Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes-AMG EQE představen, vrcholný 53 4Matic+ nabídne až 687 koní

Základní model AMG EQE 43 nabídne nejvyšší výkon 476 koní, silnější verze 53 4Matic+ s volitelným paketem se však dostane až na 687 koní a 1000 Nm točivého momentu.
Zpět na článek
16. 2. 2022 10:02
16. 2. 2022 10:09
16. 2. 2022 21:55
16. 2. 2022 10:19
16. 2. 2022 10:22
16. 2. 2022 10:27
16. 2. 2022 10:50
16. 2. 2022 12:44
16. 2. 2022 20:56
Avatar - kari.laz
16. 2. 2022 09:51
další bazmek
Pominul-li fakt, že je to hnusný až běda, minimálně tedy zpředu a ten interier jak ze startreku tomu nasazuje korunu, tak to má zase parametry jak lokomotiva, ale Vmax 220 v nejsilnější verzi 240km/h. Ano tohle nemůže nikoho vyloženě omezit, ale tak nějak to nekoresponduje s těmi výkony. Navíc jak se zdá, výkon bude také "podmíněn" několika faktory a většina bude využívat jízdní režim, kde plný výkon nedosáhne a i kdyby, tak jak je zvykem, bude stejně v pravém mezi MANem a Scanií.
Nikde jsem se nedočetl o hmotnostech.
Rozbalit vlákno
6
16. 2. 2022 10:04
Re: další éčko
Ěčko je lokomotiva a jezdí v tom většinou postarší chlápci, kteří málokdy okoušejí vyšší rychlosti. Tady to auto se bude dát přes wallbox dobít doma za 7-8 hodin, což není špatné. Pro mé kolegy německé lékárníky dobrá náhrada za jejich stávající éčka s dieselovýma motorama.
Avatar - Emel
16. 2. 2022 10:32
Re: další éčko
Éčko možná. AMG je něco trošku jinýho.
16. 2. 2022 10:41
Re: další éčko
Jaký v tom bude rozdíl ? Slabší elektromotor nebo menší baterka? Mezitím jsem na fdrive přečetl, že MB uvede v dubnu domácí wallbox s až 22 kW za cenu 1000 Euro, takže si může zájemce objednat hned dvě příplatkové položky - vnitřní nabíječku 22 kW a wallbox, aby nemusel baterku dobíjet z 230 V zásuvky dva dny.
Avatar - Emel
16. 2. 2022 11:16
Re: další éčko
Píšeš, že "jezdí v tom většinou postarší chlápci, kteří málokdy okoušejí vyšší rychlosti". Což je možná pravda pro nějakou třeba i poměrně velkou část kupců MB-E jako takovýho... a nebyl by pro ně problém, pokud by EQE jelo 210km/h.

Tohle je ale AMG. Typickýho kupce AMG asi zajímá, jak rychle to auto jede. To je to co jsem chtěl říct :-)
16. 2. 2022 12:11
Re: další éčko
To taky neni uplne pravda. 9 z 10 kupcu AMG chce auto, ktere rychle akceleruje a dela to nejaky socialni status - mam na to. Presto s tim nejezdi pres 200 proste nikdy.

Nekomu bude vadit dojezd, ale 5 z 10 kupcu AMG si uplne klidne koupi AMG na baterky a budou uplne spokojeni.
Avatar - Emel
16. 2. 2022 12:19
Re: další éčko
Že 9 z 10 majitelů AMG nejezdí přes 200 nevěřím... ale statistiku na to nemám, tak to holt nechme být.
16. 2. 2022 10:02
Fajn
Mám jen jednu otázku... Proč je to tak hnusný?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - caliban
16. 2. 2022 10:09
10.000 koní
Hmmm 700 koní, tak to je hustý, 1000 Nm bomba, ale až to bude mít dojezd jako běžné auto, pak to třeba začne být zajímavé.
Rozbalit vlákno
0
16. 2. 2022 10:19
Cenova parita
Jsem zvedavy na cenu.
Nepredpokladam vyznamny narust oproti treba fosilnim AMG.

