Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: V Mladé Boleslavi se rozběhla výroba Enyaqu Coupé. Plánuje se 120 kusů denně

Škoda zahájila v Mladé Boleslavi sériovou výrobu elektrické novinky Enyaq Coupé iV.
Zpět na článek
14. 2. 2022 17:50
14. 2. 2022 18:01
14. 2. 2022 18:10
14. 2. 2022 18:45
14. 2. 2022 20:20
15. 2. 2022 00:02
15. 2. 2022 11:39
14. 2. 2022 21:59
15. 2. 2022 18:54
14. 2. 2022 20:47
14. 2. 2022 21:38
15. 2. 2022 09:02
15. 2. 2022 16:22
14. 2. 2022 21:54
14. 2. 2022 20:40
14. 2. 2022 20:50
14. 2. 2022 21:05
14. 2. 2022 21:16
14. 2. 2022 23:07
15. 2. 2022 18:44
15. 2. 2022 18:57
15. 2. 2022 21:09
16. 2. 2022 09:51
15. 2. 2022 14:00
14. 2. 2022 21:06
14. 2. 2022 21:10
15. 2. 2022 03:23
15. 2. 2022 15:40
14. 2. 2022 17:07
Vzali do prenájmu nejaké letisko?
Aby to mali kam dávať...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - petr petrumr
14. 2. 2022 17:29
Re: Vzali do prenájmu nejaké letisko?
u nás je jedno letiště Bochoř zaskládaný škodovkama a potom Hulín jak byl cukrovar, ty škodovky a co se vozí z Bratislavy zafoliovaný jsou na štěrku, je tam náletová zeleň, vlhko tam je, prostě je to na vodě. Ale mě je jich líto, stejně jak bylo líto v norsku, že enyaqa vzali dvakrát na test, prostě takovéj podvod na lidi zvyklá aji ostřílený norský testovače.
Avatar - Emel
14. 2. 2022 22:42
Re: Vzali do prenájmu nejaké letisko?
Zvyklá od slova zvyk, že? Člověk by ti normálně dal korunu...
14. 2. 2022 20:52
Re: Vzali do prenájmu nejaké letisko?
Nepotřebujou letiště, EC je VSTOL.
15. 2. 2022 18:53
Re: Vzali do prenájmu nejaké letisko?
V Bratislave majú plochy plné áut, Hneď od vrátnice plno Volkswagenov bez predných svetiel. Nezakryli to ničím, veselo tam sneží, prší aj pečie slnko...
Avatar - 3_diamanty
14. 2. 2022 17:50
S 1,5tsi
By to bol trhak.... takto ale pojde o najzbytocnejsiu skodovku.... by ma zaujimala cena nahradnej baterky aj zivotnost tej uz namontovanej v novom aute.... lebo 7 ci 8 rokov je o nicom v aute za 50 tisic eur .... to kupit potom radsej dva karoqy za 25 a k tomu si objednat lodou cestu okolo sveta s stale to bude vyhodnejsie ...
Rozbalit vlákno
15
Avatar - xxc
14. 2. 2022 18:01
Re: S 1,5tsi
urcite najzbytocnejsia skodovka, mna by zaujimala cena nahradneho motora a prevodovky na karoqu, ked raz pridem do autorizovaneho servisu, ze vymente mi motor a pre istotu aj prevodovku
14. 2. 2022 18:10
5000
Battery pack 80kWh letos poklesne pod 5000. Za 8 let to může být na 3000.
14. 2. 2022 18:45
Re: 5000
5000 čeho? Pokud Euro, tak to bude hezká sleva ze současné ceny 454 597 Kč. :-) :-) :-)

