Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Video: Měření dynamiky se slaboučkým elektrovozem Dacia Spring. Vystačila nám runway?

100 komentářů

DonVito
Diky za relevantni srovnani.
Skoda ze tabulka nemohla byt v textu.
Dovolim si udaje 0-50 uvest:
Fabia 1.0mpi - 5,2s
Dacia Spring - 5,7s

A jeste poznamka: ne kazdy vytaci spalovaci auto k maximalnim otackam, aby dosahl kyzeneho zrychleni. Naopak u EV neni problem dat plny "plyn" a dosahnout vyse namereneho zrychleni.

Ze bude Dacia slaba 80-120 je jasny.
Nicmene do mesta i primestskych oblasti je dynamika dostatecna. :yes:

Bezemisnim vozidlum zdar
Mr.Murphy
... co si budem povídat, ve velkých městech a jejich okolí to bude bohatě stačit.... Osobně by mi na té Dacii vadilo jen to jak je malinká a nepřipadal bych si v tom asi bezpečně.... ale jinak na to poskakování po městě fakt pohoda.... :yes:
Avatar - xxc
xxc
Urcite bude stacit, uz s Citigom je problem niekedy sa zaradit bez davania prednosti a to ma stovku za nejakych 10 s. Jazdit sa da so vsetkym, ale prave v tom by mala byt vyhoda, ze auto sa pohne kedy chcem a rychlo. A ta bezpecnost, je to o pocitoch, vraj je to bezpecnejsie ako Zoe :-D
gil54
Dát plnej plyn je u spalovacího auta větší problém než u elekrtrickýho? To tě jako kousne do nohy, když dáš plnej nebo co?

Jo a do Chorvatska to taky dojede, pět šest Humpolců a jsi tam. Za dva dny.
Avatar - xxc
xxc
Mozno to myslel tak, ze vacsina ludi to pri spalovacich autach nepouziva. Pri elektromotore to tolko netrapi.
gil54
Tím jsi mi to chtěl jako vysvětlit? Tak proč tedy u spalovacího ne a EV ano, v čem je to trápení?
DonVito
U Dacie se za sest vterin na padesat rozjedes bez problemu z kazdyho semaforu.

S Fabii bys musel jednicku vytocit do cervenyho a jet jako bys ji ukrad.

To je ten rozdil.
Kdy uz tohle konecne ridici spalovacich aut pochopi?
Snad po vyzkouseni EV...
gil54
Vytočit motor je problém? Možná menší, než se s tím EV chcípákem pětkrát rozjet na semaforu naplno a rázem být bez šťávy.

Kdy už tohle konečně řidiči EV pochopí?
Snad po vyzkoušení ICE...

Nejsi jediný, kdo umí pořád dokola psát zbytečné demagogické žvásty.
DonVito
Neznam ridice EV bez zkusenosti s ICE.
Opacny pripad je bohuzel bezny.

Moc lidi bezne ve meste motor do cervenyho nevytaci.

Howgh
Othello
Obhajovat neschopný elektromobil argumentem, že i mezi spalováky najdeme nějaký podobně neschopný, to asi nezní moc přesvědčivě.

