Videa
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeVideo: Měření dynamiky se slaboučkým elektrovozem Dacia Spring. Vystačila nám runway?
100 komentářů
Avantime
Nechcem sa chváliť, ale išiel som s týmto zázrakom aj 130. :-) Ak by som si mal nový malý elektromobil aj reálne kúpiť (zatiaľ u mňa nereálne, jedine nejakú jazdenku), tak asi už dám tých 3250 eur navyše za e-Up. Len teda u nás ani nie je v ponuke, tak je to zbytočné riešiť. Aké sú čakačky na obe autá ani netuším.
Inak neviem, či sa tu o tom písalo, ale teda elektrické trio NSF (e-Up, Mii Electric, Citigo-e) stále hrá celkom dôležitú úlohu v európskych predajoch. Minulý rok sa ich predalo dokopy 55 665 kusov. To znamená 4. najpredávanejší elektromobil (viac ako ID.4), takže celkom slušné. Dosť by ma zaujímalo, ako veľmi na tom prerábajú a dokedy potiahnu výrobu. Pokiaľ viem, neblokuje im v Bratislave prípravy na nový Superb a Passat, tie budú v hale po minulej generácii Touaregu, takže ešte asi tak skoro neskončia. A áno, fandím malým elektromobilom, aj tejto Dacii Spring. :yes:
Inak neviem, či sa tu o tom písalo, ale teda elektrické trio NSF (e-Up, Mii Electric, Citigo-e) stále hrá celkom dôležitú úlohu v európskych predajoch. Minulý rok sa ich predalo dokopy 55 665 kusov. To znamená 4. najpredávanejší elektromobil (viac ako ID.4), takže celkom slušné. Dosť by ma zaujímalo, ako veľmi na tom prerábajú a dokedy potiahnu výrobu. Pokiaľ viem, neblokuje im v Bratislave prípravy na nový Superb a Passat, tie budú v hale po minulej generácii Touaregu, takže ešte asi tak skoro neskončia. A áno, fandím malým elektromobilom, aj tejto Dacii Spring. :yes:
MS-sport
Takovou blbost bych si nikdy nekoupil. Nechtěl bych to ani zadarmo. Nedává to ani smysl, lépe vychází jízdní kolo. Je rychlejší a stojí méně. :-!
Arese
...poměr ceny, užitné hodnoty a výkonu tohoto údajně "lidového" elektrozkratu je prostě tragický a zoufalý. :-[] :no:
Ja skôr tú zúfalosť, že napriek tvojim protestom EV žijú, pociťujem u teba.
No ty jsi taký zúfalý, že tady u nás musíš každý den opruzovat? Až se zase budeš do někoho navážet. Vrať se na Slováč. Tam to prober se svými soukmenovci, kterým bylo v bývalé republice tak zle, že se museli trhnout a teď je Kňažko, který nejvíc řval pořád, stejně jako ty, otravo.
brk77
A tady toho Springa a nějakou starou jedničkovou Fabii HTP postavili vedle sebe.
To nejde vyjádřit tabulkou, to se musí vidět. :-)
https://youtu.be/ESVJJc9F6QY?t=602
To nejde vyjádřit tabulkou, to se musí vidět. :-)
https://youtu.be/ESVJJc9F6QY?t=602
johny555
Pamatuji si, kdysi jsme měli Wartburg 1.3 (4takt) 44kW. Měl stejné hodnoty zrychlení 0-100 za 20s a maximálku 135. Projeli jsme s ním půlku Evropy, plně naložený, přejížděli i horská sedla ve Švýcarsku. Dalo se s ním předjíždět a na státovkách udržovat tempo 100-110.
Jasně, doba je jiná, zvykli jsme si na výkonnější auta. To auto není určeno jako rodinné auto na dovolené. Ale jako popojížděcí auto naprosto vyhovující. Většina mamin, co rozváží děti do školky, školy, kroužky, nákup stejně většinu času nejezdí víc jak 50kou. Kdyby místo toho nasedly do Springu, tak třeba zjistí, že na to jim to stačí. A pokud bydlí v rod. domku s elektrickým vytápěním, tak těch pár kWh za nabíjení doma možná na účtě ani nepostřehne. Jenom ušetří za benzín a servis přímovstřikových motorů, které to popojíždění se studeným motorem opravdu miluje.
