Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

EU prý zvažuje úpravu emisních testů plug-in hybridů, chce reálnější výsledky

Ondřej Mára
Diskuze (34)

Představitelé EU tak reagují na kritiku, podle které jsou emise PHEV vozidel v reálném prostředí až čtyřikrát vyšší.

Vozidla s plug-in hybridním pohonem, která kombinují spalovací motor s externě dobíjitelným elektrickým pohonem, bývají často prezentována jako univerzální řešení pro bezemisní jízdu po městě a následně pohodlné cestování se spalovacím motorem na delších trasách. Podle stále hlasitějších kritiků ale nejsou zdaleka tak čistá, jak bývají prezentována.

Na skutečné emise vozidel s plug-in hybridním pohonem, zkráceně PHEV, si navíc údajně chtějí posvítit i představitelé Evropské unie. Nejmenovaný zdroj měl kolegům z Reuters dokonce prozradit, že se zhruba od roku 2025 plánuje zavedení nových testovacích procesů zaměřených právě na čistotu PHEV vozidel.

Video se připravuje ...

Všechny vozy, včetně elektromobilů a plug-in hybridů, se přitom v současnosti testují v rámci testovací procedury WLTP, která byla reakcí na skandál Dieselgate a díky reálnějšímu testování přináší přesnější informace o emisích i spotřebě. Podle kritiků je však i procedura WLTP v případě PHEV vozidel až příliš optimistická.

Například environmentální think thank organizace International Council for Clean Transportation (ICCT) nedávno zveřejnila studii, podle které testy v rámci WLTP nepřináší skutečný obraz toho, jak často plug-in hybridní vozy spoléhají na spalovací motor.

ICCT se odvolává na emisní data o 10.000 PHEV vozidlech, získaná od automobilových společností a spotřebitelských webových stránek zaměřených na sledování spotřeby, podle kterých nejsou plug-in hybridy příliš často nabíjeny a na elektřinu urazí kratší vzdálenost než podle WLTP slibují.

Výsledky studie se tak snaží poukázat na skutečnost, že plug-in hybridní vozy nemusí být ani zdaleka tak čisté, jak jsou prezentovány. Podle všeho by tak při vytváření nových pravidel pro nízkoemisní vozy neměly mít stejná privilegia, jako například čistě elektrické vozy. Nová metodika měření emisí by navíc mohla dopadnout i na automobilky, které PHEV vozidla využívají ke snižování flotilových emisí.

Představitel Evropské komise měl kolegům z Reuters sdělit, že se projednává novela prováděcích pravidel pro měření znečišťujících látek v rámci Euro 6, žádné bližší detaily ovšem neposkytl. Novela by měla být projednávána v rámci skupiny Motor Vehicle Working Group, složené z automobilek, vlád a sdružení spotřebitelů, která se sejde 9. února.

Ondřej Mára
Diskuze (34)

Doporučujeme

Avatar - xxc
8. 2. 2022 20:51
Re: To nedopadne
Tepelne cerpadlo vraj nema az taky vyznam a za 1000€ ho priplacat neodporucaju. Ale ked uz v aute je, nie je to na skodu :-)
Avatar - rohYpnol
8. 2. 2022 18:54
Re: To nedopadne
Zvláštní. Všichni ti eurohujeři nás pořád přesvědčují o opaku :D :D :-!
Avatar - rohYpnol
8. 2. 2022 18:49
Re: Jednoduché řešení
Bravurní myšlenkový pochod.

Stačí, aby kWh stála 100 Kč a všichni budou kupovat benzín za 100 Kč :-! :-!
8. 2. 2022 18:14
Re: To nedopadne
Ok, tak jsem asi přecenil schopnosti tepelného čerpadla :) Každopádně pointa je stejná, šlo mi o to že třeba to topení to ovlivňuje fakt docela brutálně a spotřebitelsky to je ještě větší guláš.
Avatar - JirkaVejrazka
8. 2. 2022 14:59
Re: To nedopadne
Tu hodne jinou spotrebu v ruznych teplotach maji i auta s tepelnym cerpadlem. Ja ho treba v aute mam a i tak je rozdil mezi -5C a +10C propastny. Bez TC by samozrejme byl jeste vetsi, ale samo tepelne cerpadlo neznamena, ze by venkovni teploty nemely vliv na dojezd. Ono vytopit kabinu auta proste zabere hodne energie.

Na druhou stranu pokud nekdo z libovolneho duvodu v aute netopi, tak maji PHEV i EV spotrebu v zime temer stejnou jako jindy. Ta "ztracena" energie je proste spotrebovana hlavne na zahrati kabiny.