Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Na lodi převážející vozy VW Group už prý nemá moc co hořet, škoda bude obrovská

V Atlantiku hoří loď přepravující vozy Porsche a Volkswagen
V Atlantiku hoří loď přepravující vozy Porsche a Volkswagen
V Atlantiku hoří loď přepravující vozy Porsche a Volkswagen
V Atlantiku hoří loď přepravující vozy Porsche a Volkswagen
46 Fotogalerie
Diskuze (84)

Největší obavy způsobovaly hořící baterie elektromobilů, které požár dlouho přiživovaly. Po více jak pěti dnech od vypuknutí požáru se však objevují názory, podle kterých už prý na lodi nemá moc co hořet.

Požár, který ve středu minulého týdne zachvátil loď převážející téměř 4.000 vozů různých značek koncernu VW Group, zřejmě pomalu slábne. Důvod by přitom měl být docela jednoduchý – na její palubě už totiž nejspíš nezbývá nic dalšího, čím by se mohly plameny živit.

„Požár se v posledních hodinách zmírnil,“ měl pro web Automotive News uvést kapitán João Mendes Cabeças z přístavu Porto da Horta. „Zbývá už jen málo hořlavého materiálu, který by mohl shořet,“ měl dodat Cabeças.

Během víkendu se však objevovaly časté obavy z lithium-iontových baterií elektromobilů, které byly na palubě lodi rovněž přepravovány. Jak dobře víme, požáry lithium-iontových baterií se velmi obtížně hasí, vznikají při nich jedovaté výpary a díky pokračující chemické reakci se mohou znovu objevovat i několik následujících hodin až dnů po uhašení.

V případě požáru na palubě lodi Felicity Ace navíc existovaly obavy, že právě hořící baterie elektromobilů budou i nadále živit plameny, které se měly přibližovat k palivovým nádržím lodi. Tyto obavy jsou však nyní pravděpodobně zažehnány. K lodi už se totiž měl vypravit i tým odborníků, který by měl prozkoumat poškození lodi a vozidel na palubě.

Agentuře Bloomberg se přitom z interního e-mailu skupiny VW podařilo zjistit, že na palubě mělo být 3.965 vozidel různých značek. Zhruba 1.100 vozidel mělo být značky Porsche, 189 vozidel mělo být značky Bentley a zbytek měly tvořit různé modely značek Audi, Volkswagen a zřejmě i Lamborghini.

Ekonom Patrick Anderson měl podle informací webu The Drive, který na další vývoj požáru upozornil, původně odhadovat škodu na cca 255 milionu dolarů. V nejnovějším odhadu pro Automotive News už ale zmiňuje odhad 282 milionu dolarů, přičemž stále nemusí jít o konečné číslo.

Zatím totiž stále existuje naděje, že nebude nutné odepsat všechny vozy na palubě. Odhad navíc nezapočítává ani škody způsobené na samotné lodi, životním prostředí, ušlé mzdy zaměstnanců i zisky společnosti a nepočítá ani s náklady na záchrannou operaci. Finální účet tak může ještě pořádně vyrůst.

Připomeňme, že požár na palubě lodi Felicity Ace vypukl poblíž ostrovů Azory. Dvaadvacetičlenná posádka byla bezpečně evakuována a loď, kterou unášely proudy, doprovázela loď portugalského námořnictva, která k ní zřejmě naváděla záchranné lodě. Ve středu by pak k nákladní lodi měly doplout tažné lodě, které ji odtáhnou do přístavu.

Vstoupit do diskuze (84)