Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Mitsubishi Eclipse Cross PHEV – Vlastní cestou

Mitsubishi Eclipse Cross po více než čtyřech letech od uvedení na trh koupíte výhradně jako plug-in hybrid. A docela zajímavý.
Zpět na článek
21. 3. 2022 13:41
21. 3. 2022 13:18
Nechápu tu spotřebu
s vybitou baterií. Zdá se mi velká, na to, že to má fungovat jako sériový hybrid. Mám AWD CR-V a na dálnici se nedostávám nad 9, po městě tak 5,5, na okreskách do 6.
Rozbalit vlákno
3
21. 3. 2022 14:01
Re: Nechápu tu spotřebu
Jenže tenhle krám sebou po vybití musí tahat několik metráků zbytečného balastu. Pohotovostní hmotnost 2 tuny. Na dálnici je to aerodynamice, asi nebude moc dobrá.
Avatar - Roman Horký
21. 3. 2022 15:02
Re: Nechápu tu spotřebu
To je přece na auto.cz normál. Zdejší redaktoři by protlačili 12 litrů /100 i tím spalovacím motůrkem od Priuse :-) :-) :-) :-) :-) :-) Kdo umí ten umí. Komu čest, tomu čest.
Avatar - Mikesus
22. 3. 2022 09:10
Re: Nechápu tu spotřebu
Spotřebu zde nějak neřeš. S highlanderem jezdi po Praze za 7.5, kdyz bezne s ním jezdim za 5.
21. 3. 2022 13:20
Hybridy jsou slepou a nechtěnou cestou....
....automobilového vývoje, která deklaruje jakoukoliv řidičskou radost - absurdně složité a drahé, těžké, většinou se zmenšeným kufrem a (s jedinou výjimkou) povinně osazené automatickou převodovkou. Vznikají jen pod tlakem absurdně přísných a absurdně postavených norem EU na nejedovatý CO2 a mimo město se hybridní technika stává absurdním hmotnostním balastem, který spotřebuje naopak zvyšuje. Fuj tajksl! :-( :-O :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
31
Avatar - woody-alien
21. 3. 2022 13:47
Re: Hybridy jsou slepou a nechtěnou cestou....
Osobně nejsem v tomto ohledu tak radikální (ostatně ani co se týká mechanické ručky a automatu), i když se zatím hybridům taky vyhýbám. To slovo "deklaruje" ovšem nedává v daném kontextu vůbec žádný smysl.
Avatar - JirkaVejrazka
21. 3. 2022 13:54
Re: Hybridy jsou slepou a nechtěnou cestou....
Asi chtel napsat "deklasuje"

A je to hrozne, jak se ta hybridni technika mimo mesto stava pritezi. Ja zrovna tim trpim, kdyz jsem nucen jet mimo mesto tak ten balast zpusobuje zvednuti spotreby az nekam k hodnotam okolo ctyr litru v lete, v zime dokonce okolo peti. Ale se skripenim zubu to nejak zvladam ;-)

