Testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Závěr dlouhodobého testu Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV – Ušetřili jsme 1287 litrů = 46.000 korun
85 komentářů
rohYpnol
Přitom stačilo tak málo.... Uvést průměrnou dosaženou spotrebu PHEV a účty za dobíjení... Za kolik jezdí obdobný spalovák snad víme. :-!
A tak vlastně je celý test zbytečný, protože víme i bez testu, za kolik jezdí Ceed phev http://www.spritmonitor.de/…ia/945-ceed.html?…
Průměrně 3,27l/100km. Toto je asi nejvýstižnější.
Průměrně 3,27l/100km. Toto je asi nejvýstižnější.
Je z toho i hezky vidět, že když se kašle na nabíjení, tak to jezdí za 6 litrů. Stejně jako ten oturbený tříválec se stejným výkonem. To, jak redakce dospěla k tomu, že jako nehybrid by to žralo 9 litrů, je fakt úsměvné.
Redakce a Karlův kamarád umí jezdit za 9 i s Priusem. Kluci to prostě umějí.
To zvladnu taky, prijed a ukazu :D
Tak vymysli okruh z bodu A do bodu A okolo 20km a ukaž. Mám 2 podmínky: 1. nesmíš vyřazovat na N. 2. Musíš všude dodržet maximální povolenou rychlost.
Ok, doraž ku Praze, vezmu tě do zatáček, Lamal tam dal Corollou hybrid asi 11-12cca :D
Ještě bych si vymínil, že když ten okruh zvládnu projet rychleji s nižší spotřebou tak to neplatí. Tím se vyloučí záměrné zvyšování spotřeby záměrně neekonomickou jízdou. Taky bych uměl se na 200 metrové rovince 4x rozjet a zastavit.
A jestli to Lamal jel opravdu normálním stylem za 11-12 tak bych si přál na vlastní oči vidět, jak to dělá :-)
A jestli to Lamal jel opravdu normálním stylem za 11-12 tak bych si přál na vlastní oči vidět, jak to dělá :-)
Jenže o tom to asi je ne ? Že na to právě někdo šlape a jede neekonomicky :d co chceš pak měřit ?
Lamal jel ostře, protože využíval výkon auta :D Ty si spadl z jahody ne ? :D
Lamal jel ostře, protože využíval výkon auta :D Ty si spadl z jahody ne ? :D
Co je špatného na pojistce, že to někdo zajede rychleji a přitom úsporněji? Tím by se jen prokázalo, že ten druhý jel neekonomicky schválně. A to umí IMHO každý. To mi připomíná příhodu popsanou v anekdotě, Jak naučit kozu nežrat.
Nekenieh
Příspěvek podléhá schvalování.
Mr.Murphy
... u téhle Kie to nevychází... dýchavičná, drahá.... Za těch cca 900 můžeš mít Supa iV (asi se nějaká skladovka najde) a ten má už relativně slušný benzínový motor (aspoň těch 110kW no....) a je to auto, které je velké a má i kufr....
kalkulace nákladů v článku výše už je vyloženě zoufalá a kromě provokace pro diskusi myslím úplně zbytečná.... to auto a patrně žádný PHEV se nikdy finančně nezaplatí, možná +/- v nákladech ale při prodeji budou ojeté PHEV asi nepříliš žádané a propad hodnoty bude větší.... ale to je jedno, tyhle auta si podle mě kupuje někdo, kdo prostě nechce ve městě smrdět.... Ne škudlit každou kačku.
kalkulace nákladů v článku výše už je vyloženě zoufalá a kromě provokace pro diskusi myslím úplně zbytečná.... to auto a patrně žádný PHEV se nikdy finančně nezaplatí, možná +/- v nákladech ale při prodeji budou ojeté PHEV asi nepříliš žádané a propad hodnoty bude větší.... ale to je jedno, tyhle auta si podle mě kupuje někdo, kdo prostě nechce ve městě smrdět.... Ne škudlit každou kačku.
Nejen benzínový, ale hlavně i elektrický.
... jo to jsem si ani nevšiml.... podělaných EL 50kw, to ať si strčí za klobouk.... Sup má 85kW a to už je celkem použitelné (mimo dálnici, tam to nestíhá, zvlášť když k tomu chceš topit).
