Nikola Motors nečekaně ohlásila začátek výroby elektrických náklaďáků
Mnozí už považovali společnost Nikola Motors za odepsanou, nyní však oznámila zahájení výroby svých elektrických tahačů, které bude dodávat od druhého čtvrtletí tohoto roku.
Společnost Nikola Motors se dostala do potíží poté, co byl její zakladatel a bývalý CEO Trevor Milton obviněn z několika podvodů – včetně lhaní investorům o téměř všech aspektech podnikání elektrického start-upu. Navzdory těmto problémům ale společnost neskončila, ba naopak.
Společnost totiž ohlásila zahájení výroby svých čistě elektrických tahačů, čímž předběhla Teslu s jejím tahačem Semi a současně nejspíš vlila trochu naděje a optimismu do žil investorům. Automobilka se navíc pochlubila několika zákazníky, přičemž někteří již podepsali kontakt, další vyjádřili vážný zájem.
Podle informací The Drive zahájila společnost výrobu svých tahačů Tre již začátkem týdne, oficiálně se s ní však pochlubila až 23. března, během své prezentace Analyst Day Presentation. Vyrábět se přitom budou dva modely – Tre BEV a Tre FCEV
Model Nikola Tre BEV je osazen bateriemi a s odhadovaným dojezdem okolo 350 mil (cca 563 km) má být učen především pro kratší trasy. Přesto už se společnost pochlubila 425 objednávkami, přičemž o 25 kusů by měl mít zájem i přístav v Hamburku.
Větší zájem je však o vodíkovou verzi Nikola Tre FCEV, která nabízí zhruba stejný dojezd (cca 563 km). Výhodou je ovšem technologie vodíkových palivových článků, která umožňuje rychlé opětovné „dotankování“ a pokračování v cestě. Na vodíkový model přišlo 1010 objednávek, přičemž 800 kusů objednal pivovar Anheuser-Busch.
Dodávky bateriové verze Tre BEV by měly být zahájeny v druhém čtvrtletí tohoto roku, do konce roku pak společnost předpokládá dodání cca 300 až 500 vozů zákazníkům. Noví zájemci přitom mohou stroje pořídit jak přímo u výrobce, tak prostřednictvím malé sítě dealerů, která se stále rozšiřuje.
Dodejme, že model Nikola Tre BEV je osazen devíti bateriovými moduly, které jsou uloženy v rámu stroje. K jejich nabití by pak mělo stačit pouze 100 minut. Poháněna je pouze jedna zadní náprava, která by měla nabídnout stálý výkon až 480 kW (645 k). Zatím nevíme, kolik toho Tre BEV uvezen, zařazen je však do kategorie Class 8, což znamená nejvyšší hmotnost soupravy téměř 15 tun.