Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeEU prý zvažuje úpravu emisních testů plug-in hybridů, chce reálnější výsledky
34 komentářů
JirkaVejrazka
8
aby se PHEV merily nejak realne a ne spotrebou na trase 100km. Snad to prinese objektivne porovnatelne udaje o spotrebe PHEV.
xxc
1
Na kolko km maju merat, ked priemerny pocet km, kolko bezni europania prejazdia denne je okolo 50? Alebo kolko km urobi denne najviac pouzivatelov?
JirkaVejrazka
7
Maji merit efektivitu ve dvou rezimech nezavisle na sobe - samostatny el. pohon a potom realnou spotrebu v situaci, kdy ma PHEV tak malo stavy v baterce, ze uz musi jet v hybridnim rezimu.
Renoo
2
Dyť tu nonstop melou někteří mudrlanti jak je třeba aby elektromobil ujel bez nabíjení milion nebo radši dva miliony km...
Dzakobo
Stačí benzín zdražit na 100 Kč za litr a majitelé budou dobíjet jak diví...
Jinak plug-in hybridy mám rád.
Jinak plug-in hybridy mám rád.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Zrovna jsem si počítal návratnost plugin hybridu a při využití dotace to vychází velmi zajímavě - např. u Opelu Astra. Navíc je super mezi obcemi moci jet svižněji a při zpomalování před obcí neztrácet energii v brzdách, ale rekuperovat. Lidi, kteří jezdí do práce třeba 20 + 20 km denně, tak pro ně je plugin velmi zajímavá volba. A při delší cestě odpadají potíže s dobíjením čistého EV... Momentálně se mi nejvíc líbí citrón C5 X 225k 😄
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
dobre udelanej phev nema duvod mit spatny jizdni vlastnosti a zvlast ne vuci bev:
545 ale i 330e ma v testech vychvalovany jizdni vlastnosti
545 ma naprosto idealni rozlozeni hmotnosti 50:50
545 je o radove ctvrt tuny lehci nez tesla s a nemusi mit vetsi momenty setrvacnosti
lepe udelany phev maji baterie uprostred (bmw, volvo, novej range).
to, ze to v mercedesu neumi a cpou to do kufru neznamena, ze je to jezdi blbe ostatnim
o tom jak jezdi rav phev nemluve...
Ale mimochodem treba ds7 jezdilo az prekvapive dobre
edi 330e 49/51 vaha...
545 ale i 330e ma v testech vychvalovany jizdni vlastnosti
545 ma naprosto idealni rozlozeni hmotnosti 50:50
545 je o radove ctvrt tuny lehci nez tesla s a nemusi mit vetsi momenty setrvacnosti
lepe udelany phev maji baterie uprostred (bmw, volvo, novej range).
to, ze to v mercedesu neumi a cpou to do kufru neznamena, ze je to jezdi blbe ostatnim
o tom jak jezdi rav phev nemluve...
Ale mimochodem treba ds7 jezdilo az prekvapive dobre
edi 330e 49/51 vaha...
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Pokud palubní elektronika nelže, tak i 540i MHEV umí s lehkou nohou na plynu při sjíždění kopce jet jen z baterky (tak cca 3min). Jezdím na sport individuál a tak pořád rekuperuje. 😉
No to jsi hlavička, jak se přiblížit životní úrovní co nejrychleji Ukrajině.
Evidentně jsem tě zaujal natolik, že jsi mi to sem poslal rovnou 2x 😁 😁
Samozřejmě jsem to záměrně vyšponoval, ale podstata zůstává - pluginy jsou dražší auta = kupují si je lidé, kteří nemají hluboko do kapsy a to, že moc nedobíjí baterii a jezdí o něco dráž (a méně eko) je jim dost u zadku. Já mám jinou mentalitu - i kdybych seděl na stamilionech, vždy budu poctivě dobíjet...
Samozřejmě jsem to záměrně vyšponoval, ale podstata zůstává - pluginy jsou dražší auta = kupují si je lidé, kteří nemají hluboko do kapsy a to, že moc nedobíjí baterii a jezdí o něco dráž (a méně eko) je jim dost u zadku. Já mám jinou mentalitu - i kdybych seděl na stamilionech, vždy budu poctivě dobíjet...
