Ozzman: Osobně pořád nechápu, že skoro 20 let po té, co přišla generace Passatů B6/O2 a dalších koncernovwek s motory 2.0TDI, motory TSI a převodovkami DSG všemožných druhů a roztodivných problémů, pořád a pořád slýchám ty stejné kecy o německé nadprůměrné kvalitě....
Tycoon: Bohužel, tak to je, taky nechápu, že se ta pověst o kvalitě tak dlouho drží.
Ozzman: Já taky nechápu, že se toho ještě někdo drží
Ty: Tak třeba já se toho držím
Tak mi to vysvětli, kdyz netvrdíš, že jsi nikde nepsal o nadprůměrné kvalitě.
A ne, to zase tak zle nebylo... 1l na 10 tkm třeba, typicky při lítání po Německu... ale zase u snad všech tdi třeba od 2015 dál, Passaty Octavie...
PS: cynik by řekl, že je to lepší, než když olej přibývá :D
Že jsou povedené a nepovedené modely. Ale veškerá diskuze začala tím, že tvrdíš o tom, jak je VAG nadprůměrné spolehlivý, což není. Já jsem dal protipříklad vého nesmyslneho tvrzení. Je naopak dobře, že nemáš s tím žádné problémy, jen s adblue, vodní pumpou a dalšími x drobnostmi.
Dokud jsem neměl srovnání, ty drobnosti mne taky netrapili a jezdil v klidu do servisu každý měsíc něco řešit na záruku.
Za 500 máš auto v záruce, podobně velké, jen ne tak vybavené a ne tak poruchové. Každého volba co upřednostňuje. No a najednou brečí, že to auto zůstalo stát.
No a o tom to je.... jsou lidé, kteří jezdí spokojeně i s notorickými návštěvníky autoservisů a něco jim odpustí (třeba já :D) a taky takoví, které postihl problém a měl nepojízdnou třeba i superspolehlivou Toyotu ( :-! - já vím, baterka, ale rypnu si :D), takže to VW je prostě normální průměr a záleží na verzi a motorizaci, kterou člověk má, jako u každého výrobce.
Ostatně je docela hezké počtení těch Vaculíkových speciálů Ojetiny, doporučuji někdy koupit, Škodovky a VW se tam rozebírají v drtivé většině, objektivně a realita je taková, jako tvrdím. Co mi příjde nemilé je ta koroze třeba i 10-15 let starých aut, což dnes v době pozinkovaných plechů a různých typů ochrany je třeba na rozdíl od jiných, byť motorově a technicky stejně NE-Spolehlivých aut ještě něco navíc.
Reaguji na Mikesuse a jeho tvrzení, že jim některá auta nevydží ani 100 tisíc kilometrů a na měněné motory. Popsal jsem jen zkušenosti s asi 25 auty VW + Škoda, co jsme měli na firmě za poslední léta, nemám srovnání s jinými značkami, nevím, zda jsou více či méně spolehlivé. Ale daný vzorek už je pro mne docela reprezentativní, závěr nechť si udělá každý sám..
Obecně si myslím, že není... ale z aut co prošly firmou zrovna asi jo, tam jsme měli kliku a kromě rozvodů na OII 1.8TSI nic vážnějšího nebylo a těch aut nám prošlo rukama hodně.
U ostatních značek těžko říct... ještě jsme měli pár aut od Kie, Optima zůstala nedávno viset s převodovkou v nouzovým režimu... Ceed 1.6CRDi je spolehlivej pracant... tam toho je na statistiku málo.
Osobně by mi vadila spotřeba oleje u 2.0TDI, to byl systémovej problém u vícero aut... ale osobně bych si zase nevybral TDI :-) .
Z vlastni zkusenosti nejsou. Jsou průměrné spolehlivá jako každá jiná. Ted jen na rychlo, co zůstalo stát po cestě přímo mne, O2 praskla hlava, F1 mizející chladící kapalina ( nikdy nenašli kudy ), F3 palubka jak vánoční stromeček ze všech kontrolek skoro, 2 měsíce nebyly vůbec schopni najít závadu, tak se po 10tis km vracela ( ale je pravda, ze se s tim "dalo"jezdit ), Yeti utržená hadice od turba plus každé 3 měsíce mrtvá baterka. Za 2 roky celkem 6 baterek. Dále vypadávají ridici jednotky xenonu, takže za jízdy prestavaly svítit a vypinaly se. V noci to jaksi nešlo s tím jezdit. Pak Leon s tím čerpadlem. Další věci pak jsou z rodiny nebo od kolegů. Jako třeba přeskočenej řetěz u 1.2TSI
Jezdíme každý jako se svým autem, velice vyjimecne se někdo na nich vystřídá. Tohle byly 2 příklady extrému, co se přihodily. Pro ukázku nesmyslů, typu že VAG je nadprumerne spolehlivý. To byl na přelomu milénia, teď je to průměr jako 99% ostatních. Leon třeba zůstal stát 2x kvůli benzinovemu čerpadlu ( výrobní vada nějaké série) a poté kvůli vadnemu nejakemu cidlu. Neříkám, že je to extra špatně, stát se to může taky, u corolly jsem mel taky vadné 2 parkovaci senzory, ale jakmile někdo vytáhne jak je VAG spolehlivý nadprůměrně, hned si vzpomenu na ta trápení s některými a ještě víc statistiky spolehlivosti, kde VAG úspěšně obsazuje poslední místa.
