Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Městský elektromobil Škoda zřejmě vsadí na eleganci, dorazí ale později

Ondřej Mára
Diskuze (28)

Nástupce malého elektromobilu Citigo-e iV bude postaven na platformě MEB a zřejmě nabídne výrazný elegantní vzhled, kterým se částečně odliší od svých koncernových příbuzných.

Když se kolegové z britského Autocaru zeptali Thomase Schäfera, současného šéfa automobilky Škoda, na chystaného sourozence malých koncernových elektromobilů Volkswagen ID2 a Cupra UrbanRebel, naznačil jim, že se dočkáme elegantního městského vozu. Současně ale prozradil, že oproti dalším koncernovým značkám dorazí později.

Naši kolegové ze Seatu, Cupra a Volkswagen jsou v tomto směru důraznější. V rámci skupiny to trochu vyvažujeme,“ naznačil Schäfer. „Brzy ohledně toho učiníme oznámení, ale buďte si jistí, že se bude lišit od našich sesterských značek a bude krásným konceptem, který se bude hodit pro Škodu,“ dodal šéf automobilky.

Všechny značky tak budou k nejmenšímu modelu ve své čistě elektrické nabídce, jakkoliv bude vždy postaven na základech elektrické platformy MEB, přistupovat poněkud odlišně. To už bylo ostatně vidět i na mnichovském autosalonu, kde se prezentovaly značky VW a Cupra.

Zatímco elektrický hatchback ID Life zřejmě nabídne stavbu crossoveru inspirovaného například modelem T-Cross, koncept elektromobilu Cupra UrbanRebel sází spíše na inspiraci sportovními hatchbacky. Škoda pak zřejmě do tohoto mixu přihodí trochu víc městské elegance a vznešenosti.

Video se připravuje ...

Elektrické kompaktní modely VW i Cupra by se přitom měly objevit na trhu v roce 2025, Škoda však s ohledem na vyvážené portfolio pohonů zřejmě nabídne svůj čistě elektrický kompaktní model o něco později.

Delší čekání by však mohlo být vyváženo zajímavější cenou, kterou automobilka Škoda vždy mířila pod sesterský Volkswagen. Cena modelu VW ID.2 by se přitom měla pohybovat okolo 17.000 eur, tedy cca 425.000 Kč. Na přesnou částku si ale budeme muset ještě chvíli počkat.

Ondřej Mára
Diskuze (28)

Doporučujeme

2. 3. 2022 13:53
Elegance
Vidím, že pojem "elegantní" je velmi subjektivní :-)
Avatar - Emel
1. 3. 2022 11:53
Re: Proč to tak trvá
MHD - to je typický pohled Pražáka. Jo, v Praze není většinou důvod se motat autem, pokud se někam potřebuješ dostat sám a vezeš třeba jen notebook nebo tak něco. Možná ještě Brno nebo Olomouc jsou ok... ale spousta dalších i velkých měst už je problém.
Dojet si z vesnice nakoupit pár km do městečka, odvézt děti na kroužek nebo do školy - na to je takováhle krabička úplně vyhovující. A s cenou 100t - no hurá, to už by spousta lidí klidně vyměnila svou starou Felicii, protože se ji nevyplatí držet v slušném stavu.
PS: pro ten příměstský provoz by teda bylo fajn, kdyby to jelo aspoň třeba 80, ideálně 100... a aby se v tom člověk nebál.
PS2: podívej se, kolik stojí pitomej Aixam... být tu tohle s cenou třeba i 150-200, klidně ve verzi s omezenou maximálkou na úroveň těch aut pod 18, tak je Aixam rázem neprodejnej.
1. 3. 2022 07:25
Re: Cena
Ďalší, čo všetko vopred vie?
28. 2. 2022 19:30
Re: Proč to tak trvá
Tomu se ani nedá říkat automobil. Jediná výhoda může být, že se člověk vyhne hromadné dopravě, nebo bicyklu, ale náhrada za běžné auto to rozhodně neni a to z žádného úhlu pohledu. BEV nejsou náhradou ICE, spíše alternativním výrobkem pro specifické zákazníky a použití. Je třeba jít jinou cestou, třebaže méně efektivní ve využití energie. Zato dobře prakticky použitelnou, ekonomicky únosnou pro obyvatelstvo a ideálně bez nové infrastruktury, nebo jen s její minimalní úpravou. Ale co, politické rozhodnutí již padlo a údajně není cesta jinam. Můžeme se jen modlit a drzet palce budoucím generacím. Snad nas nebudou proklínat.
28. 2. 2022 18:32
Re: Cena
Jasně e-Up stojí 650tis Kč a iD2 bude stát 425tis Kč? To určitě VW udělá, byli by padlí na hlavu, kdyby šli o 200tis dolu za novější a vymakanější auto :-[]