Jasně, doba je jiná, zvykli jsme si na výkonnější auta. To auto není určeno jako rodinné auto na dovolené. Ale jako popojížděcí auto naprosto vyhovující. Většina mamin, co rozváží děti do školky, školy, kroužky, nákup stejně většinu času nejezdí víc jak 50kou. Kdyby místo toho nasedly do Springu, tak třeba zjistí, že na to jim to stačí. A pokud bydlí v rod. domku s elektrickým vytápěním, tak těch pár kWh za nabíjení doma možná na účtě ani nepostřehne. Jenom ušetří za benzín a servis přímovstřikových motorů, které to popojíždění se studeným motorem opravdu miluje.
Akorát není úplně běžná konstatace, aby mladá rodina s dítkem ve školce měla rodinný domek a k tomu dvě nové auta. Neříkám, že takové neznám, ale tihle opravdu nejsou zákazníci Dacie.
Když vidím spoustu rodin s malými dětmi, kde druhé auto je v hodnotě 0.5M, 1M a více. Typicky ve vesnických satelitech okolo Prahy jsou jich mraky. Takže peníze na to mají. Neříkám, že Spring je nějaké terno, i ekonomická návratnost je diskutabilní, ale rozhodně to auto smysl pro určitou skupinu má.
Jasně. Hlava rodiny, co jezdí v Land Roveru nebo Merecedesu ML, koupí manželce jako druhé auto do rodiny Dacii Spring. Manželka dát hned na Facebook, jak je šťastná, že má novou Dacii. A teď prosím tu o Budulínkovi.
Reálně je Dacia Spring pro ty, co mají půl milionu na druhé auto, příliš laciný produkt. A pro nenáročné lidi, kterým by Dacia Spring mohla nahradit dosluhující Felicii nebo Fabii Junior, je prostě drahá.
Reálně je Dacia Spring pro ty, co mají půl milionu na druhé auto, příliš laciný produkt. A pro nenáročné lidi, kterým by Dacia Spring mohla nahradit dosluhující Felicii nebo Fabii Junior, je prostě drahá.
Ušetří za benzín... kolik? Když v pořizovačce vypláznou +170t oproti Sanderu LPG... kdy se jim to vrátí?
Za nekonečno let, stejně jako za nekonečno se dostaneš na 130 kmh... Jo vlastně já zapomněl, podle zelených bolševiků auto nepotřebuje 130 kmh a přípustné bude jen 30 kmh...
Spring je nesmysl.
Špatná bezpečnost pasivní i aktivní. Do dnešního provozu nebezpečné “auto”. Zejména pro matku s dětmi proboha ne.
A za půl milionu? Absolutní nesmysl.
Jednoduché auto s automatem? Suzuki swift za cca 380t (a nepřimovstřikovým 4 válcovým motorem)
Zkuste googlit “Dongfeng E1”, zamyslet se nad tou cenou a pak obhajovat, že to zde Dacia prodává za 3x tolik...
Špatná bezpečnost pasivní i aktivní. Do dnešního provozu nebezpečné “auto”. Zejména pro matku s dětmi proboha ne.
A za půl milionu? Absolutní nesmysl.
Jednoduché auto s automatem? Suzuki swift za cca 380t (a nepřimovstřikovým 4 válcovým motorem)
Zkuste googlit “Dongfeng E1”, zamyslet se nad tou cenou a pak obhajovat, že to zde Dacia prodává za 3x tolik...