Je jedno jestli bych měl hlouběji do kapsy či seděl na milionech ani v jednom připadě bych si o elektro stejně jako o hybrid... tfuj, už to slovo samo o sobě zni hrozně, neopřel ani kolo.
a elektroměr se bude točit jako čamrda, když se elektřina zdražuje o desítky procent ... ha ha ha
A čím více zdražuje el. e. o to větší smysl a lepší návratnost dává vlastní fotovoltaika 😄 Kdo nemá žádnou střechu orientovanou na jih, toho je mi líto.
Bravurní myšlenkový pochod.
Stačí, aby kWh stála 100 Kč a všichni budou kupovat benzín za 100 Kč :-! :-!
Stačí, aby kWh stála 100 Kč a všichni budou kupovat benzín za 100 Kč :-! :-!
PowerHouse
Pokud je využitelných 8kWh, tak se mnohým to nabíjení nevyplatí.
Arese
Není nad normální, výhradně spalovací auta s relativně jednoduchou technikou a jízdními dojmy nezprozněnými těžkým hybridním ústrojím, které navíc prakticky vylučuje manuální řazení!
Doba je zla, normalni hybrid uz jsem vzal na milost.
Nenabijeci.
Proc by nomohl elektromotor snizovat spotrebu benzinu?
Baterka neni velka. A kdyz po 8 letech odejde, tak v dnesnich cenach stoji cca 25 tisic. Zistoval jsem si to.
To je min nez sada vstrikovacu common-railu.
Nemusim ho mit, ale nevadi mi.
Nechci ale auto se zastrckou.
Nenabijeci.
Proc by nomohl elektromotor snizovat spotrebu benzinu?
Baterka neni velka. A kdyz po 8 letech odejde, tak v dnesnich cenach stoji cca 25 tisic. Zistoval jsem si to.
To je min nez sada vstrikovacu common-railu.
Nemusim ho mit, ale nevadi mi.
Nechci ale auto se zastrckou.
Strašně záleží na podmínkách provozu. Manželka používá full hybrid a pokud nejdeš víc než 100, tak funguje celkem dobře (až na tu otřesnou e-CVT). Na druhou stranu nejnovější generace, kterou mi půjčil po Prg Mikesus, sice jsem jel v zásadě spíš z kopce, ale i tak to bylo interesantní.
Jakmile vyrazíš dálnici je to samozřejmě horší.
Jakmile vyrazíš dálnici je to samozřejmě horší.
O podmienkach používania to práve je. Na západe sa často jazdí pomaly a mestá sú rozťahané. U nás je zas veľa miest kde diaľnice nevedú. Ja mám auto rok a pol po diaľnici som išiel asi 5 krát. Ak by nebol Covid bolo by tých ciest po dialnici trochu viac, ale stále by to bola minorita jázd.
Proste ľudia by si mali vyberať auto podla použitia, ale veľa ich stále volí podľa nejakých predsudkov.
Proste ľudia by si mali vyberať auto podla použitia, ale veľa ich stále volí podľa nejakých predsudkov.
Err Errgghy
Příspěvek podléhá schvalování.
Freddka
Podle me nehrozi, ze by to udelali nejak rozumne.
Oni totiz chteji slozity problem vyjdrit idealne jednim cislem, coz neni mozne.
Pritom staci jen ukazat fakta.
Nabita baterka spotreba😒br /> - mesto, mimo mesto, dalnice (elektrina / benzin)
Vybita baterka spotreba😒br /> - mesto, mimo mesto, dalnice (benzin)
A zbytek at si prebere zakaznik.
Muze se rozhodnout podle toho jak auto pouziva atd.
JENZE - jak ma potom EU vypocitat emise CO2? Aha a jsme doma. Jim totiz vubec nejde o to informovat zakaznika. Oni maji uplne jine cile.
Oni totiz chteji slozity problem vyjdrit idealne jednim cislem, coz neni mozne.
