Mazda 6
Mazda 6
Mazda 6 kombi
Mazda 6 kombi
68 Fotogalerie

Mazda 6 se šestiválcem a pohonem zadních kol zněla až příliš úžasně. Nevznikne

Japonci nás v posledních týdnech zásobovali skvělými informacemi. Naposledy tou o platformě umožňující pohon zadních kol a šestiválcové motory. Na „šestku“ s takovou technikou jsme se však těšili předčasně.

Zcela novou platformu pro „velké“ vozy dostalo v Evropě jako první SUV Mazda CX-60. To se na starém kontinentu snaží prodat hlavně svůj plug-in hybrid, který kombinuje zážehový 2,5litrový čtyřválec s elektromotorem. Výsledkem je systémový výkon 241 kW, 500 newtonmetrů točivého momentu a díky 17,8kWh baterii i 63 kilometrů čistě elektrické jízdy. Vedle toho však CX-60 nabídne i dva šestiválce. Mimo Evropu benzinový s označením Sky-X, u nás pak turbodiesel, který v základní konfiguraci dostane pohon zadních kol (čtyřkolka na přání).

Obdobné technické možnosti můžeme očekávat také u většího, až sedmimístného SUV CX-80, které nabídku rozšíří v brzké budoucnosti. Zároveň jsme brali jako samozřejmost, že se všechna tato technologie objeví i v útrobách nové generace Mazdy 6. Jenže tady se věci mají trochu jinak.

Video placeholder
Mazda CX-60 na oficiálním videu • Zdroj: Mazda

V rozhovoru pro britský Autocar totiž Joachim Kunz, šéf vývoje Mazda Europe, jasně naznačil, že novou „šestku“ se šestiválcem a pohonem zadních kol vyhlížíme marně. „Bylo by to velmi pěkné, mít koncepci se zadním pohonem a šestiválcovým motorem pro nástupce Mazdy 6 a velké sportovní kupé. Rádi bychom, ale v tuto chvíli je nejdůležitější prodávat SUV,“ řekl bez okolků Kunz.

Podle něj je trend SUV jasně nastolený a neočekává, že by se na tom v příštích letech mělo něco měnit. Otázkou zůstává, co bude s Mazdou 6 dále. Zdali dorazí alespoň nějaký nástupce, nebo se v omlazeném provedení bude i nadále nabízet současná generace. S tímto dotazem jsme oslovili české zastoupení, co nevidět článek aktualizujeme o jeho vyjádření.

Video placeholder
První jízda s omlazenou Mazdou CX-5 a Mazdou 2 • Zdroj: Auto.cz