To je teda pecka ! Dostanu auto, které bude rychlosti měnit pouhým kvrdláním pákou a na tu bude reagovat hydraulický systém ! Přesně, jako to mám ve svém Renaultu z roku 2008 a v té době to bylo zastaralé ! No, to je neskutečný pokrok ! Jen tedy převodovku v sekvenčním režimu ovládám pohybu nahoru a dolu a nemám schéma H! Bravo Forde ! Arese může být šťastný :D
Mozna by ho mel koupit tvuj oblibenej Agrofert, to by se mu pak darilo. Byl by to fajn vysavac na dotace :) a Andrej by ti nakecal, te se kvuli tomu mas lip
Jenže (neznám všechny), tam to probíhalo snad za pomocí elektromotorků, já v tom vidím prostě variantu na sekvenci s tím rozdílem, že tady to bude "složitější" jak provedením, tak i tím, že budeš řadit klasickou kulisou... no nevím, uvidíme
Kdysi jsem pracoval v jednom bazaru a tam jsme tohle měli. Dali mi od toho klíčky, ať to někam přeparkuju a když jsem nasedal, tak jsem nechápal, proč se všichni pochechtávají a mají červené brady. No, došlo mi to o pár vteřin pozdějc - jedničku jsem ještě dal, ale při řazení dvojky jsem samozřejmě instinktivně šlápl na pedál.... který byl brzdový. Rozbil jsem si tlamu o volant a z pochechtávání se stal huronský smích. A bylo o další červenou bradu víc :-)
Já myslím, že to mělo více aut, jen to třeba bylo jinak koncipované (říkalo se tomu robotická převodovka, lanka a elektromotory na spojce, žádná hydraulika), většinou to nejsou zrovna oblíbené automaty.
Twingo mívalo robotizovanou převodovku, kde hydraulika ovládá nejen spojku, ale i řazení.
Tohle od Fordu ovládá jen spojku, zatímco převody řadí manuálně řidič.
Tohle měl základní model Smartu ForTwo (druhé generace s 3-válcem od Mitsubishi) Pure 45kW. Mělo to řadící páku ala golfový míček a muselo se řadit ručně (ale jen s ubráním plynu). Vyšší výbavy a silnější motor 52 kW měly tzv. Softouch, tedy řazení automatické.
Co trabant, už i velké aerovky ve 30. letech to měly za příplatek :D jen by mě zajímalo jak se tam pak řadilo, protože neměly synchrony, asi meziplyn bez spojky :D Jednou jsem řídil hycomat a bylo to docela umění zařadit.
Když už v dnešní době někdo chce manuál a navíc z důvodu uvedeného v článku - "kde řidič touží po maximální kontrole a puristickém zážitku z řízení", tak chce klasiku se spojkou. právě pro tu kontrolu a určitě netouží mít podobného kočkopsa.
Prozradit, jak to mely unikatni "poloautomaticke spojky" na Cz motorkach?
Rozjel jsem se pres "pedal", u motorky se to ovladalo rucne, a pak uz jen " kopal" rychlosti. Bez spojky.
Genialni.
Genialne jednoduche. Jeden excentr. :-)
Není přesně popsán princip spojky u forda, takže není jasné, na co ten patent vlastně bude. Jinak jak je napsáno výše, podobných systémů už bylo více. Twingo, Smart, motorky, a taky citroen DS. Provedení s "poloautomatickou" převodovkou mělo klasickou převodovku i spojku, ale spojka byla zcela automatická na hydraulickém principu bez pedálu a převodovka měla řazení ovládané hydraulikou voličem u volantu. Takže žádný převratný vynález...