Arese
https://www.autoforum.cz/…sem-se-rozplyva/
https://www.autoforum.cz/…dym-rokem-roste/
https://www.autoforum.cz/…ne-jejich-praci/
https://www.autoforum.cz/…zmerili-i-skodu/
https://www.autoforum.cz/…uje-skoro-nikdo/
https://www.autoforum.cz/…dym-rokem-roste/
https://www.autoforum.cz/…ne-jejich-praci/
https://www.autoforum.cz/…zmerili-i-skodu/
https://www.autoforum.cz/…uje-skoro-nikdo/
Arese
Situace na poli násilně vnucované elektrodebility je i po letech stále stejná - elektrozkraty se jakž takž prodávají jen na automobilových trzích brutálně deformovaných dotacemi či extrémním zdaněním normálních spalovacích aut. :-):-):-) Pokud je tento zločinný tlak z vládních míst v některé zemi ukončen, poptávka po extrémně drahých a nepraktických elektropřeravnících okamžitě padá téměř k nule. :-[]
rohYpnol
Posměch si tohle auto jednoznačně zaslouží a tohle je posměchu hodno stejně jako celá EU. Proč? Mmj. proto, že tohle úplně stejné auto se v Číně prodává pod jinou značkou za zlomek ceny toho jako v Evropě!!!
Nicméně přesně tohle auto je přesným obrazem toho, k čemu Evropa směřuje - k chudobě a bídě střední vrstvy obyvatelstva.
Smutné je, že my už jsme to zažili jednou s východními soudruhy. Teď nás to čeká s těmi soudruhy západními!!! Tedy pokud ti východní nemají v Kremlu už přemalovanou mapu Evropy podle nového světového řádu :-!
Jestli bych se ovšem měl rozhodnout, jestli cestu do Chorvatska absolvovat v tomhle nebo v socialistickém skvostu Š120, beru Š120 bez rozmyslu!!! S tou tam totiž aspoň dojedu a aspoň se tam vlezou 4 dospělí lidi. A dynamikou je na tom taky líp jak tohle šidítko :-O :-! :-!
Nicméně přesně tohle auto je přesným obrazem toho, k čemu Evropa směřuje - k chudobě a bídě střední vrstvy obyvatelstva.
Smutné je, že my už jsme to zažili jednou s východními soudruhy. Teď nás to čeká s těmi soudruhy západními!!! Tedy pokud ti východní nemají v Kremlu už přemalovanou mapu Evropy podle nového světového řádu :-!
Jestli bych se ovšem měl rozhodnout, jestli cestu do Chorvatska absolvovat v tomhle nebo v socialistickém skvostu Š120, beru Š120 bez rozmyslu!!! S tou tam totiž aspoň dojedu a aspoň se tam vlezou 4 dospělí lidi. A dynamikou je na tom taky líp jak tohle šidítko :-O :-! :-!
Šup tam zanadávat si na EU... člověče, co ty by si dělal, kdyby EU nebyla, ztratil by si smysl života !
Slavil by?
:-):-):-)
:-):-):-)
Víš ono to má pointu kterou možná nechápeš.
Dacia Spring za 0,5M je produktem zeleného eurobolševického uskupení.
Ekonomicky je Dacia Spring za cca 190 tis. Kč vcelku zajímavým Čínským produktem, který je někde na 3/4 cesty k autu jako takovému.
Dacia Spring za 0,5M je produktem zeleného eurobolševického uskupení.
Ekonomicky je Dacia Spring za cca 190 tis. Kč vcelku zajímavým Čínským produktem, který je někde na 3/4 cesty k autu jako takovému.
Aj keby stála 300, stále by to bolo inde voči súčasnej ponuke. Kým bude EV výrazne drahší ako porovnateľný spaľovák, nemá veľa šancí na masívnejšie predaje.
×
Sdílení komentáře
×
Skoda ze tabulka nemohla byt v textu.
Dovolim si udaje 0-50 uvest:
Fabia 1.0mpi - 5,2s
Dacia Spring - 5,7s
A jeste poznamka: ne kazdy vytaci spalovaci auto k maximalnim otackam, aby dosahl kyzeneho zrychleni. Naopak u EV neni problem dat plny "plyn" a dosahnout vyse namereneho zrychleni.
Ze bude Dacia slaba 80-120 je jasny.
Nicmene do mesta i primestskych oblasti je dynamika dostatecna. :yes:
Bezemisnim vozidlum zdar
Jo a do Chorvatska to taky dojede, pět šest Humpolců a jsi tam. Za dva dny.
