Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Martin Vaculík a prasklá vodní pumpa Octavie 2.0 TDI: Mám nárok na reklamaci?

Specialista Světa motorů dostal další motoristickou otázku. Na tom by nebylo nic až tak zvláštního, kdyby nepřišla dopisem… a ještě od čtenářky.
Zpět na článek
21. 3. 2022 21:17
21. 3. 2022 21:36
21. 3. 2022 22:09
22. 3. 2022 09:08
22. 3. 2022 10:12
Avatar - rohYpnol
21. 3. 2022 21:17
Jsem zděšen
Obsahem tohoto videa jsem celkem zděšen. Pan autor má zjevně podivné až zvrácené chápání práva.
Skrytá vada není vadou, o které by musel prodávající vědět přece!!! Od toho se to sakra nazývá SKRYTÁ vada ne??? Pokud by prodávající o vadě věděl ale zamlčel ji, tak to není jen skrytá vada z pohledu kupujícího, ale také podvod ze strany prodávajícího!!!

Skrytou vadou je taková vada, o které prodávající kupce neinformoval. Podstatné je tedy pouze to, že vada byla již v době prodeje, a kupující s touto vadou nebyl seznámen (a nebyla zjevná). Tečka. Nic víc v tom není. Samozřejmě prokázat, že ta vada tam v době prodeje byla, je problém. Ale tohle je věcí důkazního břemene a toho, kdo jej zrovna má. Nicméně tohle měl zlepšit současný občanský zákoník.

To, jestli je díl v servisním plánu nebo zda byla dodržena předchozí údržba také nemá se skrytou vadou pranic společného. Já jako majitel absolutně nejsem ničím povinován držet se servisního plánu. Nebo klidně můžu být přepečlivý až to bolí. Na vznik skryté vady to ale nemá absolutně žádný bezprostřední význam. Jediné v čem mi pomůže dodržení servisního plánu je v případě soudního sporu vyšší šance na vyvinění se z žaloby na uplatnění práva na skrytou vadu.

Závěr o tom, že pokud není záznam o výměně vodní pumpy, tak je to báječné a lepší než kdyby byl, je taky úplně na vodě. Proč? No protože jednoduše klidně mohlo dojít k té výměně mimo autorizovaný servis, takže to že není záznam neznamená naprosto žádnou garanci.

Tomuto pánovi mám tedy důvěřovat v radách...?!?
Rozbalit vlákno
8
21. 3. 2022 21:52
Re: Jsem zděšen
Tak je to specialista Světa motorů.

Jeho videotvorba je něco jako takový motoristický Comedy Club. Pokud mu to generuje peníze, za které se lze uživit, je to génius.

