Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Škoda zřejmě kvůli Ukrajině přeruší výrobu vozidel Scala a Kamiq

12 komentářů

Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Zčásti dobře jim tak. Svým způsobem si za to můžou sami. Sklízí důsledek toho, že za vidinou zisku vyměnili stabilní místní dodavatele za levnější výrobu v geopoliticky nejistých lokalitách!!!
Hnali se za ziskem, teď mají ztrátu :-! :-! :-! Ale zaměstnancům populisticky zvedají platy a rozdávají odměny... Stejný populismus jako předvádí celá zahraniční politika EU :-! :no:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
nikto z nas nema krystalovu gulu a nevie co sa kde moze na svete v buducnosti stat.... ze ci niekde nevypukne konflikt... inde zase moze prist prirodna katastrofa... proste v tomto si nevyberies... a zase nemozes vyrabat vsetko len v tych par vyspelych a na vyrobu drahych statoch.. to by tie chudobne staty boli este chudobnejsie a izolovanejsie a to nie je ani trvalo udrzatelny stav a ani ekologicky to neobhajis ... no a bohuzial v skode tiez nemohli tusit ze raz sa im taketo nieco pritrafi
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne. Volba země mimo EU a mimo NATO, nota bene směr východ, není nic než typické podnikatelské riziko.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ano, Rusko byl špatný výběr, ruskej švábe.
ryccardo
Sorry jako, ale na jedný straně si hrát na Green Deal a hru na ochranu klimatu a na druhý straně vyrobit v Čechách díly a odvézt je smontovat na Ukrajinu kvůli levný pracovní síle a pak to zase vozit kamionama zpátky a dodávat to Just in time na linku to není normální. To je jen nenažranost TIER1 a automobilek a honba za každou korunou. Dřív se ty svazky montovaly u nás, pak se to odstěhovalo na Ukrajinu a parazituje se na tamní levný pracovní síle. Důsledky si teď Škodovka, Aptiv, Yazaki a další vyžerou. Dobře jim tak!
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
Ano ta tovarna kterou Skoda postavila v rusku ji bude jeste hodne mrzet. Vic to ale mrzi vsechny ty rusy, kteri tam ted prisli o praci…
ryccardo
Přesně tak. Já to těm dementním excelovým manažírkům přeju. To se kvůli pár korunám stěhuje výroba do Číny, Indie, Maroka, Ukrajiny, Egypta, tak ať si to teď vyžerou. To je stejně tupá sorta lidí jako je Hamuna. Prostě v životě neviděli globus a neznají mapu. Vůbec nechápou, že řešit logistický řetězec v rámci Evropy je mnohem méně náchylnější na možné potíže, než logistický řetězec z druhýho konce planety. Teď se ale roztrhne pytel se snahou lokalizovat výrobu co nejblíž automobilky, takže by to pro místní firmy mohlo mít pozitivní dopady. :yes:
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Všechno zkurwili systémem just in time. Začali s tímto systémem počítat jako se stálicí, místo jako s proměnnou. Sklady by fungovaly jako buffer. Nyní žádný buffer nemají. Zisky budou menší, tak ať se ve Vlkohradu těší.
ryccardo
No řešit JIT dodávky v téhle době. To musí být fakt lahůdka 😁
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
JIT končí, sklady musí být. Pokud jim to po Covidu nedošlo, dojde jim to po ruském přepadení Ukrajiny.
ryccardo
Přesně tak. Automobilky a TIER1 budou ještě čumět jak se jim změní spousty věcí, který do teď brali jako standard. Jak píšeš JIT v podobě jak to probíhalo do teď končí. Celý logistický řetězec se bude muset zásadně přenastavit.
Commpact
Příspěvek podléhá schvalování.