Naprostá většina vozového parku hravě překoná zrychlení Springu aniž by se musela nějak víc vytáčet
Avatar - Mikesus
Mikesus
Vždyť je to v pořádku srovnat nejslabsi EV s nejslabším ICE. EV je primárně do města a tady je to jakž takž se zavřenýma očima dostatečně. Ta fabia bude jezdit mimo město a tam už je to tragédie.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Vesměs máš pravdu, jen tu Fabii si většinou nikdo moc na nějaké meziměsto nekoupí taktéž a na provoz mezi vesnicí A a vesnicí B po okresce pár km bude stačit taky
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak tam bude stačit i ten tedy Spring. I když já bych tohle nepřekonal ani pro jízdu po městě. To i elektrokolobezka bude rychlejsi
Avatar - Ozzman
Ozzman
Stačit jo, ale na vesnici bych radši vzal tu Fabii, je to přecijen větší kus auta a i tu nejslabší roztlačíš na 130 na dálnici a jednou za čas výlet do okresního města dáš, bez stresu z nabíjení :D
Avatar - xxc
xxc
staci vyskusat, kupit tu fabiu a spring a stavim sa, ze jazdilo by sa prevaznou vacsinou springom
Avatar - Emel
Emel
Díky za radu, hned odpolko obě objednám ;-)
Avatar - xxc
xxc
ja som tiez tak objednal a jazdim na rozdiel od teoretikov :-)
Avatar - Emel
Emel
Springa?
Ale jako jo, když už bych měl EV i ICE, tak bych po městě jezdil s tím EV... protože ohřívání motoru + provozní náklady + třeba i ekologie.
Avatar - xxc
xxc
Nie springa, na najlacnejsiu elektricku daciu sme cakali roky a nakoniec ich predbehol VW s Citigom. Auto normalne pouzitelne do mesta a okolia.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
tys krásněj wůl :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]
Somewhere je už preč
A ty škaredý.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Je potřeba ještě srovnat náklady na Km u toho slabého zdechlého tříválce s neslabým a nezdechlým V6 AV8 na aleternativní zdroj paliva.

Pak ti vyjde že pokud si masochista, tak si užívej tříválců a sazometů :-):-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Pro kazdeho duchodce na vesnici osmivalec na plyn !
Avatar - Barrichello
Barrichello
Přesně tak :yes: :yes: :yes:

Zahradní sekačku taky na LPG :yes: :yes:
Avatar - Barrichello
Barrichello
Nepochopí to řidiči spalovacích aut, protože nejezdíme zdechlým tříválcem 1,0, co ve městě jezdí za 7, tj 322 Kč, když můžem jezdit 390 HP V8 za 320 Kč :-):-):-)

Ta se šlapáním na plyn a zařazováním fakt problém nemá a nic točit do červeného není třeba, to drží i v krpálu jak kráva 2300 otáček :-):-):-):-)

Abys neměl hlody, tak tím tríválcem sem jezdil ve městě 2 roky - lehoučkým Smartem ForTwo s 1,0. Vím za kolik to jezdilo v kolonách - 6,5 až 7 litrů, níž to nikdy nešlo.
Pravda byl to robot automat. Za kolik jezdí tríválce s fofrkládou nevím, fofrklády neřídím.
A vím za kolik jezdí Charger, takže mam krásné srovnání.
A vím i za kolik jezdí po městě Mini (to je teda čtyřválec, ale taky jezdí za 7,3-8,2 dle provozu) .
Jak sem psal jinde - dneska je dražší jet do práce Mini na benzín než Chargerem na LPG :-):-):-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Počkej počkej, nejsi to právě ty, který jezdí všude lehká noha, klídeček, aby ti ta V8 papala jako nejaké R4 2.0 turbo, které jede na krev a pak to tady srovnáváš v diskuzi ? :D
Avatar - Barrichello
Barrichello
Jezdím s tím normálně co dovolí provoz......Mam průměr 15-16 dle provozu. Za covidu to bylo 15....
Mr.Murphy
prostě ne každý umí ICE vytočit do omezovače, rychle přeřadit a točit to dál, co na tom nechápeš? naopak dát podlahu u EV a stát na tom jak na rýči zvládne opravdu každý idi*t....
Avatar - Mikesus
Mikesus
No protoze rozjet EV za danou dobu zvladne každý (jen seslapne plyn ) a to auta se netrápí a ani během pár semaforu nedojde elektrika ( proč takové blbosti píšeš? ). U spalovaku, což bylo vidět při testu na letisti. Rozjezd s klasickými spalovaky byl stejně řvoucí, jak s toyoťáckým hybridem a ještě k tomu ty rozjezdy zvládly, obzvlášť s manuálem, v daném čase tak jeden z pěti, možná i méně
Avatar - hugino
hugino
Áno presne tak na poskakovanie v meste za 16 500 €.Pri hustej premávke v meste sa s týmto ani nedostaneš z vedľajšej cesty na hlavnú a pripájaci pruh na diaľnicu alebo mestský okruh ani netreba skúšať ináč ťa niekto zrámuje.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ne, není.
kesumb
X5 45e EV mode:
0-50 5,3s, 0-100 18,1s