PS Vim, ze "dojezd" (na nadrz) ma delsi i zakladni fosilie. Tenhle Mercedes ma ale neomezeny dojezd. :yes:
https://www.mercedes-benz.cz/…ge-public-detail
Rozbalit vlákno
0
16. 2. 2022 10:22
Prvni generace
Jako na to, ze je to prvni generace Ecka na baterky jsou ty parametry docela masakr.

Jsem zvedavy, na co se budou soustredit u dalsich generaci. Odhaduju, ze predevsim na spotrebu, tedy hlavne snizeni hmotnosti. Kdyz z toho sundaji 150kg a pridaji par koni, dostaneme se nekde na 2,5s 0-100… :-!
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Dinar
16. 2. 2022 10:50
Re: Prvni generace
Nijak to, co říkáš, nerozporuju, jen, protože má jít o amg, sport variantu, upozorňuju, že 0-100 je údaj dobrý na oslňování na papíru a v testech, ale v reálu zajímá málokoho z majitelů výkonných aut, pro ty je mnohem zajímavější hodnota buď 0-200, resp. 100-200, příp. 0-250 km/h. Tím myslím reálné majitele, ty, kteří auta stavěná na takové rychlosti, také ta auta v těchto rychlostech používají bez pokryteckých řečí o tom, jak vmax stodosmdesát je dostatečná, a kdo by kde tolik jezdil a bla, bla...
16. 2. 2022 10:55
Re: Prvni generace
https://insideevs.com/…60-120-4seconds/

Neco pro "realne majitele":
Tesla Model S Plaid's 3.84-Second 60-120 MPH Acceleration Is Nuts :-!
16. 2. 2022 21:57
Re: Re: Prvni generace
A co brzdy? Asi to najhorsie, co je na trhu
Avatar - KANKUNEN
16. 2. 2022 12:54
Re: Prvni generace
Obvykle se EV využívá do 10% výkonu. Jinak to baští jako by benzín bral pří stovce 5 litrů a při 110 10 litrů.
16. 2. 2022 10:23
Rád budu jezdit v EV
.... který bude mít nízkou spotřebu, bude relativně levný a bezpečný.... Na dojíždění do práce a cesty v okruhu kolem 100km kolem firmy klidně část fleetu do EV posadím. Ale tady ty přemotorované, drahé a z principu nesmyslné monstra, to mi přijde naprosto absurdní a dokonce antiekologické.... 8-s strašný.... k čemu tyhle auta jsou, kupuje to reálně někdo??? K čemu je auto se zrychlením pod 5s a dojezdem kolem 350km? nechápu....
Rozbalit vlákno
22
16. 2. 2022 10:27
Re: Rád budu jezdit v EV
Napsal bys to samy o spalovacim AMG?
:-O
Jiste to cos napsal plati i o spalovakach. :D
Takze urcite jezdis v Priusu ktery "bude mít nízkou spotřebu, bude relativně levný a bezpečný...."

Za me:
Ne vsichni jezdi 2x tydne pres pul Evropy.
Ja si zase rikam, k cemu je mi dojezd 350km?
Zrychleni pod 5s je super. :yes:

Prijde ti zakladni Tesla s (nemeckou BEZ dotaci) cenovkou cca 1M Kc (42.990€) jako premotorovana (6,1Sek. 0 - 100 km/h) nebo predrazena?
https://www.tesla.com/…de/model3/design#…

Kdy uz konecne zacnou lidi brat EV jako normalni auto? Ano, KAZDY AMG je premotorovany, drahy, absurdni, antiekolgicky a zbytecny. ;-)
Protoze to lidem nevadi...
Naopak to chteji.
16. 2. 2022 11:04
Re: Rád budu jezdit v EV
chápu že má někdo běžné AMG, jede s tím hodinu 200 po dálnici, pak to natankuje a jede zas dál.... ale nechápu že si někdo koupí brutálně drahé EV se zrychlením jak formule nemožností ten výkon nějak trvaleji využívat, případně s nutností to furt jak blb dobíjet....

