Já chápu jak to myslíš, ale když si RX-7 a RX-8 postavím vedle sebe, vyjde mi to co jsem psal. RX-8 je pro mě spíš sportovní sedan vedle RX-7. I ten počet dveří tomu odpovídá.
Libi se mi predni cast a maska, ta je povedena, bohuzel od kabiny dozadu me to pride jak z jinyho aut ale ten predek kdyby pouzili tak to by byl rachot :-)
ad CLS: Tady jde hlavně o marketingový tah. Prostě vymysleli díru na trhu a definovali ji. Nutno říct, že úspěšně. Obchod je o hledání nových příležitostí, nových možností prodat a automobilky jsou obchodní společnosti.
ad RX-8: Nepochybně je specifická, ale pořád je to kupé. Už jen to, že zadní dveře nelze označit za plnohodnotné. Např. neotevřete je, pokud nejsou otevřeny přední. Karoserie je ve tvaru kupé a málokoho by napadlo, že to vůbec nějaké zadní dveře má. Takže jak píšu výše. Ony zadní dveře a možnost přepravit čtyři dospělé shledávám jako příjemný benefit. Jistě, prodejní čísla nejsou úspěšná, jak by Mazda chtěla.
Právo na svůj názor bez pochyby máte. Ani se nesnažím to nijak měnit ;-) Mně ovšem RX-8 nepřijde jako obtížně zařaditelná a nemám s ní problém jako s nástupcem RX-7. Ikdyž jsem ještě neviděl RX-8, která by měla 550 koní >:D;-)
Pokusím se, … a začnu oklikou. Nemyslím si, že bych byl v posuzování automobilů nějak konzervativní, nebo nedokázal přijmout fakt, že automobilky vymýšlejí stalé nové kategorie aut, které se (někdy) komplikovaně zařazují do tříd. Na druhé straně mě občas docela iritují uměle vytvořené nesmysly, které automobilky uvedou do života, a protože ne všichni mají vlastní názor, začnou se šířit světem. To je kupříkladu relativně nové označení „čtyřdveřové kupé“. Sice to zavání konzervativizmem, který jsem před chvílí zatracoval, ale rád bych využil nápovědu staršího a moudřejšího: slovník cizích slov říká, že: „kupé > 1. oddělení v osobním železničním voze; 2. sportovní varianta osobního automobilu s dvoudveřovou karoserií a splývavou zádí“. Nevím proč, ale někomu (co by marketing neudělal pro své produkty) stačila jen polovina pravdy, tedy „splývavá záď“, aby slovo kupé použil na čtyřdveřový vůz. Abych byl konkrétní, mluvím o třídě CLS. A teď k Mazdě RX-8 – je trochu specifická v tom, že je (typově) něco mezi Mercedesem CLS a původním modelem RX-7 (i když počet dveří je neoddiskutovatelný). Právě kvůli tomuto obtížnému zařazení bych v debatě o RX-8 nikdy nikoho neopravil, kdyby použil termín čtyřdveřové kupé. Na druhé straně si ponechávám právo na jiný názor, tedy že nemám problém, pokud se o modelu RX-8 mluví jako o kupé, ale prostě v něm nevidím nástupce RX-7.
Sedan??? >:D To si asi děláš srandu, ne? RX-8 je coupé jak vyšitý. Podívej se na karoserii ještě jednou. Zadní dvojice dveří a sedaček je příjemným benefitem nikterak devalvujícím označení "coupé". Pokud se ti nelíbí design zoom-zoom, jehož je RX-8 100% představitelem, tak je to tvůj problém, nikoliv však problém Mazdy :-)
RX-8 je nástupcem RX-7. Už jen fakta: wankel 1.3, zadní náhon, kupé, ukončení výroby jedné, zahájení výroby druhé.
Dle tvé logiky by se dalo napsat, že BMW 3er E46 byl nádherný sedan, který nemá nástupce, protože E90 je spíš hnusnej sedan ;-)
No vitaj, šéfe, Teba som tu už dávno nevidel. :-)
Ten zadok je dosť silný, najmä tými oddelenými kolesami s blatníkmi. Toto do premávky jednoducho ísť nemôže, legislatíva tvary tak nebezpečné pre chodca pri prípadnej kolízii skrátka nepustí...
Inak by sa mi veľmi páčilo stretnúť občas niečo také na ulici. Sem-tam síce nejaký ten úlet k videniu je, ale to je velmi zriedkavá a nie až tak výrazná záležitosť.
Proč se držíš tak při zdi, stačí nasadit značky a může vyrazit. :-) Jinak, jakpak se takové tvary asi tvoří? Zdá se, že stačí do větrného tunelu postavit čtyři kola, na ně hroudu plastelíny, a ať si vítr poradí. Za "futuristické" lze označit cokoliv, stačí si vzpomenout na futuristická auta z padesátých let, která měla ukázat, čím budeme jezdit na konci století. ;-)
Nááádherná štúdia. Jasne, minimálne ten zadok mimo real, ale je to štúdia, nie predsériový vzor. Ale celý ten "vietor" má niečo do seba, minimálne predok - maska, blatníky, kapota, čelné sklo a dvere-by sa mohli na sériový voz preniesť dosť výrazne.
Cetrála Mazdy v Hirošimě? Mohli byste mi prosím postavit od téhle kárky ještě jeden kousek do soukromé sbírky? Mnohokráte děkuji :-) Vítejte v budoucnosti, vážení! :-)