Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen Up! – Na obzoru další verze

Už víme, že Volkswagen Up! není pouze designérským cvičením, ale zhmotněným faktem, který potvrzuje, že koncern VW si vzpomněl, jak se kdysi vyráběla levná auta. A že to myslí vážně, potvrdí další karosářské varianty.
Zpět na článek
neregistrovaný "rasto"
4. 10. 2007 03:05
OT: Americké PASSATY majú problémy
Kde je problem vedia len oni a mozno ani nie. Mam ale pocit, ze tieto Passaty sa montuju v Mexiku spolu s Beetle.
neregistrovaný "Hooligan 49"
3. 10. 2007 21:13
Správná koncepce
Hurá - konečně auto se správnou koncepcí... Už jsem myslel, že v Š 120 L umřu >:D . Jak je vidět, tak si výrobci aut začínají uvědomovat, že "nafukování" aut u každé nové generace není to pravé ořechové a že na trhu chybí i městské "krabice od bot". Stačí nepřestřelit cenu a úspěch je zaručen.
neregistrovaný "šofer"
3. 10. 2007 15:07
Re: OT: Čo sa deje?
Proč hoří VW, nebo má jiné problémy? Na to Ti odpoví každý autorizovaný servis koncernu. Koncernová auta jsou bez závad, ale vada je u šoféra. To nevíš? >:-[]
neregistrovaný "leftie SK"
3. 10. 2007 10:47
OT: Čo sa deje?
www.ekonomika.sme.sk/…516571/Americke-… />
Washington 2. októbra (TASR) Desiatky správ o vznietení sa motorov na vozidlách typu Volkswagen Passat v USA viedli Národný úrad pre bezpečnosť cestnej premávky (NHTSA) k zvýšeniu stupňa závažnosti pri vyšetrovaní príčin týchto požiarov.

NHTSA v tlačovej správe uverejnenej na svojej webovej stránke uviedol, že doteraz zaregistroval 78 prípadov vznietenia sa motorov Passatov, pričom pri dvoch mimoriadnych situáciách došlo k poraneniu osôb. Nemecká automobilka zaevidovala už 14 850 žiadostí s uplatnením si záruky, ktoré súvisia so vznikom požiaru na pohonnej jednotke vozidla. Zatiaľ nie je známe, či niektoré z reklamovaných vozidiel boli vyrobené aj v Európe.

Vyšetrovania amerického úradu, ktoré trvá od mája, sa zameriava na takmer 345 000 áut druhu sedan vyrobených v rokoch 2002 a 2003. NHTSA tvrdí, že sa v mnohých škodových správach označuje ako hlavná príčina problémov chybná indukčná cievka.

Volkswagen poskytol americkému úradu technické informácie o troch druhoch motora a ich zapaľovacích systémoch, ktoré montuje do tohto modelu automobilu. Zvýšenie klasifikácie vyšetrovania umožní urobiť dodatočné analýzy. Hovorca americkej divízie Volkswagenu Keith Price uviedol, že aj samotná automobilka skúma príčiny požiarov vo vozidlách.

Informovala o tom agentúra AP a divízia Volkswagenu v USA.
3. 10. 2007 05:55
Re: Nový vietor
Presne tak. To je ako keď cukrár vyrába zákusky. Namieša úplne perfektný, sýtofarebný krém s výraznou chuťou, ale kým ho natrie na cesto, tak doňho zamieša ešte kilo margarínu. Výsledok je chutný, ale je to už len vyblednutý výsledok spracovania zaujímavého základu.
Neviem, niektorí to až tak neberú. Raz som skoro spadol zo stoličky, keď som v nejakom časopise čítal, že sériový Roomster je takmer zhodný so štúdiou, ktorá mu predchádzala a drobné zmeny sa týkali len "zreálnenie proporcií"...
neregistrovaný "Ada je zase tady"
2. 10. 2007 22:41
Blecha
Nevim proc, napada mi pri pohledu na tohle miniauticko nazev VW Blecha. Ono by to melo i v nemcine zajimavou konsekvenci - plechacek...