za mě má prost EV smysl v levné verzi, dojedu do práce, dojedu na nákup.... jakmile mám už po cestě hledat nabíječku a tvrdnout u ní, tak mi to smysl nedává.... OK, párkrát za rok bych to asi přetrpěl. Ale přetrpím to u auta za pár set tisíc. Rozhoně si nekoupím auto za dva míče, abych se furt omezoval....
16. 2. 2022 11:21
Re: Rád budu jezdit v EV
Ok a co ta Tesla za jeden mic? :D

Jinak s udivem koukam, ze pouziti sportovnich modelu se nam scvrklo na (zavod s casem) dalnici a nejmin 200km v kalupu.. :-O

Napadlo te nekdy, ze nekdo z tech potencialnich majitelu muze zazivat takovy luxus, ze nehoni minuty na dalnici a ze si da v klidu pauzu na nabijeni?
https://www.audi-mediacenter.com/…ng-concept-14454

https://www.hotelibisplzen.cz/…ger-v-ibisu.html

https://fdrive.cz/…-elektrinou-7916

PS "Čekání na nabití Vašeho vozu si můžete zkrátit kávou nebo obědem v naší nově zrekonstruované restauraci, lobby nebo baru. Recepce je k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. V případě příznivého počasí Vám před další cestou poslouží k odpočinku naše nově zrekonstruovaná venkovní terasa a rozlehlá zahrada."
Avatar - Mokrous
16. 2. 2022 11:44
Re: Rád budu jezdit v EV
Jasně. Ode dneška bude známka punku tankování na pumpě za 3 minuty a známka luxusu bude stát jako 3,14ča 3/4 hodiny u nabíjecího stojanu.
Avatar - Barrichello
16. 2. 2022 11:50
Re: Rád budu jezdit v EV
:-) :-) :-) když tam bude volno, když ne tak klidně 2-3 hodiny :-) :-) :-)
Avatar - Mokrous
16. 2. 2022 11:59
Re: Rád budu jezdit v EV
A nebo tak, no... :-) Ale to bude ještě větší luxus. Možná k restauracím budou stavět i wellnes a noclehárny na šlofíka, než se krám nabije.
Avatar - kari.laz
16. 2. 2022 12:21
Re: Rád budu jezdit v EV
jisté je, že spotřeba kávy, baget a koblih razantně stoupne :D
A taky by to chtělo více mozkových a kardiochirurgů, budou potřeba.
Avatar - Barrichello
16. 2. 2022 12:26
Re: Rád budu jezdit v EV
Cituju:

"Co slibované rychlonabíjení, neřeší problém?

Určitě, i to je oblast, kde vývoj jde kupředu, ale bohužel to nic neřeší. Rychlonabíječky, které vám tu potřebnou energii dostanou do baterie za méně než půlhodinu, budou moci být na Vinohradech maximálně čtyři. Je poctivé říct, že bez zásadní komplexní rekonstrukce přenosové soustavy, kterou si neumím ani představit, natož aby ji stát byl schopen realizovat, to není možné. A kdo tvrdí, že to možné je, tomu buď nerozumí, nebo je blázen."

:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - Barrichello
16. 2. 2022 12:29
Re: Rád budu jezdit v EV
A prodejnu svíček, a zápalek, až bude blackout :-) :-) :-)
Avatar - Emel
16. 2. 2022 12:09
Re: Rád budu jezdit v EV
Tesla za mega dobrý.
O dojezdu 500km s baterií 60kWh mám trošku pochyby, nelíbí se mi interiér, nevyhovuje mi sedan... ale i přesto dobrý, asi nejlepší EV za nějaké trošku normální peníze.

