Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jízdní dojmy s Toyotou bZ4X: Jaký je její první elektromobil?

Toyota bZ4X je první elektromobil Toyoty určený pro Evropu a počátek nové řady vozů bZ. Na rozdíl od městských crossoverů se ale vůbec nebojí zašpinit si baterky.
Zpět na článek
12. 3. 2022 18:44
13. 3. 2022 06:02
13. 3. 2022 08:36
13. 3. 2022 09:10
13. 3. 2022 18:01
13. 3. 2022 18:03
13. 3. 2022 19:20
12. 3. 2022 20:58
13. 3. 2022 08:24
13. 3. 2022 09:26
13. 3. 2022 09:56
13. 3. 2022 10:14
13. 3. 2022 10:24
13. 3. 2022 10:29
13. 3. 2022 10:54
13. 3. 2022 11:08
13. 3. 2022 11:29
13. 3. 2022 11:44
13. 3. 2022 12:08
14. 3. 2022 07:17
12. 3. 2022 21:58
13. 3. 2022 07:34
13. 3. 2022 19:00
Avatar - petr petrumr
12. 3. 2022 18:44
řidič
Jaký proporce měl ten řidič co napsal, že displej se bude překrývat s volantem? Ve standartu tepelné čerpadlo, volitelná solární elektrírna..Tohle je válka proti koncernu. Nevím, ale proč to už lidem v česku neřeknou, že ať nekupují elektro bez tepelnýho čerpadla, budou mět problémy jak enyaq v testech v Norsku. Chudáci co se unáhlili a koupili elektrický koncern asi jsou na mrtvičku-
Rozbalit vlákno
9
13. 3. 2022 06:02
Re: řidič
Da se jezdit i bez TC. Jen musis v zime nabijet o 10%? casteji.
Neni to zase tak dramaticky rozdil...
Avatar - petr petrumr
13. 3. 2022 08:33
Re: řidič
když auto nemá TČ, tak nemá vymakaný ohřev/chlazení baterky a jde za pár kilometrů do hrobu, to není jenom o topení interieru.
Avatar - xxc
13. 3. 2022 08:36
Re: řidič
Praveze tepelne cerpadlo sa neodporuca kupovat, pokial za to pytaju 1000 €
Avatar - petr petrumr
13. 3. 2022 08:46
Re: řidič
no a právě, že toyota dává na baterku záruku tak tam ho dává standartně aby ty šetřílky nemusela uvádět do rozpaků.
Avatar - xxc
13. 3. 2022 09:10
Re: řidič
ano, ale ake su tie auta drahe :-) oproti meganu + 10 000 - 15 000 €
Avatar - petr petrumr
13. 3. 2022 09:43
Re: řidič
včil studuji ceník slovenská a český a my tam máme na všem zdarma, ale je to složité, vy máte zdarma walbox a u nás jsem to nenašel, jenom káble.
možná bude někde srovnávací test, ale u vás je megan tak levnější? má, ale menší baterku a skoro o polovičku menší dojezd a když nedáš 25tkč za tepelný čerpadlo, tak jsi na dojezdu kolem 150km.
13. 3. 2022 18:01
Re: řidič
Na dojezdu 150km v ZIME, kdyz uz... ;-)
Samozrejme ze Megane s mensi baterkou neni na cestovani (idealni...).
Ale kdyz moc necestujes nepotrebujes TC.
TC nutne nesouvisi s termomanagementem baterky a jeho kvalitou/funkci.
Chlad nema vliv na zivotnost baterky. ;-)
13. 3. 2022 18:03
Re: řidič
1000€ je zmysluplný príplatok za tč, vzhľadom k celkovej cene automobilu
Avatar - xxc
13. 3. 2022 19:20
Re: řidič
Vraj sa to v zivote nevrati, ale suhlasim, ked uz taka cena, tak tych 1000 € sa najde
12. 3. 2022 19:03
jízda do kopce
K čemu je dobré že auto nabité elektronikou nepozná že mu prokluzují hnací kola a musí se mačkat nějaký extra knoflík ?
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Mikesus
12. 3. 2022 19:30
Re: jízda do kopce
A proč to nepozná ani konkurence, kde je volič jízdních terénních režimů? Pak by byl přeci úplně k ničemu.
Avatar - petr petrumr
12. 3. 2022 21:19
Re: jízda do kopce
toyota nemyslí, že jejich auta budou kupovat polena, kteří mají v právé noze tik z chlastu a kouření, pro ty je ten čudlík.
Avatar - Beefcake
13. 3. 2022 11:17
Re: jízda do kopce
Si akurat predviedol svoju hlupost a neznalost.
13. 3. 2022 16:48
Re: jízda do kopce
Z tvé reakce předpokládám že znáš vysvětlení na mou otázku a budu rád když mi ho prozradíš.
V každém případě bych uvítal méně agresivní tón.
Avatar - Roman Horký
12. 3. 2022 20:00
Pro mě zbytečné auto
Tesla umí elektromobily lépe a po lese nejezdím.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - 3_diamanty
12. 3. 2022 20:15
Re: Pro mě zbytečné auto
ale spolahlivostne aj kvalitou je na tom strasne .... za mna urcite radsej auto od renomovaneho vyrobcu s patricnymi skusenostami pri vyrobe aut .. povedzme skoda vw honda kia mazda a pod .. ono staviat auta to nie je ako hra s buzolou ze jo decka .... ale chce to uz kusok praxe aj technologickej urovne a potrebne znalosti
Avatar - Roman Horký
12. 3. 2022 21:56
Re: Pro mě zbytečné auto
Jsem rád že jsem Teslou jezdil a můžu se takovým řečem jenom smát.
Avatar - WinDiesel
13. 3. 2022 10:46
Re: Pro mě zbytečné auto
Směješ se sám sobě, kámo. :-[]
Avatar - twistedTSD
12. 3. 2022 20:56
Re: Pro mě zbytečné auto
Tesla je nudná.
Avatar - Roman Horký
12. 3. 2022 21:54
Re: Pro mě zbytečné auto
Dobrý vtip.
Avatar - petr petrumr
13. 3. 2022 08:41
Re: Pro mě zbytečné auto
a je drahá, podívej se na ceníky, tady je diskuze o novým elektroautě, který má záruku, tesla jak vyslovíš záruka, tak tě pošle někam.
13. 3. 2022 18:02
Re: Pro mě zbytečné auto
Nesmysl.
Avatar - petr petrumr
12. 3. 2022 21:11
Re: Pro mě zbytečné auto
tesla ti nezaručí po 240tkm 90% učinnost baterie.
Avatar - Roman Horký
12. 3. 2022 22:21
Re: Pro mě zbytečné auto
Unáší mě jak zdejší minusujici robot bojuje za Toyotu. Udělat to já tak se zde ozvou nejmene 3 ocasove s tvrzením že mi Toyota platí. Komicky web, ještě komictejsi diskuse.
Avatar - petr petrumr
13. 3. 2022 07:45
Re: Pro mě zbytečné auto
ne, nemají nic proti toyotě.
Avatar - WinDiesel
13. 3. 2022 10:47
Re: Pro mě zbytečné auto
I ty do toho zapadáš, komiku :-[]
12. 3. 2022 20:17
Plytký kufor