Minule bavil seřizováním ventilových vůlí od oka se slovy "Tak to u nás na vesnici děláme". Řešit auto podle Vaculíka je asi jako řešit život podle Pavláska, Szatmaryho, Vydry, Macháčkové nebo Reitze. :-)
22. 3. 2022 07:52
Re: Jsem zděšen
“ je asi jako řešit život podle Pavláska, Szatmaryho, Vydry, Macháčkové nebo Reitze”. Co v absurdite dnesnej doby nemusi byt zle nastavenie;)
21. 3. 2022 22:08
Re: Jsem zděšen
Souhlas se záznamem o výměně. Spousta aut to bude mít vyměněno mimo autorizák. A i kdyby to bylo měněno v autorizáku, tak není snadné to zjistit, když novější Oktávky už nemají papírovou servisní knížku.
Co se týče toho, jestli je to skrytá vada, nebo ne, tak dle mého názoru autor spíše směřoval na to, že nejde o skrytou vadu v době prodeje ojetiny, ale o "čekající" konstrukční vadu už z výroby.
22. 3. 2022 07:17
Re: Jsem zděšen
Je to právě snadnější zjistit, než kdyby papírová byla. Takhle se do historie podívá jakýkoliv autorizovaný servis.
22. 3. 2022 11:40
Re: Jsem zděšen
Měl jste někdy auto, kde jsou všechny informace v on-line databázi koncernu VW?
"Můžete mi dát servisní plán k mému autu?" "Nemůžeme, to ani nemáme, protože plán prací pro danou prohlídku se generuje on-line, když k nám přijedete na tu servisní prohlídku."
"Chci se objednat na servisní prohlídku. Můžete mi říct, zda je na mé auto nějaká svolávací akce?" "Nemůžeme, svolávací akci ukáže on-line systém až při zadávání zakázky v den, kdy na tu prohlídku přijedete"
To si jako myslíte, že kdybyste chtěl koupit to mé auto, že přijdete do autorizáku a oni vám tam s radostí jen tak řeknou servisní historii cizího (mého) auta? Jo, když si kupujete ojeté auto přímo u autorizovaného dealera, tak když je hodný prodejce, tak ho přemluvíte, aby vám servisní historii auta, co mu stojí na place, řekl.
22. 3. 2022 07:20
Re: Jsem zděšen
“Skrytá vada není vadou, o které musel prodávající vědět..”
“Skrytá vada je taková vada, o které prodávající kupujícího neinformoval”
:D
Pane, buď si nechte předepsat jiné léky, nebo změňte lékaře!
Avatar - rohYpnol
22. 3. 2022 17:06
Re: Jsem zděšen
Bravo. Dokázal sis jaký jsi hlupák :yes: Co tam máš dál? Jo jasné, nic.
21. 3. 2022 21:36
Nic v zlom
Ale trojkova octavia 2.0 tdi s tym ma problem kazda. Je len otazka kedy k tomu pride.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - rohYpnol
21. 3. 2022 21:40
Re: Nic v zlom
Vedle toho lámající se spojkový pedál... Zdá se že se jen potvrzuje ta pověstná "německá kvalita" :D
21. 3. 2022 22:09
Re: Nic v zlom
V tom případě je asi lepší tomu předejít a tu problematickou vodní pumpu preventivně vyhodit a dát tam normální.
Avatar - Mikesus
22. 3. 2022 09:08
Re: Nic v zlom
Takze se nejedná o skrytou vadu, ale o vlastnost.
Avatar - MS-sport
22. 3. 2022 07:51
Toto video zrovna nákupům aut
přes autobazar nepomohlo :-!
Rozbalit vlákno
2
22. 3. 2022 07:59
Re: Toto video zrovna nákupům aut
Aaale prosim octacia tdi? Tej nemoze uskodit nic. 2 litr nafta jednym slovom sen.
Avatar - MS-sport
22. 3. 2022 08:42
Re: Toto video zrovna nákupům aut
té jedničkové určitě ne :-! :yes:
22. 3. 2022 08:19
Koncernovy zazrak
Jednu dobu jsem zvazoval koupi naftoveho Passata. Pak jsem shlednul par videii od Kubrta, kde typicky otevre kapotu nejakeho zanovniho koncernu a okomentuje: trochu tece olej, vodni pumpa bude treba vymenit, malicko slysim dvojhmotu, dobry stav, bereme. To me z toho napadu vylecilo :-)
Rozbalit vlákno
45
Avatar - MS-sport
22. 3. 2022 08:41
Re: Koncernovy zazrak
:yes: :-!
Avatar - Ozzman
22. 3. 2022 09:11
Re: Koncernovy zazrak
Tohle mi potvrdilo i pár kamarádů, kteří především 2.0TDI v Passatu koupili buď ojeté, nebo dojezdily na ty kilometry kolem cca 100 tisíc a tyto problémy řešily.

Osobně pořád nechápu, že skoro 20 let po té, co přišla generace Passatů B6/O2 a dalších koncernovwek s motory 2.0TDI, motory TSI a převodovkami DSG všemožných druhů a roztodivných problémů, pořád a pořád slýchám ty stejné kecy o německé nadprůměrné kvalitě....

ano, určitě se dá sehnat slušný model a motorizace, ale i Passat B8 a Oktávky 3/3FL s TDI motory nejsou výhra a sázka na jistotu, jako tomu možná bývalo bylo u Passatu B5 a O1 s 1.9TDI...
22. 3. 2022 11:22
Re: Koncernovy zazrak
Bohužel, tak to je, taky nechápu, že se ta pověst o kvalitě tak dlouho drží.
Na druhou stranu je potřeba vzít v úvahu "servisovatelnost", tzn. neskutečně širikou nabídku dílů a znalost koncernových aut ve většině nezávislých servisů. Takže i s méně spolehlivým Passatem se pak dá "docela snadno žít".
Avatar - Ozzman
22. 3. 2022 12:16
Re: Koncernovy zazrak
Já taky nechápu, že se toho ještě někdo drží... netvrdím, že by VW bylo výrazně podpruměrné, ale že je prostě průmerné, stejně jako 99 % ostatních výrobců a už docela dlouhou řadu let....Výhoda je, že je znají skoro všude, to je fakt, ale tím to asi tak končí :)
22. 3. 2022 12:22
Re: Koncernovy zazrak
Tak třeba já se toho držím. Pokud najíždím s auty 200 - 300 bez nečekaných investic, tak jsem spokojen. Momentálně i s tímto motorem v Tiguanu, zatím má tedy jenom 160.
Avatar - Ozzman
22. 3. 2022 12:28
Re: Koncernovy zazrak
A opravdu i přes množící se zprávy všmožných poruch a problémů velké části motorvého a nejen už i motorového původu (infotainmenty, elektroinstalace - z mé zkušenosti čidla třeba, to bych čekal u francouzu....) budeš někomu vážně tvrdit, že VW je nejspolehlivější německá kvalita a že nad VW není ?