U nás teda 1,325 základ.
16. 2. 2022 14:59
Re: Rád budu jezdit v EV
luxus je být doma s rodinou, užívat si v pracovní době s milenkou nebo jít s kámošema na tenis.... ne trčet někde u nabíječky, i kdyby mi tam dali oběd zdarma.... jak často ti nabíjení vyjde zrovna na to, že se chceš najíst? :'-(
16. 2. 2022 21:06
Re: Rád budu jezdit v EV
Skoro pokazdy, po hodinach stravenych za volantem a pri trose planovani?

Jinak s luxusem doma s rodinou souhlas. :yes:
Ale kdyz si koupis AMG, tak se snad muzes obcas projet i bez rodiny. :-)
16. 2. 2022 22:02
Re: Re: Rád budu jezdit v EV
Amg bolo o hansovi, ktory rucne poskladal v8micku a nie o nejakom priblblom ev. Vo vsetkych testoch je eqs horsie auto ako sko
Avatar - Roman Horký
16. 2. 2022 11:04
Re: Rád budu jezdit v EV
"Kdy uz konecne zacnou lidi brat EV jako normalni auto?"
Přesně v tu chvíli, kdy se tak začne chovat.
Avatar - Barrichello
16. 2. 2022 11:51
Re: Rád budu jezdit v EV
Nikdy, aspon ti normální lidi, ktrých je většina a kteří pořád ty EV přes každodenní masírku fanatiky nekupují. :-) :-)
16. 2. 2022 10:29
Re: Rád budu jezdit v EV
Je to presne jak rikas.
Jediny, kdo umi spotrebu EV, je Tesla. A ta zatim nedela kombinaci, kdy mas neco jako Model 3 se 100kW baterkou za nejaky rozumny penize (ale Tesla asi nikdy uplne levna nebude).
Ale dokazu si predstavit, ze za 10 let to bude.
16. 2. 2022 11:15
Re: Rád budu jezdit v EV
zatím to moc nestuduju.... ale dovedu si představit že část fleetu mi bude jezdit v něčem jako Nissan Leaf se 100kW a dojezdem třeba 300km. Půlka aut proč ne. Druhá bude fosilní a lidi si to budou prohazovat dle aktuální potřeby....
Avatar - Mokrous
16. 2. 2022 11:46
Re: Rád budu jezdit v EV
Jen pozor na EURO NCAP. Leaf dopadl tragicky v oblasti skutečné bezpečnosti.
16. 2. 2022 11:48
Re: Rád budu jezdit v EV
Jo souhlas.

