Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda zřejmě kvůli Ukrajině přeruší výrobu vozidel Scala a Kamiq

Škodě Auto hrozí, že bude muset zastavit výrobu modelů Scala a Kamiq. Tak jako u elektromobilu Enyaq je důvodem výpadek dodávek elektrických svazků od dodavatele z válkou zmítané Ukrajiny. Řekl to vedoucí komunikace Škody Tomáš Kotera. Firma podle něj v současnosti hledá řešení, jak si kabelové svazky do aut zajistit.
Zpět na článek
Avatar - rohYpnol
10. 3. 2022 18:22
Škoda sklízí co zasela
Zčásti dobře jim tak. Svým způsobem si za to můžou sami. Sklízí důsledek toho, že za vidinou zisku vyměnili stabilní místní dodavatele za levnější výrobu v geopoliticky nejistých lokalitách!!!
Hnali se za ziskem, teď mají ztrátu :-! :-! :-! Ale zaměstnancům populisticky zvedají platy a rozdávají odměny... Stejný populismus jako předvádí celá zahraniční politika EU :-! :no:
Rozbalit vlákno
10
Avatar - 3_diamanty
10. 3. 2022 19:42
Re: Škoda sklízí co zasela
nikto z nas nema krystalovu gulu a nevie co sa kde moze na svete v buducnosti stat.... ze ci niekde nevypukne konflikt... inde zase moze prist prirodna katastrofa... proste v tomto si nevyberies... a zase nemozes vyrabat vsetko len v tych par vyspelych a na vyrobu drahych statoch.. to by tie chudobne staty boli este chudobnejsie a izolovanejsie a to nie je ani trvalo udrzatelny stav a ani ekologicky to neobhajis ... no a bohuzial v skode tiez nemohli tusit ze raz sa im taketo nieco pritrafi
Avatar - rohYpnol
10. 3. 2022 20:55
Re: Škoda sklízí co zasela
Ne. Volba země mimo EU a mimo NATO, nota bene směr východ, není nic než typické podnikatelské riziko.
Avatar - WinDiesel
11. 3. 2022 10:37
Re: Škoda sklízí co zasela
Ano, Rusko byl špatný výběr, ruskej švábe.
11. 3. 2022 08:12
Re: Škoda sklízí co zasela
Sorry jako, ale na jedný straně si hrát na Green Deal a hru na ochranu klimatu a na druhý straně vyrobit v Čechách díly a odvézt je smontovat na Ukrajinu kvůli levný pracovní síle a pak to zase vozit kamionama zpátky a dodávat to Just in time na linku to není normální. To je jen nenažranost TIER1 a automobilek a honba za každou korunou. Dřív se ty svazky montovaly u nás, pak se to odstěhovalo na Ukrajinu a parazituje se na tamní levný pracovní síle. Důsledky si teď Škodovka, Aptiv, Yazaki a další vyžerou. Dobře jim tak!
Avatar - curwasportiva
11. 3. 2022 06:41
Re: Škoda sklízí co zasela
Ano ta tovarna kterou Skoda postavila v rusku ji bude jeste hodne mrzet. Vic to ale mrzi vsechny ty rusy, kteri tam ted prisli o praci…
11. 3. 2022 08:08
Re: Škoda sklízí co zasela
Přesně tak. Já to těm dementním excelovým manažírkům přeju. To se kvůli pár korunám stěhuje výroba do Číny, Indie, Maroka, Ukrajiny, Egypta, tak ať si to teď vyžerou. To je stejně tupá sorta lidí jako je Hamuna. Prostě v životě neviděli globus a neznají mapu. Vůbec nechápou, že řešit logistický řetězec v rámci Evropy je mnohem méně náchylnější na možné potíže, než logistický řetězec z druhýho konce planety. Teď se ale roztrhne pytel se snahou lokalizovat výrobu co nejblíž automobilky, takže by to pro místní firmy mohlo mít pozitivní dopady. :yes:
Avatar - WinDiesel
11. 3. 2022 10:40
Re: Škoda sklízí co zasela
Všechno zkurwili systémem just in time. Začali s tímto systémem počítat jako se stálicí, místo jako s proměnnou. Sklady by fungovaly jako buffer. Nyní žádný buffer nemají. Zisky budou menší, tak ať se ve Vlkohradu těší.
11. 3. 2022 12:43
Re: Škoda sklízí co zasela
No řešit JIT dodávky v téhle době. To musí být fakt lahůdka :-D
Avatar - WinDiesel
11. 3. 2022 14:20
Re: Škoda sklízí co zasela
JIT končí, sklady musí být. Pokud jim to po Covidu nedošlo, dojde jim to po ruském přepadení Ukrajiny.
11. 3. 2022 14:53
Re: Škoda sklízí co zasela
Přesně tak. Automobilky a TIER1 budou ještě čumět jak se jim změní spousty věcí, který do teď brali jako standard. Jak píšeš JIT v podobě jak to probíhalo do teď končí. Celý logistický řetězec se bude muset zásadně přenastavit.