Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nikola Motors nečekaně ohlásila začátek výroby elektrických náklaďáků

Mnozí už považovali společnost Nikola Motors za odepsanou, nyní však oznámila zahájení výroby svých elektrických tahačů, které bude dodávat od druhého čtvrtletí tohoto roku.
Zpět na článek
27. 3. 2022 10:39
27. 3. 2022 14:53
27. 3. 2022 15:14
27. 3. 2022 15:16
27. 3. 2022 16:07
28. 3. 2022 00:24
26. 3. 2022 17:08
nejvyšší hmotnost soupravy téměř 15 tun...
... a není to málo, Antone Pavloviči ?

Novinář by si alepoň mohl zjistit, co ta Class 8 znamená, než napíše takovou kravinu.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - wakantanka
26. 3. 2022 17:44
Re: nejvyšší hmotnost soupravy téměř 15 tun...
No jo Mára, je to marný, je to marný, je to marný ...
26. 3. 2022 18:28
Re: nejvyšší hmotnost soupravy téměř 15 tun...
Díky za upozornění. Během 10 vteřin jsem díky Googlu zjistil, že je to kategorie nad 15 tun, takže v článku je napsaná úplná blbost.
Avatar - Oscar_Romero
26. 3. 2022 18:05
Těším se...
...až začne greenpissům realita mlátit hlavou o zeď a oni tak konečně zjistí, že každá technologie má svůj čas a aplikaci. Laserová puška je taky technologicky jasně lepší než zaostalá klasika co pomocí primitivní exploze vystřeluje kousky kovu, ale vojákovi s nezbytným 120kg akumulátorem na zádech dost klesne akceschopnost a tím vše končí.

BEV i vodík v náklaďáku je s dnešní úrovní technologie technicko-ekonomická sebevražda co by bez všelijakých dotací byla jen pro srandu králikům.
Rozbalit vlákno
37
26. 3. 2022 18:40
Re: Těším se...
Uz jsi videl jak v pristavu ceka 50 nakladaku v rade za sebou az se zacne vykladat lod plna kontejneru, a pak vsichni najednou nastartujou ten studenej diesel a jdou to pendlovat 1km sem a tam po jednom kontejneru?

Tam je to celkem idealni reseni.
A takvych prilezitosti je hromada.

Ostatne elektricky nakladacky a dodavky co rozvazi balicky po velkych mestech uz je normalka.
Mimochodem UPS, kteri to delaji uz 10 let, rikaji, ze je to stoji polovinu…

Ale to bys nepochopil.
Avatar - Oscar_Romero
26. 3. 2022 18:53
Re: Těším se...
„Uz jsi videl jak v pristavu ceka 50 nakladaku v rade za sebou az se zacne vykladat lod plna kontejneru, a pak vsichni najednou nastartujou ten studenej diesel a jdou to pendlovat 1km sem a tam po jednom kontejneru?"

A co jako nastane? Konec světa? Se probuď, doba smradlavých Avií s řadovým čerpadlem je dávno pasé. S Euro 6 je i studený diesel snesitelný. Možnosti CNG jsou už naprosto v pohodě.