Jen bacha myslim ze Leaf a Zoe nemaji kapalinou chlazenou baterku a to znamena jeji MNOHEM rychlejsi degradaci. Takze tem bych se vyhnul velkym obloukem.
Myslim, ze vsechna nove predstavovana EV uz to maji.
16. 2. 2022 22:05
Re: Re: Rád budu jezdit v EV
Co zvysuje naklady na bezudrzbovom ev
Avatar - Emel
16. 2. 2022 11:31
Re: Rád budu jezdit v EV
Podle mě je to tak, že elektrický koně jsou relativně levný. Co u EV stojí těžký peníze je dojezd, ale přidat autu dalších 200k stojí relativně malý peníze. Takže ty se ptáš proč... ale možná je odpověď prostě "proč ne"?
Pokud mi někdo nabídne, že k autu za 2M můžu mít za dalších 50-100t výkon třeba +200k, no tak hurá :-)
PS: druhá věc je, že možná ani benzínový koně by nemusely bejt tak drahý jak jsou... nevěřím, že automobilku v nákladech stojí 2.0TSI o tolik víc, než 1.0TSI... jen si automobilky zvykly nás na tom dojit :-)
16. 2. 2022 12:18
Re: Rád budu jezdit v EV
To me vzdycky fascinovalo, jak umi vyrobit Golfa za 400 tisic, ale GTI za 800+. Pritom tam je navic vybava v nakupni cene 60 tisic plus jiny motor a prevodovka. Je to proste cenove napaleny a tak to vzdycky bylo. Dneska tou vysokou cenou odrazuji od koupe kvuli emisim za celou automobilku.
Avatar - fOE
16. 2. 2022 10:27
Zasadni problem
Nerozhodi me ani ten display (mimochodem, neni zbytecne malej?), ani to ze na me predek pusobi jako z 8th gen civicu. Rozhodi me az cena (resp. jsem si jist ze az ji oznami, bude mit vadit). EV prinasi spoustu nevyhod, ale dost bych tomu odpustil kdyby to konecne zacalo prinaset to na co se asi vsichni od zacatku tesime: 1) nesmyslne vykony a 2) levne kone. To prvni mame, ale co ty ceny? V podstate to vsechno stoji stejne nebo vic nez fosilni original, pak ale me nadseni logicky chladne. Jo donutit me zvazovat EV, to me asi nakonec donutite neb mi nic jineho nezustane, ale presvedcenej teda nejsem. A ja chtel byt presvedcenej, EV technologie ma potencial na to aby me presvedcila i prirozene. Jen to musite nabizet za jine ceny.
Adresovano nejen MB ale vicemene vsem.
Rozbalit vlákno
9
16. 2. 2022 10:32
Re: Zasadni problem
EQS ma tuhle prostrojovku volitelne. Tak predpokladam, ze i EQE muze mit klasickou pristrojovku ala nove C a S klasse.
Avatar - Dinar
16. 2. 2022 10:41
Re: Zasadni problem
Celkem jedno, jaké to má parametry, nějak si v případě tohoto EQE AMG neumím představit, jak jdu několikrát za den k oknu podívat se na své zaparkované auto, jen abych se pokochal a řekl si, to je ale krasavec...
Za ty peníze, takový designový humus, to i ta stoletá tesla S vypadá líp.
Avatar - fOE
16. 2. 2022 10:50
Re: Zasadni problem
Tak ja bych si ted u MB mel problem vybrat tak nejak celkove, takze tohle mi tam vzhledem proste zapada. Na druhou stranu ale nebudu tvrdit, ze je to vylozene osklive. Neni to terno, ale asi bych to prezil. :-)
Avatar - Dinar
16. 2. 2022 10:56
Re: Zasadni problem
Akt desgnový jazyk MB není nijak kulervoucí, souhlas, ale ta auta vypadají elegantně, základní linka je vyvážená, hmotově to sedí. Tohle ale dělal úplně jiný designerský tým, je to jak od jiné značky, taková zprasená hrouda bez špetky elegance nebo naopak nějaké ostrosti, resp. bez špetky čehokoliv, co by se dalo popsat jako nějaký styl. ;-)
16. 2. 2022 19:30
Re: Zasadni problem
Zadek. Zadek ujde. Jinak je to nuda a šeď.
Avatar - 3_diamanty
16. 2. 2022 10:51
Re: Zasadni problem
Vsetko ok.... a s tou poslednou vetou si uplne znicil.... ale bohuzial je to tak :yes:
16. 2. 2022 13:09
Re: Zasadni problem
Přesně. Hezké to není ani trochu. Hlavně ten předek a samozřejmě ta palubka (kdo chce mít v autě pocit jak v kosmické lodi?). A dynamikou to taky proti spalovákům pořád nepřesvědčí (EV potřebují zjevně víc koní a točivého momentu než spalováky na dosažení stejných dynamických parametrů). Hádám, že za to může i jejich hmotnost. Nekupuju. :no:
16. 2. 2022 10:52
Re: Zasadni problem
"nesmyslné výkony" jsou jak se znaménkem plus, tak bohužel i mínus. Maximální rychlost 210 km/h u éčka AMG je snad dnes ještě nesmysl se znaménkem mínus, aspoň doufám. Nejsme ještě v roce 2032, ale stále 2022 :-D
Avatar - fOE
16. 2. 2022 10:58
Re: Zasadni problem
Jak ma auto Vmax zacinajici dvojkou za sebe napisu, ze me neomezuje. Nijak. Jop, vyssi cisilko mit, jednou nebo dva krat si to zkusit, to potesi (a tim spis u AMG), ale na kazdy den mit treba 220kmph? => nevidim prakticky problem.
Avatar - 3_diamanty
16. 2. 2022 10:50
Dizajn
Dalsi el humac od medveda.... preco to nemoze vyzerat ako ine normalne auta tie ich elektra...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Roman Horký
16. 2. 2022 11:01
O bezpečné zastavení se stará upravený systém rekuperace...
Ó vy jste srandisti. Systém rekuperace se stará o bezpečné zastavení. To bych nedokázal vymyslet, musím se ještě moc učit.
Rozbalit vlákno
1
16. 2. 2022 11:03
Re: O bezpečné zastavení se stará upravený systém rekuperace
Dneska jsi prisnej. :D
16. 2. 2022 11:03
Závodní inženýři to vědí...
...a pokud stále bude platit, že závodní technologie se postupně přesouvají do výroby, tak ať se podíváme na F1, WRC nebo WEC, čeká nás stále spíše doba hybridní než plně a výhradně elektrická.