Baterky sú stále skrátka príliš objemné. To isté ma nemilo prekvapilo pri statickom zoznamovaní sa s EV6 - kufru som udávanú papierovú hodnotu neveril. Ďalšia prekvapujúca vec je, aké to auto (EV6) bolo vnútri malé - v protiklade s megalomanskými vonkajšími rozmermi. Snáď táto Toyota nebude na tom podobne aj v tejto disciplíne.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - petr petrumr
13. 3. 2022 08:05
Re: Plytký kufor
co stím proboha má společný kufr, tohle není plug in prius, tohle je postavený na nové platformě a jestli se zdá tobě plochý, tak se podívej na toyoty jak válcují jízdníma vlastostma třeba octávii.
13. 3. 2022 13:12
Re: Plytký kufor
A čo majú jazdné vlastnosti s plochým kufrom? :-[]
Avatar - twistedTSD
12. 3. 2022 20:58
Jako
Při prohlášeních o dostupném EV bez zbytečně velké baterie jsem čekal trochu příznivější ceny.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - petr petrumr
13. 3. 2022 08:24
Re: Jako
já tohle sleduji a přesně to sedlo, v tabulkách jsou sice chyby, ale to nás netrápí. Podívej se třeba ze strany vybírajícího mezi VW a Toyotou. U toyoty máš třeba na okna 4 tlačítka, na klimu taky tam máš čudle na který jsou lidé zvyknutý, máš tam tepelný čerpadlo ve standartu kde u konkurence musíš připlácet. Za příplatek střešní elektrárna může poskytnout až 1 800 km navíc ročně!
13. 3. 2022 09:26
Re: Jako
Za tep. čerpadlo si musíš připlatit i když ho nechceš. Fakt výhoda. Když jsem se konečně proklikal desítkama zbytečných snímků exterieru k interieru, tak jsem ta kolečka klimy nenašel. A na kolik vyjde ta střešní "elektrárna"?
Avatar - petr petrumr
13. 3. 2022 09:56
Re: Jako
to nevím, ale v edici premiere to máš v základu. JirkoX jsi nevzdělaný nebo tohle děláš na nějaký popud? Třeba já mám doma dvě tepelný čerpadla a napsat-Za tep. čerpadlo si musíš připlatit i když ho nechceš- prosím tě ty znáš člověka co nechce tepelný čerpadlo, někdo ti něco nakukal a řekl,že tepelný čerpadlo je studna na peníze? Normálně tohle nám vysvětli co jsi tím myslel.... Moc se v technice asi nevyznáš.
13. 3. 2022 10:14
Re: Jako
Aha. V základu je zdarma. To jsou věci u Toyoty. Z čeho to dotují?
Na další dvě otázky odpověď nevíš. Což jsem čekal.
Avatar - petr petrumr
13. 3. 2022 10:24
Re: Jako
není zdarma, je v základu, prostě bez tepelnýho čerpadla to neseženeš a když jsi zvyknutý na toyotu, tak víš, že mají páčky-navrch dolů, rav 4 mají otočný čudle. Cenu střešní elektrárny si vypočítej sám, edice premier to má, tak si spočítejj od nížší výbavy asi cenu. Prostě nejsem rozpočtář a nákupčí pro toyotu, ale ty se mně nelíbíš, mluvíš jazykem potrhlých a zklamaných koncernistů, já za to nemůžu, že enyaq nemá solární střechu ani roletku na tu skleněnou.
13. 3. 2022 10:29
Re: Jako
Že se ti nelíbím je mi jedno. Ale jsem rád, že jsi to už pochopil. Vypadá to, že jsi se konečně z toho orgasmu po shlédnutí nápisu Toyota trochu vzpamatoval.
Avatar - petr petrumr
13. 3. 2022 10:54
Re: Jako
Když okolo sebe budeš něco dělat, tak to můžeš změnit a budeš se mět i lépe. No já budu mět dnes v neděli absták, prostě to vydržím den bez toyoty a nahradím si to diskuzí, já jsem uvedení na trh čekal skoro rok. Vlastním už třetí toyotu, škodovku jsem měl dvě, ztoho jednu komunistickou a mám ztoho deprese do smrti.
13. 3. 2022 11:08
Re: Jako
Ty mne znáš že víš jak se mám? Já jenom pořád nechápu, proč pod článek o Toyotě, píše se s velkým T a to by jsi už jako vlastník 3. mohl vědět, stále píšeš o Škodě? To je nějaká nemoc?
Avatar - petr petrumr
13. 3. 2022 11:29
Re: Jako
a jsme u toho, něčím jsem se tě dotkl(nevím čím) a už nemáš co diskutovat tak začínáš gramatikou. O škodě píši proto, že koncern začal inflací v republice, škodovkáři si zvykli na velké dotace, nejnovější autobusy, chce mět nejmodernější nádraží, nejdražší restaurace atd. Jsi neštastný v životě, myslím,že jsi osamocen, kdo by s takovým co ukazuje ukazováčkem na chyby žil? Tuším, že jsi strůjcem násilí doma i na silnicích.
13. 3. 2022 11:44
Re: Jako
Já nepoukazuji na gramatiku, ale na pravopis. A končím, tahle debata nikam nevede.
Avatar - petr petrumr
13. 3. 2022 12:08
Re: Jako
ty děláš domácí násilí nebo někdo na tobě? Ty poukazuješ na pravopis v diskuzích o autech? A ty děláš jak gramatické i pravopisné chyby. Proč nejdeš mezi kravatáky a ty co jí příborem kačenu a ryby. Kdybys diskutoval o technice a o autech, tak asi by diskuze někam vedla, když nejsi schopen se držet ani desaterem na internetu, tak máš nějaký poruchy méněcenosti.
14. 3. 2022 07:17
Re: Jako
Tohle potrhlo tu léta básnilo o svojí Fabii, teď se tu vypisuje z depresí ze škodovek. Nakolik jsou tím pádem jeho názory relevantní je jasné ;-)
13. 3. 2022 07:34
záruka 10 let
Co konkrétně znamená záruka 10 let nebo 1.000.000 kilometrů?! Na co se vztahuje, jaké jsou přesné podmínky? "Od základu vyvinutá jako elektromobil" a přitom s předním pohonem, ale to snad ne! :no: Kde je průchod na lyže? :no: Ukazuje plánovač % dojezdu a čas nabíjení? Umožňuje OTA aktualizace? Nesmyslný, překážející tunel vpředu, jak v nějaké kosmické lodi :no:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - petr petrumr
13. 3. 2022 07:56
Re: záruka 10 let
to je prodloužená záruka, normální budeš mět 8let. Ty nemáš toyotu abys sis přečetl podmínky?. Průchod na lyže???? snad tohle je pro lidi a né seladony co dělají sport za dotovaný peníze státu, který potom nemá aby dal babičce příspěvek na vlak. Máš auto se safety senze? Tohle se bude prodávat dobře, počkej na testy mimo základny VW.
13. 3. 2022 18:56
Re: záruka 10 let
Jen zbezne jsem vyhledal, ze by mela mit baterka po deseti letech / 1.000.000Km 70% SoH (State of Health).
Doufam, ze se nepletu.

