Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Ladislav Husák
Mám jen jednu otázku... Proč je to tak hnusný?
Vojtulee M.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
caliban
Hmmm 700 koní, tak to je hustý, 1000 Nm bomba, ale až to bude mít dojezd jako běžné auto, pak to třeba začne být zajímavé.
DonVito
Jsem zvedavy na cenu.
Nepredpokladam vyznamny narust oproti treba fosilnim AMG.
PS Vim, ze "dojezd" (na nadrz) ma delsi i zakladni fosilie. Tenhle Mercedes ma ale neomezeny dojezd. :yes:
https😐/www.mercedes-benz.cz/…ge-public-detail
Nepredpokladam vyznamny narust oproti treba fosilnim AMG.
PS Vim, ze "dojezd" (na nadrz) ma delsi i zakladni fosilie. Tenhle Mercedes ma ale neomezeny dojezd. :yes:
https😐/www.mercedes-benz.cz/…ge-public-detail
Freddka
Jako na to, ze je to prvni generace Ecka na baterky jsou ty parametry docela masakr.
Jsem zvedavy, na co se budou soustredit u dalsich generaci. Odhaduju, ze predevsim na spotrebu, tedy hlavne snizeni hmotnosti. Kdyz z toho sundaji 150kg a pridaji par koni, dostaneme se nekde na 2,5s 0-100… :-!
Jsem zvedavy, na co se budou soustredit u dalsich generaci. Odhaduju, ze predevsim na spotrebu, tedy hlavne snizeni hmotnosti. Kdyz z toho sundaji 150kg a pridaji par koni, dostaneme se nekde na 2,5s 0-100… :-!
Nijak to, co říkáš, nerozporuju, jen, protože má jít o amg, sport variantu, upozorňuju, že 0-100 je údaj dobrý na oslňování na papíru a v testech, ale v reálu zajímá málokoho z majitelů výkonných aut, pro ty je mnohem zajímavější hodnota buď 0-200, resp. 100-200, příp. 0-250 km/h. Tím myslím reálné majitele, ty, kteří auta stavěná na takové rychlosti, také ta auta v těchto rychlostech používají bez pokryteckých řečí o tom, jak vmax stodosmdesát je dostatečná, a kdo by kde tolik jezdil a bla, bla...
https😐/insideevs.com/…60-120-4seconds/
Neco pro "realne majitele"😒br /> Tesla Model S Plaid's 3.84-Second 60-120 MPH Acceleration Is Nuts :-!
Neco pro "realne majitele"😒br /> Tesla Model S Plaid's 3.84-Second 60-120 MPH Acceleration Is Nuts :-!
Obvykle se EV využívá do 10% výkonu. Jinak to baští jako by benzín bral pří stovce 5 litrů a při 110 10 litrů.
Mr.Murphy
.... který bude mít nízkou spotřebu, bude relativně levný a bezpečný.... Na dojíždění do práce a cesty v okruhu kolem 100km kolem firmy klidně část fleetu do EV posadím. Ale tady ty přemotorované, drahé a z principu nesmyslné monstra, to mi přijde naprosto absurdní a dokonce antiekologické.... 8-s strašný.... k čemu tyhle auta jsou, kupuje to reálně někdo??? K čemu je auto se zrychlením pod 5s a dojezdem kolem 350km? nechápu....
Napsal bys to samy o spalovacim AMG?
😲
Jiste to cos napsal plati i o spalovakach. 😁
Takze urcite jezdis v Priusu ktery "bude mít nízkou spotřebu, bude relativně levný a bezpečný...."
Za me😒br /> Ne vsichni jezdi 2x tydne pres pul Evropy.
Ja si zase rikam, k cemu je mi dojezd 350km?
Zrychleni pod 5s je super. :yes😒br />
Prijde ti zakladni Tesla s (nemeckou BEZ dotaci) cenovkou cca 1M Kc (42.990€) jako premotorovana (6,1Sek. 0 - 100 km/h) nebo predrazena?
https😐/www.tesla.com/…de/model3/design#…
Kdy uz konecne zacnou lidi brat EV jako normalni auto? Ano, KAZDY AMG je premotorovany, drahy, absurdni, antiekolgicky a zbytecny. 😉
Protoze to lidem nevadi...