Superb iV
0-50 5,1, 0-100 15s (pocitově mi přišel o hodně živější)

S obojím jsem jezdil a jezdím ve městě a poblém to určitě není. Na běžný použití bohatě stačí.
Mr.Murphy
... jo ten Sup je v EV módu fakt v pohodě.... navíc u něj vždycky šlapeš na plyn trošku opatrněji, abys omylem nezapl spalovák.... to u běžného EV nehrozí takže tam prostě furt budeš dávat podlahu a pohoda....
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Je v pohodě, protože víš, že vždy máš spalovák v záloze. Jinak by tě taky pěkně štvalo mít auto s dynamikou základní Fabie.
Mr.Murphy
Spalovak mam v zaloze na dalnici.... jinak ho fakt nepotrebuju.... ano, predjizdet ve 100kmh jen na elektriku s tim Supem uz moc bezpecne nejde....
Avatar - Emel
Emel
Hele já nevím... osobně mě dynamika 0-50 až tak nebolí, jestli ze semaforu pojedu 50 o vteřinu dřív nebo později... věřím, že v těch rychlostech do 60 bude Spring dostatečně suverénní a zároveň díky absenci ryku motoru nebude jeho ždímání "na krev" tolik bolet. Ten problém bude 70-80-90-100.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tak samozřejmě se nebavíme o dynamice 0-50, ale hlavně 50-100. Pokud budeš Springem jezdit výhradně přes město, tak ano, bude to stačit. Cokoli víc je ale problém, jakékoli napojení, předjetí.

I když i 0-50 je hodně podstatný parametr, když se chceš připojit na hlavní, ale dejme tomu, že to v 99 % situací půjde.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ale vzdyt tohle vlákno od začátku je o jízdě po městě. Dynamiku u 100 řešíš jen ty s pár dalšími. Tohle je auto do města a nikdo soudný o tom nepochybuje
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
"Nicmene do mesta i primestskych oblasti je dynamika dostatecna."
ne, protože jakákoli jízda po okruhu, výpadovka za městem, předjetí kamionu je s tímhle boj. Jestli si to koupíš na to, abys jezdil do obchodu, tak budiž, ale pak je to spíš takový lepší skůtr.
Avatar - Ozzman
Ozzman
V příměstské oblasti se moc kamion předjet nedá i s mnohem silnějším autem, většinou se jede 50-70 max dle toho, jestli je tam obec, nebo kolona. Pokud bydlíš na předměstí a dojíždíš do centra, to EV to zvládne...
DonVito
Kdy uz tohle petrolhead konecne pochopi.

Tohle EV kamiony nepredjizdi.
To s nima jede v proudu... :D
Avatar - Ozzman
Ozzman
To i Tesly :-[]
Avatar - kari.laz
kari.laz
Romane? Kde jsi se svým tvrzením jak to není pravda a Tesly to sviští 160 v levém :D
Somewhere je už preč
Ozzman: Nie, to len ich vodiči.
Avatar - xxc
xxc
Ja byvam v meste, ale hned pri okruhu a meste dost casto jazdim okruhy medzi mestskymi castami a tam sa bezne jazdi 120. Cize nie je mesto ako mesto. A to byvam hned pri centre. Nejaku dynamiku od auta treba aj v meste.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Pak to ale není plnohodnotné auto.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Hodně záleží, co si pod příměstskou oblastí představuješ. Pokud nějakou příšernou výpadovku do satelitu za Prahou, tak asi ano. Pokud okresku z maloměsta, tak ne, tam se ti výkon hodí.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Okreska z maloměsta je dost široký pojem, maloměst v zázemí Prahy, Brna i Ostravy je mnoho a záleží, jak daleko jedeš. Dejme tomu, že spádovka do +/- 20km od hranice města těch dlouhých rovinek na předjíždění moc nenajdeš i tak a nebo je tam provoz. U Prahy je to možná i delší úsek, kdy se kolem těchto silnic staví satelity a sklady, rychlost kolikrát 50-70 omezena, křižovatky, kruhové objezdy, retardéry. Troufnu si říct, že ty hlavní spádové oblasti dojížďky do velkého města takové malé EV zvládne s prstem v nose.