„A takvych prilezitosti je hromada."
Ne není a tím ti spláchnu i ten argument s UPS. Kdyby takových příležitostí byla hromada, tak je globální podíl v prodejích úplně jinde než dnes je. I to UPS má pravděpodobně víc dodávek na LPG než na AKU.
26. 3. 2022 20:27
Re: Těším se...
Jezis vzyt ti praska zilka v primym prenosu, normalne o tebe mam strach :-!
Avatar - Oscar_Romero
26. 3. 2022 21:09
Re: Těším se...
Když dojdou argumenty, tak se Fredík snaží být vtipný. Situace na poli pohonů užitkových vozů je mně úplně volná, ty rádoby vtipálku. Klidně ať s pomocí dotací vyhraje volský povoz.
27. 3. 2022 00:56
Re: Těším se...
Komu ze tady dosly argumenty? :-!
Avatar - WinDiesel
27. 3. 2022 11:19
Re: Těším se...
Tobě, vocasi. Nikdy jsi ani žádné neměl ...
28. 3. 2022 12:02
Re: Těším se...
emisne je me to fuk, ale financne je to pro provozovatele tech tahacu katastrofa, ja teda muzu soudit jen podle nasi male flotilky 14 tahacu, a nad elektrickyma tahacema uvazujeme minimalne pro vnitrostatni prepravu, v soucasnosti mame polovinu ciste diesely a polovinu na LNG, kdy naklady na montaz toho LNG se nam zaplatili vesmes do 1 roku, a od elektriky cekame postupne totez, prozatim elektriku zkousime v dodavkach, a naklady na provoz jsou proti dieselovym se stejnym nakladovym prostorem na polovine, a to v pripade ze by jsme nerozsirovali nasi fotovoltaiku na hale a garazich, rozsirovat sice chceme ale bohuel ted nejsou kapacity u dodavatelu, takze ac projekt je schvaleny a mohl by se realizovat, tak v dodavatele nam hlasej ze nejdriv za 7-8 mesicu, s fotovoltaikou nam to rocni naklady na provoz takove dodavky stahne jeste o dalsich 15-20%, a u tahacu to pocitam bude velice podobne, kdy nam dodavky za den po CR najedou do 300km, a tahace u vnitrostatni do 250km, takze jedinej duvod proc nemame elektricke tahace minimalne pro vnitrostatni logistiku jiz davno, je fakt ze proste nejsou poradne na trhu, oslovili jsem 6 vyrobcu tahacu a dodavek, a jediny MAN nam prislibil ze do 2 let by asi mohlo k objednavakam dojit u tahacu, a Maxus nam dodal dve dodavky a tento rok by mela dorazit jedna elektricka dodavka MAN

jen pro zajimavost, mesicne ted elektricka dodavka jezdi levneji o cca 20 tisic korun, jo kazdy mesic 20 tisic uspora na palivu, a udela nam uplne tu samou praci co ta dieselova, takze mam mesicne 20 tisic ktere muzu dat ridicum, a ze ridici jsou sakra nedostatkovi, ti dobri
Avatar - wakantanka
28. 3. 2022 15:47
Re: Re: Těším se...
Super rozbor, len si nespomenul jednu zásadnú vec, rozdiel nákupnej ceny EV voči ICE. Že sa to vráti za rok prevádzky som dosť skeptický, ale zároveň zvedavý.
29. 3. 2022 13:07
Re: Re: Těším se...
u dodavek mame navratnost vycenakladu cca 2 roky, u tahacu zatim netusim, tam cenu zatim nemame k dispozici a jeste par let asi mit ani nebudem, proste dokud nebude elektrickej tahac bezne k nakupu s danou cenou pro mensi zakazniky jako jsme my, tak nepujde napsat ani teoreticka navratnost vycenakladu za takovej tahac
Avatar - wakantanka
26. 3. 2022 20:14
Re: Re: Těším se...
Ehm, no ale minimálne v spomenutom Hamburgu majú na vykladanie a nakladanie kontajnerových lodí také autonómne prepravníky a ak som dobre videl, tak elektrické. Tento Nikola truck je na takéto využitie priam nevhodný, tri nápravy, spacia vysoká kabína, zbytočný "luxus". Skôr jeho určenie vidím v nejakých centrál skladoch, kde urobí 2 jazdy za smenu a dobíjaním pri nakládke či vykládke.
26. 3. 2022 20:31
Re: Re: Těším se...
Ono se taky uvazuje o zajizdeni dovnitr skladu, coz s dieselem tak uplne nejde.
Ale to chce vsechno cas. Jak rikam, prilezitosti jsou hromady a bude to proste trvat 50 let krok po kroku. A budou to jako vzdy ridit penize, bude se to pouzivat tam, kde se to rentuje.

