je to logické a komické zároveň.
Avatar - Anonym
Anonym
Jediný bubny ze všech aut co sem měl byly u Smartu.

Jenže ten vážil 5,5 kg i s ridičem co jí svačinu, takže tam bych to ještě chápal 😄
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Reálný dálniční dojezd má být cca 300-350 km. Což je pro mě hodně na hraně. Poslední dobou moc dálnice nejezdím, ale včera jsem jel 150 km tam a zpět, dálnice když se dalo, tak 140-150 tacho, část po okreskách, na AC dobíjení chyběly čas i infrastruktura a DC by zdržovalo. Dokázal by to Enyaq za 1.5 milionu? Možná, ale spíš proto, že máme tragickou dálniční síť.
Avatar - Tielman
Tielman
s realnym dojezdem 300 - 350km pri dalnicnich rychlostech (ve vsech rocnich obdobich) bych uz pracovne zit dokazal. Je to individualni. Pokud by u kazde nabijecky varili tak vybornej borsc, jako v Mikulasovicich, tak bych i mozna poradne pribral...
Avatar - Mokrous
Mokrous
😁 😁 😁 Má být. Ale reálně v tom tempu co píšeš to bude 150 km, tudíž hodinka cesty a pak šup na 3/4 hodinky nabíjet. Když se zadaří "hypercharger". Jinak hodinku a čvrt na 50kW.
Takže v půlce cesty musíš místo návštěvy/výletu//lékaře/klienta/.... najít nabíječku. A pak čekat, nebo jít pěšky, nebo si vzít taxi... To prostě chceš.
Arese
😒] 😒] 😒] :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
jde koupit zhruba toto😒br />
Fuglovku Camaro 6,2 V8 https😐/www.sauto.cz/…camar👋154916897
Funglovku Mustang V8 - https😐/www.sauto.cz/…ustang/162606066
Funglovku Charger ScatPack 6,4 V8 https😐/www.sauto.cz/…charger/19005741
Funglovku Challenger Scatpack 6,4 V8 https😐/www.sauto.cz/…llenger/19005742
Funglovku Durango 5,7 V8 https😐/www.sauto.cz/…durang👋19183618
zánovní E😜lorer s 400 HP https😐/www.sauto.cz/…😜lorer/18659969
200 HP Alfu Giuliu https://www.sauto.cz/…giulia/159262121
330 HP Glibli dražší o 300 litrů https://www.sauto.cz/…/ghibli/18852865

Kdo si místo toho vybere elektrojebku z Boleslavi, tak 1) je šílenec, 2) nemá tady co dělat 3) není to fanda aut
_Vasek_
Jen pro odlehceni: mam rad auta, rad chodim na tento web ale za 1,56 mio bych si koupil Mercedes V-class 😊 a rozhodne ani jedno z tech jmenovanych 😊.
Avatar - Anonym
Anonym
Ne každej potřebuje luxusní verzi dodávky..... Pokud nemá 7 dětí, 160 kg manželku co se nevejde do běžnýho auta apod. extrémy 😊
Mig_35
Ne kazdej potřebuje. Ale skoro nikdo, s výjimkou světských a zastydlych pubertaku, nepotrebuje sestilitrovou ameriku😊
Avatar - iudex
iudex
Zase útočíš ad personam. Pamätaj, že to isté by sa dalo povedať o 4er kabrio a jeho majiteľoch. 😉
Mig_35
Já vracím Barikovi v podobném duchu. První útok přišel od nej 😉
PS a třeba ve Vídni v kabriu potkas téměř vždy starší řidiče
Avatar - Anonym
Anonym
Světský jezdí v americe? Který? Krom Michala Davida, který je ale se světskýma jenom přibuzný nikoho dalšího neznam, všichni maj BMW a Mercedesy a Audi.