Já bydlím necelých 10 km od hranice Prahy, od nás mimo dálnice vede hlavní tah (mimo jiných směrů a silnic do Prahy) asi 5 km dlouhá rovná okreska s jednou malou zatáčkou, která se dá projet v opravdu vysoké rychlosti, vše přehledné rovninaté. Když je volno, i s naprosto pruměrným autem tam není problém jet 200 a víš jaká je realita ráno i odpoledne ? (Jezdím brzy ráno/ zpět kolem 16h) právě po této cestě o sjezd blíže Praze na dálnici, protože na jednom autě nemám dálniční známku a odtud je to už neplacený úsek - tak to praktije dost lidí z okolí). A je tam fakt provoz, mám problém tam jet kolikrát i 90 na tempomat, auta se líně rozjíždí a moc to tam neženou, kolikrát musím předjíždět i osobáky, autobus a náklaďák to tam rozjede stejně na 90 a nebo ho předjedeš a hned zase brzdíš, ale prostě to nemá smysl, mnohdy to ani nejde
Avatar - Emel
Emel
No jenže
1) Fabia je o třídu větší auto
2) Spring je o 30% dražší (470 vs 330 - a to Fabia taky není zrovna levná)
3) 1.0MPI je u Fabie okrajová motorizace
4) problémy Springu začínají třeba u té 70ky a výš, do 50 o nic nejde
Takže ano, do města a v nouzi do města a nejbližšího okolí jo proč ne, to si klidně představit umím... nebo možná do věčně ucpaného Holandska třeba. Za 470 - to je těžký, EV má největší smysl ve městě a tohle nakonec je nejlevnější EV... ale za ty peníze bych čekal víc.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ano s tím vším souhlasím, ale pořád se tu bavíme o nejlevnější verzi ICE a nejlevnější verzi EV.

To jako když bys chtěl srovnat např nejlevnější myčku od Beko a nejlevnější od Bosch. Oboje udělají stejnou službu, oboje jsou podobné " kvalitní " a cenově jsou na tom úplně jinde.

Jak jsem psal. Sám bych nechtěl ani jedno, když bych musel nutne vybírat, tak Springer do města se zavřenýma očima jo, fabii ani tam ne.
Avatar - Emel
Emel
Nejlevnější verzi ICE od jiné značky v jiné třídě... no budiž. Sandero je proti Springu pořád kočár a základ je za 275, za 300 je TCe na LPG.

Myčka od Bosch a Beko - no to úplně nesedí, protože tam pravděpodobně budou obě myčky stejná technologie, zatímco tady jde primárně o to srovnání různých technologií.

Hlavně... obecně nechápu srovnávání "toho nejlevnějšího". Když mělo Mondeo 1.0EB, tak pro mě taky nebylo smysluplné srovnání "nejlevnější Mondeo vs. nejlevnější Passat", ale buď motorová parita, nebo cenová parita (ideálně oboje).
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Spring je BEKO, vyrobené v Číně co nejlevněji, ale za cenu Bosche, protože umí jet na baterii. Fakt by mě zajímalo, co by tě vedlo k upřednostnění Springu do města.
Šimpanz
Relevantní? To těžko.
Fabia 1,5 TSI Style 490 th. czk vs testovaný Spring Comfort Plus 512 th. czk
Fabia 0-100 8,0 Spring přes 20
Fabia Vmax 225km/h, vs Spring Vmax 125km/h
Fabia 5* v EuroNCAP vs Spring 1* v EuroNCAP
Fabia je o 40 cm delší, o 20 cm širší, uvnitř o dvě třídy větší

