Presne naopak, bolo to veľmi zmysluplné a maximálne efektívne. Vzbudilo to veľa pozornosti, o VW sa hovorilo, bol to typický showcar, ktorý maximálne splnil svoju úlohu i bez toho, aby sa reálne musel vyrábať. Zdvihlo to image VW a prešlapalo cestu nasledujúcim luxusným pokusom, ktoré konkurovali prémii. Image VW veľmi vzrástol, ostatne sa to silne prejavilo aj tu na ACZ, viď legendárne doby GTIho a jeho pojmu supermainstream, teda že VW je niečo viac, ako bežný mainstream, čo tu dodnes mnohí (viac či menej dôvodne) akceptujú.
Fakta jsou jasná. Chápu, že v dnešní době jde hlavně o LAJK tedy o dojem než o realitu. Ovce se pak pouze jenom diví, než zjistí, že jde na porážku, už je po všem :-!
1. Phaeton těžce prodělečnej produkt
2. Ukončena výroba :-!
W12 byl zobrazen ve hrách.... jako jsou Gran Turismo, Asphalt 8, Project Gotham Racing 3, GTI Racing, World Racing 2 a série Test Drive. W12 Nardò se také objevil v aprílovém žertu z roku 2013 jako nový Volkswagen LeVanto.
Volkswagen Phaeton....bylo vyrobeno za 15 let pouze 84tis kusů...
Ano ano... o to přesně šlo - reklama, image... nějaké ty rekordy, demonstrace techniky.
Phaeton - no dobře, když jinak nedáš... ani tady nešlo o peníze, ale o image... akorát to VW tentokrát neodhadl. Místo aby šli s Passatem o třídu výš, tak zkusili skočit hned o dvě (nebo možná i tři, pohledem platformy)... a image to ve výsledku asi nepomohlo.
PS: ovce na porážku... to je nějaká hejterská mantra?
Nešlo. O to vůbec nešlo. :-! Prohra je prostě prohra a čísla to dokazují :-!
EUbolševický výrazivo jako je "hejtrovská mantra" to na mě neplatí :-!
Jakýkoliv Lidový vůz snažící se vybočit ze své filosofie( kvalita za lidovou cenu) vždy pohořel....jako např Scirocco :-!:-!
Nejde vždy o čísla. U W12 nešlo o čísla vůbec, to byl koncept. U Phaetonu šlo o čísla tak napůl... to byl imagecar, ale tam by samozřejmě VW chtěl, aby se to prodávalo.
Scirocco (zejm. to původní) bylo úspěšné auto. Stejně jako je úspěšné auto třeba Touareg.
Scirocco se přestalo vyrábět protože bylo ztrátové. :-!
a k tomu Touragu....
V historii značky Volkswagen je celá řada úspěšných modelů. Existují ale mezi nimi výjimky, které si kromě úspěchu kolem sebe vytvořily doslova kult. Toto postavení nutně neznamená největší prodejní čísla, ale spíše celkovou oblíbenost a možná i počet skalních příznivců. Mezi tyto modely bezpochyby patří třeba Brouk, mikrobus/Multivan nebo Golf. Postupně se mezi ně ale dostává také Touareg, jehož první generace se na trhu objevila v roce 2002.
Tedy kecy v klecy.....Tourag je obchodně neúspěšnej :-!
Máš na svoje tvrdenia o neúspechu Touaregu aj nejaké podklady, alebo je to len "vlastný názory"? (to je dnes obľúbené, každý má názor, vlastný názor je najvyššia hodnota, bohužiaľ vedomosti len málo ľudí).
Touaregov sa minulý rok v EU predalo 13087 ks, toľko, koľko sesterského Q7 a viac, ako Q8. O jeho "neúspešnosti" svedčí už tretia generácia v poradí a štvrtá sa vyvíja.
Scirocco stratové nebolo, ale vzhľadom na odklon Európy od malých dvojdverových kupé ho logicky ako neperspektívny model pustili k vode. V EU idú SUVčka a crossovery, preto logicky VW uprednostňuje tie.
Ale späť k téme, W12 bol z hľadiska účelu megaúspešný prototyp, spravil pre image značky toľko, ako iné, reálne vyrábané modely, napr. LFA pre Lexus. A pomohol vydláždiť cestu pre drahé VW, aké sa predávajú dnes. Z časti aj vďaka imagemakerom ako bol W12 si dnes môže pýtať VW za trojvalce milión a byť napriek pandémii za rok 2021 v brutálnom zisku.
Neúspešný Touareg bol snáď len ten W12, ale tam sa určite s masovými predajmi nerátalo, to bolo auto tiež viac na reklamu ako na nejaké predajné čísla, takže za neúspech sa to tiež asi vyslovene považovať nedá.
Nerozumím řeči tvého kmene (a nemyslím tím, že píšeš v klecy s tvrdým y, to mě nijak nepřekvapuje).
Existují výjimky, které kromě obchodního úspěchu vytvořily kult... a dostává se mezi ně i Touareg... a proto je Touareg neúspěšný?
Když zůstaneme u čísel - první i druhá generace byly okolo 500t ks každá, to je na takhle drahé auto solidní výsledek, ne?
