Elektromobilita
Přihlásit pro přidání komentáře
Tomogo
... ale jak se obávám, zaplatí to i ti co auta vůbec nemají!
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Já bych si přál abys to zaplatila ty a tobě podobní. Vy to chcete, vy si to tydýtové zaplaťte.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
stejne jako silnice plati i ti co po nich nejezdi, zeleznice plati vsichni ikdys je nekteri nevyuzivaj, MHD, vodovody, plynovody, proste vsechno co se plati z dani zaplati vsichni danovy poplatnici
Cože? Příjem státu jen z pohonných hmot (spotřební daň + DPH) je přes 100 giga ročně a to do toho nepočítám silniční daň a dálniční známky. Investiční výdaje zpět do silniční infrastruktury jsou jen zlomkem této částky, tak jakýpak, že silnice platí ti, co po nich nejezdí? Reálně si silnice motoristi platí sami a ješte dotují další výdaje státu.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Zas tak jistý bych nebyl. Jde o to jak započítat dopady emisí aut na obyvatele a životní prostředí plus dopady importu ropy.
Kristepane. Spočítej si svoje celoživotní dopady a pak jsi jdi hodit smyčku, páč každý tvůj krok generuje emise a má dopad na životní prostředí... :-\
Přesně. A to jsi ještě zapomněl na jeho prdy. Ty z velké většiny tvoří metan. Hrůza! 😒]
Uzavřený koloběh CO2 v přírodě. Ano, jsem jeho součástí.
Rozdílná věc je produkce CO2 nejen spalováním fosilních paliv.
Rozdílná věc je produkce CO2 nejen spalováním fosilních paliv.
na jednom uzasnem foru psaly ze dieselove motory cisti vzduch, takze idelani terapie pro tebe je, zavrit se s takovym dieselem v garazi na par hodin :yes: zkus to, bude to jsite uzasny zazitek :yes:
za 100 miliard je jako neco velkeho? to neni ani 6% z toho co celkove stat vybere na ruznych danich a poplatcich, navic je vtipne jak k tomu pises ze je to vcetne DPH, je ti doufam jasne ze drtiva vetsina DPH na pohonnych hmotach pripada na firmy co jsou platci DPh a tedy si tohle nechaj zpet proplatit 😒]
silnicni dan v podani Ceske republiky je ztratovej podnik, na administraci te dane se rocne utrati vic nez se na ni vybere, dela to necele 2,5 miliardy, a na dalnicnich znamkach je to take pakatel, na vsech je to rocne cca 5 miliard, a do par let ji budou zcela jiste platit i elektromoiliste :-!
realne vidim ze naprosto netusis co se s danema deje a jak statni rozpocet funguje, nejsi pribuznej Alenky?
silnicni dan v podani Ceske republiky je ztratovej podnik, na administraci te dane se rocne utrati vic nez se na ni vybere, dela to necele 2,5 miliardy, a na dalnicnich znamkach je to take pakatel, na vsech je to rocne cca 5 miliard, a do par let ji budou zcela jiste platit i elektromoiliste :-!
realne vidim ze naprosto netusis co se s danema deje a jak statni rozpocet funguje, nejsi pribuznej Alenky?
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
eLzyx
proč počítají i nabíječky doma? Doma s nabíječkou není potřeba počítat, protože ji má v baráku či v garáži už téměř každý. I ten, co EV nechce. Stačí obyčejné 230V či 400V(5p) zásuvky.
Navíc je nesmysl tyto dotovat. Nabíječku dostanete k většině EV v ceně. Wallboxy se taky dají koupit za pár korun - pro ty, co to s elektromobilitou myslí vážně.
Navíc je nesmysl tyto dotovat. Nabíječku dostanete k většině EV v ceně. Wallboxy se taky dají koupit za pár korun - pro ty, co to s elektromobilitou myslí vážně.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
IPace
kdo to zaplati? my podnikatele co v tom vidime prilezitost investovat a podnikat v energetickem odvetvi :-!
Vy podnikatelé, kteří rychle bez dotací zkrachujete. 😒] 😒] 😒]
Také mne napadlo, že to tak dopadne, někde, fakt už netuším kde, jsem tento týden čel, že i v tom oslavovaném Norku je poměr prodejů elektroaut : spalováků 1:5 . a to jsou tam elektroauta zvýhodňovány na úkor spalováků. Tak nevím, jestli je to pravda.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
To jsi nečetl dobře. Poměr je opačný, ale tam je to dáno extrémním zdaněním, kdy prémie v EV vyjde levněji, než non-EV mainstream. Tedy příklad naprosto absurdně pokřiveného trhu.
