Japonci nás v posledních týdnech zásobovali skvělými informacemi. Naposledy tou o platformě umožňující pohon zadních kol a šestiválcové motory. Na „šestku“ s takovou technikou jsme se však těšili předčasně.
...áno je to prekvapivé až nelogické, ale možno pochopiteľné.
Stačilo len vykonať to, čo Alfa s Giulia / Stelvio "copy-paste".
OK, Mazda sa na to vybrala z opačného konca :-) , je to relatívne malá automobilka, vďaka kríze vymanivšia sa z pazúrov Forda.
Doba, teda aj my všetci, bohužiaľ praje mastodontím SUV, tak sa prosím nedivme.
Mazde som fandil, ale po novej 3 a cx30 uz nikdy do domu nesmie. Tie auta maju tolko problemov (elektronika, vrzganie snad vsetkeho, prefukovanie dveri) a ceresnickou na torte bol lak, ktory bol po jednej zime viac obity ako druhe auto v rodine (Kodiaq) po styroch. Za toto im prajem, aby predaje v EU padali nadalej kym sa nespamataju. Hrat na premiu sa nestaci, premiu robi kvalita spracovania.
No tak, kde zacat :-). Taktiez, aby sa predislo tvrdeniu, ze som mal vadny kus. Vo svojom okoli mam 6 ludi jazdiacich novu 3 a cx30. Problemy, ktore som mal ja a tiez vacsina znamych:
- asistencne systemy velmi radi vyhadzuju chybove hlasky bez zjavneho dovodu. V zime by som to chaoal v pripade znecistenia snehom, inak nie.
- system i-loop 2x chodil chybu a bolo nutne to riesit v servise
- par zvolavaciek tykajucich sa SW. Hlavne zavazna z mojej strany bola ta, ktora sa tykala systemu front assist. Ten mi dvajrat vyslapol brdzu bez zjavneho dovodu.
- velmi nepresne tepelne cidlo. Auto kuri/klimatizuje zvlastne s porovnani s inymi znackami.
Staci takto? Osobne si myslim, ze Mazda robila spolahlive auta. Vsetko slo do ***e s novou 3 a cx30, kde sa zacali hrat na premiu a velmi sa setrilo.
Mám ve firmě 3 Mazdy, 2x CX-5 a 1x M6 a je to nuda. Do servisu jen na povinné prohlídky. A co se týče laku, máme modrý a černý a také vše jak má být, vyjma faktu, že mi auto někdo obešel s klíčem, tomu by neodolal žádný lak na žádném autě.
Ktoru generaciu 3 a rocnik? Ja som nal hned jednu z prvych novej generacie. Mal som aj minulu a to auto som si nevedel vynachvalit. Okrem beznych veci absolutne nic. Na novu 3 a cx30 sa mi neskutocne stazovali aj v servise, ze toto este nezazili s Mazdou.
Mam zacit o WV? 😀 passat 2019 a golf 2021. Infotaiment je jeden velkej šprýmař. Obcas se sekne, restartuje, nenacte, nekdy nektera tlacitka ignoruje… ve spravne chvili se umi i sam vypnout. o funkci front asist a udrzovani v jizdnim pruhu by se taky dalo chvili psat. kamarad ma V90 z roku 2019 a elektronika je taky vesela vec. Kdyz pak odejde kompresor a praska vyfukove potrubi, tak clovek jen krouti hlavou. Takze bych to bral uuuuplne v klidu.
S tymto uplne nesuhlasim. Ako sluzobaky jazdim Skodu roky. Teraz mam 4 rocny Kodiaq, na ktorom som najazdil 112 tisic km hlavne dialnica. Lak v dobrom stave. Mazda po 2 zimach celolak v ramci reklamacie.
Jedine, co ma na 3 potesilo, ze som ju predal za 18000 pri kupnej cene 21350 (3 rocna v maji). Zaujem bol neskutocny a Mazda uz len zije z historickej spolahlivosti.