Aha, a proto odešel jen jeden typ motoru v jednom aute. Ok, je to jasné, to je řidičem. Hlavně, že technikou to být nemůže a presne víš kdo a jak s tím jezdil.
Proboha svatého, jak tam s tím jezdíte? Za posledních 10 let jsem jezdil OIII, Pašíkem a 2 Superby (vždy od nového do 2-3 let nebo 150-200k km), na firmě bylo přes operák 5 Pašíků a asi 20 Ochcávek (vše diesely dvoulitry, Okty i částečně 1,6) . Motor se nepokazil NIKDY. Samozřejmě se vyskytly drobné poruchy, ale auta vždy dojela tam, kam mají a nikdo nikdy nezůstal na cestě. Všechna auta najezdí ročně 40-70 tisíc km a jsou pravidelně servisována, každý zaměstnanec odpovídá za své auto, nestřídají se v nich. Osobně bych si jakékoliv auto po sobě odkoupil, pokud už bych doma neměl jiné, protože se k tomu chovám jako k vlastnímu a ne jako prase..
Jezdi se s ním. Bylo to 125kw TDI. Já už v té době odmítal jezdit v autech VAG, protozw jsem chtěl dorazit bez komplikací do cíle, takže pro mne to nebylo nic překvapujícího. U jiných naštěstí tak fatální věci nebyly.
Ako máš pravdu. Ja som vychádzal z toho, čo mi povedal (odporucil) servisny technik ale dívam sa na servisný plán a je to ako hovoríś.
Ale je to ako s doživotnými olejovými náplňami prevodoviek a long life olejom motora. Kto to má súkromne a chce sa vyhnúť prúseru investuje trochu do údržby. Mne hento poradili v autorizáku.
aby si koupili Oktávku III 2.0 TDI s 150 tisící km. Za problematickou předraženou ojetinu s kdo ví jakým původem zaplatí 300-400 tisíc? To neznám horší investici. Nic proti Oktávkám, ale součet ceny+budoucí náklady jsou v tomto případě děsivé.
Lepší si trochu připlatit za nové auto jiné značky nebo jinou levnější ojetinu s nějakým jednoduchým spolehlivým atmosferickým benzínovým motorem.
Jasná věc Jasánek. Motor 1.9 TDI 66 kW, největší počin našich nejlepších inženýrů. Tím, že si jej necháme, zasadíme vrahům z Wall Streetu zdrcující úder. Nás tou svojí generací EA288evo nenapálí.
nejspolehlivější auto celého koncernu po mechanické stránce. Motor 1,9tdi slabší výkonové verze v podstatě neměl vadu. Důvodem byla situace, kdy se do výrobního procesu ještě zásadní měrou nepromítaly ty s.ačky z Wall streetu :-!
O2 před FL, to zpětně bylo jedno z nejporuchovejsich aut co u nás bylo. Neustále problémy s predni nápravou, elektroinstalací, spotřebou oleje a nakonec prasklou hlavou.
Mám za sebou cca 30 modelů VAG od roku 99 do roku 2016 a čím novější, tim dříve byl poruchovy. Některé se nedožily ani 100tis. Např passat B7 2.0TDI. Tam se za 150tis vyměnil motor 2x. To je ta reálná kvalita. Leon z roku 2019 byl nepojizdny už 3x, a to má aktualne jen 55tis km najeto.
Chapu, ze nekdo neresi drobností, které vyresi během garancky
Ale jo, např. u tohoto posledního auta zlobilo hned na začátku vstřikování močoviny a teď začal vrzat silentblok na levém rameni. Ale to je zatím vše. Např. s dvojkovou Octávkou jsem najel 295 a až na prasklou pružinu vepředu měla vše původní a pořádku prošla poslední technickou. Ono je to i o zacházení s autem a věnování se údržbě.
Ale já tu tvrdím něco zcela jiného a na to si mi reagoval.