Za 8 let 3000 a za 10 let ho budou dávat zadarmo.
Avatar - Roman Horký
14. 2. 2022 20:20
Re: 5000
Ale houno, již zítra se bude tančit všude, až naše vítězné vlajky rudé, ehm co to placam, už zítra se bude za odběr battery packs doplácet.
Avatar - Barrichello
15. 2. 2022 11:39
Re: 5000
Vlajky zeleno-rudé unijní s hvězdama :-) :-) :-)
15. 2. 2022 18:54
Re: 5000
A na cene ktorých áut sa to prejavilo?
14. 2. 2022 20:47
Re: S 1,5tsi
Juj, že aký iluzionista ;-)
To sú iba vlhké sny fanklubu e-vehiklov.
A ešte si ju kúpiš ako tužkové baterky na pumpe a vymeníš sám.
Avatar - xxc
14. 2. 2022 21:38
Re: S 1,5tsi
Tak kolko stoji ten 1.5 tsi motor? Lebo baterky su dost drahe, to uznavam. Ale taka prevodovka, mat 2 roky zaruku na auto, kludne uz prevodovku menim. Kolko to moze stat?
15. 2. 2022 09:02
Re: S 1,5tsi
Tak mi porozprávaj, koľko motorov 1.5 tsi sa už v servisoch menilo?
A ty si myslíš, že ti prevodovku kľudne vymenia, keď sa rozhodneš ty?
Avatar - xxc
15. 2. 2022 16:22
Re: Re: S 1,5tsi
1.5 neviem, ale 1.4 celkom kedysi menili. A áno, kľudne vymenia prevodovku, keď nefunguje správne.
14. 2. 2022 21:54
Re: S 1,5tsi
No, vzhledem k velikosti by byla optimální 2.0 TSI. :-)
15. 2. 2022 18:56
Re: S 1,5tsi
Pokojne nech v tom je aj elektrina, beztak sa jej nevyhneme. Ale aspoň za normálnu cenu. Za ten majland, ktorý pza to pýtajú, rozhodne nestojí.
Avatar - Roman Horký
14. 2. 2022 19:23
Kdo si tohle koupi ten je pro mě blazen
Protože mohl mit Teslu, která je ve všech důležitých parametrech lepší. Pro každého kdo se bude ohánět kvalitou interiéru - chtěl bych vidět v jakém tuctovem povlu bydlíš.
Rozbalit vlákno
14
14. 2. 2022 19:56
Re: Kdo si tohle koupi ten je pro mě blazen
Tesla Y, se kterou je tento Enyaq jedině srovnatelný, nemusí každému vyhovovat jak tvrdým podvozkem, hlučností, tak specifickým ovládáním. O dostupnosti Tesla servisu, s omezenými možnostmi oprav a ceně havarijního pojištění nemluvě. K funkcím, Enyaq má nastavitelnou rekuperaci. Takže rozhodně to není jednoznačné :-!
Avatar - Roman Horký
14. 2. 2022 20:11
Re: Kdo si tohle koupi ten je pro mě blazen
K čemu mi reálně jako řidiči je ta volitelná intenzita rekuperace? Absolutně k ničemu. Ale kdo nikdy EV či hybrid neřídil, ten z toho má Vánoce.
14. 2. 2022 20:28
Re: Kdo si tohle koupi ten je pro mě blazen
Ne každému vyhovuje mít trvale nohu na pedálu.
Avatar - Roman Horký
14. 2. 2022 20:32
Re: Kdo si tohle koupi ten je pro mě blazen
Prvních 10 minut jsem si zvykal a od té doby neznám nic lepšího. Teprve takhle mám pocit absolutní poslušnosti vozidla na pokyny plynového pedálu.
14. 2. 2022 20:44
Re: Kdo si tohle koupi ten je pro mě blazen
A to je výhoda nastavitelné rekuperace, že každý si zvolí režim, který jemu vyhovuje. Mně režim s nohou trvale na pedálu nevyhovuje, vyzkoušené to mám.
Avatar - Roman Horký
14. 2. 2022 20:47
Re: Kdo si tohle koupi ten je pro mě blazen
A jak jsi jezdil benzinakem ? Tam jsi šlapal na spojku a nebo dokonce radil N?
14. 2. 2022 21:08
Re: Kdo si tohle koupi ten je pro mě blazen
Bezpředmětný dotaz, článek se týká EV Enyaq.
Avatar - petr petrumr
14. 2. 2022 21:24
Re: Kdo si tohle koupi ten je pro mě blazen
bez proměnlivé rekuperace je auto neprodejné, to není věcí řidiče, ale věcí provozu na silnicích.
Avatar - Roman Horký
14. 2. 2022 21:30
Re: Kdo si tohle koupi ten je pro mě blazen
Nerozumím, co to má společného? Ani v Priusu neřadím B.
14. 2. 2022 22:57
Re: Kdo si tohle koupi ten je pro mě blazen
A taky ho tam mas. :D

Ja mam rad moznost volby.

Driv treba u BMW. V Eco-modu "plachtis". Ve sportu zustava samozrejme zarazeno.