Naopak to chteji.
😲
Jiste to cos napsal plati i o spalovakach. 😁
Takze urcite jezdis v Priusu ktery "bude mít nízkou spotřebu, bude relativně levný a bezpečný...."
Za me😒br /> Ne vsichni jezdi 2x tydne pres pul Evropy.
Ja si zase rikam, k cemu je mi dojezd 350km?
Zrychleni pod 5s je super. :yes😒br />
Prijde ti zakladni Tesla s (nemeckou BEZ dotaci) cenovkou cca 1M Kc (42.990€) jako premotorovana (6,1Sek. 0 - 100 km/h) nebo predrazena?
https😐/www.tesla.com/…de/model3/design#…
Kdy uz konecne zacnou lidi brat EV jako normalni auto? Ano, KAZDY AMG je premotorovany, drahy, absurdni, antiekolgicky a zbytecny. 😉
Protoze to lidem nevadi...
Naopak to chteji.
chápu že má někdo běžné AMG, jede s tím hodinu 200 po dálnici, pak to natankuje a jede zas dál.... ale nechápu že si někdo koupí brutálně drahé EV se zrychlením jak formule nemožností ten výkon nějak trvaleji využívat, případně s nutností to furt jak blb dobíjet....
za mě má prost EV smysl v levné verzi, dojedu do práce, dojedu na nákup.... jakmile mám už po cestě hledat nabíječku a tvrdnout u ní, tak mi to smysl nedává.... OK, párkrát za rok bych to asi přetrpěl. Ale přetrpím to u auta za pár set tisíc. Rozhoně si nekoupím auto za dva míče, abych se furt omezoval....
za mě má prost EV smysl v levné verzi, dojedu do práce, dojedu na nákup.... jakmile mám už po cestě hledat nabíječku a tvrdnout u ní, tak mi to smysl nedává.... OK, párkrát za rok bych to asi přetrpěl. Ale přetrpím to u auta za pár set tisíc. Rozhoně si nekoupím auto za dva míče, abych se furt omezoval....
Ok a co ta Tesla za jeden mic? 😁
Jinak s udivem koukam, ze pouziti sportovnich modelu se nam scvrklo na (zavod s casem) dalnici a nejmin 200km v kalupu.. 😲
Napadlo te nekdy, ze nekdo z tech potencialnich majitelu muze zazivat takovy luxus, ze nehoni minuty na dalnici a ze si da v klidu pauzu na nabijeni?
https😐/www.audi-mediacenter.com/…ng-concept-14454
https😐/www.hotelibisplzen.cz/…ger-v-ibisu.html
https😐/fdrive.cz/…-elektrinou-7916
PS "Čekání na nabití Vašeho vozu si můžete zkrátit kávou nebo obědem v naší nově zrekonstruované restauraci, lobby nebo baru. Recepce je k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. V případě příznivého počasí Vám před další cestou poslouží k odpočinku naše nově zrekonstruovaná venkovní terasa a rozlehlá zahrada."
Jinak s udivem koukam, ze pouziti sportovnich modelu se nam scvrklo na (zavod s casem) dalnici a nejmin 200km v kalupu.. 😲
Napadlo te nekdy, ze nekdo z tech potencialnich majitelu muze zazivat takovy luxus, ze nehoni minuty na dalnici a ze si da v klidu pauzu na nabijeni?
https😐/www.audi-mediacenter.com/…ng-concept-14454
https😐/www.hotelibisplzen.cz/…ger-v-ibisu.html
https😐/fdrive.cz/…-elektrinou-7916
PS "Čekání na nabití Vašeho vozu si můžete zkrátit kávou nebo obědem v naší nově zrekonstruované restauraci, lobby nebo baru. Recepce je k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. V případě příznivého počasí Vám před další cestou poslouží k odpočinku naše nově zrekonstruovaná venkovní terasa a rozlehlá zahrada."