Není to spíš narovnání trhu?
Zohlednit dopady emisí spalovacího motoru do jeho ceny.
Zohlednit dopady emisí spalovacího motoru do jeho ceny.
Zohlednit náklady za přepravu surovin na výrobu větrníků, fotovoltaiky, nabíječek, baterií, wallboxů atd do jejich ceny, za ničením krajin těžbou, nesmyslnou výstavbou a přeestavbou milionů továren v Asii, kde se to vše vyrábí a za zábor změdělské půdy
Neblázni, tohle nemůže tento antiekolog pochopit. On si myslí, jak je ohromně ekologický, protože vidé jen k sobě pod okno, kde bude místo spalovacího auta odjíždět soused na baterku a myslí si, jak děsně to je všechno ekologické. Absolutně jim chybí globální pohled a myslí si, že elektrickým krámem před barákem zachrání svět. Co za obrovské zátěže jen ten jejich přechod na veškeré "obnovitelné" zdroje, jejich výroby, recyklace, všemožné převážení surovin sem tam po světě, nadzemní doly surovin, kde dle těchto antiekologů jezdí zaručeně všechno na obnovitelnou elektriku včetně bagrů. Základní ekologický problém je úplně někde jinde. Za prvé rozežranost civilizovaného světa, ničení světové vegetace a přírody obecně, obrovské ekologické zátěže států Afriky a Asie, kde si moc hlavu s ekologií nelámou.
Ale antiekolog Handly bude mít souseda se spalovákem, takže si dá na parapet kytičku a bude chrochtat blahem.
Je jednodušší přehodit "bordel" do Asie a Afriky a myslet si, jak je Evropa ekologická a zachraňuje tím svět.
Nehledě na to, že Putin udělá bububu a pomalu celá světová vojenská technika začne migrovat sem tam a zaručeně mají megaekologické vojenské dopravní prostředky, aby Hendlimu nesmrděli pod oknem, protože jinak by vypustili víc emisí jak všechna auta v Evropě.
Ale tak co po těchto pseudoekolozích také chtít.
Ale antiekolog Handly bude mít souseda se spalovákem, takže si dá na parapet kytičku a bude chrochtat blahem.
Je jednodušší přehodit "bordel" do Asie a Afriky a myslet si, jak je Evropa ekologická a zachraňuje tím svět.
Nehledě na to, že Putin udělá bububu a pomalu celá světová vojenská technika začne migrovat sem tam a zaručeně mají megaekologické vojenské dopravní prostředky, aby Hendlimu nesmrděli pod oknem, protože jinak by vypustili víc emisí jak všechna auta v Evropě.
Ale tak co po těchto pseudoekolozích také chtít.
Velice špatně se mi reaguje na názor kde posuzuješ mě, ale pojď se zamyslet nad problémy které popisuješ.
EV rozhodně svět nezachrání. Já to netvrdím a netvrdí to ani většina lidí kdo mají vliv na prosazování EV. Nikdy to tak myšleno nebylo. Je to jen jeden malý kousek celkové snahy o omezení znečištění životního prostředí. A neničit životní prostředí je něco správného, ne?
Jistě to sebou nese nárok na těžbu surovin atd, ale základ té snahy pro přechod k EV je možnost uzavřeného recyklačního kruhu. A to je jak u EV, FVE a i u VtE. Bez toho by to nemělo smysl.
každý den se na planetě spotřebuje 100 000 000 barelů ropy...
"Bordel Asie a Afriky" ono to není tak jednoduché jak se zdá. Třeba ČR má cca stejnou produkci CO2 na hlavu jako Čína. Stejně tak chceme po někom, aby nekácel lesy, ale my jsme to udělali u sebe a zbohatli na tom. Teď to chceme někomu zakazovat. Jde na to opravdu koukat z více stran.
EV rozhodně svět nezachrání. Já to netvrdím a netvrdí to ani většina lidí kdo mají vliv na prosazování EV. Nikdy to tak myšleno nebylo. Je to jen jeden malý kousek celkové snahy o omezení znečištění životního prostředí. A neničit životní prostředí je něco správného, ne?