Momentálne mám 2 týždne novú cx 5 2022, v tej red metalize. Hneď po prevzatí som dal preventivne fóliu na kapotu a blatník, nakoľko mi to hneď odporučili páni, u ktorých som riešil keramickú ochranu laku, keď som im povedal aké auto mám, tak hneď odporučili fólie. Nedal som na blatník, neviem prečo, a včera som tam uvidel malú bielu botku od kamienka :-O. Mal som ich aj na passate, ale ten bol biely, takže tam to tak nekricalo. Inak ak porovnám spracovanie, materiály v kabíne, neviem ako v predchádzajúcich verziách, ale tu som nadmieru spokojný, porovnávam to s passat b8, čo som mal. Filtrovanie nerovností o niečo komfortnejsie aj na 19,jazdné vlastnosti, na to že je to vyššie SUV, veľmi dobré. Prevodovka krásne sametova. Mám 143 kW benzín, AWD, automat, revolution top. HUD na čelné sklo výborný. Čierne lesklé plasty som mal aj v passate, a tiež boli náročné na údržbu a zachovanie vzhľadu, tak uvidíme. A ak by som dostal otázku, že prečo z koncernu do japonca, tak odpoveď je jednoduchá, nebol som ochotný akceptovať za podobne nakonfigurovaneho tiguana 48000 € cennikovu cenu už len z princípu!!!
Opět se v článku opakuje, že u nás bude jen naftový. Ale pokud jste se dívali na český stream s představením CX-60 bylo jasně řečené českým zastoupením, že u nás bude jak naftový, tak benzínový.
Dle dostupných informací se mají v budoucnu do té Mazdy montovat Skyactive-D a Skyactive-X. O Skyactive-G nepadlo slovo. Tzn. klasický zážehový motor nebude. Tedy bude, ale jen jako ten čtyřválcový plug-in hybrid.
Je to stream pro registrované uživatele, proto sem nebudu dávat odkaz, ale je jistě možné si tento stream nějak dohledat (první ze čtyř plánovaných), v čase 9:50 je jasně řečené, že na začátku 2023 bude benzínový šestiválec dostupný "v Evropě". Předpokládám, že "v Evropě", je také u nás, nebo to aspoň nebude těžké to např. z Německa dovézt.
To nevím. Mazda kolem motoru Skyactive-X dost mlží. Dle původních plánů to měl být motor bez svíček spalující pomocí vznícení směsi, tzn. dieselový (vznětový) motor.
Dnes mluví o kompresním zapalování řízeným svíčkou (Spark Controlled Compression Ignition, SPCCI) v úsporném režimu a klasickému zážehu při ostatních režimech. Takže je otázkou, kam ten motor zařadit, sousloví kompresní zapalování je něco jako světlá tma, prostě protiklad.
Trochu podezřívám Mazdu, že jde v principu o to samé, co mělo Mitsubishi v 90. letech pod označením GDI. Pak by šlo o zážehový motor.
Otázka na Rádio Jerevan: Slyšeli jsme, že Mazda chystá novou generaci sedanu Mazda 6 se zadním pohonem a šestiválci. Je to pravda?
Rádio Jerevan: V principu ano. Avšak nepůjde o sedan Mazda 6, nýbrž o SUV CX-60. Zadruhé nebude mít pohon zadních kol, ale bude to čtyřkolka. A zatřetí nebude to šestiválec, ale plug-in hybridní čtyřválec.
:D:D Na socialistické vtípky o rádiu Jerevan som už takmer zabudol. :-)
Každopádne dve z tých troch téz platia: CX-60 bude mať ako RWD, tak aj šesťvalec. Len ako prvý príde ten hybrid so štvorkolkou, ale všade sa jasne uvádzalo, že s čistými spaľovákmi (3,0 benzín, 3,3 dízel) bude aj RWD.
Druhá vec už je, že ten RWD by bolo veľa vhodnejší do sedanu než do SUV, tam tá štvorkolka tak nejak patrí. Obdobné platí o benzínovom R6.
Samozřejmě to bylo trochu v nadsázce a později nějaký ten šestiválec od Mazdy do Evropy dorazí. A souhlasím s tím, že technika šestiválce a RWD je pro SUV zbytečná.
BTW Podobné to bylo se sliby Mazdy, že přijde s motorem spalujícím benzín vznětovým způsobem bez svíček s rekordním kompresním poměrem 18:1. Jak by řeklo Rádio Jerevan, je to v principu pravda až na to, že motor Skyactive-x svíčky má a kompresní poměr je 15:1.
Tak veselé to tedy nebude. V těch dvou SUV u nás bude jen dieselový 6 válec. Benzín jen pro mimoevropské trhy. A do řady 6 útrum, přitom to by byla pravé prémie... Velká škoda. Této zálibě v sypání dalších a dalších SUV nerozumím.
No a právě tady by se mohli uplatnit všichni eko - aktivisté. Boj proti nesmyslně přerostlým, těžkým a neaerodynamickým SUV, by pomohl naplnit jejich ideály :D