Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP: Pět hvězd pro Ford Mondeo

Ondřej Láník
Diskuze (75)
Ford potvrdil očekávaný špičkový výsledek. V čelním a bočním nárazu ztratil jediný bod a patří tak k nejlépe hodnoceným automobilům dneška.

Netknutý interiér ve stabilní karoserii byl napěchován airbagy. Euro NCAP chválí Ford za přítomnost kolenního airbagu uchyceného pod sloupkem řízení, který ušetřil kolena a stehna cestujícího kontaktu s přístrojovou deskou. Také další parametry byly téměř optimální a tak z 16 možných bodů si Mondeo odvezlo celých 15 za čelní náraz. Testovaná verze liftback měla pod kapotou turbodiesel 2,0 TDCi a pohotovostní hmotnost 1559 kg.

Za boční náraz byl udělen maximální počet bodů, navíc si Mondeo odvezlo 2 body za přítomnost připomínačů bezpečnostních pásů a 2 body za nepovinný náraz bokem vozu na kůl. Celkem Euro NCAP udělilo za ochranu cestujících 35 bodů, tj. 5 hvězd.

K ochraně malých cestujících zveřejnilo Euro NCAP tento komentář: Deaktivace airbagu spolujezdce je k dispozici jen za příplatek. Provedení vypínání ani zobrazení aktuálního stavu airbagu nebylo Euro NCAP hodnoceno (bez dalšího vysvětlení, pozn. redakce). Mondeo za ostatní komponenty týkající se bezpečnosti dětí obdrželo 39 bodů, tzn. 4 hvězdy.

Při střetu s chodcem podle metodiky Euro NCAP nepředstavuje nárazník nadměrné riziko pro nohy chodce, celkem dobrá je úroveň ochrany při střetu dětské hlavy s kapotou. Problematická je podle Euro NCAP kapota v místech, kam dopadá hlava dospělého cestujícího a také v oblasti přední hrany.

Ondřej Láník
Diskuze (75)
30. 9. 2007 22:09
Re: HVĚZDA PADÁ DOLŮ
Nebuď si tím vůbec jistý. Ostatně v mainstreamu, v tom tedy zejména, nejde přece o okraj trhu, rozhodne kdo jiný, než veřejnost. Uvidíš, že Mondeo nebude nejen úspěšnější než-li PASSAT, Apoštol tvých snů, nýbrž, že nedosáhne ani na čísla, která dosahoval jeho vlastní předchůdce. Problém totiž je v zádi toho vozu... Ford nezvládá zádě - ani u S-Maxu ani u Mondea... což jsou tedy jeho dva nejnovější modely. A jak jsem koukal na Kugu... je to stejné. Chybí šmrnc Passatu.
30. 9. 2007 19:03
Re: Zvláštne finty EuroNCAP ...
:yes:
30. 9. 2007 17:14
HVĚZDA PADÁ DOLŮ
No, koukám, že jsou auta, která získávají hvězdy ještě před tím, než se rozjedou proti překážce... To víš, dostat MONDEO čtyři hvězdy... tak by to mohlo zabalit definitivně... pokud by se měl obdobně hodnotut design, a tedy 5 hvězd by bylo na premianta, pak bych to viděl na hvězdy tři. Tedy tři za vizáž, čtyři za bezpečnost. Sedm z deseti možných. Akorát.

P.S. Rasto nahoře ťal velmi přesně do živého.
30. 9. 2007 15:45
Re: vývoj pro NCAP
To platí ale jenom částečně. Podívej se třeba na tzv. pojišťovací náraz zezadu - tedy od pojišťoven prováděný test toho, co se stane, když do tebe někdo zezadu v menší rychlosti narazí. Podle toho se odvíjejí (aspoň v Německu) třídy pro pojistné. No a pak to někdo otestuje v trošku jiným překrytí (nedávno jeden anglický časopis, bylo to i tady na auto.cz) a zjistí, že se ti zohýbá půlka zadku, jako to třeba bylo u Micry...
30. 9. 2007 15:42
Re: tohle je crash test
Tak vidíš. Jako u všech jiných aut záleží na konkrétním autě. Tatíkovi odešla dvakrát váha vzduchu, jinak jen spotřební věci jako tlumiče, destičky, ložiska... Holt vyfásnul dobrý kus ;-) Ale fakt, že to byl služebák, byl z finančního hlediska opravdu hodně příjemný... :-! :-)