Být spokojen a tvrdit fámu o nejlepší spolehlivosti, jsou rozdílné věci ;) Kam se řadíš ?
22. 3. 2022 12:34
Re: Koncernovy zazrak
Já nic netvrdím a ani neprosazuji. Držím se tedy toho co mi vyhovuje, ať to upřesním. Mám za sebou Fabii, 6 Octávek a teď Tiguana. A žádný větší problem.
Avatar - Ozzman
22. 3. 2022 12:40
Re: Koncernovy zazrak
Ale já tu tvrdím něco zcela jiného a na to si mi reagoval.

Lidé pořád a pořád říkají, že koncernová auta jsou sázka na spolehlivost, německá kvalita, nejlepší, nekazí se, jenže tohle platilo pro ty první Ofce a Passaty B5 a od té doby uplynulo skoro 20 let..

Neříkám, že některé verze nemohou fungovat, nebo nefungují, ale neříkej mi, že si nikdy neřešil nic mimo spotřební věci za tolik aut ? Já zažil mnoho blbostí asi na stejném počtu aut, které uvádíš ty, služební, ale i soukromé. Od čidel, zaseklých infotainmentu, přes vrzání, až po vadné vstřikovače, vodní pumpy, spojky K.O kolem 100 tisíc km, převodovky DSG, nebo rozvodové řetězy. Většinou motory 2.0TDI (VW a ŠA) a TSI starších generací....

Já jen tvrdím, že VW je prachsprostej průměr, nic víc, nebo nic míň, než Opel, Peugeot, Ford, Renault a další.... :) U všech značek najdeš majitele, jako jsi ty, ale taky spousty těch, kteří nemohou přijít té či oné značce na jméno :)
22. 3. 2022 12:46
Re: Koncernovy zazrak
Ale jo, např. u tohoto posledního auta zlobilo hned na začátku vstřikování močoviny a teď začal vrzat silentblok na levém rameni. Ale to je zatím vše. Např. s dvojkovou Octávkou jsem najel 295 a až na prasklou pružinu vepředu měla vše původní a pořádku prošla poslední technickou. Ono je to i o zacházení s autem a věnování se údržbě.
Avatar - Ozzman
22. 3. 2022 12:51
Re: Koncernovy zazrak
To platí ale pro všechna auta :) Hodně problémum se dá předejít údržbou a správným zacházením.

