"Vůz postrádá kosmetická zrcátka ve stínítkách a má mechanické ovládání zpětných zrcátek prostřednictvím páček. Hezké retro, které je ovšem při zacouvávání k obrubníku na straně spolujezdce trochu nepraktické."
Akorát je to přesně naopak. Musí to být v poloze na pravé zrcátko a musí to být ve výbavě. Většinou za příplatek jako "Paket zrcátka" a musí se to naprogramovat. Samo se jaksi ani kuře nevy.ere.
Samozrejme, mea culpa, je to vpravo. Naprogramovat je prisilny vyraz, povedzme, ze nasravit :-) a ako pises, z tych ficur co dnes montuju do aut, je to z tych uzitocnejsich veci
To jako proč? Samozřejmě, že to funguje bez blinkru, když je to ve výbavě.
Já rozhoduju o tom, zda to bude aktivní, nebo ne a já si to naprogramuju přesně jak chci. A je to maximálně praktické. Bez toho bych auto nevzal.
Hm tak jako špatna věc to sice uplně neni, ale kvuli takove "ptakovině" nevzit auto ?
Asi bych si na tuhle funkcionalitu ani nevzpoměl.
Měl jsem to v golfu 6 a použival jsem nastaveni praveho zrcatka při couvani. U focusu to nebylo za to měl velice dobrou zpětnou kameru, ktera to dokaže slušně suplovat.
Teď to mam opět v golfu a i když kamera neni na takove urovni jako v tom focusu tak jsem si zatim zpětne prave zrcatko nenastavil, ale třeba se k tomu jednou dokopu.
Pro mne je to vcelku zásadní věc. Prostě bych nekoupil nové drahé auto bez možnosti vidět, kam couvám. Když jsem zvažoval Toyotu Corollu TS 2.0 Hybrid, tak toto byla jedna z věcí, která mne odradila i když jsem jinak její pohon svým způsobem obdivoval.
A i když mám teď u Passata 360° kamery, tak stejně věřím víc zrcátku.
No nevim ja se zatim vždy mohl na zpětnou kameru spolehnout a jde vlastně o realny pohled narozdil od parkovacich otravnych, zbytečně hlasicich čidel i když neni vyloženě vidět na zadni kolo. Ale prostě pokud ma kamera navaděci pruhy tak to suplovani je dost slušne za to zrcatko. A jestli bych si nějake auto nepořidil diky nějakemu chybějicimu vybavovemu prvku tak určitě by to byla spiš ta kamera než naklapějici zrcatko. A na corollu a to nejen kvuli pohonu bych se ani nešel podivat a na zrcatko jak piši bych si u ni ani nevzpoměl.
Zadní kamery jsou různé a u Toyoty, stejně jako u Peugeotu a asi i mnoha dalších naprosto tragické. VW umí na většině modelů zadní skrytou v logu, což znamená čistou za každého počasí navždy. To neumí ani většina prémie. Nicméně pořád to není zrcátko a pořád to není pohled na zadní ráfek. Dodávka má velký zrcátka, kde je vidět všechno a tak tu funkci nepotřebuju, ale většina současných osobáků má zrcátko takový, že buď vidím provoz, nebo kolo, ale nikdy obojí.
Co je špatného na pohonu Corolly? Krom vysavačového efektu při prudké akceleraci? Rozjezdy jsou lahodné a přitom bleskové, nic lepšího jsem nezažil. Odolnost a životnost je skvělá. Podvozek byl schopný a netřískal. Řízení taky fajn. Horší byly sedačky s hrozným nastavováním a sedákem, fórovej středovej tunel a loketka, chybějící výhřev skla, pevně dané výbavy, již řešené zrcátko, šílenej ukazatel spotřeby + malá nádrž, chybějící průvlak na lyže a další drobnosti, které si už ani nepamatuju. Ale hlavně mě dorazila totálně vybitá předváděčka na salonu v Brně. Tak, že nešel ani otevřít kufr. Ale možná jsem to mohl překousnout. Ušetřil bych hroznejch peněz. No asi radši ne. :-)
Vyklápěcí kamera znamená hlavně, že ji každá špína zasekne a vylámou se kolečka. Už jsem takhle na dálnici pár pašíků viděl. Znak vyklopený, asi zrovna couval...
Ty je opravuješ, nebo si to jen myslíš? Já o ničem podobným nikdy neslyšel a ani jsem nikdy za skoro 10 let neměl žádný problém s tímto systémem.
Co to je každá špína?
Aha, to sem nevěděl, že dnešní auta mají takové vymoženosti. Dřív stačilo mít v oku rozměry auta a podélně se dalo zaparkovat v pohodě i úplně bez zrcátek.
Hlavne riešiť vôbec takúto vec pri Dacii...Inak dnes je na trhu plno nových áut, ktoré takú funkciu nemajú a osekávanie takýchto nenápadných prvkov vo výbavách veselo pokračuje.