Mimochodem je docela smutny a pro me stale fascinujici, kolik lidi si do kazdych novych technologii promitne nejaky svy mindraky :-!
Avatar - Oscar_Romero
26. 3. 2022 21:19
Re: Re: Těším se...
Haha, sám napíšeš 50 let a přitom se tady vyjadřuješ jako když to spalovák zabalil už včera. Mimochodem, zmíněným UPS dle jejich reportu v letech 2016-2020 v řadě stoupají emise CO2, takže jim ta elektrifikace příliš rychle nejde a je to jen o oblbování pseudoekonaivků jako jsi ty.
27. 3. 2022 01:00
Re: Re: Těším se...
Pisu co si myslim.

Proc bych si mel myslet, ze se takova transformace stane ze dne na den, nejsem padlej na hlavu.

Evidentne si do mych nazoru michas ty svoje, kdyz pises “ přitom se tady vyjadřuješ jako když to spalovák zabalil už včera”.

To nepisu, protoze si to nemyslim. Ja jezdim v dieselu… :-!

Jinak v Londyne mi UPS (ve svych dodavkach na zakazku) a Royal Post (v elektrifikovanych transitech) vozi balicky vyhradne v EV.
Ja za to nemuzu.

Mimochodem co ja vim, nedostavaji dotace, maji diky tomu ale nizsi zakonnou a neplati za vjezd do centra.
Avatar - Oscar_Romero
27. 3. 2022 09:27
Re: Re: Těším se...
„Ostatne elektricky nakladacky a dodavky co rozvazi balicky po velkych mestech uz je normalka.
Mimochodem UPS, kteri to delaji uz 10 let, rikaji, ze je to stoji polovinu…"

+

„Evidentne si do mych nazoru michas ty svoje, kdyz pises “ přitom se tady vyjadřuješ jako když to spalovák zabalil už včera”."

Nemíchám, to děláš ty sám a jen si už nepamatuješ co si napsal. Elektro dodávky normálka nejsou, protože určitě nedosáhli ani na třetinu globálního trhu. Najdi si definici slova normální-běžný.
27. 3. 2022 10:15
Re: Re: Těším se...
https://www.hybrid.cz/…ovat-roboti-abb/

Vsichni jsou pitomci, jen ja jsem letadlo. ;-)

Vazne jsou v Tesle a ve Scanii tak blby?
:D
A co Mercedes?
https://electrek.co/2022/03/15/mercedes-benz-launch-eeconic-electric-truck/
... it aims to lead electrification of trucking :-O

PS Staci dostat kapacitu baterek na uroven, aby truck dokazal jet celou dobu mezi prestavkami... Jak casto ma ridic pauzy? ;-)
Avatar - Oscar_Romero
27. 3. 2022 11:18
Re: Re: Těším se...
Uvědom si, že v článku není nic o podílu nafta vs aku. Já nikde nepíši, že aku náklaďáky neexistují a že se nebudou vyrábět.

„Staci dostat kapacitu baterek na uroven, aby truck dokazal jet celou dobu mezi prestavkami... Jak casto ma ridic pauzy?"

To rozhodně nestačí. Hurvínek si taky válku představoval jako polštářovou bitvu. Nabíječky pro náklaďáky se za 0 Kč a za týden nevybudují. Současné technologie akumulátorů nemají proti naftě šanci a jestli budou mít ty uvedené za rok se uvidí - takhle se to odkládá už několik desetiletí a zrovna u náklaďáků to bude těžší než u osobáků a koloběžek.
27. 3. 2022 12:30
Re: Re: Těším se...
Ty jsi expert na baterie nebo na ultrachargery?
Kolik o tom vis?
Jak to dokazes zhodnotit?

Jake jsou pauzy ridicu?
Jake jsou celkove naklady elektrickeho tahace vs dieseloveho?
Avatar - Oscar_Romero
27. 3. 2022 12:40
Re: Re: Těším se...
Oproti tobě evidentně ano.
Ve srovnání s tebou víc.
Poměrně lehce, podle toho co se globálně prodává a jezdí.

