Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Toyota si patentuje manuál pro elektromotory, půjde především o zábavu

Pseudo-manuální převodovka v elektromobilech by měla pomoci především k navození té správné řidičské atmosféry.
Zpět na článek
14. 2. 2022 10:32
14. 2. 2022 23:52
Avatar - Midlosek
14. 2. 2022 10:29
Vychytávky Ládi Hrušky!
Ford stromeček s vůní benzínového auta, Toyota manuální převodovku, to určitě strhne úplnou lavinu zájemců o EV :D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - WinDiesel
14. 2. 2022 16:45
Re: Vychytávky Ládi Hrušky!
Majitele elektrozkratů z principu nezajímá manuální řazení, leda by bylo na tabletu v infotainmentu :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] Oni chtějí tabletovat, a ne kvedlat šaltpákou :-[] :-[] :-[] :-[]
15. 2. 2022 09:19
Re: Vychytávky Ládi Hrušky!
Ale za vytlaci elektromobily obycejna auta (ne ze by to uz nezacalo :-( ) mohla by to byt zajimava varianta jak si poridit nove auto kopirujici stare jizdni zvyky. Jen doufam, ze to propracuji do faze, kdy si budou hrat i s momentem jdoucim na kola, jinak to dopadne jak arkadova zavodni hra.
Avatar - narona
14. 2. 2022 10:32
točivý moment
No chtělo by to ale zmínit že i elektromotor má dost nízkou účinnost při rozběhu a nižších otáčkách tudíž převodovku s měnitelnými převodu by potřeboval k efektivnímu chodu :)
Rozbalit vlákno
14
14. 2. 2022 12:08
Re: točivý moment
To se mi nějak nezdá. Máš k tomu osobní poznatky nebo nějakou literaturu ?
14. 2. 2022 14:28
Re: točivý moment
https://x-engineer.org/…icles-ev-better/

https://www.researchgate.net/figure/Efficiency-map-of-the-electric-vehicle-EV-driving-motor-system_fig1_335954963

https://www.silicon-mobility.com/…-the-efficiency/

https://www.researchgate.net/figure/Efficiency-map-of-the-electric-motor-and-inverter_fig4_323522307

https://www.researchgate.net/figure/Electric-motor-efficiency-map-and-torque-curve_fig2_303784888
14. 2. 2022 15:17
Re: točivý moment
Kouknul jsem na ten první odkaz a z třetího obrázku (grafu) vyplývá, že největší torque (to je točivý moment ?) má elektromotor lineárně od 0 otáček do cca 1700 ? Pokud to tak je, pak se Narona mýlí ve svém komentáři : "dost nízkou účinnost při rozběhu a nižších otáčkách" . Já nevím kolik má můj Smart otáček při (třeba) 110 km/hod, ale že by mu tahle rychlost dělala nějaké problémy (udržet), jsem nepozoroval (tedy úbytek točivého momentu ve vyšších otáčkách). Ani nejrychlejší Tesla (Plaid) myslím nemá žádnou stupňovou převodovku. Samozřejmě se s EV jezdí dost jinak než se spalovákem, i když v realitě to u většiny lidí zase až tak moc rozdílné nebude.
Avatar - WinDiesel
14. 2. 2022 16:46
Re: točivý moment
účinnost není točivý moment elektrone !!!!
14. 2. 2022 17:22
Re: točivý moment
Nj účinnost je v tomto případě poměr mezi mechanickým výkonem produkovaným elektromtorem a jeho aktuálním elektrickým příkonem.
Točivý moment je skutečně něco dost jiného.