Fuj tajksl vespolek!
21. 3. 2022 19:30
Re: Hybridy jsou slepou a nechtěnou cestou....
Přesně tak, samozřejmě mělo být DEKLASUJE. :-)
22. 3. 2022 09:00
Re: Hybridy jsou slepou a nechtěnou cestou....
je to pouze neznalost. Jezdim s PHEV 3. rok a vsecky byly vzdycky uspornejsi nez to stejny auto s tim stejnym spalovacim motorem bez elektra a to za vsech jizdnich situaci. VZDYCKY.
Avatar - Mikesus
22. 3. 2022 09:11
Re: Hybridy jsou slepou a nechtěnou cestou....
To není o neznalosti. Arese si koupil SUV v manuálu, aby měl zábavu za volantem.
22. 3. 2022 11:16
Re: Hybridy jsou slepou a nechtěnou cestou....
Opět tvrdíš naprosté kraviny. Na zábavu za volantem mám jiná auta. Ale radost z manuálního řazení si nenechám vzít ani u SUV. Co je na tom tak špatného? :-)
Avatar - hugino
22. 3. 2022 10:38
Re: Hybridy jsou slepou a nechtěnou cestou....
Až na to že aký je cenový rozdiel pri nadobúdacej cene rovnakého auta so spalovákom a s PHEV.Ak si myslíš že sa ti to vráti na pohonných hmotách tak to asi nie a nehovoriac o tom že PHEV je auto ako to bolo aj v článku spomínané pre tých čo "MAJÚ KDE NABÍJAŤ" a pokiaľ nemáš kde nabíjať tak ti je PHEV na nič + to auto keď má vybitú baterku tak nemá deklarovaný výkon + to auto je min. o 300 kg ťažšie ako " LEN " so spalovákom takže skôr budeš meniť gumy a asi aj brzdy + nemáš rezervu +máš menší kufor+nízka maximálka+si nútený naťahovať kábel čo je otravné takže vlastne z pohľadu nás bežných užívateľov celé zle.Hybrid ako alternatíva k spalovákom OK lebo sa dobíja sám ale ostatné /PHEV alebo EV / je drahé ťažké a otravné.A ak ti odíde baterka v PHEV alebo EV tak si v pr..li.Najlepšia alternatíva za mňa je stále turbobenzín.A čo sa týka Eclipse Cross ruku na srdce kolký z vás by boli ochotný dať za toto 1.1 mil kč ?Za 45 000 € sú podľa mňa ďaleko lepšie autá.Zaujímavé že tý čo majú PHEV riešia len spotrebu paliva kolko ušetria ale už tam nezapočítavajú kolko ich stojí elektrika za nabíjanie.Predsa aj to treba k tej spotrebe pripočítať či je tá elektrika grátis ?
Avatar - JirkaVejrazka
22. 3. 2022 11:03
Re: Hybridy jsou slepou a nechtěnou cestou....
Kdyz dojedu do Chorvatska a zpet za 4 litry na 100 (realny priklad ze zivota) a po ceste nikde nenabijim, tak nemusim resit kolik me stoji elektrika (ano, vyjel jsem s plnou baterkou coz me stalo asi 30 korun za nabiti).

Lide, kteri si koupi PHEV, ho zrejme maji kde nabijet. A ver mi, ze ho nabijeji, protoze za to maji lepsi komfort jizdy.

"to auto keď má vybitú baterku tak nemá deklarovaný výkon" - odkdy, u ktereho PHEV?
Maximalku neresim - vsechna moje auta maji maximalku vys, nez kolik jsem ochotny jezdit ja.
Avatar - Emel
22. 3. 2022 11:19
Re: Hybridy jsou slepou a nechtěnou cestou....
"to auto keď má vybitú baterku tak nemá deklarovaný výkon" - odkdy, u ktereho PHEV?

Teoreticky u všech. Pokud budeš drtit auto na autobahnu, tak ve finále logicky budeš na výkonu samotného spalováku, ne?
Avatar - JirkaVejrazka
22. 3. 2022 11:26
Re: Hybridy jsou slepou a nechtěnou cestou....
Po pravde receno, nevim. Myslim, ze by moje auto i pri maximalni rychlosti dokazalo udrzet baterku na konstantnim stavu nabiti, ale overeno to nemam.

