Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Evropa bude do 2035 potřebovat 65 milionů nabíječek elektromobilů

216 komentářů

Avatar - Atomas
Atomas
To už jsou všichni tak odtržení od reality, že jim ta čísla nepřipadají absurdní? Nebo je to již mimo rozlišovací schopnost lidí? Kde se ty peníze vezmou, pominu-li fakt, že je natisknou rotačky?
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Definuj co myslíš pod pojmem "poslední chvíle". Nám hoří nějaký termín kromě těch, který si EU stanovuje?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
EU hoří všechny termíny 😒] 😒] 😒] 😒] 😒]
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Atomas
Atomas
Myslíš té hlasité 97-99% vědecké obce, která jede na vlně alarmismu, nebo té neznámo jak vysoké vědecké obce, která je (nebo může) být umlčována pro své jiné názory?
Hendly
Takže si myslíš, že třeba denně spálit 25 000 000 barelů benzínu nemá na planetu žádný vliv?
ryccardo
Hele já mám dojem, že se denně těží asi 90 milionů barelů v rámci celýho světa 25 milionů barelů si možná trochu podstřelil. Když se podíváš na vývoj těžby, zpracování a využití ropy, tak zjistíš, že se neustále posouváme kupředu. Když to vztáhneme jen na spalování ropy v podobě fosilních paliv, tak současná auta skutečně nepředstavují problém pro planetu ani pro lidstvo, protože vývoj jejich emisí prošel za ta desetiletí obrovským vývojem a spaliny dnešní aut jsou naprosto v pohodě. Obdobně je to u letadel a pokud se ještě zaměříme na čistotu emisí u lodní dopravy, tak není žádný problém dál jezdit na fosilní paliva. BTW další logický krok by byl plyn, který představuje obrovský krok kupředu v čistotě spalin a můžeme klidně další desítky let používat plyn jako alternativní způsob pohonu, který bude emisně čistý. Klidně do konce století. Zásoby jsou na několik set let. Zároveň s tím klidně rozvíjet další technologie jako EV a FCEV, ale rozhodně bych je netlačil ideologií ani dotacema.
Hendly
100 000 000 barelů ropy denně. 25 000 000 barelů benzínu.
Každý den, opravdu věříš, že tohle nemá vliv na životní prostředí?

A taková dloubavá otázka: Proč dnešní auto vypouštějí méne emisí?

A to je jen ropa, k tomu spalování plynu a uhlí..
ryccardo
Jo takhle to myslíš. No tak 25 milionů barelů benzínu. No vzhledem k tomu kam jsme dospěli s vývojem spalovacích motorů jsme to dotáhli do stavu, kdy můžeme být spokojení, že dopady na životní prostředí jsou v současné době naprosto minimální a akceptovatelné z pohledu veřejného zdraví a dopadu na ovzduší. Bavíme se o osobní a nákladní dopravě. Vliv na životní prostředí má jakákoliv lidská činnost, takže jo má to vliv, ale ne tak negativní, abychom museli okamžitě přestat žít nebo to nějak překotně řešit zbrklýma krokama v podobě masivního tlačení EV. Spalování plynu je emisně čisté, takže tam bych to vůbec neřešil a spalování uhlí je problém. Je nutno v maximální míře modernizovat velké provozy, který běží na uhlí a snažit se spaliny vyčistit jak je to jen možné, ale ne zavírat teplárny a elektrárny. To není správné řešení.
Hendly
A taková dloubavá otázka: Proč dnešní auto vypouštějí méne emisí?

"Vliv na životní prostředí má jakákoliv lidská činnost," - tak to není uplně pravda. Z hlediska CO2 je rozdíl mezi koloběhem CO2 a jeho přidáváním do oběhu.

A snaha o redukci CO2 probíhá ve všech oborech. Rozhodně nejde jen o auta.
ryccardo
To není dloubavá otázka. To je naopak dobrá otázka. Protože automobilky investovaly miliardy EUR a USD a tisíce hodin lidský práce do toho, aby ty spalováky do současnýho stavu dotáhly. Místo toho co bychom si teď užívali těch vynaložených prostředků a lidské práce a tvořivosti, tak nevelká skupinka zelených pomatenců řekne, že to celý bylo k ničemu a že to všechno zahodíme a začneme jezdit na baterky. Ano CO2 do oběhu přidáváme, ale skleníkové plyny jsou nejen CO2, ale i metan a vodní pára, takže část, kterou dokážeme jako lidstvo ovlivnit je tak malá, že i kdybychom se přetrhli a přestali jezdit autama úplně, tak to stejně nijak neovlivníme a klima si bude dělat co chce a celá planeta si bude dělat co chce. Tyhle snahy o redukci CO2, která navíc probíhá většinou jen na papíře, jsou z mého pohledu velice úsměvné.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Dobře si ze sebe vyblil vztek. Teď ještě zareaguj na to co píšu.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Hendly
Automobilky investovaly do toho vývoje pod tlakem emisních předpisů.
EV je další evoluce mobility. Spousta prostředků a práce byla vynaložena i na parní stroj, ale nebudeme přece u něj zůstávat. Je to vývoj.

Skleníkové plyny, CO2 - produkujeme spalováním fosilních paliv, vodní pára je důsledkem teploty prostředí (je to tam trochu složitější a né dobře rozumím všem vztahům) a metan - zase fosilní paliva a důsledek oteplení vlivem CO2.

Prostě jsme zase na začátku. Vypouštíme ohromné množství CO2 spalováním paliv a když s tím neuděláme bude to jen růst. Není to udržitelná cesta. Zavíráš před tím oči? Nechceš to vidět?
Avatar - Anonym
Anonym
Mě by zajímalo, jestli chodíte oxidovat na fora leteckých nadšenců, že by neměli tolik lítat letadla a obdivovat ty fosilní vraky, co denně vypouští do vzuduchu stovky milionů tun CO2 , jestli chodíš oxidovat na instagram a píšeš tam barbínám typu Ceterová, atd at nelítaj ročně 12x do Dubaje a zda chodíš na fora gamesáků, aby nepařili denně 10 hodin, zbytečně nepálili proud a nekupovali pořád nový IT cetky z Asie a chránili planetu.

Proč sis vybral auta a oxiduješ stále tady a nejdeš zas potěšit jiný.

Můžeš mi to laskavě vysvětlit, neostalinistický utopisto? 😄 😄 😄
Hendly
Zajímám se o auta takže jsem tady.
Proč ty píšeš spíš o nenávisti a politice?
Avatar - Anonym
Anonym
Protože o normálních autech už se tady nedisktuje.

O těch píšu jinde, třeba zrovna na té garáži, nebo na Facebooku v různých skupinách atd atd.
Hendly
Takže jsem aspoň teda chodíš psát o tom kdo je větší hlupák a jak je všechno špatně?
Proč?
Avatar - Anonym
Anonym
Protože sem chodím skoro 22 let, tak z tradice.

Vyvážit vaše utopistický fantazie, jak svět spasí elektromobily a všechnu energii vyrobíme z OZE, když všichni seriozní odoborníci říkaj, že v zimě je to totálně k ničemu, bateriová úložiště nejsou schopná uložit energii na víc jak 24h a vodík je neefektivní nesmysl, kdy se při jeho přeměně zpět na elektriku vyrobí z toho vodíku jen polovina energie. To sou ztráty jak prase. Že se na zimu dál budou muset držet v pohotovosti plynovky nebo uhelky, aby se mohly nahodit když bude potřeba. Jenže ty joudy, co tam budou sedět zbytečně čtvrt roku jako obsluha, dloubat se v nose a čekat až jim zazvoní telefon nebo pípne zpráva někde na dipleji, tak ty zaplatíme my.

Nebo budeš vypínat elektřinu lidem a půjde ve špičce 3 hodiny, jako v KLDR, aby nebyl blackout vid.

O tom zásadně nemluvíte, protože se Vám to nehodí do krámu.