Jistě to sebou nese nárok na těžbu surovin atd, ale základ té snahy pro přechod k EV je možnost uzavřeného recyklačního kruhu. A to je jak u EV, FVE a i u VtE. Bez toho by to nemělo smysl.
každý den se na planetě spotřebuje 100 000 000 barelů ropy...
"Bordel Asie a Afriky" ono to není tak jednoduché jak se zdá. Třeba ČR má cca stejnou produkci CO2 na hlavu jako Čína. Stejně tak chceme po někom, aby nekácel lesy, ale my jsme to udělali u sebe a zbohatli na tom. Teď to chceme někomu zakazovat. Jde na to opravdu koukat z více stran.
Ty jsi v zelené bublině, přes kterou nevidíš. Jinak by jsi takovéhle prognózy vůbec nemohl psát. Tvůj pohled dohlédne tak za roh, ale svět a budoucnost je trochu dál, než si myslet, že zavedeme BEV, větrníky soláry a svět bude zachráněn.
Představuješ si to jak Hurvínek válku
Představuješ si to jak Hurvínek válku
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Nejlepší je nestavět elektrárny a nakupovat proud (ale odkud, že?) jak radí těžký zelený stalinistický neobolševik Peksa 😄 😄
Tvůj vzor vid 😄 😄 😄
Tvůj vzor vid 😄 😄 😄
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Už plácáš z hladu, běž radši na oběd.
Kjostský protokol neříká nic o nestavění elektráren, si jako obvykle totálně mimo.
Já o voze, ty o koze 😄 😄
Kjostský protokol neříká nic o nestavění elektráren, si jako obvykle totálně mimo.
Já o voze, ty o koze 😄 😄
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Lipavský je šašek, půlka netu si z něj dělá prču, že vypadá v té uniformě, do které se navlékl jako kadet Biegler ze švejka nebo vojín Jasánek 😄 😄 😄
https😐/raptor-tv.cz/…jasanek-foto.jpg
Bojuju proti pomateným neostalinistickým utopistlům, co jsou absolutně mimo realita a podporují šméčka, co v zimě nic nevyrábí a převoz surovin přes půlku světa.
Řada seriozních vědců říká, že se jedná o opakující se cykly a že vysoké teploty lze z výzkumu ledovců pozorovat už před 200 lety.
To taky ovlivnil člověk tehdá???
😄 😄 😄
https😐/raptor-tv.cz/…jasanek-foto.jpg
Bojuju proti pomateným neostalinistickým utopistlům, co jsou absolutně mimo realita a podporují šméčka, co v zimě nic nevyrábí a převoz surovin přes půlku světa.
Řada seriozních vědců říká, že se jedná o opakující se cykly a že vysoké teploty lze z výzkumu ledovců pozorovat už před 200 lety.
To taky ovlivnil člověk tehdá???
😄 😄 😄
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
champ1on
Možná že nějaký výrobce se vzbouří a udělá elektromobily na ulíkaté palivo. Zpočátku by v autě byly lineární spalovací motory dvoutakt a později palivové články na propan-butan nebo na ethanol.
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Mr Nope
Příspěvek podléhá schvalování.
Anonym
bolševiků, to bude potřebovat Evropa, odstavit u voleb neostalinistické zelené utopisty od moci.
Tím by se zbavila pomatených fanatiků a zas by to bylo místo, kde se dá normálně žít.
Tím by se zbavila pomatených fanatiků a zas by to bylo místo, kde se dá normálně žít.
Helle
Příspěvek podléhá schvalování.
Každý den, opravdu věříš, že tohle nemá vliv na životní prostředí?
A taková dloubavá otázka: Proč dnešní auto vypouštějí méne emisí?
A to je jen ropa, k tomu spalování plynu a uhlí..
"Vliv na životní prostředí má jakákoliv lidská činnost," - tak to není uplně pravda. Z hlediska CO2 je rozdíl mezi koloběhem CO2 a jeho přidáváním do oběhu.
A snaha o redukci CO2 probíhá ve všech oborech. Rozhodně nejde jen o auta.
EV je další evoluce mobility. Spousta prostředků a práce byla vynaložena i na parní stroj, ale nebudeme přece u něj zůstávat. Je to vývoj.
Skleníkové plyny, CO2 - produkujeme spalováním fosilních paliv, vodní pára je důsledkem teploty prostředí (je to tam trochu složitější a né dobře rozumím všem vztahům) a metan - zase fosilní paliva a důsledek oteplení vlivem CO2.