Predni pohon jsme diskutovali pod Meganem a ma pomerne dost vyhod...
Avatar - pradeda777
13. 3. 2022 09:44
Jaký je její první elektromobil?
Zbytečně velký a k.u.r.e.v.s.k.y drahý...... :no:
Rozbalit vlákno
9
Avatar - petr petrumr
13. 3. 2022 10:01
Re: Jaký je její první elektromobil?
šak jsou taky jiné automobilky, třeba enyaq, kterýho ani nechtěli v norsku testovat, protože nedojel v zimě na testovací dráhu. Jenom toyota nedělá náhražky. Spočítej si, co musíš mět ke škodovce za příplatek abys vůbec s tím mohl jezdit.
Avatar - Amaterasu
13. 3. 2022 12:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
13. 3. 2022 20:49
Re: Jaký je její první elektromobil?
A neni to nahodou prvni EV Toyota dostupna v Evrope?
Avatar - Amaterasu
13. 3. 2022 21:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
13. 3. 2022 21:21
Re: Jaký je její první elektromobil?
Coz si vubec neodpovedel na mou otazku jak je tvym dobrym zvykem :D
Avatar - Amaterasu
14. 3. 2022 06:58
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
14. 3. 2022 09:02
Re: Jaký je její první elektromobil?
Já to nevím. Proto ten otazník. Ty máš Toyotí modely mnohem líp zmáknutý, takže prodávala se C-HR v Evropě nebo ne?