Tady tu moznost mas stejnou.
Obcas staci plachtit a nemusis mit nohu na "plynu", nehlede na to, ze "plachteni" ma samozrejme nejvyssi efektivitu (v pripade ze doplachtis tam, kam potrebujes...).
15. 2. 2022 19:01
Re: Kdo si tohle koupi ten je pro mě blazen
To plachtenie využívam aj s mojim dieslom. Motor brzdí pri zaradenom kvalte o dosť menej ako to bývalo zvykom a pri troche predvídavosti sa dá na palive výrazne ušetriť.
15. 2. 2022 15:33
Re: Kdo si tohle koupi ten je pro mě blazen
Souhlas. V EV mám najeto poměrně dost. V IONIQ5 asi 3tkm. Někdy jedu i-pedal, někdy plachtím. Třeba takové moje oblíbené místo na testování, Křivoklátsko jsem byl kopce schopnej ne malou rychlostí sjet jen s nastavováním úrovně rekuperace. Ta možnost volby mě baví. Pořád ale beru normál plat,abych si to auto mohl dovolit.
Avatar - xxc
14. 2. 2022 21:32
Re: Kdo si tohle koupi ten je pro mě blazen
ja celkom vyuzivam menitelnu rekuperaciu
15. 2. 2022 18:57
Re: Kdo si tohle koupi ten je pro mě blazen
Tak to je pekná blbosť, čo píšeš. Nastaviteľná intenzita rekuperácie je výborná vec. Zbytočná pre toho, kto nie je schopný nastaviť si ju podľa potreby a aktuálneho jazdného štýlu.
Avatar - Roman Horký
14. 2. 2022 20:40
Ale vazne
Kupujte Enyaq. Chci, aby vaše peníze zustaly v Německu = v EU. Tesla je sice technologicky napřed, ale posílat naše = evropské peníze do USA je chyba. Zase za odměnu získáte spoustu měkkých plastu a to se počítá. Nevadí, jak daleko (ne) dojedete. Taky můžete nalézt smysl života v nastavování účinnosti rekuperace.
Rozbalit vlákno
13
14. 2. 2022 20:50
Re: Ale vazne
bida oboje. V Tesle neumej udelat poradne svetla, ovladani a akustiku. Enyaq se zas s kazdym procentem baterie chova jinak. Jestli je lepsi tahani za volant ve Skodovce nebo autopilot, kterej nefunguje kdyz prekracujete rychlost (jako ve Volvu) to si odpovezte kazdej sam za sebe. Jestli uz konecne naucil nekdo Teslu odhadovat dojezd podle realny jizdy (jako to umi kazdy blby elektrokolo) nebo to porad pise pitomosti kdy na jeden kilometr ubudou dva az tri z dojezdu to nevim. Oboje je to za cenu 1,5-2mil.kc za coz je uplne dotazena x3 nebi vyborne jezdici glc 43.
Coz s ohledem na prodeje Tesly a hluboce smekam pred prodejema enyaqu (kdo by sakra rekl ze toho prodaj 50-100 kusu rocne...) znamena, ze se trefili do pozadavku. Dobre pro ne... Ja bych si vybral neco jinyho...
Avatar - Roman Horký
14. 2. 2022 20:54
Re: Ale vazne
Akustiku Tesly si pamatuju. Myslím, že mám velice fajnove ucho, ale neuvědomuji si, co by mi vadilo. Pouč mne, prosím. To s tím popisem dojezdu, to se nesnaž. Debiliny odpalkuju na první dobrou.
14. 2. 2022 21:05
Re: Ale vazne
slysel si jak hraje BW v bmw? nebo co predvadi meridian v RR? Nevim jak hraje Y, ale Xko hralo maximalne na urovni Passatu a to fakt maximalne. Burmester v GLC je o nekolil trid jinde.
O tom jak jsou odhlucneny treba podbehy v TMX vs treba X5. To je totalne neporovnatelny. Svetla, jel si nekdy s Matrixama v audi? TMX sviti jako Kodiaq a to sotva.
Apropo uz umi Tesla jet na autopilota 150km/h???
Proc to X5 bez problemu umi..
A dojezd, tvl tmx ktera psala porad 440 a realne ujela 200 a kdyz zbejvala posledni ctvrtina baterie porad to psalo vic jak 100 dojezd ikdyz jsem na 3/4 ujel 150km. Ale to uz je stara historka, mohli to zmenit. Nicmene soucasna tmx hraje, sviti a jezdi porad jako lepsi Kodiaq, to co umi premiovy suv je nekde uplne jinde
Avatar - Roman Horký
14. 2. 2022 21:07
Re: Ale vazne
To jsou pro mě těžké otázky, omlouvám se. O Audi a BMW bych si už dnes ani kolo neoprel a 150 jezdím velmi velmi výjimečně. Ale pamatuju si, že v TM 3 bylo 170 jako 70. Pocitově.
14. 2. 2022 21:16
Re: Ale vazne
ja jen rikam, ze jezdim uz treti rok s PHEV a ze kdyz je pohon dobre udelanej tak se postupne vytrati rozdily a zustanou detaily. Ani Enyaq (predpokladam, rs jsem nejel), TMY nebo mnou zminovany X3/GLC amg nejede tak, aby melo smysl se rozdily zabejvat. Nic z toho v beznym zivote neni pomaly. Ale nevim proc bych mel sedet na nejaky nevetrany kozence v Tesle nebo Enyaqu, kdyz za ty penize muzes mit zadek v nappe. Ale tim nic proti elektrice, jenom bych chtel za ty penize co to stoji vic. Nebo nejlip facelift etronu, kterej by tam nacpal aspon 130kwh...
14. 2. 2022 23:07
Re: Ale vazne
Hele, nechci rozporovat value for money. Pro me velmi dulezity.