A tomu pak rozumím velmi dobře, snižme potřebu fosilních paliv na rozumnou úroveň a doplňme ji o elektrickou energii z obnovitelných zdrojů. Rovnováha mezi zdroji jen tím nejlepším.
Rozbalit vlákno
16
16. 2. 2022 11:05
Re: Závodní inženýři vědí jak závodit
Jenze zivot neni zavod. :-)
Asi jsi dosud nevzal na vedomi plany automobilek, resp. konec prejimani technologii pohonu z fosilniho motorsportu...
Resp. to cos napsal treba o F1 uz platit nebude. ;-)

https://www.idnes.cz/…745_automoto_vok
Mezi motoristy se často traduje, ;-) že firemní auta jsou velmi vytížená a „dřou“ daleko více než ta soukromá. Data společnosti Xmarton ale ukazují, že vytížení těchto pracovních nástrojů je stále velmi malé a drtivou většinu času vozy zahálí. :-O

Spalovat fosilni zdroj v aute ti nevadi, ale elektromobil musi jezdit z obnovitelnych zdroju?
Ne, ZADNA "rovnovaha" skutecne (ani teoreticky) NENI "to nejlepsi".
Ideal je samozrejme jezdit 100% obnovitelne.
Ted jde jen o rychlost a zpusob zmeny.
Na zaver citace z odkazu 11:21 vyse:
„Každý litr benzínu dostane do atmosféry až 3,6 kg oxidu uhličitého, který byl desítky milionů let v zemi. Lidstvo mění složení atmosféry a dostává se do bodu zlomu, kdy budou změny nezvratné jako například tání permafrostu,“ připomíná Hataš
Avatar - Barrichello
16. 2. 2022 11:53
Re: Závodní inženýři vědí jak závodit
Permafrost už řadu let taje, to už ti lehce ujel vlak :-) :-) :-)

A nějaké elektromobily to opravdu nezastaví :-)
16. 2. 2022 13:10
Re: Závodní inženýři vědí jak závodit
"Resp. to cos napsal treba o F1 uz platit nebude."

Není to tak dávno, co se zvýhodňovala malá auta na naftu. je potřeba si uvědomit, že všechny země nejsou jen jako Norsko. Zatím to připomíná Hitlerovu taktiku za WWII, prostě neustoupíme z vytčeného záměru, i kdyby měli všichni zahynout. Milionkrát prověřená nefungující dogmata ze všech možných sfér lidského konání, nebudou fungovat ani v tomto případě.
Kolik tepelných elektráren letos otevře Čína? Jak se změní průmyslová výroba a energetika v Indii, jak lodní a letecká doprava? Jak kácení amazonských pralesů?
S elektromobilitou v EU se tu bavíme o promilích z celkového huntování zeměkoule. Ale je fakt, že u toho křičíme jak zasloužilá pornoherečka.
Avatar - Barrichello
16. 2. 2022 13:34
Re: Závodní inženýři vědí jak závodit
Naprostý souhlas Pajo :yes: :yes: :yes:

Tady řvou o tom, že Evropa musí spasit planetu a támhle maj už 30 let jezero plný fenolu a kyanidu a miliony tun těžkých kovů a chemikálií a s nikým to nehne. Je to tam dál.

