Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

VW jedná s firmou Huawei o koupi její divize autonomního řízení

27 komentářů

Xylo
VW chce něco koupit za miliardy co využije za 25 let 😲
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
A nebyls to Ty, kdo mi říkal, že VW nechce koupit firmu, ale "jen" spoplupracovat s čínskou firmou?

Už to by byl nesmysl, ale koupit něco za miliardy, co mu stejně vyvlastní, to fakt může jen Němec.
Xylo
Rozporoval jsem, že Němec se chystá koupit čínskou firmu. Možná jsem ti špatně rozuměl, ale nedovedu si představit, že by VW koupil Huawei. Chápu ten obchod tak, že jde o knowhow a možná spojený podnik, protože v tom anglicky psaném článku byla zmínka o výměně/sdílení pro obě firmy. Naopak jsem tam neviděl "statement", že tyhle technologie se plánují využívat za 25 let 😁
Já Prvni_1
Chce koupit jeji divizi... tedy cinskou firmu.
Xylo
Dobře, nehádám se. 😉
Tady v originálním článku (mám přístup jen na titulek a popisek) píšou: VW und Huawei verhandeln Milliardendeal in China. Volkswagen verspricht "unkonventionelle Lösungen" für seinen neuen Problemmarkt China. Vielleicht hilft die Übernahme einer Huawei-Tochter. Die Gespräche laufen. Takže jedná se o převzetí dceřiné firmy :yes: za účelem netradičního řešení pro jeho (VW) nový problematický (?) čínský trh. Píšou - "Možná pomůže převzetí dceřiné firmy Huaweie".
Avatar - Plautus
Plautus
A čo mu vyvlastnia? Know-how?
Pozor, Nemci sú v tomto kur\/y, hrajú sa na sankcie a podobné veci, akože stoja na strane “vyspelého západu”, ale nebránia sa sami čulo obchodovať so sankcionovanými.
Xylo
Němci vždycky stojí na své straně, ale bohužel jim do toho občas kecají amíci nebo frantíci, zbytek Evropy jde za nima 😉
Avatar - Plautus
Plautus
Amíci určite - základne robia svoje, na Frantíkov podľa mňa príliš nedajú, zato zbytkom Európy hýbu, to bezpochyby...ale súhlas, hrajú svoje hry pod (nie vždy dôsledným) dozorom veľkého strýka...
Avatar - Emel
Emel
Zase víš co... za 1-9/2021 měl VW zisk 14 miliard Eur... takže utratit za něco "miliardy" je jako když ty za něco utratíš měsíční mzdu nebo dvě... není to životní rozhodnutí.
Xylo
Je mi jasné, že peněz mají dost a vlivu také. Jenom si nemyslím, že vozy s autonomním řízením jsou budoucnost vzdálená 25 let.
Avatar - Emel
Emel
Do 25 let se dočká rozšířeného autonomního řízení - je otázka, co tou větou je myšlené. Jako třeba že běžná spotřebková auta budou schopná řídit úplně sama...
Xylo
Já si myslím, že to tam někdo přidal aby neděsil lidi/zákazníky, kteří si myslí, že je to hodně vzdálená budoucnost. Prostě je potřeba udržet iluzi, že Passat a Tiguan jsou nejlepší auta na světě a všude jsou z nich všichni po...aní a nikdy to jinak nebude 😁
Já to četl tady - https😐/interestingengineering.com/…wei-self-driving a tam je jediný odkaz na 25 - "And it wants to produce 1.5 million electric vehicles by 2025".
Avatar - Emel
Emel
Už nějakou dobu je jasný, že autonomní jízdu brzdí (minimálně) stejně jako technika legislativa.
Passat a Tiguan jsou střední třída mainstreamovýho výrobce... to je asi všem celkem jasný.
Xylo
Legislativa určitě, ale už jsou tu první vlaštovky i v Německu (pro Daimler) - https😐/www.auto.cz/…u-zelenou-141945 . Je samozřejmě jednodušší vyrábět to co v minulosti zažilo takový úspěch, ale není to zárukou budoucích zisků (a akceptace dozorčí radou).
Avatar - Emel
Emel
No však se dost otevřeně mluví o tom, že nastávající generace Passatu bude poslední...
Honda v Japonsku má povolení na level 4. Ale není mi jasné... když to Mercedesu povolí v Německu a on způsobí nehodu ve Francii třeba... no nic, to by bylo na dlouho 😄
Xylo
Asi pořád platí to, že v USA bývá vše o dva roky dříve.
Já Prvni_1
Takze tam bude i konec sveta o dva roky drive?
😄
Xylo
Konec světa asi bude globální záležitost, ale spíše půjde o konec lidské civilizace, protože nás určitě na planetě něco nahradí 😉
Avatar - Emel
Emel
No tady to ale zrovna neplatí, nejvíc napřed je JPN.
Xylo
O tom nic nevím, ale je to zajímavá informace. Mám spíše pocit, že nejdále jsou Google (Waymo), Amazon (Zoox) a samozřejmě Tesla. Mluví se o Apple, Hyundai a teď už trochu i o stávajících firmách (německých).
Avatar - Emel
Emel
Já Prvni_1
Pockej, ale elktricka auta jeste neznamenaji automaticky ze budou s autonomnim rizenim.
V tom clanku se pise, ze chteji zvysit svou "capabilitu" nabizet autonomni rizeni, a krome toho prodavat 1.5 milionu elektrickych aut.
Nevim teda komu, ale to uz je jejich problem.
Xylo
Už hodně dlouho mluví někteří mediálně viditelní lidé (jako třeba Musk) o tom, že elektromobilita je jen mezistupeň k plně autonomním autům. Pokud budou autonomní auta, tak určitě nebudou poháněny spalovacím motorem. Předpoklad samozřejmě je, že plněautonomní auta nebudou v soukromém vlastnictví, takže o jejich nabíjení, servis a případné škody z jejich provozu se bude starat provozovatel.
Já Prvni_1
To je sice pravda.
Ale je fajn vedet, ze jako kupec VW prispivam na koupeni cinske firmy...
😄
Avatar - Emel
Emel
Určitě jsem v pohodě se světem, ve kterém evropská firma kupuje čínskou firmu. Obávám se, že trend bude spíš opačný.
Já Prvni_1
Mels nekdy neco spolecneho s Cinou?

Maji zpusob mysleni jako nasi cikani: kradez dusevniho vlastnictvi neni kradez, a zlocin na ne-cinanovi neni zlocin.

Podvod je statem podporovany "podnikatelsky model" .
Avatar - Emel
Emel
Pokud nepočítáš čínskej mobil nebo dron, tak neměl. Co tím chceš říct?
Že jim servírujeme naše know-how je smutný, ale koupit si čínskou firmu a převzít její high-tech znalosti a lidi je pořád něco, co v principu podporuju... a jak říkám, vadí mi spíš https😐/www.e15.cz/…-biliony-1335979
PS: Věřím, že takový Huawei nebo DJI mají i dost vlastního vývoje... a další, BYD, ...