Jasně. Ode dneška bude známka punku tankování na pumpě za 3 minuty a známka luxusu bude stát jako 3,14ča 3/4 hodiny u nabíjecího stojanu.
😄 😄 😄 když tam bude volno, když ne tak klidně 2-3 hodiny 😄 😄 😄
A nebo tak, no... 😄 Ale to bude ještě větší luxus. Možná k restauracím budou stavět i wellnes a noclehárny na šlofíka, než se krám nabije.
jisté je, že spotřeba kávy, baget a koblih razantně stoupne 😁
A taky by to chtělo více mozkových a kardiochirurgů, budou potřeba.
A taky by to chtělo více mozkových a kardiochirurgů, budou potřeba.
Cituju😒br />
"Co slibované rychlonabíjení, neřeší problém?
Určitě, i to je oblast, kde vývoj jde kupředu, ale bohužel to nic neřeší. Rychlonabíječky, které vám tu potřebnou energii dostanou do baterie za méně než půlhodinu, budou moci být na Vinohradech maximálně čtyři. Je poctivé říct, že bez zásadní komplexní rekonstrukce přenosové soustavy, kterou si neumím ani představit, natož aby ji stát byl schopen realizovat, to není možné. A kdo tvrdí, že to možné je, tomu buď nerozumí, nebo je blázen."
😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
"Co slibované rychlonabíjení, neřeší problém?
Určitě, i to je oblast, kde vývoj jde kupředu, ale bohužel to nic neřeší. Rychlonabíječky, které vám tu potřebnou energii dostanou do baterie za méně než půlhodinu, budou moci být na Vinohradech maximálně čtyři. Je poctivé říct, že bez zásadní komplexní rekonstrukce přenosové soustavy, kterou si neumím ani představit, natož aby ji stát byl schopen realizovat, to není možné. A kdo tvrdí, že to možné je, tomu buď nerozumí, nebo je blázen."
😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Tesla za mega dobrý.
O dojezdu 500km s baterií 60kWh mám trošku pochyby, nelíbí se mi interiér, nevyhovuje mi sedan... ale i přesto dobrý, asi nejlepší EV za nějaké trošku normální peníze.
U nás teda 1,325 základ.
O dojezdu 500km s baterií 60kWh mám trošku pochyby, nelíbí se mi interiér, nevyhovuje mi sedan... ale i přesto dobrý, asi nejlepší EV za nějaké trošku normální peníze.
U nás teda 1,325 základ.
luxus je být doma s rodinou, užívat si v pracovní době s milenkou nebo jít s kámošema na tenis.... ne trčet někde u nabíječky, i kdyby mi tam dali oběd zdarma.... jak často ti nabíjení vyjde zrovna na to, že se chceš najíst? 😢
Skoro pokazdy, po hodinach stravenych za volantem a pri trose planovani?
Jinak s luxusem doma s rodinou souhlas. :yes:
Ale kdyz si koupis AMG, tak se snad muzes obcas projet i bez rodiny. 😄
Jinak s luxusem doma s rodinou souhlas. :yes:
Ale kdyz si koupis AMG, tak se snad muzes obcas projet i bez rodiny. 😄
Amg bolo o hansovi, ktory rucne poskladal v8micku a nie o nejakom priblblom ev. Vo vsetkych testoch je eqs horsie auto ako sko
Je to presne jak rikas.
Jediny, kdo umi spotrebu EV, je Tesla. A ta zatim nedela kombinaci, kdy mas neco jako Model 3 se 100kW baterkou za nejaky rozumny penize (ale Tesla asi nikdy uplne levna nebude).
Ale dokazu si predstavit, ze za 10 let to bude.
Jediny, kdo umi spotrebu EV, je Tesla. A ta zatim nedela kombinaci, kdy mas neco jako Model 3 se 100kW baterkou za nejaky rozumny penize (ale Tesla asi nikdy uplne levna nebude).
Ale dokazu si predstavit, ze za 10 let to bude.
zatím to moc nestuduju.... ale dovedu si představit že část fleetu mi bude jezdit v něčem jako Nissan Leaf se 100kW a dojezdem třeba 300km. Půlka aut proč ne. Druhá bude fosilní a lidi si to budou prohazovat dle aktuální potřeby....