Jenom je to trochu zcestny argument, ne? Najit extremni situaci a na tom postavit tvrzeni. Stejne by nekdo mohl tvrdit, ze spalovaky jsou nanic, protoze kdyz je budes drtit na okruhu, tak jim odejdou brzdy, zatimco PHEV brzdi primarne rekuperaci a tak vydrzi dele. Ano, je to nesmysl, a proto to jako argument nikdo rozumny nepouzije.
Avatar - Emel
22. 3. 2022 12:47
Re: Hybridy jsou slepou a nechtěnou cestou....
Pokud by ale auto při maximální rychlosti drželo baterku na konstantním stavu nabití, tak by ho to zase stálo něco z výkonu toho spalováku, který by ji musel průběžně dobíjet, ne? Prostě - zákon zachování energie, pokud máš výkon auta 77kW spalovacích + 61kW elektrických a k tomu relativně malou baterku, tak - pokud je auto schopné jet delší dobu na maximální výkon - zákonitě musíš dospět k situaci, kdy máš k dispozici jen těch 77kW, protože baterka co mohla dát to dala a musí být energeticky neutrální (nedá nic, co do ní nevložíš ze spalováku).
Je jasný, že běžně se do takový situace nedostaneš, respektive... čím silnější auto máš, tím menší je šance se do takové situace dostat... jakékoli brždění nebo i sundání nohy z plynu dá autu šanci něco do té baterie nacpat.
Jestli je pro brzdy na okruhu větší přínos rekuperace nebo větší zátěž vyšší hmotnost, to těžko říct... brzdíš "výkonem" třeba 1000k, z toho ta rekuperace pobere třeba 10%... jinak teda největším nepřítelem brzd na okruhu jsou různé systémy přibržďování vnitřního kola apod.
Avatar - JirkaVejrazka
22. 3. 2022 12:51
Re: Hybridy jsou slepou a nechtěnou cestou....
S tim zakonem zachovani energie mas pravdu. Ja jsem tim chtel vyjadrit jenom to, ze nikdo nejede s autem dlouhodobe na maximalni vykon, snad s vyjimkou ojedinelych situaci. A pokud tedy pominemene tuhle okrajovou situaci, tak je huginovo tvrzeni (pokud vim, neznam vsechny PHEV) mimo misu.
Avatar - Emel
22. 3. 2022 12:59
Re: Hybridy jsou slepou a nechtěnou cestou....
Jo, to souhlas.
Baterie má kapacitu 13,8kWh, pokud při maximálním výkonu dává spalovák své maximum (což si teda nejsem jistej), tak z baterky musí jít minimálně 60kW... takže 12kWh využitelné kapacity (odhad) bys z plně nabitý baterky vyplácal za 12 minut, řádově, u tohohle konkrétního auta - to je docela dlouhá doba.
PS: nic proti PHEV nemám, jen mě zaujal ten teoretický problém
22. 3. 2022 14:17
Re: Hybridy jsou slepou a nechtěnou cestou....
Já si myslím, že máte pravdu v zásadě oba. Nicméně jestli Jirka jede do Chorvatska za 4 litry, tak je jasný, že to nekulí 150-160, ale jede výrazně mírněji. Tím pádem nemá vůbec problém s tím, že by vycucal baterku a motor neměl výkon na to, aby ji průběžně dobíjel. Jestli se totiž šouráš 110-120 je něco úplně jiného, než když jedeš téměř na plný plyn. S ohledem na spotřebu 4 litry Jirka do toho Chorvatska asi nelítá co auto dá, takže není problém.
Avatar - JirkaVejrazka
22. 3. 2022 14:25
Re: Hybridy jsou slepou a nechtěnou cestou....
Jezdim 135 tempomat (kde to jde), mam v aute rodinu...

https://moje.auto.cz/?…
22. 3. 2022 14:33
Re: Hybridy jsou slepou a nechtěnou cestou....
Za 4 litry? Jasný ve městě bych tomu věřil, ale dálku po dálnici, kde ti ten elektromotor k ničemu moc nepomáhá mi to přijde nějak podezřele málo.
Avatar - JirkaVejrazka
22. 3. 2022 14:38
Re: Hybridy jsou slepou a nechtěnou cestou....
Viz vlozena fotka a grafy tam - v lete na rovne dalnici se s touhle rychlosti pohybuju nekde kousek pod peti litry. Jakmile provoz zpomali, spotreba adekvatne klesa, takze celkovy prumer vyjde okolo tech ctyr. Byl jsem s Priusem v Chorvatsku dvakrat. Jednou za 4,2, podruhe za 4,0 (podle PP). Ta druha cesta byla pres Alpy ve Slovinsku (okolo Triglavu), takze rychlostni prumer nebyl celkove nic moc.

