Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nikola Motors nečekaně ohlásila začátek výroby elektrických náklaďáků

Ondřej Mára
Diskuze (67)

Mnozí už považovali společnost Nikola Motors za odepsanou, nyní však oznámila zahájení výroby svých elektrických tahačů, které bude dodávat od druhého čtvrtletí tohoto roku.

Společnost Nikola Motors se dostala do potíží poté, co byl její zakladatel a bývalý CEO Trevor Milton obviněn z několika podvodů – včetně lhaní investorům o téměř všech aspektech podnikání elektrického start-upu. Navzdory těmto problémům ale společnost neskončila, ba naopak.

Společnost totiž ohlásila zahájení výroby svých čistě elektrických tahačů, čímž předběhla Teslu s jejím tahačem Semi a současně nejspíš vlila trochu naděje a optimismu do žil investorům. Automobilka se navíc pochlubila několika zákazníky, přičemž někteří již podepsali kontakt, další vyjádřili vážný zájem.

Video se připravuje ...

Podle informací The Drive zahájila společnost výrobu svých tahačů Tre již začátkem týdne, oficiálně se s ní však pochlubila až 23. března, během své prezentace Analyst Day Presentation. Vyrábět se přitom budou dva modely – Tre BEV a Tre FCEV

Model Nikola Tre BEV je osazen bateriemi a s odhadovaným dojezdem okolo 350 mil (cca 563 km) má být učen především pro kratší trasy. Přesto už se společnost pochlubila 425 objednávkami, přičemž o 25 kusů by měl mít zájem i přístav v Hamburku.

Větší zájem je však o vodíkovou verzi Nikola Tre FCEV, která nabízí zhruba stejný dojezd (cca 563 km). Výhodou je ovšem technologie vodíkových palivových článků, která umožňuje rychlé opětovné „dotankování“ a pokračování v cestě. Na vodíkový model přišlo 1010 objednávek, přičemž 800 kusů objednal pivovar Anheuser-Busch.

Dodávky bateriové verze Tre BEV by měly být zahájeny v druhém čtvrtletí tohoto roku, do konce roku pak společnost předpokládá dodání cca 300 až 500 vozů zákazníkům. Noví zájemci přitom mohou stroje pořídit jak přímo u výrobce, tak prostřednictvím malé sítě dealerů, která se stále rozšiřuje.

Dodejme, že model Nikola Tre BEV je osazen devíti bateriovými moduly, které jsou uloženy v rámu stroje. K jejich nabití by pak mělo stačit pouze 100 minut. Poháněna je pouze jedna zadní náprava, která by měla nabídnout stálý výkon až 480 kW (645 k). Zatím nevíme, kolik toho Tre BEV uvezen, zařazen je však do kategorie Class 8, což znamená nejvyšší hmotnost soupravy téměř 15 tun.

Ondřej Mára
Diskuze (67)

Doporučujeme

29. 3. 2022 13:07
Re: Re: Těším se...
u dodavek mame navratnost vycenakladu cca 2 roky, u tahacu zatim netusim, tam cenu zatim nemame k dispozici a jeste par let asi mit ani nebudem, proste dokud nebude elektrickej tahac bezne k nakupu s danou cenou pro mensi zakazniky jako jsme my, tak nepujde napsat ani teoreticka navratnost vycenakladu za takovej tahac
Avatar - wakantanka
28. 3. 2022 15:47
Re: Re: Těším se...
Super rozbor, len si nespomenul jednu zásadnú vec, rozdiel nákupnej ceny EV voči ICE. Že sa to vráti za rok prevádzky som dosť skeptický, ale zároveň zvedavý.
28. 3. 2022 14:25
Re: IVECO S-WAY
Má pravdu ten chlapec :)
28. 3. 2022 13:54
Re: Dobití baterie 480kW/h do 100 minut?
uplne si predstavuju ty kamiony nabijejich na Vinohradech ...... :-[]

mala otazka, kolik kamionu jsi na Vinohradech rekneme za psolednich 10 let videl, budou to aspon desitky nebo stovky?
28. 3. 2022 13:52
Re: Dobití baterie 480kW/h do 100 minut?
to je samozrejme nesmysl, prosimte nez zacnes psat bludy, tak si aspon nastuduj neco o zajistenem prikonu

350kW nabijecky jsou pro osobaky u dalnic celkem bezne, v CR takovych mame prez 20, u firmy takovej vykon samozrejme potreba nebude, neb u vnitrostatni se bdue nabijet proste nizsim prudem a u tranzitni se to nizsim nabije v depu a na trase pak u verejnych, dulezite tedy bude aby se zacali budovat i ty tranzitni nabijecky pro nakladni tranzitni dopravu

pro nabojeni tahace se 480kWh baterkou bude pohodlne stacit v depu jisteni na cca 160A, tak aby se to nabilo prez noc, jen nase dilny na servis tahacu maj jisteni 350A, a prez noc to tam vesmes "stoji" ladem, chystane fotovoltaicke pole a kontejnerova baterie nam ma zajistit jen na dilnach vykon a kapacitu ktera by zvladla takove tahace nabit za jeden slunecnej den kde budou alespon 4 hodiny slunicka a prez noc to z baterii slo do tahacu 2 takove tahace, anis by sme museli nejak zvedat rezervovany prikon, ted to sice bude vyuzivano jinak a tahace na elektriku zatim mit nebudeme, ale dobudoucna mame dvere pro tohle otevrene, a co vim, pripravuje se na to i konkurence