Nicmene clovek, kterej si muze dovolit auta v cene Enyaqu nebo Tesly, by mohl byt schopen se pohybovat svymi uvahami i mimo POUZE porizovaci cenu.

Resp. bylo by fajn pocitat s TCO (celkovymi naklady), ne JEN s porizovaci cenou.
Enyaq bude kazdopadne ekonomictejsi volba nez Kodiaq a srovnani s fosilnim BMW ve stejny (porizovaci) cenovy hladine je mimo (celkovou hladinu nakladu...). ;-)


https://cleantechnica.com/…rol-diesel-cars/
"UK Drivers Cut Fuel Costs 69% Switching To EVs From Petrol/Diesel Cars"

Nebal bych se pouzit u EV snizeni provoznich nakladu (udrzbu pro jednoduchost zanedbat) o 2/3, viz odkaz.
I tak ti vyjde po deseti letech zajimavy cislo. :yes:
Resp. zjistis, ze si muzes koupit klidne nappu (jestli ji tam tedy nabizeji) v elektrickym BMW, ktery muze byt o statisice drazsi nez jeho spalovaci ekvivalent... :-!

Jinak Tesla bude napr. diky sve technice ve vasem porovnani zvyhodnena svoji technikou pohonu pracujici mimo slysitelne spektrum.
Ty pises o "detailech". Ale Tesla ma takovych "detailu" (nejen co se tyce hnaciho retezce) pomerne hodne.
Od zminene akustiky pohonu, pres dynamiku a dojezd, az treba po celkovou hmotnost.

PS EV neni jako PHEV, kde jsi schopnej "vyrobit" i jeden (kompletni) cyklus skoro kazdy den. Baterka EV bude i po deseti letech nejspis v dobrym stavu. Resp. nebude problem prodat treba po sedmi s baterkou v zaruce. Kdyz si kupec zjisti, v jakym je baterka stavu (napr. 85% SoH), nema duvod k obave z koupe.
https://www.auto.cz/…ni-rizeni-141407
"Automobilka také zdůrazňuje, že po 10 letech, respektive ujetí 240.000 km má kapacita akumulátorů klesnout maximálně o desetinu." To je 90% SoH.
15. 2. 2022 18:44
Re: Ale vazne
K ušetřeným nákladům za palivo musíš ale také říct i negativa. V mém případě bych ušetřil řekněme 7 tis. Kč měsíčně, ale zase bych musel několikrát týdně stát na rychlonabíjčkách, protože se v denních nájezdech pohybuji mimo dojezd VŠECH elektromobilů, které jsou na trhu. A v pracovní den nemám čas a už vůbec ne chuť čekat byť jen třeba půl hodiny na Vystrkově na kávě... Nebaví mě to, běžně trávím v autě bez pauz 4 a víc hodin na jeden zátah a nemám pocit, že potřebuji vystupovat, procházet se nebo pít kafe. Je to taky proto, že mám větrané pohodlné sedačky a ne nějakou pseudo ekologickou koženku.
Takže sice bych ušetřil nějaké koruny, ale zase za cenu času navíc. A pak taky v celkových nákladech by byly ušetřené peníze reálně mnohem méně, než kolik člověk utratí za výbavu. Tím chci říct, že jsem přesvědčený, že každý pohon má svoje. Ale proč by mě za moje peníze měla nějaká americká kraksna učit jak rychle můžu jezdit na tempomat, tak to si opravdu rád připlatím za auto, kde jsem pánem já a nebo fyzikální zákony.
15. 2. 2022 18:57
Re: Ale vazne
Ok. To zni smysluplne.
Jezdis hodne.
A mas moznost volby. PHEV je fajn. :yes:
Je to otazka priorit.
Jen nechapu, proc zminujes "americkou kraksnu" a kozenku, kdyz si muzes poridit EV od BMW, Audi nebo Mercedesu.
Nebo treba (podle me) moc peknou Kia EV6.
Ja jsem 4 hodiny v kuse nejezdil ani s dieselem....Ale beru, ze ti to tak vyhovuje.