Pořád čekáte na zázračný baterky, už 30 let. Nikde nic vid.

Prostě jedna demagogická utopie vedle druhé. Jako za Stalina a jeho pavědců.

A kolik to vyrábí nemůžet nijak okecat
https😐/www.agora-energiewende.de/…9.01.2022/today/
Hendly
Takže jsem chodíš "bojovat" za svůj názor a autech už nepíšeš?

Psal tu někdy někdo, že EV spasí svět?

"všichni seriozní odoborníci říkaj" - opravdu všichni?

Není to spíš tak, že sem chodíš psát věci, který jsi načetl někde jinde a chodíš je sem ventilovat?
Avatar - Anonym
Anonym
Jinak krásná diskuze s pánem na FB.

Prej mam domácí FVE, mam proud 8 měsíců zadarmo.
říkám to máte super, mě stojí proud včetně topení za 8 měsíců od čezu cca 12 litrů, tak to mě strašně vytrhne, na tom zbohatnu a ta FVe se mi zaplatí asi za 300 let, ale ted k jádru pudla.

Ptám se pána "kde vezmete tu elektriku ty 4 měsíce v zimě? "Pán bez uzardění - no ze sítě, ze zásuvky.
Tak takhle uvažují vaši soukmenovci. K popukání, že 😊

A kde se v té zásuvce ta elektrika vezme, když utopisti z EU chtějí kompletně vypnout jádro, uhelky i plyn?

Komeční FVE budou dávat ty 4 měsíce stejný kulový jak ty domácí, vítr když nefouká tak smůla, jste nahraní, navíc na to abysme v našich podmínkách nahradili uhlí a jádro bysme museli mít těch větrníků cca 15x tolik jak helmuti,ono v Poděbradech na rovince moc nefouká, víme Mlho, takže na výkon co maj offshore na pobřeží nebo v moři rychle zapomen, tak když pošleš čezu dotaci na výstavbu větrníků cca 300 milion (euro) tak by to třeba šlo.
navíc ten krám má životnost POOOOOOZE 30 let, zatímco moderní rekaotr 60-80. Takový jemný detail, že. Navíc rekaotr funguje jak + 50 tak -55 (viz Akademik Lomonosov nebo Bilibino, Pevek, Čukotka), je mu jedno zda je tam vítr, prší, svítí sluníčko nebo padaj ho*na s háčkama. Jede furt. A ted pozor - ty podle hamunáka nekomerční IV generace dokonce nepotřebujík chlazení vodu. Pecka co. Protože sodík. + jde použít přepracovaný vyhořelý palivo, tj uzavřený cyklus. A vedle toho větrník, závislý jestli fouká a FVE, kde v zimě nesvítí.
To je jak sedlák s předradličkou a novej John Deere vid. Asi takový technologický rozdíl a náskok, to není ani o parníkách, to je o 70 námořních flotil. Ale my jako správní utopisti budem dělat s předradličkou 😄

Nebo budem lidem vypínat ve špičce proud, alby nebyly blackouty? Elektřina 3 h denně, jako v KLDR vid.

Tak takhle uvažujete. Mam doma na střeše panel a když nebude svítit, vezmu si to ze zásuvky.
Jenže ono nebude co, to je ten problém milí utopisté.A ještě z toho chcete nabíjet 2 Ev plečky ke všemu.

Lysenko by z Vás měl ale moc velkou radost, ten prej skáče v hrobce radostí tak tak mohutně, že ty nárazy lebky o víko sou slyšet až do Vladisvostoku 😄 😄 😄 😄 😄
Z toho kolik má následníků - těžkých utopistů jako byl on sám.
Hendly
Dík, když si budu chtít přečíst sputnik tak si ho přečtu. nemusíš to tu přepisovat.
Když tomu věříš...
Avatar - Anonym
Anonym
To je jedinej komentář na co ses na to zmohl?

To je hodně ubohý i na tebe.....klesáš na čím dál nižší úroven koukám 😄 😄 😄
Avatar - Anonym
Anonym
A že seš to ty, mam pro tebe ještě malej bonus

Hlavním dodavatelem titanu pro všechna nová civilní letadla Boeing Commercial Airplanes je ruský výrobce titanu PAO "Korporace VSMPO-AVISMA". Obě společnosti k tomu loni v listopadu podepsaly memorandum o strategickém partnerství.
VSMPO-AVISMA má 30 proc. podíl na globálním trhu letecké výroby a bez její produkce v podstatě nemohou vznikat nové letouny Boeing 777X, jakož i stávající modely (737, 787, 777).
Strany se na výstavě v Dubaji dohodly na zvýšení společných investic do vývoje a výzkumu, což pomůže snížit náklady na finální díly letecké výroby.
Světový letecký trh se nyní aktivně zotavuje a doufá v konec koronakrize – stoupá počet objednávek na nová letadla. Boeing předpovídá růst prodejů do Číny, Afriky a na Blízký východ.
Podle prognózy zveřejněné ještě v říjnu se komerční flotila na Blízkém východě v příštích 20 letech má více než zdvojnásobit a do roku 2040 aerolinky tak pořídí 3000 nových letadel.
PROČ RUSKÝ TITAN?
Na světovém trhu s titanem jsou i další výrobci – v Číně, Japonsku, Evropě a USA. Na svém domácím americkém trhu Boeing spolupracuje také s dalšími třemi dodavateli – Howmet, TIMET a ATI, přednost však dává VSMPO-AVISMA.
"Je to velký a významný hráč na globálním trhu s titanem s osvědčenými produkty" komentují situace e😜erti na akciový trh BCS World of Investments.
"Oblíbenost ruského titanu spočívá v kombinaci takových komponent, jako je jasný výrobní cyklus, kvalitní suroviny, ověřená kvalita výrobků a také konkurenceschopná cena výrobků.
VSMPO-AVISMA, jako největší světový výrobce titanových komponentů pro letecký průmysl, je na trhu více než 20 let a popularitu podniku evidentně vysvětlují nasbírané zkušenosti a balíky kontraktů s klíčovými světovými hráči,“ řekl Alexej Antonov, hlavní analytik ALOR Group.
Ruská a americká společnost spolupracují už čtvrt století. První kontrakt s ruským producentem titanu podepsal Boeing ještě v roce 1997 a už v roce 2011 šéf největšího amerického e😜ortéra prohlásil, že „v každém letadle, které vyrobíme, je trochu Ruska."
Boeing nyní nakupuje asi 35 % potřebného titanu od VSMPO-AVISMA.
Společnost Boeing měla letos vrátit k zisku. Po třech ztrátových letech souvisejících jednak s uzemněním letounů 737 MAX a s koronakrizí by se společnost Boeing měla letos vrátit k zisku.
Analytici očekávají, že hrubý provozní zisk by se měl zdvojnásobit.
Fakt podpisu smlouvy na letecké výstavě v arabských emirátech s VSMPO-AVISMA ukazuje, že americký lídr leteckého průmyslu ruskému partnerovi plně důvěřuje, a jejich dlouhodobá spolupráce pokračuje a bude se rozšiřovat.

😄 😄 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Avatar - Anonym
Anonym
Kdyby ta uvědomělá EU tak moc stála o ekologi, mohla nalít za posledních 30 let do vývoje 4. generace reaktorů chlazených sodíkem či olovem miliardy euro a dneska to mohli sekat jak bata cvičky a mohlo být ve výstavbě 40 reaktorů po Evropě.

Ale kde nic, tu nic že, do vývoje nešlo jediný euro 😄 😄 Stejně jako do výroby leteckých motorů na vodík či zmení plyn. Atd atd. Prázdný kecy všechno.