Prostě jsme zase na začátku. Vypouštíme ohromné množství CO2 spalováním paliv a když s tím neuděláme bude to jen růst. Není to udržitelná cesta. Zavíráš před tím oči? Nechceš to vidět?
Proč sis vybral auta a oxiduješ stále tady a nejdeš zas potěšit jiný.
Můžeš mi to laskavě vysvětlit, neostalinistický utopisto? 😄 😄 😄
Proč ty píšeš spíš o nenávisti a politice?
O těch píšu jinde, třeba zrovna na té garáži, nebo na Facebooku v různých skupinách atd atd.
Proč?
Vyvážit vaše utopistický fantazie, jak svět spasí elektromobily a všechnu energii vyrobíme z OZE, když všichni seriozní odoborníci říkaj, že v zimě je to totálně k ničemu, bateriová úložiště nejsou schopná uložit energii na víc jak 24h a vodík je neefektivní nesmysl, kdy se při jeho přeměně zpět na elektriku vyrobí z toho vodíku jen polovina energie. To sou ztráty jak prase. Že se na zimu dál budou muset držet v pohotovosti plynovky nebo uhelky, aby se mohly nahodit když bude potřeba. Jenže ty joudy, co tam budou sedět zbytečně čtvrt roku jako obsluha, dloubat se v nose a čekat až jim zazvoní telefon nebo pípne zpráva někde na dipleji, tak ty zaplatíme my.
Nebo budeš vypínat elektřinu lidem a půjde ve špičce 3 hodiny, jako v KLDR, aby nebyl blackout vid.
O tom zásadně nemluvíte, protože se Vám to nehodí do krámu.
Pořád čekáte na zázračný baterky, už 30 let. Nikde nic vid.
Prostě jedna demagogická utopie vedle druhé. Jako za Stalina a jeho pavědců.
A kolik to vyrábí nemůžet nijak okecat
https😐/www.agora-energiewende.de/…9.01.2022/today/
Psal tu někdy někdo, že EV spasí svět?
"všichni seriozní odoborníci říkaj" - opravdu všichni?
Není to spíš tak, že sem chodíš psát věci, který jsi načetl někde jinde a chodíš je sem ventilovat?
Prej mam domácí FVE, mam proud 8 měsíců zadarmo.
říkám to máte super, mě stojí proud včetně topení za 8 měsíců od čezu cca 12 litrů, tak to mě strašně vytrhne, na tom zbohatnu a ta FVe se mi zaplatí asi za 300 let, ale ted k jádru pudla.
Ptám se pána "kde vezmete tu elektriku ty 4 měsíce v zimě? "Pán bez uzardění - no ze sítě, ze zásuvky.
Tak takhle uvažují vaši soukmenovci. K popukání, že 😊
A kde se v té zásuvce ta elektrika vezme, když utopisti z EU chtějí kompletně vypnout jádro, uhelky i plyn?
Komeční FVE budou dávat ty 4 měsíce stejný kulový jak ty domácí, vítr když nefouká tak smůla, jste nahraní, navíc na to abysme v našich podmínkách nahradili uhlí a jádro bysme museli mít těch větrníků cca 15x tolik jak helmuti,ono v Poděbradech na rovince moc nefouká, víme Mlho, takže na výkon co maj offshore na pobřeží nebo v moři rychle zapomen, tak když pošleš čezu dotaci na výstavbu větrníků cca 300 milion (euro) tak by to třeba šlo.
navíc ten krám má životnost POOOOOOZE 30 let, zatímco moderní rekaotr 60-80. Takový jemný detail, že. Navíc rekaotr funguje jak + 50 tak -55 (viz Akademik Lomonosov nebo Bilibino, Pevek, Čukotka), je mu jedno zda je tam vítr, prší, svítí sluníčko nebo padaj ho*na s háčkama. Jede furt. A ted pozor - ty podle hamunáka nekomerční IV generace dokonce nepotřebujík chlazení vodu. Pecka co. Protože sodík. + jde použít přepracovaný vyhořelý palivo, tj uzavřený cyklus. A vedle toho větrník, závislý jestli fouká a FVE, kde v zimě nesvítí.
To je jak sedlák s předradličkou a novej John Deere vid. Asi takový technologický rozdíl a náskok, to není ani o parníkách, to je o 70 námořních flotil. Ale my jako správní utopisti budem dělat s předradličkou 😄
Nebo budem lidem vypínat ve špičce proud, alby nebyly blackouty? Elektřina 3 h denně, jako v KLDR vid.
