Takže u Fordu sa nehodnotí to, že označenie nezapnutých pásov je nedostatočné, ani to, že nie je dobre označené uchytenie detskej sedačky, nevadí, že vypínanie airbagu je len za príplatok, ale na druhej strane u Hyundai i30 sa za to strhávali body. Je mi hnusne z tejto organizácie, ktorá by mala byť nezávislá a objektívne hodnotiť autá. Ale ako vidím, prachy dokážu veľa. Načo je vlastne taká organizácia, ktorá nemá jasné pravidlá hry? Jeden môže, druhý nie. Zvláštne. Kam toto speje? :no:
Ty uz mas nove Mondeo? Lebo inak nechapem, odkial mas tie informacie. V clanku nie je nic o tom, ze by oznacenie nezapnutych pasov alebo uchytenie detskej sedacky bolo nedostatocne...
to je ako s panom GTI ...ak Golf su nudne auta (a to su)...tak vypisuje ake lahodne tvary, dokonaly design, neskutocne futuristicke linie, atd...bla,bla, bla........ale P308 zhovadil ako len mohol. Ten chlap nema normalny, triezvy, nezakomplexovany a nezaujaty usudok...podobne to bude i s touto organizaciou ;-)
tipycke pre niektorych debilov. Ak sa mi nieco nepaci zacnem nato plut, ohovarat vymyslat a klamat. Clovece nemas trochu sudnosti? Typujem, ze vecsinou diskutujes z opilcamy v krcme a vsetky problemy sveta uz mate vyriesene.
zaujatost? voci comu? keby som bol zaujaty, taknapisem, ze ford je uplne nanic a podbne veci ... islo o sposob hodnotenia. radsej si to viackrat precitaj a potom reaguj ...
Má pravdu, proč u I30 strhávali body za špatné značení a u Mondea "Provedení vypínání ani zobrazení aktuálního stavu airbagu nebylo Euro NCAP hodnoceno". Tak buď to hodnotím všude a nebo to není seriozní a rovnocenné hodnocení a někomu tím "nadržuju". Jinak aby tu někdo neplácal o zaujatosti - mám kombajn Momdeo TDCI
Jestliže je možnost vypnout airbag rovnou v základu a je blbě popsaná, tak se může stát, že tam dáš děcko a airbag ti ho potom zramuje, protože jsi to značení nepochopil. Pokud je to v Mondeu za příplatek a neměli to v testovaném kusu, nemůžou to hodnotit. Taky se předpokládá, že když si to nekoupíš, tak víš proč a nemůžeš být zmatený. Je to logické
Bezva finta. Pokud je vypinani v zakladu bez priplatku, tak se za to daji strhnout body. Kdyz vypinani nebude v zakladu a majitel za to musi doplacet, tak vlastne neni co hodnotit a neni za co strhnout body. A jelikoz se pritomnost vypinani airbagu nehodnoti plusovymi body, bude snad pro automobilku vyhodnejsi, vyrabet auta bez vypinani airbagu. Zname porekadlo "za dobrotu na zebrotu" se zhmotnilo v metodice ENCAP.
Hmmm, to je vazne logicke. Kdyz to nepochopim z piktogramu, juknu jednou do manualu a do budoucna to vim, jak to s tim vypnutim je. Otazka u mondea je, pokud nema vypinani, jeslti i tohle je tam dobre znacene.
Narozdíl od tebe tu rasto napsal konkrétní fakta a zcela loigcky vyjádřil svou pochybnost nad způsobem hodnocení organizace EuroNCAP. Tys tu nenapsal zatím vůbec nic k věci... možná to s tou hospodou bude trochu jinak, co? 8-s:no:
Jo a abys viděl, jakej seš ňouma zaujatej, tady máš úryvek z toho, proč i30 nedostalo 5 hvězd:
"..po plánovaném přesazeném střetu přídě s deformovatelnou překážkou došlo podle analýzy zatížení a pohybu figurín, k potenciálně nebezpečnému relativnímu pohybu mezi pravou stehenní a holení kostí. Když se k tomu přidalo riziko poranění kolen od konstrukce přístrojové desky byla snížena míra ochrany této části těla cestujícího na úroveň "slabá"."
I30:
Body se strhávaly za nedostatečně vyznačený stav vypnutí/zapnutí airbagu spolujezdce, což může být rozhodující při umístění dětské sedačky na sedadle vedle řidiče. Informace o úchytech ISOFIX na zadních sedadlech není dle Euro NCAP dostatečně vyznačena.