Jinak Yaris hybrid vypadá jako zajímavý autíčko, ale ekonomicky mi to nedává úplně smysl. Jestli bych si měl koupit na skákání po okolí tohle.

https://www.tipcars.com/…ima-3061578.html

nebo za jednou tolik tohle:

https://www.tipcars.com/…id-17592009.html

Ale pokud někomu nezáleží na penězích, tak proč ne.
Avatar - Amaterasu
14. 3. 2022 12:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
14. 3. 2022 13:05
Re: Jaký je její první elektromobil?
Zmr-d, který se místo odpovědi radši bude neustále jen vytáčet.
Avatar - kuk
13. 3. 2022 13:02
Toyota nenávidí baterkáče
“Ti naopak ignorují fakt, že její první elektromobil se začal prodávat už v roce 1997 a vydržel ve dvou generacích dalších 17 let.”

Lol a pisálci v redakci zas ignorují fakt že RAV4 EV bylo auto prodávané jen v Kalifornii, byli to compliance car čili auto z donucení a bylo jich jen pár kusů, takže žádnej regulérní model dostupnej všude možně. Navíc u druhé varianty dodávala baterii a celou pohonnou soustavu a nabíječku Tesla. He he he. Toyota prostě bojkotovala nástup elektromobilů a bojkotuje ho doteď. Vede celosvětovou kampaň poroti baterkáčem, mele houna o nesmyslným vodíku, v u americký vlády tvrdě lobuje za prodloužení používání spalováků a v Japonsku na to má celou kampaň kde už do dětí na školách tlačej jen vodík, hybridy a PHEV a žádný baterkáče. Jsou tím úplně postižený a pomatený. Zároveň schizofrenicky předvedli asi 16 nových elektroaut, ale kromě 2, jsou to jen koncepty s termínu příchodu na trh neznámým možná někdy za dlouho. Takže opět jen Toyotí fraška. :-! :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Oscar_Romero
13. 3. 2022 16:38
Raději zatím ne...
Zrovna nedávno jsem řešil jednu nafouklou li-ionku a jsem rád, že to nebouchlo-nezahořelo.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - petr petrumr
13. 3. 2022 17:20
Re: Raději zatím ne...
měls tam tepelný čerpadlo? neměl, taksi nestěžuj.
13. 3. 2022 18:54
Baterie pry vydrzi 2 roky, nebo ne?
Aha, ale Toyota dava zaruku 10 let a milion kilometru.
Waaau :yes:

Kolikrat jsem tu musel vysvetlovat, ze EV neni spotrebni elektronika?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - .StenLi.
14. 3. 2022 16:23
Priprava na Model Y.
Kedze Toyote nevysiel povodny plan prist s BEV az ked budu vyrabat vlastne solid state baterky, ktore vyvijaju s BMW a budu mat na nich skutocny profit ako Tesla, tak prisli s klasickymi lithiovymi a prvy a najviac podporovany model bude konkurentom Modelu Y ktory pravdepodobne prevezme rekordne predaje Modelu 3 v Europe. Tak nech lepsi zvitazi, snad sa coskoro dockame prveho Made in EU Modelu Y vs "nezmyselny nazov modelu" :-)
Rozbalit vlákno
0