Tak takhle uvažujete. Mam doma na střeše panel a když nebude svítit, vezmu si to ze zásuvky.
Jenže ono nebude co, to je ten problém milí utopisté.A ještě z toho chcete nabíjet 2 Ev plečky ke všemu.
Lysenko by z Vás měl ale moc velkou radost, ten prej skáče v hrobce radostí tak tak mohutně, že ty nárazy lebky o víko sou slyšet až do Vladisvostoku 😄 😄 😄 😄 😄
Z toho kolik má následníků - těžkých utopistů jako byl on sám.
Když tomu věříš...
To je hodně ubohý i na tebe.....klesáš na čím dál nižší úroven koukám 😄 😄 😄
Hlavním dodavatelem titanu pro všechna nová civilní letadla Boeing Commercial Airplanes je ruský výrobce titanu PAO "Korporace VSMPO-AVISMA". Obě společnosti k tomu loni v listopadu podepsaly memorandum o strategickém partnerství.
VSMPO-AVISMA má 30 proc. podíl na globálním trhu letecké výroby a bez její produkce v podstatě nemohou vznikat nové letouny Boeing 777X, jakož i stávající modely (737, 787, 777).
Strany se na výstavě v Dubaji dohodly na zvýšení společných investic do vývoje a výzkumu, což pomůže snížit náklady na finální díly letecké výroby.
Světový letecký trh se nyní aktivně zotavuje a doufá v konec koronakrize – stoupá počet objednávek na nová letadla. Boeing předpovídá růst prodejů do Číny, Afriky a na Blízký východ.
Podle prognózy zveřejněné ještě v říjnu se komerční flotila na Blízkém východě v příštích 20 letech má více než zdvojnásobit a do roku 2040 aerolinky tak pořídí 3000 nových letadel.
PROČ RUSKÝ TITAN?
Na světovém trhu s titanem jsou i další výrobci – v Číně, Japonsku, Evropě a USA. Na svém domácím americkém trhu Boeing spolupracuje také s dalšími třemi dodavateli – Howmet, TIMET a ATI, přednost však dává VSMPO-AVISMA.
"Je to velký a významný hráč na globálním trhu s titanem s osvědčenými produkty" komentují situace e😜erti na akciový trh BCS World of Investments.
"Oblíbenost ruského titanu spočívá v kombinaci takových komponent, jako je jasný výrobní cyklus, kvalitní suroviny, ověřená kvalita výrobků a také konkurenceschopná cena výrobků.
VSMPO-AVISMA, jako největší světový výrobce titanových komponentů pro letecký průmysl, je na trhu více než 20 let a popularitu podniku evidentně vysvětlují nasbírané zkušenosti a balíky kontraktů s klíčovými světovými hráči,“ řekl Alexej Antonov, hlavní analytik ALOR Group.
Ruská a americká společnost spolupracují už čtvrt století. První kontrakt s ruským producentem titanu podepsal Boeing ještě v roce 1997 a už v roce 2011 šéf největšího amerického e😜ortéra prohlásil, že „v každém letadle, které vyrobíme, je trochu Ruska."
Boeing nyní nakupuje asi 35 % potřebného titanu od VSMPO-AVISMA.
Společnost Boeing měla letos vrátit k zisku. Po třech ztrátových letech souvisejících jednak s uzemněním letounů 737 MAX a s koronakrizí by se společnost Boeing měla letos vrátit k zisku.
Analytici očekávají, že hrubý provozní zisk by se měl zdvojnásobit.
Fakt podpisu smlouvy na letecké výstavě v arabských emirátech s VSMPO-AVISMA ukazuje, že americký lídr leteckého průmyslu ruskému partnerovi plně důvěřuje, a jejich dlouhodobá spolupráce pokračuje a bude se rozšiřovat.
😄 😄 😄
https😐/www.peak.cz/…-reaktory/32188/
Ale kde nic, tu nic že, do vývoje nešlo jediný euro 😄 😄 Stejně jako do výroby leteckých motorů na vodík či zmení plyn. Atd atd. Prázdný kecy všechno.
Njelpší je stará předradlička s životností ubohých 30 let, zcela závislá na výkyvech počasí a na tom, zda těch předradliček soudruzi v číně dost vyrobí a jeslti přivezou dost surovin z Afriky, kde ovládaj 40% jejich zásob nerostných surovin (a dalších 25% rusové) 😄 😄
To je ta moderní nezávislá Evropa
Bych se po**cal smíchy
A samozřejmě Rusko vyváží i hotové výrobky....a potraviny.
