Toyota si patentuje manuál pro elektromotory, půjde především o zábavu
Pseudo-manuální převodovka v elektromobilech by měla pomoci především k navození té správné řidičské atmosféry.
Manuální převodovky byly dlouhou dobu symbolem řidičských aut, poslední dobou se však z trhu kvapem ztrácejí a s přechodem na elektromobilitu už se s nimi moc nepočítá. Ostatně většina elektromobilů si vystačí s jedním převodem, výjimkou pak představují například sportovní elektromobily Porsche a Audi, které ale stále využívají jen dva převody.
Ze současného trendu by však mohla vybočit automobilka Toyota, která si i v posledních letech dělá věci tak nějak po svém. A my jsme jí za to (s přihlédnutím k modelům jako GR Yaris, GR 86 nebo GR Supra) skutečně vděční.
Toyota si navíc podala žádost o patent na systém klasického voliče manuální převodovky v kombinaci s klasickým spojkovým pedálem i pro elektromobily. Zkrátka systém napodobující to, na co jsou starší řidiči zvyklí.
Celý systém by pak měl fungovat na principu, kdy je přísun točivého momentu a celkově elektromotor ovládán v závislosti na tlaku na plynový pedál, využívání pseudo-spojkového pedálu a pozici pseudo-voliče rychlostí.
Slovíčko pseudo, které se v patentu několikrát objevuje, tak naznačuje, že půjde vlastně jen o záležitost vytvořenou k pobavení řidiče, které ale nebude k ovládání vozu nezbytně nutná. Aby však byla iluze dokonalá, počítá Toyota také s generátorem, který by měl imitovat reakce klasického vozu po práci s pseudo-voličem manuální převodovky.
Toyota se tak evidentně chystá vytvořit imitaci klasického zážitku z řízení automobilu pro čistě elektrickou budoucnost. Není to samozřejmě ideální řešení a většina z nás by spíš uvítala zachování klasických zábavných sporťáků, přesto nás odhodlání Toyoty zachovat zábavu z řízení i pro elektrickou budoucnost velmi těší.
Stále je však potřeba připomínat, že se zatím bavíme pouze o patentové žádosti, která se nemusí stát realitou. Navíc ani není jisté, jak by vlastně podobný systém v praxi fungoval.