Podle mě je to tak, že elektrický koně jsou relativně levný. Co u EV stojí těžký peníze je dojezd, ale přidat autu dalších 200k stojí relativně malý peníze. Takže ty se ptáš proč... ale možná je odpověď prostě "proč ne"?
Pokud mi někdo nabídne, že k autu za 2M můžu mít za dalších 50-100t výkon třeba +200k, no tak hurá 😄
PS: druhá věc je, že možná ani benzínový koně by nemusely bejt tak drahý jak jsou... nevěřím, že automobilku v nákladech stojí 2.0TSI o tolik víc, než 1.0TSI... jen si automobilky zvykly nás na tom dojit 😄
Pokud mi někdo nabídne, že k autu za 2M můžu mít za dalších 50-100t výkon třeba +200k, no tak hurá 😄
PS: druhá věc je, že možná ani benzínový koně by nemusely bejt tak drahý jak jsou... nevěřím, že automobilku v nákladech stojí 2.0TSI o tolik víc, než 1.0TSI... jen si automobilky zvykly nás na tom dojit 😄
To me vzdycky fascinovalo, jak umi vyrobit Golfa za 400 tisic, ale GTI za 800+. Pritom tam je navic vybava v nakupni cene 60 tisic plus jiny motor a prevodovka. Je to proste cenove napaleny a tak to vzdycky bylo. Dneska tou vysokou cenou odrazuji od koupe kvuli emisim za celou automobilku.
fOE
Nerozhodi me ani ten display (mimochodem, neni zbytecne malej?), ani to ze na me predek pusobi jako z 8th gen civicu. Rozhodi me az cena (resp. jsem si jist ze az ji oznami, bude mit vadit). EV prinasi spoustu nevyhod, ale dost bych tomu odpustil kdyby to konecne zacalo prinaset to na co se asi vsichni od zacatku tesime: 1) nesmyslne vykony a 2) levne kone. To prvni mame, ale co ty ceny? V podstate to vsechno stoji stejne nebo vic nez fosilni original, pak ale me nadseni logicky chladne. Jo donutit me zvazovat EV, to me asi nakonec donutite neb mi nic jineho nezustane, ale presvedcenej teda nejsem. A ja chtel byt presvedcenej, EV technologie ma potencial na to aby me presvedcila i prirozene. Jen to musite nabizet za jine ceny.
Adresovano nejen MB ale vicemene vsem.
Adresovano nejen MB ale vicemene vsem.
EQS ma tuhle prostrojovku volitelne. Tak predpokladam, ze i EQE muze mit klasickou pristrojovku ala nove C a S klasse.
Celkem jedno, jaké to má parametry, nějak si v případě tohoto EQE AMG neumím představit, jak jdu několikrát za den k oknu podívat se na své zaparkované auto, jen abych se pokochal a řekl si, to je ale krasavec...
Za ty peníze, takový designový humus, to i ta stoletá tesla S vypadá líp.
Za ty peníze, takový designový humus, to i ta stoletá tesla S vypadá líp.
Tak ja bych si ted u MB mel problem vybrat tak nejak celkove, takze tohle mi tam vzhledem proste zapada. Na druhou stranu ale nebudu tvrdit, ze je to vylozene osklive. Neni to terno, ale asi bych to prezil. 😄
Akt desgnový jazyk MB není nijak kulervoucí, souhlas, ale ta auta vypadají elegantně, základní linka je vyvážená, hmotově to sedí. Tohle ale dělal úplně jiný designerský tým, je to jak od jiné značky, taková zprasená hrouda bez špetky elegance nebo naopak nějaké ostrosti, resp. bez špetky čehokoliv, co by se dalo popsat jako nějaký styl. 😉
Přesně. Hezké to není ani trochu. Hlavně ten předek a samozřejmě ta palubka (kdo chce mít v autě pocit jak v kosmické lodi?). A dynamikou to taky proti spalovákům pořád nepřesvědčí (EV potřebují zjevně víc koní a točivého momentu než spalováky na dosažení stejných dynamických parametrů). Hádám, že za to může i jejich hmotnost. Nekupuju. :no:
"nesmyslné výkony" jsou jak se znaménkem plus, tak bohužel i mínus. Maximální rychlost 210 km/h u éčka AMG je snad dnes ještě nesmysl se znaménkem mínus, aspoň doufám. Nejsme ještě v roce 2032, ale stále 2022 😁
Jak ma auto Vmax zacinajici dvojkou za sebe napisu, ze me neomezuje. Nijak. Jop, vyssi cisilko mit, jednou nebo dva krat si to zkusit, to potesi (a tim spis u AMG), ale na kazdy den mit treba 220kmph? => nevidim prakticky problem.