Krom sodíku a olova nevím o ničem dalším co by se zkoušelo, 4. generaci staví a vyvíjí pouze rusko a indie a čína (kterým to staví rusko ovšem) 😄
Je to hra šašků, by se za mohla opakovat kubánská krize že.
Protože rozmístit ruské rakety na USA na Kubě, Venezuele, v Afrických státech atd vůbec není problém.
Ukrajina by měla zůstat neutrální.
Druhá věc je, že USA by rády vyšachovaly Rusko z dodávek plynu pro Evropu a sami sem vozily drahé LNG.
+ je ve hře asi dalších 1500 faktorů, enbudu to tu rešit, je to tak na 10 hodin téma
😄 😄 😄
Je to rozhodně mnohem zábavnější...
Zrovna včera sem koukal na krásnou renovaci XJ coupe 5,3 V12 . Radost na taková auta koukat.
Ale obávám se, že o tom víte asi tolik jak já o biomedicíně 😄 😄
Nad tímhle zkus přemýšlet.
Jinak nejspolehlivější Jaguar je XJ řady 308.
Ale samozřejmě ty starší V12 maj větší kouzlo a charakter i přes větší poruchovost
Já bych to řešil kvůli tomů že bývají fronty, že by na stojanu bylo třeba i 10 hadic. Auta by se postupně nabíjela v pořadí, jak by přijela ke stojanu. Odpadly by prostoje čekání na někoho, kdo hned nepřišel k autu. Někdo by to mohl mít připojené až do rána, jiný by si to odvezl hned jak by dostal SMS.
Ještě by mohlo být vylepšení, že by šlo hadici vyndat z auta, které už se nabilo a připojit k jinému. V praxi by bylo 12 parkovacích míst u stojanu s 10 přívody.
Ve světě je ve funkcích tolik bbců, že to nejde spočítat 😄 😄 😄
Budeš si užívat výdobytků civilizace, když se bude rapidně měnit klima? Vím, že to není objektivní argument, ale koukám z okna do lesa zničeného suchem, je půlka února a venku je jaro...
"Budoucnost, scénáře vývoje
Budoucí vývoj klimatu závisí do velké míry na tom, jak se budou dále vyvíjet emise skleníkových plynů nebo odlesňování. Pro porovnání možných budoucností slouží emisní scénáře RCP. Zároveň větší změna klimatu přináší větší rizika a při překročení bodů zlomu i možnost kolapsu některých ekosystémů a klimatických systémů."
PS Vedci u tak slozitych systemu tezko muzou pracovat se 100% pravdepodobnosti. Ale koho jineho bychom meli poslouchat?
Petrolheady, ktery jsou presvedceny, ze jejich auto za nic nemuze?
Hele spletl sis web. Tohle je stránka o autech pro lidi co mají rádi auta. Nevím proč sem taková divná svoloč, který smrdí benzín vlastně leze 😁
Jsou to lide, kteri se neumi orientovat v informacich. Resp vybiraji si jen ty informace, ktere se jim hodi.
https😐/ct24.ceskatelevize.cz/…e-cesk😲tepluje
Obvykle je s nimi diskuze zbytecna, protoze misto argumentu prijde povysovani...
Povysovani i nad vedce z oboru.
Smutne.
Prestoze vedecky je tato otazka zodpovezena.
UZAVRENA.
https😐/www.theguardian.com/…caused-by-humans
‘Case closed’: 99.9% of scientists agree climate emergency caused by humans
Jenze riccardove, barichellove atd. dal budou sirit (dnes uz) LZI resp. svou viru v to, ze se nic nedeje, ze za to clovek nemuze atd.
PS Podle ceho jineho bychom se meli rozhodovat, nez podle vedeckych studii a vedeckeho konsenzu? Ja vim podle Vaclava Klause a jeho neviditelne ruky trhu. :no:
Xy vědců říká, že jsou to opakující se cykly, že tu vysoké teploty už byly, před 150- 200-400 lety.
Dál nikdo neřeší zásadní otázky klimatu, ale jen věci na kterých jde komerčně vydělat.
Z čeho nejsou prachy, tomu se nikdo nevěnuje.