Pauzy řidičů nejsou důležité.
Celkové náklady elektrotahače jsou zatím vyšší. Je to i např. tím, že z nabíječky 30+kW nedostaneš elektriku za stejnou cenu co platíš doma.
27. 3. 2022 13:52
Re: Re: Těším se...
Vyborne, jsem rad, kdyz mluvim s nekym z oboru.
Jake jsou tedy ceny?
Uved klidne sve srovnani rentability diesel vs elektro.
Avatar - Oscar_Romero
27. 3. 2022 17:35
Re: Re: Těším se...
Jak můžeš být z oboru, když ani nejsi schopný pochopit, že cena elektřiny je zatím hodně nejasná? Si laskavě najdi ceníky dobíjení u různých stanic pro osobáky a uvidíš tam i omezující časové podmínky.

Dále životnost bateriií a výkonnové elektroniky. U dieselu a převodovky se už tak nějak vědělo co očekávat. Jestli to bude na úrovni jako u elektroosobáků, tak to bez brutálních dotací nemá šanci.
27. 3. 2022 19:57
Re: Re: Těším se...
Jak vis co znam a neznam? ;-)
Co je to proboha za argument!?
Ceny verejneho nabijeni samozrejme znam, bo vim co (a kolik) platim. :D

Ty jsi napsal toto:
"BEV i vodík v náklaďáku je s dnešní úrovní technologie technicko-ekonomická sebevražda co by bez všelijakých dotací byla jen pro srandu králikům."

Umis to nejak obhajit? S cim vlastne porovnavas diesel, konkretne?
Znas cenu teto Nikoly, jako zastupce state of art? Vis jaka bude cena Tesly Semi?
Zajimaly by mne tve kalkulace pro blizkou budoucnost. Bavim se o NOVE prichazejici generaci trucku!

https://www.forbes.com/…own-than-diesel/
Cheap Batteries Could Soon Make Electric Freight Trucks 50% Cheaper To Own Than Diesel
Dokazes vzit na vedomi toto?

Kdy myslis ze prijde doba elektrickych tahacu?
Proc uvadis (pro nastupujici, dosud neexistujici bateriove trucky) absurdni argumentaci?
Z takove argumentace vyplyva jedina moznost: status-qou navzdy... :no:

PS Zivotnost vykonove elektroniky, elektrickych motoru i prevodovek je mnohem vyssi nez dieselu! Kdybys byl z oboru, tak bys to vedel...
Avatar - Oscar_Romero
27. 3. 2022 20:29
Re: Re: Těším se...
Could Soon - ty si tragéd...
27. 3. 2022 20:30
Re: Re: Těším se...
Nejaka tva kalkulace?
Nejaka odpoved na jedinou otazku?
https://cleantechnica.com/…er-expectations/
Gamechanger bude samozrejme Tesla Semi.

Kdy myslis ze bude cenova parita?
Kdy podle tebe budou diesel trucky nahrazeny elektrickymi?
Co takhle misto urazek neco k veci?
Zadnou kalkulaci jsi neukazal, protoze zadnou kalkulaci nemas.

Jestli nemas nic k veci, tak nic nepis. ;-)
No nic, alespon jsi se dozvedel neco noveho.
Neni zac.

PS K tragedovi: Je treba citovat vice nez dve slova. :D
The total cost of ownership for electric freight trucks could be 50% cheaper than for diesel trucks by 2030, generating billions in savings. Plunging costs, ever-increasing battery range, and an expanding fast charging network are creating an on-ramp to an electrified trucking future. :yes: :yes:
Vis, normalni lidi nepouzivaji pri predpovedich osm let dopredu prosty budouci cas, nybrz podminovaci zpusob...
27. 3. 2022 10:13
Re: Re: Těším se...
Pokrok se tomu říká jen proto, aby na to někdo nalákal investory, nebo získal tučné dotace. Elektrický pohon pro manipulační techniku není nic nového. Už za sociku u nás jezdila spousta bulharských balkancarů, typicky na nádražích. Elektrické vysokozdvižné vozíky jsou skoro ideál, je to jeden z mála případů, kde těžké baterie jsou plusem.
27. 3. 2022 10:30
Re: Re: Těším se...
Tezkky diesel nebo V8 doposud nikomu nevadil.
Baterie ano...