Takže právě ve srovnání s předraženou Fabii (na poměry spalováků) vynikne hrozivá neschopnost EV konkurovat.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Proč srovnavas hrušky a jabka? Nejlevnější EV na trhu s nejvýkonnějším motorem ve fabii.
Ano, cenově jsou srovnatelné, ale to je jako srovnat sušičku na prádlo se sušákem.
Nijak neobhajuju Spring, je to tragédie, ale ty srovnani jsou úplně mimo.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Hodnota peněž u ICE a u EV je rozdílná? Nebo je snad uzákoněný nějaký koeficient převodu hodnoty?
Myslím, že ani jedno, takže to srovnání je naprosto správné.
Šimpanz
Srovnávám srovnatelné. Každý kdo nemá v hlavě zelenou siláž místo mozku porovnává u malého auta jeho užitné vlastnosti ve vztahu k jeho ceně. A Fabia s ICE nabízí za stejnou nebo nižší cenu nesrovnatelně vyšší užitné vlastnosti.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Ale jistě že to srovnává naprosto správně. Srovnává co za svoje peníze dostane, stejně jako ti srovnávávm já, že s tou fabií ve městě pojedeš za stejný náklady jak já s V8 na LPG.

Že se ti to nelíbí je tvůj problém.
Avatar - iudex
iudex
Môžeš to porovnávať dvomi pohľadmi. Prvý je pohľadom rovnakej ceny. To je pre EV zvlášť tristné, lebo naplno ukáže dynamickú biedu EV oproti porovnateľne drahému spaľováku.
Potom je tu pohľad" základ vs základ bez ohľadu na cenu. A i tu Spring dostáva silne na frak, i tá biedna základná Fabia s 59 kW to Dacii natrie, už nie tak zdrvujúco, ale stále natrie. A to za 3/4 ceny.
traveldrive
Zabudol si na tretí pohľad - porovnať Spring s cenovo najbližším EV. Nakoniec ale prídeš k tomu istému výsledku - na lacný elektromibil ešte nedozrela doba. Buď nie je dosť lacný, alebo za danú cenu dosť dobrý.
traveldrive
Rovnako môžeš porovnávať autíčko pre študentov alebo skôr pre dôchodcov (ešte som v tom žiadneho študenta nevidel) zn. Ligier, kde sa napriek dvom sedadlám a rachotiacemu motorčeku s výkonom 4 kW bez problémov dostaneš na cenu 450 tisíc Kč... V tom prípade je Spring za podobné peniaze oveľa dospelejším autom, má to 5 dverí, odvezie štyroch ľudí a na rozdiel od toho Ligieru zvládne 100 km/h. Naviac je lokálne bezemisný a určite bezpečnejší a tichší. ;-)
Avatar - Emel
Emel
Je to tak... a pak si taky na rovinu napíšeme, že nabídka toho Ligieru nebo Aixamu je naprosto zoufalá, ne?
traveldrive
Napriek tomu si aj ten Ligier niekto kúpi. U nás to asi budú kusovky, ale vedľa v Rakúsku ich je vidieť celkom dosť, a nie iba vo Viedni. A povedzme si otvorene, pre Spring sú také trhy ako český alebo slovenský úplne okrajové. Byť cena Springu bližšia našim peňaženkám, predalo by sa ich dosť. je veľa ľudí, hlavne starších, čo potrebujú posúvadlo do obchodu, k lekárovi, alebo 10 km do mesta na trh. Prečo sa trápiť s benzínovým autom, keď stačí len plyn a brzda a večer strčiť šnúru do zásuvky... Nepomer hodnota/cena je v rámci určenia asi jediným nedostatkom Springu.
Avatar - Emel
Emel
No a? Koupí si to bohatí pro svoje ratolesti, aby nemusely čekat na 18... ale value/money toho jakože auta je naprosto zoufalá a asi nikdo nebude protestovat, když se to na rovinu napíše.