Oktávka 2 před fl ještě byla slušná i když v okolí znám asi 2ks, které docela rychle rozkvetly.
Avatar - Mikesus
22. 3. 2022 13:36
Re: Koncernovy zazrak
O2 před FL, to zpětně bylo jedno z nejporuchovejsich aut co u nás bylo. Neustále problémy s predni nápravou, elektroinstalací, spotřebou oleje a nakonec prasklou hlavou.
Avatar - Mikesus
22. 3. 2022 13:33
Re: Koncernovy zazrak
Mám za sebou cca 30 modelů VAG od roku 99 do roku 2016 a čím novější, tim dříve byl poruchovy. Některé se nedožily ani 100tis. Např passat B7 2.0TDI. Tam se za 150tis vyměnil motor 2x. To je ta reálná kvalita. Leon z roku 2019 byl nepojizdny už 3x, a to má aktualne jen 55tis km najeto.
Chapu, ze nekdo neresi drobností, které vyresi během garancky
22. 3. 2022 15:32
Re: Koncernovy zazrak
2x motor během 150 tis? Co tam s tím vyvádíte?
Avatar - Mikesus
22. 3. 2022 17:22
Re: Koncernovy zazrak
Jezdi se s ním. Bylo to 125kw TDI. Já už v té době odmítal jezdit v autech VAG, protozw jsem chtěl dorazit bez komplikací do cíle, takže pro mne to nebylo nic překvapujícího. U jiných naštěstí tak fatální věci nebyly.
22. 3. 2022 17:25
Re: Koncernovy zazrak
Jenže ono je rozdíl jezdit a jezdit. Já to říkám furt, že některým lidem bych svěřil leda trakař.
Avatar - Ozzman
22. 3. 2022 19:54
Re: Koncernovy zazrak
Je fakt tak tezke prijmout, ze vw vyrabi stejne zmetky, ktere se mohou proste kazit a kazit , stejne jako ostatni automobilky ?
Avatar - Mikesus
23. 3. 2022 06:16
Re: Koncernovy zazrak
Aha, a proto odešel jen jeden typ motoru v jednom aute. Ok, je to jasné, to je řidičem. Hlavně, že technikou to být nemůže a presne víš kdo a jak s tím jezdil.
23. 3. 2022 06:28
Re: Koncernovy zazrak
Nevím. Ale každopádně je to podezřelý.
Avatar - Mikesus
23. 3. 2022 06:41
Re: Koncernovy zazrak
Stejne jako vadna vodní pumpa u O3 je podezřelá, ze? To se stát nikdy nemuze a Vaculík si vymýšlí.
23. 3. 2022 06:46
Re: Koncernovy zazrak
Tak tahle debata asi nikam nepovede. Ztráta času.
22. 3. 2022 22:51
Re: Koncernovy zazrak
Proboha svatého, jak tam s tím jezdíte? Za posledních 10 let jsem jezdil OIII, Pašíkem a 2 Superby (vždy od nového do 2-3 let nebo 150-200k km), na firmě bylo přes operák 5 Pašíků a asi 20 Ochcávek (vše diesely dvoulitry, Okty i částečně 1,6) . Motor se nepokazil NIKDY. Samozřejmě se vyskytly drobné poruchy, ale auta vždy dojela tam, kam mají a nikdo nikdy nezůstal na cestě. Všechna auta najezdí ročně 40-70 tisíc km a jsou pravidelně servisována, každý zaměstnanec odpovídá za své auto, nestřídají se v nich. Osobně bych si jakékoliv auto po sobě odkoupil, pokud už bych doma neměl jiné, protože se k tomu chovám jako k vlastnímu a ne jako prase..
Avatar - Ozzman
23. 3. 2022 06:05
Re: Koncernovy zazrak
Mne dojelo kazde auto do cile… i v nouzaku, ale dojelo ;) Relevantni srovnani co ?

Opravdu si myslis, ze je ta auta jsou nadprumerne spolehliva ? To je ta otazka…
23. 3. 2022 06:23
Re: Koncernovy zazrak
Hodně hloupý srovnání.
Avatar - Mikesus
23. 3. 2022 06:36
Re: Koncernovy zazrak
Tak co není hloupý. Tabulka spolehlivosti?

Z malých aut je to od konce jeden VAG za druhým.
https://www.whatcar.com/…ty-survey/n23397

Polo:47% aut mělo nějakou závadu.....
Avatar - Ozzman
23. 3. 2022 07:33
Re: Koncernovy zazrak
Ptám se tě podruhé, opravdu si myslíš, že VW je se spolehlivostí NAD ostatními výrobci ?
Avatar - Emel
23. 3. 2022 09:16
Re: Koncernovy zazrak
Obecně si myslím, že není... ale z aut co prošly firmou zrovna asi jo, tam jsme měli kliku a kromě rozvodů na OII 1.8TSI nic vážnějšího nebylo a těch aut nám prošlo rukama hodně.
U ostatních značek těžko říct... ještě jsme měli pár aut od Kie, Optima zůstala nedávno viset s převodovkou v nouzovým režimu... Ceed 1.6CRDi je spolehlivej pracant... tam toho je na statistiku málo.
Osobně by mi vadila spotřeba oleje u 2.0TDI, to byl systémovej problém u vícero aut... ale osobně bych si zase nevybral TDI :-) .
Avatar - Ozzman
23. 3. 2022 09:37
Re: Koncernovy zazrak
No a o tom to je.... jsou lidé, kteří jezdí spokojeně i s notorickými návštěvníky autoservisů a něco jim odpustí (třeba já :D) a taky takoví, které postihl problém a měl nepojízdnou třeba i superspolehlivou Toyotu ( :-! - já vím, baterka, ale rypnu si :D), takže to VW je prostě normální průměr a záleží na verzi a motorizaci, kterou člověk má, jako u každého výrobce.