Ano, na okruhu nebude EV tak obratne.
Ale ne kazdy potrebuje zavodit...
Avatar - Oscar_Romero
27. 3. 2022 11:29
Re: Re: Těším se...
Vždyť sis první půlku sám vyvrátil druhou půlkou příspěvku. Diesel vychází pořád lehčí než baterky a fakt to není jen o horších jízdních vlastnostech. Ceny a životnost aku jsou stále na takové úrovni, že to bez dotací a různých zvýhodnění nedává ekonomický smysl.
K té hmotnosti např. zde:
Předělání Tesly na pohon benzinovým V8 teprve ukázalo, o kolik lehčí jsou auta se spalovacími motory
„Kromě výkonu došlo také na změření hmotnosti, která činí 1 678 kg. Započítán je v to i řidič, ve srovnání s běžnou Teslou Model S P85D vážící 2 238 kg bez řidiče tak došlo na opravdu značné odlehčení. Pokud budeme kalkulovat s oběma auty bez řidiče (nebo s ním), bavíme se o rozdílu okolo 650 kg."


Budeš tohle stále popírat a dělat z drtivé většiny dopravců debily co si neumí vybrat levnější řešení?
27. 3. 2022 12:31
Re: Re: Těším se...
Cetl jsi vubec tento clanek???
Je to o zacinajici vyrobe.

Dopravci doposud nemeli moznost volby!
Tva dedukce budoucnosti na zaklade minulosti (v lepsim pripade soucasnosti) je chybna.

PS Z nikoho nedelam debila. Ani z tebe. ;-) Jen si myslim, ze to nedokazes posoudit. Jestlize ano, tak mi napis naklady na km dieselu vs tahace z clanku.
Avatar - Oscar_Romero
27. 3. 2022 12:45
Re: Re: Těším se...
Článek jsem četl. Dopravci možnost volby měli - to ty si nečetl spousty oznamujících článků. Elektrododávky se vyrábějí jak dlouho a kolik procent trhu si pro sebe urvali? Ty seš prostě zoufalý naivka.

Založ si dopravní firmu abys viděl, že náklady na km nejsou jediný náklad. Jsi jen teoretik co má špatně zvládnutou i tu teorii. Já narozdíl od tebe k té dopravní praxi aspoň trochu přičichl.
27. 3. 2022 13:53
Re: Re: Těším se...
Schopne elektrododavky na trhu v podstate jeste nejsou. :-)

Jak dlouho se vyrabi podle tebe?
Na trhu je zatim prvni obtizne pouzitelna generace.

Jaky je tvuj vyhled do budoucnosti?

PS Zajimavy je, za me naivni nazory ze zdejsich diskuzi se zpetne ukazuji jako mnohem relevantnejsi, nez nazory odpurcu EV. :D
Avatar - WinDiesel
27. 3. 2022 11:19
Re: Re: Těším se...
a k čemu tedy ta spací kabina?
Avatar - kruskar
27. 3. 2022 06:52
Re: Těším se...
Význam elektrických dodávek, které jezdí pouze po městě a mají denní nájezd do 100km nikdo nezpochybňuje, ale tím smysluplný význam elektrických aut pro převážení nákladů zatím končí. Slyšel jste o ambiciózním programu Deutsche Post Euroscooter? Samotná Německá pošta ho po nějakém čase a prodělku v řádu miliardy eur odpískala, i když se zdálo, že elektro dodávky pro ní budou mít smysl.
27. 3. 2022 10:47
Re: Těším se...
Ano a ani v nejmensim me to neprekvapuje.

Nekdo vozi postu, nekdo vyrabi auta, nekdo vyrabi pocitace a jinej zas sklizi psenici.

Rika se tomu specializace.