Njelpší je stará předradlička s životností ubohých 30 let, zcela závislá na výkyvech počasí a na tom, zda těch předradliček soudruzi v číně dost vyrobí a jeslti přivezou dost surovin z Afriky, kde ovládaj 40% jejich zásob nerostných surovin (a dalších 25% rusové) 😄 😄

To je ta moderní nezávislá Evropa

Bych se po**cal smíchy
Hendly
Trochu si pleteš co EU je a co dělá.
Avatar - Anonym
Anonym
Eurosojuz právě jen vymýšlí utopie odtržené od reality. Nic jiného nedělá. A tupě žvaní, stejně jako Vy tady. Samé kecy, mlácení prázdný slámy.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Bělojarská JE jede několik let v komerčním provozu. Tečka. Dál o tom s tebou nemá smysl debatovat, bo demagoga nepřesvědčíš 😄 😄
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Rusko nedodává jen číně, dodává i jinam, ropu dodává i do USA např. stejně jako titan, bez něj by blyi amíci těžce v řiti.

A samozřejmě Rusko vyváží i hotové výrobky....a potraviny.

Krom sodíku a olova nevím o ničem dalším co by se zkoušelo, 4. generaci staví a vyvíjí pouze rusko a indie a čína (kterým to staví rusko ovšem) 😄
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Provokace.....Rusko a USA a NATO se navzájem provokují, protože rusko nechce základny NATO na uzemí Ukrajiny, celkem logicky.

Je to hra šašků, by se za mohla opakovat kubánská krize že.

Protože rozmístit ruské rakety na USA na Kubě, Venezuele, v Afrických státech atd vůbec není problém.

Ukrajina by měla zůstat neutrální.

Druhá věc je, že USA by rády vyšachovaly Rusko z dodávek plynu pro Evropu a sami sem vozily drahé LNG.

+ je ve hře asi dalších 1500 faktorů, enbudu to tu rešit, je to tak na 10 hodin téma
Avatar - Anonym
Anonym
Jo a pizzu jde rozvážet i Rollsem jako prémiový rozvoz za 500 Kč. není problém když to někdo zaplatí, nebo když se ti to budoucnu vrátí v zisku .
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
IV generace hlavně umí odsolování vody, v době kdy některé země maj problémy s pitnou vodou taková celkem nevýznamná věc.

😄 😄 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Ale klidně místo utopistických plků můžem probírat ameriky, dvanáctiválcové jaguary z 60-70 let, DeTomaso, Monteverdi, Facel Vega, Rollsy, Bentley z dob, kdy auta byla poctivá, kvalitní materiály, motory měly krásný zvuk a emise byly sprostý slovo.

Je to rozhodně mnohem zábavnější...

Zrovna včera sem koukal na krásnou renovaci XJ coupe 5,3 V12 . Radost na taková auta koukat.

Ale obávám se, že o tom víte asi tolik jak já o biomedicíně 😄 😄
Hendly
Jen taková otázka. Proč teda Jaguár atd už vlastně neexistuje? Na emise to fakt hodit nejde.

Nad tímhle zkus přemýšlet.
Avatar - Anonym
Anonym
Protože špatná kvalita, kterou nebyli schopni po celou řadu let vyřešit + zaprdělost evropanů, kterí nic jiného než uberwageny od helmuta nekupovali. A tak jaguaru zbylo usa + arabové a bohatí asiaté. Ale to zas nebyly tak obří čísla, protože i tam konkurence velká.

Jinak nejspolehlivější Jaguar je XJ řady 308.
Ale samozřejmě ty starší V12 maj větší kouzlo a charakter i přes větší poruchovost
ryccardo
Nazývej si to jak chceš, ale CO2 fakt nemíním řešit a směju se těmhle zoufalým pokusům jak klima zase ochladit. Můžeme se postavit třeba na hlavu a růstem skleníkových plynů neuděláme vůbec nic, takže je zbytečný jejich emise nějak překotně regulovat za únosnou mez pro náš průmysl a energetiku. Věděl si třeba, že i kdyby celá Evropa najednou teď hned přestala vypouštět veškerý emise CO2, tak čínský hospodářský růst už za dva roky tohle hypotetický snížení smaže? Tak jaký má smysl si tady zakazovat jezdit spalovacíma autama, blábolit o nějaký uhlíkový stopě u kde čeho, když to nebude mít v konečným důsledku absolutně žádný efekt? Není lepší se prostě na změnu klimatu systematicky připravovat a prostě se s ní smířit? Konec konců vždy v minulosti to znamenalo pro faunu i floru pozitivní periodu. Až se zastaví kácení deštného pralesa, tak budu věřit, že to lidstvo myslí vážně. Do té doby si budu využívat veškerých výdobytků civilizace a nemíním podléhat, žádným alarmistickým blábolům.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
champ1on
Kdyby byla 1 nabíječka na 5 aut, stačilo by 16 milionů nabíječek.
Já bych to řešil kvůli tomů že bývají fronty, že by na stojanu bylo třeba i 10 hadic. Auta by se postupně nabíjela v pořadí, jak by přijela ke stojanu. Odpadly by prostoje čekání na někoho, kdo hned nepřišel k autu. Někdo by to mohl mít připojené až do rána, jiný by si to odvezl hned jak by dostal SMS.
Ještě by mohlo být vylepšení, že by šlo hadici vyndat z auta, které už se nabilo a připojit k jinému. V praxi by bylo 12 parkovacích míst u stojanu s 10 přívody.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Ano a dál než 200-300 km radši nejezdit. 😁
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Vzdělanější serou hlavně tebe. Třeba mě namátkou napadá takový Macek viď 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Máš obsedantní představy z nadměrné konzumace zelené neobolševické propagandy 😄 😄 😄
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - hugino
hugino
Elektrospotrebič sa nabíja hadicov ?Tak to som fakt netušil.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
To si děláš srandu nebo to myslíš vážně?
ryccardo
Ne. Planetě žádný termíny nehoří. Tenhle hoax máš z nějaký seance jihočeských matek nebo odkud? Planetě je úplně ukradený jestli budeme jezdit v EV nebo ve spalovácích. Nebo jestli se rozhodneme skončit s uhlím 2035 nebo 2045. Je to úplně jedno. Jasně musíme se snažit negativně ovlivňovat životní prostředí kolem nás co nejméně, ale rozhodně se nemíním vzdávat výdobytků civilizace a našich předků kvůli nějakýmu nesmyslnýmu plašení ekologických aktivistů. Na kolik let je ropa nikdo přesně neví, protože se objevují stále nová naleziště. Nemluvě o plynu, kterého je asi na 250 let při současné znalosti zásob, takže i kdyby hypoteticky došla ropa, tak si vystačíme s plynem, absolutně nehrozí nějaký kolaps civilizace tím že by za 10-20 let došla ropa nebo fosilní paliva všeobecně. Tím pádem nás absolutně nic netlačí a můžeme to nechat na přirozeným vývoji technologickýho pokroku a ne že nám bude dávat nesmyslný cíle partička nevzdělaných politiků z Bruselu.
Avatar - Anonym
Anonym
:yes: :yes:
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Nečteš, tvoje chyba. Několikrát jsem svoje vzdělání v diskusích na auto.cz zmiňoval. Někdo nemusí umět ani číst a psát a přitom je inteligentnější než my dva dohromady (= jako já).
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Psal jsem, že NĚKDO je inteligentnější, než my dva dohromady. Ty buď neumíš číst, nebo se projevila tvoje vrozená blbost, protože to chápeš jako že JÁ jsem inteligentnější, než my dva dohromady. Ach jo.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Možná ani základku nemám dodělanou 😁 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Stáník Gross o sobě říkal, že je blbej jak parní stříkačka a dotáhl to až na premiéra.

Ve světě je ve funkcích tolik bbců, že to nejde spočítat 😄 😄 😄
Hendly
Planetě to jedno je, jde o to, jestli je to jedno lidem.
Budeš si užívat výdobytků civilizace, když se bude rapidně měnit klima? Vím, že to není objektivní argument, ale koukám z okna do lesa zničeného suchem, je půlka února a venku je jaro...
DonVito
https😐/faktaoklimatu.cz/

"Budoucnost, scénáře vývoje
Budoucí vývoj klimatu závisí do velké míry na tom, jak se budou dále vyvíjet emise skleníkových plynů nebo odlesňování. Pro porovnání možných budoucností slouží emisní scénáře RCP. Zároveň větší změna klimatu přináší větší rizika a při překročení bodů zlomu i možnost kolapsu některých ekosystémů a klimatických systémů."

