Veterán
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeFord Sierra: Modrý ovál postavil před 40 lety oblé auto proti hranatým sokům
38 komentářů
KANKUNEN
3
Mám rád články o skutečných legendách.
KANKUNEN
Za chvíli tu bude reklama na Ford novinky. Pro nemá ban. A proč mají protiruské komentáře tolik mínusů. To je tu fakt tak rudě zahnojeno?
Protože tu řádí pořád ten stejný chorý pablb už přes rok a hejtuje vše, před válkou i rozumné a normální komentáře, ve stylu Tomia - vždy v opozici a kdo má normální názor, všimni si, že má plno palců dolu.
Nevím kdo to je, jestli jeden nebo bandička. Já dostávám negativní palce furt, protože mám elektropidiauto a nehejtuju autonomní řízení. Obecně si myslím, že politika ( a nemoce ) patří na jiné weby, i když mě včera velmi pobavilo video vrakoe😜erta pana Davida Kubrta, kterým se stal hvězdou érosnetu 😁
Co provedl ? Já viděl, že jel na hranice s občerstvením pro uprchlíky, on dost často ve videích prezentuje i různé dobročinné pomoci i občanům tady - třeba auta pro hendikepované a tak - to si myslím, že od něj tohle není fake.
Co provedl ? Já viděl, že jel na hranice s občerstvením pro uprchlíky, on dost často ve videích prezentuje i různé dobročinné pomoci i občanům tady - třeba auta pro hendikepované a tak - to si myslím, že od něj tohle není fake.
SZ 😉
nefunguje odkaz
Omlouvám se, posláno ještě jednou 😉
Už tě chápu 😁 Tihle jsou tam ale už asi delší dobu, než UKčka 😁
Já to neřeším .On to na svém kanálu smazal, má tam jen "Druhý přechod Veľké Slemence 28. února 2022. Už je vše v pohodě. Pomáháme jak můžeme" . Mezitím si samozřejmě někdo udělal kopii a hned to poslat érosnetu, kde to samozřejmě bobtná.
Na druhou stranu je tohle portál o autech a pokud někdo má potřebu řešit rusáky, ať jde na sever kde je to relevantní. Pod Sierrou řešit Putina snad může jen trubka.
Asi to trochu spojitost má. Emel tu uváděl zdroje ropy pro Evropskou spotřebu. Ty naše dle údajů z roku 2010 jsou tři - dva ropovody (Družba a IKL) + Moravské naftové pididoly. Družba je 60 - 70 %. V IKL z Terstu je zybtek, který z cca 70 % jde z oblasti Kaspického moře, kde těží Rusko, Írán, Ázerbajdžán, Kazachstán a Turkmenistán
Stejsn
jak pan Dragoun každé auto ve svém historickém okénku dokáže popsat tak, že by ho člověk skoro začal chtít. Sierra se mi líbila ve verzi s velkými světly, když se zbavila mřížky na předku. Ta byla hezká. Další facelift, který přesunul blinkry vedle světel, se mi ale už nelíbil.
JJ, jedno z těch VELMI hezkých aut, která na našich silnicích bývala k viděni v 80' a ke kterým se v 90' mohl dosta i "obyčejný" našinec.
Měl jsem - čtyřdveřový sedan z listopadu 1989 (😁 😁 😁 ) v krásné jásavě červené barvě, kouřová zadní světla, 14" litá kola z Escorta RS a pod kapotou asi ten nejlepší motor "pro běžné použití", který v té době v autech byl. Benzínová R4, 2.0 DOHC / 88 kW. Maximální výkon tuším okolo 5.000 RPM, Maximum točivého momentu bylo někde okolo 3-3.500 RPM (???), takže se s tím dalo jezdit svižně, úsporně a daleko. Takový "benzínový dízl "
Krásné auto a díky panu Dragounovi za návrat o 20 let zpět :yes: :yes: :yes:
Měl jsem - čtyřdveřový sedan z listopadu 1989 (😁 😁 😁 ) v krásné jásavě červené barvě, kouřová zadní světla, 14" litá kola z Escorta RS a pod kapotou asi ten nejlepší motor "pro běžné použití", který v té době v autech byl. Benzínová R4, 2.0 DOHC / 88 kW. Maximální výkon tuším okolo 5.000 RPM, Maximum točivého momentu bylo někde okolo 3-3.500 RPM (???), takže se s tím dalo jezdit svižně, úsporně a daleko. Takový "benzínový dízl "
Krásné auto a díky panu Dragounovi za návrat o 20 let zpět :yes: :yes: :yes:
Mně teda dost vyděsilo, že už je to 40 let, kdy začali Sierru vyrábět. Rodiče měli nejprve Granadu a pak tuhle Sierru... toto letí...
