Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda 6 se šestiválcem a pohonem zadních kol zněla až příliš úžasně. Nevznikne

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 28. 3. 2022 • 13:05
68
37
Zobrazit náhledy (68)
Mazda 6 kombi Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60

Japonci nás v posledních týdnech zásobovali skvělými informacemi. Naposledy tou o platformě umožňující pohon zadních kol a šestiválcové motory. Na „šestku“ s takovou technikou jsme se však těšili předčasně.

Zcela novou platformu pro „velké“ vozy dostalo v Evropě jako první SUV Mazda CX-60. To se na starém kontinentu snaží prodat hlavně svůj plug-in hybrid, který kombinuje zážehový 2,5litrový čtyřválec s elektromotorem. Výsledkem je systémový výkon 241 kW, 500 newtonmetrů točivého momentu a díky 17,8kWh baterii i 63 kilometrů čistě elektrické jízdy. Vedle toho však CX-60 nabídne i dva šestiválce. Mimo Evropu benzinový s označením Sky-X, u nás pak turbodiesel, který v základní konfiguraci dostane pohon zadních kol (čtyřkolka na přání).

Obdobné technické možnosti můžeme očekávat také u většího, až sedmimístného SUV CX-80, které nabídku rozšíří v brzké budoucnosti. Zároveň jsme brali jako samozřejmost, že se všechna tato technologie objeví i v útrobách nové generace Mazdy 6. Jenže tady se věci mají trochu jinak.

Video se připravuje ...

V rozhovoru pro britský Autocar totiž Joachim Kunz, šéf vývoje Mazda Europe, jasně naznačil, že novou „šestku“ se šestiválcem a pohonem zadních kol vyhlížíme marně. „Bylo by to velmi pěkné, mít koncepci se zadním pohonem a šestiválcovým motorem pro nástupce Mazdy 6 a velké sportovní kupé. Rádi bychom, ale v tuto chvíli je nejdůležitější prodávat SUV,“ řekl bez okolků Kunz.

Podle něj je trend SUV jasně nastolený a neočekává, že by se na tom v příštích letech mělo něco měnit. Otázkou zůstává, co bude s Mazdou 6 dále. Zdali dorazí alespoň nějaký nástupce, nebo se v omlazeném provedení bude i nadále nabízet současná generace. S tímto dotazem jsme oslovili české zastoupení, co nevidět článek aktualizujeme o jeho vyjádření.

Video se připravuje ...

Související články

Témata
Avatar - Josef-Kratochvil
29. 3. 2022 21:44
Re: Chjo
Bohuzel, normalni velke kombiky a predevsim mpv ustoupily suv. Takze ono na vyber fakt uz moc neni, kdyz clek nemuze koupit premiu.
Avatar - Josef-Kratochvil
29. 3. 2022 21:40
Re: Kvalita na zamyslenie
Mam zacit o WV? 😀 passat 2019 a golf 2021. Infotaiment je jeden velkej šprýmař. Obcas se sekne, restartuje, nenacte, nekdy nektera tlacitka ignoruje… ve spravne chvili se umi i sam vypnout. o funkci front asist a udrzovani v jizdnim pruhu by se taky dalo chvili psat. kamarad ma V90 z roku 2019 a elektronika je taky vesela vec. Kdyz pak odejde kompresor a praska vyfukove potrubi, tak clovek jen krouti hlavou. Takze bych to bral uuuuplne v klidu.
29. 3. 2022 13:14
Re: Kvalita na zamyslenie
Momentálne mám 2 týždne novú cx 5 2022, v tej red metalize. Hneď po prevzatí som dal preventivne fóliu na kapotu a blatník, nakoľko mi to hneď odporučili páni, u ktorých som riešil keramickú ochranu laku, keď som im povedal aké auto mám, tak hneď odporučili fólie. Nedal som na blatník, neviem prečo, a včera som tam uvidel malú bielu botku od kamienka :-O. Mal som ich aj na passate, ale ten bol biely, takže tam to tak nekricalo. Inak ak porovnám spracovanie, materiály v kabíne, neviem ako v predchádzajúcich verziách, ale tu som nadmieru spokojný, porovnávam to s passat b8, čo som mal. Filtrovanie nerovností o niečo komfortnejsie aj na 19,jazdné vlastnosti, na to že je to vyššie SUV, veľmi dobré. Prevodovka krásne sametova. Mám 143 kW benzín, AWD, automat, revolution top. HUD na čelné sklo výborný. Čierne lesklé plasty som mal aj v passate, a tiež boli náročné na údržbu a zachovanie vzhľadu, tak uvidíme. A ak by som dostal otázku, že prečo z koncernu do japonca, tak odpoveď je jednoduchá, nebol som ochotný akceptovať za podobne nakonfigurovaneho tiguana 48000 € cennikovu cenu už len z princípu!!!
29. 3. 2022 12:32
Re: Šestiválce
Nemluvil jsem o palivu, ale o typu motoru.
29. 3. 2022 12:28
Re: Šestiválce
To nevím. Mazda kolem motoru Skyactive-X dost mlží. Dle původních plánů to měl být motor bez svíček spalující pomocí vznícení směsi, tzn. dieselový (vznětový) motor.
Dnes mluví o kompresním zapalování řízeným svíčkou (Spark Controlled Compression Ignition, SPCCI) v úsporném režimu a klasickému zážehu při ostatních režimech. Takže je otázkou, kam ten motor zařadit, sousloví kompresní zapalování je něco jako světlá tma, prostě protiklad.
Trochu podezřívám Mazdu, že jde v principu o to samé, co mělo Mitsubishi v 90. letech pod označením GDI. Pak by šlo o zážehový motor.
Články odjinud