Design
Mercedes to valil po dálnici 432 v roce 1938.
Proč nejde diskuze pod gumama, mi se celoročky na firmě hodí skvěle.
Proč nejde diskuze pod gumama, mi se celoročky na firmě hodí skvěle.
Protože článek o celoročkách je reklama. Na celoročkách jezdím už od roku 2012 a vůbec nemám pocit, že bych se vystavoval nějakému nebezpečí 😁
Parádní auto, hlavně žlutý kupéčko... hlavně zepředu.
Jj, W12ka ma nadchla v dobe predstavenia, tak som si predstavoval (a v podstate dodnes predstavujem) typický superšport s motorom v strede, jednoduché, čisté tvary, brutálne nízke a široké, zároveň žiadne zbytočné kudrlinky, spojlery a fejkové otvory. Dodnes nádherný kus auta. :yes:
Jo ted design je super i dnes.
K te diskusi nahore - skutecne automobilky delaji projekty, ktere maji za cil zviditelnit automobilku, udelat ji atraktivnejsi atd. pripadne vyvinout zcela nove technologie.
A takove projekty z podstaty veci nemusi vydelavat penize. Uplne klidne mohou byt prodelecne.
Napr. takove Bugatti je klasika. Nevim jak dnes, ale na Veyronu se ve finale prodelalo myslim nekolik milionu dolaru na kazdem prodanem kusu. A presto to nebyl velky problem, protoze to splnilo ucel. VAG dela nejlepsi auto na planete.
Co se tyka Phaetonu, ktery nahore zminujete, to je trochu komplikovanejsi.
Tam taky neslo primarne o zisk.
Napriklad zkouseli uplne top top hi-tech produkcni linku. A mnohe z tech technologii se skutecne ukazaly jako dobre a pouzivaji se dodnes. A i dnes je to celkem hi-tech.
Vsak se na to podivejte tady https😐/www.youtube.com/watch?…
K te diskusi nahore - skutecne automobilky delaji projekty, ktere maji za cil zviditelnit automobilku, udelat ji atraktivnejsi atd. pripadne vyvinout zcela nove technologie.
A takove projekty z podstaty veci nemusi vydelavat penize. Uplne klidne mohou byt prodelecne.
Napr. takove Bugatti je klasika. Nevim jak dnes, ale na Veyronu se ve finale prodelalo myslim nekolik milionu dolaru na kazdem prodanem kusu. A presto to nebyl velky problem, protoze to splnilo ucel. VAG dela nejlepsi auto na planete.
Co se tyka Phaetonu, ktery nahore zminujete, to je trochu komplikovanejsi.
Tam taky neslo primarne o zisk.
Napriklad zkouseli uplne top top hi-tech produkcni linku. A mnohe z tech technologii se skutecne ukazaly jako dobre a pouzivaji se dodnes. A i dnes je to celkem hi-tech.
Vsak se na to podivejte tady https😐/www.youtube.com/watch?…
stejně jako byl třeba generaci před tím Peugeot Oxia. Většina těch konceptů jsou dream cars bez šance na výrobu, ale pokud to automobilka místo pouhé makety dotáhne k plně funkčnímu kusu, je to vždycky potěšení.
Pamatuje si někdo na původní Renault Laguna? Nemyslím tím nudnou sériovku, ale koncept s posuvnou kabinou z roku 1990?
Pamatuje si někdo na původní Renault Laguna? Nemyslím tím nudnou sériovku, ale koncept s posuvnou kabinou z roku 1990?
Myslíš tohle?
https😐/www.topgear.com/…t-laguna-concept
https😐/www.carstyling.ru/en/car/1990_renault_laguna/
To byla samozřejmě nádhera - ostatně, jako většina "dream-cars"
V podstatě "něco podobného" byla i Tatra Eccora nebo Škoda Tudor (Superb kupé)
https😐/www.topgear.com/…t-laguna-concept
https😐/www.carstyling.ru/en/car/1990_renault_laguna/
To byla samozřejmě nádhera - ostatně, jako většina "dream-cars"
V podstatě "něco podobného" byla i Tatra Eccora nebo Škoda Tudor (Superb kupé)
1. Phaeton těžce prodělečnej produkt
2. Ukončena výroba
:-!
