Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-AMG EQE představen, vrcholný 53 4Matic+ nabídne až 687 koní

Ondřej Mára
Diskuze (79)

Základní model AMG EQE 43 nabídne nejvyšší výkon 476 koní, silnější verze 53 4Matic+ s volitelným paketem se však dostane až na 687 koní a 1000 Nm točivého momentu.

Mercedes-AMG dnes krátce po půlnoci představil svůj druhý čistě elektrický model, kterým je menší sedan EQE. Zákazníci budou mít na výběr mezi slabší verzí EQE 43 4Matic a výkonnější verzí EQE 53 4Matic+, která s drobným vylepšením nabídne extrémní výkon až 687 koní. Vezměme to ale postupně.

Základem nabídky modelu AMG EQE je verze 43 4Matic s dvojicí elektromotorů a pohonem všech kol, která nabídne nejvyšší výkon 350 kW (476 k) a nejvyšší točivý moment 858 Nm. Akceleraci na stovku zvládne slabší AMG EQE za 4,2 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 210 km/h.

Vůz je napájen z lithium-iontové baterie s kapacitou 90,6 kWh, která by měla nabídnout odhadovaný dojezd 462 až 533 kilometrů (dle WLTP). Vůz je standardně osazen palubní nabíječkou o výkonu 11 kW, volitelně lze však získat i 22 kWh palubní nabíječku. Rychlonabíjení je pak podporováno při výkonu až 170 kW, kdy lze získat dojezd okolo 180 km již po 15 minutách nabíjení.

Video se připravuje ...

Už základní verze tak nabízí celkem zajímavé parametry, ještě zajímavější je však model AMG EQE 53 4Matic+, který z pohonného ústrojí s dvojicí elektromotorů a pohonem všech kol dostává nejvyšší kombinovaný výkon 460 kW (626 k) a točivý moment až 950 Nm.

Akceleraci z 0 na 100 km/h tak výkonnější AMG EQE zvládá za 3,5 sekundy a jeho maximální rychlost je až 220 km/h. Daní za lepší parametry je však horší dojezd, který se podle odhadů pohybuje kolem 444 až 518 km dle WLTP.

Pokud by však někomu výkon standardního EQE 53 4Matic+ nestačil, může si podobně jako u modelu AMG EQS připlatit za paket AMG Dynamic Plus, který zvedne výkon na 505 kW (687 k) a rovných 1000 Nm točivého momentu. Akcelerace na 100 km/h je pak otázkou 3,3 sekundy a maximální rychlost se zvyšuje až na 240 km/h.

Plný výkon vozu je však dostupný pouze v jízdních režimech Sport+ a Race Start. Kromě toho však vůz nabídne i režimy Sport, Comfort nebo Slippery. Režim Sport řidiči nabídne 90 % výkonu, zatímco režim Comfort prodlužuje dojezd omezením výkonu o 15 až 20 procent. Režim Slippery, určený na silnice s horší adhezí, pak omezuje výkon na polovinu.

Specifická AMG technika

Aby vůz dokázal nabídnout vysoké výkony, navíc několikrát po sobě, dostal speciální AMG-elektromotory, které mají uzpůsobený tepelný management. Výdrž baterie by pak do budoucna mohla zlepšit vylepšení pro bateriový management, která budou dostupná prostřednictvím bezdrátových aktualizací.

Životnost baterie ale mohou řidiči prodloužit i pomocí funkce Eco Charging, která omezí zatížení baterie během nabíjení a tím tak zpomalí její přirozený proces stárnutí a degradace. Pro získání optimálních výkonů je navíc baterii možné předem ohřát nebo naopak zchladit na optimální.

Zajímavostí elektrického pohonného systému ale bude i jeho zvuk. Elektromobily jsou sice standardně tiché, AMG však slibuje pro model EQE unikátní zvukový zážitek, který by měl být vytvářen speciálními reproduktory a zvukovým managementem. Zvuk by se navíc mohl odlišovat podle jízdního režimu.

Kromě elektrického pohonného systému ale Mercedes-AMG vylepšil také podvozek. Oba modely jsou vybaveny systémem vzduchového podvozku AMG Ride kontrol+ s adaptivním odpružením, který získal řadu úprav, včetně upraveného zavěšení vpředu i vzadu, tužších stabilizátorů a vyztužení celé řady dalších komponent. Vůz by tak měl nabídnout ještě přímočařejší pocit z řízení.

Oba modely AMG EQE jsou navíc standardně vybaveny i systémem natáčení zadní nápravy, který umí vytočit zadní kola až o 3,6 stupně a zlepšit tak ovladatelnost při rychlostech nad 60 km/h, zatímco při nižších rychlostech systém zlepšuje manévrovatelnost, což řidiči ocení například na parkovišti.

O bezpečné zastavení se stará upravený systém rekuperace se třemi stupni, umožňující i funkci řízení pomocí jednoho pedálu, a nechybí ani patřičně vylepšené brzdy. Vpředu jsou kotouče s průměrem 415 mm, do kterých se zakusují šestipístkové třmeny, zatímco vzadu jsou kotouče s průměrem 378 mm a jednopístkovými třmeny.

Video se připravuje ...

Volitelně jsou dostupné také AMG keramické brzdy s předními kotouči o průměru 440 mm, kvůli kterým je však nutné vůz objednat s 21“ koly. Sluší se přitom dodat, že vůz je standardně obut do pneumatik Michelin Pilot Sport EV, které byly vyvíjeny speciálně pro elektromobily s vysokým výkonem.

Po stránce designu předvedlo AMG několik decentních změn, které nepůsobí nijak křiklavě. Jak už naznačily upoutávky, uzavřená maska dostala vertikální chromové pruhy, přední nárazník má sportovnější tvary a nový splitter, v podbězích jsou aerodynamicky optimalizovaná kola a vzadu je decentní spoiler, který zvyšuje přítlak bez zbytečného navyšování odporu. Nové doplňky jsou navíc lakovány leskle černou barvou, která tak zajímavě umocňuje vzhled vozu.

V interiéru zaujmou například sportovní sedadla, která mohou být čalouněna tradiční kůží Nappa, nebo umělou kůží Artico v kombinaci s mikrovláknem a červeným prošíváním. Nechybí sportovní volant se spodním zploštěním, sportovní pedály, AMG koberečky nebo plaketky AMG. Vůz lze navíc objednat i s futuristickou palubní deskou MBUX Hyperscreen se třemi obrazovkami.

Ondřej Mára
Diskuze (79)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
17. 2. 2022 09:49
Re: Závodní inženýři vědí jak závodit
Ta taktika Hitlerova "Boje do posledního muže" Nebo bolševické "Poručíme větru dešti, za každou cenu" je naopak velmi, velmi trefná :-) :-) :-)

To Paja vystihl dokonale :-) :yes: :yes: :yes:
16. 2. 2022 22:59
Re: Závodní inženýři vědí jak závodit
:yes:
16. 2. 2022 22:05
Re: Re: Rád budu jezdit v EV
Co zvysuje naklady na bezudrzbovom ev
16. 2. 2022 22:02
Re: Re: Rád budu jezdit v EV
Amg bolo o hansovi, ktory rucne poskladal v8micku a nie o nejakom priblblom ev. Vo vsetkych testoch je eqs horsie auto ako sko
16. 2. 2022 21:57
Re: Re: Prvni generace
A co brzdy? Asi to najhorsie, co je na trhu