Z toho nekouká žádný zisk, že :-)
16. 2. 2022 16:04
Re: Závodní inženýři vědí jak závodit
Ok. Tak jinak. Co proti tomu udelas konkretne ty?
Krome kriceni (jak herecka...) a poukazovani na ostatni?

Nebo to sem vsechno pises, aby sis zduvodnil, proc nedelat nic? ;-)

Heled, nedelas nic spatne. Chovas se legalne.
Je to ok. Jen prosim nepis takovy alibismy. :-)

PS Za hloupe prirovnani k WWII. :no:

PPS Zkus si na nektere z otazek odpovedet sam. Mozna se dozvis spoustu novych informaci pri hledani odpovedi. ;-)
Avatar - Barrichello
17. 2. 2022 09:49
Re: Závodní inženýři vědí jak závodit
Ta taktika Hitlerova "Boje do posledního muže" Nebo bolševické "Poručíme větru dešti, za každou cenu" je naopak velmi, velmi trefná :-) :-) :-)

To Paja vystihl dokonale :-) :yes: :yes: :yes:
16. 2. 2022 21:43
Re: Závodní inženýři vědí jak závodit
Na většinu tvých otázek existují odpovědi a nesou se vždy ve smyslu snižování emisí. Dokonce i v té Indii.
Hledej informace, ne dezinformace ;-)
16. 2. 2022 22:59
Re: Závodní inženýři vědí jak závodit
:yes:
Avatar - Roman Horký
16. 2. 2022 11:05
Re: Závodní inženýři to vědí...
V normálním světě ano. Ale my žijeme tady, v p..., tedy vlastně v EU.
Avatar - fOE
16. 2. 2022 11:32
Re: Závodní inženýři to vědí...
A kde je tedy ten "normalni svet"? Tenhle trend totiz neni neco specifickeho pro EU. EV tlaci i dalsi dva nejvetsi trhy sveta: USA i Cina.
16. 2. 2022 11:13
Re: Závodní inženýři to vědí...
... tak nějak.... já jezdím Supem PHEV dlouhodobě za 4 litry, najedu 25tkm ročně takže rozhodně ne jen kolem komína.... ve městě nesmrdím, na dlouhých cestách se neomezuju.... to dává smysl, za ten milion korun co to stálo....

přemotorované EV za 2 míče fakt ne....
16. 2. 2022 11:56
Re: Závodní inženýři to vědí...
Plugin jako vsechno ma vyhody i nevyhody.

Jedna nevyhoda je hmotnost, ale to neni tak zly.

Druha je fakt, ze tam mas komplet technologii EV a komplet tech spalovaku plus jejich kombinace. Je to komplikovane reseni a z podstaty veci se to bude jako ojetina s*at. Prvni 3-5 let asi OK.

Treti je degradace baterky, stejne jako nahore majitele noveho to nezajima, ale u ojetiny to bude dalsi probelm. Mozna dost velky problem. Nedavno jsem koukal jak se meni baterka v BMW 330e po dvou letech / 60 tisic km. Proste jezdil hlavne na baterku a pak to mas hromadu cyklu nabijeni vybojeni. Sice vymena jeste v zaruce, ale myslim, ze to znamena, ze vic jak 100 tisic nevydrzi, to je dost priserny.
16. 2. 2022 13:04
Re: Závodní inženýři to vědí...
"Proste jezdil hlavne na baterku a pak to mas hromadu cyklu nabijeni vybojeni."