Volkswagen Phaeton....bylo vyrobeno za 15 let pouze 84tis kusů...
:-!
Phaeton - no dobře, když jinak nedáš... ani tady nešlo o peníze, ale o image... akorát to VW tentokrát neodhadl. Místo aby šli s Passatem o třídu výš, tak zkusili skočit hned o dvě (nebo možná i tři, pohledem platformy)... a image to ve výsledku asi nepomohlo.
PS: ovce na porážku... to je nějaká hejterská mantra?
EUbolševický výrazivo jako je "hejtrovská mantra" to na mě neplatí :-!
Jakýkoliv Lidový vůz snažící se vybočit ze své filosofie( kvalita za lidovou cenu) vždy pohořel....jako např Scirocco :-! :-!
Scirocco (zejm. to původní) bylo úspěšné auto. Stejně jako je úspěšné auto třeba Touareg.
a k tomu Touragu....
V historii značky Volkswagen je celá řada úspěšných modelů. Existují ale mezi nimi výjimky, které si kromě úspěchu kolem sebe vytvořily doslova kult. Toto postavení nutně neznamená největší prodejní čísla, ale spíše celkovou oblíbenost a možná i počet skalních příznivců. Mezi tyto modely bezpochyby patří třeba Brouk, mikrobus/Multivan nebo Golf. Postupně se mezi ně ale dostává také Touareg, jehož první generace se na trhu objevila v roce 2002.
Tedy kecy v klecy.....Tourag je obchodně neúspěšnej :-!
Touaregov sa minulý rok v EU predalo 13087 ks, toľko, koľko sesterského Q7 a viac, ako Q8. O jeho "neúspešnosti" svedčí už tretia generácia v poradí a štvrtá sa vyvíja.
Scirocco stratové nebolo, ale vzhľadom na odklon Európy od malých dvojdverových kupé ho logicky ako neperspektívny model pustili k vode. V EU idú SUVčka a crossovery, preto logicky VW uprednostňuje tie.
Ale späť k téme, W12 bol z hľadiska účelu megaúspešný prototyp, spravil pre image značky toľko, ako iné, reálne vyrábané modely, napr. LFA pre Lexus. A pomohol vydláždiť cestu pre drahé VW, aké sa predávajú dnes. Z časti aj vďaka imagemakerom ako bol W12 si dnes môže pýtať VW za trojvalce milión a byť napriek pandémii za rok 2021 v brutálnom zisku.
Existují výjimky, které kromě obchodního úspěchu vytvořily kult... a dostává se mezi ně i Touareg... a proto je Touareg neúspěšný?
Když zůstaneme u čísel - první i druhá generace byly okolo 500t ks každá, to je na takhle drahé auto solidní výsledek, ne?
https😐/www.spritmonitor.de/…458-Touareg.html?…
a ta spotřeba koresponduje s tím, co žral Phaeton se stejným motorem, kolega ho provozoval dva roky, na to jaký je to kolos se stálým pohonem všech kol (okolo 2,5 tuny) to není zase tak hrozné. dostat z toho 30litrovou spotřebu dlouhodobě zase nebude tak snadné, ale *** za volantem by to dokázat mohl.
Inak aj tých 15-17 litrov by bolo na bežné vozenie dosť a hocikto si to nedovolí. Odhliadnuc od usporiadania valcov je 6-litrový motor v našich zemepisných šírkach predsa len rarita.
Větší překvápko by mohlo být, až se zákonitě objeví nějaká oprava nad rámec běžné údržby...
https😐/www.youtube.com/watch?…
stejně jako Čech název automobilu ŠKODA......tedy v němčině SCHADE......nelze...je bez šance na úspěch vyskakovat do sfér kde je BMW, Mercedes s nějakým autem určeným pro plebs. Lépe Ti to vysvětlit neumím......záměrně neuvádím AUDI to je managerský vůz.....ale majitelé jezdí Mercedes nebo BMW. :-!
Top představitelé zemí nebo velkých firem jezdí vším možným a prémiovky jsou spíš takový základ než něco extra. Phaetonem jezdil Schröder, Merkelová přešla na Audi A8L, Scholz se vrátil k Mercedesu.
U nás... Křetínský jezdí nejčastěji RS6... jinak moc nevím.