Mně Spring smysl dává - malá krabička do města, s dojezdem do města a dynamikou do města... 14" kola, 1* EuroNCAP, 0-100 20s... to je "vyvážený" mix. Ale vzhledem k tomu, jaké to je poloauto bych čekal cenu třeba 399 (a i to je hrana, +100t proti LPG Sanderu), pak bych to třeba obhajoval přes TCO a náklady na provoz.
Avatar - iudex
iudex
Presne, tieto vehikle si kupujú len bohatí ľudia, ktorí nechcú, aby ich pubertálni potomkovia čakali do 18ky ako ostatný plebs. Žiadny 16-ročný tínedžer nutne nepotrebuje auto na dochádzanie do školy, je to len na odlíšenie sa a ukázanie, že na to mám.
traveldrive
Ale to si nijak neodporuje s tým, čo píšem. Rozhodne za tie peniaze Spring nie je auto pre rovnakých ľudí ako základná Fabia. Keď to porovnáš s produktom v podobnej cenovej kategórii, tak Spring na tom výkonmi nie je zas tak zle a aj použitím bude táto Dacia podobná ako ten Ligier, Aixam a podobne. (Mimochodom, fakt v tom nevídam nedospelých študentov, skôr staršie dôchodkyne) Jasne, časy škodoviek 100 alebo 105 sú už preč, ale aj taký Favorit zvládal stovku okolo 16-18 s a nestratil sa.
Spring je lacný elektromobil, ale drahé auto. Mieru úspechu postupne ukážu predaje.
Avatar - Emel
Emel
No tak to nevím kde. Pokud vidím někoho v Aixamu, tak to jsou výlučně teenageři. Nevím, proč by si kdokoli dospělý měl něco takového pořídit... snad pokud nemá na auto papíry.
traveldrive
U nás ich veľa neuvidíš, vzhľadom na tunajšiu kúpnu silu sa to čakať nedá. Jak som písal, nemám to ďaleko do Rakúska, a tam ich vídam celkom bežne. Nie na každom rohu, ale predsa ich človek registruje (hlavne keď sa po meste šinú štyridsiatkou v všetci vo vláčiku za ním). Za volantom obvykle sedí nejaká babka.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ty jsi chlapče pořád nějak vedľa. Když netrolíš tady u nás v Česku, tak jsi vedľa v Rakúsku ...
Prosím odporúčaj mi nějaký autoweb na Slovensku, abych tam mohl opruzovat. :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]
traveldrive
No smola, asi mi robí radosť štengrovať ťa. :D
Avatar - iudex
iudex
A keby si dal zrýchlenie 0-20 kmh, možno by to bola remíza. ;-)
Pre úplnosť:
Dacia Spring: 33 kW (45k), Fabia 1,0MPi: 59 kW (80k).
Dacia Spring: 0-100 kmh: 19,1s, Fabia 1,0MPi 0-100 kmh: 15,5s.
Dacia Spring: 125 km/h, Fabia 1,0MPi: 179 km/h.
Dacia Spring: od 17300 eur, Fabia 1,0MPi od 12990 eur.
Takže i tá zúfalo slabá základná Fabia poráža Spring vo všetkom: cene, výkone, dynamike.
ALE HLAVNE: nikto si nekúpi Fabiu 1,0MPi, tá existuje iba pre "cenu už od". 99% kupujúcich zvolí TSI, ktoré (i v slabšej verzii) už ponúka solídnu dynamiku. A za cenu stále nižšiu ako Spring sa dá kúpiť aj silnejšie TSI v najvyššej výbave. Ale to už je iná pesnička.
Pointa je, že aj tá najslabšia vysmievaná Fabia je stále dynamicky o level vyššie, ako Spring.
Avatar - Emel
Emel
Tak jsem si taky pustil video a ještě by se slušelo uvést - ta srovnávaná Fabia je minulá generace s motorem 44kW, aktuální základ má 59kW...
Avatar - iudex
iudex
Jj, ako píšem vyššie, základná Fabia s 59 kW je síce bieda, ale stále bieda o triedu dynamickejšia a o triedu lacnejšia.
Nehovoriac o fakte, že nová Fabia je seriózne a pomerne kvalitné auto, Spring sa vracia k neslávnym časom lacných bakelitových Dacií.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Zchrylení na úrovni šáde 120 je fakt pecka, ty zas jedeš bomby, zelenej utopisto :-):-)
Avantime
Nechcem sa chváliť, ale išiel som s týmto zázrakom aj 130. :-) Ak by som si mal nový malý elektromobil aj reálne kúpiť (zatiaľ u mňa nereálne, jedine nejakú jazdenku), tak asi už dám tých 3250 eur navyše za e-Up. Len teda u nás ani nie je v ponuke, tak je to zbytočné riešiť. Aké sú čakačky na obe autá ani netuším.
Inak neviem, či sa tu o tom písalo, ale teda elektrické trio NSF (e-Up, Mii Electric, Citigo-e) stále hrá celkom dôležitú úlohu v európskych predajoch. Minulý rok sa ich predalo dokopy 55 665 kusov. To znamená 4. najpredávanejší elektromobil (viac ako ID.4), takže celkom slušné. Dosť by ma zaujímalo, ako veľmi na tom prerábajú a dokedy potiahnu výrobu. Pokiaľ viem, neblokuje im v Bratislave prípravy na nový Superb a Passat, tie budú v hale po minulej generácii Touaregu, takže ešte asi tak skoro neskončia. A áno, fandím malým elektromobilom, aj tejto Dacii Spring. :yes:
Avatar - SKAY
SKAY
Jakékoliv malé auto s automatem udělá lepší službu a za míň.
Avatar - MS-sport
MS-sport
Takovou blbost bych si nikdy nekoupil. Nechtěl bych to ani zadarmo. Nedává to ani smysl, lépe vychází jízdní kolo. Je rychlejší a stojí méně. :-!
Avatar - Mikesus
Mikesus
No ono obecne ty nejlevnější věci bývají k ničemu. A tohle je nejlevnější EV.
Arese
...poměr ceny, užitné hodnoty a výkonu tohoto údajně "lidového" elektrozkratu je prostě tragický a zoufalý. :-[] :no:
traveldrive
Ja skôr tú zúfalosť, že napriek tvojim protestom EV žijú, pociťujem u teba.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
No ty jsi taký zúfalý, že tady u nás musíš každý den opruzovat? Až se zase budeš do někoho navážet. Vrať se na Slováč. Tam to prober se svými soukmenovci, kterým bylo v bývalé republice tak zle, že se museli trhnout a teď je Kňažko, který nejvíc řval pořád, stejně jako ty, otravo.
Avantime
Až takýto primitív si či len máš zas vypité?
brk77
A tady toho Springa a nějakou starou jedničkovou Fabii HTP postavili vedle sebe.
To nejde vyjádřit tabulkou, to se musí vidět. :-)