Mondeo:
Provedení vypínání ani zobrazení aktuálního stavu airbagu nebylo Euro NCAP hodnoceno
Férové to nie je, ani objektívne, ani poctivé a nestranné zo strany NCAP. Ovšem nebolo by na škodu overiť, či by hodnotenie týchto vecí odobralo Mondeu jednu hviezdičku.
Na druhú stranu mi nie je dosť pochopiteľné, prečo i30 nedostalo napriek dosiahnutému počtu bofov 5 hviezd. Na každého asi platí iný meter....
A nebude to tim, ze se vetsinou testuji zakladni modely a kdyz ma vypinani airbagu za priplatek, tak ho testovany exemplar proste nemel a tudiz to nemohli hodnotit???
Teď je jen otázka, zda je lepší vypínání airbagu i když "značené jinak, než by to chtělo EuroNCAP" nebo nevypínání airbagu ? Myslím, že měli vzít Mondeu body, že to nemá v testované verzi a nebrat za to body I30. Přece nebudu něco kritizovat, když je to vlastně podle toho jak se zachovali s bodováním u Mondea v EuroNCAP nadstandard co není třeba bodovat.
Jestliže je možnost vypnout airbag rovnou v základu a je blbě popsaná, tak se může stát, že tam dáš děcko a airbag ti ho potom zramuje, protože jsi to značení nepochopil. Pokud je to v Mondeu za příplatek a neměli to v testovaném kusu, nemůžou to hodnotit. Taky se předpokládá, že když si to nekoupíš, tak víš proč a nemůžeš být zmatený. Je to logické
já myslím ža tato společnost je ostře sledovaná celýmm světem a nemůže si dovolit dělat takovehle věci...to jen vy takoví pikolíci se tady můžete dohadovat a výmýšlet capiny...
Kdo by taky čekal od tohodle "tanku" jiný výsledek. Teď si předtavte srážku tohoto mastodonta s pohotovostní hmotností bezmála 1,6 tuny s jiným autem, jak to asi dopadne.. Nechápu tendence dnešních automobilek vyrábět stále větší a težší auta. Nové Mondeo se mi nelíbí. Vůbec.
Ci sa ti libi, alebo ne, to je tvoja osobna vec. Hmotnost auta sa vsak zvysuje najma koli testom, ako robi EuroNCAP: pridavaju sa vystuhy, bezpecnostne prvky, atd. To vsetko sa musi prejavit na hmotnosti. Prakticky vsetky porovnatelne sucasne auta strednej triedy maju hmotnost tak 1.5 az 1.6 tony. A mondeo je navyse jedno z najvacsich aut v tejto triede...
Jasne, skodovka 120L vazila tusim 700 kil, ale to sa vtedy este nikto tak vazne o bezpecnost nezaujimal. A tie casy su uz davno prec...
Souhlasím, nejsem staromilec vzpomínající zašlou slávu škodovek. Ale podle mě existuje spousta jiných způsobů, jak zvýšit tuhost karosérie, či spíše deformačních zón. Mám tím na mysli použití jiných materiálů, pevnostních ocelí, promyšlenější konstrukcí apod. Ovšem zatím hraje prim cena.. Taky by bylo dobré si uvědomit, že dnes tak proklamovaná spotřeba = produkce CO2 úzce souvisí s hmotností, resp. s objemem motoru, který musí tyto hmoty rozhýbat..
Zvysit tuhost karoserie nie je taka jednoducha vec. Bez pridanej hmotnosti to prakticky nejde. Nie je problem spravit lahku a pevnu karoseriu upecenu z karbonovych vlakien, len kto by potom zaplatil za take auto zo 5 melonov? A hoci technolgia na to existuje, je to pomaly a narocny proces, naprosto nevhodny pre seriovu vyrobu.
S ocelou sa uz viac dosiahnut neda - plechy totiz musia byt nie len pevne, ale aj vysokotazne (vacsina dielov sa robi lisovanim) a dobre zvaritelne. Nie je problem najst ocel ktoru mozes zatazit na 2000MPa, ale ako potom tuto specialnu vysokolegovanu a tepelne spracovanu ocel zvarit, a to bez straty vlastnosti? Alebo ako spojit s inymi konstrukcnymi castami?
Ani Titan nie je riesenie pre bezne auta. Ma sice lepsi pomer pevnost/hmotnost, ale velmi tazko sa obraba, je asi 2x pruznejsi ako ocel, a velmi drahy. To skor verim ze po rozpracovani technologie sa uplatnia vo vysoko exponovanych dieloch mikrovlakna...