Lidé pořád a pořád říkají, že koncernová auta jsou sázka na spolehlivost, německá kvalita, nejlepší, nekazí se, jenže tohle platilo pro ty první Ofce a Passaty B5 a od té doby uplynulo skoro 20 let..
Neříkám, že některé verze nemohou fungovat, nebo nefungují, ale neříkej mi, že si nikdy neřešil nic mimo spotřební věci za tolik aut ? Já zažil mnoho blbostí asi na stejném počtu aut, které uvádíš ty, služební, ale i soukromé. Od čidel, zaseklých infotainmentu, přes vrzání, až po vadné vstřikovače, vodní pumpy, spojky K.O kolem 100 tisíc km, převodovky DSG, nebo rozvodové řetězy. Většinou motory 2.0TDI (VW a ŠA) a TSI starších generací....
Já jen tvrdím, že VW je prachsprostej průměr, nic víc, nebo nic míň, než Opel, Peugeot, Ford, Renault a další.... :) U všech značek najdeš majitele, jako jsi ty, ale taky spousty těch, kteří nemohou přijít té či oné značce na jméno :)
Já nic netvrdím a ani neprosazuji. Držím se tedy toho co mi vyhovuje, ať to upřesním. Mám za sebou Fabii, 6 Octávek a teď Tiguana. A žádný větší problem.
No tak Apple na rozdíl od VW v drtivé většině případů ale prostě funguje... nezasekne se ti třeba rádio a nebo ti nepraskne vodní pumpa :D
A, co je tedy spolehlivost, než když přežije 2x záruční dobu ?? U elektroniky je to docela zázrak :D Můžeme se bavit, jestli je nebo není nejlepší (určitě není nejlepšé), ale spolehlivé ty výrobky převážně jsou.
A opravdu i přes množící se zprávy všmožných poruch a problémů velké části motorvého a nejen už i motorového původu (infotainmenty, elektroinstalace - z mé zkušenosti čidla třeba, to bych čekal u francouzu....) budeš někomu vážně tvrdit, že VW je nejspolehlivější německá kvalita a že nad VW není ?
Být spokojen a tvrdit fámu o nejlepší spolehlivosti, jsou rozdílné věci ;) Kam se řadíš ?
To je jako Apple. Mají nejhůř řešené notebooky (a vlastně všechno ostatní), nedodávají žádné náhradní díly ani schémata, opravářům hází klacky pod nohy, ale influencerovi vydrží pět let, tak je to spolehlivé.
Tak třeba já se toho držím. Pokud najíždím s auty 200 - 300 bez nečekaných investic, tak jsem spokojen. Momentálně i s tímto motorem v Tiguanu, zatím má tedy jenom 160.
Já taky nechápu, že se toho ještě někdo drží... netvrdím, že by VW bylo výrazně podpruměrné, ale že je prostě průmerné, stejně jako 99 % ostatních výrobců a už docela dlouhou řadu let....Výhoda je, že je znají skoro všude, to je fakt, ale tím to asi tak končí :)
Měl jste někdy auto, kde jsou všechny informace v on-line databázi koncernu VW?
"Můžete mi dát servisní plán k mému autu?" "Nemůžeme, to ani nemáme, protože plán prací pro danou prohlídku se generuje on-line, když k nám přijedete na tu servisní prohlídku."
"Chci se objednat na servisní prohlídku. Můžete mi říct, zda je na mé auto nějaká svolávací akce?" "Nemůžeme, svolávací akci ukáže on-line systém až při zadávání zakázky v den, kdy na tu prohlídku přijedete"
To si jako myslíte, že kdybyste chtěl koupit to mé auto, že přijdete do autorizáku a oni vám tam s radostí jen tak řeknou servisní historii cizího (mého) auta? Jo, když si kupujete ojeté auto přímo u autorizovaného dealera, tak když je hodný prodejce, tak ho přemluvíte, aby vám servisní historii auta, co mu stojí na place, řekl.
Bohužel, tak to je, taky nechápu, že se ta pověst o kvalitě tak dlouho drží.
Na druhou stranu je potřeba vzít v úvahu "servisovatelnost", tzn. neskutečně širikou nabídku dílů a znalost koncernových aut ve většině nezávislých servisů. Takže i s méně spolehlivým Passatem se pak dá "docela snadno žít".
Časový interval výměny rozvodů není o novějších aut koncernu VW předepsán.
Předepsán je pouze ten kilometrový interval, ale jen pro řemen a napínací kladku, vodní pumpa do toho není zahrnuta, ta má dle výrobce neomezenou životnost. U zážehových motorů není výměna rozvodů předepsána vůbec, pouze kontrola řemene po 240 000 km.