S Fabii bys musel jednicku vytocit do cervenyho a jet jako bys ji ukrad.
To je ten rozdil.
Kdy uz tohle konecne ridici spalovacich aut pochopi?
Snad po vyzkouseni EV...
Kdy už tohle konečně řidiči EV pochopí?
Snad po vyzkoušení ICE...
Nejsi jediný, kdo umí pořád dokola psát zbytečné demagogické žvásty.
Opacny pripad je bohuzel bezny.
Moc lidi bezne ve meste motor do cervenyho nevytaci.
Howgh
Naprostá většina vozového parku hravě překoná zrychlení Springu aniž by se musela nějak víc vytáčet
Ale jako jo, když už bych měl EV i ICE, tak bych po městě jezdil s tím EV... protože ohřívání motoru + provozní náklady + třeba i ekologie.
Pak ti vyjde že pokud si masochista, tak si užívej tříválců a sazometů :-):-)
Zahradní sekačku taky na LPG :yes: :yes:
Ta se šlapáním na plyn a zařazováním fakt problém nemá a nic točit do červeného není třeba, to drží i v krpálu jak kráva 2300 otáček :-):-):-):-)
Abys neměl hlody, tak tím tríválcem sem jezdil ve městě 2 roky - lehoučkým Smartem ForTwo s 1,0. Vím za kolik to jezdilo v kolonách - 6,5 až 7 litrů, níž to nikdy nešlo.
Pravda byl to robot automat. Za kolik jezdí tríválce s fofrkládou nevím, fofrklády neřídím.
A vím za kolik jezdí Charger, takže mam krásné srovnání.
A vím i za kolik jezdí po městě Mini (to je teda čtyřválec, ale taky jezdí za 7,3-8,2 dle provozu) .
Jak sem psal jinde - dneska je dražší jet do práce Mini na benzín než Chargerem na LPG :-):-):-)
0-50 5,3s, 0-100 18,1s
Superb iV
0-50 5,1, 0-100 15s (pocitově mi přišel o hodně živější)
S obojím jsem jezdil a jezdím ve městě a poblém to určitě není. Na běžný použití bohatě stačí.
I když i 0-50 je hodně podstatný parametr, když se chceš připojit na hlavní, ale dejme tomu, že to v 99 % situací půjde.
ne, protože jakákoli jízda po okruhu, výpadovka za městem, předjetí kamionu je s tímhle boj. Jestli si to koupíš na to, abys jezdil do obchodu, tak budiž, ale pak je to spíš takový lepší skůtr.
Tohle EV kamiony nepredjizdi.
To s nima jede v proudu... :D
Já bydlím necelých 10 km od hranice Prahy, od nás mimo dálnice vede hlavní tah (mimo jiných směrů a silnic do Prahy) asi 5 km dlouhá rovná okreska s jednou malou zatáčkou, která se dá projet v opravdu vysoké rychlosti, vše přehledné rovninaté. Když je volno, i s naprosto pruměrným autem tam není problém jet 200 a víš jaká je realita ráno i odpoledne ? (Jezdím brzy ráno/ zpět kolem 16h) právě po této cestě o sjezd blíže Praze na dálnici, protože na jednom autě nemám dálniční známku a odtud je to už neplacený úsek - tak to praktije dost lidí z okolí). A je tam fakt provoz, mám problém tam jet kolikrát i 90 na tempomat, auta se líně rozjíždí a moc to tam neženou, kolikrát musím předjíždět i osobáky, autobus a náklaďák to tam rozjede stejně na 90 a nebo ho předjedeš a hned zase brzdíš, ale prostě to nemá smysl, mnohdy to ani nejde
1) Fabia je o třídu větší auto
2) Spring je o 30% dražší (470 vs 330 - a to Fabia taky není zrovna levná)
3) 1.0MPI je u Fabie okrajová motorizace
4) problémy Springu začínají třeba u té 70ky a výš, do 50 o nic nejde
Takže ano, do města a v nouzi do města a nejbližšího okolí jo proč ne, to si klidně představit umím... nebo možná do věčně ucpaného Holandska třeba. Za 470 - to je těžký, EV má největší smysl ve městě a tohle nakonec je nejlevnější EV... ale za ty peníze bych čekal víc.