Jakmile postak zacne vyrabet auta, je dost pravdepodobne, ze se to po**re. Na to clovek nemusi byt zadny genius, aby takovy veci pochopil.
28. 3. 2022 13:20
Re: Těším se...
u 100km s dodavkou to fakt nekonci, temer rok mame dve dodavky od Maxusu a denne jezdi cca 300km, 6-7 hodin popojizdeni od zakazky k zakaze, a zatim se statecne drzej a jeste ani jednou se nestalo ze by mel ridic problem a nedojel, takze jsem objednal rovnou i elektricou dodavku od Manu ktera sice ma mit nizsi dojezd, ale zase nahradi dosluhujici Crafter ktery ma denni najezdy okolo 180-200km, tak snad letos dorazi

v cislech je to za ten rok neuprosne, nektere mesice uspora na palivu 12-15 tisic na auto, ted kdys ceny paiv vystrelili, tak dieselove dodavky ktere porad mame a delaji stejne najezdy se stejnym zatizenim, maji naklady na provoz vetsi i zdibicek nad 20 tisic mesicne, a to je proste suma co je znat, a to mame naftu vlastni bez marzi prostredniku jako jsou cerpacky, dodavky a vsechny tahace co jezdi vnitrostatne tankujeme doma v depu, vsichni nasi ridici maji sice kartu aby v pripade nouze mohli tankovat i mimo, ale .... hrisniky slo odfiltrovat celkem snadno, oba naftu kradli
Avatar - Barrichello
27. 3. 2022 13:18
Re: Těším se...
A až do pendlují, tak to budou překládat na dieslový Kamiony, aby mohli v klídku dojet ze Spanělska do Polska vid a nenabíjet cestou někde 25 hodin :-) :-) :-)
28. 3. 2022 13:41
Re: Těším se...
to neni tak uplne pravda, v CR sice LNG v kamionech vyuziva jen malo dopravcu, psroste nam tu schazi infrastruktura cerpacek, ale za hranicema je to mnohem lepsi a da se rici, ze cca tretina novych tahacu co potkavame na Nemeckych znackach, tak jedou na LNG

nase firma od roku 2020 kdys jsem testovali 2 kousky s prestavbou na LPG jsem postupne poridili 7 tahacu na LNG, a ac je porizovaci cena o cca pul milionu nad stejnym typem ciste naftoveho tahace, tak provozne se ten pulmilion smazne celkem rychle, mesicne to setri v nakladech na palivo cca 55-60 tisic u tranzitnich tahacu, takze za necelej rok mame vycenaklady na porizeni vesmes splacene a dal jiz jen setrime, a tohle bude jen a jen rust, a za par let se to podobne zacne preklapet i smerem k elektrickym tahacum, bude stacit par pozitivnich zkusenosti vetsich firem ze zahranici s takovym typem tahacu, a zacnou na to postupne prechazet u tuzemsti dopravci

je potreba si uvedomit, ze ta doba kdy spedice ridili bejvali ridici kteri proste prosazuji naftu pomalu konci, a dnesnim majitelum nebo spolumajitelum (jako jsem traba ja) tech spedic je fuk na co dana auta jezdi, nas zajima jen to, jestli to vychazi finacne, takze pokud se neco vyplati finacne, a zbude vic financi na ridice, coz je momentalne nejvetsi bolest autodopravy, dobri ridici proste nejsou protoze Nemci jim plati mnohem lip nez my a z tech dobrych zde zustavaj jen ti co se boji jezdit pro zahranicni spedice, tak toho samozrejme vyuzijeme a poridime tahace takove co nam naklady na provoz zase snizi