Ostatně je docela hezké počtení těch Vaculíkových speciálů Ojetiny, doporučuji někdy koupit, Škodovky a VW se tam rozebírají v drtivé většině, objektivně a realita je taková, jako tvrdím. Co mi příjde nemilé je ta koroze třeba i 10-15 let starých aut, což dnes v době pozinkovaných plechů a různých typů ochrany je třeba na rozdíl od jiných, byť motorově a technicky stejně NE-Spolehlivých aut ještě něco navíc.
Avatar - Mikesus
23. 3. 2022 11:34
Re: Koncernovy zazrak
Jo ten olej byl hroznej. Mezi 15tis. Garanckou dolevat nejdříve 5, později skoro 10 litrů a dle autorizaku byla spotřeba 1l/1000km ještě v pořádku.
23. 3. 2022 11:51
Re: Koncernovy zazrak
Já dolévám cca 0,5 l na 10 tis km. Mám 160 najeto. Co mám dodat. :-(
Avatar - Mikesus
23. 3. 2022 14:32
Re: Koncernovy zazrak
Že jsou povedené a nepovedené modely. Ale veškerá diskuze začala tím, že tvrdíš o tom, jak je VAG nadprůměrné spolehlivý, což není. Já jsem dal protipříklad vého nesmyslneho tvrzení. Je naopak dobře, že nemáš s tím žádné problémy, jen s adblue, vodní pumpou a dalšími x drobnostmi.
Dokud jsem neměl srovnání, ty drobnosti mne taky netrapili a jezdil v klidu do servisu každý měsíc něco řešit na záruku.
24. 3. 2022 07:50
Re: Koncernovy zazrak
Alespoň nelži. Najdi mi kde jsem to tvrdil. A s vodní pumpou jsem taky problém neměl. Psal jsem o vstřikování močoviny a jednom silentbloku.
Avatar - Mikesus
26. 3. 2022 16:43
Re: Koncernovy zazrak
To ani nevíš co píšeš?
Začátkem tohoto vlákna

Ozzman: Osobně pořád nechápu, že skoro 20 let po té, co přišla generace Passatů B6/O2 a dalších koncernovwek s motory 2.0TDI, motory TSI a převodovkami DSG všemožných druhů a roztodivných problémů, pořád a pořád slýchám ty stejné kecy o německé nadprůměrné kvalitě....
Tycoon: Bohužel, tak to je, taky nechápu, že se ta pověst o kvalitě tak dlouho drží.
Ozzman: Já taky nechápu, že se toho ještě někdo drží
Ty: Tak třeba já se toho držím


Tak mi to vysvětli, kdyz netvrdíš, že jsi nikde nepsal o nadprůměrné kvalitě.
Avatar - Emel
23. 3. 2022 23:20
Re: Koncernovy zazrak
A ne, to zase tak zle nebylo... 1l na 10 tkm třeba, typicky při lítání po Německu... ale zase u snad všech tdi třeba od 2015 dál, Passaty Octavie...
PS: cynik by řekl, že je to lepší, než když olej přibývá :D
Avatar - Ozzman
24. 3. 2022 06:06
Re: Koncernovy zazrak
Mne ubyvala jen chladici kapalina… na Fordu, ale i Skodovkach :D
Avatar - Mikesus
23. 3. 2022 06:35
Re: Koncernovy zazrak
Z vlastni zkusenosti nejsou. Jsou průměrné spolehlivá jako každá jiná. Ted jen na rychlo, co zůstalo stát po cestě přímo mne, O2 praskla hlava, F1 mizející chladící kapalina ( nikdy nenašli kudy ), F3 palubka jak vánoční stromeček ze všech kontrolek skoro, 2 měsíce nebyly vůbec schopni najít závadu, tak se po 10tis km vracela ( ale je pravda, ze se s tim "dalo"jezdit ), Yeti utržená hadice od turba plus každé 3 měsíce mrtvá baterka. Za 2 roky celkem 6 baterek. Dále vypadávají ridici jednotky xenonu, takže za jízdy prestavaly svítit a vypinaly se. V noci to jaksi nešlo s tím jezdit. Pak Leon s tím čerpadlem. Další věci pak jsou z rodiny nebo od kolegů. Jako třeba přeskočenej řetěz u 1.2TSI
Avatar - Ozzman
23. 3. 2022 07:35
Re: Koncernovy zazrak
Ty kapaliny jsem zažil i u O3 FL, naštěstí mi to nikdy nikde nenechalo (2018 MY 2.0TDI 2KS služební)..