To i muj Prius PHEV ma 57kW elektromotor a pri zrychlovani je nekde okolo 80-90 km/h citit, ze pripoji i ten mensi 27kW elektromotor co priparne funguje jako generator.
tesnav
Takže když informace z článku předáme Kanceláři pro uvádění románových příběhů na pravou míru, tak pak zjistíme:
Hybrid jezdí za 5,2 litru benzínu plus EE k tomu. Jenže výkonnější (118kW vs. 104kW) a živější (8,6 vs. 10,8s na sprintu) 1.5 T-GDi jezdí dle Spritmonitoru za 6,55. Takže najednou jsme na úspoře pouhých 1,35 litru na sto u auta, které je výrazně slabší a o třídu zdechlejší. A z teoretické úspory 46.000 Kč jsme asi tak na 17.000 Kč. A to za nájezd, který odpovídá skoro 3-letému nájezdu průměrného českého řidiče. Tudíž úspora pro takového je na úrovni okolo 6.000 Kč za rok.
A když se podíváme na ceny, tak ceník hybridu začíná na 910k. Ceník 1.5 T-GDi je dle převodovky a výbavy mezi 490 - 670k. Asi mi fakt něco uniká ...
Hybrid jezdí za 5,2 litru benzínu plus EE k tomu. Jenže výkonnější (118kW vs. 104kW) a živější (8,6 vs. 10,8s na sprintu) 1.5 T-GDi jezdí dle Spritmonitoru za 6,55. Takže najednou jsme na úspoře pouhých 1,35 litru na sto u auta, které je výrazně slabší a o třídu zdechlejší. A z teoretické úspory 46.000 Kč jsme asi tak na 17.000 Kč. A to za nájezd, který odpovídá skoro 3-letému nájezdu průměrného českého řidiče. Tudíž úspora pro takového je na úrovni okolo 6.000 Kč za rok.
A když se podíváme na ceny, tak ceník hybridu začíná na 910k. Ceník 1.5 T-GDi je dle převodovky a výbavy mezi 490 - 670k. Asi mi fakt něco uniká ...
Podla spritmonitoru jazdi ten hybrid za 3,3 l. Trosku rozdiel, ci kupime tie zvysne 3l benzinu od zlych rusov a arabov, alebo zvysok dobijeme z vetra a slnka z Nemecka :-) Nie je vsetko len o peniazoch.
Za prvé máš za stejné peníze hezkou PHEV ovci s o třetinu lepším výkonem a za druhé mě nezajímá, jestli mi energii dodá zlý Rus nebo proruský Němec.
chtěl bych to srovnat vedle sebe.... Sup iV byla nejlepší škodovka co jsem kdy měl. Teď jezdím rok občasně s oktávkou 1,5tsi nebo škvarkem s tímtéž klenotem ale DSG a jedno horší než druhý... Škvarek funguje aspoň po stránce softu
Co je tak zlého na tom motoru?
motor sam o sobe prusvih neni krom toho ze nahore je to silene plochy. Ale prevodovka, manual ma strasne dlouhy kvalty a s tim jak tomu kvuli emisim nepadaj otacky tak to neni zadna zabava, spis opruz. A dsg to silene podtaci nebi naopak kope do 5 tis otacek, kde uz to smyslu nema. V oktavce to aspon jezdi za 6, skvarek za 8+ a to mi zazrak neprijde. Zlatej dvoulitr ..
Je mi úplně šumák, odkud je benzín nebo elektrika, je to jen o penězích. A já si ty svoje sakra hlídám. Takže i kdyby mi diskutovaný hybrid ušetřil 1 Kč/km při ceně o 300k vyšší, tak mi to prostě nevyjde ani náhodou. Ale vlastní peníze si klidně utrácejte v intencích vašeho světonázoru ...
Vseobecne sa vraj z epidemiologov stali experti na zahranicnu politiku :-) Jasne, kto si svoje peniaze hlida, nejazdi v aute, ale nejakom starsom bicykli. Tieto ceny, ci uz za 1.5 tgdi, alebo phev, sa v zivote nevratia oproti loganu, alebo neviem co je aktualne najlacnejsie auto.
Možná tam jezdí za 3,3 l benzínu, ale nevíš, kolik je v tom elektřiny a za jakou cenu. A podle té spotřeby jí tam bude hodně, nebo redakce skoro nenabijela.
Každopádně kdo chce levné auto s levným nízkoemisním provozem, koupí si nepřímý vstřik s LPG. Cena za kilometr srovnatelná s těmi třemi litry benzínu a ve všem ostatním bude lepší.
Každopádně kdo chce levné auto s levným nízkoemisním provozem, koupí si nepřímý vstřik s LPG. Cena za kilometr srovnatelná s těmi třemi litry benzínu a ve všem ostatním bude lepší.
Plně srovnatelné výbava je Top s příplatkovými pakety Premium a Tech, který vyjde s 1.5 T-GDI 7DCT na 700 tisíc, tedy o 200 tisíc levněji než PHEV verze.
Ale jasně, typický český zákazník spíše sáhne po manuálu a akční výbavě Spin za 490 tisíc.