3_diamanty
Dalsi el humac od medveda.... preco to nemoze vyzerat ako ine normalne auta tie ich elektra...
Anonym
Ó vy jste srandisti. Systém rekuperace se stará o bezpečné zastavení. To bych nedokázal vymyslet, musím se ještě moc učit.
webpaja
...a pokud stále bude platit, že závodní technologie se postupně přesouvají do výroby, tak ať se podíváme na F1, WRC nebo WEC, čeká nás stále spíše doba hybridní než plně a výhradně elektrická.
A tomu pak rozumím velmi dobře, snižme potřebu fosilních paliv na rozumnou úroveň a doplňme ji o elektrickou energii z obnovitelných zdrojů. Rovnováha mezi zdroji jen tím nejlepším.
A tomu pak rozumím velmi dobře, snižme potřebu fosilních paliv na rozumnou úroveň a doplňme ji o elektrickou energii z obnovitelných zdrojů. Rovnováha mezi zdroji jen tím nejlepším.
Jenze zivot neni zavod. 😄
Asi jsi dosud nevzal na vedomi plany automobilek, resp. konec prejimani technologii pohonu z fosilniho motorsportu...
Resp. to cos napsal treba o F1 uz platit nebude. 😉
https😐/www.idnes.cz/…745_automoto_vok
Mezi motoristy se často traduje, 😉 že firemní auta jsou velmi vytížená a „dřou“ daleko více než ta soukromá. Data společnosti Xmarton ale ukazují, že vytížení těchto pracovních nástrojů je stále velmi malé a drtivou většinu času vozy zahálí. 😲
Spalovat fosilni zdroj v aute ti nevadi, ale elektromobil musi jezdit z obnovitelnych zdroju?
Ne, ZADNA "rovnovaha" skutecne (ani teoreticky) NENI "to nejlepsi".
Ideal je samozrejme jezdit 100% obnovitelne.
Ted jde jen o rychlost a zpusob zmeny.
Na zaver citace z odkazu 11:21 vyse😒br /> „Každý litr benzínu dostane do atmosféry až 3,6 kg oxidu uhličitého, který byl desítky milionů let v zemi. Lidstvo mění složení atmosféry a dostává se do bodu zlomu, kdy budou změny nezvratné jako například tání permafrostu,“ připomíná Hataš
Asi jsi dosud nevzal na vedomi plany automobilek, resp. konec prejimani technologii pohonu z fosilniho motorsportu...
Resp. to cos napsal treba o F1 uz platit nebude. 😉
https😐/www.idnes.cz/…745_automoto_vok
Mezi motoristy se často traduje, 😉 že firemní auta jsou velmi vytížená a „dřou“ daleko více než ta soukromá. Data společnosti Xmarton ale ukazují, že vytížení těchto pracovních nástrojů je stále velmi malé a drtivou většinu času vozy zahálí. 😲
Spalovat fosilni zdroj v aute ti nevadi, ale elektromobil musi jezdit z obnovitelnych zdroju?
Ne, ZADNA "rovnovaha" skutecne (ani teoreticky) NENI "to nejlepsi".
Ideal je samozrejme jezdit 100% obnovitelne.
Ted jde jen o rychlost a zpusob zmeny.