Blbý co 😄
Mig_35
V reklamě na Fio 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Jasně, takže když je něco v reklamě, tak je to zaručeně pravda 😄 😄 😄
_Vasek_
Proto jsem psal "pro odlehceni". Chci rict, ze zas ne kazdej touzi po V8, V6 , sportaky atd.. 😊 a pritom splnuji bod 2 a 3 😊.
Mig_35
nebo počítá a chce jezdit za korunu na kilometr a ne za šest... se servisem za osm
šofér
tak tomu, kdo si koupí auto je jeden a půl míče jsou náklady na km tak nějak u ***e, myslím. Ale u řiti mu asi nebude že bude stát co 250 km na nabíječce, to musí být ještě větší ojeb, než ty km náklady spalováku...
Avatar - Mokrous
Mokrous
Nevím jak komu, ale mě teda ne. Nové auto kupuju s ohledem na moje potřeby, ale i na náklady, praktičnost a možnost následného prodeje. A ceníkově jsem přes 1,5M. Ale možná jsou i tací. Osobně si spíš myslím, že je to jen mylná představa těch, co kupují za 300k. Ale souhlas, že radši 2-3,- Kč/km s dehtem, než 1-3,- Kč s nabíjecí hračkou.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Keby to bolo tak ako vravíš, tak v luxusnej triede nenájdeš diesel. A dobre vieš že to tak nie je.
Mig_35
To si myslis špatně 😄 😄 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Spotřebu řeší LPG, Durango na LPG nemá větší náklady jak Kodiaq v naftě.....servis na meriky stojí méně jak na němce a ND dost často taky.

A kdo to má jako víkendovku a stylovku spotřebu neřeší...
Mig_35
Paneboze Bariku ještě můžeš dodat, ze za jednoho elektrojaqa můžeš mít tři ojeté Rollsy 😉
Avatar - Anonym
Anonym
ojeté rollsy začínaj zdražovat, vyjma těch z usa kde zas stojí nemysl doprava + dph a clo a nejde to přihlásit na bílé. Tak bacha 😄 😄
Mig_35
V pohodě. Já jen srovnavat aspoň trochu příbuzné auta
Avatar - Anonym
Anonym
Durango není přibuzné? Nebo Stelvio?
https😐/www.sauto.cz/…telvi👋160192761

Odkdy?
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Za 1,56 mega hadam aj touareg uz bude... elektrospotrebic v rovnakej cene nedava ziaden zmysel
Avatar - Mokrous
Mokrous
No, to fakt hádáš. Social edition stojí 2M. Přidej výbavu a jsi na 3M.
Mig_35
Avatar - Mokrous
Mokrous
Nojo, tak jsi našel jeden kousek za 1,65 v sekci roční vozy/předváděcí s nájezdem teda jen 60 km. Země původu jiná.
Ale jo, komu by stačila tahle social verze, tak určitě lepší, jak zkratovůz.
Mig_35
Je to inzerát Porsche Brno. Pochybuju, že by to byl šedý dovoz. Pamatuju Touarega ve verzi Nomad za 1,0. Dát za Touarega 3M je jako koupit kilo soli za tři stovky.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Ty pochybuješ. Já čtu co píšou.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Mig_35
Když zemi původu nevyplnis, tohle se tam objeví
Avatar - Emel
Emel
Až tak social to není... teda zvenku jo, barva + kola je zn. BaseModel, ale jinak by mi to asi stačilo.
Mig_35
Spis by me zajímalo, jestli kupující v obvyklém režimu tj prevazeni deticek do školky a dálničním přesunu pozná rozdíl mezi Touaregem za 3 timhle
Avatar - Emel
Emel
Tak to třeba asi jo... je fakt, že v režimu rozvážení dětiček třeba oceníš víc 360° kamery nebo asistent vycouvání z parkovacího místa a podobný ptákovinky než třeba samosvor 😄
PowerHouse
Bez nabíjení 800V je to zastaralé, zejména když to bude mít největší spotřebu mezi EV kvůli velkému odporu vzduchu.
DonVito
800V uplna nutnost neni.
Tesla taky zatim nema...
Odpor vzduchu diky nizkemu cx taky neni tragicky.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Je Tesla zastaralá?
Avatar - MS-sport
MS-sport
Dejte ji Němcům do ruky. :-! :no:
Avatar - Emel
Emel
Vzpomeň si, co ta značka asi tak vyráběla a uměla, když se Němcům dala do ruky. Nebo co dneska umí jiné značky východního bloku, které buď zůstaly nezávislé (namátkou Moskvič, Wartburg, FSO, Volha), nebo v lepším případě skončily pod Renaultem (Dacia, Lada).
Avatar - Anonym
Anonym
A taky si vzpomen, proč to VW Koupil

Nová výrobní linka - NIC
Nový model Favorit nedávno zavedený do výroby - NIC
Od něj už existující prototypy Forman (tedy kombi) sedan (nerealizováno) a pikap

šikovní lidé co budou dělat za pár pětek - NIC
Z fáčka přebastlená Felicie, takže na výrobním základu od komunistů jeli až do roku 2000. Slušný, co.

Stačí se podívat na dobová videa na youtube a přečíst si dobové materiály.