Co rikas odkazu na cestu do Chorvatska?
Edit: Koukam, ze uz jsi odpovedel dole.

PS Ja kdyz nekam jedu sluzebne, tak mam obvykle zasobu prace, ktera se da vyrizovat on-line. A ze bych se nudil nebo ZTRACEL CAS nabijenim skutecne nehrozi. :-)
Takze v mem pripade je to (az na vyjimky) jen setreni. Proto mam taky takovy postoj k EV.
15. 2. 2022 21:09
Re: Ale vazne
az se trosku situace ohledne ev vylepsi (doufam, ze facelift etronu prinese aspon 120kwh a vetsi efektivitu) docka se vymeny zenina a6...
16. 2. 2022 09:51
Re: Ale vazne
Dobra volba. :yes:

Sice uplne nechapu potrebu 120kWh, ale OK. :-)

Jinak dnes ti treba staci napr. jen jeden cip EONu (bez predplatneho/mesicnich pausalu...) a muzes nabijet (krome EONu) u CEZu, PRE i Ionity. Audi to ma reseny jeste lepe. Nabijeni s cipem/kartou zvladne i dite, staci rozeznat Type-2 konektor (AC) pomaly od rychleho Combo (DC).
https://www.audi.cz/…verejnych-stanic
"V rámci naší služby Audi e-tron Charging Service¹ získáte přístup k jedné z největších evropských sítí veřejných nabíjecích stanic. To v praxi znamená, že budete mít od začátku roku 2019 možnost využívat pro dobíjení svého vozu více než 70 000 nabíjecích stanic v 16 zemích Evropy."

PS Tvl, ze tu budu jednou propagovat Audi bych do sebe driv nerek'. :D
15. 2. 2022 14:00
Re: Ale vazne
Chtěl bych vidět blázna co pojede ve 150ti na autopilota. Dobrej způsob sebevraždy.
14. 2. 2022 21:06
Re: Ale vazne
Kde jste vzal 50-100 kusů ročně, když za rok 2021 bylo prodaných Enyaqu 44.700 :yes: :-!
14. 2. 2022 21:10
Re: Ale vazne
preklep, myslel jsem 50-100 tis kusu.. omlouvam se
15. 2. 2022 03:23
Smutné...
... ve světle zaříznuté nové Fabie Combi se mi uvedení Enyaqu Coupé (s cenou blížící se 2 mil Kč a velmi omezenou využitelností) jeví jako výsměch běžným zákazníků této značky. :-O :-( :no: Hlavně, že léta tvrdili, jak Škodovka nikdy nemůže příjít s nástupcem svých klasických kupátek, protože by to prý bylo "nerentabilní" a pak příjdou s tímto dvoutunovým mastodontem s velmi omezeným dojezdem a použitelnstí - viz odkaz níže...
Rozbalit vlákno
2
15. 2. 2022 15:00
Re: Smutné...
Já myslím, že Škoda spíš na své "běžné zákazníky" jednoduše rezignovala a smířila se s tím, že ti příště rovnou půjdou do autosalonu Hyundai/Kia a na škodovku si při výběru dalšího auta ani nevzpomenou...
15. 2. 2022 15:40
Re: Smutné...
Bohužel máš asi pravdu! :-O :-( :no:
15. 2. 2022 03:39
Odstrašující zjištění...
https://www.autosalon.tv/novinky/nova-auta/britove-testovali-skodu-eynaq-s-nosicem-kol-i-pripojenym-karavanem-dojezd-spadl-na-160-km
Rozbalit vlákno
10
Avatar - caliban
15. 2. 2022 07:20
Re: Odstrašující zjištění...
Takže z Prahy na Slapy i se zastávkou v mekači na Smíchově to dá :yes:
Avatar - Amaterasu
15. 2. 2022 08:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
15. 2. 2022 13:59
Re: Odstrašující zjištění...
A do Chorvatska to máš minimálně 1200 km, takže kde máš tu tvoji jednu zastávku u Mekáče co tvrdíš, že s EV no problem? To ti moc nevychází :D Tohle vidím spíš tak na 3-4 hodinový zastávky někde na rychlonabíječce. Hoď mi sem zase ten odkaz toho jednoho dobrodruha co dojel s Teslou S do Chorvatska. Dlouho si mi to neposílal :D
15. 2. 2022 14:22
Kdo se boji nesmi do... elektromobilu
https://fdrive.cz/…vacim-autem-7795