Mam odskouseno, ze D11 na zimnich pneu dava pri 130GPS prumerne rychlosti za 5,8.
22. 3. 2022 15:18
Re: Hybridy jsou slepou a nechtěnou cestou....
Ano 5,8 to se mi zdá při té rychlosti adekvátní spotřeba. Chápu, že pokud se zpomalí provoz, tak začne být hybrid ve výhodě a spotřeba bude padat dolů. I tak je to příjemný cestování a u benzínky se moc neprohneš :yes: :-)
Avatar - JirkaVejrazka
22. 3. 2022 15:27
Re: Hybridy jsou slepou a nechtěnou cestou....
Na benzince jsem byl naposledy zacatkem rijna, od te doby najeto cca 4500 km. Nemuzu si stezovat :)
22. 3. 2022 15:55
Re: Hybridy jsou slepou a nechtěnou cestou....
Když provozuješ auto jen kolem komína, tak je PHEV ideální řešení :yes:
Avatar - Roman Horký
22. 3. 2022 14:02
Re: Hybridy jsou slepou a nechtěnou cestou....
Ne, protože ani s HEV Priusem s baterkou 1,2kWh ne. Musel by ses dostat do "ideální" situace, kdy pojedeš mnoho kilometrů na maximální výkon (s PHEV mnoho desítek kilometrů).
Avatar - JirkaVejrazka
22. 3. 2022 11:20
Re: Hybridy jsou slepou a nechtěnou cestou....
Doplneni (chtel jsem editovat, ale nestihnul jsem to). Aby bylo jasno, ja netvrdim ze PHEV jsou pro kazdeho a ani si to nemyslim, Jen mi prijde zbytecny ten konfrontacni ton "PHEV jsou ve vsem horsi". Ve spouste veci mas pravdu, jen bys ji mohl napsat mene agresivnim zpusobem.

Priklad - jak se lisi to, ze v PHEV "odejde baterka" (realne jsem ani neslysel ani necetl o pripadu, kdy by se to stalo) od toho, ze nekomu v aute odejde dvojhmota nebo se mu zadrou valce (jako memu kamaradovi v ciste spalovacim Mondeu) ? Oboji je zavada. Nic vic, nic min.
22. 3. 2022 14:20
Re: Hybridy jsou slepou a nechtěnou cestou....
Pobav se o tom s Hamunou. V první řadě by ti měly vadit výrazně špatný jízdní vlastnosti, který PHEV prý mají a mizerná respektive žádná návratnost PHEV. Co tak chápu, tak jsi ale kupodivu spokojený ne? ;-)
Avatar - JirkaVejrazka
22. 3. 2022 14:34
Re: Hybridy jsou slepou a nechtěnou cestou....
Hamuna tvrdi, ze minimalne prvni vec mi vadit nemusi, protoze podle jeho nazoru jezdim klobouk. Jen nevim, kde k tomu nazoru prisel. Ale tak nejak me to nezajima, racionalni diskusi jsem s nim zkusil vest jen jednou a stacilo mi to.
22. 3. 2022 15:19
Re: Hybridy jsou slepou a nechtěnou cestou....
No já bych chtěl vidět majitele Priusu, který si ho koupil na závodění. Nemusíš jezdit klobouk. Stačí když jezdíš normálně podle předpisů a nehraješ si na rallye a žádný limity podvozku nemáš vůbec šanci pocítit.
23. 3. 2022 08:41
Re: Hybridy jsou slepou a nechtěnou cestou....
v pripade myho auta zadnej, oproti porovnatelnym spalovacim verzim (40i a 40d s nizsim vykonem) je po dorovnani vybavy (hlavne vzduchovej podvozek a nezavisly topeni) phev 45e za stejny penize. Spalovaci motor je porad r6.
21. 3. 2022 14:08
Re: Hybridy jsou slepou a nechtěnou cestou....
Klasický full hybrid od Toyoty je vcelku efektivní řešení.
Problém je, že EU legislativa dost nahrává pseudo-mild-hybridům, které nepřinášejí nic kromě nižších tabulkových emisí CO2 po přepočtu na starý NEDC cyklus, a plug-in hybridům, které jsou zločinem proti přírodě.
21. 3. 2022 18:00
Re: Hybridy jsou slepou a nechtěnou cestou....
Souhlasím, klasický hybrid (HEV) od Toyoty je povedné záležitost. Např Corolla Touring Sports s ním jezdí pěkně, Ikdyž ta 1.8 je slabší než by mohla být. Nicméně odměnou je velmi nízká spotřeba. 2.0 Hybrid pak peláší celkem pěkně ;-)
Avatar - Roman Horký
21. 3. 2022 15:04
Re: Hybridy jsou slepou a nechtěnou cestou....
Aneb jak může jeden zabedněnec opakovat stejný slint 1000x dokola.
22. 3. 2022 09:01
Re: Hybridy jsou slepou a nechtěnou cestou....
pritom zrovna Karoqu 1,5tsi by phev ve stylu ds7 strasne pomohl a auto posunul o dve tridy vejs
22. 3. 2022 11:19
Re: Hybridy jsou slepou a nechtěnou cestou....
Ano, děkuji ti za sebekritiku. :-)
Avatar - KANKUNEN
21. 3. 2022 13:33
Úplně nesnáším tenhle typ tabletu
Hnusně to trčí, k tomu ty dva otočné knoflíky a za tabletem místo na bordel.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Emel
21. 3. 2022 13:41
Průzkum bojem
Redakce zkouší, jestli woody čte články...
(využívá z pohledu efektivity nejideálnějších otáček čtyřválce.)
Rozbalit vlákno
7
Avatar - JirkaVejrazka
21. 3. 2022 13:51
Re: Průzkum bojem
Slovo "nejidealnejsi" je prece nejvic nejlepsi, ne? ;-)
21. 3. 2022 13:53
Re: Průzkum bojem
Porad lepsi, nez nejoptimalnejsi.