Ale jasně, typický český zákazník spíše sáhne po manuálu a akční výbavě Spin za 490 tisíc.
tasman6000
Příspěvek podléhá schvalování.
KANKUNEN
Proč se počítá jen projetý benzín a EE ne. Navrhuji nepočítat ani jednu komoditu.
lebo za benzin platime zlym rusom a ee vedia vyrobit v Europe z vetra, vody a slnka :-)
Jistě. Helmuti foukaj do vrtulí, zatímco muezzini svolávávají ovwce na pařbu do mešit... Pak to na šichtě zají zrním zatímco doma nad posteli jim visí plakát s curry wurstem... v noci popřemýšlej o tom který z pohlaví ještě nezkusili a ráno z adventních kalendáře na vypnutí jádra zbodnou dalšího gumovýho harriba...
alf1963
Ten nejdůležitější prozradíme hned: jízda na elektriku, ať už přijatou ze zásuvky, nebo z uložené během jízdy, nám na 35.000 kilometrech ušetřila 1287 litrů benzinu.
Otázka co stojí nabíjení na 35000km ?
Otázka co stojí nabíjení na 35000km ?
Eduard Kocvara
Příspěvek podléhá schvalování.
kesumb
39 tkm:
5870kWh odebraných ze sítě při průměrné ceně 3kč/kWh včetně DPH = 17 610 Kč
3042 l N95 (7,8l dlouhodobá spotřeba při ceně řekněme 35Kč/l) = 106 tis. Kč
tzn 3,169 Kč/km, tedy obdoba 9l. Včetně nezávislé klimy a topení. Podotýkám, že je to energie odebraná ze sítě a ne projetá.
Najezdilo to tisíce kiometrů s vlekama na hraně zatížitelnosti a přes, včetně tahání aut z DE. Obdobným způsobem mi Tuareg V6 TDI nebo X5 40d jezdila za 10-11l nafty. Oboje je cenově naceněné naprosto stejně, příplatek žádný.
A podotýkám, že s tím jezdím dost svižně a i na elektřinu se v podstatě nikdy nedostanu pod 40kWh/100km.
5870kWh odebraných ze sítě při průměrné ceně 3kč/kWh včetně DPH = 17 610 Kč
3042 l N95 (7,8l dlouhodobá spotřeba při ceně řekněme 35Kč/l) = 106 tis. Kč
tzn 3,169 Kč/km, tedy obdoba 9l. Včetně nezávislé klimy a topení. Podotýkám, že je to energie odebraná ze sítě a ne projetá.
Najezdilo to tisíce kiometrů s vlekama na hraně zatížitelnosti a přes, včetně tahání aut z DE. Obdobným způsobem mi Tuareg V6 TDI nebo X5 40d jezdila za 10-11l nafty. Oboje je cenově naceněné naprosto stejně, příplatek žádný.
A podotýkám, že s tím jezdím dost svižně a i na elektřinu se v podstatě nikdy nedostanu pod 40kWh/100km.
Čili 7,8 l/100 km + 15,1 kWh/100 km. Na tak velké auto včetne tahání přívésů a nezávislého topení je to velmi dobrá hodnota.
Tady je ale potřeba připomenout, že takhle to vychází jen u prémiovek. Už před lety jsem se divil jejich cenové politice diesel a benzín za stejnou cenu. Teď mají za stejnou cenu i PHEV, kde se dnes samozřejmě do toho promítají i skryté křížové dotace pro splnění regulačních požadavků EU na flotilové emise CO2. Ale zase platí, že u mainstreamové automobilky ani po této skryté dotaci PHEV nestojí stejně jako diesel, o benzínu nemluvě.
Otázkou u prémiovky je amortizace, tzn. jak moc u té které motorizace klesá zůstatková cena.
Tady je ale potřeba připomenout, že takhle to vychází jen u prémiovek. Už před lety jsem se divil jejich cenové politice diesel a benzín za stejnou cenu. Teď mají za stejnou cenu i PHEV, kde se dnes samozřejmě do toho promítají i skryté křížové dotace pro splnění regulačních požadavků EU na flotilové emise CO2. Ale zase platí, že u mainstreamové automobilky ani po této skryté dotaci PHEV nestojí stejně jako diesel, o benzínu nemluvě.
Otázkou u prémiovky je amortizace, tzn. jak moc u té které motorizace klesá zůstatková cena.
Necelý rok a pol s X5 30d:
- 36 197 km
- 2733 l nafty
Väčšinou diaľnica (cca 2/3, vrátane občas Nemecko), zvyšok okresky + mesto.
Nezávislé topenie mám, ale používam málo. Jazdím bez prívesov, ... výkon tomu autu nechýba (predtým som jazdil 540ix a s 30d netrpím), brzda premávky nie som, ale ani žiadny pirát.