PS Vedci u tak slozitych systemu tezko muzou pracovat se 100% pravdepodobnosti. Ale koho jineho bychom meli poslouchat?
Petrolheady, ktery jsou presvedceny, ze jejich auto za nic nemuze?
ryccardo
Jak se to lidstvo mělo krásně, když nemělo klimatický modely a klimatology, který plaší lidi jak planeta shoří.

Hele spletl sis web. Tohle je stránka o autech pro lidi co mají rádi auta. Nevím proč sem taková divná svoloč, který smrdí benzín vlastně leze 😁
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Ano je to pár desítek let nový vědní obor. V současné době velice moderní. Rozvinula se v době kdy lidstvo bylo schopno sledovat podrobně planetu z družic.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Staří Egypťani aha a nechceš se o tý jejich klimatologii trochu rozepsat? To by mě docela zajímalo 😁
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Definuj výraz rapidně měnit klima. Myslíš 1,5 stupně do konce století? Ano budu si dál užívat výdobytků civilizace. Svět není statická entita. Klima se měnilo vždy a že my jsme se rozhodli, že tak jak klima známe posledních 100 let je stav, který musí zůstat navždy je problém některých lidí, kteří si navíc myslí, že lidstvo se musí zasadit o to, aby klima uřídilo do podoby jak ho chce mít. Jo je půlka února a venku je jaro. V roce 1996 bylo v lednu takový teplo, že sem jezdil na motorce. Pozoruješ počasí z okna a děláš z toho závěry o změně klimatu. Tak buď rád, že je jaro. Možná příští týden napadne půl metru sněhu.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
DonVito
S tim nic neudelas.
Jsou to lide, kteri se neumi orientovat v informacich. Resp vybiraji si jen ty informace, ktere se jim hodi.
https😐/ct24.ceskatelevize.cz/…e-cesk😲tepluje
Obvykle je s nimi diskuze zbytecna, protoze misto argumentu prijde povysovani...
Povysovani i nad vedce z oboru.
Smutne.
Prestoze vedecky je tato otazka zodpovezena.
UZAVRENA.
https😐/www.theguardian.com/…caused-by-humans
‘Case closed’: 99.9% of scientists agree climate emergency caused by humans

Jenze riccardove, barichellove atd. dal budou sirit (dnes uz) LZI resp. svou viru v to, ze se nic nedeje, ze za to clovek nemuze atd.

PS Podle ceho jineho bychom se meli rozhodovat, nez podle vedeckych studii a vedeckeho konsenzu? Ja vim podle Vaclava Klause a jeho neviditelne ruky trhu. :no:
Avatar - Anonym
Anonym
Cykly nic vid.

Xy vědců říká, že jsou to opakující se cykly, že tu vysoké teploty už byly, před 150- 200-400 lety.

Dál nikdo neřeší zásadní otázky klimatu, ale jen věci na kterých jde komerčně vydělat.

Z čeho nejsou prachy, tomu se nikdo nevěnuje.

Jaderný odpad v půdách, spodních vodách a ocenánech a mořích, tuny plastů, aralské jezero z kterého vanou soli až do himalájí, vykácené deštné pralesy v jižní americe + džugle v asii, nelegální kácení sibiře čínou, kde se uvolnují statisíce až miliony tun metanu díky tomu, zbytečný převoz cetek po světě, lítání prázdných letadel v době covidu, opuštěné chemičky s odkališty plnými fenolu, kyanidu atd, zakopaný antrax atd v půdě....

To nikdo neřeší, z toho nejdou vyždímat prachy, vid, fanatiku
Hendly
Neposuzuju klima podle pohledu z okna, ale podle dlouhodobých záznámů jde o celosvětové dění. Pohled z okna je jen střípek.

Otázka je zda spalování fosilních paliv v měřítku třeba denní spotřeby 100 000 000 barelů ropy na to může mít vliv. Odborníci se z větší části shodují na tom, že ano. Ty si myslíš, že takové množství nemá žádný vliv?

Nevím o větších snaze uřídit klima, celá snaha je o tom do něj nevstupovat negativně, protože to může mít velké následky.
ryccardo
Hoši uvědomte si vy tří kde svoje názory píšete. Jste na motoristickým webu kde se shlukují lidé, které zajímají auta. Tyhle svoje alarmistický názory o tom jak nesmíme ovlivňovat negativně klima svýma autama si běžte šířit někam kde vás bude někdo respektovat a poslouchat a ne z vás mít srandu. Sem můžeš přijít diskutovat o tom kdo si myslíš, že bude příští mistr světa v F1 a ne o tom kolik jeho stáj vypustí za rok emisí. To tady nikoho nezajímá.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Ty nevíš o autech absolutně nic, hlavně o technice a vsadím se, že jsou tady lidi, co toho nacouvali 15x tolik, než ty si najel dopředu, ty žvanile 😄 😄 😄
A pochybuji, že si někdy v ruce držel šroubovák a ráčnu a vyměnil sis aspon destičky nebo svíčky 😄 😄
Hendly
Ano, souhlas, tehle debaty na motoristický web patří jen okrajově.
Reaguji většinou jen na opravdu velké nepravdy co se zde nachází.
Podívej se vlastně na celou diskuzi a porovnej s obsahem článku.
Kolik lidi diskutuje vlastně o uplně jiných faktech než o čem ten článek je.
Celé je to o předpovědi dvou firem a jejich pohledu na blízkou budoucnost vývoje tohot průmyslového odvětví.

Druhá věc je, proč zde tedy, na motoristickém webu, tento článek je.
Hendly
Mimochodem, leden 1996 byl docela mrazivý měsíc. http😐/www.pocasi-kosiky.cz/…/rok-1996/leden/

😊
ptr078
A este keby sa znizil pocet obyvatelov, najlepsie o polovicu, tak je vsetko v pohode a klidku.
Corkybell
EU je celkovo odtrhnuta od reality a tak aj dopadne :-!

Mna hlavne zaujima,kde chcu zobrat zelenu energiu pre tych 65 M nabijaciek 😁
IPace
proc se ptas na veci ktere se daji na internetu najit za par vterin hledani? lidi to jste fakt za tech poslednich ja nevim 30 let tak zdegenerovali ze si neumite najit relevantni informace, a jedine co delate je, ze se ptate v diskuzich porad dokola na stejnou otazku po tisici?
Corkybell
To uz existuje 65 M nabijaciek a cela EU je na zelenej energii? 😲
To mi asi nieco uniklo 😁
Mam rad takych varicov z vody ako si ty.
Ty a tebe podobny maju akurat tak teoriu ako by to asi bolo mozne,ale az realita ukaze ako to v reale bude
IPace
jj ja mam teorii, ze takovy jako ty, bouzou za 20 let radi ze jsou lidi jako ja, co pred 20 lety zainvestovali a zacali ty nabijecky stavet, ja jiz vlastnim dve verejne nabijecky kazda 2x11kW, a svete div se mam jiz i zakazniky kteri na nich u zdejsiho sidliste nabijeji 😲 , pozemky u parkovist na sidlistich v kraji kde zijeme jsem nakoupil tolik ze kdys vezmu cca 3 metri na parkovaci misto, tak mam prostor pro cca 160 takovych moznych nabijecich bodu, tak si povime za 20 let jaka byla teorie a jaka je praxe :yes:

uplne stejne se me lidi smali pred 14 lety kdys jsem jeste jako zamestnanec zacal kupovat akcie, tehdy jeste normalne v bance prez bankere, misto tisicpovky mesicne na nejaky sporeni jsem daval mesicne tisicovku mesicne za akcie 😲 , a pak se me smali kdys jsem pred cca 10 lety zacal kupovat nejaky Bitcoin, co to je, a ty za to jako davas penize, vzdyt to je jiz drahe a naskocil jsi do toho pozde 😲 , jojo my teoretici 😁

to ze ty neco nechapes neznamena ze to nejde a ze to nefunguje 😉
Corkybell
Investuj si do coho chces a nemam problem ti dopriat uspech.