Jinak Wartburg a Trabant byli uzavřeny uměle, FSO koupilo Daewoo, které bohužel taky krachlo a Moskvič dojel na dluhy ještě z dob SSSR na novou motorárnu, kterou ale po pádu nikdy nedokončili, ovšem peníze chtěli splatit.

GAZ vyrábí úspěšně dodávky, minibusy + busy a nákladáky a do celého GAZ Group ještě patří výrobce autobusů PAZ (Pavlovo), Kavz a Liaz (Likino) a nákladáky Ural.
Dále výrobce motorů Yamz (Jaroslavl).
V nedávné historii měli podíly ve VM Motori a LDV

Taková malá neúspěšná firma, že 😊
Avatar - Tielman
Tielman
ok, a soucasnost? Mluvis o dobe rezistence ze strany samotnych pracovniku Skodovky. Dnesni proces, potazmo know-how, si soucasna Skoda vycucala z prstu? Prodejni statistiky a jakasi rehabilitace znacky na zapadnich trzich v poslednich dvou dekadach taky nic neznamena?
GAZ... dvacet az tricet let stare technologie, progres jak hlemyzdi noha...
Avatar - Emel
Emel
Proč to VW koupil - no a? Kde v tom je nějakej háček? VW to koupil, protože v tom viděl potenciál. Do hlavy jim nevidím, ale podle mě největší bohatství byli lidi.

Nová linka na Favorita... to je jako když divoši ukazovali cestovatelům, že mají novej oštěp 😉
(nadsázka, jo? Pro jistotu...)

Čili si to shrňme - ze všech značek bývalého východního bloku je největší úspěch Škoda Auto v nějaké ČR. O něco menší úspěch je Dacia. Zbytek je propadák, větší nebo menší... s obvyklým výsledkem, že značka už neexistuje (Tavria / ZAZ, Oltcit, Wartburg, Trabant, Yugo, Moskvič, FSO, Iž... atd.).

GAZ... ano, jeho největší "úspěch" za posledních dvacet let je, že v roce 2008 chtěl koupit podíl ve VM od Penske, ale pak to zrušil.
gil54
A co továrnička v Tychy (dříve FSM)?

Nově zde Stellantis investuje do modernizace cca 200 milionu dolarů, kde chce vyrábět hybridní a elektrické modely Jeep , Fiat a Alfa Romeo a možná už koncem roku.

Těch pětistovek z Tychy vyjelo za minulá léta a dodnes také dost. Shrňme - nejen Škoda.
Avatar - Emel
Emel
Ale jo, že se použil ten barák pro nějakou jinou automobilku, to je něco jinýho... Ford něco vyrábí v té bývalé továrně Zastavy myslím. To už ale neberu jako úspěšný příběh nějaké značky.
gil54
Dělají se tam malé Fiaty už od r. 1973 a od počátku i pro italského Fiata. V r. 2009 druhá největší továrna Fiatu na světě, po Brazílii. Proti Škodě ještě delší novodobá tradice výroby. Výraz propadák v tomto případě nesedí.

To není jen že se použil ten barák.

Ale samozřejmě svět to naruby nevobrátí.
Avatar - Emel
Emel
Ale je rozdíl "v jejích továrnách v Polsku se montují" a "ve svých továrnách v pěti zemích vyrábí deset vlastních modelů". Ale jo, já to beru, trošku jsem to modelově zjednodušil v reakci na Barikovy ódy na GAZ apod. 😄
gil54
Rozdíl v pojetí svých továren mezi Fiatem a VW samozřejmě nezpochybňuji a nechci porovnávat jejich úspěšnost nebo význam. Jenom propadák všeho východního, kromě Škody, jsem chtěl okomentovat.

V kontextu k původní reakci na Barri to však nemá žádný podstatný význam a nemá smysl to dál pitvat a zbytečně otvírat další větev nějakého nového diskuzního sporu. Mír. 😄
Avatar - Anonym
Anonym
GAZ sice nevyrábí osobáky, ale jinak vyrábí 5x širší protfolium jak nějaká škoda.


Třeba i pro armádu terénní speciály GAZ Tiger.

30 let staré technologie jo? Fakt?
Jednak v Rusku platí norma Euro 5, jednak Yamz umí i motory na CNG, dělaj kompletní spektrum motorů až po V12; dodávky Gezelle, Gazon a lehký nákladáček Sadko Next rozhodně nejsou 30 let stará technologie a prodávají se po celém světě včetně ČR. Sou v tom motry 2,0 TDI nebo 2,8 R4 Cummins, oboje Euro 6.

Další motory vyvíjené třeba s AVL List GmbH (Austria). a maj vstřikování Bosch Common rail atd.

Zkus si o tom něco počíst.

Samozřejmě verze prodávané do bangladéše a uzbekistánu budou klidně 30 let starý technologie, protože v těch zemích fungují takaové technologie nejlíp.
Avatar - Emel
Emel
No jasně, vyrábí 500 modelů... protože když na ten podvozek přidělaj trošku jinej kus plechu, tak je to novej model. Jako dobře, nic proti... svoje místo na slunci si našli, ale vysoce konkurenční segment osobních aut vyklidili stejně jako ostatní.
Avatar - Anonym
Anonym
Právě, právě.

Koupili to, protože to kromě Lady bylo ze všech automobilek bývalého východního bloku na nejvyšší úrovni a s njemladším výrobním programem. Jinak by to nekoupili, nevím země co s německem těsně sousedí vid.
Takže žádná charita, ale chladný kalkul.
Avatar - Emel
Emel
Té větě "nevím země co s německem těsně sousedí vid." nerozumím... ale jinak jsme ve shodě, nebyla to charita... a ani by to neměla být charita.
Avatar - Anonym
Anonym
to mělo být "navíc země"

Překlep 😊
Avatar - Emel
Emel
Ok 😄
No furt dobrý. Mám rád racionální obchodní partnery... takže naopak "chceme Škodu, protože máme geograficky i mentálně blízko k ČR, najdeme tam šikovné a levné lidi a naše investice se nám vrátí" je úplně v pořádku... lepší než "koupíme to abychom jim nějak pomohli".
Avatar - MS-sport
MS-sport
vzpomínám si velmi dobře.....na všechno! :-!
Avatar - Emel
Emel
Jako že na Favorita? Nebo co je to to všechno 😄 ?
Avatar - MS-sport
MS-sport
Hlavně na ty podmínky, situaci která byla.....(Favorita jsem samozřejmě měl 😄 ) za komunistů před rokem 1989. Finální výrobky neodpovídaly skutečným schopnostem a profesním dovednostem lidí. To je velká mýlka, kterou dnes mladší generace při hodnocení, srovnávání dělá..... :-!
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Emel
Emel
Teď nevím jestli si rozumíme.
Že u nás byli před revolucí i po ní schopní, pracovití i relativně technicky vzdělaní lidé, to je fakt. Ale bez pomoci zvenku by to prostě nešlo... těch oblastí, kde Favorit daleko zaostával za konkurencí, bylo spousta. Samozřejmě se toho dá hodně nakoupit od dodavatelů, ale pořád z toho musíš umět udělat funkční celek... a nalít do toho spoustu peněz. VW přinesl jednak to know-how, dvak ty peníze.
Avatar - MS-sport
MS-sport
rozumíme a šlo. Tehdy se to rozhodlo takto, že se to prodá VW, ale byly i jiné alternativy. Celkově však nelze posuzovat tu úroveň finálních výrobků Západ/Východ, protože byla ovlivněna režimem....dnes je to opět režim, který ničí všechno co má kvalitu a nahrazuje to nesmyslama. To, že VW škodovku pozvednul je fakt, tak jako že ji dnes zadupává do země.
Avatar - Emel
Emel
Ve finále byly jen alternativy prodeje VW a Renaultu. Jestli se vážně zvažovalo třeba zachování samostatné automobilky teď nevím, možná jo... můj názor je, že by to nedopadlo dobře - na trhu nebylo v té době místo pro takhle malé nezávislé značky ani v případě, že by jejich startovní pozice nebyla sto let za opicema... ale budiž, dneska už to nezjistíme.

Jestli jsou současné kroky správné nebo ne závisí na tom, jak moc věříš v EV budoucnost. Můj názor je, že si Evropa nevybrala tu nejlepší cestu... ale vybrala si ji a teď už po ní půjde a automobilky se s tím musí smířit. Podle mě je dneska "bezpečnější" sázet na elektrickou budoucnost než sázet proti ní. Takže jakkoli fandím víc Superbu než Enyaqu, tak bohužel pro budoucnost značky bude důležitější ten Enyaq.
Avatar - Anonym
Anonym
Co tam přidali němci na ten Favorit?

Vstřikování? Tak dát na motor vstřikování nebo Turbo, to uměli i konstuktéři v Avii, kde jich blyo 5,5. Komponenty ti dodá každý evropský výrobce co bude rád za kšeft.
Co dál? Jiná maska? ostikovače světel? jiný barvy? pár volvoinke do interiéru? nálepky? všechno co ti někdo dodá a vyrobí rád na míru.

A Felicie? zaobleené hrany a jiné plechy, vysloužilé koncernové motory ala 1,9 D a 1,6 benzín a výbava typu ABS atd co ti opět někdo rád dodá na míru.

Furt nevidím ten zázrak.

Až do jedničkový oktávky tam VW nepřevedl nic co by nedokázal kdokoliv další s velmi mírnou námahou a náklady.

A kvalita výroby je o dodavatelích a výstupní kontrole.

Tam samozřejmě po roce 1990 byly daleko větší možnosti jak před rokem 1989, kdy vyměnit často monoplního dodavatle nebylo tak snadný, protože nebylo kdo by to dodal jiný nebo nebyly valuty na zahraniční dodavatele.
Avatar - Emel
Emel
Ano, naprostej souhlas - Favorit a Felicie jsou modely, který by z 80% takhle zvládala Škodovka i bez pomoci zvenku. A taky by je nikde na západě nedokázala úspěšně prodávat. Bez VW by místo Octavie představila podruhé zakulaceného nástupce Felicie... a časem zanikla, protože by z malých prodejních čísel nebyla schopná financovat vývoj evropsky konkurenceschopného auta.
Změny v době výroby Felicie byly na pozadí a navenek se pořádně projevily až s příchodem Fabie I a Octavie I.
Taky nezapomínej, že jediným vlastníkem se VW stal až v roce 2000.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Bez nemcov by dnes skoda uz pravdepodobne neexistovala..... a podla mna sa jej dnes dari vyborne... asi tolko teda k tomu
Avatar - MS-sport
MS-sport
nesmysl.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - MS-sport
MS-sport
Existovala. Tobě ale něco vysvětlovat je úplně zbytečný, protože tvrdíš že ropa dojde. :-! :no:
Avatar - Tielman
Tielman
hmmm... tak pozdravuj Majku z Gurunu... tys uz dlouho v zadne Skodovce nejel, vid?
Avatar - CHerokee
CHerokee
Škoda se v určitém momentě urvala ze řetězu. Přestala dělat auta pro běžné lidi - fabia combi, dostupný plastový rapid apod. Firmy zkouší šponovat, co to jde....Octavie dnes stojí pomalu jak prémiovky a pak dělá drahá auta na Q, vrcholem jsou pak elektrické hračky pro ty, co neví co s prachama a budou se s tou krávou prát ve městě.

Moc sympatické mi tohle zaměření značky není.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Uz davnejsie som si vsimol tento odklon skody... hold pre sukromnikov dnes uz mas skor daciu... jogger uz kupitelny podla mna je... aj faceliftovany duster
Avatar - kari.laz
kari.laz
Je na čase začít plánovat kávový byznys. Přeci všechnu smetanu neslíznou u Humpolce. Budou platit i kilopade za kafe. Protože čekat na kabelu na sucho bude na sebevraždu, obzvláště pokud vás to potká 5x za tři dny. Nedej bože fronta na kabel. To už padnou dvě i s croisantem. Nemluvě o tom, zavést placené toalety. Po třech kávách a petce koly u čekání na kabelu tam půjde alespoň dvakrát. Teď to vynásobte třeba čtyřmi lidmi v autě. 😒]
gil54
:yes: 😄 ...a nebude dlouho trvat a Hliník bude v Humpolci - co do popularity - až na druhé koleji... 😄
kpt.Budha
Prosím, pro nás technicky nevzdělané, všude se uvádí, jak má elektromotor v podstatě plnou sílu od nula otáček, zde k tomu máme 300 koní, 4x4 a 0-100 za 6,5 vteřiny. Hmotnost jsem tedy nikde nenašel, ale nemělo by to být přeci jenom rychleji? Tohle mají podobně silné benzíny v předokolce také...a benzín přeci táhne až kolem šesti tisíc, tak proč elektromotor nevyhrává?
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
kpt.Budha
Tak ale ta udávaná hodnota 6,5 asi nebude za situace, že motor dává polovinu výkonu, že?
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - iudex
iudex
Omyl. Podobne silné benzíny to majú za oveľa kratší čas, napr. Tiguan R za 4,9s. Dokonca aj oveľa slabší 180 kW Tiguan dá stovku za 6,0s, teda o pol sekundy lepšie, ako tento elektromobil s hustokrutým výkonom od 0 otáčok.
kpt.Budha
Jasně, já psal o předokolkách.
A kolik teda ta příšera váží? 2300kg
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.