Na zaver citace z odkazu 11:21 vyse😒br /> „Každý litr benzínu dostane do atmosféry až 3,6 kg oxidu uhličitého, který byl desítky milionů let v zemi. Lidstvo mění složení atmosféry a dostává se do bodu zlomu, kdy budou změny nezvratné jako například tání permafrostu,“ připomíná Hataš
Permafrost už řadu let taje, to už ti lehce ujel vlak 😄 😄 😄
A nějaké elektromobily to opravdu nezastaví 😄
A nějaké elektromobily to opravdu nezastaví 😄
"Resp. to cos napsal treba o F1 uz platit nebude."
Není to tak dávno, co se zvýhodňovala malá auta na naftu. je potřeba si uvědomit, že všechny země nejsou jen jako Norsko. Zatím to připomíná Hitlerovu taktiku za WWII, prostě neustoupíme z vytčeného záměru, i kdyby měli všichni zahynout. Milionkrát prověřená nefungující dogmata ze všech možných sfér lidského konání, nebudou fungovat ani v tomto případě.
Kolik tepelných elektráren letos otevře Čína? Jak se změní průmyslová výroba a energetika v Indii, jak lodní a letecká doprava? Jak kácení amazonských pralesů?
S elektromobilitou v EU se tu bavíme o promilích z celkového huntování zeměkoule. Ale je fakt, že u toho křičíme jak zasloužilá pornoherečka.
Není to tak dávno, co se zvýhodňovala malá auta na naftu. je potřeba si uvědomit, že všechny země nejsou jen jako Norsko. Zatím to připomíná Hitlerovu taktiku za WWII, prostě neustoupíme z vytčeného záměru, i kdyby měli všichni zahynout. Milionkrát prověřená nefungující dogmata ze všech možných sfér lidského konání, nebudou fungovat ani v tomto případě.
Kolik tepelných elektráren letos otevře Čína? Jak se změní průmyslová výroba a energetika v Indii, jak lodní a letecká doprava? Jak kácení amazonských pralesů?
S elektromobilitou v EU se tu bavíme o promilích z celkového huntování zeměkoule. Ale je fakt, že u toho křičíme jak zasloužilá pornoherečka.
Naprostý souhlas Pajo :yes: :yes: :yes:
Tady řvou o tom, že Evropa musí spasit planetu a támhle maj už 30 let jezero plný fenolu a kyanidu a miliony tun těžkých kovů a chemikálií a s nikým to nehne. Je to tam dál.
Z toho nekouká žádný zisk, že 😄
Tady řvou o tom, že Evropa musí spasit planetu a támhle maj už 30 let jezero plný fenolu a kyanidu a miliony tun těžkých kovů a chemikálií a s nikým to nehne. Je to tam dál.
Z toho nekouká žádný zisk, že 😄
Ok. Tak jinak. Co proti tomu udelas konkretne ty?
Krome kriceni (jak herecka...) a poukazovani na ostatni?
Nebo to sem vsechno pises, aby sis zduvodnil, proc nedelat nic? 😉
Heled, nedelas nic spatne. Chovas se legalne.
Je to ok. Jen prosim nepis takovy alibismy. 😄
PS Za hloupe prirovnani k WWII. :no😒br />
PPS Zkus si na nektere z otazek odpovedet sam. Mozna se dozvis spoustu novych informaci pri hledani odpovedi. 😉
Krome kriceni (jak herecka...) a poukazovani na ostatni?
Nebo to sem vsechno pises, aby sis zduvodnil, proc nedelat nic? 😉
Heled, nedelas nic spatne. Chovas se legalne.
Je to ok. Jen prosim nepis takovy alibismy. 😄
PS Za hloupe prirovnani k WWII. :no😒br />
PPS Zkus si na nektere z otazek odpovedet sam. Mozna se dozvis spoustu novych informaci pri hledani odpovedi. 😉
Ta taktika Hitlerova "Boje do posledního muže" Nebo bolševické "Poručíme větru dešti, za každou cenu" je naopak velmi, velmi trefná 😄 😄 😄
To Paja vystihl dokonale 😄 :yes: :yes: :yes:
To Paja vystihl dokonale 😄 :yes: :yes: :yes:
V normálním světě ano. Ale my žijeme tady, v p..., tedy vlastně v EU.
