Proto radeji uvadim u Tesly nemeckou cenu, viz vcerejsi diskuze o AMG. https://www.auto.cz/diskuse/84006/1#…
Nevidim duvod (resp. mozna to nejde, ale ja nevim proc) proc neobjednat Teslu v Nemecku misto v Cechach.
Rozdil radove ve stovkach tisic za to stoji.
Moje loňská osobní zkušenost s dovozem z Německa je naprosto výborná a to jsem kupoval ojetinu totálně "na blind". Na nějakého prostředníka bych se vykašlal, nejvíc času zabere papírování tady doma, i když v mém případě to bylo dáno hlavně čekáním na "EL" značku. STK je pouze dovozová evidenčka (v Kájově u ČK za 500 Kč), kdy jenom okouknou výrobní číslo a udělají fotky auta.
To je specialita EV? Protože když dotáhneš klasické ojeté spalovací auto z Německa, musí projít dovozovou STK, to je normální kontrola + evidence k přihlášení a vytvoření velkého a malého TP a vystavení značek.
Není to specialita, pro novější auta už není potřeba žádný COC ani protokol. Stačí velký a malý německý techničák. Pro EV je jen výhoda to, že neplatíš vystavení TP a přidělení SPZ - 800 Kč (pokud si počkáš týden na speciální - EL).
Aha, to jsem netušil, já přihlašoval 12ti leté a musel sem právě na klasickou dovozovou STK se vším všudy, měl jsem i ten COC i německý TP, celé to stálo cca 2500-3000 až na značky. Kdy je ten zlom stáří auta? Do kolika let ?
To mi právě hrozil týpek z STK, ale asi si chtěl jen přivydělat. Přesně tohle mi říkal, že v německých papírech nejsou všechny údaje požadované v českých. Na úřadě ten COC měli v PC, takže papír nepotřebovali.
Ale Zkus si přihlásit na bílé DeTomaso koupené jako nové v Holandsku, s holandským TP. Tam nic není, Dekra na to nic nemá a výrobce dnes už neexistuje :-)
Auto má legálně právo být na bílých, protože bylo koupené v EU jako nové, vyrobeno pro EU trh, jenže k tomu nikdo nic nemá....nakonec tě pošlou na zkušebnu za 50 litrů.....takže si to většina lidí dá radši na veteránské RZ
A u těch, kde výrobce existuje vyplázneš za výpis z archivů třeba 20 litrů.
Nevím určitě, někde jsem viděl 4 roky stáří. Já se to primárně dozvěděl od pana prodejce z Sternu v Regensburgu a následně mi to potvrdila paní z městského úřadu.
správně, neboť technická platí v EU a ty normálně jdeš na první technickou po 4 rokách. Jak jsem kupoval bramboru z UK, tak jsem šel na technickou až po v 4 roku od první registrace, po brexitu je to asi jiné, ale z německa to zůstalo a bude se to zjednodušovat.
Jo přesně, žasnu, když si otevřu českou inzerci a vidím ty ojeté Tesly dovezené z Německa, kde byly jako nové koupeny podstatně levněji, než za kolik se potom v ČR prodávají jako ojeté :-D. Prostě to koupí jen vůl no.. samozřejmě člověk žádného prostředníka nepotřebuje, ale pokud se někdo na to necítí nebo neumí jazyk atd., prostě je tu ta možnost. Tím jsem chtěl hlavně říct, že opravdu neexistuje jediný rozumný důvod, proč by někdo měl kupovat Teslu v ČR (ať už novou, nebo ojetou).
Pokoušel jsem se Smarta koupit na Chodově, ale nabízeli mi obdobnou ojetinu za 400 tisíc Kč a v Německu jsem si vybíral z asi 20 kusů za ceny okolo 250 tisíc.
V ČR se prostě předpokládá, že průměrný zákazník má IQ houpacího koně a neumí googlit no :-). A asi je na tom bohužel něco pravdy, jinak by ti prodejci už dávno zkrachovali.. takhle jim stačí prodat pár aut do roka a mají vystaráno.
Kdo ho sledujete, co si o něm myslíte ? Já docela dost videí viděl/poslechl a kouká se na to docela dobře, jen si osobně myslím, že spíš dává na nějaký pocit a je více dovozce, než že by byl technický odborník a trochu je zatížen i klišé o autech typu "VW je držák" a podobně :)
Osobně se mi více líbí Matěj Horňák - příjde mi, že se autum věnuje více, kamarád jeho služby využil a maximální spokojenost a odradil ho od asi 3 pastí na peníze, ale zase nejezdí tolik do Německa.
Sám při dalším nákupu auta bych možná někoho takového oslovil, když si nevyberu sám, tak by mne zajímal názor - kohokoliv. Díky :)
Hele já o Kubrtovi vím někdy od podzimu 2017, to ještě žádný videa nedělal. Známému dovezl tehdá nějakou Fabii z Německa.
On to má víc jako show, vozí hlavně auta od D3 + nějaké to volvo nebo japonce, o ostatním toho moc neví, kdolikrát se i ptá na názor lidí nebo ve videu povídá že tam něco viděl, ale neví co to je (naposled ten kabriolet což byl Cadillac Allante).
Ale určitě pozná jestli to bylo bouraný, jestli jde motor a takový ty základní věci. On dělá jen auta z Německa no, zatímco jiní dělaj bud víc zemí nebo klidně prověří i auta v čr.
Já to sleduju jako zábavný videa, on je děsně roztomilej, takovej prostší kluk, ale evidentně charakter, což je v jeho branži dost ojedinělé. O autech obecně má slabší přehled, ale vybrat podle stavu, okolností, historie atp. umí skvěle, je tam vidět obrovská zkušenost. Chtít ojetinu z D, snažil bych se dovézt ji přes něho. ;-)
Taky si ho pouštím jako podkres k práci, je to sranda. Osobně mi nejvíc imponuje jeho upřímnost. Dokonalej přehled nemá asi nikdo, ale on se za to nestydí. Konkurence na tom nebude líp, ale ti tu nevědomost z videí jednoduše vystříhají.. Takže já bych do auta přes něj asi šel, protože bych minimálně věděl, že mi řekne, co si skutečně myslí. A on stejně vozí hlavně novější vozy často v záruce, tak co by tam měl řešit.. koukne, kde to bylo lakovaný, mrkne na diagnostiku a případně vyhádá slevu za sjetý gumy či brzdy a to je asi tak celý.
Ono to bude velmi brzo celkem jedno, jestli v D jsou tesly o něco levnější, tesla je na tom jako vw, pověst z minulosti, a tak prodeje jdou ještě samospádem, ale pokud chce někdo EV, tak v případě sportovního auta vezme Porsche, bude-li chtít lux. top end počká si pár měsíců na Lucid a než se Musk rozhoupe s cyber truckem bude moct dávno jezdit v Rivianu. ;-)
Redakce, diky moc za automaticky prehravana videa. Nejde elektrika kvuli vichrici, nejde WiFi, chci si aspon v klidu precist clanek. A ziram jak mi najednou hreje mobil. Pochopitelne, kousek mimo viditelnou oblast se vesele prehrava video :(