Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Roland Von Wagen
A nově "manuální" převodovka bez spojkového pedálu. Některé věci absolutně negómu. ;-\
Stejsn
Kdysi jsem pracoval v jednom bazaru a tam jsme tohle měli. Dali mi od toho klíčky, ať to někam přeparkuju a když jsem nasedal, tak jsem nechápal, proč se všichni pochechtávají a mají červené brady. No, došlo mi to o pár vteřin pozdějc - jedničku jsem ještě dal, ale při řazení dvojky jsem samozřejmě instinktivně šlápl na pedál.... který byl brzdový. Rozbil jsem si tlamu o volant a z pochechtávání se stal huronský smích. A bylo o další červenou bradu víc 😄
Já myslím, že to mělo více aut, jen to třeba bylo jinak koncipované (říkalo se tomu robotická převodovka, lanka a elektromotory na spojce, žádná hydraulika), většinou to nejsou zrovna oblíbené automaty.
Hlavně jsou pomálé a drahé nerentabilní opravy. A napříč výrobci dost nespolehlivé nemají skoro žádnou výhodu...
Jiří Krejcar
Příspěvek podléhá schvalování.
Nejen Twingo. Já to měl v Toyotě Yaris. Je pravda, že i v Toyotě s tím servisáci nechtěli jezdit. Že je to prý divný. Ale mně to celkem vyhovovalo.
Twingo mívalo robotizovanou převodovku, kde hydraulika ovládá nejen spojku, ale i řazení.
Tohle od Fordu ovládá jen spojku, zatímco převody řadí manuálně řidič.
Tohle od Fordu ovládá jen spojku, zatímco převody řadí manuálně řidič.
Tohle měl základní model Smartu ForTwo (druhé generace s 3-válcem od Mitsubishi) Pure 45kW. Mělo to řadící páku ala golfový míček a muselo se řadit ručně (ale jen s ubráním plynu). Vyšší výbavy a silnější motor 52 kW měly tzv. Softouch, tedy řazení automatické.
dokopy
Keď sú pre zákazníkov nezmyselné pohyby nohy a ruky také športové, mali by byť aj u športových elektromobilov.
Arese
A proč bych si takovou pitchovinu měl kupovat?!! To už tedy raději poctivý automat! 😲 😲 😲 :no:
Anonym
Trabant měl automatickou spojku pod názvem Hycomat, jak se to bude jmenovat u Fordu?
Bych si tipnul, že něco jako Ecomat, nebo Hycoboost 😒]
Co trabant, už i velké aerovky ve 30. letech to měly za příplatek 😁 jen by mě zajímalo jak se tam pak řadilo, protože neměly synchrony, asi meziplyn bez spojky 😁 Jednou jsem řídil hycomat a bylo to docela umění zařadit.
Midlosek
Když už v dnešní době někdo chce manuál a navíc z důvodu uvedeného v článku - "kde řidič touží po maximální kontrole a puristickém zážitku z řízení", tak chce klasiku se spojkou. právě pro tu kontrolu a určitě netouží mít podobného kočkopsa.
Já Prvni_1
Prozradit, jak to mely unikatni "poloautomaticke spojky" na Cz motorkach?
Rozjel jsem se pres "pedal", u motorky se to ovladalo rucne, a pak uz jen " kopal" rychlosti. Bez spojky.
Genialni.
Genialne jednoduche. Jeden excentr.
😄
Rozjel jsem se pres "pedal", u motorky se to ovladalo rucne, a pak uz jen " kopal" rychlosti. Bez spojky.
Genialni.
Genialne jednoduche. Jeden excentr.
😄
pevec1
Není přesně popsán princip spojky u forda, takže není jasné, na co ten patent vlastně bude. Jinak jak je napsáno výše, podobných systémů už bylo více. Twingo, Smart, motorky, a taky citroen DS. Provedení s "poloautomatickou" převodovkou mělo klasickou převodovku i spojku, ale spojka byla zcela automatická na hydraulickém principu bez pedálu a převodovka měla řazení ovládané hydraulikou voličem u volantu. Takže žádný převratný vynález...
angelboy
Příspěvek podléhá schvalování.
Konkrétně Ferrari Mondial.