Katastrofa to může být, pokud přehrátí motoru způsobí nějaké vážnější škody na hlavě či bloku motoru.
Interval rozvodov je 5 rokov / 210 000km.
Takže s vysokou pravdepodobnosťou by to pani musela meniť tak ako tak. Rok hore-dole. Ja sa tiež chystám meniť na Passate skôr.
s 30 tisíci a po záruce odešla pumpa, v servisu chtěli 25 tisíc, po dohadování nakonec chtěli zaplatit jen práci. Jet se s tím dalo, udržoval jsem teplotu do stovky, pak vyřadil a teplota klesla
Tohle mi potvrdilo i pár kamarádů, kteří především 2.0TDI v Passatu koupili buď ojeté, nebo dojezdily na ty kilometry kolem cca 100 tisíc a tyto problémy řešily.
Osobně pořád nechápu, že skoro 20 let po té, co přišla generace Passatů B6/O2 a dalších koncernovwek s motory 2.0TDI, motory TSI a převodovkami DSG všemožných druhů a roztodivných problémů, pořád a pořád slýchám ty stejné kecy o německé nadprůměrné kvalitě....
ano, určitě se dá sehnat slušný model a motorizace, ale i Passat B8 a Oktávky 3/3FL s TDI motory nejsou výhra a sázka na jistotu, jako tomu možná bývalo bylo u Passatu B5 a O1 s 1.9TDI...
Jednu dobu jsem zvazoval koupi naftoveho Passata. Pak jsem shlednul par videii od Kubrta, kde typicky otevre kapotu nejakeho zanovniho koncernu a okomentuje: trochu tece olej, vodni pumpa bude treba vymenit, malicko slysim dvojhmotu, dobry stav, bereme. To me z toho napadu vylecilo :-)
“Skrytá vada není vadou, o které musel prodávající vědět..”
“Skrytá vada je taková vada, o které prodávající kupujícího neinformoval” :D
Pane, buď si nechte předepsat jiné léky, nebo změňte lékaře!
Souhlas se záznamem o výměně. Spousta aut to bude mít vyměněno mimo autorizák. A i kdyby to bylo měněno v autorizáku, tak není snadné to zjistit, když novější Oktávky už nemají papírovou servisní knížku.
Co se týče toho, jestli je to skrytá vada, nebo ne, tak dle mého názoru autor spíše směřoval na to, že nejde o skrytou vadu v době prodeje ojetiny, ale o "čekající" konstrukční vadu už z výroby.
Jeho videotvorba je něco jako takový motoristický Comedy Club. Pokud mu to generuje peníze, za které se lze uživit, je to génius.
Minule bavil seřizováním ventilových vůlí od oka se slovy "Tak to u nás na vesnici děláme". Řešit auto podle Vaculíka je asi jako řešit život podle Pavláska, Szatmaryho, Vydry, Macháčkové nebo Reitze. :-)
Obsahem tohoto videa jsem celkem zděšen. Pan autor má zjevně podivné až zvrácené chápání práva.
Skrytá vada není vadou, o které by musel prodávající vědět přece!!! Od toho se to sakra nazývá SKRYTÁ vada ne??? Pokud by prodávající o vadě věděl ale zamlčel ji, tak to není jen skrytá vada z pohledu kupujícího, ale také podvod ze strany prodávajícího!!!
Skrytou vadou je taková vada, o které prodávající kupce neinformoval. Podstatné je tedy pouze to, že vada byla již v době prodeje, a kupující s touto vadou nebyl seznámen (a nebyla zjevná). Tečka. Nic víc v tom není. Samozřejmě prokázat, že ta vada tam v době prodeje byla, je problém. Ale tohle je věcí důkazního břemene a toho, kdo jej zrovna má. Nicméně tohle měl zlepšit současný občanský zákoník.
To, jestli je díl v servisním plánu nebo zda byla dodržena předchozí údržba také nemá se skrytou vadou pranic společného. Já jako majitel absolutně nejsem ničím povinován držet se servisního plánu. Nebo klidně můžu být přepečlivý až to bolí. Na vznik skryté vady to ale nemá absolutně žádný bezprostřední význam. Jediné v čem mi pomůže dodržení servisního plánu je v případě soudního sporu vyšší šance na vyvinění se z žaloby na uplatnění práva na skrytou vadu.
Závěr o tom, že pokud není záznam o výměně vodní pumpy, tak je to báječné a lepší než kdyby byl, je taky úplně na vodě. Proč? No protože jednoduše klidně mohlo dojít k té výměně mimo autorizovaný servis, takže to že není záznam neznamená naprosto žádnou garanci.