a vyhodou proste je, ze nam to otestuji ve dostatecne mire prave zahranicni spedice ktere na to maji dotace a muzou si dovolit testovat i destky takovych aut ve flotilach citajicich stovky aut, a tak jako nam poslednich 10 let testovali nejdriv LPG a pak CNG pohony, tak ted nam zacinaji testovat elektricke tahace, takze Ceske firmy timto neskoci do neprozkoumane dalnice, ale do relativne slusne zmapovanych ulicek i nejzapadlejsich silnic ;-)
26. 3. 2022 20:21
Re: Těším se...
Skvělý příklad! :-[] :yes: :yes: :yes:
Avatar - kruskar
27. 3. 2022 06:57
Dobití baterie 480kW/h do 100 minut?
Nezpochybňuji, že to není možné, ale je k tomu potřeba přípojka se zajištěným příkonem v řádu stovek kW. Takové mají jen velké fabriky a fakt to není ani trochu zadarmo.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Oscar_Romero
27. 3. 2022 09:23
Re: Dobití baterie 480kW/h do 100 minut?
Teoreticky nemusí a stačí desítky kW. Díky kondenzátorům/akumulátorům dané stanice.
Avatar - KANKUNEN
27. 3. 2022 11:49
Re: Dobití baterie 480kW/h do 100 minut?
Jo kondenzátor, tak to jo a cukrovou vatu jako závaží.
Avatar - Oscar_Romero
27. 3. 2022 12:46
Re: Dobití baterie 480kW/h do 100 minut?
Hele já vím, že je to zvláštní, ale i tyhle teorie jsem někde zachytil. Samozřejmě to nebylo nic levného.
Avatar - Barrichello
27. 3. 2022 13:25
Re: Dobití baterie 480kW/h do 100 minut?
Kolik těhle supernabíječek dá přenosová sít? U nás podle expertů můžou být 3 na celé Vinohrady, víc přenosovka bez masivní rekonstrukce nedá.

A kde budete brát těn proud při odstavení uhelek a paroplynovek? Z OZE???

:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)

Tak to bude kolpas zásobování v přímém ppřnosu, návrat do roku 1810 se blíží :-) :-)
28. 3. 2022 13:05
Re: Dobití baterie 480kW/h do 100 minut?
Proc rychlonabjecku v centrech mest?

1000 aut 45km v prumeru denne tj asi 10% 75kWh baterie, tj 1000x7,5kWh za 10 hodin tj 750kW ti staci na nabijeni 1000 aut pres noc.

To neni moc.

A kdyztak se udela rekonstrukce, to zas takovej problem taky neni, vidis to vsechno zbytecne cerny.
28. 3. 2022 13:54
Re: Dobití baterie 480kW/h do 100 minut?
uplne si predstavuju ty kamiony nabijejich na Vinohradech ...... :-[]

mala otazka, kolik kamionu jsi na Vinohradech rekneme za psolednich 10 let videl, budou to aspon desitky nebo stovky?
28. 3. 2022 13:52
Re: Dobití baterie 480kW/h do 100 minut?
to je samozrejme nesmysl, prosimte nez zacnes psat bludy, tak si aspon nastuduj neco o zajistenem prikonu

350kW nabijecky jsou pro osobaky u dalnic celkem bezne, v CR takovych mame prez 20, u firmy takovej vykon samozrejme potreba nebude, neb u vnitrostatni se bdue nabijet proste nizsim prudem a u tranzitni se to nizsim nabije v depu a na trase pak u verejnych, dulezite tedy bude aby se zacali budovat i ty tranzitni nabijecky pro nakladni tranzitni dopravu

pro nabojeni tahace se 480kWh baterkou bude pohodlne stacit v depu jisteni na cca 160A, tak aby se to nabilo prez noc, jen nase dilny na servis tahacu maj jisteni 350A, a prez noc to tam vesmes "stoji" ladem, chystane fotovoltaicke pole a kontejnerova baterie nam ma zajistit jen na dilnach vykon a kapacitu ktera by zvladla takove tahace nabit za jeden slunecnej den kde budou alespon 4 hodiny slunicka a prez noc to z baterii slo do tahacu 2 takove tahace, anis by sme museli nejak zvedat rezervovany prikon, ted to sice bude vyuzivano jinak a tahace na elektriku zatim mit nebudeme, ale dobudoucna mame dvere pro tohle otevrene, a co vim, pripravuje se na to i konkurence
Avatar - MS-sport
27. 3. 2022 09:39
sci-fi článek
který nemá s realitou života vůbec nic společného :-!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barrichello
27. 3. 2022 13:27
Re: sci-fi článek
Co bys čekal od neostalinistických utopistů.

