Největší obavy způsobovaly hořící baterie elektromobilů, které požár dlouho přiživovaly. Po více jak pěti dnech od vypuknutí požáru se však objevují názory, podle kterých už prý na lodi nemá moc co hořet.
1) Bezemisní auta neexistují, to je podvod. Všechno prodoukje emise, EV mohutně přepravu stovek milard tun suroviny, výstavbou a přestabou továren, přenosových sítí, výstavbou FVE a větrníků, dobíječek, jejich výrobou a další přepravou a milion dalších věcí.
2) O tom, že vstřikování a katalyzátory měla dřív auta v USA i v Japonsku víme, o tom nás nemusíš poučovat. A v době kdy EU auta měla 1 katík a 2 lambády měly uS auta 4 lambády a 2 katíky. Asi takhle, šmudlo.
3) Ze seš zaseklej neormaxistickej kolovrátek, tupě propagující greendealovský pavědce z EU taky víme. Taky víme z čeho sou placený a že běz těch peněz by dávno zdechli hlady, tudíž logicky nemohou jít proti mecenáši a zadavateli.
Připrav šrajtofli, koncem roku infalce 15-22%, lidi začínaj brutálně šetřit, čím dojde k MASIVNIMU KRACHU firem, protože výrazně spadne poptávka domácností.
Tím dojde k propouštění a masivnímu nárůstu nazaměstnanosti, takže se Vám krásně roztočí spirála a to už nedáte.
V Praze už hrozí zánik sportovních klubů, nemají na drahé energie.
Lide co platili roční zálohy 20 000 Kč Kč chodí nové zálohy na 60 000 Kč, masivně se topí odpadky, dřevem, naftou, vyjetými olejy, lihem, krade se dříví.
V ulicích neustále přibývá starých aut, dneska sem viděl Ford Scorpio I generace a Lanciu Kappa, auta která jště nedávno nebyla vůbec vidět. Tak to lidi zas vytáhli a jezdí na LPG, fritovací olej mixy všeho možného, na co stará auta dokážou jet.
Emise raketově stoupnou, ale kdo chce kam, pomozmeme mu tam.
Když chcete emisní povolenky, lidi si pomůžou jinak.
Včera sem četl analytickou zprávu jednoho ekonoma a čeká koncem roku ve španělsku, řecku a portugalsku inflaci v rozmezí 15-21% a nezaměstnost v jednotlivých regionech těchto zemí, atakující 35%
slušný co.
Myslím že americké sankce tyhle země definitivně dorazí :-):-):-):-)
Mě by zajímalo, jak může polák prodělat, když sice bude mít nižší dph a vybere jakoby méně, ale zároven prodá 40x víc cigaret a 25x tolik benzínu a nafty, než co by prodal normálně.
Zkusíš mi to vysvělit ekonome? :-):-):-):-):-):-)
Matika pro malé detičky - z 1 litru dostala dřív polská vláda plácnu 12 kč a prodalo se za měsíc 10 milionů litrů (zas plácnu jen jako příklad).
Tedka vybere polská vláda 7 kč, ale prodá 26 milionů litrů.
Dětem z maetřinky to vychází na 120 mega vs 182 mega.
Blbý co, ekonome.
Zastav se za bratrem Ondrou, on ti vysvětlí, jak se dá při marži 1 Kč s 44 pumpami vydělat víc, jak se 80 Pumpami Benzína s marží 3,50.
Estli to nebude tím, že 44 pump ONO za měsíc vytočí co 195 pump Benziny či MOlu či Shellu. :-):-):-):-):-):-):-):-)
Hlavně v ceně jim dává kouř, když 500 Hp sedan od Dodge stojí 1,5 mega v USA v přepočtu asi 1050000 kč.
A pak ještě v dojezdu, zejména při přestavbě na LPG, kdy ta 6,4 HEMI má dojezd na obě nádrže cca 1300 Km :-):-):-)
a pak ještě v rychlosti tankování, tam jim dává nejvíc na prde* :-):-):-)
a to rozhodně není finální částka, nepočítaje škody na lodi a životním prostředí, no tak to je slušný balík.
Co na to naši EV fanatics? Ale dneska asi šacuju že nepřijdou, hádám že brečí krokodýlky, jak padnul bitcoin a další krypotměny a jak bude stoupat inflace, cena energií a valstně všeho :-)
No pojištění takových lodí a aut které převážejí vystřelí nahoru.
A pojišťovny budou muset trvat na separaci elektrozkratů od normálních vozů. Prostě budou muset na jinou loď.
Zejména pro výrobce spalováků, kterým převodovku (60% výrobců aut) dodává někdo jiný nebo dokonce i motor (cca 30%) a u nákladáků cca 80% je sestavení EV plečky fakt jednodušší.
HAHAHA
Tak bych ti to přiblížil když dělal tatík v Avii:
Postavili rám, na ten namontili španělský nápravy, vrzli tam převodovku z Pragovky nebo od ZF, k tomu tam šoupli motor Cummins, co přijel kompletní v bedně, a měli hotovej podvozek.
Takže v Avii akorát vylisovali díly kabiny, svařili to, stříkli, nalepili tam sklo od dodavatele a všechny interiévé díly od dodavatelů, smontili to dohromady namotovali kabinu na rám a nandali na to disky s pneu od dodavatele.
Pust is někdy video na Youtube z nějaké americké Assembly plant jak se montují auta.
Ajak na 97x zaplacených linkám montují pořád ty stejné, mírně upravené motory.
Nebo tam montují motory jiných dodavatelů. Kteří až by skončily spalováky krachnou a propustí statisíce lidí, mimochodem. Stejně jako ti co dělaj ty převodovky.
Najdeš tam třeba i dobové od Rollse abys viděl jak probíhá ruční výroba aut.
Pak přijde, budem diskutovat dál.
Jediný kdo si dneska vyrábí sám převodovky je snad jen GM a Ford a Aurus, ostatní berou nebo si sami vyrábí v lincenci ZF, JATCo, Aisin, Getrag atd
Motory berou u osobáků od BMW, Toyoty, GM, Fordu, FCA atd.
A nákladáky PACCAR, Caterpillar, Detroit Diesel, Cummins, Deutz, Mercedes, Yamz, MMZ, Man, Volvo atd atd.
Prostě výroba spalováku nemusí být vůbec složitější jak výroba EV vid. Když jen montuješ funkční celky co vyrobil někdo jinej (motory, převodovky, nápravy, rozvodovky atd) stejně jako elektromotory a baterie, který taky vyrobil někdo jinej. :-)
požáry lithium-iontových baterií se velmi obtížně hasí, vznikají při nich jedovaté výpary a díky pokračující chemické reakci se mohou znovu objevovat i několik následujících hodin až dnů po uhašení.