A kde je tedy ten "normalni svet"? Tenhle trend totiz neni neco specifickeho pro EU. EV tlaci i dalsi dva nejvetsi trhy sveta: USA i Cina.
... tak nějak.... já jezdím Supem PHEV dlouhodobě za 4 litry, najedu 25tkm ročně takže rozhodně ne jen kolem komína.... ve městě nesmrdím, na dlouhých cestách se neomezuju.... to dává smysl, za ten milion korun co to stálo....
přemotorované EV za 2 míče fakt ne....
přemotorované EV za 2 míče fakt ne....
Plugin jako vsechno ma vyhody i nevyhody.
Jedna nevyhoda je hmotnost, ale to neni tak zly.
Druha je fakt, ze tam mas komplet technologii EV a komplet tech spalovaku plus jejich kombinace. Je to komplikovane reseni a z podstaty veci se to bude jako ojetina s*at. Prvni 3-5 let asi OK.
Treti je degradace baterky, stejne jako nahore majitele noveho to nezajima, ale u ojetiny to bude dalsi probelm. Mozna dost velky problem. Nedavno jsem koukal jak se meni baterka v BMW 330e po dvou letech / 60 tisic km. Proste jezdil hlavne na baterku a pak to mas hromadu cyklu nabijeni vybojeni. Sice vymena jeste v zaruce, ale myslim, ze to znamena, ze vic jak 100 tisic nevydrzi, to je dost priserny.
Jedna nevyhoda je hmotnost, ale to neni tak zly.
Druha je fakt, ze tam mas komplet technologii EV a komplet tech spalovaku plus jejich kombinace. Je to komplikovane reseni a z podstaty veci se to bude jako ojetina s*at. Prvni 3-5 let asi OK.
Treti je degradace baterky, stejne jako nahore majitele noveho to nezajima, ale u ojetiny to bude dalsi probelm. Mozna dost velky problem. Nedavno jsem koukal jak se meni baterka v BMW 330e po dvou letech / 60 tisic km. Proste jezdil hlavne na baterku a pak to mas hromadu cyklu nabijeni vybojeni. Sice vymena jeste v zaruce, ale myslim, ze to znamena, ze vic jak 100 tisic nevydrzi, to je dost priserny.
"Proste jezdil hlavne na baterku a pak to mas hromadu cyklu nabijeni vybojeni."
A EV jezdí hlavně na baterii také ne? 😉
A EV jezdí hlavně na baterii také ne? 😉
To jo, ale na pokud budeš s PHEV jezdit do práce - nabít - z práce - nabít, tak otočíš dva plný cykly za den a ještě k tomu budeš baterku zatěžovat rekuperací ze spalováku. Větší baterka v EV třeba těch cyklů za den nedá tolik.
jasně, zůstatková hodnota PHEV bude asi vždycky slabá, stejně jako je rizikem servisní náročnost jakmile skončí záruka....
s tou baterkou nevím no.... elektrický kilometr u toho Supa mi ušetří řekněme 1 Kč. Pokud bych najel elektrických 70tkm a baterku musel měnit za své, furt budu +/- na nule.... i když samozřejmě raději bych to nedělal 😄 Nevím kolik reálně ta výměna stojí.
a že maličká 15kwh baterka nevydrží víc než 100.000km čistých e-kilometrů se dá asi čekat... když bych její velikost a nájezd 100tkm přepočetl na normální EV tak by to znamenalo že jejich baterky dají 300-400tkm což by byla pohoda ne?
a taky je otázka, jak budou ta auta fungovat poté co se baterka "zničí" - znamená to že už nepůjde pořádně nabít ale budu moci auto dále používat aspoň jako obyčejný hybrid? tak holt bude PHEV mít najeto 300tkm a stane se z něj obyčejný hybrid. Horší by samozřejmě bylo kdyby ta výměna baterie byla opravdu nutná, protože auto by prostě odmítlo s tou degradovanou fungovat....
