Majitele elektrozkratů z principu nezajímá manuální řazení, leda by bylo na tabletu v infotainmentu :-[]:-[]:-[]:-[]:-[] Oni chtějí tabletovat, a ne kvedlat šaltpákou :-[]:-[]:-[]:-[]
Ale za vytlaci elektromobily obycejna auta (ne ze by to uz nezacalo :-( ) mohla by to byt zajimava varianta jak si poridit nove auto kopirujici stare jizdni zvyky. Jen doufam, ze to propracuji do faze, kdy si budou hrat i s momentem jdoucim na kola, jinak to dopadne jak arkadova zavodni hra.
No chtělo by to ale zmínit že i elektromotor má dost nízkou účinnost při rozběhu a nižších otáčkách tudíž převodovku s měnitelnými převodu by potřeboval k efektivnímu chodu :)
Kouknul jsem na ten první odkaz a z třetího obrázku (grafu) vyplývá, že největší torque (to je točivý moment ?) má elektromotor lineárně od 0 otáček do cca 1700 ? Pokud to tak je, pak se Narona mýlí ve svém komentáři : "dost nízkou účinnost při rozběhu a nižších otáčkách" . Já nevím kolik má můj Smart otáček při (třeba) 110 km/hod, ale že by mu tahle rychlost dělala nějaké problémy (udržet), jsem nepozoroval (tedy úbytek točivého momentu ve vyšších otáčkách). Ani nejrychlejší Tesla (Plaid) myslím nemá žádnou stupňovou převodovku. Samozřejmě se s EV jezdí dost jinak než se spalovákem, i když v realitě to u většiny lidí zase až tak moc rozdílné nebude.
Nj účinnost je v tomto případě poměr mezi mechanickým výkonem produkovaným elektromtorem a jeho aktuálním elektrickým příkonem.
Točivý moment je skutečně něco dost jiného.
Vyyplývá z toho třeba že v nulových otáčkách je účinnost nulová, i kdyby moment byl v té chvíli maximální
Nejsem elektrikář, ani žádný technický odborník. U cirkulárky mám speciální polohu spínače na rozběh motoru, ale u Smarta jsem žádné obtíže s rozjezdem nepozoroval, naopak se mu poměrně dobře daří hoblovat zadní pneu (má náhon na zadní nápravu).
Ne, myslel jsem to tak že ten elektromotor nemá stejnou účinnost v celém spektru otáček. Při oprimálních má třeba 90%, jinde ale kolem 70. Lokomotivy mají taky proto chlazení poháněné zvláštními motory.
Jak jsem psal, nejsem žádný odborník. Mám jen praktické zkušenosti s několika EV a nikde jsem nějaký problém, který by měla řešit vícestupňová převodovka nepozoroval. Samozřejmě přiznávám, že jsem nenáročný uživatel, protože jezdím v rámci rychlostních limitů, nevozím žádné velké náklady atd.
Takhle, při jízdě to samozřejmě přímo nepoznáte. U spalovacího motoru taky nevíte kolik zrovna žere na kWh. Pozná se to maximálně během topení. Prostě ten elektromotor když nemá převodovku aby mu ulehčila práci při určitých otáčkách tak více protopí. Ten rozdíl v účinnostech sice procentuálně není velký ale když vezmeme v úvahu výkony EV a že jsme rádi za každou kWh energie v baterii, tak už by aplikace vícestupňové převodovky v dojezdu třeba 10% klidně dala navíc.
...program pro elektromotory, který bude pouze pro zábavu imitovat poruchy a závady. Různé pseudoporuchy se budou projevovat věrně jako klasické poruchy, vysypaná dvouhmota, spojkové ložisko, převodovka, vstřiky s věrnými akustickými i mechanickými projevy až po pseudozadření motoru s totálním znehybněním vozu.
Jen pro zábavu.
Auto bude možno nechat jen pro zábavu odtáhnout do pseudoservisu, kde ho za dva týdny pseudoopraví za opravdové nikoliv pseudopeníze. Jen pro zábavu.
Tomu říkám pokrok. U doktora budou dávat nohu do sádry jen tak, pro zábavu.
kolik těch Tesel máš, že můžeš soudit?
Moje Tesla měla po 6 letech a 185t km pouze jednu závadu, prasklou kliku u řidiče. A po 5 letech odešla 12V baterka.
Tvoje Tesla i to kolik bych jich měl já, i kdybych jich měl 5, je statisticky naprosto irelevantní. I kdyby se tu objevil někdo s Teslou, která se permanentně s*re, tak to má stejnou hodnotu, jako tvá zkušenost - nulovou. Kdy už to hlupáci pochopí? Relevantní jsou data ze statisticky dostatečně velkého vzorku. A ta jsou veřejně dostupná.
tak tu statistiku nadhoď. Předpokládám, že bude z nějaké pojišťovny, což se dá brát za relevantní údaj. Z STK je to hodně sporné, protože tam to není ani tak o autě, jako o majiteli a jeho pečlivosti v údržbě.
Tesly se neustále umísťují na posledních místech co se týče poruchovosti, jsou stejně špatné nebo i horší než Dacie.
Buď ty testy nevidíš, nebo je nechceš vidět. :-[]
Já bych tam vrazil kompletní hybridní převodovku kde místo spalováku bych tam dal pořádnéj elektromotor, jezdilo a couvalo by to na ten v převodovce a na ten velký s buzením by to jelo jak včil na spalovák. Spotřeba by byla tak 10-12kwh/100km a řidič by mohl šajpákovat jak včil, kdyby zapnul B, tak by se buzení přepnulo na max a rekuperace by šla na max.