Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Toyota si patentuje manuál pro elektromotory, půjde především o zábavu

43 komentářů

Avatar - Midlosek
Midlosek
Ford stromeček s vůní benzínového auta, Toyota manuální převodovku, to určitě strhne úplnou lavinu zájemců o EV 😁
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Majitele elektrozkratů z principu nezajímá manuální řazení, leda by bylo na tabletu v infotainmentu 😒] 😒] 😒] 😒] 😒] Oni chtějí tabletovat, a ne kvedlat šaltpákou 😒] 😒] 😒] 😒]
Rezna
Ale za vytlaci elektromobily obycejna auta (ne ze by to uz nezacalo 😒 ) mohla by to byt zajimava varianta jak si poridit nove auto kopirujici stare jizdni zvyky. Jen doufam, ze to propracuji do faze, kdy si budou hrat i s momentem jdoucim na kola, jinak to dopadne jak arkadova zavodni hra.
Avatar - narona
narona
No chtělo by to ale zmínit že i elektromotor má dost nízkou účinnost při rozběhu a nižších otáčkách tudíž převodovku s měnitelnými převodu by potřeboval k efektivnímu chodu 😊
Xylo
To se mi nějak nezdá. Máš k tomu osobní poznatky nebo nějakou literaturu ?
Othello
https😐/x-engineer.org/…icles-ev-better/

https😐/www.researchgate.net/figure/Efficiency-map-of-the-electric-vehicle-EV-driving-motor-system_fig1_335954963

https😐/www.silicon-mobility.com/…-the-efficiency/

https😐/www.researchgate.net/figure/Efficiency-map-of-the-electric-motor-and-inverter_fig4_323522307

https😐/www.researchgate.net/figure/Electric-motor-efficiency-map-and-torque-curve_fig2_303784888
Xylo
Kouknul jsem na ten první odkaz a z třetího obrázku (grafu) vyplývá, že největší torque (to je točivý moment ?) má elektromotor lineárně od 0 otáček do cca 1700 ? Pokud to tak je, pak se Narona mýlí ve svém komentáři : "dost nízkou účinnost při rozběhu a nižších otáčkách" . Já nevím kolik má můj Smart otáček při (třeba) 110 km/hod, ale že by mu tahle rychlost dělala nějaké problémy (udržet), jsem nepozoroval (tedy úbytek točivého momentu ve vyšších otáčkách). Ani nejrychlejší Tesla (Plaid) myslím nemá žádnou stupňovou převodovku. Samozřejmě se s EV jezdí dost jinak než se spalovákem, i když v realitě to u většiny lidí zase až tak moc rozdílné nebude.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
účinnost není točivý moment elektrone !!!!
Othello
Nj účinnost je v tomto případě poměr mezi mechanickým výkonem produkovaným elektromtorem a jeho aktuálním elektrickým příkonem.
Točivý moment je skutečně něco dost jiného.

Vyyplývá z toho třeba že v nulových otáčkách je účinnost nulová, i kdyby moment byl v té chvíli maximální
Xylo
Nejsem elektrikář, ani žádný technický odborník. U cirkulárky mám speciální polohu spínače na rozběh motoru, ale u Smarta jsem žádné obtíže s rozjezdem nepozoroval, naopak se mu poměrně dobře daří hoblovat zadní pneu (má náhon na zadní nápravu).
Avatar - narona
narona
Ne, myslel jsem to tak že ten elektromotor nemá stejnou účinnost v celém spektru otáček. Při oprimálních má třeba 90%, jinde ale kolem 70. Lokomotivy mají taky proto chlazení poháněné zvláštními motory.
Xylo
Jak jsem psal, nejsem žádný odborník. Mám jen praktické zkušenosti s několika EV a nikde jsem nějaký problém, který by měla řešit vícestupňová převodovka nepozoroval. Samozřejmě přiznávám, že jsem nenáročný uživatel, protože jezdím v rámci rychlostních limitů, nevozím žádné velké náklady atd.
Avatar - narona
narona
Takhle, při jízdě to samozřejmě přímo nepoznáte. U spalovacího motoru taky nevíte kolik zrovna žere na kWh. Pozná se to maximálně během topení. Prostě ten elektromotor když nemá převodovku aby mu ulehčila práci při určitých otáčkách tak více protopí. Ten rozdíl v účinnostech sice procentuálně není velký ale když vezmeme v úvahu výkony EV a že jsme rádi za každou kWh energie v baterii, tak už by aplikace vícestupňové převodovky v dojezdu třeba 10% klidně dala navíc.
Xylo
Díky za informaci.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Proto se taky s CVT v EV e😜erimentuje, ale kdoví, jak to dopadne.
Othello
CVT ve spojení s elektromotorem je asi nejhorší kombinace
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
CVT je nejhorší kombinace se vším.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Dvě noční automobilové můry spojedné v jedno.
gil54
...program pro elektromotory, který bude pouze pro zábavu imitovat poruchy a závady. Různé pseudoporuchy se budou projevovat věrně jako klasické poruchy, vysypaná dvouhmota, spojkové ložisko, převodovka, vstřiky s věrnými akustickými i mechanickými projevy až po pseudozadření motoru s totálním znehybněním vozu.