Konstrukcnymi zmenami vela nedosiahnes. Je to uz dokladne optimalizovane vypoctom, a material je vyuzity kolko to ide. Sam take vypocty robim, a mozem ti potvrdit ze tam uz nie je prakticky ziadna rezerva. Rozmery aut sa zvacsuju, pribudaju dokonalejsie ochranne natery, pribuda elektroniky, doplnkova vybava, katalyzatory a filtre, to vsetko znamena zvysenie hmotnosti. Tak to skratka je, a trend sa len tak lahko nezmeni...
Tank? dyt to má jen 1.6 tuny- tank je oproti tomu třeba Land rover Discovery s hmotností 2,7 tuny, těžké je i třeba "sportovní" Audi RS6 s hmotností 2020kg...Mondeo je oproti nim ještě celkem lehké
Ludia, tu nejde o zaujatost voci ziadnej automobilke a ani nadrzanie hyundai.Len som chcel upozornit na to, ze hodnotenie tejto spolocnosti je pri kazdom modeli ine. A to by byt nemalo. Ak to jedno auto ma a druhe len za priplatok, tak mu za to predsa nestrhnem body. A ked uz teda velmi idu po nalepkach a oznaceniach, preco nezavedu jednotnu formu a kazdej automobilke ju poslu, aby to bolo standardne na vsetkych automobiloch?? Ide len o rovnake pravidla hry pre vsetkych. Nejake tie invektivy od prispievatelov radsej nekomentujem, ebo mi to nestoji za to. Vsetkym pekny den.
:yes: Kašli na to. V dnešní době skoro nikdo nechápe rovná pravidla hry. A ještě méně lidí je dodržuje. Takže těch pár primitivů nahoře je prostě jen zlomek jedné sociální skupiny ;-) Ty jsi zcela jasně poukázal na chybné posuzování při crashtestech. Dvojí metr, chybná metodika, nebo jinak ovlivněný výsledek - ať už to nazveme jakkoliv stále se jedná pouze o nesystémovost, kterou pochytí málokdo a jak je vidno z textů výše, ještě méně lidí si je schopno ji připustit. Úplně to bečení slyším... bééé béééé.. jedna ovečka vedle druhé. Je to tak krásné.. na jednu stranu k smíchu, na druhou k pláči :-!
NCAP je pořad nezávislá instituce !nastesti! je jasne ze nekrim se hodnoceni nehodi do kramu ale motodika je jasna, a ze ji neruzumite nebo nechcete rozumet neni asi problem NCAP a VAS.
Proste VUZ jde do testu v nake vybave a je na automobilce jak se k tomu postavi, jak kvalitne se dokaze pripravit, tak ze stezovat si na dvoji prsistup muzete akorad u vyrobce ktery se na neco blbe pripravil a nebyl schopen to s NCAP doresit nebo ji problem zduvodnit.
Nikto nepopiera nezavislost tejto institucie, len je zjavne, ze nepouziva rovnake pravidla hry. Automobilka moze k testom pristupovat maximalne seriozne, co by podla mna aj mala, len ta nezavisla institucia by mohla tiez pristupovat serizonejsie a zverejnit jasne pravidla, aby vsetci ucastnici vedeli, co mozu cakat. Opakujem, tu nejde o nadrzanie tej alebo onej automobilke, ale o jasne pravidla.
priprava je mozna, vyrabet bezpecne auta >:D >:D >:D
a ne se vymluvat na dvoji pritup NCAP.
Me uspech Fordu neprakvapuje na co by jim potom bylo Volvo ktere je prukopnikem v bezpecnosti, tak ze naucit se to maji kde, pokud to nekdo spochybnuje - NCAP a jine oraganiyace podobneho druhu, tak ma sam velke maslo na hlave, protoze ostani maji stejne podminky, je otazku jestli jsou schopni je dostatecne vyuzit.
dalsi odbornik, 100% ve stredni tride a stredni nizsi neni to same >:D Mondeo dopadlo velmi dobre to je fakt, stejne jako S-MAX i jako Focus nebo Galaxy. 1 bod uz na tom nic nemneni.
No ale tak nevime v jaky rychlosti ze jako pokud je to 180 plus smyk ti propujci na chvili vetsi rychlost pak te neochrani ani tohle mondeo.Takze Asi takhle bych to rekl
Podle vyplne dveri to je OCtavia rok vyroby kolem 1997. No ,ale tak mohlo bejtr trosku chtla rzi nebo uz bourana . to uz ted je asi jedno co se opravdu stalo
No tak jestli jeli opravdu 150km/h, jak to ti poliši odhadovali, navíc pravděpodobně v šesti, takže nepřipoutaní, tak to by je nezachránila ani S-Klasse s jejím pre-safe systémem... Nevím, proč se všichni furt musí navážet do Octávky. Tatík jí měl jako služebáka a najezdil s ní velice spokojených 250tis km...
