Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mercedes-AMG EQE
Mercedes-AMG EQE
Mercedes-AMG EQE
Mercedes-AMG EQE
81 Fotogalerie

Mercedes-AMG EQE představen, vrcholný 53 4Matic+ nabídne až 687 koní

Základní model AMG EQE 43 nabídne nejvyšší výkon 476 koní, silnější verze 53 4Matic+ s volitelným paketem se však dostane až na 687 koní a 1000 Nm točivého momentu.

Mercedes-AMG dnes krátce po půlnoci představil svůj druhý čistě elektrický model, kterým je menší sedan EQE. Zákazníci budou mít na výběr mezi slabší verzí EQE 43 4Matic a výkonnější verzí EQE 53 4Matic+, která s drobným vylepšením nabídne extrémní výkon až 687 koní. Vezměme to ale postupně.

Základem nabídky modelu AMG EQE je verze 43 4Matic s dvojicí elektromotorů a pohonem všech kol, která nabídne nejvyšší výkon 350 kW (476 k) a nejvyšší točivý moment 858 Nm. Akceleraci na stovku zvládne slabší AMG EQE za 4,2 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 210 km/h.

Vůz je napájen z lithium-iontové baterie s kapacitou 90,6 kWh, která by měla nabídnout odhadovaný dojezd 462 až 533 kilometrů (dle WLTP). Vůz je standardně osazen palubní nabíječkou o výkonu 11 kW, volitelně lze však získat i 22 kWh palubní nabíječku. Rychlonabíjení je pak podporováno při výkonu až 170 kW, kdy lze získat dojezd okolo 180 km již po 15 minutách nabíjení.

Video placeholder
Mercedes-AMG EQE 43 4Matic • Zdroj: Mercedes-AMG

Už základní verze tak nabízí celkem zajímavé parametry, ještě zajímavější je však model AMG EQE 53 4Matic+, který z pohonného ústrojí s dvojicí elektromotorů a pohonem všech kol dostává nejvyšší kombinovaný výkon 460 kW (626 k) a točivý moment až 950 Nm.

Akceleraci z 0 na 100 km/h tak výkonnější AMG EQE zvládá za 3,5 sekundy a jeho maximální rychlost je až 220 km/h. Daní za lepší parametry je však horší dojezd, který se podle odhadů pohybuje kolem 444 až 518 km dle WLTP.

Pokud by však někomu výkon standardního EQE 53 4Matic+ nestačil, může si podobně jako u modelu AMG EQS připlatit za paket AMG Dynamic Plus, který zvedne výkon na 505 kW (687 k) a rovných 1000 Nm točivého momentu. Akcelerace na 100 km/h je pak otázkou 3,3 sekundy a maximální rychlost se zvyšuje až na 240 km/h.

Plný výkon vozu je však dostupný pouze v jízdních režimech Sport+ a Race Start. Kromě toho však vůz nabídne i režimy Sport, Comfort nebo Slippery. Režim Sport řidiči nabídne 90 % výkonu, zatímco režim Comfort prodlužuje dojezd omezením výkonu o 15 až 20 procent. Režim Slippery, určený na silnice s horší adhezí, pak omezuje výkon na polovinu.

Specifická AMG technika

Aby vůz dokázal nabídnout vysoké výkony, navíc několikrát po sobě, dostal speciální AMG-elektromotory, které mají uzpůsobený tepelný management. Výdrž baterie by pak do budoucna mohla zlepšit vylepšení pro bateriový management, která budou dostupná prostřednictvím bezdrátových aktualizací.

Životnost baterie ale mohou řidiči prodloužit i pomocí funkce Eco Charging, která omezí zatížení baterie během nabíjení a tím tak zpomalí její přirozený proces stárnutí a degradace. Pro získání optimálních výkonů je navíc baterii možné předem ohřát nebo naopak zchladit na optimální.

Zajímavostí elektrického pohonného systému ale bude i jeho zvuk. Elektromobily jsou sice standardně tiché, AMG však slibuje pro model EQE unikátní zvukový zážitek, který by měl být vytvářen speciálními reproduktory a zvukovým managementem. Zvuk by se navíc mohl odlišovat podle jízdního režimu.

Kromě elektrického pohonného systému ale Mercedes-AMG vylepšil také podvozek. Oba modely jsou vybaveny systémem vzduchového podvozku AMG Ride kontrol+ s adaptivním odpružením, který získal řadu úprav, včetně upraveného zavěšení vpředu i vzadu, tužších stabilizátorů a vyztužení celé řady dalších komponent. Vůz by tak měl nabídnout ještě přímočařejší pocit z řízení.

Oba modely AMG EQE jsou navíc standardně vybaveny i systémem natáčení zadní nápravy, který umí vytočit zadní kola až o 3,6 stupně a zlepšit tak ovladatelnost při rychlostech nad 60 km/h, zatímco při nižších rychlostech systém zlepšuje manévrovatelnost, což řidiči ocení například na parkovišti.

O bezpečné zastavení se stará upravený systém rekuperace se třemi stupni, umožňující i funkci řízení pomocí jednoho pedálu, a nechybí ani patřičně vylepšené brzdy. Vpředu jsou kotouče s průměrem 415 mm, do kterých se zakusují šestipístkové třmeny, zatímco vzadu jsou kotouče s průměrem 378 mm a jednopístkovými třmeny.

Video placeholder
Mercedes-AMG EQE 53 4Matic+ • Zdroj: Mercedes-AMG

Volitelně jsou dostupné také AMG keramické brzdy s předními kotouči o průměru 440 mm, kvůli kterým je však nutné vůz objednat s 21“ koly. Sluší se přitom dodat, že vůz je standardně obut do pneumatik Michelin Pilot Sport EV, které byly vyvíjeny speciálně pro elektromobily s vysokým výkonem.

Po stránce designu předvedlo AMG několik decentních změn, které nepůsobí nijak křiklavě. Jak už naznačily upoutávky, uzavřená maska dostala vertikální chromové pruhy, přední nárazník má sportovnější tvary a nový splitter, v podbězích jsou aerodynamicky optimalizovaná kola a vzadu je decentní spoiler, který zvyšuje přítlak bez zbytečného navyšování odporu. Nové doplňky jsou navíc lakovány leskle černou barvou, která tak zajímavě umocňuje vzhled vozu.

V interiéru zaujmou například sportovní sedadla, která mohou být čalouněna tradiční kůží Nappa, nebo umělou kůží Artico v kombinaci s mikrovláknem a červeným prošíváním. Nechybí sportovní volant se spodním zploštěním, sportovní pedály, AMG koberečky nebo plaketky AMG. Vůz lze navíc objednat i s futuristickou palubní deskou MBUX Hyperscreen se třemi obrazovkami.