Jo, je to prostě průměr...
Avatar - Mikesus
23. 3. 2022 11:31
Re: Koncernovy zazrak
Mne to najednou skocilo červená kontrolka teploty. Takze I kdzy by se dalo, radši jsem nepokracoval.
23. 3. 2022 09:34
Re: Koncernovy zazrak
Reaguji na Mikesuse a jeho tvrzení, že jim některá auta nevydží ani 100 tisíc kilometrů a na měněné motory. Popsal jsem jen zkušenosti s asi 25 auty VW + Škoda, co jsme měli na firmě za poslední léta, nemám srovnání s jinými značkami, nevím, zda jsou více či méně spolehlivé. Ale daný vzorek už je pro mne docela reprezentativní, závěr nechť si udělá každý sám..
Avatar - Ozzman
23. 3. 2022 09:40
Re: Koncernovy zazrak
Když nemáš srovnání, tak je asi irelevantní diskuze o tom, jak je koncern Lepší/Horší ve spolehlivosti.... :)
23. 3. 2022 10:19
Re: Koncernovy zazrak
Píšu snad v nějakém příspěvku, že koncern je horší/lepší? Ukaž mi kde..
Avatar - Ozzman
23. 3. 2022 11:02
Re: Koncernovy zazrak
Ne, reagujes na prispevek, kde se to resi a pises ze si problemy nemel…tak kdyz ja o voze a ty o koze… ale nic.
Avatar - Mikesus
23. 3. 2022 11:32
Re: Koncernovy zazrak
Ja mluvil o jednom aute, kde s emisemi měnit motor 2x za 150tis a ty to vztahnes na všechny? Četl jsi vic než jednu větu?
Avatar - Mikesus
23. 3. 2022 06:22
Re: Koncernovy zazrak
Jezdíme každý jako se svým autem, velice vyjimecne se někdo na nich vystřídá. Tohle byly 2 příklady extrému, co se přihodily. Pro ukázku nesmyslů, typu že VAG je nadprumerne spolehlivý. To byl na přelomu milénia, teď je to průměr jako 99% ostatních. Leon třeba zůstal stát 2x kvůli benzinovemu čerpadlu ( výrobní vada nějaké série) a poté kvůli vadnemu nejakemu cidlu. Neříkám, že je to extra špatně, stát se to může taky, u corolly jsem mel taky vadné 2 parkovaci senzory, ale jakmile někdo vytáhne jak je VAG spolehlivý nadprůměrně, hned si vzpomenu na ta trápení s některými a ještě víc statistiky spolehlivosti, kde VAG úspěšně obsazuje poslední místa.
22. 3. 2022 12:26
Re: Koncernovy zazrak
To je jako Apple. Mají nejhůř řešené notebooky (a vlastně všechno ostatní), nedodávají žádné náhradní díly ani schémata, opravářům hází klacky pod nohy, ale influencerovi vydrží pět let, tak je to spolehlivé.
Avatar - Ozzman
22. 3. 2022 12:29
Re: Koncernovy zazrak
No tak Apple na rozdíl od VW v drtivé většině případů ale prostě funguje... nezasekne se ti třeba rádio a nebo ti nepraskne vodní pumpa :D