Jen pro zábavu.

Auto bude možno nechat jen pro zábavu odtáhnout do pseudoservisu, kde ho za dva týdny pseudoopraví za opravdové nikoliv pseudopeníze. Jen pro zábavu.

Tomu říkám pokrok. U doktora budou dávat nohu do sádry jen tak, pro zábavu.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Tesla je důkazem, že u elektromobilu skutečné poruchy opravdu není nutné imitovat. Naopak.
Avatar - eLzyx
eLzyx
kolik těch Tesel máš, že můžeš soudit?
Moje Tesla měla po 6 letech a 185t km pouze jednu závadu, prasklou kliku u řidiče. A po 5 letech odešla 12V baterka.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Tak to mají i místní majitelé Alf a Fiatů. U aut se sype elektronika víc než mechanika.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Tvoje Tesla i to kolik bych jich měl já, i kdybych jich měl 5, je statisticky naprosto irelevantní. I kdyby se tu objevil někdo s Teslou, která se permanentně s*re, tak to má stejnou hodnotu, jako tvá zkušenost - nulovou. Kdy už to hlupáci pochopí? Relevantní jsou data ze statisticky dostatečně velkého vzorku. A ta jsou veřejně dostupná.
Avatar - eLzyx
eLzyx
tak tu statistiku nadhoď. Předpokládám, že bude z nějaké pojišťovny, což se dá brát za relevantní údaj. Z STK je to hodně sporné, protože tam to není ani tak o autě, jako o majiteli a jeho pečlivosti v údržbě.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Tesly se neustále umísťují na posledních místech co se týče poruchovosti, jsou stejně špatné nebo i horší než Dacie.
Buď ty testy nevidíš, nebo je nechceš vidět. 😒]
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Jsi připraven na investice? Už brzy budeš kupovat bateriový pack za 400 000, pokud Ti tvoje milovaná Tesla nedá slevičku 😒] 😒] 😒]
Rezna
Placate pekny ....vite co, u zvirat se tomu rika hnuj.
Šimpanz
Teda, to muselo dát příšernou práci. Přitom taková blbost, co?
Othello
:yes: :😉
Avatar - Stejsn
Stejsn
Imitace zvuku motoru z repráků, imitace výfuků, imitace brzdových kotoučů a antény, imitace řazení... sorry, ale za mě :no:
Avatar - eLzyx
eLzyx
tak to už je na spalovácích, ne?
Avatar - Stejsn
Stejsn
Jo a je to ŠPATNĚ.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Nemyslím si. To je jen zbožné přání elektrofašistů. Vlhký sen.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Přesně tak, Zníčí to nejlepší z aut, aby to pak imitovali. Asi jako imitace masového burgeru. Pořád to bude jen imitace.
DonVito
A bude z toho auto snu. 😁

Toyota jede.

PS Uz chybi jen skutecna (ne pseudo) spojka.
Avatar - pradeda777
pradeda777
....no a pak se oklikou vrátíme ke "good old" spalovákům..... 😉 :-! 😒]
Avatar - honzaHK
honzaHK
K těm spalovákům, který maj pseudovýfuky a pseudozvuk v kabině?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
... ale taky mají skutečný zvuk ..... a dají se poladit, jen tomu věnovat práci a čas.
DonVito
Taky nemam rad "pseudo"...
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
Já bych tam vrazil kompletní hybridní převodovku kde místo spalováku bych tam dal pořádnéj elektromotor, jezdilo a couvalo by to na ten v převodovce a na ten velký s buzením by to jelo jak včil na spalovák. Spotřeba by byla tak 10-12kwh/100km a řidič by mohl šajpákovat jak včil, kdyby zapnul B, tak by se buzení přepnulo na max a rekuperace by šla na max.
Avatar - kuk
kuk
Běz si radši líznout zásuvky. 😁
Avatar - kuk
kuk
To by si taky měli nechat patentovat. A falešný kapající olej z motoru dělající falešný mastný fleky. Samý užitečný věci pro neužitečný lidi. 😁 😁 😁
Avatar - kuk
kuk
To jsou fakt e😜erti ve vymejšlení pichovin. 😁