Ale o tom ta debata kam si ju zaviedol vobec nebola.

Pisal som o 65 M nabijackach a zelenej cistej energii ziskanej cisto z obnovitelnych zdrojov akymi du slnko,voda,vietor.Bude stacit takato zelena cista energia pre celu EU na pokrytie domacnosti,zavodov a 65 M nabijaciek atd? Neexistuje nato odpoved,kym sa to nestane,takze zatial su vase zbozne priania.
IPace
tys cet jen nadpis toho clanku vid 😒] a pak hned do diskuze a napsat nejakoyu hovadinu, tak nez zas napises 65 milionu nabijecek, tak si to nejdriv precti :-!
šofér
Já to tedy četl, ale není mi jasné, jak mne donutí zaměstnavatel abych za své doma vybudoval nabíječku a za své nechal nabíjet firemní auto. Zase tak hodný nejsem. 😉
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - hugino
hugino
A keď nemám garáž a bývam v paneláku na štvrtom poschodí tak si mám cez okno cez ulicu a až na parkovisko natiahnuť kábel ?Dúfam že mi ho nikto cez noc neodstrihne keď sa na ňom prizabie.A keď bude silný vietor alebo búrka a vipadne elektrina ako minule na 6 hod tak ako pôjdem do roboty keď nebudem mať nabité.UTÓPIA na najbližších13 rokov a potom to splasne ako bublina. 😲
Avatar - Anonym
Anonym
bublina splaskne až Evropu zcela paralyzují blackouty, bude kilowatka za 30, a lidi co budou chcípat hlady konečně vyjdou do ulic. To pak bude velký točo.

Kanada bude slabounekj čajíček proti tomu.
IPace
pokud bude kW za 30 kacek, tak litr benzinu nebo nafty by te vysel na 75+ :yes:

a pokud bude kW za 30, tak si teda budu vejskat, to bych vydelaval slusnej balik jen na soucasne asi ze ctvrtiny pokryte strese baraku a asi bych dokoupi jak panely tak dalsi baterky 😁 v dnesnim obcas slunecnem dni to zatim vyrobilo 66kW

u parkovacich stani u sidliste kde mam pozemky s nabijeckama, bych asi dobudoval fotovoltaicke zastreseni a kW nabizel pak treba za 10 kacek

a ta vestecka koule co pouzivas ti tech 30 korun predpovedela nejak jasne, nebo to bylo mlhave? to vis jistota je jistota
Avatar - Anonym
Anonym
Nejvíc vyděláš v zimě, od listopadu do půlky března to vyrábí jak fík, škoda že mam před sebou graf pána co má na baráku 5 let fotovotaiku. v prosinci 17% toho co červenci, to je slušný vid šmoulo.

Z toho si nabiješ 5 mobilů, pustíš si na to pračku, myčku, ledničku, troubu, nabiješ 2 elektromobily a ještě ti pojede svícení, ohřev vody a tepelko na topení


At žijou neostalinistčtí utopisté.

Současná EU je kolébkou utopismu...
https😐/www.agora-energiewende.de/…9.01.2022/today/

7.1.22 soláry 0,767 GW a fosilní zdroje 36,116 GW

My víme co to vyrábí žvanile, neboj
ryccardo
Hamuna ale nechápe, že každý nemá teplou garáž s wallboxem a solár na střeše 😁
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Brusel jako jediný recept na vyřešení tohoto zacyklení velmi pravděpodobně navrhne „více EU a více obnovitelných zdrojů,“ bez ohledu na to, že ani jedno dosud neukázalo svoji životaschopnost. Zároveň s tím ovšem vzroste význam plynu, který se bude používat jen jako nouzové palivo pro případy, kdy obnovitelné zdroje (OZE) nebudou dodávat dostatek elektřiny. Vzhledem k tomu, že v Německu loni OZE nezajistily dostatek elektřiny ani na jeden jediný den, bude se „nouzově“ pálit plyn téměř neustále. Jediná cesta z tohoto kruhu, pokud si Němci vedená protijaderná lobby prosadí konec jádra, bude radikální snížení spotřeby elektřiny, na kterou se před tím všechno převede. Všechny nás pak bude v lednu hřát u srdce, když elektřina pro domácnosti bude k dispozici hodinu ráno a dvě hodiny večer. Pokud tedy nějaká bude v bateriových úložištích. Pokud je do té doby bude za co postavit. A obnovovat. Zní to divně, co?

😄 😄 😄 😄 😄
:yes: :yes: :yes: :yes:
šofér
Že máš nabíječky je OK ,ale on se ptal na ZELENOU elektřinu, tu ty, drahý progresivisto, nemáš, takže ty tvé nabíječky nenabíjí škaredá ropa, ale hnusné uhlí či ještě hnusnější plyn. tož tak!
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - hugino
hugino
A tie ďalšie autá okolo na tom sídlisku keď z nich budú elektromobili kde budú nabíjať.Spustia káble z panelákov alebo im postavíš ďalšie stojany?Čistá demagógia.Kolko už len denne sa ti tam príde nabiť tých elektrospotrebičov.Ja počítam tak 1-3 .Za 10 rokov postavili v EU 400 000 nabíjačiek takže za 13 rokov stačí už len 8 600 000 + ďalších 50 000 000 v domácnosti a bude hotovo.Poviem ti takú pre teba vizionára podnikatela novinu.Pre bežnáho občana je elektromobil za 30 000 € +s takýmito kompromisami nereálna kúpa a je jedno či býva v paneláku alebo dome.Takže za 13 rokov sa môžeme k tejto téme vrátiť a zhodnotíme čo sa z tej tvojej demagógie podarilo zrealizovať.
topten
na vyrobu 1l paliva potrebujes 1.6kWh elektriky
takze prinejmensim polovinu elektriky do EV ziskas tim, ze prestanes spotrebovavat elektriku pri vyrobe benzinu a nafty
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
topten
ja mam pocit, ze mnozi fanaticti odpurci EV a bezemisnich technologii jsou ve skuytecnosti rusti trolove, protoze kdo jinej ma z prechodu na EV hruzu nez ten, jehoz ekonomika je silne zavisla na vyvozu ropy a plynu ...
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - lyon667
lyon667
A já mám zase pocit, že ruští trollové jsou naopak ti, co tyhle pseudoekologické nesmysly podporují. Kdo jiný by měl zájem takhle zruinovat Evropu?
Hendly
A vede vzájemné nadávání do trollů k něčemu konkrétnímu?
Arese
Já ti to prozradím - mi nadšení řídíči!
stealth01
Tobě nadšení řidiči co? Já se teď nějak ztratil v tom fanatismu…
Avatar - Anonym
Anonym
Rusko vůbec není závislé na EU, v klidu si veškeré suroviny vyveze do číny, Indie a bývalých zemí SSSR 😄 😄

+

https😐/oenergetice.cz/…problem-nahradit

😄 😄

Přestože jsou Spojené státy největších těžařem ropy na světě, do tamních rafinérií stále proudí nemalý objem ropy dovážený ze zahraniční. Dovozu ropy do USA sice se značným odstupem dominuje Kanada, nicméně nezanedbatelné objemy pochází i z jiných zemí. V posledních letech se na druhém a třetím místě střídají Mexiko s Ruskem. Rusko bylo dle dat americké vládní agentury v průběhu loňského listopadu třetím největším dodavatelem ropy a ropných produktů do amerických rafinérií.