Jen těžké utopie a fantazie, naprosto míjející realitu.
Je to přesně na úrvni obracení toku řek a pěstování bavlny v Kzachstánu.
Ono to jako jde , ale ty následky, ty následky....

Ale zelený bolševik bez technického vzdělání to nevidí a vidět nechce.
Avatar - Atomas
27. 3. 2022 10:39
IVECO S-WAY
Paráda, patrně aby nedošlo ke GIGA investorské blamáži, tak nějak sbaterkovali IVECO S-WAY a jednoduše mají to co slibovali - tahač na baterky :-) Chválím volbu kabiny, řidič ji bude často velmi využívat...
Rozbalit vlákno
5
Avatar - WinDiesel
27. 3. 2022 11:22
Re: IVECO S-WAY
:-[] :-[] :-[] :-[] :-[]
Avatar - WinDiesel
27. 3. 2022 11:23
Re: IVECO S-WAY
... a je dost odstavných parkovišť s dostatkem nabíjecích stanovišť pro náklaďáky? Jednalo by se o stovky nabíjecích míst ...
27. 3. 2022 14:18
Re: IVECO S-WAY
Bude se jednat....

A odpovim ti neni.
Jsme napocatku elektrifikace silnicni nakladni dopravy.
Avatar - Oscar_Romero
27. 3. 2022 17:29
Re: IVECO S-WAY
Jednáním naše utopistická EU vyřeší všechny problémy světa!!!
28. 3. 2022 14:25
Re: IVECO S-WAY
Má pravdu ten chlapec :)
Avatar - petr petrumr
27. 3. 2022 11:00
německý železnice
v německu byla stopka na elektrický vlaky z důvodu málo elektřiny v trolejách.
Rozbalit vlákno
0
27. 3. 2022 14:53
Green deal
https://www.euractiv.com/…-war-in-ukraine/

Europeans are finding new reasons to push forward the EU Green Deal as the surest way of severing their dependence on Russian fossil fuels.

Evropané nacházejí nové důvody, proč prosazovat Zelenou dohodu EU jako nejjistější způsob, jak odstranit svou závislost na ruských fosilních palivech.
:yes: :yes: :yes:

Elektricke trucky snizi zavislost na (ruskych) fosilnich palivech!
Rozbalit vlákno
8
Avatar - kruskar
27. 3. 2022 15:16
Re: Green deal
Nezlob se, ale je to ve stylu: "Plány imperialistů zhatí, naši vepři boubelatí".
27. 3. 2022 16:07
Re: Green deal
Neco k veci?
Jak odstranit zavislost na fosilnich palivech?
Avatar - Oscar_Romero
27. 3. 2022 17:27
Re: Green deal
To je komplexní problém, který naivním nadšením nevyřešíš. Víš Done, člověk který si myslí, že EU má inteligentní vedení, tak je stejně hloupý a nekompetentní jako to vedení.

Leynová básnila o CO2 neutrální výrobě ocele vyrobené pomocí vodíku - samozřejmě neřekla její jasně nekonkurenceschopnou cenu. Také básnila o čipech z EU - asi po roce básnění jedna jiná komisařka musela uznat, že Lejno jako vždy až moc fantazírovalo.

S člověkem co se umí akorát schovávat Leynové pod sukni je zbytečné diskutovat.
Avatar - Barrichello
27. 3. 2022 22:54
Re: Green deal
Nezávislost na fosilních palivech pro nebližších 25 let je těžká neobolševická UTOPIE.

NEREALNY!!!!!

čína a rusko vás maj v hristi. Jen houšt s green dealem - neboj - Z K R A C H U J E T E!!!!
Avatar - MS-sport
28. 3. 2022 09:05
Re: Green deal
přesně tak :-! :yes:
Avatar - MS-sport
28. 3. 2022 09:10
Re: Green deal
To je normální troll. On nic neví a mele ty svoje EUkomsomolský oběžníkový nesmysly. Takových jsem před rokem 1989 potkával 10 do tuctu. :-!