Novinky
Znalosti, technologii i potřebné technické a materiální vybavení má dnes k dispozici prakticky každý výrobce aut. Faktorů, které ovlivňují zadání pro konstrukci motoru, je tolik, že pořád dokola a zívačka to nikdy nebyla, není a asi nikdy nebude. Na všechno počítačové programy, tabulky nebo postupy nejsou a ani ty co jsou, nefungují na 100%.
Veškeré výkonové a emisní parametry, cena, hmotnost, rozměry, životnost, servisní nároky, materiálové a výrobní nároky, palivové nároky, kultura chodu a vyvážení jsou asi základní požadavky na konstrukci motoru. Něco výborně splní i atmosférický vzduchem chlazený jednoválec, něco jiného splní přeplňovaný šestnáctiválec.
Zívačka.
Veškeré výkonové a emisní parametry, cena, hmotnost, rozměry, životnost, servisní nároky, materiálové a výrobní nároky, palivové nároky, kultura chodu a vyvážení jsou asi základní požadavky na konstrukci motoru. Něco výborně splní i atmosférický vzduchem chlazený jednoválec, něco jiného splní přeplňovaný šestnáctiválec.
Zívačka.
Ja si myslím že skonštruovať nejaký 4 valec a povedzme V10 či V 12 je ku.rwa rozdiel. Znalosti a technológiu môžeš mať ale nejako to zosmoliť aby tých 12 hrncov aj fungovalo je už iná.
Pořád se neorientuji. Nevím, asi myslíš horkou V8. Používá se však s různými modifikacemi od 2009 do dnes.
Lépe se identifikuje motor jeho označením (třeba N63B44A) nebo alespoň označením modelu auta s rokem výroby (BMW 550i - F10 - r.v. 2009) než v8d, svody dozadu, dopředu, dozadu.....
Lépe se identifikuje motor jeho označením (třeba N63B44A) nebo alespoň označením modelu auta s rokem výroby (BMW 550i - F10 - r.v. 2009) než v8d, svody dozadu, dopředu, dozadu.....
Myslím takovou tu věc, co měla svody dozadu, pak dopředu kde byly turba a pak zase dozadu. Po poměrně krátký výrobě to pak ještě roky používal JLR v RR a RRS (s úpravama, který už nejsem schopen popsat)
tvl to je jina liga. S poctem valcu roste pocet problemu s kvadratem😊)
zasadni je teplotni management, viz touaregy v10tdi, bmw v8d a z uplne jednoduchejch stroju treba Zetor Crystal ctyrvalec nebo sestivalec. Pak krouceni materialu, prohrejvani. Vubec nemuve o modernich vychytavkach jako jsou treba cidla klepani atd.
zasadni je teplotni management, viz touaregy v10tdi, bmw v8d a z uplne jednoduchejch stroju treba Zetor Crystal ctyrvalec nebo sestivalec. Pak krouceni materialu, prohrejvani. Vubec nemuve o modernich vychytavkach jako jsou treba cidla klepani atd.
V cem presne je rozdil krome poctu valcu a faktu, ze to musi byt o neco robustnejsi?
Co ja vim tak je napr rozhodne snazsi udelat radovy sestivalec nez radovy ctyrvalec.
Co ja vim tak je napr rozhodne snazsi udelat radovy sestivalec nez radovy ctyrvalec.
... kdo zná technologii a technologie motoru a má potřebné technické a materiální vybavení, tak je tohle pro něj hračka...
Takže já říkám, že tak nějak pořád dokola a zívačka!
a jak to vidíte vy?
Takže já říkám, že tak nějak pořád dokola a zívačka!
a jak to vidíte vy?
Omezíme-li se na zásadní rozdíl v konstrukčních +/- R4 vesus R6, tak prvořadá výhoda R6 je lepší vyvážení sekundárních sil pístové skupiny a klikového mechanizmu. Mírně hůř je na tom R6 s torzními kmity a je třeba se víc zabývat teplotní rovnováhou jednotlivých válců a i tuhostí delšího bloku.