Pritom staci jen ukazat fakta.
Nabita baterka spotreba😒br /> - mesto, mimo mesto, dalnice (elektrina / benzin)
Vybita baterka spotreba😒br /> - mesto, mimo mesto, dalnice (benzin)
A zbytek at si prebere zakaznik.
Muze se rozhodnout podle toho jak auto pouziva atd.
JENZE - jak ma potom EU vypocitat emise CO2? Aha a jsme doma. Jim totiz vubec nejde o to informovat zakaznika. Oni maji uplne jine cile.
S tím souhlasím. A ještě přidám problematiku rozdílných spotřeb v elektrickém režimu (to platí i pro BEV) kdy vozy bez tepelného čerpadla mají úplně jinou spotřebu v -5 a v +20. U spalováků tam je taky rozdíl, ale třeba 10-20%. Z mé zkušenosti to je u EV bez tepelného čerpadla 30-50%. Nic z toho se člověk nedoví dokud důkladně neotestuje, respektive tohle ani nemá člověk šanci otestovat a zjistit před pořízením.
Na toto tema se vyjadroval Sandy Monro a neni to tak jednoduche.
Prinos tepelneho cerpadla nemusi byt az tak velky, protoze hodne zalezi i na mnohych dalsich vecech, napr na vyhrivani baterie, izolaci komponent, efektivite reseni.
Tepelne cerpadlo je vzdy prinos, ale pry muze byt i v zime mene nez 10%.
Duvod, proc je v soucasne dobe takovy rozdil (klidne i 30😖 je ten, ze OEM maji snahu pouzivat reseni a komponenty na ktere jsou zvykli z klasickych spalovacich aut. A to se bavime o EV, pokud jde o plugin, je to jeste slozitejsi.
To ale nemeni nic na faktu, ze EV bych bez tepelneho cerpadla vubec nezvazoval (napr. Mustang Mach-E ho nema a je to pry hodne znat)
Prinos tepelneho cerpadla nemusi byt az tak velky, protoze hodne zalezi i na mnohych dalsich vecech, napr na vyhrivani baterie, izolaci komponent, efektivite reseni.
Tepelne cerpadlo je vzdy prinos, ale pry muze byt i v zime mene nez 10%.
Duvod, proc je v soucasne dobe takovy rozdil (klidne i 30😖 je ten, ze OEM maji snahu pouzivat reseni a komponenty na ktere jsou zvykli z klasickych spalovacich aut. A to se bavime o EV, pokud jde o plugin, je to jeste slozitejsi.
To ale nemeni nic na faktu, ze EV bych bez tepelneho cerpadla vubec nezvazoval (napr. Mustang Mach-E ho nema a je to pry hodne znat)
Tu hodne jinou spotrebu v ruznych teplotach maji i auta s tepelnym cerpadlem. Ja ho treba v aute mam a i tak je rozdil mezi -5C a +10C propastny. Bez TC by samozrejme byl jeste vetsi, ale samo tepelne cerpadlo neznamena, ze by venkovni teploty nemely vliv na dojezd. Ono vytopit kabinu auta proste zabere hodne energie.
Na druhou stranu pokud nekdo z libovolneho duvodu v aute netopi, tak maji PHEV i EV spotrebu v zime temer stejnou jako jindy. Ta "ztracena" energie je proste spotrebovana hlavne na zahrati kabiny.
Na druhou stranu pokud nekdo z libovolneho duvodu v aute netopi, tak maji PHEV i EV spotrebu v zime temer stejnou jako jindy. Ta "ztracena" energie je proste spotrebovana hlavne na zahrati kabiny.
Ok, tak jsem asi přecenil schopnosti tepelného čerpadla 😊 Každopádně pointa je stejná, šlo mi o to že třeba to topení to ovlivňuje fakt docela brutálně a spotřebitelsky to je ještě větší guláš.
Tepelne cerpadlo vraj nema az taky vyznam a za 1000€ ho priplacat neodporucaju. Ale ked uz v aute je, nie je to na skodu 😄