Nástupce malého elektromobilu Citigo-e iV bude postaven na platformě MEB a zřejmě nabídne výrazný elegantní vzhled, kterým se částečně odliší od svých koncernových příbuzných.
Pro mě nejzajímavějším údajem je cena. V článku se uvádí 17 tisíc Euro, stejný údaj je v autocaru v článku ze září 2021, ale v librách. Autoexpress uvádí také 17 tisíc liber, tedy 20 tisíc Euro v srpnu 2021. Dále se uvádí baterie okolo 30 kWh a odhadovaný dojezd 150 km.
Městské BEV už měli a kdyby to za tu cenu byl takovej vejvar, tak by to jelo ve velkým dál. Jaká je současnost víme. Jakékoliv BEV pod mega zcela jistě nevydělá. Záleží kolik je výrobce ochotný na oltář emisních limitů obětovat.
Jasně e-Up stojí 650tis Kč a iD2 bude stát 425tis Kč? To určitě VW udělá, byli by padlí na hlavu, kdyby šli o 200tis dolu za novější a vymakanější auto :-[]
Papírových 150 je dost bída. U citigo uváděli 252, ale to je z říše snů. Z vlastní zkušenosti je reálných 150 při ekorally, ale člověk už má v gatích jestli dojede a navíc je snížený výkon na úroveň cca. Š1203.
Jako clovek zijici a kupujici auta v anglii te muzu ubezpecit, ze ceny aut v anglii se od zbytku evropy lisi.
Zatimco bezna auta jako Skoda nebo VW jsou drazsi nez v evrope, premie je naopak levnejsi (zvlast po slevach).
Je tam tedy mensi rozdil mezi beznym autem a premii, takze misto vybaveneho Kodiaqa L&K jezdim v lepe vybavenem a o dost levnejsim Mercedesu E kombi… :-!
Za BEV taková cena NIKDY nebude, pokud budou chtít vydělat. V takovém případě cena vždy na úrovni nejdražších superbů. V současné době radši na BEV prodelaji aby neplatili emisní pokuty a vypadali děsně zeleně.
Tomu se ani nedá říkat automobil. Jediná výhoda může být, že se člověk vyhne hromadné dopravě, nebo bicyklu, ale náhrada za běžné auto to rozhodně neni a to z žádného úhlu pohledu. BEV nejsou náhradou ICE, spíše alternativním výrobkem pro specifické zákazníky a použití. Je třeba jít jinou cestou, třebaže méně efektivní ve využití energie. Zato dobře prakticky použitelnou, ekonomicky únosnou pro obyvatelstvo a ideálně bez nové infrastruktury, nebo jen s její minimalní úpravou. Ale co, politické rozhodnutí již padlo a údajně není cesta jinam. Můžeme se jen modlit a drzet palce budoucím generacím. Snad nas nebudou proklínat.
MHD - to je typický pohled Pražáka. Jo, v Praze není většinou důvod se motat autem, pokud se někam potřebuješ dostat sám a vezeš třeba jen notebook nebo tak něco. Možná ještě Brno nebo Olomouc jsou ok... ale spousta dalších i velkých měst už je problém.
Dojet si z vesnice nakoupit pár km do městečka, odvézt děti na kroužek nebo do školy - na to je takováhle krabička úplně vyhovující. A s cenou 100t - no hurá, to už by spousta lidí klidně vyměnila svou starou Felicii, protože se ji nevyplatí držet v slušném stavu.
PS: pro ten příměstský provoz by teda bylo fajn, kdyby to jelo aspoň třeba 80, ideálně 100... a aby se v tom člověk nebál.
PS2: podívej se, kolik stojí pitomej Aixam... být tu tohle s cenou třeba i 150-200, klidně ve verzi s omezenou maximálkou na úroveň těch aut pod 18, tak je Aixam rázem neprodejnej.