Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Mladé Boleslavi se rozběhla výroba Enyaqu Coupé. Plánuje se 120 kusů denně

Jan Zajíc Jan Zajíc 14. 2. 2022 • 00:13
61
64
Zobrazit náhledy (61)
Škoda Enyaq Coupé iV Škoda Enyaq Coupé iV Škoda Enyaq Coupé iV Škoda Enyaq Coupé iV Škoda Enyaq Coupé iV Škoda Enyaq Coupé iV Škoda Enyaq Coupé iV Škoda Enyaq Coupé iV Škoda Enyaq Coupé iV Škoda Enyaq Coupé iV Škoda Enyaq Coupé iV Škoda Enyaq Coupé iV Škoda Enyaq Coupé iV Škoda Enyaq Coupé iV Škoda Enyaq Coupé iV Škoda Enyaq Coupé iV Škoda Enyaq Coupé iV Škoda Enyaq Coupé iV Škoda Enyaq Coupé iV Škoda Enyaq Coupé iV Škoda Enyaq Coupé iV Škoda Enyaq Coupé iV Škoda Enyaq Coupé iV Škoda Enyaq Coupé iV Škoda Enyaq Coupé iV Škoda Enyaq Coupé iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV

Škoda zahájila v Mladé Boleslavi sériovou výrobu elektrické novinky Enyaq Coupé iV.

Česká automobilka plánuje, že v hlavním výrobním závodě společnosti bude vedle vozů modelových řad Enyaq iV a Octavia (včetně Octavie iV) vznikat více než 120 kusů tohoto elektrického SUV kupé. Pro srovnání, v minulém roce Škoda vyrobila asi 50.000 exemplářů příbuzného modelu Enyaq iV.

„Škoda v roce 2022 vyrobí přibližně 90.000 kusů modelu Enyaq iV. Zhruba třetinu z nich bude představovat Enyaq Coupé,“ uvedl už dříve Štěpán Řehák, tiskový mluvčí zodpovědný za elektromobilitu a modelovou řadu Enyaq ve Škoda Auto.

Automobilka však současně počítá s postupným navyšováním produkce. „Z dnešních 350 kusů zvýšíme výrobu na 500 kusů denně. Později budeme vyrábět až 800 Enyaqů za den,“ dodává Řehák.

Obě varianty Enyaqu jsou jedinými modely na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen, které sjíždí v Evropě z výrobní linky mimo Německo.

Enyaq Coupé na délku měří 4653 mm, na šířku 1879 mm, výšku 1622 mm, přičemž rozvor náprav má hodnotu 2770 milimetrů. Po druhý pár sloupků je auto zcela shodné s „dárcovským“ Enyaqem konvenčních tvarů, to podstatné se odehrává vzadu. Tady se střecha výrazně svažuje, což kromě jiného vytváří aerodynamičtější proporce. Hodnota součinitele odporu vzduchu cx je 0,234, tedy ještě méně než u praktičtějšího sourozence. Zavazadlový prostor poskytuje objem 570 litrů.

Akumulátor u nás nabízených verzí má kapacitu 82 kWh (77 kWh využitelných) a ve verzi 80 zvládne dle metodiky WLTP dojezd až 545 kilometrů.

Škoda Enyaq Coupé iV: předběžná technická data
Verze 80 80x RS
Pohon zadní všech kol všech kol
Kapacita baterie celková/využitelná [kWh] 82/77 82/77 82/77
Maximální výkon [kW] 150 195 220
Točivý moment [Nm] 310 425 460
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,7 7 6,5
Maximální rychlost [km/h] 160 160 180

V rámci strategie Next Level – Škoda Strategy 2030 česká automobilka do roku 2030 uvede na trh minimálně tři další plně elektrické modely, které budou velikostí i cenou pod úrovní modelu Enyaq iV.

Cílem je zvýšit podíl plně elektrických modelů na celkových prodejích značky v Evropě do roku 2030 na 50 až 70 procent. Tímto způsobem chce automobilka snížit své flotilové emise oproti roku 2020 o více než 50 procent. Současně společnost pracuje na tom, aby se Česká republika stala jedním z center elektromobility: ve všech českých výrobních závodech Škoda Auto v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí se mají do roku 2030 vyrábět elektrické vozy nebo jejich komponenty.

Video se připravuje ...

Doporučujeme

Témata
16. 2. 2022 11:22
Re: Kdo se boji nesmi do... elektromobilu
No to bohuzel budeme brat v potaz postarsi nejen mestske EV. Myslis ze budou jezdit jen nova EV a za 3 roky to budou lidi srotovat? Navic ono ani ty nove viz treba nedavna recenze noveho Renaultu Megane nejsou schopny do toho Chorvatska vlastne dojet. Takze EV mozna za 10 let. Ted je to pro nadsence na jezdeni kolem komina.
16. 2. 2022 10:05
Re: Kdo se boji nesmi do... elektromobilu
Vsechna EV urcite ne. :D
Ale kdyz se bavime o cestovani, tak asi nebudeme brat v potaz postarsi mestske elektromobily...

K trceni na dalnici:
Za prvy, kdyz vidis, ze ti dochazi dojezd, tak staci obvykle snizit tempo.

Za druhy. V nejhorsim existuje verejne AC nabijeni, sit AC nabijecek houstne.

Za treti uplne nouzove muzes nabit z kazdy obycejny jednofazovy zasuvky na kterou narazis...
16. 2. 2022 09:51
Re: Ale vazne
Dobra volba. :yes:

Sice uplne nechapu potrebu 120kWh, ale OK. :-)

Jinak dnes ti treba staci napr. jen jeden cip EONu (bez predplatneho/mesicnich pausalu...) a muzes nabijet (krome EONu) u CEZu, PRE i Ionity. Audi to ma reseny jeste lepe. Nabijeni s cipem/kartou zvladne i dite, staci rozeznat Type-2 konektor (AC) pomaly od rychleho Combo (DC).
https://www.audi.cz/…verejnych-stanic
"V rámci naší služby Audi e-tron Charging Service¹ získáte přístup k jedné z největších evropských sítí veřejných nabíjecích stanic. To v praxi znamená, že budete mít od začátku roku 2019 možnost využívat pro dobíjení svého vozu více než 70 000 nabíjecích stanic v 16 zemích Evropy."

PS Tvl, ze tu budu jednou propagovat Audi bych do sebe driv nerek'. :D
15. 2. 2022 21:28
Re: Kdo se boji nesmi do... elektromobilu
Vyborne a to maji vsechna EV schopnost nabijet tak vysokym vykonem? I tak to nebyla jedna zastavka u Mekace jak se mi vzdycky snazi nakukat Hamuna. Ja bych teda nemel nervy na to dojizdet baterku takhle do prazdna a riskovat ze nekde zustanu trcet na dalnici.
15. 2. 2022 21:09
Re: Ale vazne
az se trosku situace ohledne ev vylepsi (doufam, ze facelift etronu prinese aspon 120kwh a vetsi efektivitu) docka se vymeny zenina a6...