Ekonomika
Přihlásit pro přidání komentáře
rohYpnol
Evidentně něco je špatně. Firma co nevyrábí a výroba padá, má problémy s dodávkami materiálů, plati zaměstnance za to že jsou doma, výrazně zvyšuje zisky?!? Ne, tohle nesedí.
"Za zvýšením ziskovosti stojí zaměření na prodej vozů s vyšší marží i vývoj směnných kurzů." :yes: :-!
Len 0.4% pokles trzieb vysvetlis ako ?
Nevyrabaju, nepredavaju ?
Nevyrabaju, nepredavaju ?
že ten údaj je lež. :-!
Podle ceho soudis, ze je to lez?
Vzdyt auta zdrazila dobre o 20% za 2 roky a navic ti davaji mensi slevu. Takze mas o 20-30% vic na prodanem kuse.
Pak uz je jen na tobe, jestli si nechas zisk anebo jestli to radsi utratis a postavis nekde novou fabriku atd. Se proste rozhodnes kolik zisku by se ti zrovna hodilo, aby byli akcionari spokojeni.
Furt jeste musis brat v potaz, ze jsou to vsechno nadnarodni oligopoly a podle toho to funguje.
Je krize? OK prodame min aut s vetsi marzi a za 5 let bude zase vsechno zpatky. Normalni ekonomicky cyklus, nic noveho.
Vzdyt auta zdrazila dobre o 20% za 2 roky a navic ti davaji mensi slevu. Takze mas o 20-30% vic na prodanem kuse.
Pak uz je jen na tobe, jestli si nechas zisk anebo jestli to radsi utratis a postavis nekde novou fabriku atd. Se proste rozhodnes kolik zisku by se ti zrovna hodilo, aby byli akcionari spokojeni.
Furt jeste musis brat v potaz, ze jsou to vsechno nadnarodni oligopoly a podle toho to funguje.
Je krize? OK prodame min aut s vetsi marzi a za 5 let bude zase vsechno zpatky. Normalni ekonomicky cyklus, nic noveho.
1. Zdražila auta u kterých poklesl prodej o více než 20 procent a náklady na jejich výrobu se rovněž zvýšily více než o 20 procent(viz EUemisni EUnesmysly-předpisy) a začala se vyrábět a vyvíjet auta, která nikdo nechce rovněž v objemu vyšším než 20 procent.....a to velmi polemizuju s temi tvými 20 procenty zdražení, je to určitě daleko více a přesto to radikálně nevychází:-!
2. Žádný zisk není pouze ztráta viz Renault a ostatní automobilky. Vlády automobilky dnes dotují. Renault např získal v roce 2019 6 mld eur. :-! a během 10 měsíců byly ty peníze pryč....
3. Oligopoly? A to je argument pro rentabilitu podle tebe?? To je argument pro socialismus, který nefunguje.....prokázáno! :-!
Závěr: přírodní zákony nelze obejít!! Ekonomie je přírodní věda a je postavena na číslech nebo-li výsledcích.....problém je v jejich interpretaci(politika). Dnes jsou ve předu politici ne ekonomové, proto je problém.
2. Žádný zisk není pouze ztráta viz Renault a ostatní automobilky. Vlády automobilky dnes dotují. Renault např získal v roce 2019 6 mld eur. :-! a během 10 měsíců byly ty peníze pryč....
3. Oligopoly? A to je argument pro rentabilitu podle tebe?? To je argument pro socialismus, který nefunguje.....prokázáno! :-!
Závěr: přírodní zákony nelze obejít!! Ekonomie je přírodní věda a je postavena na číslech nebo-li výsledcích.....problém je v jejich interpretaci(politika). Dnes jsou ve předu politici ne ekonomové, proto je problém.
Mas ve vetsine veci naprostou pravdu, ale podle me ti nejak unika co je to ZISK.
Ty to beres asi ze to vyjadruje jak dobre se jim dari, ale to se pletes, tuto informacni hodnotu zisk nema.
Ty tvrdis, ze jim neveris, ze maji zisk. Ale oni ho maji. Jde prece jen o to, jak ho dosahli.
To, ze jsou automobilky oligopoly je bohuzel prirozene, nektera odvetvi (a je jich cim dal vic) tak proste museji byt. Ekonomie z rozsahu. Nenadelas nic. To je neco jako prirozeny zakon.