Mě přijde, že tady snad 3/4 lidí neumí číst. Píšou "Mechanické" ovládání. To znamená páčku na dveřích spolujezdce. Vážně ti připadá v pohodě nemít možnost ovládat zrcátko, nebo o to prosit spolujezdce, nebo kolemjdoucí?
Škoda 1,5dCi, který by s takovým megapřepravníkem hýbal důstojněji i po zatížení klimakompresorem v létě. Ale dobře již bylo. Vlastně můžeme být rádi, že tohle auto vůbec vzniklo a dopadlo jak dopadlo.
Hele taky mam doma Citroena C3 s třihrnkem a 60kW a když jedeš sám nebo ve dvou, tak nejsi brzda ani na dálnici, ale tohle bude vozit 5ti členný rodiny s bagáží, tak to chce trošku víc výkonu ;-)
Což je polovina výkonu moderní udušené Dacie. Nedělám si iluze, ale hůř, než taková Fabie HTP to jezdit určitě nebude ani naložené a s takovým autem prostě rodiny cestovaly a cestují doteď a nevšiml jsem si, že by mne nějak omezovali (to tady zase bude nejvíce hejtů, jak je ta auta brzdí - mne nejvíc brzdí hustota provozu :D i když jedou samé prémiovky, není kam jet) . Jasně ,že se najde blb, co neumí předjíždět a neodhadne výkon svého auta, ale za to nemuže to auto. Myslím, že pro cílovou skupinu je to naprosto dostatečná motorizace, dlouhý táhlý s dvoulitrovou Oktávkou asi závodit nebudou, ale s tím se dá žít :D
Ostatně, to auto vypadá fakt dobře, nedivil bych se, kdyby motorovou nabídku rozšířili časem, protože ostatní značky, včetně mateřského Renaultu na podobné typy aut kašle a vše jde cestou Crossoveru
Nojo, ale ta 81 kW 1.9 TDI měla těch 200Nm už někde okolo 1.400-1.500 otáček, kdežto tady se dolují někde u 3.000. Což z hlediska uživatelského komfortu a hluku asi nebude moc velká zábava.
Scenic tiez 170 v pohode, len mi prislo smiesno, lebo sme sli s dcerou a nieco jej rozpravam, odpoved nic. Hlasnejsie rozpravam, odpoved nic. Tak som na nu dozadu zakrical a nieco zacala ona kricat, len dopredu nebolo pocut. A tak sme cestovali, ona pozerala inde, ja som soferoval. Auto super, len ten hluk :-)
Znam par expertu, kteri povazovali hucici loziska za vlastnost. Jeden prozrel az v momente, kdy jel identickym autem, ktere ale zahadne nehucelo. :-O treba je to i tento pripad?
Jasne, ze nie. Reklamoval som to a dali mi pojazdit identickym, novym autom. Hucalo presne tak isto :-) Inak aj pri novom Megane sa uz Micka stazoval, ze mu to hucalo pri 120ke.
Opouštíme město a vydáváme se do zhruba 130 kilometrů vzdáleného města Antequera. Máme na to 2,5 hodiny, takže bylo jasné, že dálnici pouze lízneme, i ten kousek nám ale stačil k tomu, abychom v rychlostech na 120 km/h bědovali nad aerodynamickým svistem kolem vnějších zrcátek. Zatímco ruchy od podvozku tu stále prakticky nejsou slyšet (i odvalování kol slyšíme jenom vzdáleně), kolem zrcátek dost fouká. Však jsou to pořádné plácačky a v kontextu toho moc nechápu, proč se Renault nevybodnul na výsuvné kliky dveří, jejichž reálný přínos efektivitě jízdy nepoznáte.
Jasně, fáčko jelo taky 160kmh, ten citron umí i přes 170kmh, ale není to už bezpečné v takhle malých autech. Jogger je proti nim mastodont a plně naložený bude mít 1800-1900kg. Ani s jedním motorem to nebude zrovna oslnivá dynamika ;-)
Menší než Octávka?
Na délku sice o 13 cm, jo, ale na výšku je o 20 cm větší a rozvor má taky o 20 cm větší a počítá se s tím jako se 7 místným autem, tak by to mělo něco uvézt. Aerodynamika bude taky zcela jinde.
Minuly tyzden som ho prave objednal v "plnke" v bielej farbe. Ta uz ma elektricke aj zadne okna, spatne tiez, park. kameru, sledovanie slepeho uhlu, volant nastavitelny v oboch smeroch. nahradzujem firemny ford tourneo connect 1.6 tdci 85kw. bral som 7 miestnu verziu, pretoze preco nie za ten priplatok, na nejaku firemnu chlastacku ako rozvoz sa to moze hodit. mna hlavne laka tovarenske LPG, mne nevadi ze ho bude treba tocit - aspon sa troska pozabavam, ak sa zmestim do 10L plynu v meste, stale to bude velmi dobra hodnota (ford zere 6.5 az 7 v meste, jazdim dynamicky) Zaujimave je, ze za 680e sa da kupit zakl. servis + zaruka + asistencia na 5 rokov / 100kkm, takze dalsie znizenie nakladov. dodacia doba 30.6. planujem v lete ho zobrat niekde na vylet, ked uz bude take lacne palivo :) (prve lpg v zivote). este dodam, ze som pisal 6tim predajcom, ani jeden neda ani cent zlavu :D.
