Ano, VW vrací jediný EV, který dával alespoň nějaký smysl, do nabídky. Přesto to není důvod k oslavě.
Smysluplnost opět stojí a padá na dotacích. Navíc do očí bije neférový přístup VW. Místo toho aby se snažil hledat cesty jak elektromobil udělat přístupnější všem, VW jen hledá cesty jak si zvýšit marže. Zákazníkům se vnuti plná výbava ať se to komu líbí nebo ne. Prostě jestli chceš, tak dostaneš top výbavu a jestli to chceš nebo ne nikoho nezajímá.... Sprostá praktika vůči zákazníkům jak si zvýšit marži :-(:no:
Kvóty pro ČR pak navyšovat absolutně nedává význam. Německé dotace u nás nebudou a VW nemá důvod prodávat s nižší marží u nás místo Německa. Aspoň se nám tady nebude rozšiřovat EV mor :D:-!:yes:
Bohužel jeho cena už smysl nedává. Na to co by měl elektromobil splňovat, pohyb po městě, nebo v jeho okolí. Snadné parkování, snadná jízda..to vše sedí na malá auta. Ani nevadí menší baterie. Ale cena by musela být na tuhle velikost auta tak 250-350000. A pak ten handicap s nabíjeném ve městě. Z okna to nebaiješ, veřejných nabíječek je málo a nejsou moc levné a nejspíše bude hůř.
S cenou riadne prestrelili, ja som kupoval za 18 000 € a teraz je od 26 000 € :-) Pricom ceny bateriek udajne klesaju. Ale aj keby neklesali, cena je vysoka. Zase mozno keby mali cenu nizsiu, tak im ludia vykupia vsetko. Tak skusaju, kto kolko da. Len kde je konkurencia?
Ty si to este vystihol.... ale ani 18 litrov by som za el miniauto nedal... v tejto cene sa uz daju kupit slusne kusky ako scala bayon crossland i30 a pod.... ale chapem ... na pomery elektroaut vyborna cena... ale teraz tych 26 to je snad vtip... kto im to kupi neviem... kazdopadne prerobi... to uz rovno suv sportage alebo golf kombi s 1,5tsi
Stoji viac... a ma mensiu zivotnost.... ak to ale vyuzijes tak ok... otazne bude aka bude sanca predat a za kolko uz take 6 rocne elektro... aby si to potom nepredaval za babku... ale to uz za to nemozes... elektroauta su v tomto stale nedomyslene
Tiez bola dotacia 8000 €, cize to vyslo na nejakych 10 000 €. Ale objednane to bolo skor a dotacia bola len o stasti. Vtedy to dava zmysel, aj naklady su mensie a je to pohdlnejsie na prevadzku. So spalovacim by som neviem co robil, to je na uplne ine pouzitie.
Ceny baterek neklesají protože ceny všech surovin do baterií stoupají.
To se nám tady jen elekrozkratfans snaží něco namluvit o poklesu ceny baterek :-[]:-[]:-[]
A bude este horsie... ceny energii rastu uz neskutocne... materialov a surovin tiez.. presne tak... a ten kto caka ze elektromobily zacnu za par rokov zlacnovat ten asi poslednych 5 rokov stravil mimo civilizacie... auta uz lacnejsie nebudu... naopak... uz za par rokov sa stanu pre mnohych nedostupnym luxusom...
jj, klasický ojeb. Původní cena 18tis, stáhnem to, po nějaké znovu začněme vyrábět (už zaplacená technologie), napálime cenu. Zákazník zaplatí 18tis e a stát (DE) přidá 8tis e dotaci a sponzoruje vlkohrad? Jsem zvědav jestli jim tady někdo tu přestřelenou cenu dá ;-)
V minulém roce byl e-up dvojkou v EVs na německém trhu:
Tesla Model 3 - 6,096 (35,262 YTD)
Volkswagen e-up! - 5,343 (30,797 YTD)
Volkswagen ID.3 - 1,492 (26,693 YTD)
Renault ZOE - 4,571 (24,736 YTD)
smart fortwo EQ - 1,648 (17,410 YTD)
Hyundai Kona Electric - 1,171 (17,240 YTD)
Dotace je vyčíslená v článku na maximálně 9 750 Eur (Znovuzrozený model lze objednávat výhradně s výbavou Style Plus, která startuje na 26.895 eur. Pokud však v Německu využijete všech dostupných podpor souvisejících s nákupem elektromobilu, cena zásadně poklesne, a to na 17.145 Eur)
Presne tak, prečo nevyťažiť zo starého modelu maximu, ak je oň taký záujem, že si kupujúci idú ruky utrhať. A popravde ja považujem eUP za jeden z mála rozumných elektromobilov, je to mini do mesta, kde má EV najväčší zmysel ako tie bachraté elektrickéSUV a hlavne je cenovo dostupný, opäť na rozdiel od tých EV.
Neviem, prečo nerozšírili výrobu, či z kapacitných dôvodov, alebo to bolo ekonomické rozhodnutie, Ty do bratislavského VW vidíš viac ako ja. Možno pri obmedzenej kapacite či nedostatku čipov uprednostnili výrobu lukratívnejších veľkých SUV, ktovie. Každopádne keď je o e-Up ako najdostunejšie EV záujem, je pochopiteľné, že to potiahnu ešte nejaký čas.
Hlavne keď ani nejde o obnovenie výroby, ale o jej predlženie. Pozastavené boli len objednávky, lebo výrobná kapacita je malá. Asi by radšej mali na trhu nejakú ID1 zdieľajúci technológie a linky s rodinou ID, ale kým sa k nej dopracujú tak by stratili trh.