s tou baterkou nevím no.... elektrický kilometr u toho Supa mi ušetří řekněme 1 Kč. Pokud bych najel elektrických 70tkm a baterku musel měnit za své, furt budu +/- na nule.... i když samozřejmě raději bych to nedělal 😄 Nevím kolik reálně ta výměna stojí.
a že maličká 15kwh baterka nevydrží víc než 100.000km čistých e-kilometrů se dá asi čekat... když bych její velikost a nájezd 100tkm přepočetl na normální EV tak by to znamenalo že jejich baterky dají 300-400tkm což by byla pohoda ne?
a taky je otázka, jak budou ta auta fungovat poté co se baterka "zničí" - znamená to že už nepůjde pořádně nabít ale budu moci auto dále používat aspoň jako obyčejný hybrid? tak holt bude PHEV mít najeto 300tkm a stane se z něj obyčejný hybrid. Horší by samozřejmě bylo kdyby ta výměna baterie byla opravdu nutná, protože auto by prostě odmítlo s tou degradovanou fungovat....
Myslim, ze baterka PHEV s EV, treba poctem cyklu moc srovnavat asi nejde.
V PHEV musi byt mnohem odolnejsi - predevsim s mnohem vyssi vykonovou hustotou.
Mozna ze vydrzi i v PHEV dlouho, nevim.
Full hybrid Toyota nema bez baterky problem. Sam jsem jeden takovy zkousel...
PHEV od koncernu budou podle me dost nepouzitelny, resp. spotreba bude vysoka, myslim.
Otazka bude, za kolik bude realizovatelna vymena baterky...
V PHEV musi byt mnohem odolnejsi - predevsim s mnohem vyssi vykonovou hustotou.
Mozna ze vydrzi i v PHEV dlouho, nevim.
Full hybrid Toyota nema bez baterky problem. Sam jsem jeden takovy zkousel...
PHEV od koncernu budou podle me dost nepouzitelny, resp. spotreba bude vysoka, myslim.
Otazka bude, za kolik bude realizovatelna vymena baterky...
Midlosek
Naprostý, ale rádoby ekologický nesmysl. Hmotnost přes dvě tuny, nesmyslný výkon a nakonec tomu na maximálce napráší i Octávia 1.5TSI. Ale chudý majitel takového vozu nemusí platit za dálnice a parkování. A tradičně takové auto pořídí na firmu, kde mu ještě stát doplatí pěkných pár korun v rámci dotací...
Ekologicky se to nekde kolem 100-120tis km vyrovna a pak uz je to ekologictejai. Tak to proste je.
Kdyz to srovnas s ekvivalentem tj nekde Ecko AMG 63 co jezdi za 12-15 na sto, tak rozhodne driv nez ve 100 tisicich km. Ta auta za svuj zivot najezdi urcite pres 200 tisic.
Kdyz to srovnas s ekvivalentem tj nekde Ecko AMG 63 co jezdi za 12-15 na sto, tak rozhodne driv nez ve 100 tisicich km. Ta auta za svuj zivot najezdi urcite pres 200 tisic.
Makovnik
je ako cirkusova atrakcia. To naozaj dakto chce v aute?
Zadne sedacky vyzeraju, ze su robene pre deti, nie dospelych, od pohladu velmi kratke sedaky, prudko iduce dohora kvoli vysokej podlahe.
A dizajn humus.
Quo vadis MB.
Zadne sedacky vyzeraju, ze su robene pre deti, nie dospelych, od pohladu velmi kratke sedaky, prudko iduce dohora kvoli vysokej podlahe.
A dizajn humus.
Quo vadis MB.
pauliezmm
Příspěvek podléhá schvalování.
Nikde jsem se nedočetl o hmotnostech.
Tohle je ale AMG. Typickýho kupce AMG asi zajímá, jak rychle to auto jede. To je to co jsem chtěl říct 😄
Nekomu bude vadit dojezd, ale 5 z 10 kupcu AMG si uplne klidne koupi AMG na baterky a budou uplne spokojeni.