Touaregy s týmto motorom boli v istom čase hitom manažérov v bratislavskom závode VW a pár expertov si ich dokonca za super prachy potom odkúpilo... A vzápätí zaplakali - pri ich jemných spôsoboch si autá nezriedka zapýtali aj 30 litrov na sto, a to, čo ich predtým netrápilo, sa im financovať z vlastnej peňaženky nechcelo. Autá šli hneď, ako to zmluvne bolo možné, do bazárov, kde boli potom dlho predlho, kým sa za hlboko podhodnotenú sumu konečne predali.
ne, že by to bylo málo, ale 30 to zdaleka není https://www.spritmonitor.de/…458-Touareg.html?…
a ta spotřeba koresponduje s tím, co žral Phaeton se stejným motorem, kolega ho provozoval dva roky, na to jaký je to kolos se stálým pohonem všech kol (okolo 2,5 tuny) to není zase tak hrozné. dostat z toho 30litrovou spotřebu dlouhodobě zase nebude tak snadné, ale idiot za volantem by to dokázat mohl.
Samozrejme, s každým autom sa dá jazdiť aj normálne a ako blbec. Vo VW BA bývalo dosť manažérikov, ktorí sa "vypracovali" na svoje pozície tým, že boli u VW dosť dlho a naučili sa nemecky - inak to boli často nevzdelaní hlupáci. (Dnes už tam väčšinou nie sú, ale že by sa s VW dalo jednať a dohodnúť lepšie, to povedať nemôžem),
Inak aj tých 15-17 litrov by bolo na bežné vozenie dosť a hocikto si to nedovolí. Odhliadnuc od usporiadania valcov je 6-litrový motor v našich zemepisných šírkach predsa len rarita.
Nechci zpochybňovat urban legend... ale jestli někdo jezdí služebně s autem za 20, pak si ho odkoupí domů a pláče, že jezdí za 20... no tak je to fakt pitomec :-)
Větší překvápko by mohlo být, až se zákonitě objeví nějaká oprava nad rámec běžné údržby...
Tak 16 a 30 je rozdíl. Kolega s tím jezdil velmi neurvale za 18. 30 by bylo asi při řádění na okreskách…. A ano, ja tehdy jezdil s cca 13litrovou spotřebou a kroutí jsem nad těmi 18ti hlavou… ne tak při dnešních cenách paliva
Úplnej základ je v tom názvu....Volkswagen Němec slyší jako LIDOVÝ VŮZ
stejně jako Čech název automobilu ŠKODA......tedy v němčině SCHADE......nelze...je bez šance na úspěch vyskakovat do sfér kde je BMW, Mercedes s nějakým autem určeným pro plebs. Lépe Ti to vysvětlit neumím......záměrně neuvádím AUDI to je managerský vůz.....ale majitelé jezdí Mercedes nebo BMW. :-!
Majitelé? Kolik jich znáš?
Top představitelé zemí nebo velkých firem jezdí vším možným a prémiovky jsou spíš takový základ než něco extra. Phaetonem jezdil Schröder, Merkelová přešla na Audi A8L, Scholz se vrátil k Mercedesu.
U nás... Křetínský jezdí nejčastěji RS6... jinak moc nevím.
Jj, W12ka ma nadchla v dobe predstavenia, tak som si predstavoval (a v podstate dodnes predstavujem) typický superšport s motorom v strede, jednoduché, čisté tvary, brutálne nízke a široké, zároveň žiadne zbytočné kudrlinky, spojlery a fejkové otvory. Dodnes nádherný kus auta. :yes:
K te diskusi nahore - skutecne automobilky delaji projekty, ktere maji za cil zviditelnit automobilku, udelat ji atraktivnejsi atd. pripadne vyvinout zcela nove technologie.
A takove projekty z podstaty veci nemusi vydelavat penize. Uplne klidne mohou byt prodelecne.
Napr. takove Bugatti je klasika. Nevim jak dnes, ale na Veyronu se ve finale prodelalo myslim nekolik milionu dolaru na kazdem prodanem kusu. A presto to nebyl velky problem, protoze to splnilo ucel. VAG dela nejlepsi auto na planete.
Co se tyka Phaetonu, ktery nahore zminujete, to je trochu komplikovanejsi.
Tam taky neslo primarne o zisk.
Napriklad zkouseli uplne top top hi-tech produkcni linku. A mnohe z tech technologii se skutecne ukazaly jako dobre a pouzivaji se dodnes. A i dnes je to celkem hi-tech.
Vsak se na to podivejte tady https://www.youtube.com/watch?…
Budeš-li se na tuhle W12 dívat jako na unikát a show-car, (což by) a nikoli jako "pokus o lidový sportovní automobil (něco jako bylo v 60' a 70' třeba "Volks-Porsche" 914, které zákazníci zase až tak nadšeně nepřijali) - tak se VW za relativně malé peníze povedl dobrý tah :yes::yes:
stejně jako byl třeba generaci před tím Peugeot Oxia. Většina těch konceptů jsou dream cars bez šance na výrobu, ale pokud to automobilka místo pouhé makety dotáhne k plně funkčnímu kusu, je to vždycky potěšení.
Pamatuje si někdo na původní Renault Laguna? Nemyslím tím nudnou sériovku, ale koncept s posuvnou kabinou z roku 1990?
Myslíš tohle? https://www.topgear.com/…t-laguna-concept
https://www.carstyling.ru/en/car/1990_renault_laguna/
To byla samozřejmě nádhera - ostatně, jako většina "dream-cars"
V podstatě "něco podobného" byla i Tatra Eccora nebo Škoda Tudor (Superb kupé)
I na ty VR brýle co měly modelky na promofotkách.
Ten koncept se mi ale zase tolik nelíbil... v detailech dobrý, ale proporčně tam byl tak metr zadku navíc :-)