:-)
Avatar - JirkaVejrazka
21. 3. 2022 13:56
Re: Průzkum bojem
Chtel jsem puvodne napsat, ze slovo nejidealnejsi je nejoptimalnejsi, ale pak bych asi musel doufat, ze woodyho uz nikdy v zivote na zadnem srazu nepotkam :)
Avatar - Emel
21. 3. 2022 14:11
Re: Průzkum bojem
Myslíš že nejideálnější je ideálnější než nejoptimálnější? No to nevím, mně to přijde stejný... možná dokonce nejoptimálnější je trošku stejnější.
Avatar - woody-alien
21. 3. 2022 14:25
Re: Průzkum bojem
Já už na to kašlu. V nejideálnějším případě si takového článku ani nevšimnu. A když už jo, tak je to řádově jednou za týden. A pokud by jsem si toho všiml vícekrát, tak to raději půjdu projet svůj podlazenej motor. Nebo se mrknu na fotbal a budu rád, až Pardubice vsítí Novákem. Nakonec, byly celý zápas fotbalovější.
Avatar - JirkaVejrazka
21. 3. 2022 14:42
Re: Průzkum bojem
Jenom aby to na konci zapasu nebylo vitezstvi Pyrrhy!
22. 3. 2022 11:20
Re: Průzkum bojem
:-[] :yes: A divadlo národa a most Karla! :-[]
21. 3. 2022 14:01
Re: Hybridy jsou slepou a nechtěnou cestou....
Ty vis, jak to mam: hybridy mi nevadi.
Aspon dokud nejsou "dobijeci" .