A EV jezdí hlavně na baterii také ne? ;-)
Avatar - Emel
16. 2. 2022 13:23
Re: Závodní inženýři to vědí...
To jo, ale na pokud budeš s PHEV jezdit do práce - nabít - z práce - nabít, tak otočíš dva plný cykly za den a ještě k tomu budeš baterku zatěžovat rekuperací ze spalováku. Větší baterka v EV třeba těch cyklů za den nedá tolik.
16. 2. 2022 15:27
Re: Závodní inženýři to vědí...
jasně, zůstatková hodnota PHEV bude asi vždycky slabá, stejně jako je rizikem servisní náročnost jakmile skončí záruka....

s tou baterkou nevím no.... elektrický kilometr u toho Supa mi ušetří řekněme 1 Kč. Pokud bych najel elektrických 70tkm a baterku musel měnit za své, furt budu +/- na nule.... i když samozřejmě raději bych to nedělal :-) Nevím kolik reálně ta výměna stojí.

a že maličká 15kwh baterka nevydrží víc než 100.000km čistých e-kilometrů se dá asi čekat... když bych její velikost a nájezd 100tkm přepočetl na normální EV tak by to znamenalo že jejich baterky dají 300-400tkm což by byla pohoda ne?

a taky je otázka, jak budou ta auta fungovat poté co se baterka "zničí" - znamená to že už nepůjde pořádně nabít ale budu moci auto dále používat aspoň jako obyčejný hybrid? tak holt bude PHEV mít najeto 300tkm a stane se z něj obyčejný hybrid. Horší by samozřejmě bylo kdyby ta výměna baterie byla opravdu nutná, protože auto by prostě odmítlo s tou degradovanou fungovat....
16. 2. 2022 21:23
Re: Závodní inženýři to vědí...
Myslim, ze baterka PHEV s EV, treba poctem cyklu moc srovnavat asi nejde.
V PHEV musi byt mnohem odolnejsi - predevsim s mnohem vyssi vykonovou hustotou.
Mozna ze vydrzi i v PHEV dlouho, nevim.

Full hybrid Toyota nema bez baterky problem. Sam jsem jeden takovy zkousel...
PHEV od koncernu budou podle me dost nepouzitelny, resp. spotreba bude vysoka, myslim.
Otazka bude, za kolik bude realizovatelna vymena baterky...
Avatar - Midlosek
16. 2. 2022 11:14
Naprostý nesmysl.
Naprostý, ale rádoby ekologický nesmysl. Hmotnost přes dvě tuny, nesmyslný výkon a nakonec tomu na maximálce napráší i Octávia 1.5TSI. Ale chudý majitel takového vozu nemusí platit za dálnice a parkování. A tradičně takové auto pořídí na firmu, kde mu ještě stát doplatí pěkných pár korun v rámci dotací...
Rozbalit vlákno
2
16. 2. 2022 12:01
Re: Naprostý nesmysl.
Ekologicky se to nekde kolem 100-120tis km vyrovna a pak uz je to ekologictejai. Tak to proste je.
Kdyz to srovnas s ekvivalentem tj nekde Ecko AMG 63 co jezdi za 12-15 na sto, tak rozhodne driv nez ve 100 tisicich km. Ta auta za svuj zivot najezdi urcite pres 200 tisic.
16. 2. 2022 12:44
pekny
Hele ty lekarniku, jsi vandrak
Rozbalit vlákno
0
16. 2. 2022 13:57
Když 700 koní v EV nevadí ....
...mohl by Brusel zrušit ten zákaz silnějších vysvačů, ne ?
Rozbalit vlákno
0
16. 2. 2022 20:56
Palubovka
je ako cirkusova atrakcia. To naozaj dakto chce v aute?

Zadne sedacky vyzeraju, ze su robene pre deti, nie dospelych, od pohladu velmi kratke sedaky, prudko iduce dohora kvoli vysokej podlahe.
A dizajn humus.
Quo vadis MB.
Rozbalit vlákno
0
16. 2. 2022 21:47
Řekněme si to na rovinu...
...AMGčka jako elektrozkraty jsou hodně špatný vtip! :-[] :no:
Rozbalit vlákno
0