Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fascinující kus techniky: Pokochejte se motorem Bugatti EB110 SS

Bugatti EB110 patří k ikonickým supersportům 90. let, přestože se nevyrábělo v zamýšlených počtech. Po technické stránce však dodnes zůstává zajímavé. Zejména jeho pohonná jednotka je komplikované, fascinující umělecké dílo.
Zpět na článek
22. 2. 2022 19:13
Avatar - petr petrumr
22. 2. 2022 19:13
ikarus
To má klínáků jak ikarus
Rozbalit vlákno
0
možná ano, možná ne, je to o úhlu pohledu
... kdo zná technologii a technologie motoru a má potřebné technické a materiální vybavení, tak je tohle pro něj hračka...
Takže já říkám, že tak nějak pořád dokola a zívačka!
a jak to vidíte vy?
Rozbalit vlákno
8
Avatar - speedfred
23. 2. 2022 05:38
Re: možná ano, možná ne, je to o úhlu pohledu
Ja si myslím že skonštruovať nejaký 4 valec a povedzme V10 či V 12 je ku.rwa rozdiel. Znalosti a technológiu môžeš mať ale nejako to zosmoliť aby tých 12 hrncov aj fungovalo je už iná.
23. 2. 2022 13:01
Re: možná ano, možná ne, je to o úhlu pohledu
V cem presne je rozdil krome poctu valcu a faktu, ze to musi byt o neco robustnejsi?

Co ja vim tak je napr rozhodne snazsi udelat radovy sestivalec nez radovy ctyrvalec.
23. 2. 2022 14:48
Re: možná ano, možná ne, je to o úhlu pohledu
No, nevím přesně jak moc rozhodně to je snazší.

Omezíme-li se na zásadní rozdíl v konstrukčních +/- R4 vesus R6, tak prvořadá výhoda R6 je lepší vyvážení sekundárních sil pístové skupiny a klikového mechanizmu. Mírně hůř je na tom R6 s torzními kmity a je třeba se víc zabývat teplotní rovnováhou jednotlivých válců a i tuhostí delšího bloku.
23. 2. 2022 21:05
Re: možná ano, možná ne, je to o úhlu pohledu
tvl to je jina liga. S poctem valcu roste pocet problemu s kvadratem:))
zasadni je teplotni management, viz touaregy v10tdi, bmw v8d a z uplne jednoduchejch stroju treba Zetor Crystal ctyrvalec nebo sestivalec. Pak krouceni materialu, prohrejvani. Vubec nemuve o modernich vychytavkach jako jsou treba cidla klepani atd.
23. 2. 2022 21:12
Re: možná ano, možná ne, je to o úhlu pohledu
Rámcově souhlasím, akorát nevím, co má přesně znamenat bmw v8d.
24. 2. 2022 09:04
Re: možná ano, možná ne, je to o úhlu pohledu
Myslím takovou tu věc, co měla svody dozadu, pak dopředu kde byly turba a pak zase dozadu. Po poměrně krátký výrobě to pak ještě roky používal JLR v RR a RRS (s úpravama, který už nejsem schopen popsat)
24. 2. 2022 09:57
Re: možná ano, možná ne, je to o úhlu pohledu
Pořád se neorientuji. Nevím, asi myslíš horkou V8. Používá se však s různými modifikacemi od 2009 do dnes.

Lépe se identifikuje motor jeho označením (třeba N63B44A) nebo alespoň označením modelu auta s rokem výroby (BMW 550i - F10 - r.v. 2009) než v8d, svody dozadu, dopředu, dozadu.....
23. 2. 2022 10:47
Re: možná ano, možná ne, je to o úhlu pohledu
Znalosti, technologii i potřebné technické a materiální vybavení má dnes k dispozici prakticky každý výrobce aut. Faktorů, které ovlivňují zadání pro konstrukci motoru, je tolik, že pořád dokola a zívačka to nikdy nebyla, není a asi nikdy nebude. Na všechno počítačové programy, tabulky nebo postupy nejsou a ani ty co jsou, nefungují na 100%.

Veškeré výkonové a emisní parametry, cena, hmotnost, rozměry, životnost, servisní nároky, materiálové a výrobní nároky, palivové nároky, kultura chodu a vyvážení jsou asi základní požadavky na konstrukci motoru. Něco výborně splní i atmosférický vzduchem chlazený jednoválec, něco jiného splní přeplňovaný šestnáctiválec.

Zívačka.