https://youtu.be/ESVJJc9F6QY?t=602
johny555
Pamatuji si, kdysi jsme měli Wartburg 1.3 (4takt) 44kW. Měl stejné hodnoty zrychlení 0-100 za 20s a maximálku 135. Projeli jsme s ním půlku Evropy, plně naložený, přejížděli i horská sedla ve Švýcarsku. Dalo se s ním předjíždět a na státovkách udržovat tempo 100-110.
Jasně, doba je jiná, zvykli jsme si na výkonnější auta. To auto není určeno jako rodinné auto na dovolené. Ale jako popojížděcí auto naprosto vyhovující. Většina mamin, co rozváží děti do školky, školy, kroužky, nákup stejně většinu času nejezdí víc jak 50kou. Kdyby místo toho nasedly do Springu, tak třeba zjistí, že na to jim to stačí. A pokud bydlí v rod. domku s elektrickým vytápěním, tak těch pár kWh za nabíjení doma možná na účtě ani nepostřehne. Jenom ušetří za benzín a servis přímovstřikových motorů, které to popojíždění se studeným motorem opravdu miluje.
brk77
Akorát není úplně běžná konstatace, aby mladá rodina s dítkem ve školce měla rodinný domek a k tomu dvě nové auta. Neříkám, že takové neznám, ale tihle opravdu nejsou zákazníci Dacie.
johny555
Když vidím spoustu rodin s malými dětmi, kde druhé auto je v hodnotě 0.5M, 1M a více. Typicky ve vesnických satelitech okolo Prahy jsou jich mraky. Takže peníze na to mají. Neříkám, že Spring je nějaké terno, i ekonomická návratnost je diskutabilní, ale rozhodně to auto smysl pro určitou skupinu má.
Avatar - Tycoon
Tycoon
Jasně. Hlava rodiny, co jezdí v Land Roveru nebo Merecedesu ML, koupí manželce jako druhé auto do rodiny Dacii Spring. Manželka dát hned na Facebook, jak je šťastná, že má novou Dacii. A teď prosím tu o Budulínkovi.
Reálně je Dacia Spring pro ty, co mají půl milionu na druhé auto, příliš laciný produkt. A pro nenáročné lidi, kterým by Dacia Spring mohla nahradit dosluhující Felicii nebo Fabii Junior, je prostě drahá.
Avatar - Emel
Emel
Ušetří za benzín... kolik? Když v pořizovačce vypláznou +170t oproti Sanderu LPG... kdy se jim to vrátí?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Za nekonečno let, stejně jako za nekonečno se dostaneš na 130 kmh... Jo vlastně já zapomněl, podle zelených bolševiků auto nepotřebuje 130 kmh a přípustné bude jen 30 kmh...
Honza21
Spring je nesmysl.
Špatná bezpečnost pasivní i aktivní. Do dnešního provozu nebezpečné “auto”. Zejména pro matku s dětmi proboha ne.
A za půl milionu? Absolutní nesmysl.