Hahaha
ryccardo
To máš sice pravdu, ale musíš taky říct to B, který si neřekl, že běžný spalovací auto ujede 100 km na cca 6-7 litrů benzínu. Přepočteno na kWh to je 10 kWh, kterou si spotřeboval na výrobu toho benzínu. Jenže běžný EV na stejnou vzdálenost sežere spíš 18-20 kWh a dost často i víc. Takže žádnou elektřinu nezískáš, ale budeš jí muset vyrobit jednou takový množství, takže nám bude elektřina z tohodle prostýho důvodu spíš chybět než přebývat. To už tak pěkně nevypadá viď? 😉
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Stačí říct, že tuhle elementární matematiku nechápeš. 😁

Jasně že lidi s mozkem v hlavě tohle co píšu vidí. Třeba ten tvůj oblíbený Macek 😁 Řekl bych ti ať se o tom zkusíš pobavit s někým kdo má trochu technický vzdělání, ale nevím jestli ve svým okolí někoho takovýho máš 😁 😁
Hendly
Počkej, ale to že je potřeba elektřina k pohonu EV nikdo nepopírá. Výhoda je, že elektřinu můžeš získávat různým způsobem. To u ropných paliv moc nejde.
topten
pisu polovina
6 litru ma auto velikosti fabie, jako EV se vejde do 15kWh
u nas se vyrabi cca 80TWh elektriky rocne, tedy jednou (dvakrat) tolik je 160TWh ??
ryccardo
Ano píšeš polovina, ale ty jí tím pádem budeš muset vyrobit cca jednou tolik. Přestaň si hrát s číslama jak se ti to hodí. Schválně sem dal velkorysou spotřebu 6-7 litrů, přičemž ovšem dnešní moderní naftová auta jezdí za 4-5, takže jestli se tady chceš tahat o kWh že EV žere do 15 kWh, což není bohužel pravda, tak si pořád na jednou takový spotřebě elektrický energie, ať se na to díváš jak chceš. A nesoustřeď se na celkovou produkci elektřiny za rok, což je údaj, který ti nic neříká, ale spíš se soustřeď na potřebu elektřiny v průběhu dne a zajištění její dostupnosti. Tyhle roční součty a průměry brát v potaz zrovna u elektřiny, která nejde nijak skladovat a tak její nadprodukci musíš prodat do zahraničí, je silně zavádějící.
Hendly
Ohříváš doma vodu elektrikou?
Hendly
Je dobré, že už nad tím přemýšlíš. (ty hodnoty spotřeby elekřiny na výrobu paliv co tu jsou jsou, ale přehnané).
Zajímavé, ale je, vzít si EV jako akumulátor energie. To umožňuje nabíjení v době výroby z OZE a to vlastní i centrální. Umožnuje vyrovnávat síť. atd.
Avatar - Anonym
Anonym
OZE jsou neostalinistický utopistický nesmysl, na púrovni pěstování bavlny v Kazachstánu a převracení toku řek.

V zimě to nic nedává a vodík - při zpětné výrobě elektrické energie z vodkíku je efektivita ubohých 46-52% 😄 😄 😄 😄 😄 😄
ryccardo
Jsou to veřejně dohledatelné informace. Jestli jsou ta čísla skutečně pravdivá to je druhá otázka. EV jako akumulátor energie funguje dobře, ale jako spotřebič ne, že z už tak slabý baterky budeš proud ještě odebírat. To je naprosto iluzorní představa. Doba výroby z OZE je většinou přes den, kdy ovšem nejsi doma a nemůžeš tudíž nabíjet. Ty budeš nabíjet, když přijedeš večer z práce a strčíš auto do zásuvky a to ti žádná elektřina ze solárů nejde. To budeš takový auto nabíjet z uhlí, plynu a jádra. Jako neříkám, že je to neřešák, ale musíme se smířit s tím, že uhlí budeme pálit dál, plyn taky a jaderky musíme dostavět obě co máme. Jiná cesta jak nakrmit rostoucí podíl EV není.
Corkybell
Topten,a ako si ziskal tu energiu?Cisto zelenou cestou?Urcite nie.
Ziskas ju o desiatky rokov cisto zelenou cestou pre celu EU?Podla mna,nie.

Pokial EU nebude v ***i a neuzakoni ,ze pod zelenu energiu patri aj jadro.Tak je ale problem s radioaktivnym odpadom a moznostou vybuchu.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
šofér
Snad nevěříš plánu EU, ty zatím nikdy nebyly dodrženy.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Atomas
Atomas
Odkazuješ na článek z roku 2018 o situaci v Británii v roce 2017 a zrovna nyní (9.2.22 v 18:40) Britové jedou z OZE z cca 29%, ostatní táhne jádro, plyn a biomasa... V podstatě je to dobře, protože dnes jede na uvedených 29% a je to pět let od toho oslavného článku. Co mi z toho vyplývá? Budoucnost o OZE je zejména stavění vzdušných zámků...
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Atomas
Atomas
Jak je libo, myslím, že takový odkaz dává větší smysl, než se zde dohadovat do aleluja... Lze z něj vyčíst spoustu zajímavého a širší souvislosti.

https😐/app.electricitymap.org/zone/GB

Je dobré i pozorovat, z jakého důvodu třeba běží v DE nyní uspokojivě VE v Německu, naopak je zvláštní, že v GB se poněkud nedaří😒br />
https😐/www.windy.com/?…

😄
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Atomas
Atomas
Je to složité. Pokud budeš sledovat dlouhodobější trendy, zjistíš, že AT je na tom dost bídně. Nyní jede primárně z vodních a přečerpávacích, ale vždy permanentně dováží energii z okolních zemí. V létě je samozřejmě situace jiná, to dováží ještě více... Takže při predikci uzavření fujky zdrojů okolních států, kdy všem zbyde energie sotva pro vlastní spotřebu, není situace Rakouska tak zeleně záviděníhodná...
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Rakušáci sou fanatici naprosto odtržení od reality.
ryccardo
Osle Rakousko má hydroelektrárny protože má Alpy. My nic takovýho nemáme tudíž se s nima nemůžeme poměřovat.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Británie vyrábí elektřinu ze štěpky co tahaj lodě z Kanady, který navíc jedou zpět prázdný. Ekologie a efektivita jak prase 😄 😄 😄 😄 😄
ryccardo
Neběží to celoplanetárně. Všichni mají OZE planovaný jako doplňkový zdroj elektřiny.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
A proto v mnoha zemích staví masivně jaderný, paroplynový lektrárny a někde dokonce staví pořád i nový uhelky nebo používají na topní LTO a benzín a naftu vid 😄 😄 😄

Typicky USA, tam se naftou a benzínem svítí a topí ostošest, to samý asijské státy 😄 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Abysme vyrobili tolik energie z věttru jako němci, musíme mít jednou tolik větrníků jak oni.

Super ne.

Kdo to zaplatí?

Vy co chcete OZE? Sem pro, at vám udělaj speciální sazbu - kilowatka za 35 kč, stavební proud za 78 😄 😄 😄
ryccardo
Ano píšeš to dobře. EU má v plánu. Tj. tlupa sociopatů bez technickýho vzdělání odtržená od reality má v plánu. Tak takový plány bych moc vážně nebral.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
A ty paranoidní schizofrenik kombinovaej s probuselským neomarxistou 😄 😄
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
To už mam dávno přečtený, jinde naštěstí testujou ještě pořádný auta 😄
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
ryccardo
Jasný a ty máš prosím pěkně jaký technický vzdělání, že zrovna ty víš všechno kolem těch technických otázek?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ona/on/ono má vysokou školu neomarxisticky progresivistického blábolení 😒] 😒] 😒]
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Nejvíc odtržení od reality jsou neostalinističtí utopističtí zelení bolševici, co si tak styděj říkat a nazývaj se liberály, zelenými, soc. demokraty a piráty, přitom je to stejná bolševická svoloč jako byly rudí stalinisti, akorát maji jiné cíle.