Zvažoval som aj X5 45e, ale s nižšou výbavou boli dostupné skladovky stále o cca 10-12 tis. Eur drahšie. Takže ekonomickú výhodu PHEV som nenašiel (práve naopak) a o ekologickej sa dá polemizovať (hlavne pri mojich trasách a type auta).
Mám výhodu, že bývam v malom meste, kde rád chodím pešo.
- 36 197 km
- 2733 l nafty
Väčšinou diaľnica (cca 2/3, vrátane občas Nemecko), zvyšok okresky + mesto.
Nezávislé topenie mám, ale používam málo. Jazdím bez prívesov, ... výkon tomu autu nechýba (predtým som jazdil 540ix a s 30d netrpím), brzda premávky nie som, ale ani žiadny pirát.
Zvažoval som aj X5 45e, ale s nižšou výbavou boli dostupné skladovky stále o cca 10-12 tis. Eur drahšie. Takže ekonomickú výhodu PHEV som nenašiel (práve naopak) a o ekologickej sa dá polemizovať (hlavne pri mojich trasách a type auta).
Mám výhodu, že bývam v malom meste, kde rád chodím pešo.
lukas sojka
Příspěvek podléhá schvalování.
Othello
Pro elektromotory je typické že mají maximální zátah v nízkých otáčkách. Tak bych se zeptal proč dle grafu z brzdy je třeba v 1500 otáčkách celkový moment tak nízký? Vždyť tam nedosahuje ani 100 Nm, skoro jako by elektromotor byl vypnutý !?
Asi simulace turbodíry, aby průměrný uživatel takového auta nebyl překvapen, že motor může reagovat na pokyn plynového pedálu okamžitě :D
Šimpanz
je vnější charakteristika motoru srovnatelná třeba s 1.5 TSI od koncernu VW.
No to není ani omylem. Stačí se podívat na naměřené charakteristiky 1.5 TSI
https://www.cpa-chiptuning.ph/307-chiptuningskodakamiq.htm
V 1000 ot. má ten hybrid nějakých 100 Nm a má je až do cca 1700 ot., viz váš graf, naproti tomu 1.5 TSI má v 1000 ot. cca 140 Nm a pak se plynule sbírá a v 1500 ot. má 250 Nm, což je maximum, které si pak drží někam ke 3000 ot. a pak moment plynule klesá s tím, že výkon vygraduje někde kolem 5800 ot., naopak hybrid nemá cenu točit více než 4800 ot. kde je maximum a pak výkon klesá, opět viz váš graf. Takže zcela jiné charakteristiky dole i nahoře. Srovnatelné jsou tedy max. hodnoty výkonu a točivého momentu, jejich charakteristiky (tedy závislost výkonu a momentu na otáčkách) nemohou být odlišnější.
No to není ani omylem. Stačí se podívat na naměřené charakteristiky 1.5 TSI
https://www.cpa-chiptuning.ph/307-chiptuningskodakamiq.htm
V 1000 ot. má ten hybrid nějakých 100 Nm a má je až do cca 1700 ot., viz váš graf, naproti tomu 1.5 TSI má v 1000 ot. cca 140 Nm a pak se plynule sbírá a v 1500 ot. má 250 Nm, což je maximum, které si pak drží někam ke 3000 ot. a pak moment plynule klesá s tím, že výkon vygraduje někde kolem 5800 ot., naopak hybrid nemá cenu točit více než 4800 ot. kde je maximum a pak výkon klesá, opět viz váš graf. Takže zcela jiné charakteristiky dole i nahoře. Srovnatelné jsou tedy max. hodnoty výkonu a točivého momentu, jejich charakteristiky (tedy závislost výkonu a momentu na otáčkách) nemohou být odlišnější.
Tvar mají ty charakteristiky podobný, akorát u KIE je rozsah otáček výrazně nižší. Automat takové chování asi trochu maskuje, v žádném díle testu na to nikdo neupozornil
kuk
Kritizujete jí, ale vůbec neuvedete kolik byla. Vy jste radakce na pendrek. Testujete to rok a ani nenapíšete výsledky. Té zoufalá úroveň. :no:
Anonym
Dlouhodobé testy dají hodně práce a proto je škoda malé kaňky v závěrečném testu.