Jednoduché auto s automatem? Suzuki swift za cca 380t (a nepřimovstřikovým 4 válcovým motorem)

Zkuste googlit “Dongfeng E1”, zamyslet se nad tou cenou a pak obhajovat, že to zde Dacia prodává za 3x tolik...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Přesně tak. Dacia Spring za 0,5M je totiž především obrazem politiky EU :-!
Avatar - MS-sport
MS-sport
a když se nas.ru tak to i předběhnu! :-! :yes:
Arese
Situace na poli násilně vnucované elektrodebility je i po letech stále stejná - elektrozkraty se jakž takž prodávají jen na automobilových trzích brutálně deformovaných dotacemi či extrémním zdaněním normálních spalovacích aut. :-):-):-) Pokud je tento zločinný tlak z vládních míst v některé zemi ukončen, poptávka po extrémně drahých a nepraktických elektropřeravnících okamžitě padá téměř k nule. :-[]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Posměch si tohle auto jednoznačně zaslouží a tohle je posměchu hodno stejně jako celá EU. Proč? Mmj. proto, že tohle úplně stejné auto se v Číně prodává pod jinou značkou za zlomek ceny toho jako v Evropě!!!

Nicméně přesně tohle auto je přesným obrazem toho, k čemu Evropa směřuje - k chudobě a bídě střední vrstvy obyvatelstva.

Smutné je, že my už jsme to zažili jednou s východními soudruhy. Teď nás to čeká s těmi soudruhy západními!!! Tedy pokud ti východní nemají v Kremlu už přemalovanou mapu Evropy podle nového světového řádu :-!

Jestli bych se ovšem měl rozhodnout, jestli cestu do Chorvatska absolvovat v tomhle nebo v socialistickém skvostu Š120, beru Š120 bez rozmyslu!!! S tou tam totiž aspoň dojedu a aspoň se tam vlezou 4 dospělí lidi. A dynamikou je na tom taky líp jak tohle šidítko :-O :-! :-!
Avatar - Ozzman
Ozzman
Šup tam zanadávat si na EU... člověče, co ty by si dělal, kdyby EU nebyla, ztratil by si smysl života !
Avatar - MS-sport
MS-sport
omyl. Špatně to chápeš.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Slavil by?

:-):-):-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Určitě :D
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Kdyby jsme nebyli součástí eurobloševické RVHP? Jo, to zní fakt slibně :yes: :yes: :yes: :-[]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Víš ono to má pointu kterou možná nechápeš.

Dacia Spring za 0,5M je produktem zeleného eurobolševického uskupení.

Ekonomicky je Dacia Spring za cca 190 tis. Kč vcelku zajímavým Čínským produktem, který je někde na 3/4 cesty k autu jako takovému.
traveldrive
Aj keby stála 300, stále by to bolo inde voči súčasnej ponuke. Kým bude EV výrazne drahší ako porovnateľný spaľovák, nemá veľa šancí na masívnejšie predaje.