Pokud je baterka dost mala, aby neznasobila cenu i vahu auta, tak mi vyuzivani kineticke energie pro jeji dobijeni prijde racionalni.
Nekdy staci i mild hybrid.
Az se rozhodnu vzdat dospeleho auta na oltar planety, tak si koupim mild-hybridni Padnu.
S sestirychlostnim manualem.
:-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Emel
21. 3. 2022 14:08
Re: Hybridy jsou slepou a nechtěnou cestou....
Fiat Padnu? Nějakej novej vizionářskej model :-D
21. 3. 2022 15:35
Re: Hybridy jsou slepou a nechtěnou cestou....
hybrid je naprosto OK, teda když se to umí udělat... mě Sup iV funguje skvěle i s vybitou baterkou....
22. 3. 2022 09:02
Re: Hybridy jsou slepou a nechtěnou cestou....
vyborne, byl to zpetne hodnoceno nejlepsi superb co jsem jezdil. A jezdil jsem vsecky
21. 3. 2022 14:21
Sbohem, Mitsubishi
Nechápu, proč to nezabalí hned a dělají z toho evropského umíráčku frašku. Tři okrajové modely v nabídce, to je parodie na značku. Za dva měsíce tohoto roku prodali v ČR 51 aut, tzn. jedno auto na jednoho autorizovaného prodejce měsíčně. A to naprostá většina z prodejů je low-costový Space Star.
BTW Ssangyong skoro 500 aut za první dva měsíce. Více než třeba Peugeot.
Rozbalit vlákno
2
21. 3. 2022 17:57
Re: Sbohem, Mitsubishi
Je to už mŕtva značka. Aby bolo jasné, oni by aj vedeli predať viac, ale nemajú čo a budú sa takto hnusne trápiť až do príchodu nového ASX a potom Coltu, teda Capturu a Clia.
21. 3. 2022 18:57
Re: Sbohem, Mitsubishi
To je kategorie aut, kde by mohli mít těžiště prodejů. Ale nesmí to být tak, že jediná motorizace bude plug-in hybrid za milion.
Avatar - Oscar_Romero
21. 3. 2022 15:07
Cena a spotřeba - LOL!
Dálší komentář netřeba. Nevíte někdo, jestli se už někde dá sehnat benzín bez biosložky?
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Roman Horký
21. 3. 2022 15:17
Re: Cena a spotřeba - LOL!
Na Shellce ne? Nikde jinde netankuju.
Avatar - Oscar_Romero
21. 3. 2022 15:22
Re: Cena a spotřeba - LOL!
Ty vole já se ptám, nepotřebuju dalšího zoufalce jako jsem já co taky trpí debilníma novinářema co nedokážou napsat kompletní případně kvalitní článek.
Avatar - Roman Horký
21. 3. 2022 15:27
Re: Cena a spotřeba - LOL!
Tak jinak: Na Shellce!! Promiň neznám způsob komunikace tvého kmene.
Avatar - Oscar_Romero
21. 3. 2022 18:59
Re: Cena a spotřeba - LOL!
Neřekl bych, ale je to starý, tak nevím.
„Vážený pane,
děkujeme Vám za kontaktování našeho Zákaznického centra společnosti Shell.
Bohužel automobilový benzin s oktanovým číslem 95 bez biosložek v nabídce nemáme.
V případě benzínových paliv norma ČSN EN 228 připouští obsah biosložky v rozmezí 0-5% objemu, s tím, že musí být za kalendářní rok splněno, že z celkového množství prodaných benzínových paliv bude 4,1% objemu právě biosložka. Dosažení tohoto množství se nazývá biomandát.
Všechny daňové subjekty, pohybující se na českém trhu, musí tento biomandát splnit.
Jako alternativu Vám můžeme doporučit náš prémiový produkt V Power Racing (s oktanovým číslem 100), který na místo bioEthanolu obsahuje ETBE (ethyl-tetrabutyl-ether). ETBE je zvyšovač oktanového čísla, který jak jeho název napovídá je vyráběn mimo jiné z bioEthanolu a v souladu s platnou legislativou EU resp. ČR je možné ho po přepočtu fixním koeficientem vykázat jako biosložku, i přesto že výše zmíněným přepracováním se za biosložku v pravém slova smyslu nepovažuje a jeho fyzikálně-chemické vlastnosti jsou od bioEthanolu naprosto odlišné.
Jako vhodnou osobu ke konzultaci této problematiky, bychom mohli doporučit našeho nezávislého smluvního partnera ke sledování jakosti paliva na našich čerpacích stanicích, laboratoř SGS ČR (bývalý Ústav paliv a maziv)."