Vyyplývá z toho třeba že v nulových otáčkách je účinnost nulová, i kdyby moment byl v té chvíli maximální
14. 2. 2022 18:06
Re: točivý moment
Nejsem elektrikář, ani žádný technický odborník. U cirkulárky mám speciální polohu spínače na rozběh motoru, ale u Smarta jsem žádné obtíže s rozjezdem nepozoroval, naopak se mu poměrně dobře daří hoblovat zadní pneu (má náhon na zadní nápravu).
Avatar - narona
14. 2. 2022 21:07
Re: točivý moment
Ne, myslel jsem to tak že ten elektromotor nemá stejnou účinnost v celém spektru otáček. Při oprimálních má třeba 90%, jinde ale kolem 70. Lokomotivy mají taky proto chlazení poháněné zvláštními motory.
15. 2. 2022 07:03
Re: točivý moment
Jak jsem psal, nejsem žádný odborník. Mám jen praktické zkušenosti s několika EV a nikde jsem nějaký problém, který by měla řešit vícestupňová převodovka nepozoroval. Samozřejmě přiznávám, že jsem nenáročný uživatel, protože jezdím v rámci rychlostních limitů, nevozím žádné velké náklady atd.
Avatar - narona
15. 2. 2022 13:31
Re: točivý moment
Takhle, při jízdě to samozřejmě přímo nepoznáte. U spalovacího motoru taky nevíte kolik zrovna žere na kWh. Pozná se to maximálně během topení. Prostě ten elektromotor když nemá převodovku aby mu ulehčila práci při určitých otáčkách tak více protopí. Ten rozdíl v účinnostech sice procentuálně není velký ale když vezmeme v úvahu výkony EV a že jsme rádi za každou kWh energie v baterii, tak už by aplikace vícestupňové převodovky v dojezdu třeba 10% klidně dala navíc.
16. 2. 2022 13:58
Re: točivý moment
Díky za informaci.
Avatar - twistedTSD
14. 2. 2022 14:57
Re: točivý moment
Proto se taky s CVT v EV experimentuje, ale kdoví, jak to dopadne.
14. 2. 2022 15:01
Re: točivý moment
CVT ve spojení s elektromotorem je asi nejhorší kombinace
Avatar - WinDiesel
14. 2. 2022 16:47
Re: točivý moment
CVT je nejhorší kombinace se vším.
Avatar - kari.laz
15. 2. 2022 10:40
Re: točivý moment
Dvě noční automobilové můry spojedné v jedno.
14. 2. 2022 10:35
A další patent v pořadí bude...
...program pro elektromotory, který bude pouze pro zábavu imitovat poruchy a závady. Různé pseudoporuchy se budou projevovat věrně jako klasické poruchy, vysypaná dvouhmota, spojkové ložisko, převodovka, vstřiky s věrnými akustickými i mechanickými projevy až po pseudozadření motoru s totálním znehybněním vozu.

Jen pro zábavu.

Auto bude možno nechat jen pro zábavu odtáhnout do pseudoservisu, kde ho za dva týdny pseudoopraví za opravdové nikoliv pseudopeníze. Jen pro zábavu.