A, co je tedy spolehlivost, než když přežije 2x záruční dobu ?? U elektroniky je to docela zázrak :D Můžeme se bavit, jestli je nebo není nejlepší (určitě není nejlepšé), ale spolehlivé ty výrobky převážně jsou.
Avatar - lordlord
22. 3. 2022 10:12
kup
s 30 tisíci a po záruce odešla pumpa, v servisu chtěli 25 tisíc, po dohadování nakonec chtěli zaplatit jen práci. Jet se s tím dalo, udržoval jsem teplotu do stovky, pak vyřadil a teplota klesla
Rozbalit vlákno
0
22. 3. 2022 11:04
Zas taká katastrofa to nieje
Interval rozvodov je 5 rokov / 210 000km.
Takže s vysokou pravdepodobnosťou by to pani musela meniť tak ako tak. Rok hore-dole. Ja sa tiež chystám meniť na Passate skôr.
Rozbalit vlákno
2
22. 3. 2022 11:15
Re: Zas taká katastrofa to nieje
Časový interval výměny rozvodů není o novějších aut koncernu VW předepsán.
Předepsán je pouze ten kilometrový interval, ale jen pro řemen a napínací kladku, vodní pumpa do toho není zahrnuta, ta má dle výrobce neomezenou životnost. U zážehových motorů není výměna rozvodů předepsána vůbec, pouze kontrola řemene po 240 000 km.

Katastrofa to může být, pokud přehrátí motoru způsobí nějaké vážnější škody na hlavě či bloku motoru.
22. 3. 2022 16:15
Re: Zas taká katastrofa to nieje
Ako máš pravdu. Ja som vychádzal z toho, čo mi povedal (odporucil) servisny technik ale dívam sa na servisný plán a je to ako hovoríś.
Ale je to ako s doživotnými olejovými náplňami prevodoviek a long life olejom motora. Kto to má súkromne a chce sa vyhnúť prúseru investuje trochu do údržby. Mne hento poradili v autorizáku.
Avatar - MS-sport
22. 3. 2022 14:21
Jedničková oktávie byla naprosto
nejspolehlivější auto celého koncernu po mechanické stránce. Motor 1,9tdi slabší výkonové verze v podstatě neměl vadu. Důvodem byla situace, kdy se do výrobního procesu ještě zásadní měrou nepromítaly ty s.ačky z Wall streetu :-!
Rozbalit vlákno
2
22. 3. 2022 14:34
Re: Jedničková oktávie byla naprosto
Jasná věc Jasánek. Motor 1.9 TDI 66 kW, největší počin našich nejlepších inženýrů. Tím, že si jej necháme, zasadíme vrahům z Wall Streetu zdrcující úder. Nás tou svojí generací EA288evo nenapálí.
Avatar - MS-sport
22. 3. 2022 14:37
Re: Jedničková oktávie byla naprosto
ještě že seš EUblbej a nechápeš psaný text Jasánku :-!
22. 3. 2022 15:14
co lidi vede k tomu
aby si koupili Oktávku III 2.0 TDI s 150 tisící km. Za problematickou předraženou ojetinu s kdo ví jakým původem zaplatí 300-400 tisíc? To neznám horší investici. Nic proti Oktávkám, ale součet ceny+budoucí náklady jsou v tomto případě děsivé.
Lepší si trochu připlatit za nové auto jiné značky nebo jinou levnější ojetinu s nějakým jednoduchým spolehlivým atmosferickým benzínovým motorem.
Rozbalit vlákno
8
22. 3. 2022 16:17
Re: co lidi vede k tomu
Napríklad, že jazdiť s 1.4-1.6 atmosférou po diaľnici nie je úplne top konfort, hlavne s manuálom.
22. 3. 2022 16:44
Re: co lidi vede k tomu
Tak si kup novou. Za dvojnásobek. Já fakt nechápu, co by někteří od ojetin chtěli.
22. 3. 2022 22:54
Re: co lidi vede k tomu
Dej mi tedy tip na nové auto velikosti Oktávky s motorem podobně silným jako 2.0 TDi a cenou 300-400 tisíc plus trocha příplatku..
Avatar - Mikesus
23. 3. 2022 11:35
Re: co lidi vede k tomu
A proč srovnavas ojetinu s novým autem? Co to je za nesmysl?
23. 3. 2022 11:53
Re: co lidi vede k tomu
Podívej se na co reaguje. Ty tady píšeš nesmysly.
Avatar - Mikesus
23. 3. 2022 14:28
Re: co lidi vede k tomu
Za 500 máš auto v záruce, podobně velké, jen ne tak vybavené a ne tak poruchové. Každého volba co upřednostňuje. No a najednou brečí, že to auto zůstalo stát.
23. 3. 2022 14:49
Re: co lidi vede k tomu
Které to je?
23. 3. 2022 15:09
Re: co lidi vede k tomu
Asi myslí kia ceed sw 1.5tgdi. Čo je fajn auto, ale má svoje pre a proti. Ako hlavné proti vidím veľmi nízku užitočnú hmotnosť - pod 400kg.