Tak, tak, Dacia zľavy nedáva. Gratulujem, ja by som tiež išiel do toho LPG, paradoxne sa s tým lepšie jazdí ako tým silnejším TCe a má to nepriame vstrekovanie. :yes: Pár vecí mi na tom aute vadí, ale zas za tie peniaze...
To majú dobré, lebo je dosť dacií, ktoré jazdia ako firemné :-) Pre firmu ideálne, nízke náklady, pokiaľ je fakt pravda, že sú to kvalitné autá. Firmu značka nezaujíma, vyberá podľa tco.
U těch užitkáčů u Dacie je nějaká dlouhodobá spolehlivost beztak úplně jedno. Vždyť je to tak levné, že šikovnej řemeslník na to musí za rok vydělat a pak to může kupovat znovu a znovu.
Tady ten Jogger vidím (mj) jako ideální přesouvadlo pro nějakou partu stavebních řemeslníků. Pět chlapů co jede na tejden na stavbu, dozadu nacpou tašky a jede se... a vzhledem k variabilitě nastavení sedadel a tvorby prostoru (níže koment Woodyho Aliena), je to cenově bezkonkurenční univerzál.
Niet pochyb ze jogger budr trhak... dacia vie co zakaznik chce a co si ziada trh ... tu nie si u fiatu ani u alfy.... mna len zaujima ci to ma kompletne pozinkovanu kasnu... ak ano.... nie je o com.... kauf desatrocia pre 4 ci 5 clennu rodinu :yes:
Líbí se mi :
vnější design
světlá výška
cena
Nelíbí se mi:
nástup nejvyššího kroutícího momentu 200 Nm až v 2900 otáčkách. To může být problém při nájezdu na dálnici
Místo v druhé řadě sedadel při sedmimístné verzi
nízká užitečná hmotnost. U tak velkého auta bych čekal alespoň o 50 kg vyšší ( teď je to 519kg včetně řidiče)
Ale za ty prachy a v rámci cílové skupiny by víc čekal jen blázen.
Čo má miesto v druhom rade spoločné s tým tretím? Ako že je ho zbytočne veľa? S tým krúťakom máš pravdu, preto mi príde vhodnejšia tá LPG verzia, lebo tam je tých 170 Nm k dispo už od 2000 ot./min. Pocitovo to robí veľa, nie je tam taká diera.
Otec nedávno išiel s Lodgy a hneď mi písal, že čo to za auto, že to hučí ešte viac, ako môj Scenic. A keď som ho viezol Scenicom, prvé čo, začal nadávať na cesty na Slovensku a potom že čo mi to tak hučí a prečo tak fúka. Som mu odvetil, že cesty sú dobré a že je to vlastnosť auta :-)
Nepochopím, prečo si si ten Scenic vôbec kupoval...ja netvrdím, že je to dobré alebo naopak na prd auto, nemám s ním žiadnu skúsenosť, ale to si to auto objednal bez vyskúšania? Je síce pravda, že pri nejakej 10-20 km predvádzačke človek vlastne až tak veľa toho nepostrehne, ako keď auto vlastní a jazdí ním dlhšie, ale keď si taký “gurmán”, tak si mohol vziať BMW 2 Gran Tourer, keď máš aj X1, ako zvykneš písať, a mohol si nás ušetriť týchto večných pindov, lebo si si vybral pre seba nevhodné auto...
Ušlo mi to pri predvadzaní, s požičaným autom som nechcel lietať 160+. Tak trošku som predpokladal, že to sú normálne autá a v tom čase som jazdil aj p208, ktorý bol tiež neskutočne hlučný. Naplno som si to uvedomil, až keď sme kúpili C4 Picasso a zrazu pohodlie, tichosť. Inak BMW ľutujem aj ja, ale tam mali také ceny, že som ani nešiel pozrieť. Až časom som zistil, že na BMW dávali také zľavy, že som to mohol kúpiť. Ale mal by som ten benzínový trojvalec, ktorý sa zadiera :-) Všetko sa vyskúšať nedá, problém mám s tým, že na to tu dobrí ľudia neupozornia, že pozor, tie autá sú také a také.
Ako som písal, nemám so Scenicom skúsenosť, takže to neviem posúdiť. Jedná sa o poslednú generáciu? Ale OK, beriem Tvoju odpoveď, len keď je to také hrozné ako píšeš, tak si sa mohol toho čo najskôr zbaviť a kúpiť niečo iné.
A čo by si dal takej rodine na výber? MB GLS / BMW X7 / Jeep GCh / Ford Explorer / Dodge Durango ??? Alebo nejakú osobnú dodávku za 35+ tisíc eur, keď táto Dacia je za polovicu?