Jinak pekne, ale stejne jako Smart je to auto jen do mesta, nebo pro darce organu. Pokud v tom nebude maly dvouvalcovy diesel (napriklad polovinu z TDI 2.0 103kW) tak to ani nema smyslu vyrabet. Pokud v tom ovsem takovy hezky maly 50kW motor s velkym kroutakem a spotrebou okolo 3 litru nafty bude, muze to byt prodejni trhak.
neregistrovaný "BeranK"
2. 10. 2007 17:33
Re: Nový vietor
Studie je povedená, v reálu vypadá lépe než na fotkách a i když nebyla dotažená tak jako budoucí (snad) Fiesta u Fordu, tak vypadala dost realisticky (na rozdíl od skutečně sochařské studie, kterou se snažil zpestřit svoji expozici SEAT). Když jsem porovnal velikost kufru aut z TPCA a vyšší plochý kufr u volkswagenu, tak ten na tom byl nepoměrně lépe. Do auta nebylo možné si sednout, ale interier byl taky dost realistický (víc než u Joysteru) a sedadla vzadu u volkswagenu a prostor zde byl viditelně větší, než u trojčat z Kolína. Co mě fascinuje u těchto studií aut jsou sedadla. Studie má krásná plochá sedadla, která nezabírají zbytečně místo, v realu pak zase nastoupí staré známé "ušáky" a dojem prostoru a vzdušnosti je ten tam....Ale celkově dojem lepší než třeba z Fiatu 500. Ten má kufr (s motorem vepředu) a prostor zadních sedadel (dá-li se to tak nazvat..) menší než studie volkswagenu.
neregistrovaný "FX"
2. 10. 2007 16:39
Re: Nový vietor
Problémů je více. Produkční model má jinak řešenou ergonomii, kterou většina skic (studií) postrádá, dále pak zákonné požadavky na bezpečnost, přírodní zákony aerodynamiky a s tím spřažených emisí a vše končí technologickými možnostmi výroby a hlavně financema. V neposlední řadě také ne každý zákazník touží po opravdu futuristickém autě a raději dá přednost nudné klasice.
neregistrovaný "FX"
2. 10. 2007 16:32
Re: Nový vietor
U takto malého auta musí být nad poháněnou nápravou, jinak by docházelo k prokluzu kol, auto je příliš lehké.
Stavba opravdu malého vozu si vynutí posunutí motoru dozadu, aby bylo dosaženo co nejkratší délky. viz Smart.
neregistrovaný "milanič"
2. 10. 2007 15:44
Re: Nový vietor
No,abych pravdu řekl,nejsem moc nadšený z tohohle prcka,už jenom proto,že se z Kolína toho valí docela dost,musej to mít marketingově dobře zmáklý,což uměj,takže si svoje kupce na svých trzích najde. Musí být ale konkurence schopní i cenou a přitom na výbavě nic neošidit,spíš přidat. Jinak ty velký kola ve skicách,to je asi mánie,ono to na první pohled líp vypadá,ale v praxi to je nereálný a nesmyslný. Jinak tedy nechtěl bych v tom bourat ani ve 30 ve městě,zas se to všude vejde a baštit to bude i trávu okolo silnice,jen doufám,že do toho nedaj dízl,protože to je úplně zbytečný.
2. 10. 2007 14:23
Re: Nový vietor
Jsme celkem vyškoleni starými škodovkami i starými fiaty, jaké problémy může koncepce motor vzadu znamenat. VW třeba našlo nějaký prima recept, na ten jsem zvědavý. Zatím vidím jen poměrně vysokou podlahu kufru vzadu, takže jsem dost skeptický k reálné velikosti nakládacího otvoru i ke kubatuře. Vpředu asi bude pro jistotu místo rezervy jenom adresa nejbližšího gumaservisu >:D. Ale zvědavý jsem tak jako tak - nejen na ten kufr :-)
neregistrovaný "Seremed"
2. 10. 2007 14:17
Re: Nový vietor
jakou ma výhodu motor vzadu?? znám jen nevýhody, navíc u kombiku
neregistrovaný "LCT"
2. 10. 2007 14:03
Re: Nový vietor
Nevím, ale tvar karoserie mi jako nový vítr moc nepřijde (co třeba nové Twingo ;-\ ).Subjektivně mi design Volkswagenu nepřijde moc inovativní. V tomhle případě oceňuju spíš koncepci motoru vzadu a pohonu zadních kol, ale to je vše...
2. 10. 2007 14:00
Re: Nový vietor
Iste, výnimka potvrdzuje pravidlo. Takmer vždy, keď si porovnám skice a reálny model, tak ten model mi začne pripadať mdlý a málo zaujímavý. U štúdií, pri ktorých sa o výrobe ani neuvažuje, je to menej markantné.
neregistrovaný "FX"
2. 10. 2007 13:56
Re: Nový vietor
Osobně vzpomínám ještě na model Chevroletu WTCC Ultra, který dělal mladý designér a auto pak jezdilo nějaké okruhové závody (nebo jen testy) s diesel motorem. Skicy byly velmi odvážné a finální kus také. Ale asi zůstalo jen u jednoho kusu.
neregistrovaný "míšan"
2. 10. 2007 13:35
Re: Nový vietor
A co Honda CIVIC 8G... :-!
2. 10. 2007 13:29
Nový vietor
Že by vo Volfsburgu zavial nový vietor? Škoda, že sa nenašla aspoň skica štvordveráku. Držím Volkswagenu palce, konečne aj táto značka prichádza s niečím novým a neokukaným a nie ako zvyčajne až po funuse.

Je zaujímavé, ako väčšina dizajnérov skicuje každé auto s obrovskými kolesami a výrezmi blatníkov "úplne natesno", potom sa spraví reálny model, a hľa, 14" kolesá sa v aute akoby strácali, a všetko odrazu vyzerá markantne inak. Ešte som sa nestretol s konceptom, ktorý by v reáli vyzeral tak dobre ako predstava tvorcu na papieri.