Nicmene to je dost podstatna vec, protoze to urcuje jak se mohou chovat. Napr je uplne normalni, ze se snazi vykazovat zisk v ekonomicke recesi. To proto, aby si udrzeli akcionare, aby akcionari neprodavali, protoze to by je vyrazne poskodilo.
Kdyby snizili zisk, ruku v ruce by tim snizili hodnotu akcii a bum byla by to ztrata a blba nalada, vyhozeny lidi atd atd. Museji prece hospodarit jak nejlepe dovedou a tohle je logicke rozhodnuti, neni na tom ani nic divneho, ani prekvapiveho. A delaji to tak vsichni.
Nicmene to neznamena, ze kdyz maji zisk, ze se jim nejak extra dari.
Ty to beres asi ze to vyjadruje jak dobre se jim dari, ale to se pletes, tuto informacni hodnotu zisk nema.
Ty tvrdis, ze jim neveris, ze maji zisk. Ale oni ho maji. Jde prece jen o to, jak ho dosahli.
To, ze jsou automobilky oligopoly je bohuzel prirozene, nektera odvetvi (a je jich cim dal vic) tak proste museji byt. Ekonomie z rozsahu. Nenadelas nic. To je neco jako prirozeny zakon.
Nicmene to je dost podstatna vec, protoze to urcuje jak se mohou chovat. Napr je uplne normalni, ze se snazi vykazovat zisk v ekonomicke recesi. To proto, aby si udrzeli akcionare, aby akcionari neprodavali, protoze to by je vyrazne poskodilo.
Kdyby snizili zisk, ruku v ruce by tim snizili hodnotu akcii a bum byla by to ztrata a blba nalada, vyhozeny lidi atd atd. Museji prece hospodarit jak nejlepe dovedou a tohle je logicke rozhodnuti, neni na tom ani nic divneho, ani prekvapiveho. A delaji to tak vsichni.
Nicmene to neznamena, ze kdyz maji zisk, ze se jim nejak extra dari.
Jen pár poznámek k oběma - ekonomie rozhodně není přírodní věda. Je to pokus pomocí "selského" rozumu popisovat ekonomické systémy a snahy o jejich ovlivnění. "Postavena na číslech" - někdo mi říkal, že tohle vzniklo v 70. letech, kdy v západní Evropě a USA bylo hodně nezaměstnaných absolventů MATFYZ oborů. Tehdy se začali systémy popisovat pomocí rovnic, ale většinou jen minulost, protože pro předvídání budoucnosti jsou tyhle hrátky naprosto neúčinné. "Ekonomie z rozsahu" - spíše úspory z rozsahu nebo alespoň ekonomika z rozsahu.
Kamos bol kupit minuly tyzden 6 aut kia ceed. Bol v 3och predajniach. Zlava =0%. Ber, alebo nechaj tak.
Jo tak to proste tedka je a asi jeste nejakou dobu bude. Je to HROMADA penez z pohledu prodavajiciho. A zakaznik at si klidne zajde ke konkurenci, kdyz se mu to nelibi, protoze ti jsou na tom uplne stejne - viz me komentare o oligopolnim chovani. To ani nemuseji delat zadny kartel, proste se tak chovaji a hotovo.
Ale je to tak v poradku - je tezka doba, jsou drazsi auta a proda se jich mene a tudiz se jich i mene vyrobi. Asi tezko muzou byt v tezkych casech auta levnejsi a prodavat se vice, ze ano.
Ale je to tak v poradku - je tezka doba, jsou drazsi auta a proda se jich mene a tudiz se jich i mene vyrobi. Asi tezko muzou byt v tezkych casech auta levnejsi a prodavat se vice, ze ano.
Ale sedí. Miliardu vytáhli ze státního rozpočtu v rámci podpory Antivirus a pak zdražili prasecky auta, ale směrem do dodavatelského řetězce nedovolili žádné navýšení cen, takže logicky oni teď vydělávají jako kráva a dodavatelský řetězec jim hrozí krachem. Přeju jim kriplům z vedení Škodovky, ať jim vyhlásí bankrot nějaký velký systémový dodavatel, protože díky jejich nenažranosti a tlaku na cenu lehne. Pak ho budou muset kriplové koupit i s dluhama, aby zajistili kontinuitu výroby.
bez dotací tedy loupeže se jim to zastaví v řádech měsíců a s dotacemi v řádech let.....už vyzkoušeno :-!