Jaderný odpad v půdách, spodních vodách a ocenánech a mořích, tuny plastů, aralské jezero z kterého vanou soli až do himalájí, vykácené deštné pralesy v jižní americe + džugle v asii, nelegální kácení sibiře čínou, kde se uvolnují statisíce až miliony tun metanu díky tomu, zbytečný převoz cetek po světě, lítání prázdných letadel v době covidu, opuštěné chemičky s odkališty plnými fenolu, kyanidu atd, zakopaný antrax atd v půdě....
To nikdo neřeší, z toho nejdou vyždímat prachy, vid, fanatiku
Otázka je zda spalování fosilních paliv v měřítku třeba denní spotřeby 100 000 000 barelů ropy na to může mít vliv. Odborníci se z větší části shodují na tom, že ano. Ty si myslíš, že takové množství nemá žádný vliv?
Nevím o větších snaze uřídit klima, celá snaha je o tom do něj nevstupovat negativně, protože to může mít velké následky.
A pochybuji, že si někdy v ruce držel šroubovák a ráčnu a vyměnil sis aspon destičky nebo svíčky 😄 😄
Reaguji většinou jen na opravdu velké nepravdy co se zde nachází.
Podívej se vlastně na celou diskuzi a porovnej s obsahem článku.
Kolik lidi diskutuje vlastně o uplně jiných faktech než o čem ten článek je.
Celé je to o předpovědi dvou firem a jejich pohledu na blízkou budoucnost vývoje tohot průmyslového odvětví.
Druhá věc je, proč zde tedy, na motoristickém webu, tento článek je.
😊
Mna hlavne zaujima,kde chcu zobrat zelenu energiu pre tych 65 M nabijaciek 😁
To mi asi nieco uniklo 😁
Mam rad takych varicov z vody ako si ty.
Ty a tebe podobny maju akurat tak teoriu ako by to asi bolo mozne,ale az realita ukaze ako to v reale bude
uplne stejne se me lidi smali pred 14 lety kdys jsem jeste jako zamestnanec zacal kupovat akcie, tehdy jeste normalne v bance prez bankere, misto tisicpovky mesicne na nejaky sporeni jsem daval mesicne tisicovku mesicne za akcie 😲 , a pak se me smali kdys jsem pred cca 10 lety zacal kupovat nejaky Bitcoin, co to je, a ty za to jako davas penize, vzdyt to je jiz drahe a naskocil jsi do toho pozde 😲 , jojo my teoretici 😁
to ze ty neco nechapes neznamena ze to nejde a ze to nefunguje 😉
Ale o tom ta debata kam si ju zaviedol vobec nebola.
Pisal som o 65 M nabijackach a zelenej cistej energii ziskanej cisto z obnovitelnych zdrojov akymi du slnko,voda,vietor.Bude stacit takato zelena cista energia pre celu EU na pokrytie domacnosti,zavodov a 65 M nabijaciek atd? Neexistuje nato odpoved,kym sa to nestane,takze zatial su vase zbozne priania.
Kanada bude slabounekj čajíček proti tomu.
a pokud bude kW za 30, tak si teda budu vejskat, to bych vydelaval slusnej balik jen na soucasne asi ze ctvrtiny pokryte strese baraku a asi bych dokoupi jak panely tak dalsi baterky 😁 v dnesnim obcas slunecnem dni to zatim vyrobilo 66kW
u parkovacich stani u sidliste kde mam pozemky s nabijeckama, bych asi dobudoval fotovoltaicke zastreseni a kW nabizel pak treba za 10 kacek
a ta vestecka koule co pouzivas ti tech 30 korun predpovedela nejak jasne, nebo to bylo mlhave? to vis jistota je jistota
Z toho si nabiješ 5 mobilů, pustíš si na to pračku, myčku, ledničku, troubu, nabiješ 2 elektromobily a ještě ti pojede svícení, ohřev vody a tepelko na topení
At žijou neostalinistčtí utopisté.
Současná EU je kolébkou utopismu...
https😐/www.agora-energiewende.de/…9.01.2022/today/
7.1.22 soláry 0,767 GW a fosilní zdroje 36,116 GW
My víme co to vyrábí žvanile, neboj
😄 😄 😄 😄 😄
:yes: :yes: :yes: :yes:
takze prinejmensim polovinu elektriky do EV ziskas tim, ze prestanes spotrebovavat elektriku pri vyrobe benzinu a nafty
+
https😐/oenergetice.cz/…problem-nahradit
😄 😄
Přestože jsou Spojené státy největších těžařem ropy na světě, do tamních rafinérií stále proudí nemalý objem ropy dovážený ze zahraniční. Dovozu ropy do USA sice se značným odstupem dominuje Kanada, nicméně nezanedbatelné objemy pochází i z jiných zemí. V posledních letech se na druhém a třetím místě střídají Mexiko s Ruskem. Rusko bylo dle dat americké vládní agentury v průběhu loňského listopadu třetím největším dodavatelem ropy a ropných produktů do amerických rafinérií.