Teda zrovna siera ma dizajnom nikdy neoslovila. Escort ok, mondeo ok, aj granada so zazmurenym jednym okom. Ale siera nie.
Tak ještě bylo Scorpio... takový příjemný koráb s Euroamerickým designem...
To ano, ale skorpio skor budilo respekt ako sa pacilo.
První Scorpio... moje první skutečné auto - Žigula 2102 a Škodovku 105 nepočítám 😁
Sedan V6 24v, 2.945 (???) ccm, 4° automatická převodovka, barva "půlnoční modř" (tmavě modrá metalíza místy přecházející jakoby až k fialové), vše v černé kůži a antracitovém umělém semiši
Pánové, TO byl kočár, vůz a kosmická loď v jednom :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Sedan V6 24v, 2.945 (???) ccm, 4° automatická převodovka, barva "půlnoční modř" (tmavě modrá metalíza místy přecházející jakoby až k fialové), vše v černé kůži a antracitovém umělém semiši
Pánové, TO byl kočár, vůz a kosmická loď v jednom :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Scorpio 86 dotažené z Holandska jsem měl jako první služební auto. Jen chvilku, ale stálo to za to. Sice sociální verzi CL s karburátorovým dvoulitrem 105HP, ale bílé a plasťák. Ten se obecně oecně na CL nedával, asi někdo obral verzi Ghia. Uvnitř semiš a sedačky na kterých by se rozvaloval i zápasník sumo. Nicméně mě to přišlo tenkrát jako nejlepší auto na světě. 😉
Dnes bych z toho možná byl zklamaný a to hlavně kvůli tomu, jak jsem měl Scorpio zidealizované. 😄
Dnes bych z toho možná byl zklamaný a to hlavně kvůli tomu, jak jsem měl Scorpio zidealizované. 😄
Midlosek
Sierra ve své době byla opravdu zjevením v dobrém slova smyslu a to asi nejen na českých silnicích. Jednu Sierru koupil nějaký Arab co bydlel kousek od základní školy kam jsem tenkrát chodil. Čuměli jsme na to cestou do školy všichni s otevřenou pusou a dodnes si nepamatuji, že by nějaké obyčejné auto vzbudilo u kolemjdoucích takový zájem a ohlas.
Vzpomeň si na závody silničních automobilů ze začátku 80' (okruh Most, Brno aj) - kde se jezdívalo s kde čím.
A pak přišli chlapi se Sierrama 😉 😉 😉
A pak přišli chlapi se Sierrama 😉 😉 😉
Tlač na ňu reagovala slovami ako "vyzerá ako keď priskoro vyklopíš z misky ešte teplý puding a ono sa to trochu rozleje". Ale jej mäkké "rozliate" tvary so zaoblenými hranami prijala verejnosť veľmi dobre. Mňa vtedy ohromoval stredový panel výrazne natočený k vodičovi, voči sparťanským plochým palubkám vtedajších žigulákov, moskvičov a škodoviek to bolo ako z iného sveta.
moan78
Inak na Slovensku to doslo tak daleko, ze existuje jedna dedina, kde ked si sa chcel prizenit musel si mat trojkombo: ford siera, JVC video a satelit. Bez toho to neslo.
Predpokladám, že v tej dedine býva aj za denného svetla vcelku tma.