PHEV hybrid nedobíjí baterii pouze elektřinou ze zásuvky, nebo rekuperací brzdné energie, která by při brzdění přišla vniveč. PHEV hybrid dobíjí baterku i spalovacím motorem (ať už odebíráním kinetické energie auta, která byla získaná prací spalovacího motoru, nebo napřímo odběrem výkonu z hnacího řetezce). Část energie, kterou baterie dle diagnostiky přijala, byla tedy získána "zbytečným" spálením benzínu a výpočet úspory benzínu je tedy logicky chybný. Jak už bylo řečeno mnoha diskutéry, spotřeba nějakého benzínové turba s automatem by byla cca 6,5 litru, redaktoři jezdí svižněji, tak by třeba byli na 7 litrech.
Otázka zní, kolik může PHEV hybrid ušetřit. Bohužel poměr spotřeby elektřina/benzín silně závisí na způsobu užívání takového auta a cena elektřiny silně závisí na způsobu dobíjení. Ani já se svou až úchylnou znalostí svých typických tras, včetne spotřeb za při různém stylu jízdy a počasí (protivítr nebo vítr do zad poznám pohledem na palubní počítač) nedokážu spočítat, kolik by mi PHEV ušetřil. Spočítat přínos PHEV prostě nejde a asi právě proto ho tolik automobilek protlačuje.
PHEV hybrid nedobíjí baterii pouze elektřinou ze zásuvky, nebo rekuperací brzdné energie, která by při brzdění přišla vniveč. PHEV hybrid dobíjí baterku i spalovacím motorem (ať už odebíráním kinetické energie auta, která byla získaná prací spalovacího motoru, nebo napřímo odběrem výkonu z hnacího řetezce). Část energie, kterou baterie dle diagnostiky přijala, byla tedy získána "zbytečným" spálením benzínu a výpočet úspory benzínu je tedy logicky chybný. Jak už bylo řečeno mnoha diskutéry, spotřeba nějakého benzínové turba s automatem by byla cca 6,5 litru, redaktoři jezdí svižněji, tak by třeba byli na 7 litrech.
Otázka zní, kolik může PHEV hybrid ušetřit. Bohužel poměr spotřeby elektřina/benzín silně závisí na způsobu užívání takového auta a cena elektřiny silně závisí na způsobu dobíjení. Ani já se svou až úchylnou znalostí svých typických tras, včetne spotřeb za při různém stylu jízdy a počasí (protivítr nebo vítr do zad poznám pohledem na palubní počítač) nedokážu spočítat, kolik by mi PHEV ušetřil. Spočítat přínos PHEV prostě nejde a asi právě proto ho tolik automobilek protlačuje.
.....PHEV hybrid dobíjí baterku i spalovacím motorem (ať už odebíráním kinetické energie auta, která byla získaná prací spalovacího motoru....
je to sice detail, ale dobíjení odebíráním kinetické energie auta je rekuperace
je to sice detail, ale dobíjení odebíráním kinetické energie auta je rekuperace
Ano, ale zpravidla se slovo rekuperace používá jen tehdy, když auto brzdí.
Já jsem měl na mysli situaci, kdy auto nebrzdí, generátor vytváří elektřinu a motor je o to více zatížen.
Já jsem měl na mysli situaci, kdy auto nebrzdí, generátor vytváří elektřinu a motor je o to více zatížen.
PHEV nikdy nedobiji baterku spalovakem zbytecne. PHEV nabizi tri varianty
1/Bud udrzuje baterku v nastavene hodnote,
2/Jede na paralelni ci seriovy hybrid s maximalnim vyuzitim energie, tzn. ze si dobijeni vezme v urcitych situacich cast vykonu, ktere nepotrebuje hnaci ustroji
3/Dalsi varinta je nastaveni dobijeni ridicem. Spalovak sam od sebe nedela nic zbytecne.
Spalovak se vypina a zapina podle nastaveni casteji nez bezne auto se start-stopem. Samozrejme s vyjimkou nastaveni CHARGE (dobijeni)
PHEV na rozdil od spalovaku nenechava bezet motor za jizdy na volnobeh
1/Bud udrzuje baterku v nastavene hodnote,
2/Jede na paralelni ci seriovy hybrid s maximalnim vyuzitim energie, tzn. ze si dobijeni vezme v urcitych situacich cast vykonu, ktere nepotrebuje hnaci ustroji
3/Dalsi varinta je nastaveni dobijeni ridicem. Spalovak sam od sebe nedela nic zbytecne.
Spalovak se vypina a zapina podle nastaveni casteji nez bezne auto se start-stopem. Samozrejme s vyjimkou nastaveni CHARGE (dobijeni)
PHEV na rozdil od spalovaku nenechava bezet motor za jizdy na volnobeh
Situace 2) a 3) jsem měl na mysli.
To slovo "zbytečně" jsem dal schválně do uvozovek. Samozřejmě to má svůj důvod. Ale jde o to, že vyrábět elektřinu s účinností max. 40 % z paliva, které je ze všech paliv na světě nejvíce zatíženo spotřební daní (víte, jaké jsou spotřební daně pro letecká paliva nebo na mazuty s vysokým obsahem síry pro lodní motory?), prostě nedává moc smysl.