Tak vidíš. Jako u všech jiných aut záleží na konkrétním autě. Tatíkovi odešla dvakrát váha vzduchu, jinak jen spotřební věci jako tlumiče, destičky, ložiska... Holt vyfásnul dobrý kus ;-) Ale fakt, že to byl služebák, byl z finančního hlediska opravdu hodně příjemný... :-!:-)
No ale tak nevime v jaky rychlosti ze jako pokud je to 180 plus smyk ti propujci na chvili vetsi rychlost pak te neochrani ani tohle mondeo.Takze Asi takhle bych to rekl.
Výsledek je to krásný. Jen mám ale takový obecný povzdech nad tím, že automobilky nezřídka vyvíjejí auta tak, aby dobře obstála v normalizovaných testech, a pak stačí malá odchylka v úhlu, rychlosti atd. při reálném střetu a vše může dopadnout jinak. Je to sice pochopitelné, šetří se tím náklady a nakonec ty testované srážky jsou statisticky nejčastější, ale přesto ve mě zůstává stín pochybnosti... :*) Na druhou stranu - pokles úmrtnosti díky lepší technice je prokazatelný, takže NCAP asi ví, co se má testovat... :yes:
To platí ale jenom částečně. Podívej se třeba na tzv. pojišťovací náraz zezadu - tedy od pojišťoven prováděný test toho, co se stane, když do tebe někdo zezadu v menší rychlosti narazí. Podle toho se odvíjejí (aspoň v Německu) třídy pro pojistné. No a pak to někdo otestuje v trošku jiným překrytí (nedávno jeden anglický časopis, bylo to i tady na auto.cz) a zjistí, že se ti zohýbá půlka zadku, jako to třeba bylo u Micry...
No, koukám, že jsou auta, která získávají hvězdy ještě před tím, než se rozjedou proti překážce... To víš, dostat MONDEO čtyři hvězdy... tak by to mohlo zabalit definitivně... pokud by se měl obdobně hodnotut design, a tedy 5 hvězd by bylo na premianta, pak bych to viděl na hvězdy tři. Tedy tři za vizáž, čtyři za bezpečnost. Sedm z deseti možných. Akorát.
Souhlasím pouze a jedině s poslední větou o rasťovi, neb ten napsal dost přesně,jak se věci mají.
Jeden názor povaleče proti jednomu názoru GTI,že Mondeo je hezčí,než podobné auto od VW.Takže dva opačné názory, tj. nulová vypov.hodnota. :-!
Nebuď si tím vůbec jistý. Ostatně v mainstreamu, v tom tedy zejména, nejde přece o okraj trhu, rozhodne kdo jiný, než veřejnost. Uvidíš, že Mondeo nebude nejen úspěšnější než-li PASSAT, Apoštol tvých snů, nýbrž, že nedosáhne ani na čísla, která dosahoval jeho vlastní předchůdce. Problém totiž je v zádi toho vozu... Ford nezvládá zádě - ani u S-Maxu ani u Mondea... což jsou tedy jeho dva nejnovější modely. A jak jsem koukal na Kugu... je to stejné. Chybí šmrnc Passatu.
No tak že by aPOŠTOL byl zrovna mým snem,to opravdu,ale opravdu nehrozí,konečně jakýkoliv ford rovněž ne,ale že je Mondeo podařené,o tom není sporu,dokonce je podle mne hezčí než passat,ale jsou to naše dva odlišné názory,nic víc a tím to uzavřeme,neb já si nekoupím ani jedno z nich a ty rovněž ne.Pro výrobce jsme stejně nezajímaví.Hl. naše názory. :-!
Je vcelku jedno,kdo platí rasťu, nicméně na příkladu Mondea a i30 je krásně vidět,že když se exaktně stanoví,že 33b=5* a někdo na to dosáhne,pak se to dá šikovně slovně zkorigovat a lidem sdělit,že sice dosáhli ...ale nedáme a je to za4*.Pak je celá NCAP jedna šaškárna a zabývat se jejími výsledky je ztráta času.Měřme všem stejně nebo neměřme nikomu nic.Osobně hvězdy neřeším,i30 nemám a ani nekoupím, ale sdělení NCAPu je lehce podivné.
Mondeo už to se svou úspěšností evidentně přehnalo a tak se možná co nevidět dostane do jedné ohrádky s Passatem, a bude se na něj v diskusích plivat úplně stejně.
P.S.: Polehčující okolnost pro Mondeo by snad měl být fakt, že tu není žádný otravný uživatel "ST".