Metody mají ale stejné jako oni a přiblbé nápady jak měnit svět a společnost taky.
ryccardo
Ano to máš pravdu. Jenže my jsme bohužel součástí toho blázince a patříme do tý chudší části, takže jak myslíš, že asi dopadneme?
Kde by asi chtěli sebrat zelenou energii. Soláry a větrníky. Ty vyřeší všechno. Sice v noci budeme potmě, ale když náhodou bude slunce, tak můžeme jezdit 😁
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Problémy ČR vyřeší 8 nových bloků jaderných elektráren a 3 nové paroplynovky.
Hendly
A nemá ta naše relativní chudoba něco společného s tím, že naše okolí považujeme za "blázinec"?

V elektromobilitě na chvostu, v OZE na chvostu, v umrtí na covid v čele a už i ten hokej není co býval😊 ale důvod hledáme stále někde jinde než u sebe.
Avatar - Anonym
Anonym
Naše relativní chudoba je dílem Němcu, kteří zvolili jistého Adolfa Hitlera a umožnili mu napadnout Rusaky, prohrát a pozvat tim rozpínavé Rusaky do Evropy. Naštěstí se nám po 40 léte devastaci podařilo se za dalších 30 let dostat ekonomicky na úroveň podprumerne bohatých zemi, jako např. Itálie. Velké zásluhy na tom má jistý Babiš. Andrej Babiš.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Už jsem ti jednou psal abys na mě nereagoval. Ztratili jsme 3 generace. První dvě musely prožít život v německé a ruské totalitě. Ta 3. generace se ocitla nepřipravená v divokém kapitalismu. Blbe. Teď ti vládne skvělá fialová 90kova banda odsaku, musíš jistě každých 5 minut stříkat blahem.
Avatar - Anonym
Anonym
Naše chudoba = zelená utopistická marxistická EU 😄
Arese
😒] :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
No když na to nemáme, nemůže platit utopistické nesmysly, nebo dopadneme jako Rumunsko roku 1989 a bude tu 30-45% národa žádat o podporu a příspěvky na jídlo, bydlení, energie a dopravu popř stoupne krminalita o cca 400-1700% 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Hendly
Četl jsi ten článek?
Tohle není o žádných plánech EU. Je to odhad budoucnosti poradenské firmy.
IPace
a co ti na tech cislech prijde divneho, ty cisla jsou rekl bych jeste docela smesne mala, boom stavby cerpacich stanic byl sice mensi, ale ve finale tu za 20 let vysrostlo jen v Ceske Republice prez 3 tisice verejnych cerpacich stanic, a to v dobe kdy to jiz zacinala brzdit birokracie a staveni jak za Komacku proste jiz nebyla mozna

takze pro celou EU je cislo cca 10 milionu verejnych nabijecek a cca 45 milionu pomalych domacich nabijecich bodu vesmes prd, ty domaci nabijeci body bych neresil, to si proste vyresi sami lidi, a tech zbylejch 10 milionu bude proste na business modelech firem

a kdo to zaplati, no z vetsi casti firmy ktere to budou chtit provozovat tak jako chteji firmy provozovat cerpaci stanice, z casti pak my vsichni danovy poplatnici tim ze na to zcela jiste budou dotace, a z casti pak poplatnici statu EU kteri jsou cistymi platci do rozpoctu EU

a jestli nevis jak vznikaji penize, tak jsi pravdepodobne nikdy nemel zadny uver ze? tak ve zkratce, kdys prijdes do banky ze chces pujcku treba miliardu, tak banka vyridi zadost a preda se to CNB, a v CNB se ten uver vesmes vytvori pa rkliky do klavesnice a voala mame tu 1 miliardu dalsich virtualnich korunek, nikde ty penize fyzicky nejsou, nic se netiskne, a nic se nikde s nicim nekreje, proste jen vyrtualne vznikne 1 miliarda kterou ty nacerpas uverem a zaplatis na ni nejaky urok dane komercni bance + dane splatky za dane obdoby toho uveru, a banka zase svuj urok ktery stanovuje CNB na danou dobu, to je cela sranda toho jak vznikaji penize :yes:
Avatar - lyon667
lyon667
Hmm, takže té polovině obyvatel Evropy, žijící v bytových domech, bude muset stačit 10M nabíječek? To Ti přijde jako odpovídající poměr? Nebo mezi těch pětačtyřicet mega počítáš i instalace nabíječek někde na balkoně sedmého patra bytového domu?
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Bojovat proti je potřeba za každou cenu a všemi dotupnými prostředky. Taková blokáda 30 000 kamionů je hodně účinná věc, jak se ukázalo v Kanadě 😄 😄 😄 😄
IPace
pomale nabijecky v podobe nabijecich sloupku u parkovacich mist ti nic nerika? no asi ne, jako jasny, na sidlistich kde je boj o parkovani to si bude zpocatku blbe
ryccardo
Ano už jsou skoro všichni odtržení od reality. Problém je že o tom většinou rozhodují politici a lidi bez vzdělání (míněno technického). Hlavně se mi líbí to tempo plánovaný tempo výstavby nabíjecích míst. To co se udělalo za 10 let se teď má stíhat každý rok? No jsem na to fakt zvědavej 😁 Takhle ambiciozní plány si nedávali ve svých 5 letkách ani komouši 😁
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - lyon667
lyon667
"i ta blbá čína je PŘED náma"

Tady je vidět, koho má evropský socialista za vzor. Vrána k vráně, soudruh k soudruhovi.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Jednou bolševik, pořád bolševik. Zelený nebo rudý, je to stejná sebranka se stejně ***skými utopistickými nesmysly, zcela odtrženými od reality, co způsobí zcudnutí lidí, hladomor, a občanské války.
Hendly
Plánované tempo? Ten článek není o plánech EU. Je to prognóza.
Hendly
85% jsou domácí zásuvky.

Absurdní je spíš to jakým způsobem je v ČR prezentováno vše kolem EV.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Mne prijde absurdni uz ta uvaha, ze by 130 milionu aut melo potrebovat 65 milionu nabijecek. Dal jsem to necetl, je to ztrata casu.
Avatar - Tomogo
Tomogo
... ale jak se obávám, zaplatí to i ti co auta vůbec nemají!
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Já bych si přál abys to zaplatila ty a tobě podobní. Vy to chcete, vy si to tydýtové zaplaťte.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
IPace
stejne jako silnice plati i ti co po nich nejezdi, zeleznice plati vsichni ikdys je nekteri nevyuzivaj, MHD, vodovody, plynovody, proste vsechno co se plati z dani zaplati vsichni danovy poplatnici
Avatar - lyon667
lyon667
Cože? Příjem státu jen z pohonných hmot (spotřební daň + DPH) je přes 100 giga ročně a to do toho nepočítám silniční daň a dálniční známky. Investiční výdaje zpět do silniční infrastruktury jsou jen zlomkem této částky, tak jakýpak, že silnice platí ti, co po nich nejezdí? Reálně si silnice motoristi platí sami a ješte dotují další výdaje státu.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Hendly
Zas tak jistý bych nebyl. Jde o to jak započítat dopady emisí aut na obyvatele a životní prostředí plus dopady importu ropy.
Avatar - lyon667
lyon667
Kristepane. Spočítej si svoje celoživotní dopady a pak jsi jdi hodit smyčku, páč každý tvůj krok generuje emise a má dopad na životní prostředí... :-\
Arese
Přesně. A to jsi ještě zapomněl na jeho prdy. Ty z velké většiny tvoří metan. Hrůza! 😒]
Hendly
Uzavřený koloběh CO2 v přírodě. Ano, jsem jeho součástí.
Rozdílná věc je produkce CO2 nejen spalováním fosilních paliv.
IPace
na jednom uzasnem foru psaly ze dieselove motory cisti vzduch, takze idelani terapie pro tebe je, zavrit se s takovym dieselem v garazi na par hodin :yes: zkus to, bude to jsite uzasny zazitek :yes:
IPace
za 100 miliard je jako neco velkeho? to neni ani 6% z toho co celkove stat vybere na ruznych danich a poplatcich, navic je vtipne jak k tomu pises ze je to vcetne DPH, je ti doufam jasne ze drtiva vetsina DPH na pohonnych hmotach pripada na firmy co jsou platci DPh a tedy si tohle nechaj zpet proplatit 😒]

silnicni dan v podani Ceske republiky je ztratovej podnik, na administraci te dane se rocne utrati vic nez se na ni vybere, dela to necele 2,5 miliardy, a na dalnicnich znamkach je to take pakatel, na vsech je to rocne cca 5 miliard, a do par let ji budou zcela jiste platit i elektromoiliste :-!