"Na cestě jsem si ověřil, že limitujícím faktorem není elektromobil, ale člověk. Po cestě bych si nejraději udělal ještě třetí krátkou zastávku na toaletu, v rámci challenge bych ale přišel o cenné minuty, a tak se rozhoduji nezastavit a do hotelu na ostrově Krk dorazit bez zastávky. K němu dorážím v 18:10, po 9 hodinách a 12 minutách jízdy... "
15. 2. 2022 18:51
Re: Kdo se boji nesmi do... elektromobilu
Já jezdím běžně Ploče s jednou zástávkou na tankování a jednou někde na záchod. Naposledy jsem měl průměr 119km/h na palubáku. Celkový čas necelých 11 hodin na 1200km. Nastav tempomat na 160km/h (aha já, zapomněl, to v Tesle nejde) a uvidíš kam půjde dojezd. Reálně bude X rádo za 300km (a osobně tomu neveřím). A to nemluvím o dni jako dneska, kdy jsem najel 400km a z toho 250 s vlekem kolem 2 až 3 tun. Nestál jsem NIKDE kde by byla zásuvka s vyšším jištěním než 3x10A a nikdy ne víc jak 15 minut.
Tohle je problém, prostě je to strašně omezující pokud jezdíš dál nebo ve větší zátěži. Jasně, že jde dojet na Krk. Rasto jel s Enyaqem s kolama na kouli do Francie, mimochodem výborný video, důrazně doporučuju. Nabíjí každou chvíli a jede tam strašně dlouho.
15. 2. 2022 19:25
Re: Kdo se boji nesmi do... elektromobilu
Jsem rad, ze EV sledujes.
Rastovo zaver je vyborny. :yes:
Infrastruktura se jeste vyviji, tak jako dojezdy, rychlosti nabijeni atd.

Zatim (a jeste dlouho) te nekdo EV nenuti.
Za deset let bude technika EV i infrastruktura uplne jinde...
15. 2. 2022 19:42
Re: Kdo se boji nesmi do... elektromobilu
Za 10 let už pravděpodobně nebudeme v EU... :-O
15. 2. 2022 21:28
Re: Kdo se boji nesmi do... elektromobilu
Vyborne a to maji vsechna EV schopnost nabijet tak vysokym vykonem? I tak to nebyla jedna zastavka u Mekace jak se mi vzdycky snazi nakukat Hamuna. Ja bych teda nemel nervy na to dojizdet baterku takhle do prazdna a riskovat ze nekde zustanu trcet na dalnici.
16. 2. 2022 10:05
Re: Kdo se boji nesmi do... elektromobilu
Vsechna EV urcite ne. :D
Ale kdyz se bavime o cestovani, tak asi nebudeme brat v potaz postarsi mestske elektromobily...

K trceni na dalnici:
Za prvy, kdyz vidis, ze ti dochazi dojezd, tak staci obvykle snizit tempo.

Za druhy. V nejhorsim existuje verejne AC nabijeni, sit AC nabijecek houstne.

Za treti uplne nouzove muzes nabit z kazdy obycejny jednofazovy zasuvky na kterou narazis...
16. 2. 2022 11:22
Re: Kdo se boji nesmi do... elektromobilu
No to bohuzel budeme brat v potaz postarsi nejen mestske EV. Myslis ze budou jezdit jen nova EV a za 3 roky to budou lidi srotovat? Navic ono ani ty nove viz treba nedavna recenze noveho Renaultu Megane nejsou schopny do toho Chorvatska vlastne dojet. Takze EV mozna za 10 let. Ted je to pro nadsence na jezdeni kolem komina.