To jako když bys chtěl srovnat např nejlevnější myčku od Beko a nejlevnější od Bosch. Oboje udělají stejnou službu, oboje jsou podobné " kvalitní " a cenově jsou na tom úplně jinde.
Jak jsem psal. Sám bych nechtěl ani jedno, když bych musel nutne vybírat, tak Springer do města se zavřenýma očima jo, fabii ani tam ne.
Myčka od Bosch a Beko - no to úplně nesedí, protože tam pravděpodobně budou obě myčky stejná technologie, zatímco tady jde primárně o to srovnání různých technologií.
Hlavně... obecně nechápu srovnávání "toho nejlevnějšího". Když mělo Mondeo 1.0EB, tak pro mě taky nebylo smysluplné srovnání "nejlevnější Mondeo vs. nejlevnější Passat", ale buď motorová parita, nebo cenová parita (ideálně oboje).
Fabia 1,5 TSI Style 490 th. czk vs testovaný Spring Comfort Plus 512 th. czk
Fabia 0-100 8,0 Spring přes 20
Fabia Vmax 225km/h, vs Spring Vmax 125km/h
Fabia 5* v EuroNCAP vs Spring 1* v EuroNCAP
Fabia je o 40 cm delší, o 20 cm širší, uvnitř o dvě třídy větší
Takže právě ve srovnání s předraženou Fabii (na poměry spalováků) vynikne hrozivá neschopnost EV konkurovat.
Ano, cenově jsou srovnatelné, ale to je jako srovnat sušičku na prádlo se sušákem.
Nijak neobhajuju Spring, je to tragédie, ale ty srovnani jsou úplně mimo.
Myslím, že ani jedno, takže to srovnání je naprosto správné.
Že se ti to nelíbí je tvůj problém.
Potom je tu pohľad" základ vs základ bez ohľadu na cenu. A i tu Spring dostáva silne na frak, i tá biedna základná Fabia s 59 kW to Dacii natrie, už nie tak zdrvujúco, ale stále natrie. A to za 3/4 ceny.
Mně Spring smysl dává - malá krabička do města, s dojezdem do města a dynamikou do města... 14" kola, 1* EuroNCAP, 0-100 20s... to je "vyvážený" mix. Ale vzhledem k tomu, jaké to je poloauto bych čekal cenu třeba 399 (a i to je hrana, +100t proti LPG Sanderu), pak bych to třeba obhajoval přes TCO a náklady na provoz.
Spring je lacný elektromobil, ale drahé auto. Mieru úspechu postupne ukážu predaje.
Prosím odporúčaj mi nějaký autoweb na Slovensku, abych tam mohl opruzovat. :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]
Pre úplnosť:
Dacia Spring: 33 kW (45k), Fabia 1,0MPi: 59 kW (80k).
Dacia Spring: 0-100 kmh: 19,1s, Fabia 1,0MPi 0-100 kmh: 15,5s.
Dacia Spring: 125 km/h, Fabia 1,0MPi: 179 km/h.
Dacia Spring: od 17300 eur, Fabia 1,0MPi od 12990 eur.
Takže i tá zúfalo slabá základná Fabia poráža Spring vo všetkom: cene, výkone, dynamike.
ALE HLAVNE: nikto si nekúpi Fabiu 1,0MPi, tá existuje iba pre "cenu už od". 99% kupujúcich zvolí TSI, ktoré (i v slabšej verzii) už ponúka solídnu dynamiku. A za cenu stále nižšiu ako Spring sa dá kúpiť aj silnejšie TSI v najvyššej výbave. Ale to už je iná pesnička.
Pointa je, že aj tá najslabšia vysmievaná Fabia je stále dynamicky o level vyššie, ako Spring.
Nehovoriac o fakte, že nová Fabia je seriózne a pomerne kvalitné auto, Spring sa vracia k neslávnym časom lacných bakelitových Dacií.