realne vidim ze naprosto netusis co se s danema deje a jak statni rozpocet funguje, nejsi pribuznej Alenky?
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - eLzyx
eLzyx
proč počítají i nabíječky doma? Doma s nabíječkou není potřeba počítat, protože ji má v baráku či v garáži už téměř každý. I ten, co EV nechce. Stačí obyčejné 230V či 400V(5p) zásuvky.
Navíc je nesmysl tyto dotovat. Nabíječku dostanete k většině EV v ceně. Wallboxy se taky dají koupit za pár korun - pro ty, co to s elektromobilitou myslí vážně.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
IPace
kdo to zaplati? my podnikatele co v tom vidime prilezitost investovat a podnikat v energetickem odvetvi :-!
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Vy podnikatelé, kteří rychle bez dotací zkrachujete. 😒] 😒] 😒]
IPace
nikdy jsem na nic zadnou dotaci nevzal a ani to neplanuju
šofér
Také mne napadlo, že to tak dopadne, někde, fakt už netuším kde, jsem tento týden čel, že i v tom oslavovaném Norku je poměr prodejů elektroaut : spalováků 1:5 . a to jsou tam elektroauta zvýhodňovány na úkor spalováků. Tak nevím, jestli je to pravda.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - lyon667
lyon667
To jsi nečetl dobře. Poměr je opačný, ale tam je to dáno extrémním zdaněním, kdy prémie v EV vyjde levněji, než non-EV mainstream. Tedy příklad naprosto absurdně pokřiveného trhu.
Hendly
Není to spíš narovnání trhu?
Zohlednit dopady emisí spalovacího motoru do jeho ceny.
Arese
Jasně. Zatímco elektrozkraty jezdí na vůni s číslem a vyrábí se pouze z kompostu.. 😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Zohlednit náklady za přepravu surovin na výrobu větrníků, fotovoltaiky, nabíječek, baterií, wallboxů atd do jejich ceny, za ničením krajin těžbou, nesmyslnou výstavbou a přeestavbou milionů továren v Asii, kde se to vše vyrábí a za zábor změdělské půdy
Avatar - kari.laz
kari.laz
Neblázni, tohle nemůže tento antiekolog pochopit. On si myslí, jak je ohromně ekologický, protože vidé jen k sobě pod okno, kde bude místo spalovacího auta odjíždět soused na baterku a myslí si, jak děsně to je všechno ekologické. Absolutně jim chybí globální pohled a myslí si, že elektrickým krámem před barákem zachrání svět. Co za obrovské zátěže jen ten jejich přechod na veškeré "obnovitelné" zdroje, jejich výroby, recyklace, všemožné převážení surovin sem tam po světě, nadzemní doly surovin, kde dle těchto antiekologů jezdí zaručeně všechno na obnovitelnou elektriku včetně bagrů. Základní ekologický problém je úplně někde jinde. Za prvé rozežranost civilizovaného světa, ničení světové vegetace a přírody obecně, obrovské ekologické zátěže států Afriky a Asie, kde si moc hlavu s ekologií nelámou.
Ale antiekolog Handly bude mít souseda se spalovákem, takže si dá na parapet kytičku a bude chrochtat blahem.
Je jednodušší přehodit "bordel" do Asie a Afriky a myslet si, jak je Evropa ekologická a zachraňuje tím svět.
Nehledě na to, že Putin udělá bububu a pomalu celá světová vojenská technika začne migrovat sem tam a zaručeně mají megaekologické vojenské dopravní prostředky, aby Hendlimu nesmrděli pod oknem, protože jinak by vypustili víc emisí jak všechna auta v Evropě.
Ale tak co po těchto pseudoekolozích také chtít.
Hendly
Velice špatně se mi reaguje na názor kde posuzuješ mě, ale pojď se zamyslet nad problémy které popisuješ.

EV rozhodně svět nezachrání. Já to netvrdím a netvrdí to ani většina lidí kdo mají vliv na prosazování EV. Nikdy to tak myšleno nebylo. Je to jen jeden malý kousek celkové snahy o omezení znečištění životního prostředí. A neničit životní prostředí je něco správného, ne?
Jistě to sebou nese nárok na těžbu surovin atd, ale základ té snahy pro přechod k EV je možnost uzavřeného recyklačního kruhu. A to je jak u EV, FVE a i u VtE. Bez toho by to nemělo smysl.
každý den se na planetě spotřebuje 100 000 000 barelů ropy...

"Bordel Asie a Afriky" ono to není tak jednoduché jak se zdá. Třeba ČR má cca stejnou produkci CO2 na hlavu jako Čína. Stejně tak chceme po někom, aby nekácel lesy, ale my jsme to udělali u sebe a zbohatli na tom. Teď to chceme někomu zakazovat. Jde na to opravdu koukat z více stran.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Ty jsi v zelené bublině, přes kterou nevidíš. Jinak by jsi takovéhle prognózy vůbec nemohl psát. Tvůj pohled dohlédne tak za roh, ale svět a budoucnost je trochu dál, než si myslet, že zavedeme BEV, větrníky soláry a svět bude zachráněn.
Představuješ si to jak Hurvínek válku
Hendly
Ok, beru to, že nemusím mít pravdu, ale tak mi napiš nějaký argument.
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Nejlepší je nestavět elektrárny a nakupovat proud (ale odkud, že?) jak radí těžký zelený stalinistický neobolševik Peksa 😄 😄

Tvůj vzor vid 😄 😄 😄
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Už plácáš z hladu, běž radši na oběd.

Kjostský protokol neříká nic o nestavění elektráren, si jako obvykle totálně mimo.

Já o voze, ty o koze 😄 😄
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Lipavský je šašek, půlka netu si z něj dělá prču, že vypadá v té uniformě, do které se navlékl jako kadet Biegler ze švejka nebo vojín Jasánek 😄 😄 😄
https😐/raptor-tv.cz/…jasanek-foto.jpg

Bojuju proti pomateným neostalinistickým utopistlům, co jsou absolutně mimo realita a podporují šméčka, co v zimě nic nevyrábí a převoz surovin přes půlku světa.

Řada seriozních vědců říká, že se jedná o opakující se cykly a že vysoké teploty lze z výzkumu ledovců pozorovat už před 200 lety.
To taky ovlivnil člověk tehdá???

😄 😄 😄
Avatar - Amaterasu
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Já bych chtěl investovat do tvých služeb, kolik mi dáš na tvé služby dotaci??
IPace
zadnou dotaci ti nedam ani ja zadnou nechci, to co jde u me objednat je spedice kontejneru co nakladoveho prostoru, a nove pak moznost nabijeni u prozatim 2 nabijecich bodu
champ1on
Možná že nějaký výrobce se vzbouří a udělá elektromobily na ulíkaté palivo. Zpočátku by v autě byly lineární spalovací motory dvoutakt a později palivové články na propan-butan nebo na ethanol.
Avatar - VDC
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
bude , občanská v EU
Mr Nope
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - Anonym
Anonym
bolševiků, to bude potřebovat Evropa, odstavit u voleb neostalinistické zelené utopisty od moci.
Tím by se zbavila pomatených fanatiků a zas by to bylo místo, kde se dá normálně žít.
Helle
Příspěvek podléhá schvalování.