To slovo "zbytečně" jsem dal schválně do uvozovek. Samozřejmě to má svůj důvod. Ale jde o to, že vyrábět elektřinu s účinností max. 40 % z paliva, které je ze všech paliv na světě nejvíce zatíženo spotřební daní (víte, jaké jsou spotřební daně pro letecká paliva nebo na mazuty s vysokým obsahem síry pro lodní motory?), prostě nedává moc smysl.
Jezdis s PHEV nebo jsi jen teoretik?
S PHEV nikoliv. Ale profesně se zabývám věcmi, která s alternativními pohony souvisí.
Co se týče 2), tam samozřejmě záleží na účinnostech motoru při různých zatíženích.
Když jsem měl třeba 2.0 MPI, který měl v kopcovité trase nižší spotřebu než na rovinaté při stejné průměrné rychlosti, tam by se tímto způsobem opravdu dala maximálně využít energie z benzínu.
Ale u těch moderních motorů, co mají slušnou účinnost i při nízké zátěži, tam je to diskutabilní. Zejména mám na mysli koncern VW, který dává do PHEV aut motory TSI.
Co se týče 2), tam samozřejmě záleží na účinnostech motoru při různých zatíženích.
Když jsem měl třeba 2.0 MPI, který měl v kopcovité trase nižší spotřebu než na rovinaté při stejné průměrné rychlosti, tam by se tímto způsobem opravdu dala maximálně využít energie z benzínu.
Ale u těch moderních motorů, co mají slušnou účinnost i při nízké zátěži, tam je to diskutabilní. Zejména mám na mysli koncern VW, který dává do PHEV aut motory TSI.
Ja jsem uplne zapomnel na motory od koncernu, ja mam motor atmosfericky a dokud to pujde, tak to tak zustane. Takze komplet evropska produkce PHEV ma u mne smolika.
Ja mam pred sebou do trojuhelniku tri symboly, spalovak, baterka a elektromotory a mezi nima beha sipka kam zrovna energie proudi Ze spalovaku do baterie nebo do predni napravy a naopak. Casto proudi energie do predni napravy a pri uvolneni plynu prebytecna energie tece do baterie. Je to pozice mezi rekuperaci a zaberem, o ktere se nikde nemluvi. Tohle zadny spalovak neumi.
Uz toho nechame mej se pa.
Ja mam pred sebou do trojuhelniku tri symboly, spalovak, baterka a elektromotory a mezi nima beha sipka kam zrovna energie proudi Ze spalovaku do baterie nebo do predni napravy a naopak. Casto proudi energie do predni napravy a pri uvolneni plynu prebytecna energie tece do baterie. Je to pozice mezi rekuperaci a zaberem, o ktere se nikde nemluvi. Tohle zadny spalovak neumi.
Uz toho nechame mej se pa.
Můj názor je, když hybrid, tak Toyotu (případně Suzuki, Ford a další, které si hybridní systém od Toyoty kupují/licencují).
kari.laz
Chtěl jsem se podívat, co za mozkoelektrického redaktora tohle mohlo vypustit a je tam "svět motorů" . Asi to dost značí.
Teď fakta.
1.) Elektrika byla zadarmo?
2.) Opravdu za 9 litrů!?
3.) Ušetřím při ceně auta za milion?
Ani s 1,5 T-GDI by to nejezdilo za 9 a to nemluvím o 1,6 CRDI. Ten by dost možná jezdil za podobnou spotřebu, jako se dostali při testu. A jestli nenabíjeli, je to jejich problém.
Za jak dlouho mi to ušetří pomalu půl milionu, aby se vůbec dalo mluvit o tom, že to něco ušetří? Odpovím si, nejspíše nikdy za celou životnost toho auta.
A jaký měl být závěr? Musíte pořád a často dobíjet, jinak je spotřeba srovnatelná s klasickými pohony za poloviční cenu. I když budete dobíjet, tak díky dvojnásobné ceně nejspíše nikdy nedosáhnete toho, aby se vám auto vyplatilo a jediné plus co vám to přinese je, zatím, parkování v Praze.
Proč musí pořád překrucovat realitu a snažit se podsouvat věci tak, jak nejsou? To je pro vás tak těžké napsat věci tak jak jsou?
Tohle není o nenávisti, nebo k obdivu jedné či druhé skupiny pohonu, tohle jsou čistě fakta, která jste totálně zašlapali do hnoje.
Teď fakta.
1.) Elektrika byla zadarmo?
2.) Opravdu za 9 litrů!?
