Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropa bude do 2035 potřebovat 65 milionů nabíječek elektromobilů

ČTK
Diskuze (216)

Evropa bude mít do roku 2035 na silnicích 130 milionů elektromobilů. Pro tyto vozy bude potřebovat 65 milionů nabíječek, z toho zhruba 85 procent bude instalováno v domácnostech.

Vyžádá si to investice do infrastruktury ve výši asi 134 miliard USD (2,8 bilionu Kč). Vyplývá to z prognózy poradenské společnosti Ernst & Young (EY) a evropského energetického sdružení Eurelectric, na kterou upozornila agentura Bloomberg.

Evropská flotila elektromobilů se do roku 2030 zvýší na 65 milionů vozů ze současných téměř pěti milionů. V následujících pěti letech se pak podle prognózy počty elektromobilů zdvojnásobí.

Rychlé zavádění elektromobilů v Evropě představuje pro energetické firmy dva velké úkoly. Prvním z nich je vybudování sítě devíti milionů nabíječek mimo domovy - podél silnic, na pracovištích a v nabíjecích centrech vozových parků. Podle aktuálního průzkumu BloombergNEF je v Evropě nyní přibližně 445.000 veřejných přípojek.

"Instalace 400.000 nabíječek nám trvala deset let," řekl analytik EY Serge Colle. "Nyní jich budeme potřebovat do roku 2030 v každém roce zhruba 500.000 a zhruba jeden milion ročně mezi lety 2030 a 2035," dodal. EY odhaduje, že náklady na tuto výstavbu budou 62 miliard USD a dalších 72 miliard USD bude potřeba k instalaci 56 milionů nabíječek do domácností.

Nástup elektromobilů se bude časově shodovat se zvýšením výroby elektřiny z obnovitelných zdrojů, elektrifikací vytápění a růstem extrémního počasí. "Je naprosto zásadní, abychom neseděli se založenýma rukama a nečekali," upozornil generální tajemník Eurelectricu Kristian Ruby. "Tohle je práce na desetiletí," podotkl.

Kromě dohledu nad instalací milionů nabíječek bude muset evropský energetický průmysl zvládnout zvýšené zatížení sítě. Zvláště podél dálničních koridorů, kde budou řidiči očekávat rychlé nabíjení kdykoliv bude třeba. Zvládnutí této nárazové poptávky bude podle Colleho vyžadovat solární systémy a systémy pro skladování energie u nabíjecích stanic.

V městské zástavbě pak EY očekává nárůst poptávky po nabíjení ve večerních hodinách, kdy řidiči přijedou z práce. Poskytovatelé elektřiny tak budou muset zřejmě nabízet pobídky pro řidiče, aby nabíjeli mimo špičku a aby elektřinu z baterií aut vraceli zpět do sítě. To znamená, že domácnosti i automobily budou potřebovat obousměrná nabíjecí zařízení.

ČTK
Diskuze (216)

Doporučujeme

14. 2. 2022 11:40
Re: Je to normální?
Nazývej si to jak chceš, ale CO2 fakt nemíním řešit a směju se těmhle zoufalým pokusům jak klima zase ochladit. Můžeme se postavit třeba na hlavu a růstem skleníkových plynů neuděláme vůbec nic, takže je zbytečný jejich emise nějak překotně regulovat za únosnou mez pro náš průmysl a energetiku. Věděl si třeba, že i kdyby celá Evropa najednou teď hned přestala vypouštět veškerý emise CO2, tak čínský hospodářský růst už za dva roky tohle hypotetický snížení smaže? Tak jaký má smysl si tady zakazovat jezdit spalovacíma autama, blábolit o nějaký uhlíkový stopě u kde čeho, když to nebude mít v konečným důsledku absolutně žádný efekt? Není lepší se prostě na změnu klimatu systematicky připravovat a prostě se s ní smířit? Konec konců vždy v minulosti to znamenalo pro faunu i floru pozitivní periodu. Až se zastaví kácení deštného pralesa, tak budu věřit, že to lidstvo myslí vážně. Do té doby si budu využívat veškerých výdobytků civilizace a nemíním podléhat, žádným alarmistickým blábolům.
Avatar - Barrichello
11. 2. 2022 14:12
Re: Je to normální?
Provokace.....Rusko a USA a NATO se navzájem provokují, protože rusko nechce základny NATO na uzemí Ukrajiny, celkem logicky.

Je to hra šašků, by se za mohla opakovat kubánská krize že.

Protože rozmístit ruské rakety na USA na Kubě, Venezuele, v Afrických státech atd vůbec není problém.

Ukrajina by měla zůstat neutrální.

Druhá věc je, že USA by rády vyšachovaly Rusko z dodávek plynu pro Evropu a sami sem vozily drahé LNG.

+ je ve hře asi dalších 1500 faktorů, enbudu to tu rešit, je to tak na 10 hodin téma
Avatar - Barrichello
11. 2. 2022 12:08
Re: Je to normální?
IV generace hlavně umí odsolování vody, v době kdy některé země maj problémy s pitnou vodou taková celkem nevýznamná věc.

:-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
11. 2. 2022 12:07
Re: Je to normální?
Jo a pizzu jde rozvážet i Rollsem jako prémiový rozvoz za 500 Kč. není problém když to někdo zaplatí, nebo když se ti to budoucnu vrátí v zisku .
Avatar - Barrichello
11. 2. 2022 12:00
Re: Je to normální?
Rusko nedodává jen číně, dodává i jinam, ropu dodává i do USA např. stejně jako titan, bez něj by blyi amíci těžce v řiti.

A samozřejmě Rusko vyváží i hotové výrobky....a potraviny.

Krom sodíku a olova nevím o ničem dalším co by se zkoušelo, 4. generaci staví a vyvíjí pouze rusko a indie a čína (kterým to staví rusko ovšem) :-)