Tomu říkám pokrok. U doktora budou dávat nohu do sádry jen tak, pro zábavu.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Katikakus
14. 2. 2022 10:46
Re: A další patent v pořadí bude...
Tesla je důkazem, že u elektromobilu skutečné poruchy opravdu není nutné imitovat. Naopak.
Avatar - eLzyx
14. 2. 2022 11:39
Re: A další patent v pořadí bude...
kolik těch Tesel máš, že můžeš soudit?
Moje Tesla měla po 6 letech a 185t km pouze jednu závadu, prasklou kliku u řidiče. A po 5 letech odešla 12V baterka.
Avatar - KANKUNEN
14. 2. 2022 11:49
Re: A další patent v pořadí bude...
Tak to mají i místní majitelé Alf a Fiatů. U aut se sype elektronika víc než mechanika.
Avatar - Katikakus
14. 2. 2022 11:53
Re: A další patent v pořadí bude...
Tvoje Tesla i to kolik bych jich měl já, i kdybych jich měl 5, je statisticky naprosto irelevantní. I kdyby se tu objevil někdo s Teslou, která se permanentně s*re, tak to má stejnou hodnotu, jako tvá zkušenost - nulovou. Kdy už to hlupáci pochopí? Relevantní jsou data ze statisticky dostatečně velkého vzorku. A ta jsou veřejně dostupná.
Avatar - eLzyx
14. 2. 2022 13:06
Re: A další patent v pořadí bude...
tak tu statistiku nadhoď. Předpokládám, že bude z nějaké pojišťovny, což se dá brát za relevantní údaj. Z STK je to hodně sporné, protože tam to není ani tak o autě, jako o majiteli a jeho pečlivosti v údržbě.
Avatar - WinDiesel
14. 2. 2022 16:49
Re: A další patent v pořadí bude...
Tesly se neustále umísťují na posledních místech co se týče poruchovosti, jsou stejně špatné nebo i horší než Dacie.
Buď ty testy nevidíš, nebo je nechceš vidět. :-[]
Avatar - WinDiesel
14. 2. 2022 16:48
Re: A další patent v pořadí bude...
Jsi připraven na investice? Už brzy budeš kupovat bateriový pack za 400 000, pokud Ti tvoje milovaná Tesla nedá slevičku :-[] :-[] :-[]
15. 2. 2022 09:23
Re: A další patent v pořadí bude...
Placate pekny ....vite co, u zvirat se tomu rika hnuj.
14. 2. 2022 12:30
Tady se hodí jedině citát z Pelíšků.
Teda, to muselo dát příšernou práci. Přitom taková blbost, co?
Rozbalit vlákno
1
14. 2. 2022 14:31
Re: Tady se hodí jedině citát z Pelíšků.
:yes: :*)
Avatar - Stejsn
14. 2. 2022 12:51
Kam to dospěje...
Imitace zvuku motoru z repráků, imitace výfuků, imitace brzdových kotoučů a antény, imitace řazení... sorry, ale za mě :no:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - eLzyx
14. 2. 2022 13:06
Re: Kam to dospěje...
tak to už je na spalovácích, ne?
Avatar - Stejsn
14. 2. 2022 13:21
Re: Kam to dospěje...
Jo a je to ŠPATNĚ.
Avatar - WinDiesel
14. 2. 2022 16:51
Re: Kam to dospěje...
Nemyslím si. To je jen zbožné přání elektrofašistů. Vlhký sen.
Avatar - kari.laz
15. 2. 2022 10:44
Re: Kam to dospěje...
Přesně tak, Zníčí to nejlepší z aut, aby to pak imitovali. Asi jako imitace masového burgeru. Pořád to bude jen imitace.
14. 2. 2022 13:02
Jeste paku rucni brzdy
A bude z toho auto snu. :D

Toyota jede.

PS Uz chybi jen skutecna (ne pseudo) spojka.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - pradeda777
14. 2. 2022 14:04
Pseudo...pseudo....pseudo...
....no a pak se oklikou vrátíme ke "good old" spalovákům..... ;-) :-! :-[]
Rozbalit vlákno
3
Avatar - honzaHK
14. 2. 2022 16:32
Re: Pseudo...pseudo....pseudo...
K těm spalovákům, který maj pseudovýfuky a pseudozvuk v kabině?
Avatar - WinDiesel
14. 2. 2022 16:52
Re: Pseudo...pseudo....pseudo...
... ale taky mají skutečný zvuk ..... a dají se poladit, jen tomu věnovat práci a čas.
14. 2. 2022 22:51
Re: Pseudo...pseudo....pseudo...
Taky nemam rad "pseudo"...
Avatar - petr petrumr
14. 2. 2022 17:19
jen tak dále
Já bych tam vrazil kompletní hybridní převodovku kde místo spalováku bych tam dal pořádnéj elektromotor, jezdilo a couvalo by to na ten v převodovce a na ten velký s buzením by to jelo jak včil na spalovák. Spotřeba by byla tak 10-12kwh/100km a řidič by mohl šajpákovat jak včil, kdyby zapnul B, tak by se buzení přepnulo na max a rekuperace by šla na max.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - kuk
14. 2. 2022 23:52
Re: jen tak dále
Běz si radši líznout zásuvky. :D
Avatar - kuk
14. 2. 2022 23:30
Ještě falešnej vejfuk a falešnej smrad.
To by si taky měli nechat patentovat. A falešný kapající olej z motoru dělající falešný mastný fleky. Samý užitečný věci pro neužitečný lidi. :D :D :D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - kuk
14. 2. 2022 23:53
Toyota je v hajzlu jak Nokie
To jsou fakt experti ve vymejšlení pichovin. :D
Rozbalit vlákno
0