3.) Ušetřím při ceně auta za milion?
Ani s 1,5 T-GDI by to nejezdilo za 9 a to nemluvím o 1,6 CRDI. Ten by dost možná jezdil za podobnou spotřebu, jako se dostali při testu. A jestli nenabíjeli, je to jejich problém.
Za jak dlouho mi to ušetří pomalu půl milionu, aby se vůbec dalo mluvit o tom, že to něco ušetří? Odpovím si, nejspíše nikdy za celou životnost toho auta.
A jaký měl být závěr? Musíte pořád a často dobíjet, jinak je spotřeba srovnatelná s klasickými pohony za poloviční cenu. I když budete dobíjet, tak díky dvojnásobné ceně nejspíše nikdy nedosáhnete toho, aby se vám auto vyplatilo a jediné plus co vám to přinese je, zatím, parkování v Praze.
Proč musí pořád překrucovat realitu a snažit se podsouvat věci tak, jak nejsou? To je pro vás tak těžké napsat věci tak jak jsou?
Tohle není o nenávisti, nebo k obdivu jedné či druhé skupiny pohonu, tohle jsou čistě fakta, která jste totálně zašlapali do hnoje.
Sice chapu, ze udelat objektivni test PHEV je takrka nemozne, ale tohle je na dlouhodoby test trochu slabota :(
Je pekne, ze se redakce pokusila o nejake vypocty, coz nebyva bezne. Ale stalo se z toho hlavni a prakticky jedine tema a to je skoda. Rad bych se dozvedel neco o tom, jak se auto chova ve meste a na dalnici, jak se redaktorum realne povedlo jezdit jen na elektrinu (je to PHEV, ze ...), jak redaktori vnimali prechod z elektriny na spalovak po vycerpani baterky, apod.
Shrnout dlouhodoby test do par tvrzeni typu "usetrili jsme asi X, jizdni vlastnosti jsou dobre, kufr je mensi" je trochu smutne. Co napriklad ta zminka o slabem el. topeni, nedala by se v clanku nejak rozvinout?
Je pekne, ze se redakce pokusila o nejake vypocty, coz nebyva bezne. Ale stalo se z toho hlavni a prakticky jedine tema a to je skoda. Rad bych se dozvedel neco o tom, jak se auto chova ve meste a na dalnici, jak se redaktorum realne povedlo jezdit jen na elektrinu (je to PHEV, ze ...), jak redaktori vnimali prechod z elektriny na spalovak po vycerpani baterky, apod.
Shrnout dlouhodoby test do par tvrzeni typu "usetrili jsme asi X, jizdni vlastnosti jsou dobre, kufr je mensi" je trochu smutne. Co napriklad ta zminka o slabem el. topeni, nedala by se v clanku nejak rozvinout?
Ja uz jsem uplne rezignoval s ocekavanim podobnych informaci. A uplne v reakcich na ne. Je to stale totez, technicke informace si musi clovek sehnat sam, ani prodejci je casto neznaji. V duchu podobne propagandy jsou technicke informace na webovych prezentacich prodejcu aut. Jen proklamace a konkretni technicke informace se uplne vytraceji.
Ja jsem v ocekavani Outlander PHEV nove generace, do Evropy by mel prijit pristi rok, kdyz nedojde, skocim do Toyoty, svete div se, zase PHEV. Proc to jenom delam, kdyz 9 z 10 expertu rikaji ze PHEV je na *
Ja jsem v ocekavani Outlander PHEV nove generace, do Evropy by mel prijit pristi rok, kdyz nedojde, skocim do Toyoty, svete div se, zase PHEV. Proc to jenom delam, kdyz 9 z 10 expertu rikaji ze PHEV je na *
nejvíc proti PHEV jsou lidi, co to nikdy neměli.... co sem chodíme do diskuse reální majitelé, tak jsme myslím všichni spokojeni.... ;-) ano, nemáme nikdo tu nepovedenou věc od Kia.... do toho bych fakt nešel....
to je tady uplne nejlepsi!!
EV tu propaguje don a humac a ani jeden ho nema. By me zajimalo, proc si to nekoupej...
PHEV tu ma nekolik spokojenejch uzivatelu (mezi kterejma jsem i ja) a pritom tu ma pokazdy ta stejna skupinka potrebu napsat, ze je to naprd. Kdyby jezdili aspon necim co ma smysl (nevim atmo63 amg, nejaka pekna tociva R6 rada, v12...), ale pritom hajej nejakej r4 nejlip z bagru (viz ada)...
EV tu propaguje don a humac a ani jeden ho nema. By me zajimalo, proc si to nekoupej...