ETBE je stále biosložka a já s ní mám špatnou zkuženost. Starý motor cukal víc, než na normální 95 asi proto, že je v té 100 víc ETBE než normální biosložky v 95.
Avatar - Roman Horký
21. 3. 2022 19:38
Re: Cena a spotřeba - LOL!
To je zajímavé. Věřil jsem tomu, že ETBE je i v 95. A stále věřím tomu, že ETBE není bioložka technicky vzato. Nicméně Peugeot 406 rv 1997 mi jezdí na benzín od Shell dobře. Prius taky ale tomu je to úplně jedno. Ten sežere všechno co se do něj naleje, teda kromě nafty -:)
21. 3. 2022 17:59
Re: Cena a spotřeba - LOL!
???
Vždyť ještě ani nebyla předložena novela zákona, která by rušila ustanovení o povinnosti dodavatelů zajistit minimální podíl biopaliv. V ideálním případě (respektive v nejideálnějším, viz diskuze výše :D), když to rychle předloží a bez průtahů to všechny orgány schválí, by to mohlo vstoupit v platnost v červnu nebo červenci.

Krom toho dodavatelé paliv upozornili, že ani zrušení ustanovení o minimálním podílu biopaliv nemusí znamenat konec jejich přimíchávání. Zákon totiž po nich totiž dále vyžaduje "Snižování emisí skleníkových plynů", což většina z nich plní právě tím přímícháváním biopaliv.
BTW Krom toho je v zákoně povinnost zajistit "Minimální množství energie z obnovitelného zdroje" od roku 2030 (to není překlep, zákon opravdu obsahuje plány na "přespříští pětiletku"). A tam je nejjednodušší způsob, jak to zajistit, opět biopalivo. Andrej si to pěkně pojistil.
21. 3. 2022 15:37
Hnusné, drahé, líné, užrané...
.... jako o mě se ví že PHEV autům fandím, ale tady ten vehikl mi připadá jako naprostý nesmysl za ty prachy.... 8-s Vůbec nechápu jak to může dostat 4*

Mimořádně velkou dávku sebezapření vyžaduje interiér, ten fakt vypadá jak 20 let starý.... v autě za víc než mega....
Rozbalit vlákno
1
21. 3. 2022 18:04
Re: Hnusné, drahé, líné, užrané...
Mal som raz tú "česť" spraviť s týmto 600 km a musím uznať, že na niečo to bolo dobré. Bude sa mi ľahšie lúčiť s Mitsu. Podľa mňa ani Outlander PHEV nebol dobrý, ale prišiel v čase keď tých plug-inov bolo fakt málo a majitelia to ani nemali s čím porovnať. Potom keď mi ešte jeden predajca arogantne tvrdil, že tento Eclipse má fajn spotrebu aj po vybití, lebo funguje ako klasický hybrid. No iste...
Avatar - 3_diamanty
21. 3. 2022 18:39
Tolko chvaly v teste
Az mi je to divnô ... :-) ... kazdopadme asi najuniverzalnejsi plugin sucasnosti... k tomu skvele aj jazdiaci .... stejne ale by to chcelo v eu aj verziu len s klasickym spalovakom... inak sa to vyplati len tym solventnym ktori to zaroven aj maju kde dobijat ...
Rozbalit vlákno
3
21. 3. 2022 22:48
Re: Tolko chvaly v teste
za ty prachy to nemůže dávat smysl nikomu...
Avatar - xxc
22. 3. 2022 18:35
Re: Tolko chvaly v teste
ved bola verzia s klasickym spalovakom, ludia sa o to trhali a nestacili vyrabat :-)
Avatar - 3_diamanty
26. 3. 2022 12:03
Re: Tolko chvaly v teste
Presne tak .... predaje boli lepsie.... :yes:
23. 3. 2022 12:04
Pěkná
designovka, exterier se povedl, v bílé mu to sluší. Interiér je funkční klasika, takže působí zastarale, bo se po všem nemusí dotykově patlat a hledat to v menu tabletu, ale stačí zmáčknout dedikované tlačítko. Sláva! Zkousnu tedy designovou zastaralost a ocenim funkčnost. Pak se člověk ale koukne do malého kufru, plastových trčících podběhů, na maximálku 160 (to jela i 50kW Felicie!) a nakonec na tu cenu...No, poděkuji a říkám ani ne nashledanou, ale sbohem.
Rozbalit vlákno
0