Oscar_Romero
Krize jako prase, stát „musí" zasáhnout dotacemi a výsledkem má být podnik co nezkrachuje. A nebo mu dokonce vzroste zisk o polovinu!!! To už je zvrácený něcojako-komunismus s akcionářema...
velkej souhlas s Tebou! :-! :yes:
Komunismus a jeho centrální plánování to pravda připomíná, ale dneska se tomu říká lobbing. My běžní občané tomu říkáme mafie, uplácení (z dotací vždycky něco kápne i tomu kdo dává) a zlodějina.
Škoda = mafie a zloději. A nejen u nás.
Autoprůmysl není posvátná kráva, abychom ho uctívali a bohatě dotovali německé oligarchy, zatímco ostatní padají na hubu.
Škoda = mafie a zloději. A nejen u nás.
Autoprůmysl není posvátná kráva, abychom ho uctívali a bohatě dotovali německé oligarchy, zatímco ostatní padají na hubu.
PowerHouse
Vždyť EV auta mají největší marži, u Škodárny je to Enyaq.
Beefcake
Kto po vydatnej masazi kupi predrazenu a nudnu Skodovku, sa na to poskladal. Kojak RS za 55 bude uz navzdy toho prikladom.
karlsberg
Příspěvek podléhá schvalování.
Ernesto01
Tohle všechno jde z našich peněz. A když je jo špatně, tak stát nakoupí tisíce Škodovek za nesmyslnou cenu a je zase fajn. Nejenom antivirus, ale i další dotace, např. Kurzarbeit při "nedostatku čipů".
Musk vedle v Berlíně staví stokrát modernější fabriku a smrt koncernu se blíží. Například nemusíte na update čekat půl roku, případně v roce 2022 máte funkční autopilota a nemusíte se spoléhat na 10 let starý "Lane assist".
Musk vedle v Berlíně staví stokrát modernější fabriku a smrt koncernu se blíží. Například nemusíte na update čekat půl roku, případně v roce 2022 máte funkční autopilota a nemusíte se spoléhat na 10 let starý "Lane assist".
Kdyz je toto lez, jaka je tedy pravda?
A zkus odpovedet vecne.
Uvest nejaky zdroj atd.
Zajimaji me tva cisla.
Mas nejaka, kdyz ta zverejnena napadas?
Cetl jsi tu vyrocni zpravu, o ktere rikas, ze je lziva?
Mam dojem, ze kdyby tam dochazelo k manipulacim s ucetnimi daty (coz ty naznacujes), tak by to nebylo legalni.
https😐/www.novinky.cz/…cetnictvi-226171
„Úmyslné manipulace s účetnictvím mohou být v konkrétním případě postiženy i trestním právem. Může se jednat o trestný čin zkrácení daně, poplatku a podobné povinné platby nebo o trestný čin zkreslování údajů o stavu hospodaření a jmění,“ upřesnil Ladislav Zemánek z KCÚ.
Takze jestlize mas dukazy, nevahej podat trestni oznameni.
A jestlize dukazy nemas, tak tu prestan pomlouvat Skoda-Auto!
Tak se ptam, odkud jsi cerpal.
Jaka cisla jsi se dozvedel ty, kdyz tato jsou lziva?
Zajimaji mne pravdiva cisla.
Vim, ze nejsi ma sekretarka.
Ja totiz zadnou sekretarku nemam.
Ze nejsi moje sekretarka neni argument. 😉
To si asi nildo nemysli, ze MS-sport je sekretarka DonaVita. 😁
Napsal jsi odvazne, ze uvedena cisla jsou lez.
Tak to dokaz.
Jinak se zda byt lzive tve narceni ze lzi. 😉
Kdyz je neuvedes, tak je jasne, ze zadne nemas.
A neni duvod pochybovat o zprave CTK.
Sbohem
PS Vyrocni zprava akciove spolecnosti nema nic spolecnyho s nazory na EU, ty pako.