PHEV tu ma nekolik spokojenejch uzivatelu (mezi kterejma jsem i ja) a pritom tu ma pokazdy ta stejna skupinka potrebu napsat, ze je to naprd. Kdyby jezdili aspon necim co ma smysl (nevim atmo63 amg, nejaka pekna tociva R6 rada, v12...), ale pritom hajej nejakej r4 nejlip z bagru (viz ada)...
Hřebíček na hlavičku. Kdo kupuje auto za milion, asi až tak neřeší úsporu, jako spíše vlastnosti auta.
Na druhou stranu udělat test pro ty, kterým je auto koníčkem (což předpokládám, že jsou všichni diskutéři tady), je taky takřka nemožné. Každý z nás má prostě jiná měřítka, jiná kritéria. Kupříkladu u současného auta jsou věci, co mi vadí, slabý výkon couvacích světel (respektive couvacího světla, je tam pouze jedno), špatně navržené ostřikovače čelního skla, nebo horší odhlučnení podběhů za deště. Nevím o tom, že by někdo takové věci testoval.
Na druhou stranu udělat test pro ty, kterým je auto koníčkem (což předpokládám, že jsou všichni diskutéři tady), je taky takřka nemožné. Každý z nás má prostě jiná měřítka, jiná kritéria. Kupříkladu u současného auta jsou věci, co mi vadí, slabý výkon couvacích světel (respektive couvacího světla, je tam pouze jedno), špatně navržené ostřikovače čelního skla, nebo horší odhlučnení podběhů za deště. Nevím o tom, že by někdo takové věci testoval.
MaxEfficient
Příspěvek podléhá schvalování.
9irij
Příspěvek podléhá schvalování.
Makovnik
Kedy ten neschopny matematicky tvor v clanku trochu lepsie pohladal, nasiel by, ze 1L benzinu ma zhruba 8,9kWh. Z 3100kWh v elektre a pri 40% ucinnosti je to teda +-870L benzinu. A nie 1287.
Uz takto vyjde pomerne nadnesena spotreba 8,1L/100km, realne bude mensia, kedze cisto benzinove auto bude lahsie. Teda okolo 7.5 by bolo pravdepodobne.
Dokonca tomu zodpoveda priemer na spritmonitore https://www.spritmonitor.de/…ia/945-ceed.html?…
Spotreba 9L je pre take auto halucinacia, tolko moze mat taxik, ktory stoji dlho nastartovany alebo niekto s tazkou nohou.
Uz takto vyjde pomerne nadnesena spotreba 8,1L/100km, realne bude mensia, kedze cisto benzinove auto bude lahsie. Teda okolo 7.5 by bolo pravdepodobne.
Dokonca tomu zodpoveda priemer na spritmonitore https://www.spritmonitor.de/…ia/945-ceed.html?…
Spotreba 9L je pre take auto halucinacia, tolko moze mat taxik, ktory stoji dlho nastartovany alebo niekto s tazkou nohou.
Ponechám stranou celý ten myšlenkový pochod, který sám o sobě kulhá na obě nohy. Podstata je jinde. Kdyby vůz nebyl hybrid, netahal by těžkou trakční baterií ani elektromotor a další věci. Takže by rozhodně nepotřeboval na jízdu tolik energie jako tenhle hybrid.
Ano, někdo může na tohle napsat, že by naopak spalovák měl nižší účinnost díky absenci rekuperace. Souhlas. Jenže na to stačí MHEV a nemusí jít o PHEV :-! A vidět je to na přepočtu na spotřebu. Devět litrů, to je spotřeba do které bych se vlezl s prstem v nose i s benzínovým dvoulitrem. Prostě totální blbost.
Přepočet na cenu za litr benzínu je další kardinalni pitomost. Protože předpokládám, že elektřina asi není zadarmo že. A náklady na dobíjení v kalkulaci u ušetřené částky tak nějak.... nejsou :D:D Prostě baterie dodala tu energii za spalovák za NULA káčé :-!
A celková pointa demagogie autora článku? Dát jako highlight že jsme ušetřili v situaci, kdy příplatek za PHEV je řádově cca +300tis., to je prostě síla. Ale co, je potřeba dnes lhát že. Lže prezident, lže vláda.... Takže nějaká malá demagogie tady je vlastně solidní výsledek že :-!
Aj tak by pravdu písali zbytočne, veď ju vieš lepšie, nie?
Novinář má vždy být novinářem hledajícím pravdu. Jinak je to jen hlásná trouba propagandy a politiky.
Stále jsem přesvědčený, že jak se věci mají jde napsat i tak, aby to nevyznělo že v H/K jsou totální kre-teni co nevi co dělají :-! Navíc pod tímhle je podepsaný mj. i Vaculík :-O :-! :no: