Novinky
Ozzman
5
To je teda pecka ! Dostanu auto, které bude rychlosti měnit pouhým kvrdláním pákou a na tu bude reagovat hydraulický systém ! Přesně, jako to mám ve svém Renaultu z roku 2008 a v té době to bylo zastaralé ! No, to je neskutečný pokrok ! Jen tedy převodovku v sekvenčním režimu ovládám pohybu nahoru a dolu a nemám schéma H! Bravo Forde ! Arese může být šťastný 😁
Přejít do diskuze
Kdysi jsem pracoval v jednom bazaru a tam jsme tohle měli. Dali mi od toho klíčky, ať to někam přeparkuju a když jsem nasedal, tak jsem nechápal, proč se všichni pochechtávají a mají červené brady. No, došlo mi to o pár vteřin pozdějc - jedničku jsem ještě dal, ale při řazení dvojky jsem samozřejmě instinktivně šlápl na pedál.... který byl brzdový. Rozbil jsem si tlamu o volant a z pochechtávání se stal huronský smích. A bylo o další červenou bradu víc 😄
Když už v dnešní době někdo chce manuál a navíc z důvodu uvedeného v článku - "kde řidič touží po maximální kontrole a puristickém zážitku z řízení", tak chce klasiku se spojkou. právě pro tu kontrolu a určitě netouží mít podobného kočkopsa.
A proč bych si takovou pitchovinu měl kupovat?!! To už tedy raději poctivý automat! 😲 😲 😲 :no:
A nově "manuální" převodovka bez spojkového pedálu. Některé věci absolutně negómu. ;-\
Není přesně popsán princip spojky u forda, takže není jasné, na co ten patent vlastně bude. Jinak jak je napsáno výše, podobných systémů už bylo více. Twingo, Smart, motorky, a taky citroen DS. Provedení s "poloautomatickou" převodovkou mělo klasickou převodovku i spojku, ale spojka byla zcela automatická na hydraulickém principu bez pedálu a převodovka měla řazení ovládané hydraulikou voličem u volantu. Takže žádný převratný vynález...
Twingo mívalo robotizovanou převodovku, kde hydraulika ovládá nejen spojku, ale i řazení.
Tohle od Fordu ovládá jen spojku, zatímco převody řadí manuálně řidič.
Tohle od Fordu ovládá jen spojku, zatímco převody řadí manuálně řidič.
Mozna by ho mel koupit tvuj oblibenej Agrofert, to by se mu pak darilo. Byl by to fajn vysavac na dotace 😊 a Andrej by ti nakecal, te se kvuli tomu mas lip
Hlavně jsou pomálé a drahé nerentabilní opravy. A napříč výrobci dost nespolehlivé nemají skoro žádnou výhodu...
Prozradit, jak to mely unikatni "poloautomaticke spojky" na Cz motorkach?
Rozjel jsem se pres "pedal", u motorky se to ovladalo rucne, a pak uz jen " kopal" rychlosti. Bez spojky.
Genialni.
Genialne jednoduche. Jeden excentr.
😄
Rozjel jsem se pres "pedal", u motorky se to ovladalo rucne, a pak uz jen " kopal" rychlosti. Bez spojky.
Genialni.
Genialne jednoduche. Jeden excentr.
😄
Keď sú pre zákazníkov nezmyselné pohyby nohy a ruky také športové, mali by byť aj u športových elektromobilov.
Co trabant, už i velké aerovky ve 30. letech to měly za příplatek 😁 jen by mě zajímalo jak se tam pak řadilo, protože neměly synchrony, asi meziplyn bez spojky 😁 Jednou jsem řídil hycomat a bylo to docela umění zařadit.
Tohle spíš odpovídá poloautomatickým převodovkám a když to bude fungovat rychle, tak to může být zajímavé.
Jenže (neznám všechny), tam to probíhalo snad za pomocí elektromotorků, já v tom vidím prostě variantu na sekvenci s tím rozdílem, že tady to bude "složitější" jak provedením, tak i tím, že budeš řadit klasickou kulisou... no nevím, uvidíme
Tohle měl základní model Smartu ForTwo (druhé generace s 3-válcem od Mitsubishi) Pure 45kW. Mělo to řadící páku ala golfový míček a muselo se řadit ručně (ale jen s ubráním plynu). Vyšší výbavy a silnější motor 52 kW měly tzv. Softouch, tedy řazení automatické.
Nejen Twingo. Já to měl v Toyotě Yaris. Je pravda, že i v Toyotě s tím servisáci nechtěli jezdit. Že je to prý divný. Ale mně to celkem vyhovovalo.