Hahaha
Jasně že lidi s mozkem v hlavě tohle co píšu vidí. Třeba ten tvůj oblíbený Macek 😁 Řekl bych ti ať se o tom zkusíš pobavit s někým kdo má trochu technický vzdělání, ale nevím jestli ve svým okolí někoho takovýho máš 😁 😁
6 litru ma auto velikosti fabie, jako EV se vejde do 15kWh
u nas se vyrabi cca 80TWh elektriky rocne, tedy jednou (dvakrat) tolik je 160TWh ??
Zajímavé, ale je, vzít si EV jako akumulátor energie. To umožňuje nabíjení v době výroby z OZE a to vlastní i centrální. Umožnuje vyrovnávat síť. atd.
V zimě to nic nedává a vodík - při zpětné výrobě elektrické energie z vodkíku je efektivita ubohých 46-52% 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Ziskas ju o desiatky rokov cisto zelenou cestou pre celu EU?Podla mna,nie.
Pokial EU nebude v ***i a neuzakoni ,ze pod zelenu energiu patri aj jadro.Tak je ale problem s radioaktivnym odpadom a moznostou vybuchu.
https😐/app.electricitymap.org/zone/GB
Je dobré i pozorovat, z jakého důvodu třeba běží v DE nyní uspokojivě VE v Německu, naopak je zvláštní, že v GB se poněkud nedaří😒br />
https😐/www.windy.com/?…
😄
Typicky USA, tam se naftou a benzínem svítí a topí ostošest, to samý asijské státy 😄 😄
Super ne.
Kdo to zaplatí?
Vy co chcete OZE? Sem pro, at vám udělaj speciální sazbu - kilowatka za 35 kč, stavební proud za 78 😄 😄 😄
Metody mají ale stejné jako oni a přiblbé nápady jak měnit svět a společnost taky.
Kde by asi chtěli sebrat zelenou energii. Soláry a větrníky. Ty vyřeší všechno. Sice v noci budeme potmě, ale když náhodou bude slunce, tak můžeme jezdit 😁
V elektromobilitě na chvostu, v OZE na chvostu, v umrtí na covid v čele a už i ten hokej není co býval😊 ale důvod hledáme stále někde jinde než u sebe.
Tohle není o žádných plánech EU. Je to odhad budoucnosti poradenské firmy.
takze pro celou EU je cislo cca 10 milionu verejnych nabijecek a cca 45 milionu pomalych domacich nabijecich bodu vesmes prd, ty domaci nabijeci body bych neresil, to si proste vyresi sami lidi, a tech zbylejch 10 milionu bude proste na business modelech firem
a kdo to zaplati, no z vetsi casti firmy ktere to budou chtit provozovat tak jako chteji firmy provozovat cerpaci stanice, z casti pak my vsichni danovy poplatnici tim ze na to zcela jiste budou dotace, a z casti pak poplatnici statu EU kteri jsou cistymi platci do rozpoctu EU
a jestli nevis jak vznikaji penize, tak jsi pravdepodobne nikdy nemel zadny uver ze? tak ve zkratce, kdys prijdes do banky ze chces pujcku treba miliardu, tak banka vyridi zadost a preda se to CNB, a v CNB se ten uver vesmes vytvori pa rkliky do klavesnice a voala mame tu 1 miliardu dalsich virtualnich korunek, nikde ty penize fyzicky nejsou, nic se netiskne, a nic se nikde s nicim nekreje, proste jen vyrtualne vznikne 1 miliarda kterou ty nacerpas uverem a zaplatis na ni nejaky urok dane komercni bance + dane splatky za dane obdoby toho uveru, a banka zase svuj urok ktery stanovuje CNB na danou dobu, to je cela sranda toho jak vznikaji penize :yes:
Tady je vidět, koho má evropský socialista za vzor. Vrána k vráně, soudruh k soudruhovi.
Absurdní je spíš to jakým způsobem je v ČR prezentováno vše kolem EV.